Tulevaisuus pelottaa

Poju18v

Valmistaudun noin vuoden päästä ammattikoulusta ja luultavasti en tule työllistymään tältä alalta.. kavereita vain kaksi kappalletta ja niilläkin tuppaa oleman ''kiireitä''. Näin niitä max 2 kertaa kuukaudessa.
Monet viikonloput tullut vietettyä yksin kotona tietokoneella koska ei vain kaverita enää ole. Yksin vaan on niin tylsää tehdä mitään kodin ulkopuolella.
Peruskoulun jälkeen lopettivat monet kaverit yhteydenpitonsa minuun...Ja toisinaan tulee sukulaisikin tulee käymään lomilla ja kyselevät joka vitun kerta että miksi et ole kavereittesi luona/taasko se kotona vaan neljän seinän sisällä yms... Kumppani jota rakastaa toisi (ainakin luulen niin) elämääni valoa mutta yksinäisen ei ole helppoa etsiä sitä... kaippa sitä pitää netistä rueta etsimään.
Ehkä enemmänkin pelottaa vaan että elän lopun elämäni työttömänä ja yksin..
Masentaa kovasti ja miettinyt monesti että olisiko se itsemurha ratkaisu jos elämä näin jatkuu..

4

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämp. ajatuksin.

      Hei Kulta. Lämp. ajatuksin. Luin viestis.
      Terv täti 66 v

    • jo iäkkäämpi

      Opiskelu on aina pääomaa. Jos ei nykyinen opiskelu ala poikimaan töitä. voit vielä opiskella toista alaa. Olla välillä työharjoittelussa ym. Niin se monella käy. Onneksi nykyään nuoria tuetaan elämänsä rakentamisessa. Älä anna toivottomuudella sijaa. Tuo synkkä tulvevaisuus on vain sinun mielikuvituksessasi.

      • syrjäytynytnuori

        Mullakaan ei ole mitään tulevaisuutta. Ei kavereit, ei tyttöystävää ja en edes opiskele. Mielenterveys ongelmien takia en pysty opiskelemaakaan. Netissä oon ettiny tyttöystävää, mutta tuloksetta. Ei kukaa halua ees tutustua tälläiseen luuserii. Ja oon aika lyhyt ja rumakin et ulkonäkökin nii paska et ei mua kukaa huoli. enää en eti seuraa netistä, kun se on turhaa.


    • Hei,

      Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän. Jos kuitenkin haluat mieluummin keskustella jonkun täysin ulkopuolisen ihmisen kanssa, keskusteluapua on saatavilla myös soittamalla Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja juhlapyhinä 15-07.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).

      Tukinet-live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Lämpimin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      63
      4810
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      52
      3227
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      145
      2442
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      2016
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      80
      1622
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1227
    7. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1145
    8. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1131
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      87
      1118
    10. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1106
    Aihe