Valmistaudun noin vuoden päästä ammattikoulusta ja luultavasti en tule työllistymään tältä alalta.. kavereita vain kaksi kappalletta ja niilläkin tuppaa oleman ''kiireitä''. Näin niitä max 2 kertaa kuukaudessa.
Monet viikonloput tullut vietettyä yksin kotona tietokoneella koska ei vain kaverita enää ole. Yksin vaan on niin tylsää tehdä mitään kodin ulkopuolella.
Peruskoulun jälkeen lopettivat monet kaverit yhteydenpitonsa minuun...Ja toisinaan tulee sukulaisikin tulee käymään lomilla ja kyselevät joka vitun kerta että miksi et ole kavereittesi luona/taasko se kotona vaan neljän seinän sisällä yms... Kumppani jota rakastaa toisi (ainakin luulen niin) elämääni valoa mutta yksinäisen ei ole helppoa etsiä sitä... kaippa sitä pitää netistä rueta etsimään.
Ehkä enemmänkin pelottaa vaan että elän lopun elämäni työttömänä ja yksin..
Masentaa kovasti ja miettinyt monesti että olisiko se itsemurha ratkaisu jos elämä näin jatkuu..
Tulevaisuus pelottaa
4
158
Vastaukset
- Lämp. ajatuksin.
Hei Kulta. Lämp. ajatuksin. Luin viestis.
Terv täti 66 v - jo iäkkäämpi
Opiskelu on aina pääomaa. Jos ei nykyinen opiskelu ala poikimaan töitä. voit vielä opiskella toista alaa. Olla välillä työharjoittelussa ym. Niin se monella käy. Onneksi nykyään nuoria tuetaan elämänsä rakentamisessa. Älä anna toivottomuudella sijaa. Tuo synkkä tulvevaisuus on vain sinun mielikuvituksessasi.
- syrjäytynytnuori
Mullakaan ei ole mitään tulevaisuutta. Ei kavereit, ei tyttöystävää ja en edes opiskele. Mielenterveys ongelmien takia en pysty opiskelemaakaan. Netissä oon ettiny tyttöystävää, mutta tuloksetta. Ei kukaa halua ees tutustua tälläiseen luuserii. Ja oon aika lyhyt ja rumakin et ulkonäkökin nii paska et ei mua kukaa huoli. enää en eti seuraa netistä, kun se on turhaa.
Hei,
Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän. Jos kuitenkin haluat mieluummin keskustella jonkun täysin ulkopuolisen ihmisen kanssa, keskusteluapua on saatavilla myös soittamalla Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja juhlapyhinä 15-07.
Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
Tukinet-live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.
Lämpimin terveisin,
SOS-kriisikeskus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663085
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262163Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681739Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251597Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161341- 281311
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281190Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101147Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041