"Kolminaisuusoppi jakaa helluntailais-karismaattisia myös"
Toisessa ketjussa Mazdels apureineen pohtii helluntailaisten ristiriitoja. Kaikki eivät kuulemma käytä minihametta, ja tästä esim. syntyy ristiriitoja.
Ylläoleva uskomus erimielisyydestä kolminaisuusopin suhteen kuulostaa myös kummalliselta. Kyllähän se todellisuudessa on niin, että Jumalan kolminaisuudesta ollaan epätietoisia ihan jossakin muualla, kuin helluntaiherätyksessä. Myöskään uuskarismaattisissa piireissä Jumalan kolminaisuus ei ole epäselvä asia.
En ole kuuna valkeana kuullut, että herätysliikkeeni piirissä julistettaisiin Jumalan olemuksesta vastoin Sanan opetusta.
Mazdels lienee tietoinen erään toisen suomalaisen uskontokunnan sallimasta antikristillisestä opetuksesta ja on sekoittanut nämä kaksi keskenään. ;)
Jeesus ON Jumala
109
277
Vastaukset
- lyyli.
Jeesus saattaa olla Jumala, mutta Allah on silti suurin.
- tode*
mikä tekisi Allahista Jeesusta suuremman?
- paras todiste
tode* kirjoitti:
mikä tekisi Allahista Jeesusta suuremman?
Se, että Koraanissa sanotaan niin.
- tode*
paras todiste kirjoitti:
Se, että Koraanissa sanotaan niin.
Raamatussa taasen sanotaan, että Jeesus on suurin (Tie, touus ja Elämä) ja kaikki muut ovat epäjumalia.
- T:Piste
Jeesus saattaa olla Jumala, mutta Allah on silti suurin.
tode* kirjoitti:
Raamatussa taasen sanotaan, että Jeesus on suurin (Tie, touus ja Elämä) ja kaikki muut ovat epäjumalia.
Raamatussa Jeesus itse todistaa että - - -
Johannes 10
29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, - o n -
s u u r e m p i - k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Itsestään ja kaikista niistä, jotka ovat Jumalan sanan saaneet, Jeesus todisti samassa luvussa:
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: - t e - o l e t t e - j u m a l i a'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Johannes 14
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö,- s i l l ä -
I s ä - o n - m i n u a - s u u r e m p i.
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Jeesuksella ja meillä on Isä Jumalana ja Isänä, mutta Isällä ei ole Jumalaa eikä Isää!- paras todiste
tode* kirjoitti:
Raamatussa taasen sanotaan, että Jeesus on suurin (Tie, touus ja Elämä) ja kaikki muut ovat epäjumalia.
Siinä tapauksessa raamattu valehtelee, koska Koraani on aina oikeassa.
- paras todiste
T:Piste kirjoitti:
Jeesus saattaa olla Jumala, mutta Allah on silti suurin.
Kiva satu, mutta Allah on suurin.
- tode*
paras todiste kirjoitti:
Siinä tapauksessa raamattu valehtelee, koska Koraani on aina oikeassa.
niinhän se on, jos katsoo asiaa muslimin näkökulmasta. Sinä tuskin itse olet muslimi?
- tode*
ekivaari kirjoitti:
Raamatussa Jeesus itse todistaa että - - -
Johannes 10
29 "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, - o n -
s u u r e m p i - k a i k k i a, - eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä."
Itsestään ja kaikista niistä, jotka ovat Jumalan sanan saaneet, Jeesus todisti samassa luvussa:
34 Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: - t e - o l e t t e - j u m a l i a'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-"
Johannes 14
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö,- s i l l ä -
I s ä - o n - m i n u a - s u u r e m p i.
1. Pietarin kirje 1
3 "Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen
K r i s t u k s e n - J u m a l a - j a - I s ä, - joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,"
Jeesuksella ja meillä on Isä Jumalana ja Isänä, mutta Isällä ei ole Jumalaa eikä Isää!ekivaari, vaikka oletkin ilmoittautunut palstalla helluntailaiseksi, et edusta helluntailaista tulkintaa Jumalan olemuksesta. Tämä ihan vain sivuhuomautuksena.
Olet ensimmäinen "tuntemani" hellari, joka ajattelee noin. tode* kirjoitti:
ekivaari, vaikka oletkin ilmoittautunut palstalla helluntailaiseksi, et edusta helluntailaista tulkintaa Jumalan olemuksesta. Tämä ihan vain sivuhuomautuksena.
Olet ensimmäinen "tuntemani" hellari, joka ajattelee noin.Kiitos mielipiteestäsi, tode*! Kaikki helluntailaiset eivät ole niin yhtenäisiä kirjoitusten oppikäsityksissä ja tulkinnassa kuin yrität lukijoille uskotella.
Olen myöntänyt itsekin, että en edusta helluntailaista tulkintaa niissä asioissa, jotka poikkeavat selvästi Jumalan tahdonmukaisesta sanasta ja Jeesuksen itsensä yksityiskohtaisesti selittämistä asioista.- paras todiste
tode* kirjoitti:
niinhän se on, jos katsoo asiaa muslimin näkökulmasta. Sinä tuskin itse olet muslimi?
Hyvä että pääsimme yhteisymmärrykseen.
- Mohikaani_27 ei kirj
paras todiste kirjoitti:
Hyvä että pääsimme yhteisymmärrykseen.
* Jaa, sitäkö, että allah on suurin, vai oiko se koraani ? Molemmat on ihmisestä, niin aivan sama missä järjestyksessä. On vain yksi tosi Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki, yksi Jumala kolmessa persoonassa, kukaan muu ns. jumala ei siihen yllä, ne kuolleita ihmisten keksimiä jumalia, olkootkin iäti vanhoja allahia tai muita seitoja ! Epäjumalia ovat !
- .usko.
Jeesus on vääräuskoinen
- tode*
hmm... Onko tuo epätietoisuutta kristinuskon sisällöstä, vai vain löpinää ajankuluksi?
- .usko.
tode* kirjoitti:
hmm... Onko tuo epätietoisuutta kristinuskon sisällöstä, vai vain löpinää ajankuluksi?
Höpinää uskosta,koska itse usko on päähänpinttymä,mitä tuo haittaa onhan mielisairaitakin
- tode*
.usko. kirjoitti:
Höpinää uskosta,koska itse usko on päähänpinttymä,mitä tuo haittaa onhan mielisairaitakin
olet siis täällä höpöttämässä ajankuluksesi. Mutta miksi juuri tällä palstalla?
Joillekin Jeesus on jumala, joillekin ei. Ja jotkut ovat sitä mieltä, ettei Jeesusta ole ollut koskaan olemassakaan, joten jokainen saa valita parhaan mielestään parhaan vaihtoehdon. Sehä on valinta kysymys, muuta merkitystä sillä ei ole.
- Usko Toivonen
Toki valinta on vapaa, mutta on vain yksi oikea valinta.
42 mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."
Luuk. 10. - vastarannan kiiski
Joh 1:1-3:2 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Sana tarkoittaa Jeesusta, ja lisäksi sanotaan selvästi, että Sana oli Jumala.
On on !!!
- hengellisesti nähtyn
Kyllä, Jeesus ON Jumala. Tässähän se on selvästi ilmoitettu.
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Isä ei ole totinen Jumala, vaan Jeesus.- missä kiitos...
Miksi tode ei kiitä mua, vaikka todistin Jeesuksen olevan Jumala???
- nasarux
Juutalaisen rabbin aikanaan kirjoittama taru kertoo noin.
- Veriveljet
Jeesuksella oli myös veljiä ja sisaria. Näinollen Jumalalla oli veljiä ja sisaria.
- tosi1
Mistä moinen uutinen, että kolminaisuusoppi muka jakaa helluntailaisia? En ole ennen kuullut!
- tode*
tosi1 kirjoitti:
Mistä moinen uutinen, että kolminaisuusoppi muka jakaa helluntailaisia? En ole ennen kuullut!
eihän se totta olekaan. Tässä Mazdelsin koko teksti ketjussa "Nyt loppui Porin helluntaiseurakunnassa käynti":
""Suhde karismaattisuuteen on hyvin ongelmallinen, koska siitä on helluntailaisilla monenlaista opetusta (kielilläpuhuminen, erilaiset ilmiöt). Kolminaisuusoppi jakaa helluntailais-karismaattisia myös. Siitäkin on erilaisia opetuksia. Seurakuntakurista on hyvin monenlaisia käsityksiä. Pelastuksesta on eri käsityksiä (osa uskoo, että vain helluntailaiset ja varsinkin se oma suuntaus on ainoa oikea, joku toinen sanoo, että kaikista kristillisissä kirkoissa on pelastuneita. Suhde maailmallisuuteen ja syntiin jakaa seurakuntia. Tässä muutama esimerkki.
Näistä yllä mainituista on jo niin paljon erimileisyyttä helluntailais-karismaattisissa piireissä, että ne aiheuttavat paljon keskinäisiä riitoja. Riitelemiseen riittää usein vain yksi erottava asia."" - tode*
tode* kirjoitti:
eihän se totta olekaan. Tässä Mazdelsin koko teksti ketjussa "Nyt loppui Porin helluntaiseurakunnassa käynti":
""Suhde karismaattisuuteen on hyvin ongelmallinen, koska siitä on helluntailaisilla monenlaista opetusta (kielilläpuhuminen, erilaiset ilmiöt). Kolminaisuusoppi jakaa helluntailais-karismaattisia myös. Siitäkin on erilaisia opetuksia. Seurakuntakurista on hyvin monenlaisia käsityksiä. Pelastuksesta on eri käsityksiä (osa uskoo, että vain helluntailaiset ja varsinkin se oma suuntaus on ainoa oikea, joku toinen sanoo, että kaikista kristillisissä kirkoissa on pelastuneita. Suhde maailmallisuuteen ja syntiin jakaa seurakuntia. Tässä muutama esimerkki.
Näistä yllä mainituista on jo niin paljon erimileisyyttä helluntailais-karismaattisissa piireissä, että ne aiheuttavat paljon keskinäisiä riitoja. Riitelemiseen riittää usein vain yksi erottava asia.""Mazdels haluaa esitella helluntaiherätyksen hyvin riitaisena ja ristiriitoja täynnä olevana liikkeenä. Hän puhuu välillä helluntailaisista, välillä taas helluntailais-karismaatikoista, kuten tuossa ylläkin.
Pelastuksesta on eri käsityksiä? Ovatkohan nuo esittelemäsi eri käsitykset peräisin sieltä sinun lapsuutesi ajan helluntailaisuudesta? Nykypäivänä uskovat eivät ajattele enää noin toisista uskovista, eivät kaikki luterilaisetkaan.
Mitä muuten itse ajattelet helluntailaisten taivaaseen pääsystä? Olen ymmärtänyt satojen riviesi välistä, ettet pidä meitä oikeina uskovian ollenkaan. tode* kirjoitti:
Mazdels haluaa esitella helluntaiherätyksen hyvin riitaisena ja ristiriitoja täynnä olevana liikkeenä. Hän puhuu välillä helluntailaisista, välillä taas helluntailais-karismaatikoista, kuten tuossa ylläkin.
Pelastuksesta on eri käsityksiä? Ovatkohan nuo esittelemäsi eri käsitykset peräisin sieltä sinun lapsuutesi ajan helluntailaisuudesta? Nykypäivänä uskovat eivät ajattele enää noin toisista uskovista, eivät kaikki luterilaisetkaan.
Mitä muuten itse ajattelet helluntailaisten taivaaseen pääsystä? Olen ymmärtänyt satojen riviesi välistä, ettet pidä meitä oikeina uskovian ollenkaan.Helluntailaiset antavat itse itsestään hyvin riitaisen kuvan, minä vain vahvistan sen tosiasian. Puhun helluntailais-karismaattisuudesta ja jokaista tähän liikkeeseen kuuluvaa voidaan sanoa myös helluntailaiseksi. Juuri tässä tulee hyvin esille se, että joku helluntaisuuntaus ei hyväksy helluntailainen -nimitystä käytettävän hieman eri helluntaisuuntausta edustavalta (=riidan paikka; minä olen helluntailainen, kun kuulun Suomen Helluntaikirkkoon, mutta sinä et ole helluntailainen, koska kuulut Cityseurakuntaan)..
Tode antaa itsekin ymmärtää, että on helluntailaisia, joilla on Mazdelsin "lapsuuden ajan käsitykset helluntailaisuudesta". Ja sitten on toisaalta nämä "nykypäivän" käsitykset. Helluntailaisten kanssa keskustellessa saa hyvän kuvan siitä, miten pelastuksesta on erilaisia käsityksiä jo saman helluntaiseurakunnan sisällä. Tämä on tosiasia, jota ei käy kiistäminen.
Uskon, että helluntailaiset pääsevät taivaaseen Jumalan armosta,jos heillä on ollut vilpitön halu pyrkiä totuuteen ja raamatunmukaiseen elämään. Taivaaseen pääsemistä ei edesauta "uusintakaste" eikä kielilläpuhuminen ja muu epäraitis karismaattisuus.- ulos vaan?
mazdels kirjoitti:
Helluntailaiset antavat itse itsestään hyvin riitaisen kuvan, minä vain vahvistan sen tosiasian. Puhun helluntailais-karismaattisuudesta ja jokaista tähän liikkeeseen kuuluvaa voidaan sanoa myös helluntailaiseksi. Juuri tässä tulee hyvin esille se, että joku helluntaisuuntaus ei hyväksy helluntailainen -nimitystä käytettävän hieman eri helluntaisuuntausta edustavalta (=riidan paikka; minä olen helluntailainen, kun kuulun Suomen Helluntaikirkkoon, mutta sinä et ole helluntailainen, koska kuulut Cityseurakuntaan)..
Tode antaa itsekin ymmärtää, että on helluntailaisia, joilla on Mazdelsin "lapsuuden ajan käsitykset helluntailaisuudesta". Ja sitten on toisaalta nämä "nykypäivän" käsitykset. Helluntailaisten kanssa keskustellessa saa hyvän kuvan siitä, miten pelastuksesta on erilaisia käsityksiä jo saman helluntaiseurakunnan sisällä. Tämä on tosiasia, jota ei käy kiistäminen.
Uskon, että helluntailaiset pääsevät taivaaseen Jumalan armosta,jos heillä on ollut vilpitön halu pyrkiä totuuteen ja raamatunmukaiseen elämään. Taivaaseen pääsemistä ei edesauta "uusintakaste" eikä kielilläpuhuminen ja muu epäraitis karismaattisuus.Kukahan tässä riitelee? Jos sinun mielestäsi citykirkkolainen on helluntailainen, niin tokihan saat tuota mieltä olla. Olemme varmasti lähellä helluntaiherätyksen oppia, samoin kuin esim. vapaakirkollistakin, mutta silti kuitenkin oma ryhmä kristillisessä kentässä.
Mahdammeko me cityläiset päästä taivaaseen? tuskinpa, helluntailaisillekin annat paikkoja hampaita kiristellen. Kuka siis määrittelee heidän halunsa pyrkiä totuuteen, sinäkö? ulos vaan? kirjoitti:
Kukahan tässä riitelee? Jos sinun mielestäsi citykirkkolainen on helluntailainen, niin tokihan saat tuota mieltä olla. Olemme varmasti lähellä helluntaiherätyksen oppia, samoin kuin esim. vapaakirkollistakin, mutta silti kuitenkin oma ryhmä kristillisessä kentässä.
Mahdammeko me cityläiset päästä taivaaseen? tuskinpa, helluntailaisillekin annat paikkoja hampaita kiristellen. Kuka siis määrittelee heidän halunsa pyrkiä totuuteen, sinäkö?Cityseurakunnat lasketaan mukaan maailmaanlaajuiseen helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen (se luterilaisuutta suurempi kristinuskon suuntaus), vaikka et sitä haluaisikaan. Cityseurakunnat ovat yksi Suomen Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumattomista helluntaiseurakunnista. Helluntailais-karismaattisen seurakunnan jäsenistä voidaan käyttää nimitystä; helluntailainen.
Cityseurakunnilla on sama oppi Helluntaiherätyksen kanssa, mutta cityseurakunnat korostavat äärikarismaattisuutta enemmän (mm. totontolaisuus). Jumala päättää viime kädessä sen, ketä taivaaseen pääsee, mutta Jumalan armo kuuluu cityseurakuntalaisille samoin kuin muillekin helluntailais-karismaattisuuden lukemattomien eri suuntauksien jäsenille.- Sinullako totuus?
mazdels kirjoitti:
Cityseurakunnat lasketaan mukaan maailmaanlaajuiseen helluntailais-karismaattiseen liikkeeseen (se luterilaisuutta suurempi kristinuskon suuntaus), vaikka et sitä haluaisikaan. Cityseurakunnat ovat yksi Suomen Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumattomista helluntaiseurakunnista. Helluntailais-karismaattisen seurakunnan jäsenistä voidaan käyttää nimitystä; helluntailainen.
Cityseurakunnilla on sama oppi Helluntaiherätyksen kanssa, mutta cityseurakunnat korostavat äärikarismaattisuutta enemmän (mm. totontolaisuus). Jumala päättää viime kädessä sen, ketä taivaaseen pääsee, mutta Jumalan armo kuuluu cityseurakuntalaisille samoin kuin muillekin helluntailais-karismaattisuuden lukemattomien eri suuntauksien jäsenille.Sinä kuitenkin määrittelet täällä, kuka on kelvollinen taivaaseen. Sanot "Jumala päättää VIIME KÄDESSÄ"! Onko niin, että sinullakin olisi mahdollisesti jotain sanottavaa asiassa? Lyöt leimoja otsaan, josko Jumala sitten viime kädessä päättää, oletko osunut oikeaan, onko helluntailainen yrittänyt ihan tosissaan etsiä totuutta.
Mikä on totuus, jota pitää etsiä, ja jota helluntailaiset eivät ole löytäneet? Sinullako totuus? kirjoitti:
Sinä kuitenkin määrittelet täällä, kuka on kelvollinen taivaaseen. Sanot "Jumala päättää VIIME KÄDESSÄ"! Onko niin, että sinullakin olisi mahdollisesti jotain sanottavaa asiassa? Lyöt leimoja otsaan, josko Jumala sitten viime kädessä päättää, oletko osunut oikeaan, onko helluntailainen yrittänyt ihan tosissaan etsiä totuutta.
Mikä on totuus, jota pitää etsiä, ja jota helluntailaiset eivät ole löytäneet?Helluntailaiset itse ovat pyrkineet lukemattomia kertoja määrittelemään erityisesti liikkeen ulkopuolisten taivaskelpoisuutta.. Harrastat sanakikkailua, kuten helluntaikirkkolaisilla on viime aikoina ollut tapana Porin tapauksen yhteydessä. Jos viime kädessä -ilmaisu on huono, kokeillaan sen tilalle sanaa; lopullisesti.
Useilla helluntailaisilla (ei kaikilla) on uskonratkaisusta ja upotuskasteesta huolimatta hukassa esimerkiksi aito lähimmäisenrakkaus. Sittä kannattaisi helluntailaistenkin etsiä ja tavoitella tosissaan, koska se on eräs Raamatun perusopetuksia.
- Ei ole Raamatussa
Kolminaisuusoppi on Raamatun tekstien vastainen.
- on se..
Kyllä, Jeesus ON Jumala. Tässähän se on selvästi ilmoitettu.
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala". - profetta
on se.. kirjoitti:
Kyllä, Jeesus ON Jumala. Tässähän se on selvästi ilmoitettu.
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala".Jeesus puhuu tuon jakeen,itseäänkö hän siinä tuo julki vai todistusta siitä että Isä Jumala on yksin totinen Jumala.ps. käännynnäisten raamatun tulkinta on sokean taluttamista.
- Jeesus ei ole Jumala
profetta kirjoitti:
Jeesus puhuu tuon jakeen,itseäänkö hän siinä tuo julki vai todistusta siitä että Isä Jumala on yksin totinen Jumala.ps. käännynnäisten raamatun tulkinta on sokean taluttamista.
profeetta on oikeassa
Tuossa raamatunkohdassa Jeesus puhuu Jumalasta, ei itsestään!
Kukaan juutalainen ei ajattele, että Jeesus on Jumala! Messias hän oli/on joillekin, mutta ei missään nimessä Jumala. - jeesuksia riittää
Jeesus ei ole Jumala kirjoitti:
profeetta on oikeassa
Tuossa raamatunkohdassa Jeesus puhuu Jumalasta, ei itsestään!
Kukaan juutalainen ei ajattele, että Jeesus on Jumala! Messias hän oli/on joillekin, mutta ei missään nimessä Jumala.Ei ollut jumala, eikä messias, vaan huijari.
Niitä riittää vielä tänäkin päivänä. - tode tietää....
profetta kirjoitti:
Jeesus puhuu tuon jakeen,itseäänkö hän siinä tuo julki vai todistusta siitä että Isä Jumala on yksin totinen Jumala.ps. käännynnäisten raamatun tulkinta on sokean taluttamista.
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala".
Tässä Paavali kuvaa Jeesusta. Jeesuksen tuntemisesta on kysymys. Asiat pitää nähdä Hengellisesti, ei järkeillen. - profetta
tode tietää.... kirjoitti:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala".
Tässä Paavali kuvaa Jeesusta. Jeesuksen tuntemisesta on kysymys. Asiat pitää nähdä Hengellisesti, ei järkeillen.Käännös 33/38 Evankeliumi Johanneksen mukaan 17 luku 3 jae.....yksin olet totinen Jumala...... Jeesus puhuu ei paavali.
tode tietää.... kirjoitti:
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala".
Tässä Paavali kuvaa Jeesusta. Jeesuksen tuntemisesta on kysymys. Asiat pitää nähdä Hengellisesti, ei järkeillen.Paavalin puheet ovat kyseenalaisia kuten hänen luulo tempauksesta elinaikanaan. Sitä ei voi ajatella sen kummemmin järjellä eikä etenkään hengellisesti, koska se ei pitänyt paikkaansa.
Tuossa Paavali puhuu israelilaisten jumalista, kenestä heistä, Eel, Jahve, Baal, kenestä ??profetta kirjoitti:
Käännös 33/38 Evankeliumi Johanneksen mukaan 17 luku 3 jae.....yksin olet totinen Jumala...... Jeesus puhuu ei paavali.
Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut että 'Tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat minut, joka olen yksin totinen Jumala.'
ekivaari kirjoitti:
Jos Jeesus olisi Jumala, hän olisi todistanut että 'Tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat minut, joka olen yksin totinen Jumala.'
No no ,, Jeesus kertoi opetuslapsille mixi Hän avasi Kirjoituxet heille ja toisille taas niin kuin sinulle ekivaari puhuu Jumala niin että vaikka on korvat niin eivät kuule ja silmät mutta eivät näe..
lappix kirjoitti:
Paavalin puheet ovat kyseenalaisia kuten hänen luulo tempauksesta elinaikanaan. Sitä ei voi ajatella sen kummemmin järjellä eikä etenkään hengellisesti, koska se ei pitänyt paikkaansa.
Tuossa Paavali puhuu israelilaisten jumalista, kenestä heistä, Eel, Jahve, Baal, kenestä ??Kerro mikä niistä oli tuo joka sanoi ,, mixi vainoat minua ? Ehkä sinäkin kuulet tuon mutta ajattelet että Baal valittaa???
savonarola kirjoitti:
Kerro mikä niistä oli tuo joka sanoi ,, mixi vainoat minua ? Ehkä sinäkin kuulet tuon mutta ajattelet että Baal valittaa???
savonarola . Se oli Paavalin kertomus,joihin tulee suhtautua varauksella, kuten tempauksesta jota ei tullut hänen elinaikanaan. Mikään Raamatun teksteistä ei ole faktaa, ainostaan perimätietona kirjattuja kertomuksia.
- uskon1
Helluntalaisille:
159. Niiden kanssa, jotka ovat hajoittaneet uskontonsa ja muodostaneet lahkoja, ei sinulla (Muhammed) totisesti ole mitään tekemistä. Heidän asiansa kuuluu vain Jumalalle; kerran on Hän julistava heille heidän tekonsa. On helluntailaisia, jotka hyväksyvät kolminaisuusopin ja on helluntailaisia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Tämä on asia, joka aiheuttaa koviakin kiistoja helluntailiikkeessä, kuten olemme saaneet tälläkin palstalla huomata.
On olemassa helluntailaisia suuntauksia, joillaa ei ole käytössä kolminaisuusoppi. Eräs tällainen suunta on branhamilaisuus. Suomessa toimii pieni Ehtoovalon sanoma -niminen branhamilainen helluntaiseurakunta. Olen ymmärtänyt, että myöskään Turussa toimiva helluntailainen (Helluntailiikkeen pääuomaan kuulumaton) Jumalan seurakunta ei hyväksy kolminaisuusoppia, ainakaan niin, kuin kristinusko sitä yleisesti opettaa. Ulkomailla lienee paljonkin helluntaisuuntauksia, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia.
Suomen Helluntaiherätyksen ja valtaosan helluntailais-karismaattisten seurakuntien oppiin kuuluu kolminaisuusoppi. Helluntaiherätyksen seurakuntiin voi kuitenkin kuulua henkilöitä, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Näitä henkilöitä ei eroteta seurakunnista sen vuoksi, että he eivät tunnusta kolminaisuutta. Mielestäni tämä on hyvä asia, koska kaikki puhuu kuitenkin Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Osalla nämä asiat ovat yhtenä kappaleena, osalla kolmena kappaleena.- Ei Raamatusta
Wikipediasta selviää:
"Kolminaisuusoppi dogmina syntyi tarpeesta määritellä käsitteellisesti ja analyyttisesti kristillisiä totuuksia kristinuskon levitessä hellenistiseen ja roomalaiseen maailmaan. Ensimmäisenä käsitettä "kolminaisuus" käytti Tertullianus 200-luvulla."
Kolminaisuusoppi siis keksittiin Rooman valtakuntaa varten. Se ei liity juutalaiseen perinteeseen lainkaan! - tode*
Minkäpä sitä mahtaa niille, jotka eivät halua tunnustaa jeesusta Jumalana?
RV:lehdessä oli juuri juttua luterilaisten ongelmasta tässä asiassa, ja kyseessä ei todellakaan ole mikään pieni ongelma.
On mielenkiintoista, että sinä paisuttelet muutaman harhaantuneen helluntaihenkisen uskomuksia täällä. Kaipa sekin vouhkaaminen lisää sulkia johonkin pipoosi? tode* kirjoitti:
Minkäpä sitä mahtaa niille, jotka eivät halua tunnustaa jeesusta Jumalana?
RV:lehdessä oli juuri juttua luterilaisten ongelmasta tässä asiassa, ja kyseessä ei todellakaan ole mikään pieni ongelma.
On mielenkiintoista, että sinä paisuttelet muutaman harhaantuneen helluntaihenkisen uskomuksia täällä. Kaipa sekin vouhkaaminen lisää sulkia johonkin pipoosi?Ristin Voitto kirjoittaa paljon muiden seurakuntien ongelmista, vaikka omassa uskonliikkeessä olisi ongelmien selvittämistä ihan tarpeeksi, mm Porin Helluntaikirkkosotkut. Helluntailiike on paljon suurempi maailmanlaajuisesti kuin luterilainen kirkko, joten uskon helluntailaisuudessa olevan kolminaisuusopin kanssa paljon enemmän ongelmia, kuin luterilaisuudessa.
En yritä paisuttaa tätä ongelmaa. Olen muutenkin välttänyt puuttumasta koko aiheeseen, joka on hyvin usein täällä esillä. Käytät Tode jälleen muuta ilmaisua helluntailaisista, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Nyt tällaiset helluntailaiset ovat mielestäsi "helluntaihenkisiä". Viimeisen lauseesi sanavalinnat paljastavat jo uskovan helluntailaisen riidanhalun.- tode*
mazdels kirjoitti:
Ristin Voitto kirjoittaa paljon muiden seurakuntien ongelmista, vaikka omassa uskonliikkeessä olisi ongelmien selvittämistä ihan tarpeeksi, mm Porin Helluntaikirkkosotkut. Helluntailiike on paljon suurempi maailmanlaajuisesti kuin luterilainen kirkko, joten uskon helluntailaisuudessa olevan kolminaisuusopin kanssa paljon enemmän ongelmia, kuin luterilaisuudessa.
En yritä paisuttaa tätä ongelmaa. Olen muutenkin välttänyt puuttumasta koko aiheeseen, joka on hyvin usein täällä esillä. Käytät Tode jälleen muuta ilmaisua helluntailaisista, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia. Nyt tällaiset helluntailaiset ovat mielestäsi "helluntaihenkisiä". Viimeisen lauseesi sanavalinnat paljastavat jo uskovan helluntailaisen riidanhalun.kyllä se vaan niin, että SUOMEN helluntailiikkeessä on marginaalinen ryhmä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä/hyväksy Jumalan kolminaista persoonaa. Olen sinun puolestasi huolissani SUOMEN evlutista:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/3227/vain_joka_toinen_naispappi_uskoo_jeesuksen_syntyneen_neitseesta
Se, joka ei usko neitseestä syntymiseen, ei myöskään kykene uskomaan, että Jumala on pyhä kolminaisuus.
Tämä on ikävää faktaa, olkoonkin nyt vaikka julkaistu helluntailaisuus -palstalla. Helluntaiseurakunnat ovat sattuneesta syystä säästyneet toistaiseksi näiltä hurjilta kristinuskon perusasioiden maahan polkemisilta. Meilläkin on omat ongelmamme, virheemme ja heikkoutemme, mutta sinun (jos luterilainen olet) olisi aika katsoa peiliin ja ruveta panostamaan oman kirkkosi hyvinvointiin sensijaan, että kukut täällä yötä päivää etsimässä virheitä muista uskovista. tode* kirjoitti:
kyllä se vaan niin, että SUOMEN helluntailiikkeessä on marginaalinen ryhmä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä/hyväksy Jumalan kolminaista persoonaa. Olen sinun puolestasi huolissani SUOMEN evlutista:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/3227/vain_joka_toinen_naispappi_uskoo_jeesuksen_syntyneen_neitseesta
Se, joka ei usko neitseestä syntymiseen, ei myöskään kykene uskomaan, että Jumala on pyhä kolminaisuus.
Tämä on ikävää faktaa, olkoonkin nyt vaikka julkaistu helluntailaisuus -palstalla. Helluntaiseurakunnat ovat sattuneesta syystä säästyneet toistaiseksi näiltä hurjilta kristinuskon perusasioiden maahan polkemisilta. Meilläkin on omat ongelmamme, virheemme ja heikkoutemme, mutta sinun (jos luterilainen olet) olisi aika katsoa peiliin ja ruveta panostamaan oman kirkkosi hyvinvointiin sensijaan, että kukut täällä yötä päivää etsimässä virheitä muista uskovista.Näitä helluntailaisa, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia on silti. Jos mietitään tämän palstan helluntailaisia kolminaisuusopin vastustajia ja suhteutetaan tuo luku Suomen Helluntailiikkeeseen, heitä näyttäisi olevan kuitenkin melko paljon. Vai onko muka niin, että helluntailaisista vain ne, jotka vastustavat kolminaisuusoppia, ovat kerääntyneet tälle palstalle? En usko.
Tode, kuten moni muukin helluntailainen, kääntää huomion oman seurakunnan ristiriidoista mielellään pois vertaamalla tilannetta luterilaisuuteen. Tämä on hyvin tyypillinen reaktio niille helluntailaisille, jotka ovat riidanhaluisia. Olen toki huolestunut oman ev.lut kirkkoni tilanteesta ja nykyinen kehitys vie minua etäämmäksi luterilaisuudesta. Kuitenkaan en tällä palstalla kirjoita luterilaisuudesta, ellei asia liity jotenkin helluntailaisuuteen.
Tarkoitat varmaan kirjoituksessasi Suomen helluntaiseurakuntia. Mielestäni Helluntaikirkko on lähtenyt polkemaan kristinuskon perusasioita, mm varsin rajulla Helluntaikirkkosysteemin junttaamisella voimassa oleviin perinteisiin helluntaiseurakuntiin. Toimenpiteiden yhteydessä Helluntaikirkon taholta tehdyt selvät virheet ovat osittain kristinuskon perusasioiden ja moraalin maahan polkemista. Myös äärikarismaattisten ilmiöiden hyväksyminen seurakunnissa sekä syntielämän hiljainen hyväksyminen osana seurakuntalaisten normaalia uskonelämää, on eräänlaista kristinuskon perusasioiden maahan polkemista.
Viimeisen lauseesi sanavalinnat eivät mielestäni sovi henkilökohtaisen uskonratkaisun tehneen, ja elävässä uskossa olevan henkilön sanavalintoihin. Juuri tuon tyyliset heitot ovat helluntaiuskoville hyvin tyypillisiä ja eivät edistä millään tavalla Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemistä.- Hallelyyjaa
mazdels kirjoitti:
Näitä helluntailaisa, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia on silti. Jos mietitään tämän palstan helluntailaisia kolminaisuusopin vastustajia ja suhteutetaan tuo luku Suomen Helluntailiikkeeseen, heitä näyttäisi olevan kuitenkin melko paljon. Vai onko muka niin, että helluntailaisista vain ne, jotka vastustavat kolminaisuusoppia, ovat kerääntyneet tälle palstalle? En usko.
Tode, kuten moni muukin helluntailainen, kääntää huomion oman seurakunnan ristiriidoista mielellään pois vertaamalla tilannetta luterilaisuuteen. Tämä on hyvin tyypillinen reaktio niille helluntailaisille, jotka ovat riidanhaluisia. Olen toki huolestunut oman ev.lut kirkkoni tilanteesta ja nykyinen kehitys vie minua etäämmäksi luterilaisuudesta. Kuitenkaan en tällä palstalla kirjoita luterilaisuudesta, ellei asia liity jotenkin helluntailaisuuteen.
Tarkoitat varmaan kirjoituksessasi Suomen helluntaiseurakuntia. Mielestäni Helluntaikirkko on lähtenyt polkemaan kristinuskon perusasioita, mm varsin rajulla Helluntaikirkkosysteemin junttaamisella voimassa oleviin perinteisiin helluntaiseurakuntiin. Toimenpiteiden yhteydessä Helluntaikirkon taholta tehdyt selvät virheet ovat osittain kristinuskon perusasioiden ja moraalin maahan polkemista. Myös äärikarismaattisten ilmiöiden hyväksyminen seurakunnissa sekä syntielämän hiljainen hyväksyminen osana seurakuntalaisten normaalia uskonelämää, on eräänlaista kristinuskon perusasioiden maahan polkemista.
Viimeisen lauseesi sanavalinnat eivät mielestäni sovi henkilökohtaisen uskonratkaisun tehneen, ja elävässä uskossa olevan henkilön sanavalintoihin. Juuri tuon tyyliset heitot ovat helluntaiuskoville hyvin tyypillisiä ja eivät edistä millään tavalla Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemistä.Tode ei ole ole uudestisyntynyt, ei tosiaankaan ole. Sinun viestisi ovat aina edistäneet Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemistä.
- Tyypillisenä
mazdels kirjoitti:
Näitä helluntailaisa, jotka eivät hyväksy kolminaisuusoppia on silti. Jos mietitään tämän palstan helluntailaisia kolminaisuusopin vastustajia ja suhteutetaan tuo luku Suomen Helluntailiikkeeseen, heitä näyttäisi olevan kuitenkin melko paljon. Vai onko muka niin, että helluntailaisista vain ne, jotka vastustavat kolminaisuusoppia, ovat kerääntyneet tälle palstalle? En usko.
Tode, kuten moni muukin helluntailainen, kääntää huomion oman seurakunnan ristiriidoista mielellään pois vertaamalla tilannetta luterilaisuuteen. Tämä on hyvin tyypillinen reaktio niille helluntailaisille, jotka ovat riidanhaluisia. Olen toki huolestunut oman ev.lut kirkkoni tilanteesta ja nykyinen kehitys vie minua etäämmäksi luterilaisuudesta. Kuitenkaan en tällä palstalla kirjoita luterilaisuudesta, ellei asia liity jotenkin helluntailaisuuteen.
Tarkoitat varmaan kirjoituksessasi Suomen helluntaiseurakuntia. Mielestäni Helluntaikirkko on lähtenyt polkemaan kristinuskon perusasioita, mm varsin rajulla Helluntaikirkkosysteemin junttaamisella voimassa oleviin perinteisiin helluntaiseurakuntiin. Toimenpiteiden yhteydessä Helluntaikirkon taholta tehdyt selvät virheet ovat osittain kristinuskon perusasioiden ja moraalin maahan polkemista. Myös äärikarismaattisten ilmiöiden hyväksyminen seurakunnissa sekä syntielämän hiljainen hyväksyminen osana seurakuntalaisten normaalia uskonelämää, on eräänlaista kristinuskon perusasioiden maahan polkemista.
Viimeisen lauseesi sanavalinnat eivät mielestäni sovi henkilökohtaisen uskonratkaisun tehneen, ja elävässä uskossa olevan henkilön sanavalintoihin. Juuri tuon tyyliset heitot ovat helluntaiuskoville hyvin tyypillisiä ja eivät edistä millään tavalla Jumalan valtakunnan työn eteenpäin viemistä.Helluntailaisena Mazdels ei kestä itseensä kohdistuvaa arvostelua, vaan alkaa epäillä vastapuolen uskoa ja sen kestävyyttä. Itseen kohdistuva arvostelu käännetään Mazdelsin kirjoituksen esimerkin mukaan toisen virheiksi, kuten Mazdels tässä tekee nimitellessään Todea riidanhaluiseksi, vaikka todistettavasti on itse palstan riitapukari.
tode* kirjoitti:
kyllä se vaan niin, että SUOMEN helluntailiikkeessä on marginaalinen ryhmä ihmisiä, jotka eivät ymmärrä/hyväksy Jumalan kolminaista persoonaa. Olen sinun puolestasi huolissani SUOMEN evlutista:
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/usko/3227/vain_joka_toinen_naispappi_uskoo_jeesuksen_syntyneen_neitseesta
Se, joka ei usko neitseestä syntymiseen, ei myöskään kykene uskomaan, että Jumala on pyhä kolminaisuus.
Tämä on ikävää faktaa, olkoonkin nyt vaikka julkaistu helluntailaisuus -palstalla. Helluntaiseurakunnat ovat sattuneesta syystä säästyneet toistaiseksi näiltä hurjilta kristinuskon perusasioiden maahan polkemisilta. Meilläkin on omat ongelmamme, virheemme ja heikkoutemme, mutta sinun (jos luterilainen olet) olisi aika katsoa peiliin ja ruveta panostamaan oman kirkkosi hyvinvointiin sensijaan, että kukut täällä yötä päivää etsimässä virheitä muista uskovista.Uskon kyllä neitseestä syntymiseen, mutta se tarkoittaa mielen neitsyyttä, mielemme puhtautta ja turmeltumattomuutta.
Lihallisten sukupuolien turmeltuneisuus kuten; klamydia, kondylooma, sukuelinherpes, kuppa, tippuri, mycoplasma genitalium, HIV-infektio, trikomoniaasi ja lymfogranuloma venerum, j.n.e. eivät Jumalalle mitään merkitse, mutta mielemme puhtaus ja viattpomuus on Jumalalle monin verroin tärkeämpää: [Joh. 1:47;
2. Korinttolaiskirje 11
2 "Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen - p u h t a a n - n e i t s y e n.
3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän - m i e l e n n e - e h k ä -
t u r m e l t u u - pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan."
Johannes 6
63 "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
Jumala arvostaa omaa rakkauttaan, poikaansa Jeesusta Kristusta, joka syntyy "puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." [1. Tim. 1:5]
Tällaiset kaikki puhtaat ja vilpittömät sydämet ovat Kristuksen äitejä, olkoot nuoria tai vanhoja, miehiä tai naisia, kaikki he ovat yhtä Kristuksessa Jeesuksessa. [Matt.12:48-50; Mark.3:33-35; Joh.3:6]Tyypillisenä kirjoitti:
Helluntailaisena Mazdels ei kestä itseensä kohdistuvaa arvostelua, vaan alkaa epäillä vastapuolen uskoa ja sen kestävyyttä. Itseen kohdistuva arvostelu käännetään Mazdelsin kirjoituksen esimerkin mukaan toisen virheiksi, kuten Mazdels tässä tekee nimitellessään Todea riidanhaluiseksi, vaikka todistettavasti on itse palstan riitapukari.
Useimmilla helluntailaisen "uskonratkaisun" tehneillä ja upotuskastetuilla uskovilla on usein tapana käyttää uskovalle henkilölle sopimatonta kieltä ja sopimattomia ilmaisuja toisia ihmisiä kohtaan kiivastuessaan jostain asiasta. Tämähän ei liene Jumalan mielen mukaista uskovalle.
Jos olet sitä mieltä, että kritiikin esittäminen helluntailaisuudesta ja kannanotot eri asioihin ovat riidan haastamista, minä en voi sille mitään.mazdels kirjoitti:
Useimmilla helluntailaisen "uskonratkaisun" tehneillä ja upotuskastetuilla uskovilla on usein tapana käyttää uskovalle henkilölle sopimatonta kieltä ja sopimattomia ilmaisuja toisia ihmisiä kohtaan kiivastuessaan jostain asiasta. Tämähän ei liene Jumalan mielen mukaista uskovalle.
Jos olet sitä mieltä, että kritiikin esittäminen helluntailaisuudesta ja kannanotot eri asioihin ovat riidan haastamista, minä en voi sille mitään.Ymmärrän että jokainen uskonnollinen liike on sulkeutunut omiin ympyröihinsä. Siksipä ulkopuolisen näkemys saattaa osua juuri sellaiseen kipupisteeseen, jota varjellaan, jottei liikkeen todellinen minä paljastu.
- Kylläpä
mazdels kirjoitti:
Useimmilla helluntailaisen "uskonratkaisun" tehneillä ja upotuskastetuilla uskovilla on usein tapana käyttää uskovalle henkilölle sopimatonta kieltä ja sopimattomia ilmaisuja toisia ihmisiä kohtaan kiivastuessaan jostain asiasta. Tämähän ei liene Jumalan mielen mukaista uskovalle.
Jos olet sitä mieltä, että kritiikin esittäminen helluntailaisuudesta ja kannanotot eri asioihin ovat riidan haastamista, minä en voi sille mitään.puhut taas halventavaan sävyyn helluntailaisten tavasta korostaa henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, samoin upotuskaste on mielestäsi ll -luokan kaste. Lienee sinun käsityksesi kritiikin esittämisestä ja kannanottamisesta. Ei ollenkaan riidanhaastamista, ei ollenkaan.
Kylläpä kirjoitti:
puhut taas halventavaan sävyyn helluntailaisten tavasta korostaa henkilökohtaista uskoa Jeesukseen, samoin upotuskaste on mielestäsi ll -luokan kaste. Lienee sinun käsityksesi kritiikin esittämisestä ja kannanottamisesta. Ei ollenkaan riidanhaastamista, ei ollenkaan.
Helluntailaisilla on käytössä liikkeen hyväksymä "uskonratkaisu" tai uskoontulokokemus. Kirjoitin siitä. Tuo uskonratkaisu joutuu kuitenkin outoon valoon, kun "liha" saa vallan aivan liian helposti ja usein helluntaiuskovassa. Yleensä helluntailaiset käyttävät varsin halventavia ilmaisuja puhuessaan luterilaisten kristillisestä lapsikasteesta. Niin metsä vastaa, kuin sinne huutaa.
Olen kirjoittanut muutaman kerran siitä, että mielestäni Suomen Helluntaiherätyksessä menetellään oikein siinä, että kolminaisuusoppia vastustavia uskovia ei eroteta seurakunnasta. Vaikka annan joissakin asioissa tunnustusta Helluntaiherätykselle, ei sekään käy riitaisille helluntailaisille.
>>En ole kuuna valkeana kuullut, että herätysliikkeeni piirissä julistettaisiin Jumalan olemuksesta vastoin Sanan opetusta>..herätysliikkeeni piirissä..>Toisessa ketjussa Mazdels apureineen pohtii helluntailaisten ristiriitoja
- tode*
onhan se ihan hyvä, ettei ekivaaria ole heitetty pihalle uskomuksiensa takia. Mutta jos senkaltaista oppia alkaisi liikkua enemmänkin, olisi jo tarpeen tehdä asialle jotakin.
Minäkin tunnen helluntailaisuuden lapsesta lähtien ja tiedän vähintäin yhtä paljon kaikenlaista epämäääräistä, mutten silti tunne tarvetta käsitellä asioita Mazdelsin tavalla.
Kuten varmasti ollet tietoinen, olen aina ollut palstalla erilaisiä yltiökarismaattisia ilmiöitä vastaan kirjoittava helluntailainen, ja arvostellut täällä monia saarnamiehiä, jotka ovat opettaneet Raamatulle vieraita opinpalasia.
Ketjuni aihe "kolminaisuuden kieltäminen", ja siitä opettamista en ole koskaan helluntaipiireissä kuullut.
On erittäin hyvä asia, että SUOMEN helluntailiike on vihdoin ottanut kantaa yltiökarismaattisuuteen tuomiten sen. Jos näin ei olisi lopultakin tehty, olisimme nähneet ja kuulleet todella vakavia harhaoppeja pesityvän seurakuntiin.
Tosin luterilaisen kirkon harhaantuminen mm. Jeesuksen jumaluudessa on tapahtunut ilman torontolaisuutta. Mutta niinhän se on, että heikkoihin paikkoihinhan se paholainen juuri iskeekin, ja tietää, kuinka sen tekee missäkin! Jukka.finland, kirjoitat rehellisesti ja hyvin asiasta. Mielestäni on helluntaiuskovilta väärin nimitellä esimerkiksi Ekivaaria jehovantodistajaksi sen takia, että hänellä on eri käsitys kolminaisuusopista. Osalle helluntailaisia on vaikea myöntää sitä, että heidän seurakunnissaan on henkilöitä, jotka eivät tunnusta kolminaisuusoppia ja kun kiivaita ja riitelyyn taipuvaisia ovat, käyttävät siksi loukkaavia sanamuotoja.
Kiitos Jukka.finlandille lähimmäisenrakkaudesta viimeisessä kappaleessa. Toivotan Sinulle Jumalan siunausta.
- j.t.p.
Olet aivan oikeassa, tode*.
Herätysliikkeessä ei ole TÄSSÄ ASIASSA erimielisyyttä. "Jeesus ON Jumala "
Tuo on sinun mielipiteesi.
Et sentään kertonut, että Raamatun mukaan Jeesus olisi Jumala.
Moni on tietämättään niinkin luullut.- j.t.p.
Tästä voit sinäkin "kielimiehenä" lukaista.
http://www.gotquestions.org/Svenska/ar-Jesus-Gud.html
Tämän alla olevankin voit lukea.
http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/gud2pers.htm
Vielä kun tämänkin tavaat, niin kyllä siitä hyvä tulee sinunkin kohdallasi.
http://bibelfokus.se/node/133
Toki me jokainen kristitty, uudestisyntynyt jumalanlapsi tiedämme, että Vapahtajamme Jeesus Kristus on Tosi Jumala. - tode*
no, Raamatushan se Jeesus löytyy, ja se, että Hän on syntien anteeksiantaja. Raamatun mukaan kukaan muu ei voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala.
Jeesuksen jumaluus tuli täyteyteensä Pääsiäisenä. Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, Hän on täynnä armoa ja rakkautta, niinkuin vain Jumala on. - Pääsiäinen
tode* kirjoitti:
no, Raamatushan se Jeesus löytyy, ja se, että Hän on syntien anteeksiantaja. Raamatun mukaan kukaan muu ei voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala.
Jeesuksen jumaluus tuli täyteyteensä Pääsiäisenä. Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä, Hän on täynnä armoa ja rakkautta, niinkuin vain Jumala on.Vai oli Jumala kuolleena kolme päivää.
- tode*
Pääsiäinen kirjoitti:
Vai oli Jumala kuolleena kolme päivää.
"Vai oli Jumala kuolleena kolme päivää."
Tuota uskomusta nimitetään JDS -opiksi eli siinä väitetään ontuvasti, että Jumala, joka on henki, kuoli.
Jumala ei ollut kuolleena päivääkään, vaan Hän eli ja elää tänäänkin. Näin SUOMEN helluntailiikkeessä opetetaan. tode* kirjoitti:
"Vai oli Jumala kuolleena kolme päivää."
Tuota uskomusta nimitetään JDS -opiksi eli siinä väitetään ontuvasti, että Jumala, joka on henki, kuoli.
Jumala ei ollut kuolleena päivääkään, vaan Hän eli ja elää tänäänkin. Näin SUOMEN helluntailiikkeessä opetetaan."eli ja elää tänäänkin"
Jos Jeesus eläisi, hänen toiminnasta olisi todistettavia havaintoja.
Asiaa läheltä sivuten, elämän synnystä on seuraavanlaista tutkimustietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elämän_alkuperä- tode*
Pe.ku kirjoitti:
"eli ja elää tänäänkin"
Jos Jeesus eläisi, hänen toiminnasta olisi todistettavia havaintoja.
Asiaa läheltä sivuten, elämän synnystä on seuraavanlaista tutkimustietoa:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elämän_alkuperäyksi todistettava havainto Jeesuksen elämisestä tässä ja nyt, on se, että sinä vastustat Häntä noinkin kiivaasti.
tode* kirjoitti:
yksi todistettava havainto Jeesuksen elämisestä tässä ja nyt, on se, että sinä vastustat Häntä noinkin kiivaasti.
En minä ole koskaan vastustanut Jeesusta.
tode* kirjoitti:
"Vai oli Jumala kuolleena kolme päivää."
Tuota uskomusta nimitetään JDS -opiksi eli siinä väitetään ontuvasti, että Jumala, joka on henki, kuoli.
Jumala ei ollut kuolleena päivääkään, vaan Hän eli ja elää tänäänkin. Näin SUOMEN helluntailiikkeessä opetetaan.Mutta kun esimerkiksi Mohikaani ja useat muut trinitaarit sanovat että Mariasta syntynyt Jeesuksen liha myös on Jumala. [Joh. 3:6; Room.1:3,4]
2. Korinttolaiskirje 5
16 "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."
- kehu mua tode...
"no, Raamatushan se Jeesus löytyy, ja se, että Hän on syntien anteeksiantaja. Raamatun mukaan kukaan muu ei voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala. "
Justiinsa noin. Jumala ei koskaan antaisi valtaansa toiselle antaa syntejä anteeksi. Ei koskaan.
Jumala ei taatusti antanut valtaa Jeesukselle antaa syntejä anteeksi. Ei koskaan.Jeesuksen näin pitää olla Jumala kun antoi syntejä anteeksi.- profetta
Jeesus sanoi:IHMISEN POJALLA ON VALTA MAANPÄÄLLÄ ANTAA SYNTEJÄ ANTEEKSI.
- En tiedä
Olisikohan Jumala tehnyt ihmisestä puusepän pojasta Jumalan?
- Isä yksin se Totinen
Kumpi lienee vastoin Raamatun sanaa. Jeesus on Jumala vaiko päinvastainen.
Ekivaari on lukuisin Raamatun jakein osoittanut, ketä Herramme Jeesus Kristus piti Jumalana. Jos me Jeesusta uskoisimme, asiasta ei olisi pienintäkään epäselvyyttä, mutta kun Ekivaari esittää samaa, tuota on monen helluntailaisen lähes mahdotonta uskoa.
Rooman kirkko 300-luvulla oli monien poliittisten ristiriitojen taistelukenttänä. Jo siksi tuon kirkon edesottamuksiin tulisi suhtautua erityisellä varauksella. Vaikka kolminaisuusopin vastustamisesta henkeään ei enää menetäkään, oppi istuu edelleen tiukassa. Kirkkomme ovat yksissä tuumin vastoin Herramme Jeesuksen Kristuksen kantaa päättäneet Isän Jumalan olevan yhtä suuren Poikansa kanssa. Jeesus Nasaretilainen anoi suurissa tuskissa, jos suinkin mahdollista otettavaksi pois maljaa, joka Hänen kannettavakseen oli tarkoitettu, mutta vain, jos se olisi Hänen Taivaallisen Isänsä tahto. Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuus kantoi loppuun saakka, mutta Isän Jumalan kädessä Hänenkin suuruutensa lepäsi.
Kysymys ei ole tulkinnasta, vaan selkeästä Raamatun Sanasta, Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen tahdon toteuttamisesta. Jeesus oli kuuliainen Isälleen, Jumalalleen ja aivan varmasti odottaa samaa meiltäkin. - Mitä ihmettä!!!!!!
"""no, Raamatushan se Jeesus löytyy, ja se, että Hän on syntien anteeksiantaja. Raamatun mukaan kukaan muu ei voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala. """
Eihän tode sano tuossa uskovansa edes Jeesukseen. Mitä ihmettähän puhuu edes Jeesuksesta kun ei edes usko.Tode kuuluu näköjäänm tuohon epäilijöiden kaartiin.
17. Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta MUUTAMAT EPÄILIVÄT.
18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "MINULLE ON ANNETTU kaikki valta taivaassa ja maan päällä."""no, Raamatushan se Jeesus löytyy, ja se, että Hän on syntien anteeksiantaja. Raamatun mukaan kukaan muu ei voi antaa syntejä anteeksi kuin Jumala. """
_____________________________
Se on Jumalan antama valtuutus ja velvollisuus, antaa anteeksi kaikille ihmisille:
Matteus 9
8 "Mutta kun kansanjoukot sen näkivät, peljästyivät he ja ylistivät Jumalaa, joka oli antanut senkaltaisen vallan ihmisille."
Kuka antoi Jeesukselle kaiken vallan, oliko se Jahve ?
- Jesse on myytti vain
Jeesus on pelkkä myytti ja kyseistä henkilöä ei todennäjöisesti ole koskaan edes ollut maanpäällä. Auringon palvonta uskonnoista löytyy pohja tähän Jeesus myyttiin eli Kristinsuskossa Auringon paikan on ottanut keksitty Jeesus hahmo. Kun kirjoitetaan, että Jeesus oli valo tai muuta vastaavaa, niin korvaa Jeesus aurongolla, niin huomaat, miten usein se sopii siihen. Jeesuksen ylösnousemuksen 3 päivää tulee myös auringon liikkeestä taivaanrannassa talvipäivän seisauksen aikaan, minkä vuoksi myös Joulua juhlitaan tulloin. Jeesuksen syntymäpäivää, eikä edes kuolinpäivää todella tiedetä, mutta siihen on luonnollinen selitys: Jesseä ei ole ikinä edes ollut. :)
Sen perusteella mitä olen itse selvittänyt, kristikunnan jumala osoittautuu muinaisten kansojen epäjumalaksi. Mutta siitä keskusteleminen on arka aihe uskovaisille, koska muuten heidän visiot kuolemanjälkeisestä elämästä ja muusta kuvitellusta saattaa romahtaa.
- Niko124k
Miten Jeesus voi olla Jumala kun Hänellä on äiti?
Eikös Jumala on oltava riippumaton muista? Eikös Maria (Jeesuksen äiti) imettänyt ja kasvattanut Jeesusta ja vaihtanut Hänen vaippoja, toisin sanoen Jumalan vaippoja? Miettäkää hei fiksut ihmiset ja käyttäkää maalaisjärkii!
Jeesus on ihminen ja hän on yhtä profeetta kuin Abraham, Nooa, Mohammmed, Mooses jne.
Mutta kunnioitan Teidän mielipidettä! Peace! :) Isä Jumala on herramme Jeesuksen Kristuksen ja meidän kaikkien Jumala ja Isä. Todellinen kaiken ainoa Jumala ja Isä:
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja - n i i t ä - o n - p a l j o n -
s e m m o i s i a - (tehtyjä) - j u m a l i a - j a - h e r r o j a,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa." [Joh.10:34,35; 17:1,3]- tode*
voi, voi, ei Paavali tuossa teilaa Jeesusta epäjumalaksi, vaan sen teet sinä.
- ml213.
tode* kirjoitti:
voi, voi, ei Paavali tuossa teilaa Jeesusta epäjumalaksi, vaan sen teet sinä.
Mistä kummunnee sinun jankkaamisesi ja epäuskosi selviä asioita kohtaan. Koitappa ryhdistäytyä ja ymmärtää ja jos mahdollista, niin saada usko, miten Nasaretin Jeesus oli / on JUMALAN Poika. Jeesuksella Kristuksella on aivan sama JUMALA kuin JUMALASTA syntyneellä ihmisellä.USKO Jeesukseen;
17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun JUMALANI tykö ja teidän JUMALANNE tykö".
Niin, totuus on, josta et pääse yli et ympäri, miten todellisuudessa on vain yksi JUMALA. Tämän JUMALAN paikkaa ei kukaan voi omistaa ja omia,- ei edes Poikansa Jeesus Kristus.
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja - n i i t ä - o n - p a l j o n -
s e m m o i s i a - (tehtyjä) - j u m a l i a - j a - h e r r o j a,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
Tämäkin asia selkiintyisi kaikille, jos kertoisit avoimesti, ettet usko JUMALAN ilmoituksiin, vaan muihin uskonnollisuuden tuotteisiin tai Koraaniin. Tätä tunnustasi kunnioittaisin kuten Muslimienkin uskoa. tode* kirjoitti:
voi, voi, ei Paavali tuossa teilaa Jeesusta epäjumalaksi, vaan sen teet sinä.
Noudatan vaan UT;ssa olevia Jeesuksen Kristuksen antamia selityksiä, ohjeita ja määritelmiä, joita kirkkoisien myöhemmin antamat ohjeet ja dogmit eivät voi kumota!
Minua edelleenkin kiinnostaa millainen käsitys teillä on jumalasta ja etenkin sen nimestä? Mikäli se jumala on nimeltään JHWH=Jahve, niin silloin jäljet johtavat muinaisiin epäjumaliin.
- tosi1
Minusta välillä näyttää, että tahallaan valehdellaan ja kerrotaan juttuja, joista pieni osa voi olla totta. Sitä yhtä poikkeusta sitten suurennellaan. Mikä siinä on takana, että halutaan vääristetyillä asioilla saada helluntaiherätys mahdollisimman huonoon valoon.Pitäisi aina pysyä totuudessa.
Edes ääri-karismaattiset kokoukset ole musta-valkoisia. Siinäkin pitäisi muistaa sielullisuus. Ei nyt ihan kaikki ole perkeleestä.
Joillakin on katkeruus sydämessä. Sitä ne purkaa täällä. Mitenkähän se on oman parannuksen kanssa.Jos Kolminaisuusopin kieltämisen ja hyväksymisen suhde helluntaiseurakunnissa on sama kuin tällä keskustelupalstalla, on helluntaiseurakunnissa selvästi jakautumista tämän asian suhteen.
Suomen Helluntailiike on jakaantunut rajusti myös suhteessa äärikarismaattisuuteen ja karismaattisiin ilmiöihin. Nämä ovat tosiasioita joista (Suomen) Helluntailiike saa syyttää itseään linjattomuudesta johtuen. Tosiasioiden kertominen ei ole Helluntaiherätyksen saattamista huonoon valoon. Vaikeneminen sen sijaan on.- tosi1
mazdels kirjoitti:
Jos Kolminaisuusopin kieltämisen ja hyväksymisen suhde helluntaiseurakunnissa on sama kuin tällä keskustelupalstalla, on helluntaiseurakunnissa selvästi jakautumista tämän asian suhteen.
Suomen Helluntailiike on jakaantunut rajusti myös suhteessa äärikarismaattisuuteen ja karismaattisiin ilmiöihin. Nämä ovat tosiasioita joista (Suomen) Helluntailiike saa syyttää itseään linjattomuudesta johtuen. Tosiasioiden kertominen ei ole Helluntaiherätyksen saattamista huonoon valoon. Vaikeneminen sen sijaan on.En ole koskaan kuullut(muualla kuin täällä)että muka helluntaiherätyksessä on jakautumista kolminaisuusopin kanssa. Jos joku nauta on sellaista sanonut, ei se ole helluntaiherätys.
- todellakitodellaki
mazdels kirjoitti:
Jos Kolminaisuusopin kieltämisen ja hyväksymisen suhde helluntaiseurakunnissa on sama kuin tällä keskustelupalstalla, on helluntaiseurakunnissa selvästi jakautumista tämän asian suhteen.
Suomen Helluntailiike on jakaantunut rajusti myös suhteessa äärikarismaattisuuteen ja karismaattisiin ilmiöihin. Nämä ovat tosiasioita joista (Suomen) Helluntailiike saa syyttää itseään linjattomuudesta johtuen. Tosiasioiden kertominen ei ole Helluntaiherätyksen saattamista huonoon valoon. Vaikeneminen sen sijaan on.Kolminaisuusoppia ei kielletä helluntaiseurakunnissa, ei cityseurakunnissa, eikä muuallakaan herätyskristilliseissä piireissä. Ekivaari on palstan ainoa helluntailainen, joka meluaa asiasta, mutta vain sen tähden, kun ei saa tukea omista piireistään.
Jos hänen seurakuntansa pastori ei pidä asiasta meteliä, osoittaa vain pastorin viisasta suhtautumista vanhan miehen teorioihin. Tuskinpa Ekivaari on seurakunnassaan kovin merkittävällä paikalla, jotta voisi siellä julistaa omaa oppiaan? Sitä pitää siis julistaa täällä, ja antaa samalla yleistävä kuva, jota sinä mielelläsi jaat, niinhän se on.
Helluntailiikkeen jakaantuminen (MYÖS!!) suhteessa äärikarismaattisuuteen on sinun rajua uskomustasi. Ihan täällä rauhassa eletään, varsinkin kun ilmiöt ovat laantuneet lähes olemattomiin.
Ehkäpä viestini on taasen aivan turha? Et ota vinkeistä kuuleviin korviisi, niinhän se on aina mennyt. Ole siis hyvä ja sano se viimeinen sana, tällä erää. todellakitodellaki kirjoitti:
Kolminaisuusoppia ei kielletä helluntaiseurakunnissa, ei cityseurakunnissa, eikä muuallakaan herätyskristilliseissä piireissä. Ekivaari on palstan ainoa helluntailainen, joka meluaa asiasta, mutta vain sen tähden, kun ei saa tukea omista piireistään.
Jos hänen seurakuntansa pastori ei pidä asiasta meteliä, osoittaa vain pastorin viisasta suhtautumista vanhan miehen teorioihin. Tuskinpa Ekivaari on seurakunnassaan kovin merkittävällä paikalla, jotta voisi siellä julistaa omaa oppiaan? Sitä pitää siis julistaa täällä, ja antaa samalla yleistävä kuva, jota sinä mielelläsi jaat, niinhän se on.
Helluntailiikkeen jakaantuminen (MYÖS!!) suhteessa äärikarismaattisuuteen on sinun rajua uskomustasi. Ihan täällä rauhassa eletään, varsinkin kun ilmiöt ovat laantuneet lähes olemattomiin.
Ehkäpä viestini on taasen aivan turha? Et ota vinkeistä kuuleviin korviisi, niinhän se on aina mennyt. Ole siis hyvä ja sano se viimeinen sana, tällä erää.Luen Helluntailiikkeeseen kaikki helluntailais-karismaattiset yhteisöt ja seurakunnat. Eihän Helluntailiike ole pelkästään Suomen Helluntaiherätys. Kuitenkin jo Helluntaiherätyksen piirissä on selvää jakaantumista suhtautumissa vaikkapa Marko Selkomaan tai Hertzogiin opetuksiin. Kun mukaan otetaan Suomesta vielä helluntailais-karismaattiset Cityseurakunnat, Ilmestysmajat, sekä monet muut, on jakautuminen hyvin selvästi nähtävissä ja opilliset kiistat ja niistä johtuneet riidat sen mukaiset.
Helluntailiikkeestä myös Helluntaiherätyksessä on kuitenkin edelleenkin henkilöitä, jotka eivät tunnusta kolminaisuusoppia. Kuten olen monta kertaa maininnutkin, Helluntaiherätyksen oppi tunnustaa kolminaisuuopin. Kuitenkin helluntaiseurakuntiin voi kuulua henkilö, joka ei tunnusta kolminaisuusoppia. Tästä asiasta olen antanut Helluntaiherätykselle tunnustusta sen vuoksi, että se ei käy erottamaan tämän asian vuoksi uskovia henkilöitä seurakunnasta.
Kun kolminaisuusopin kieltäjät että hyväksyvät puhuvat Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, se riittää. Ne ovat niin suuria asioita, että niitä on vaikea ihmisjärjellä käsittää. Siksi itse hyväksyn kolminaisuusopin kristillisenä, vaikka itse ymmärränkin asian toisin.- minäminäminäminäminä
mazdels kirjoitti:
Luen Helluntailiikkeeseen kaikki helluntailais-karismaattiset yhteisöt ja seurakunnat. Eihän Helluntailiike ole pelkästään Suomen Helluntaiherätys. Kuitenkin jo Helluntaiherätyksen piirissä on selvää jakaantumista suhtautumissa vaikkapa Marko Selkomaan tai Hertzogiin opetuksiin. Kun mukaan otetaan Suomesta vielä helluntailais-karismaattiset Cityseurakunnat, Ilmestysmajat, sekä monet muut, on jakautuminen hyvin selvästi nähtävissä ja opilliset kiistat ja niistä johtuneet riidat sen mukaiset.
Helluntailiikkeestä myös Helluntaiherätyksessä on kuitenkin edelleenkin henkilöitä, jotka eivät tunnusta kolminaisuusoppia. Kuten olen monta kertaa maininnutkin, Helluntaiherätyksen oppi tunnustaa kolminaisuuopin. Kuitenkin helluntaiseurakuntiin voi kuulua henkilö, joka ei tunnusta kolminaisuusoppia. Tästä asiasta olen antanut Helluntaiherätykselle tunnustusta sen vuoksi, että se ei käy erottamaan tämän asian vuoksi uskovia henkilöitä seurakunnasta.
Kun kolminaisuusopin kieltäjät että hyväksyvät puhuvat Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, se riittää. Ne ovat niin suuria asioita, että niitä on vaikea ihmisjärjellä käsittää. Siksi itse hyväksyn kolminaisuusopin kristillisenä, vaikka itse ymmärränkin asian toisin.??? KETÄ KIINNOSTAA?
- ml213.
Todellisuus on, joka voi jokainen havainnoida ihmisten kirjoituksista ja yleensä kirjallisuudesta, joka käsittelee JUMALAA. Niin, JUMALA on sellainen käsite, ettei ihminen mahdollistu sitä sanallisesti kuvaamaan. JUMALAN kuvaaminen aina jää keskeneräiseksi.
Juuri tuon liittyykin, ettei Jeesus ole tämä totinen JUMALA, vaan luonnollisesti JUMALA oli Jeesuksessa/kin.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen. - ml213.
Todellisuus on, joka voi jokainen havainnoida ihmisten kirjoituksista ja yleensä kirjallisuudesta, joka käsittelee JUMALAA. Niin, JUMALA on sellainen käsite, ettei ihminen mahdollistu sitä sanallisesti kuvaamaan. JUMALAN kuvaaminen aina jää keskeneräiseksi.
Juuri tuon liittyykin, ettei Jeesus ole tämä totinen JUMALA, vaan luonnollisesti JUMALA oli Jeesuksessa/kin.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
36. Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen. - vastarannan kiiski
Joh 1:1-3: Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tässä Sana tarkoittaa Jeesusta, ja selvästi sanotaan, että Sana oli Jumala.- Tottele Sanaa
Ala sitten totella Sanaa, kun Jeesus on Jumala, ja vaella kuten Hän vaelsi täällä maan päällä eläessään; aluksi voit alkaa pitää Sapatin lepopäivänä, niinkuin Hän.
Sana oli Jumalan 'sivupersoona*, sillä Joh. 1:1 sanotaan että ' 'sana oli Jumalan tykönä. vierellä tai helmassa,
Johannes 1
18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen poika, joka on "I s ä n - h e l m a s s a, - (sylissä) on hänet ilmoittanut."
[Jeesuksen selitys Joh. 10:34,35]- vastarannan kiiski
Tottele Sanaa kirjoitti:
Ala sitten totella Sanaa, kun Jeesus on Jumala, ja vaella kuten Hän vaelsi täällä maan päällä eläessään; aluksi voit alkaa pitää Sapatin lepopäivänä, niinkuin Hän.
Kiitos ohjeista, vaikka en ymmärräkään yhteyttä tokaisusi ja Jeesuksen Jumaluuden välillä. Minä olen vain ihminen, mutta Jeesus on Jumalan Poika, ja siten myös Jumala.
Ole Siunattu. - vastarannan kiiski
ekivaari kirjoitti:
Sana oli Jumalan 'sivupersoona*, sillä Joh. 1:1 sanotaan että ' 'sana oli Jumalan tykönä. vierellä tai helmassa,
Johannes 1
18 "Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen poika, joka on "I s ä n - h e l m a s s a, - (sylissä) on hänet ilmoittanut."
[Jeesuksen selitys Joh. 10:34,35]Minä ymmärrän vain sen, mitä luen tuossa Joh 1:1-3, ja minusta kun siinä suoraan sanotaan, että Sana ( siis Jeesus) oli Jumala. En tarkoita, että Jeesus on sama kuin Isä, vaan Jeesus on Poika, mutta samaa olemusta Isän kanssa.
vastarannan kiiski kirjoitti:
Minä ymmärrän vain sen, mitä luen tuossa Joh 1:1-3, ja minusta kun siinä suoraan sanotaan, että Sana ( siis Jeesus) oli Jumala. En tarkoita, että Jeesus on sama kuin Isä, vaan Jeesus on Poika, mutta samaa olemusta Isän kanssa.
Ja minä ymmärrän vain sen, mitä luen tuossa Johannes10:34,35 jakeissa Kristuksen, Isän voidellun ihmisen selittämänä:
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- " [Joh.17:1,3]
Johannes 17
8 "Sillä - n e - s a n a t, - j o t k a - s i n ä - m i n u l l e -
a n n o i t, - minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -."
Raamatussa samasta asiasta puhuvat eri paikoissa olevat jakeet selittävät toinen toistaan. Sitä sanotaan kontekstin yhtä olemiseksi, tärkeäksi asiayhteydeksi!- RitariOlevainen
ekivaari kirjoitti:
Ja minä ymmärrän vain sen, mitä luen tuossa Johannes10:34,35 jakeissa Kristuksen, Isän voidellun ihmisen selittämänä:
Johannes 10
34 'Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?
35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin- " [Joh.17:1,3]
Johannes 17
8 "Sillä - n e - s a n a t, - j o t k a - s i n ä - m i n u l l e -
a n n o i t, - minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -."
Raamatussa samasta asiasta puhuvat eri paikoissa olevat jakeet selittävät toinen toistaan. Sitä sanotaan kontekstin yhtä olemiseksi, tärkeäksi asiayhteydeksi!Minä ymmärrän asian samalla tavoin kuin sinäkin ekivaari! On ilo lukea viestejäsi ja puhdasta Raamatun Sanaa niistä!
- ml213.
vastarannan kiiski kirjoitti:
Minä ymmärrän vain sen, mitä luen tuossa Joh 1:1-3, ja minusta kun siinä suoraan sanotaan, että Sana ( siis Jeesus) oli Jumala. En tarkoita, että Jeesus on sama kuin Isä, vaan Jeesus on Poika, mutta samaa olemusta Isän kanssa.
Yksittäisen jakeen ihminen helposti ymmärtää väärin. Peruslähtökohta tässä asiassa on, ettei totista JUMALAA ole kukaan nähnyt. Jeesus on vain tämän näkymättömän JUMALAN kuva.
Jos Jeesus olisi JUMALA, niin Raamatun muut ilmoitukset olisivat ristiriitaisia keskenään. Esim. tuo ottamasi jae ei ole ristiriidassa kokonaisuuden kanssa ja silti JUMALA on näkymätön ja kukaan häntä ei ole nähnyt. Tämä JUMALA oli Jeesuksessa ja toimi Jeesuksen kautta ja näin kaikki on ristiriidatonta kokonaisuutta.
Huomioi ja ymmärrä, miten JUMALAN Pojalla Jeesuksella Kristuksella on SAMA Isä ja SAMA JUMALA kuin on JUMALASTA syntyneellä ihmiselläkin. Uskotko tämän?
- RitariOlevainen
Jeesus EI OLE Jumala
- vastarannan kiiski
Joh 1 5:20: Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Minä uskon kolmiyhteiseen Jumalaan. Eli Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Uskon, että Jumala, Poika ja Pyhä Henki ovat aina olleet, eivätkä Poika tai Pyhä Henki ole luotuja. En ole koskaan kokenut mitään ristiriitaa. Odotan, että sitten kun Jeesus tulee takaisin, saan tietää Jumalan olemuksesta kaiken, mikä on tarpeellista. Tällä hetkellä on tärkeätä vain se, että Jeesus on kuollut minun puolestani ja Hänen kauttaan minulla on iankaikkinen elämä.
Jatkakaa te viisaammat asian spekulointia. Hyvää kevättä!- ateisti n.1
Ei täällä kellään ole iankaikkista elämää, jeesusta ei ole koskaan edes ollut olemassa. Kaikki on typerää satua johon tietämättömät ihmiset uskovat.
- tikantapainen
ateisti n.1 kirjoitti:
Ei täällä kellään ole iankaikkista elämää, jeesusta ei ole koskaan edes ollut olemassa. Kaikki on typerää satua johon tietämättömät ihmiset uskovat.
Laitan tähän vielä, että Helluntaiherätyksessä ei ole jakaantumista kolminaisuusopin tähden. Tämä Merzdes vain selittää kaikki seurakunnat helluntailaisiksi. Esim. Kansakunnat Kristukselle- seurakuntakin oli muka hänen mielestään helluntailainen. Jos joku lähtee Helluntaiherätyksestä ja tekee oman seurakuntansa, se ei ole automaattisesti helluntailainen. Se voi olla, jos lähtö ja uuden seurakunnan perustaminen tapahtuu yhteistyössä emo-seurakuntaan. Tämä väite, että Kansakunnat kristukselle olisi helluntailainen, vieläkin, kaiken sotkunkin jälkeen, on järjetön.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1428018Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432091Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252020- 911673
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51970
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850- 24838