Täytyy kurottaa kohti viisaampia. Lg Smart 47LA667V laitteena ja tarkoitus saada tallennetilaa elokuville. Kokeiltu nyt kahta ulkoista tallentavaa kovalevyä, mm 2t WD My Book jolle ei kuitenkaan ajastettua dataa ilmesty. Vika todennäköisesti kaukosäätimen sohvanpäisessä osassa vaiko sittenkin tv:n puolella? Löytyykö hyviä vinkkejä jolla homma alkaa pelittämään?
Lg smart tv ja ulkoinen kovalevy
14
7059
Vastaukset
- tuetut levyt?
Oletko löytänyt LG:n sivuilta listaa tuetuista kovalevyistä?
Kun käynnistät tv:n ja USB-levy on kiinni, kauanko menee aikaa että kovalevy on käytettävissä?
Oletko kokeillut Buffalonkin levyjä?
Toimiiko ajastus, jos telkkari on jo käynnissä ajastuksen alkaessa?- Pate43
Kovalevy kyllä löytyy saman tien ja kyllä olen ajastusta kokeillut sekä tv:n ollessa kiinni ja reaaliajassa tv:tä katsellessani. Tv ei herjaa mitenkään, mutta kovalevyltä ei myöskään löydy ajastuksen jälkeen tallennetta. Buffaloa en ole kokeillut.
- Entä livekuva?
Kirjoitat, ettei ajastettu tallenne näy. Mutta entä jos laitat tallentamaan livekuvaa?
Toimiiko USB-portti muutoin eli jos sinulla on vaikka USB-tikulla digikuvia tai elokuva, niin saatko katsottua niitä tietokoneella?
Miten muuten olet alustanut sen kovalevyn? Oletko valinnut sen tv-tallennuskäyttöön. Esim. minulla Panasonicissani piti tehdä se valinta.
Jos ei jo selvinnyt, niin toimiko se kovalevy (tai ne testaamasi kovalevyt) ennen telkkarikäyttöä oikein? Jos nyt olet alustanut kovalevyn telkkarikäyttöön, sitä ei tosin saa enää niin helposti takaisin tietokonekäyttöön (mikäli aiot vielä testata tietokoneella), mutta ohjeita löytyy netistä siihen, miten tv:ssä luotu partitio poistetaan ja saadaan kovalevy uudestaan muuhun käyttöön.- entä livekuva
Korjaus, piti ensimmäisen kappaleen loppua,
... entä saatko katsottua niitä televisiossa? - Pate43
Usb toimii kyllä. Videokameraa ja tikkua olen sen kautta käyttänyt. Olen myös kokeillut eri usb portteja. Livekuvan kanssa sama juttu. Alustus ymmärtääkseni tapahtunut automaattisesti, mitenkä tämän voisi tarkastaa?
- entä livekuva
Pate43 kirjoitti:
Usb toimii kyllä. Videokameraa ja tikkua olen sen kautta käyttänyt. Olen myös kokeillut eri usb portteja. Livekuvan kanssa sama juttu. Alustus ymmärtääkseni tapahtunut automaattisesti, mitenkä tämän voisi tarkastaa?
Kovalevy pitää alustaa ja rekisteröidä tv-tallennuskäyttöön televisiossa.
Selaa valikoita. - Kovalevy USB 1:een
Pate43 kirjoitti:
Oletko tarkistanut, että USB-liitin menee kunnolla paikalleen? Liittimet on näköjään tungettu ahtaaseen tilaan. Lainaus netin ohjeista: " HDMI-kaapeleissa ja USB-laitteissa on oltava alle 10 mm:n paksuiset ja 18 mm:n levyiset kehykset. Jos USB-kaapeli tai USB-muistitikku ei sovi televisiosi USB-porttiin, käytä jatkojohtoa, joka tukee USB 2.0 -versiota."
Kovalevy kytketään suoraan USB 1 (HDD IN) liitäntään. Jos USB-portteihin on kytketty Hub, niin se ei välttämättä toimi. Jos kovalevy on virtasyöppö, niin käytä sille ulkoista virtalähdettä. Jos kytket kovalevyn USB-porttiin 1, niin saattaa mennä pari minuuttia, ennen kuin tv kysyy lupaa kovalevyn "rekisteröintiin" ja se puolestaan saattaa viedä aikaa muutamia minuutteja. Ei kannata hosua näissä asennuksissa. - Pate43
entä livekuva kirjoitti:
Selaa valikoita.Hyviä ohjeita kaikki muttei auta asiassa, kaikki tämä kelattu jo läpi. Alustusta ei manuaalisesti pääse tekemään.
- Pate43
Kovalevy USB 1:een kirjoitti:
Oletko tarkistanut, että USB-liitin menee kunnolla paikalleen? Liittimet on näköjään tungettu ahtaaseen tilaan. Lainaus netin ohjeista: " HDMI-kaapeleissa ja USB-laitteissa on oltava alle 10 mm:n paksuiset ja 18 mm:n levyiset kehykset. Jos USB-kaapeli tai USB-muistitikku ei sovi televisiosi USB-porttiin, käytä jatkojohtoa, joka tukee USB 2.0 -versiota."
Kovalevy kytketään suoraan USB 1 (HDD IN) liitäntään. Jos USB-portteihin on kytketty Hub, niin se ei välttämättä toimi. Jos kovalevy on virtasyöppö, niin käytä sille ulkoista virtalähdettä. Jos kytket kovalevyn USB-porttiin 1, niin saattaa mennä pari minuuttia, ennen kuin tv kysyy lupaa kovalevyn "rekisteröintiin" ja se puolestaan saattaa viedä aikaa muutamia minuutteja. Ei kannata hosua näissä asennuksissa.Liitin ei liene ongelma, koska laite kyllä tunnistetaan heti.Kokeiltu kaikissa kolmessa usb portissa, ei vaikutusta.
- Pate43
entä livekuva kirjoitti:
Selaa valikoita.No niin, alustusvalikko löytyi kun löytyikin, time machine valikosta ja avot, homma alkaa pelittämään mitä ilmeisemmin. Kiitokset vinkeistä.
- Näin Sonyssa..
Kokemuksia Sonyn kanssa: Buffalon USB 3.0 teraiset levyt ovat toimineet hyvin ja kaksi teraa on kovalevyn maksimikoko. TV:ssä on HDD-merkitty portti, joka pystyy antamaan ulkoisen kovalevyn tarvitseman virran. Asennuksessa Sony "rekisteröi" kovalevyn putsaten kovalevyn tiedostoista, jonka jälkeen tv voi tallennuksia sille tehdä. Samanaikaisesti voi olla kahdeksan USB-laitetta rekisterissä. Kovalevyn voi palauttaa PC-käyttöön poistamalla tv:n avulla "rekisteröinnin", jolloin kaikki tv:n tekemät tallenteet poistetaan.
USB-tallentimelle on 32 gigan minimikoko, joten olen jotain tallentanut myös 64 gigaiselle muistitikulle. Syynä on se, ettei pienimmälle hyväksytylle 32 gigaiselle tikulle montaa HD-elokuvaa mahdu. Ajansiirtoa varten täytyy olla USB-laite käytössä tuossa HDD-merkityssä portissa, joten kokeile ajansiirron toimintaa. Ajansiirron tallennukseen tuo USB-muisitikku riittää ihan hyvin. - GIG322
Eli tallenne ei näy suoraan televisiossa?
Tallenteet on nykyisin pääosin salattuja, eli niitä voi katsoa ainoastaan yhdessä tv-laitteessa (sama millä tallenne tehty). Jotkin laitteet salaavat koko levyn, joten tietokoneella käytettäessä mitään dataa ei edes näy. - se toimii myös
Katso poliisi tv suorana, ei tarvi tallentaa, sama koskee muitakin lähetyksiä.
Eli siis suomeksi ÄLÄ YRITÄ TALLENTAA, vaan katot ihan samantien. - jptoi
Mulla LG ja luulin että Settingsin kautta mennään Oma Media kansioon kattomaan tallenteita. Ei se kuitenkaan näin toimi, vaan ihan millä kanavalla tahansa painetaan OK nappia ja tallennevalinnat tulee esiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101681- 1711628
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691538Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231318Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901204Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146973Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 97912
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr187825Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud211791