väsynyt olemaan muiden sylkykuppina

jooopa jooo

Minulla on todettu elämäni aikana masennus sekä burnout.
Olen yrittänyt puhua asioistani kavereilleni/ystävilleni ja kertonut, että kaipaisin enemmän heidän seuraa sekä yleisesti juttukaveria jolle voisi puhua.
Olen myös kertonut, että olen yksinäinen jne.
No he eivät ole reagoineet minun sanomisiini ollenkaan ja ovatkin unohtaneet minut kokonaan. Mutta siinä vaiheessa kun heillä on huono päivä tai jokin huonosti niin kyllä minut silloin muistetaan ja kaadetaan kaikki paha olo minun niskaan.

Ja sitten jos sanon heille asiasta niin loukkaantuvat ja sanovat että ovat kyllä olleet tukenani, öö mitenkä? Jos masentunut ihminen jätetään yksin asioittensa kanssa niin en ymmärrä miten voisi koskaan edes parantua tai edes voida paremmin...? Haluaisin niin saada taas elämäni takaisin raiteilleen, mutta kuinka se onnistuu yksin?

11

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen samanlainen

      Minulla ei ole yhtäkään ystävää tai edes kaveria enää kun koin samaa. Kun he halusivat kyytiä tai lapsenvahtia tai rahaa lainaksi silloin olin ystävä heille. Mutta kun itse olisin tarvinnut apua ja kuuntelijaa olivat yhtäkkiä kiireisiä. Kaipaisin höpöttelykaveria joka ei ole aina vailla jotain. Mistäpä sellaisen saisi?

      • Anonyymi

        Ihmiset pyrkii hyötymään toisistaan. Siksi pysyn kaukana kaikista. Haave olisi päästä työkyvyttömyyseläkkeelle ja asumaan maalle.


    • Näillä palstoilla pyörii paljon saman kokeneita. Itsekkin tuossa vuoden alussa piristin eksääni "eromme" jälkeen ja sitten kun hän löysi uuden ja itse olisin tarvinnut piristystä niin vastaus olikin "En nää mitään järkee enään puhuu sulle mistään". Empä kyllä anna tuon pilata omaa elämääni kun voin saada parempaa

      • Tuo vain raa'asti tarkoittaa sitä että kaverinne ovat käyttäneet teitä hyväksi


    • dsvsdb

      mistäpä muusta tuo kertoo kuin että itse asiassa suurin osa ihmisistä on narsisteja, ihmiset kiinnostaa vain silloin kuin niistä on itselle jotain hyötyä jne.

      • I guess that's the blues

        Mullakin on ollut vähän samanlaisia kokemuksia. Osa ymmärtää yllättävän hyvin, mutta ei heilläkään juuri aikaa löydy omilta kiireiltä. Ymmärrän silti myös niitä ihmisiä, jotka ovat kadonneet elämästäni. En vain ole nykyiselläni aina kovin hyvää seuraa. Ja tiedän että seurani on välillä raskasta, varsinkin terveelle ihmiselle. Silti on kovin kurjaa syrjäytyä kun kaverit lähtevät. Mielensairauksissa ihmiset käyttäytyvät usein poikkeavasti, mikä on monista noloa, niin se vain menee. Mielestäni ei kannata kuitenkaan olla katkera sillä se satuttaa vain itseä. Ja kyllä ne aiemmat kaverisuhteet ovat olleet aitoja vaikka myöhemmin ovatkin katkenneet. Kaikki vain eivät kykene ymmärtämään toisten ongelmia niin hyvin kuin jotkut toiset. Lisäksi katkeruudesta seuraa usein läheisriippuvuutta kun yrittää pitää kiinni jäljellä olevista kavereista kynsin ja hampain. Pitäisi osata hellittää ja antaa asioiden edetä painollaan ja ottaa vastaan se pieni hyvä joka aina ajoittain kohdalle osuu.


      • Anonyymi

        Juurikin tämä.


    • TaistelunArvoinen

      Karu totuus on se että hyvin usein lähimmät ihmisetkin elävät omaa elämäänsä ja heillä on se oma "elokuva" jota elämäksi kutsumme käytäväksi ja eivät aina huomioi toisen elokuvan pääsankaria eli sinua tarpeeksi. Tämä on kuitenkin hyvin normaalia ja onneksi välillä on itselläkin ollut hetkiä kun kaksi ihmistä kohtaa ja siinä on jotain kaunista. Jaetaan sitten jokin ilo tai suru yhdessä tai muuten vain hetki. Connection.

      Elä ensin itsellesi, sinun täytyy olla tyytyväinen omana itsenäsi ja sitten anna ympäristölle tällöin saat myös vastakaikuna sitä samaa. Tämä voi kuulostaa huuhaalta mutta se on totta. Kukaan ulkopuolinen ei tule koskaan astumaan elämääsi ja nostamaan sinut sille tasolle jolle haluat hänen niin tekevän ja parantavan sut. On itse tehtävä töitä vaikka voi tuntuakin että ongelmat ovat liian suuria. Masennus ja muu voi tuntua joskus ylivoimaiselta. Aloita pienistä asioista ja pikku hiljaa huomaat toivottavasti että olet elänyt päiviä yksin ihan onnellisena ja tasapainoisena ja alat suunnata ulospäin.

      Silloin myös ystävyys ja muut suhteetkin vaikuttavat tasapainoisilta kun voi myös itse antaa ei vain ottaa. En tarkoita että sinun täytyisi jäädä juuri nyt avun ulkopuolelle kun sitä tarvitset. Tarkoitan sitä kuten aikaisemmin sanoinkin että muut voivat korkeintaan näyttää tien, sinun itsesi on se kuljettava jotta jonain päivänä pystyt elämään itsenäsi ja hyvän elämän.

      En halua kertoa sinulle miten käytännöntasolla elää elämääsi, kerron vain omasta kokemuksesta. Pitkäaikainen omien ajatustapojen muuttaminen ja tunteiden hyväksyminen paransivat omaa elämänlaatuani niin että pystyn nyt elämään kroonisen masennuksen kanssa niin että olen neutraaleilla fiilliksilä päivät hyvin usein jopa onnellinen. Suosittelen hyvää terapiaa, omalla kohdallani tämä oli todella tärkeä vaikka älykäs olenkin niin välillä toisen ihmisen perspektiivi asioihin on sanoinkuvaamattoman tärkeä. Juuri tuo suunnan näyttäminen tai sen että huomaa jonkin asian olevan jotain mitä se ei välttämättä ole mittakaavassa tai asiana itsenään. Ja mielestäni jotain todella positiivista on että olen pystynyt jättämään lääkkeet kokonaan pois.

      Sillä että oppii elämään hetkessä (oikeasti ei kuten yleensä arkikielessä sanotaan), antamalla negativiisten ajatusten mennä antamatta niille huomiota jota ne kaipaavat, hyväksymällä ne negatiivisetkin tunteet ja ymmärtämällä että vastaus omiin ongelmiin ei tule ulkoa vaan itsestä. Näillä eväillä itse kahdessa vuodessa nousin sängyn omalta niin että pystyn olemaan perheeni ja läheisten ystävieni kanssa itsenäni ja vuorovaikutuksessa. Se tuntuu mahtavalta.

      • TaistelunArvoinen

        Ja haluan lisätä viellä lähimmäisistä sen verran että usein he voivat olla huomoimmat mahdolliset antamaan sitä apua. Mitä tällä tarkoitan on se että he eivät välttämättä ymmärrä masennusta tai sinun tunteitasi, eivätkä pystykään siihen koska ovat liian lähellä sinua. Ei ole tietoa ja kokemusta asiaan liittyen. Voivat myös yrittää lähestyä tuhoisalta kannalta esim. syyllistäen, suunnata sun ajatukset turhiin asioihin ja tarjota ratkaisu malleja jotka eivät vain toimi. Myös kulttuuri jossa mielenterveysasiat jätetään terapeutin ja asiakkaan väliseksi asiaksi ja sitten eletään sitä perhe elämää aivan kuin ne ongelmat ovat jotain joka jää sinne istuntoon.

        Tärkeintä mitä itse omalla kohdallani olen saannut ja saan on sellainen tasavertainen tunne siitä että he kyllä välittävät eivät vain ehkä aina pysty sitä näyttämään. Älä odota heiltä liikaa. He eivät pysty sinua ultimaattisesti auttamaan koskaan ja parantamaan sinua. Ole onnellinen pienistä eleistä ja sanoista. Hoida itse itsesi kuntoon.


    • Anonyymi

      Poista Facebook,poista ilkeät ihmiset elämästä.

    • Anonyymi

      Läheiset ja ystävät väsyy kantaa asioitasi.Ne voi kuormitaa eivät jaksa. Katso netistä Mieli ry.Tai mielenterveys liitto.Jospa löytäisit sietä apua ajatuksille ja aktiviteetille?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5115
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3217
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1365
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe