10 vuotiaan pojan syömiset kuriin

......

Hei, meillä on koitunut ongelmaksi pojan ylipaino. Sitä ei onneksi ole vielä kun lievästi, mutta parempi korjata paino-ongelmat ennen kuin pahenee. Kun aamulla lähden töihin, esim. leipäpussi täysi, ja kun tulen kotiin n. 17 aikaan, se on tyhjä. Olen yrittänyt selittää pojalleni, ettei leipää voi vain mättää niin paljon. Hän vain vastaa, että kun on niin nälkä. Mitä tässä pitäisi nyt tehdä, kun ei nälässäkään poikaa voi pitää? Leivän ostoa emme voi lopettaa; perheessämme on myös 3 normaalipainoista lasta. Mitä voin tehdä, jos poika ei vain yksinollessaan pysty hallitsemaan annoskokoja?

163

3575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knallit

      Osta enemmän leipää, ni ei ole pussi tyhjänä.

      • hermot meni jo.....

        Lihavana ei ole helppoa olla. Kaikki yhdessä painoa pudottamaan, ja nauttimaan ELÄMÄSTÄ täysin siemauksin, raittiina ,rehteenä ja reteenä, ettei verisuonet katkea päästä, kun menee hermot toisten pilkan kohteena olemiseen. Helppoa sitä on pilkata, kun itsellä on hyvin kaikki asiat, mutta ystäväraukka lihavainen, pullukka taistelee vielä ylipainostaan kaiken pilkan keskellä. Ei ole helppoa, Yrittäkää edes ymmärtää pullukoita ja antakaa mieluummin hyväntahtoisia neuvoja, kun että alatte riepotella jo muutenkin kaiken kärsinyttä ihmispoloa. Nyt menee hermot, mutta mitäs näistä, kai tästä vielä joskus toivutaan.........AUTTaKAAA!!!????


      • ahaa?
        hermot meni jo..... kirjoitti:

        Lihavana ei ole helppoa olla. Kaikki yhdessä painoa pudottamaan, ja nauttimaan ELÄMÄSTÄ täysin siemauksin, raittiina ,rehteenä ja reteenä, ettei verisuonet katkea päästä, kun menee hermot toisten pilkan kohteena olemiseen. Helppoa sitä on pilkata, kun itsellä on hyvin kaikki asiat, mutta ystäväraukka lihavainen, pullukka taistelee vielä ylipainostaan kaiken pilkan keskellä. Ei ole helppoa, Yrittäkää edes ymmärtää pullukoita ja antakaa mieluummin hyväntahtoisia neuvoja, kun että alatte riepotella jo muutenkin kaiken kärsinyttä ihmispoloa. Nyt menee hermot, mutta mitäs näistä, kai tästä vielä joskus toivutaan.........AUTTaKAAA!!!????

        No ethän sinä nettikiusaaja nettikiusaamistasi lopeta. Johtuen tyhmyydestäsi. Kerro mulle, että kenelle pyöreälle ihmiselle sä aikuinen olet niin kauhean kateellinen, että sä katsot netissä oikeudeksesi kaltaistes kanssa lähteä pilkkaamaan jotakin ihmistä, joka varmaan ei sulle mitään ole tehnyt? Tällaisissa netin tunkkaisissa julkisissa vessanseinäkirjoituspaikoissa kuten Suomi24, sinä ja kaltaisesi hämärät aikuiset hyypiöt haukutte kansalaisia ja sitten jos joku suurinpiirtein edes täysjärkinen sattuu koskaan tänne kirjoittamaan, katsotte vielä oikeudeksenne lähteä pelottelemaan. En ole ikinä käsittänyt kansalaisia, joiden sivistystaso on niin alhainen, että muka nettikirjoittelua ei koskisi lait nimettömässäkin nettikirjoittelussa, jos vaan tekee mielin määrin mieli pilkata jotakuta. Minusta yhteiskunta oli parempi paikka silloin, kun ihmiset sai keskustella vaan oman sivistystasonsa ihmisten kanssa. Sinulle varmaan on suuri yllätys, että on myös sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole edes sosiaalisten medioiden jäseniä, minä esimerkiksi olen sellainen. Sinun kaltaisesi sen sijaam urkkivat viattomien ihmisten elämää kaiken aikanne tietokoneillä päivystäen, herjaatte kanssanne erimielisiä ihan mielivaltaisesti, ettekä havaitusti näissä tunkanurkkauksissa anna edes mahdollisuutta herjaamillenne puolustautua kokemiinsa herjauksiin, kun ettehän te herjaamillenne kerro, että herjaatte netissä.


        Kaikki tsemppi ihmiselle, jos todella netissä jotkut epäsivistyneet herjaa ylipainosta tunnistettavasti ketä tahansa. Vaikka olisit hoikka, tuskin olet mikään kovin luottamusta herättävä, vai kato peiliis ja totea, että siellä näkyy viatonta solvaavan ruma naama. Kateellisen ihmisen ruma naama. Ja lopeta mun koneella riekkuminen, mikäli sellaistakin sikailua harjoitat esim. vakoiluohjelmien kautta, mä en ole sua ja kaltaisiasi nettiherjaajia kaivannut haukkumaan tai pelottelemaan minua tai ketään kunnollisia kansalaisia. Ketään läheisiäni tai tuntemiani tänne ei kirjoita, ja se näkyy kirjoitusten tasosta. Ehkä itsenikin pitäisi lopettaa tänne Suomi24:n kirjoittaminen, kun foorumin arvot ovat kaikkia elämänarvoani vastaan, en mä sellaisille suuremmin halua kirjoittajan lahjojani antaa. Keräilevät vaan kaikki kirjoitukset täältä talteen. Mikäs tosin siinä, en ole lakia koskaan netissä rikkonut, eikä ole kukaan mun tuntemanikaan.

        Toivottavast sun kaltaisilla, joka jotakin pyöreää pilkkaat, ei ole lapsia. Aikuiset, jotka harjoittavat nettikiusaamista kateutensa vuoksi ovat vastenmielisiä, etenkin kaikki somessa kaiken aikansa viettävät tyhmät. Miten sä edes kehtaat... EI tää ole mikään yksityinen foorumi, vaan sinun valheesi leviävät miljoonien silmien eteen. Esiinnyt mukamas lihavien puolustajana, no ei siltä näytä tekstis.


    • mitähelv

      Kai niille lapsille voi muutakin ruokaa ostaa kuin leipää? :D:D:D:D

      • itsetekemisiin....

        Ja itse leipoo terhakkaasti leivät ja sämpylät niin hyvä tulee......


      • 11+17
        itsetekemisiin.... kirjoitti:

        Ja itse leipoo terhakkaasti leivät ja sämpylät niin hyvä tulee......

        Useimmiten ne vain kuluu nopeammin kuin ostoleipä.


    • Vaihtoehtoja jääkaappiin

      Laita valmiita terveellisiä välipaloja pojalle, jotta hänen ei tarvitse turvautua leipään esim. keittoa (lajeja vaihdellen), maustamatonta jogurttia marjoja/tuoreita hedelmiä sokeritonta mysliä valmiiksi sekoitettuna, raejuustoa hedelmiä, papu-kasvispataa tai munakas. Ja laita leipä piiloon.

      • proteiinia ruokaan

        Vaihtoehtoja jääkaappiin, hyvä!

        Valmiiksi porkkana/lanttu/kaali/kurkku/tomaatti yms. suikaleita ja maustettu dippikastike rasvattomasta jogurtista.
        Piilota kaikki herkut ?

        Tämä ei varmasti ole vain pojan ongelma, miten te muuten syötte?
        Suosittelen tyhjien hiilareiden (pullamössöleivät, karkit, limut, makaronit) vähentämistä.
        Kasvavat lapset tarvitsevat kuitenkin energiaa.


      • kiss3
        proteiinia ruokaan kirjoitti:

        Vaihtoehtoja jääkaappiin, hyvä!

        Valmiiksi porkkana/lanttu/kaali/kurkku/tomaatti yms. suikaleita ja maustettu dippikastike rasvattomasta jogurtista.
        Piilota kaikki herkut ?

        Tämä ei varmasti ole vain pojan ongelma, miten te muuten syötte?
        Suosittelen tyhjien hiilareiden (pullamössöleivät, karkit, limut, makaronit) vähentämistä.
        Kasvavat lapset tarvitsevat kuitenkin energiaa.

        antaa poijja syyä miten haluaa kyllä se ajan mittaa älyää että on lihonu


      • Järki käteen!
        kiss3 kirjoitti:

        antaa poijja syyä miten haluaa kyllä se ajan mittaa älyää että on lihonu

        Parempi puuttua asiaan ajoissa, ettei pääse lihomaan. Ei se ole sitten helppoa laihduttaa. Eikä se ole terveellistäkään syödä jotain leipää, josta nimenomaan lihoo.


      • AteItAll
        kiss3 kirjoitti:

        antaa poijja syyä miten haluaa kyllä se ajan mittaa älyää että on lihonu

        Itse tiedän 10v lapsen joka ei tunne olevansa koskaan täynnä.
        Tätä lasta saa oikeasti vahtia ettei syö itseään hengiltä :/


      • kiss3 kirjoitti:

        antaa poijja syyä miten haluaa kyllä se ajan mittaa älyää että on lihonu

        Pahoin pelkään ettei opi.


      • pojan äiti
        proteiinia ruokaan kirjoitti:

        Vaihtoehtoja jääkaappiin, hyvä!

        Valmiiksi porkkana/lanttu/kaali/kurkku/tomaatti yms. suikaleita ja maustettu dippikastike rasvattomasta jogurtista.
        Piilota kaikki herkut ?

        Tämä ei varmasti ole vain pojan ongelma, miten te muuten syötte?
        Suosittelen tyhjien hiilareiden (pullamössöleivät, karkit, limut, makaronit) vähentämistä.
        Kasvavat lapset tarvitsevat kuitenkin energiaa.

        Joo, pitää tosiaankin laittaa noita vaihtoehtoja. Muut syömme terveellisesti, aamulla esim. puuro ja hedelmä, lounaana lihaa/kalaa/kanaa, lisukkeena yleensä keitettyä bataattia (emme syö perunaa/riisiä/pastaa, sellaista hiilihygraattimössöä minusta) ja kasviksia. Välipalana on 1-2 leipää ja hedelmä, päivällinen kuin lounas ja iltapala sama kuin välipala. Tässä siis muun perheen ruuat. Poika vain ahmii sitä leipää (kai sitä jo ahmimiseksi kai voi kutsua, kun 8 leipää putkeen...). Jos nyt vain lopettaisi sen leivänoston, ja niitä vihanneksen tai hedelmien paloja tilalle! :)
        ap


      • Läski ku on

        Kyllä 10 v ne jostain kaivaa. Jossei muuten niin käy kaupasta ne pöllimässä.


    • ei leipää

      Olisiko psyykkistä tuo ylensyönti?

      Kannattaa hakea ajoissa apua, että ei ole 120kg 18 vuotiaana.

      Leipä lihottaa.

      Laita kunnon ruokaa.

      Kasviksia jne...

      • Raakaa porkkanaa

        Jos niitä lapsia on talossa neljä, niin eiköhän he kaikki ole leipää syöneet, jos parempaa ei ole tarjolla? Jos lapsi on syönyt koululounaan n. klo 11 ja äiti tulee kotiin viiden maissa, on lapsen (aikuisenkin) saatava sillä välillä kunnon välipala. Parhaiten laihtuu ja vähiten lihoo nykytietämyksen mukaan, jos jakaa päivän syömiset 5-7 aterialle eli syö 3-4 h välein. Nopeat hiilihydraatit kuten leipä hyppyyttävät verensokeria ylös alas. Ensin ylös aiheuttaen insuliinipiikin, jonka seurauksena verensokeri laskee. Alhainen verensokeri aiheuttaa makean tai just esim. sen leivän himoa. Ruoat, joilla on alhainen glygeeminen indeksi, nostavat verensokeria vähiten.


      • Järki käteen!
        Raakaa porkkanaa kirjoitti:

        Jos niitä lapsia on talossa neljä, niin eiköhän he kaikki ole leipää syöneet, jos parempaa ei ole tarjolla? Jos lapsi on syönyt koululounaan n. klo 11 ja äiti tulee kotiin viiden maissa, on lapsen (aikuisenkin) saatava sillä välillä kunnon välipala. Parhaiten laihtuu ja vähiten lihoo nykytietämyksen mukaan, jos jakaa päivän syömiset 5-7 aterialle eli syö 3-4 h välein. Nopeat hiilihydraatit kuten leipä hyppyyttävät verensokeria ylös alas. Ensin ylös aiheuttaen insuliinipiikin, jonka seurauksena verensokeri laskee. Alhainen verensokeri aiheuttaa makean tai just esim. sen leivän himoa. Ruoat, joilla on alhainen glygeeminen indeksi, nostavat verensokeria vähiten.

        Juuri näin. Lapselle TERVEELLINEN ruoka valmiiksi jääkaappiin, jonka voi syödä kun tulee koulusta.


    • Näin juu joo

      Pistä poika lenkille.

      • EI noin

        Lenkkeily ei ratkaise mitään. Vaikka lenkkeilet kuinka paljon ja samalla syöt epäterveellisesti (Kyllä, leipä on epäterveellistä), niin terveytesi kärsii siitä. Sairaudet johtuvat 80%:sti vääränlaisesta ruokavaliosta. Olit lihava tai et!!


      • Älä neuvo kun et osa
        EI noin kirjoitti:

        Lenkkeily ei ratkaise mitään. Vaikka lenkkeilet kuinka paljon ja samalla syöt epäterveellisesti (Kyllä, leipä on epäterveellistä), niin terveytesi kärsii siitä. Sairaudet johtuvat 80%:sti vääränlaisesta ruokavaliosta. Olit lihava tai et!!

        Väärin. Oikea ruoka ja ravinto ovat tietysti kovasti tärkeä juttu terveyden kannalta, mutta yhtä tärkeää on liikkuminen, joka vaikuttaa esim. aineenvaihduntaan tehostavasti. Sekä hapenottokykyyn että mielialaan ja tuki- ja liikuntaelinten toimivuuteen ja ...

        Jos pidät itseäsi kovastikin viisaana, niin koeta nyt selvittää tuo leivän terveellisyysaihe loppuun asti. Jos leipä ei sovi jollekulle, se ei tarkoita, ettei se sopisi kenellekään.


    • näkeehän sen

      10-vuotias ei aina ole kypsä huolehtimaan itsestään.

      • mirkku0

        10-vuotias EI KOSKAAN ole kypsä huolehtimaan itsestään eikä sen ikäisen tarvitsekaan ottaa vastuuta vaan vanhempien(joko äidin ja isän tai muiden aikuisten) on kannettava vastuu ja pitää huolta LAPSESTA!!!!


    • ex-tunnesyöppö

      Pojalla on selvästi huono olo jonkun asian vuoksi. Pahaan oloonsa syö. Kukaan ei halua lihava olla ja söisi ilman mitään syytä tai koska ruoka on vain niin hyvää. Kiusataanko sitä koulussa? Onko poika yksinäinen?

      • Skarppaa äiti!!!

        Nälkäänsä sanoo syövänsä, mutta kun ei ole kuin leipää tarjolla niin tottakai lihoo. Voi poikaraukkaa. Äiti vois ostaa hieman terveellisempiä vaihtoehtoja kuin leipä. Tottakai on nälkä jos koulussa on syönyt esim. 10 tai 11 ja äiti tulee kotiin klo 17 niin ruoka valmista ehkä 18. Täällä on ollut jo hyviä neuvoja äidille. NÄLKÄ EI LÄHDE LEIVÄLLÄ JA SITÄPAITSI SE LIHOTTAA!


      • ldifhrughtuhuyhyu

        Te olette yksinäisiä, eivät herjaamanne. Olen varma, että olen keskustellut Suomen yksinäisimpien ihmisten kanssa. Rikolliset on kovin yksinäisiä.


        Miksi haluatte edistää koulukiusaamista? Ette varmasti tunne normaaleita ihmisiä, mutta koulukiusaaminen on tympeä ilmiö, etenkin jos johtuu ulkonäöstä. Mä en ole koskaan tiennyt yhtäkään kiusaajatyyppistä ihmistä, joka ei olisi oikeasti älyllisesti tyhmä, enkä puhu äo:sta, vaan jostakin kulttuurillisista jutuista, että juntit jotenkin opetetaan kodeissaan kiusaamaan muita.


        Koulukiusaaminen on iso sekä kansantaloudellinen, että muutoin vakava ilmiö. Tiedän nimittäin kokemuksella, että jos olisin ollut ihan köyhästä taustasta ja aikoinaan joutunut jäämään yhteenkin kouluun, missä minua oikeasti tyhmien kakarat kiusasi ja rääkkäsi, en varmasti tänä päivänä olisi enää edes hengissä, luultavasti olisin tehnyt itsemurhan, jollei mulla olisi ollut välittävää perhettä, joka siirsi omilla rahoillaan mut toiseen kouluun toiselle puolelle Suomea. Ja jotkut niistä mua aikoinaan kouluiusanneista ihmisistä edes kehtaa vielä tulla morjestelemaan mua kaduilla, vaikka mulla on lähinnä vaikeuksia hillitä itseni, etten mene sanomaan, että v*ttu ootteko onnellisia, kun yhden piti jättää alaikäisenä lapsuudenpaikkakuntansa teidän vuoksenne ja muuttaa liian nuorena kotoa.


        Minulla ei muutoin olisi mitään amiksia ts. amiskoulutettuja viiskymppisiä nyky-ihmisiä vastaan, mutta kun se vaan on niin, että koskaan ei korkea-asteella enää mua kukaan kiusannut ja lapsuudessakin KAIKKI minua koulussa kiusanneiden kakarat oli amiskoulutetuista taustoista; siis ei yhdenkään akateemisesti koulutetun perheen lapsi kiusannut minua koulussa, ei yhdenkään, eli jotenkin on se kyllä yhteydessä perheiden sivistystasoon, että millaisten kakarat yleensä kiusaa muita.


        Ja että kehtaatte vielä leimailla ihmisiä ylipainon vuoksi, törkeää. Luultavasti te oikein tikahdutte siellä kateuteenne. Täällä tyhmänettipaikoissa netin hämärissä anonyymeissä nurkkauksissa kun yleensä kadehditaan ihmisiä jopa omakotitaloista, autoista ja ihan tavallisista asioista, kuten välittävistä perheistä. Ei se meidän taviksien vika ole, että millainen elämä teillä on ollut. Jos joku kersas ei saa kotonaan riittävästi ruokaa, kato peiliin, koska vaikka olisit sossuntuilla, ne tuet kyllä riittää alaikäisten lastenne ruokkimiseen. Jos teillä edes mitään lapsia on, minä toivon että ei olisi...


        Kuule, ahneille ei hyvin tässä maailmassa käy. Ja anna ihmisten syödä, jos syövät omilla rahoillaan, sinä tuskin olet kenenkään ruokaa koskaan kustantanut. Sen sijaan mun tyyppisten tavisten veronmaksajaperheiden veronmaksu on ollut aina sitä luokkaa. että meikäläisten rahoista on varmaan parikymmentä köyhää perhettä veronmaksun kautta syönyt vuoskausia. Minä ymmärrän köyhyyttä, koska ei mulla itsellänikään ole rahaa, mutta en minä köyhyydestäni huolimatta kenenkään muidenkaan rahoja alkaisi viedä. Jokainen perhe maksaa omansa, ja sillä sipuli.


        Sääli tietysti herää, jos muka oikeasti joku pikkukakara ei saa syödäkseen kuin sämpylöitä, mutta siitä tossa teidän julkisessa herjauksessanne tuskin on kyse, sellaisesta asiasta ollenkaan. Ainoastaan aikuisia tänne kirjoittaa, ja kiusaaja-aikuiset nettikiusaavat sekä toisia aikuisia, että jopa perheiden lapsia netissä.

        Ja muuten, mä en ole ylipainoinen, mutta olen aidosti kaikkien ylipainoisten puolella, jos muka lihavuudesta jotkut somepässit kehtaa netissä pilkata.


    • Toinen äiti34

      Laita hedelmiä, marjoja ja kasviksia tarjolle.Oppii että nälkä lähtee niilläkin.Kasvavilla lapsilla on vaan koko ajan nälkä, ei tarvi olla yksinäinen;-)Keittiöpsykologi on taas liikkeellä ;-)

    • "Kun aamulla lähden töihin, esim. leipäpussi täysi, ja kun tulen kotiin n. 17 aikaan, se on tyhjä."

      Leipääkin on eri laatuja joten jos ostaisit terveellisempää tai ei leipää ollenkaan.
      Sinä olet pojun äiskä/iskä joten teidän pitäisi huolehtia lapsen terveydestä 10v-skidi ei sitä osaa.

      Suosittelisin että kävisitte lekurissa varmuuden vuoksi.

      • pojan äiti.

        Siis ihan ruisleipää muutkin perheenjäsenet syövät... Välipalaksi on tarjolla hedelmiä ja sitä leipää... Mutta minusta esim. 2 ruisleipää levitteellä ja vaikkapa salaattiviipaleella ja hedelmä ovat riittävä välipala, eikä 8 leipää...
        ap


    • mummonen.

      voi olla monta syytä. syökö lapsi tarpeeksi koulussa ja muutenkin säännöllisesti ja saako hän muuten tarpeeksi proteiinia ruuastaan.

      Toinen voi sitten olla tunnesyöminenkin. ei ole tekemistä niin meneekin jääkapille tai on yksinäinen tai jotain muuta. joskus lapsi ei osaa oikein itse kertoa mikä vaivaa ja ymmärtää että syö sen takia eikä todellisen nälän takia.tai onkin oikeasti jano johon sitten tuleekin syötyä.

      Tuossa meidän perhe lehdessä oli kanssa tämän tyyppinen tilanne. Lopullinen syy pojan tunnesyömiselle oli ilmeisesti että hänellä oli ikävä isäänsä.

      • skfhurufhtrgtyhyuh

        Minun mielestäni kylläkin, ja tämä nimettömälle nimimerkille "mummonen": AIVAN KAIKKI lapset ovat sellaisia, että heillä on luonnostaan mieltymys hiilihydraattteihin, kuten esimerkiksi vaaleaan höttöleipään, sipseihin, suolaisiiin pikkunaposteltaviin ja karkkeihin. Minä ainakin (olen nainen), kun olin lapsi, niin odotin aina karkkipäivää tulevaksi kuin kuuta nousevaa ( kerran viikossa sain ostaa karamellejä, tosin 1980-luvulla ne pakkauskoot ei olleet niin sairaita kuin nykyisin),olin melkein ylipainoinen jossakin vaiheessa varhaista murrrosikää ja minut pelasti kaikennäköisiltä vitamiininpuutostaudeilta vain se, että perheessäni syötiin myös kasviksia aina, ja jokaisella aterialla. No ei ole tarvinnut hammaslääkärissä koskaan reikiä paikkailemassa käydä, eikä mitään muutakaan siksi, että kertakaikkiaan ruokavalio oli lapsuudessani niin kunnossa, ja sitä valvottiin kotona, että syön muutakin kuin vitamiinitonta sämpylää.


        Tarkoitan sanoa, että olisin varovainen jonkun lapsen oireiden leimaamisessa, kun ainoat joiden tulee valvoa lastensa tasapainoista ateriointia, ovat lasten vanhemmat. Minullakin kuitenkin, siitä huolimatta, että kotona oli aina riittävästi terveellistä ja hyvää ruokaa kun olin lapsi ja vaikka on onneksi onnenani ollut välittävä perhe, sairastuin anoreksiaan teininä, mistä toipuminen kesti kauan. Joten jos ette näiden palstojen perusteella leimailisi kakaroita, pikkulasten vanhemmat...


        Syöhän moni aikuinenkin tunneperustaisesti. Miksi lapset eroaisivat siitä. Minusta lievä ylipaino ei ole sairaus, sairaus joku syöminen on sitten, jos ihmisen lapsen tai aikuisen koko elämä pyörii ruoan ajattelun ja syömisen ympärillä.


        En minä usko, että yksinäisyyteen kukaan syö liikaa, tai varmaan mielipiteeni johtuu siitä, että itse ainakin yleensä menetän ruokahaluni, jos olen onneton, toisilla voi olla toisin. 10- vuotias voi hyvinkin syödä sämpyläpussin päivän aikana, ei se mikään ihme ole, jollakin kasvavalla pojalla, mutta kun en tiedä herjataanko aloituksessa jotakin vaiko onko aloituksen teksti normaali kysymys lapsestaan huolestuneen äidin alaikäisen lapsensa ylensyömisestä, ehkä en enempää kirjoita tähän.

        Jokainen lapsi syö sitä, mitä vanhempansa niille ruoaksi antaa.


      • YLEISTYS!
        skfhurufhtrgtyhyuh kirjoitti:

        Minun mielestäni kylläkin, ja tämä nimettömälle nimimerkille "mummonen": AIVAN KAIKKI lapset ovat sellaisia, että heillä on luonnostaan mieltymys hiilihydraattteihin, kuten esimerkiksi vaaleaan höttöleipään, sipseihin, suolaisiiin pikkunaposteltaviin ja karkkeihin. Minä ainakin (olen nainen), kun olin lapsi, niin odotin aina karkkipäivää tulevaksi kuin kuuta nousevaa ( kerran viikossa sain ostaa karamellejä, tosin 1980-luvulla ne pakkauskoot ei olleet niin sairaita kuin nykyisin),olin melkein ylipainoinen jossakin vaiheessa varhaista murrrosikää ja minut pelasti kaikennäköisiltä vitamiininpuutostaudeilta vain se, että perheessäni syötiin myös kasviksia aina, ja jokaisella aterialla. No ei ole tarvinnut hammaslääkärissä koskaan reikiä paikkailemassa käydä, eikä mitään muutakaan siksi, että kertakaikkiaan ruokavalio oli lapsuudessani niin kunnossa, ja sitä valvottiin kotona, että syön muutakin kuin vitamiinitonta sämpylää.


        Tarkoitan sanoa, että olisin varovainen jonkun lapsen oireiden leimaamisessa, kun ainoat joiden tulee valvoa lastensa tasapainoista ateriointia, ovat lasten vanhemmat. Minullakin kuitenkin, siitä huolimatta, että kotona oli aina riittävästi terveellistä ja hyvää ruokaa kun olin lapsi ja vaikka on onneksi onnenani ollut välittävä perhe, sairastuin anoreksiaan teininä, mistä toipuminen kesti kauan. Joten jos ette näiden palstojen perusteella leimailisi kakaroita, pikkulasten vanhemmat...


        Syöhän moni aikuinenkin tunneperustaisesti. Miksi lapset eroaisivat siitä. Minusta lievä ylipaino ei ole sairaus, sairaus joku syöminen on sitten, jos ihmisen lapsen tai aikuisen koko elämä pyörii ruoan ajattelun ja syömisen ympärillä.


        En minä usko, että yksinäisyyteen kukaan syö liikaa, tai varmaan mielipiteeni johtuu siitä, että itse ainakin yleensä menetän ruokahaluni, jos olen onneton, toisilla voi olla toisin. 10- vuotias voi hyvinkin syödä sämpyläpussin päivän aikana, ei se mikään ihme ole, jollakin kasvavalla pojalla, mutta kun en tiedä herjataanko aloituksessa jotakin vaiko onko aloituksen teksti normaali kysymys lapsestaan huolestuneen äidin alaikäisen lapsensa ylensyömisestä, ehkä en enempää kirjoita tähän.

        Jokainen lapsi syö sitä, mitä vanhempansa niille ruoaksi antaa.

        Älä yleistä. Jos SINÄ olet lapsena odottanut karkkipäivää kuin kuuta nousevaa, EI tarkoita sitä että AIVAN KAIKKI lapset tekisivät samoin.
        Tai sitten oma 10v. tyttäreni on joku luonnonoikku kun ei juurikaan pidä karkeista yms. ja napostelee mieluummin vihanneksia tai hedelmiä. Karkkipäiviä ei ole, koska tyttö ei halua syödä niitä kuin hyvin vähän, joten syököön kun mieli tekee. Yleensä kuivuvat pussiin.


      • lsefijriughtihkyuyuj
        YLEISTYS! kirjoitti:

        Älä yleistä. Jos SINÄ olet lapsena odottanut karkkipäivää kuin kuuta nousevaa, EI tarkoita sitä että AIVAN KAIKKI lapset tekisivät samoin.
        Tai sitten oma 10v. tyttäreni on joku luonnonoikku kun ei juurikaan pidä karkeista yms. ja napostelee mieluummin vihanneksia tai hedelmiä. Karkkipäiviä ei ole, koska tyttö ei halua syödä niitä kuin hyvin vähän, joten syököön kun mieli tekee. Yleensä kuivuvat pussiin.

        Äläkä sinä herjaa, vaiko etkö ole lukenut tätä keskusteluketjua, että mitä nimimerkkejä teillä nimettömillä täällä on, todennäköisimmin herjauksiin? Ketjussa on sen verran sairaita nimimerkkivalintoja, ja nimettömät naamattomat kaltaisesi kirjoittamassa anonyymiuuden takaa, että ei naurata, jos häiriityneet nettihäiriköt ja mitkä lie jopa nettirikolliset(ko?) v*ttuilee mulle taviksille Suomi24- nettipalstalla kirjoittavalle. Onko sulla silmät päässäsi, sä mikä lie tuntematon? Kato vähän tätä keskusteluketjua... Ihan pimeitä kommentteja suurin osa. Kysyn ja ihmettelen samaa asiaa, kuin joku toinenkin tästä ketjusta, että miksi täällä Suomi24:ssa on vain plus-peukuttamisen vaihtoehto herjaaville aloituksille ja lisäksi joku sairas teksti "SULJE" kommentti, vaikka mä en ole foorumin jäsen...


        Minua ei kiinnosta sinun penikkasi syömiset, tai kenenkään penikoiden syömiset, vaan se, että ihmiset eivät pilkkaa lihavuudesta internetin keskustelupalstalla viattomia! Kehtaatkin vielä tahallasi lukea tuntemattoman tekstiä väärin. Tämä ei ole mikään some, vaan nimetön keskustelupalsta tämä Suomi24. Jonne ilmeisesti jotkut postaa muualta tekstejä, tai jotakin muuta kieroutunutta. Ja luultavasti jollakin kääntäjäkonella suurin osa teksteistä kirjoitettukin, koska ei kukaan suomen kieltä osaava voi kirjoittaa niin huonoa suomen kieltä, kuin tänne kirjoitetaan.


        Mautonta, että kun just on julkisuudessa ollut juttu, missä jotkut psykopaatit oli kiduttaneet jotakin lasta jättämällä sen ruoatta perheen kolmen muun lapsen syödessä normaalisti, niin täällä Suomi24:ssa jotkut postaa keksittyjä tarinoita mukamas huolestuneen äidin kyselyistä lapsensa ravitsemuksesta - tarkoituksenaan herjata viattomia.


        Mä en tykkää nimimerkkivalinnoista, joita täällä näen anonyymien kirjottajien teksteissä. Ja mitenkäs sä itse kirjoittaisit tyystin tuntemattomille julkisella palstalla, kun et tiedä kirjoittajista mitään ja jos näkisit vain tekstit - tuskin yhtään sen paremmin, kuin esimerkiksi minä... Jos sinä alat vaatia multa sellaista kirjoittamista, että mikä kuuluu korkeintaan jonnekin someen, missä ihmiset tuntevat toisensa, pidä huoli, ettet tule tolla tavalla pätemään mulle nimettömästi, kuten tossa teet. En tiedä keitä te olette, mutta todella häiriintyneitä herjaajia... Tulin Suomi24:n etusivulta tätäkin keskustelua lukemaan, en ole minkään somen jäsen, enkä ainakaan tuntemieni kanssa ole koskaan Suomi24:n palstoilla keskustellut.


        Ketkä valitsee Suomi24:n etusivulla olevat aloitukset? Itse nimittäin yleensä välttelen näitä,kun ovat aina suurimpia herjauksia yleensä, mitä koko foorumilla on.

        Luepa pätijä tämä keskusteluketju läpi, yli puolet poostatuista teksteistä vaikuttaa mielisairaiden tai huijareiden kirjoittamilta viesteiltä, ja minä en suinkaan kuulu niihin, joita sinun kuuluisi arvostella, mikä lienetkin.


      • tyttötuollainen
        lsefijriughtihkyuyuj kirjoitti:

        Äläkä sinä herjaa, vaiko etkö ole lukenut tätä keskusteluketjua, että mitä nimimerkkejä teillä nimettömillä täällä on, todennäköisimmin herjauksiin? Ketjussa on sen verran sairaita nimimerkkivalintoja, ja nimettömät naamattomat kaltaisesi kirjoittamassa anonyymiuuden takaa, että ei naurata, jos häiriityneet nettihäiriköt ja mitkä lie jopa nettirikolliset(ko?) v*ttuilee mulle taviksille Suomi24- nettipalstalla kirjoittavalle. Onko sulla silmät päässäsi, sä mikä lie tuntematon? Kato vähän tätä keskusteluketjua... Ihan pimeitä kommentteja suurin osa. Kysyn ja ihmettelen samaa asiaa, kuin joku toinenkin tästä ketjusta, että miksi täällä Suomi24:ssa on vain plus-peukuttamisen vaihtoehto herjaaville aloituksille ja lisäksi joku sairas teksti "SULJE" kommentti, vaikka mä en ole foorumin jäsen...


        Minua ei kiinnosta sinun penikkasi syömiset, tai kenenkään penikoiden syömiset, vaan se, että ihmiset eivät pilkkaa lihavuudesta internetin keskustelupalstalla viattomia! Kehtaatkin vielä tahallasi lukea tuntemattoman tekstiä väärin. Tämä ei ole mikään some, vaan nimetön keskustelupalsta tämä Suomi24. Jonne ilmeisesti jotkut postaa muualta tekstejä, tai jotakin muuta kieroutunutta. Ja luultavasti jollakin kääntäjäkonella suurin osa teksteistä kirjoitettukin, koska ei kukaan suomen kieltä osaava voi kirjoittaa niin huonoa suomen kieltä, kuin tänne kirjoitetaan.


        Mautonta, että kun just on julkisuudessa ollut juttu, missä jotkut psykopaatit oli kiduttaneet jotakin lasta jättämällä sen ruoatta perheen kolmen muun lapsen syödessä normaalisti, niin täällä Suomi24:ssa jotkut postaa keksittyjä tarinoita mukamas huolestuneen äidin kyselyistä lapsensa ravitsemuksesta - tarkoituksenaan herjata viattomia.


        Mä en tykkää nimimerkkivalinnoista, joita täällä näen anonyymien kirjottajien teksteissä. Ja mitenkäs sä itse kirjoittaisit tyystin tuntemattomille julkisella palstalla, kun et tiedä kirjoittajista mitään ja jos näkisit vain tekstit - tuskin yhtään sen paremmin, kuin esimerkiksi minä... Jos sinä alat vaatia multa sellaista kirjoittamista, että mikä kuuluu korkeintaan jonnekin someen, missä ihmiset tuntevat toisensa, pidä huoli, ettet tule tolla tavalla pätemään mulle nimettömästi, kuten tossa teet. En tiedä keitä te olette, mutta todella häiriintyneitä herjaajia... Tulin Suomi24:n etusivulta tätäkin keskustelua lukemaan, en ole minkään somen jäsen, enkä ainakaan tuntemieni kanssa ole koskaan Suomi24:n palstoilla keskustellut.


        Ketkä valitsee Suomi24:n etusivulla olevat aloitukset? Itse nimittäin yleensä välttelen näitä,kun ovat aina suurimpia herjauksia yleensä, mitä koko foorumilla on.

        Luepa pätijä tämä keskusteluketju läpi, yli puolet poostatuista teksteistä vaikuttaa mielisairaiden tai huijareiden kirjoittamilta viesteiltä, ja minä en suinkaan kuulu niihin, joita sinun kuuluisi arvostella, mikä lienetkin.

        Sun kannattaa lopettaa täällä suomi24 käyminen, jos otat kaiken noin itseesi.. varmaan suurin osa on tullut etusivun kautta tähän keskusteluun, toivon ainakin että ihmisillä on parempaa tekemistä kuin viettää kaikki päivänsä täällä.


      • lidfheufhrughtuhy
        tyttötuollainen kirjoitti:

        Sun kannattaa lopettaa täällä suomi24 käyminen, jos otat kaiken noin itseesi.. varmaan suurin osa on tullut etusivun kautta tähän keskusteluun, toivon ainakin että ihmisillä on parempaa tekemistä kuin viettää kaikki päivänsä täällä.

        Ikävä kyllä rikollisilla ei ole muuta ambitiota, kuin istua kaikki päivänsä kyttäämässä rehellisiä netissä ja valehtelemassa. Itse olen vain siksi, että olen kirjoittanut nimettömästi teille minulle henkilöiltä tuntemattomille täällä Suomi24:n keskustelupalstoilla saanut minulle kohdistetuissa keskustelupalstaviesteissä lukea olevani muunmuassa samanlainen psykopaatti, kuin Helsingin yliopistoon rikollista murhaiskua suunnitelleet hullut ( todella, todella vakava ja pelottava kunnialoukkaus, kun sen esitti tietenkin joku julkisesti!), eli joku väitti minua samantyyppiseksi ihmisesksi herjauksessa täällä kuin sellaiset rikolliset, jotka suunnittelevat ja laativat ihmisgten murhaamisia, lisäksi minulle ovat kirjoitellleet äärioikeistolaisetr rikolliset kaikkia elämänarvojan ja kaikkia arvostamiani ihmisiä vastustavia julkisia tekstejä, täällä on herjattu jopa perhettäni,joka ei koskaan kirjoita täällä - syyni soittaa nettipoliisille omasta puhelimestani oli aikoinaan siinä. Mieluusti toki ei soittelisi poliisille, kun oma inrressi on vain ajanvietteeksi kirjoittaa ninettömille tuntemattomille nettipalstoilla, mutta kun täällä alettiin mun henkilöä ottamaan herjauksiin, ja kun kukaan ei tunnu valvovan tavisten turvallisuutta, oli siksi pakko.

        Minua herjaava rikollinen tietää jopa itseäni paremmin vaikkapa vanhempieni päivittäiset toimet: luin teidän Suomi24, kiitti vaan v'tusti!, just nettipalstalta herjauksen, missä nimetön sika samalla palstalla jossa mua ja elömänarvojani on solvattu, väitti insinöörejä laiuskoiksi köyhiksi: sattumoisin sain myöhemmin kuulla, että oma isäni on ollut puhumassa insinööripäivillä. Herjaaja on siis todella vakavissaan täällä loukkaamassa mun ja etenkin tämän foorumin keskustelupalstakeskusteluihinh täysi osattomia ihmisiä.

        Kyllä otan itseeni, jos tuntemattomat ei omaa empatiaa. En minäkään menis tai tulisn nettipalstalle haukkumaan tuntemattomia,enkä etenkään tuntemiani, enkä koskaan luulojen perusteella esittäisi internetissä herjaa.


        Jos tätä viestiä käytätte, otan uuden yhteydenoton poliisiin. Olen saanut tarpeekseni oikeasti siitä, että rikolliset tällaisilla vlvomattomilla palstoilla muokailevat tekstejäni ja väittävät valheita. Vai luuleks sä, että minusta on jotenkin kiva ollut, että kun en ole kenellekään yksityiselle ihmiselle senttiäkään velkaa, että Suomi24:n valvomattomalla keskustelupalstalla mua saadaan vapaasti uhkailla,sivullist JA väärää , häh?! Ja millä muotoa MINUN TYYPPISENI ihminen muka liittyisi idiotteihin, jotka laatii joitakin murhasuunnitelmia Helsingin yliopistoa vastaan ja jotka hailaa oikeudenkäynneisssä? V*tun vatipäät,. mulla on korkeakoulututkinto. Enkä ole rikollisuuden kanssa tekemisissä, ENKÄ HALUA rikolllisten häiritsevän ihmisiä.

        Oikeasti jos tämä Suomi24-saitti tutkittaisiin, EI OLISI KETÄÄN TOISTA, jota on herjattu niin röyhkeästi, kuin minua. Ilmeisesti tän saitin politiikka sitten on se, että jokaista joka keskustelupalstalle kirjoittaa, saa vissiin täysin estämättä alkaa yhdistellä rikollisuuteen.


        Ja varmaan viidettä kesää teillä jo alapäätyyppi, joka aina laatii pyöränsatulan alapäähinkkautumisesta aloituksia. Oikeeesti missä mielenterveyshoito tästä maasta, ettei kirjoituksiin osattomien henkilöherjausta tapahdu! Toinen on joku sekopää, jolla on pakkomielle koira-aiheisiin.


    • terkkarillemars

      Yksinkertaista: poika syö enemmän kuin kuluttaa. Jos elämä on koulusta kotiin tultua pelkkää tietsikalla, sisällä kökkimistä ja leivän puputtamista niin 18vee poika on valtava. Liikettä niveliin, ulos touhuamaan ja liikkumaan ja siihen kylkeen riittävästi tervettä ruokaa ja järkeviä välipaloja.

    • qwert1230

      Niin, pikkuisen lisää liikuntaa, niin ei tarvitse nälässä kärsiä.

    • lifhergtuhjuhy

      Joku huono ja ala-arvoinen trollaus varmaan tuokin, vaiko ettekös te ihailekin trolleja, oudot?:/ Ainakin kaiken sen ala-arvoisen kirjoitussälän perusteella, mitä täällä syötetään Suomi24n etusivulle. Jostakin syystä mulle tulee mieleen se taannoinen tragedia, minkä vielä isompi psyko jätti nyt varjoonsa, kun oli sikiöiden ruumiita säilyttänyt oululaisessa kellarissa, eli se viikon takainen psykopaattiperhe, joka oli yhtä kakaraa pitänyt nälässä, muiden kakrujensa mässätessa mielin määrin...


      Kuule, jos muka jorinasi on totta ( en usko), niin osta kaksi sämpyläpussia lisää. Jos kakarallasi on nälkä. Tosin normaaleissa perheissä lapsille ei kyllä syötetä pelkkää sämpylää, oletko koskaan trolli kuullut salaateista, joita kuuluu olla jo perheen aamupalapöydässäkin, aina? Ylipaino alaikäisellä sitten taas voi johtua mistä syystä vaan, voi olla fyysistä sairautta ( vie kakaras lääkäriin, jos muka on todella ylipainoinen) tai sitten vain vanhempien laiskuutta valvoa alaikäisen ruokavaliota, en tiedä asiasta. Monilla on ollut niin, että saattavat olla varhaiteni-iässä melko pyöreitä, se ei ole sairaus, ja se paino kyllä tasoitttuu itsestään ajan myötä lapsilla. Minusta lievä ylipaino ei ole sairaus, mutta tämä sairas yhteiskunta yrittää kaupata dieettifiosofiaansa kaikille: minä sairastin sen vuoksi anorektian aikoinaan, yhteiskunnan laihuuspaineiden vuoksi joita luin lehdistä, joten en ole innostunut haukkumaan ylipainoisia.


      Suomi24:n etusivulta tulin lukemaan. Tuntemattoman nimettömän tekstiä näen.

      • omituinenperhe

        Salaattia aamiaispöydässä? Ei meillä vaan koskaan ollut.


      • lsdifjrigjitjohjyhji
        omituinenperhe kirjoitti:

        Salaattia aamiaispöydässä? Ei meillä vaan koskaan ollut.

        No sepä ikävää, että teillä ei ollut salaattia aamiaispöydässä. Ja kenen perhettä herjaat, sä anonyymi mulle tyystin tuntematon tällä nimettömällä, mutta julkisella Suomi24- palstalla? Taitaa kateus siellä puhua... Etenkin, kun ette anna normaalin ihmisen edes omalla käsialallaan kirjoittaa, vaan muokkaatte mun tekstejä täällä. Jotenkin oudosti aina kummallisia kirjoitusvirheitä muodostuu viestiini viestien postaamisen jälkeen, no ei ihme, kun mua onkin täällä Suomi24:ssa herjattu tuntemattomien taholta muun muassa mielisairaaksi nettihäiriköksi, jonka harrastuksiin mukamas kuuluisi esimerkiksi sellainen sekopäisyys, kuin itsensä kanssa keskusteleminen netin keskustelupalstalla. Totuus on kyllä, että mua on huijattu näissä Suomi24-keskusteluissa ja joku herjaaja halunnut nolata minut, minut joka en ole edes tämän Suomi24:n jäsen, enkä tasan tarkkaan minkään muunkaan sosiaalisen median jäsenenä. Minä en ainakaan aloituksen herjausta plussapeukuttaisi, tosin en peukuttele mitään muutakaan ikinä internetissä, kun en ole idiootti tai somehörhö. Ja jos olette muiden raha-asioista kiinnostuneita, tuskin sellaiset asiat kuuluvat teille.


        Minusta olisi outoa, jos aamiaispöydässä ei olisi salaattia. Tomaatti ja salaatinlehdet ei paljoa maksa. Nyt kun ei eletä mitään pula- aikaa 1950-luvun malliin, ettekä te tiedä sen ajan lasten todellisesta ravinnosta kun oli vähän toista, kuin nykyinen ruokayltäkylläisyys, kolmi- nelikymppiset- viiskymppiset ääliöt, ja kun jokainen penikkaa pyngännyt saa varmaan viimekädessä ainakin sosiaalitoimistosta perheelleen ruokarahat, jos ei töissä käyntiin kykyä ole perhekunnilla ollut. Terkuin korkeasti koulutettu, jonka sivistykseen tahi käytökseen ei kuulu keksityillä jutuilla haukkua some- ihmisiä nettipalstalla lihavuudesta tai lasten laiminlyömisestä.

        Törkeitä nimimerkkivalintoja nettihäirköillä, törkeitä. Ja täysin julkinen keskustelu.


      • voi,kun, vois!
        omituinenperhe kirjoitti:

        Salaattia aamiaispöydässä? Ei meillä vaan koskaan ollut.

        Omituinen perhe voi salaatinlehdellä pyyhkiä persesilmän puhtaaksi. Ottakaa ruokaympyrä käyttöön. Monipuolisuus kunniaan. ruokarukouksen kera. Isä meidän ,joka olet taivaassa......


      • pojan äiti..
        voi,kun, vois! kirjoitti:

        Omituinen perhe voi salaatinlehdellä pyyhkiä persesilmän puhtaaksi. Ottakaa ruokaympyrä käyttöön. Monipuolisuus kunniaan. ruokarukouksen kera. Isä meidän ,joka olet taivaassa......

        Minusta salaattia ei kuitenkaan kokoajan tarvitse syödä. Kun syö lautasmallin mukaisesti, siihenhän kuuluu myös ruisleipä, joka on terveellistä, jos ei liikaa syö...

        ap


    • ex-kolttospoika

      Söin minäkin tuon ikäisenä paljon leipää ja syön edelleen. En silti ole lihava. Liikkuminen on pitänyt siitä varsinkin lapsena huolen. Olin tikku vaikka söin ku hevoinen :D komenna se ulos tekemään vaikka pahojaan, että saa liikuntaa karkuun juoksemisesta, jos ei muuta viisaampaa liikuntaharrastusta keksi.. ;)

    • Meatball

      Kyllä moni syö ihan siksi vaan että ruoka on niin hyvää! Esim. itse olen vaan niin perso suklaalle, jäätelölle, pizzalle ja makkaralle, että niitä on välillä vaan pakko saada!! Ja koska syön myös paljon (ei tulisi kuuloonkaan syödä vain pari palaa suklaata tai pieni pala jäätelöä) dieetti on silloin aina pilalla. Turha vetää mukaan mitään koulukiusaamista...sitäpaitsi lapsilla on kasvupyrähdyksiä jolloin ruokaa menee normaalia enemmän. Tyttäreni söi myös reippaammin aika ajoin, kun kasvoi pituutta, on kylläkin ihan normaalipainoinen. Minä ttaidan olla pyöreä vielä pitkään, onneksi kuitenkin terve ja niissä painorajoissa että jaksan liikkua ja käydä töissä ym.

    • 6547y45e

      Onko tässä nyt vielä kyse jostain paahtoleipä- tms. vastaavasta pussista? Se on semmoista höttöä että ei mitään järkeä. Jos näin on niin vaihtakaa edes ruisleipaan. Siitä saa kuitua, on muutenkin terveellistä ja kuitu pitää nälän paremmin loitolla. Toki voisi miettiä muitakin välipalavaihtoehtoja kuin se leipä.

      Jos lapsi ei tykkää ruisleivästä niin.. vaatii vain totuttelua ja kohta todennäköisesti tykkää enemmän kuin siitä höttöleivästä.

      Vaalea leipä pitäisi kieltää lailla. Siinä ei ole kuin nopeita hiilihydraatteja, jotka heittelee verensokeria ja lihottaa ihmisiä.

      • paahtis nou nou

        "Onko tässä nyt vielä kyse jostain paahtoleipä- tms. vastaavasta pussista? Se on semmoista höttöä että ei mitään järkeä. Jos näin on niin vaihtakaa edes ruisleipaan. Siitä saa kuitua, on muutenkin terveellistä ja kuitu pitää nälän paremmin loitolla. Toki voisi miettiä muitakin välipalavaihtoehtoja kuin se leipä."

        Olen täysin samaa mieltä siitä, että paahtoleipä ei täytä sitten millään. Ite olen siis aikuinen ja muutama vuosi sitten tuli vielä ostettua paahtista. Sen huomasi, kun oli 2 viipaletta syönyt, ettei se täytä mitään ja piti ottaa 2 lisää. Ruisleipää, sekaleipää (joissakin siemeniä seassa), niillä pikkunälkä pysyy hyvin poissa.


      • pojan äiti..

        Ei. Ihan ruisleipää meillä syödään (esim Ruispalat)
        ap


    • tekemistä lapselle

      Osta vain tummaa leipää, ruisleipää ja näkkäriä. Harvempi lihoo terveellisellä kokojyväleivällä. Leivänpäälliset ja muut napostelut voivat olla todennäköisemmin syynä. Säästä paahtoleivät ja vaaleat leivät herkutteluun. Tee aamulla porkkanatikkuja ja kurkkutikkuja ja muita kasviksia pilkottuna jääkaappiin. Vesimelonikin maistuu hyvin lapsille. Tee sopivankokoisia annoksia kippoihin. Voileipiä kannattaa tehdä myös lapsille valmiiksi jääkaappiin, esim ruisleipä, margariini, täyslihaleikkele, juusto ja lisäksi kasviksia, esim. salaatti, kurkku, tomaatti. Limpparit ja vahvasti sokeroituja mehuja vain harvoin, samaten makeiset, sipsit ja einekset pois. Marjat ovat myös hyviä välipaloja ja mansikat maistuvat monelle.

      Onko lapsella riittävästi tekemistä päivien aikana? Jos ei ole kiinnostavia pelejä/leikkejä tai muuta puuhaa, voi lapsi korvata tylsyyden syömällä, vaikka lapsella ei oikeasti nälkä olisikaan. Kiinnostavan tekemisen äärellä syöminen voi hetkeksi unohtua. Leikkisivätkö sisarukset vaikka yhdessä pihapelejä? Vaikkapa keinupalloa, mölkkyä tai vaikka vesisotaa vesipyssyillä kuumina kesäpäivinä? Sulkapallokin onnistuu melkein missävain nurmella ja samaten jalkapallo, jos muutaman kaverin saa houkuteltua mukaan. Jos lähellä on sopiva uimaranta, ja lapset ovat uimataitoisia, uidessa päivä kuluu huomaamatta ja vedessäkin voi keksiä kaikenlaisia pelejä. Nälkä unohtuu lapsilta helposti hauskan tekemisen yhdessä, ja sitten kun nälkä yllättää, niin jääkaapissa on valmiita sopivia välipaloja.

      • hoh hoijaa...,.

        V*ttu tosiaan, mikä foorumi tää Suomi24. En arvosta tänne kirjoittavia, anteeks, yhtään. Johan se kävi ilmi, että kylläkin jotakin aikuista tuo aloitus pilkkaa ylipainosta. Lapsia tämä saitti ei ( toivottavasti) ole nähnytkään. Ja kiesus miten kädetöntä porukkaa oikeasti, jos muka pikkulapsillekin pitää valmiiksi pilkkoa "kurkkutikkuja" tai "porkkanatikkuja", melkoisia lellipentuja sellaisista varmaan kasvaakin... Kyllä ainakin silloin kun mä olin lapsi, niin 10- vuotiaana tuli jo itse osata kuoria kakaroiden porkkanat. Kas kun ette jonnekin someenkin vielä tunge Suomi24- kommentteja. Otapas nyt silmä käteen ja lue, että miten skitsoa juttuja tässä keskustelussa on. Joku jeesustelija- hihhuli kirjoittelee uhkaavansävyisiä viestejä, puhuu arkuista ja muista aiheeseen liittymättömistä asioista aika hyytäviä juttuja. Ja kyseinen ilmeisesti kahdehtii tai vihaa jotakin ylipainoista ihmistä. Siihen sinä tyrkytät vinkkejäsi lasten marjojen syömisestä. Eikö teillä ole silmiä päässänne?


        Ja minua tuntemattomat on vainonenet täällä Suomi24:ssa. Tavista keskustelupalstalle kirjoittavaa nimetöntä, joka tosiaankaan en levittele en omiani enkä muiden yksityisasioita netissä. Katsokaas, kun en ole sosiaalisen median jäsen minulle tuntemattomien kanssa, enkä sosiaalisen median jäsen muutenkaan, ja kun kaikki normaalit mielipiteeni olen tännekin kirjoittanut nimettömästi.


        Tuota kuules: ihmisten kakaroiden ravitsemusasioista netissä kirjoittelu ei kiinnosta. Pakko ihmetellä, että miksi Suomi24:n etusivu tyrkyttää mulle koko ajan herjaavia keskustelunaloituksia, siis ihmiselle, joka en edes ole somen jäsen.


        Tsemppiä sille aikuiselle herjatulle, jota te nettijulkisuudessa pilkkaatte. Kateus voi tietenkin aiheuttaa kaikenlaista tylsää ja tyhmillehän internet on kiusaamisareena, nettikiusaajat eivät pyri vaihtamaan mielipiteitä eivätkä pyri rakentavaan vuorovaikutukseen, vaan nettikiusaajat toimivat siten kuin kiusaaajat muuallakin maailmassa, eli tyhmästi: nykyisin kun pässitkin pääsevät someen ja erityisesti kaikenlaisille "paikkakunta jne.- palstoill"e, niin ettei nyt vaan olisi sellainen tavallinen ns., naapurikateus- syndrooma kyseessä, että joku jolla ei ole ihan niin putkeen kaikkki elämässä aina mennyt, lähtee sitten nettiin pilkkaamaan. Jos olet normaaliälyllä varustettu, tietysti siinä tapauksessa mikäli olet somen jäsen, et koskaan ole hyväksynyt nettiherjaajia "kavereiksesi" netissä, jos reaalisesti et niiden ihmisten tekemisistä mitään tiedä, katsos kun netissä rikolliset esiintyy sosiaalisissa medioissa väärien ihmisten identiteeteillä, mistä syystä yksityisyydensuojaa parantavalla lailla onkin jo kiire, kun nykymaailmassa kaikki ihmiset kuitenkin on pakotettu ainakin jollakin muotoa olemaan tekemisissä internetin ja tietokoneiden kanssa.


        Mä en ainakaan tekisi 10- vuotiaalle mitään valmiiksi pilkottuja porkkanatikkuja välipaloiksi, vaan antaisin porkkanapussin käteen ja sanoisin, että kuori itse. Mä ainakin osasin 10- vuotiaana jo laittaa ruokaakin, tosin tietysti ateriat perheessä valmisti vanhemmat, eikä sellaista päivää ollut, että ei olisi kotona syöty lämmintä ilta- ateriaa. Ja todennäköisesti kakrut lihoo vain siksi, että koko ajan pitää suun käydä. Jossakin Ranskassa esim. perheet syö yleensä kolme- neljä ateriaa, eikä mitään välipaloja edes nautita. Tietysti parempi, jos kakarat mässää porkkanoita ja omenoita, kuin valvomatta joka päivä karkkkeja.


    • lihava itsekin.

      Mitä poika syö aamulla kouluun lähtiessänsä...Murojako vai puuroa, munia ja pekonia. Monella äidillä, jotka käyvät työssä ei ole aikaa laittaa aamiaista.

      Urheilemaan mukaan vain, niin kuluttaa syömänsä. Poika voi myös olla yksinäinen ja hake lohtua voileivistä ja makkaroista.
      Puhu ja kysy.

      • sdkfheufhrughtuhy

        Ahaa, siis kateellisten ihmisten työssäkäyvien äitien syyllistämistäkö taas Suomi24:n tyyliin?:D Kovin tuttua, kun paljon saittia lukenut. Ei ehkä pitäisi tänne kirjoittaa, mutta kieltämättä kirjoittamaan provosoivaa... Miks sä työssäkäyviin viittaat, jos puhut lapsille ruoanlaitosta?:D


        Kuule: työssäkäyvät pikkulasten äidit ( ja en edusta mitään ryhmää, minulla ei edes ole lapsia) tekee varmasti ihan yhtä hyvää ruokaa lapsilleen, kuin ne naiset, joiden päivät kuluvat pelkän lapsille ruoanlaiton ja netissä kateutensa työssäkäyviään kohtaan nillittämisen merkeissä.:D Eikä ainakaan koulutetuilla lapsia omaavilla tai lapsettomillakaan naisilla varmastikaan ole mitään vastaan myöskään koiäitejä, paitsi niitä, joiden mielestä päivittäinen pekonin ja munien ja puuron laitto itse synnyttämälleen lapselle on selainen "uroteko", että siitä pitäisi valtion oikein "työnä" maksaa samoja summia, joita tavisperheet työssäkäyvät saa töissä päivittäin käymällä. Niitäkin on, etenkin äärikiristillishihhuleiden piireissä, ja tuota sellaista se niiden kansantalousvastainen mielipideilmasto, että naiset vaan kotiin ja köökkiin ja ruokaa laittamaan ja mitäs kansantaloudesta, jee...


        Ikävä, että tällä maalla ei oikeasti ole varaa siihen, että jokainen lapsia synyttänyt voisi olla kotiäitinä itse synnyttämiensä katraan 18- vuotiaiksi asti, ei meitä sinkkuja ole maksajiksi niin paljoa ja työssäkäyvät lapsiperheet maksaa kotona olevien työikäisten lapsiperheiden etuudet, perhekunnittain kun ajatellaan tässä niinkuin normaalissa kansantaloustieteessä. Minkään maan kansantalous ei kestäisi sitä, että vaan peruskoulun jälkeen kaikki naiset kakaraa pynkäämään ja valto maksajaksi - tosin tuolla esim. Kreikan ja Britannian suunnalla on sellaista toteutettu ja aika huonoin tuloksin.


        Antakaa nyt sentään nettiherjaajaviha-trollit pikkulasten olla painorasismi-keskustelulta rauhassa. Me aikuisetkaan normaalit kansalaiset kun ei tykätä, että ihmisarvoa arvostellaan ulkonäön mukaan.


      • ....................
        sdkfheufhrughtuhy kirjoitti:

        Ahaa, siis kateellisten ihmisten työssäkäyvien äitien syyllistämistäkö taas Suomi24:n tyyliin?:D Kovin tuttua, kun paljon saittia lukenut. Ei ehkä pitäisi tänne kirjoittaa, mutta kieltämättä kirjoittamaan provosoivaa... Miks sä työssäkäyviin viittaat, jos puhut lapsille ruoanlaitosta?:D


        Kuule: työssäkäyvät pikkulasten äidit ( ja en edusta mitään ryhmää, minulla ei edes ole lapsia) tekee varmasti ihan yhtä hyvää ruokaa lapsilleen, kuin ne naiset, joiden päivät kuluvat pelkän lapsille ruoanlaiton ja netissä kateutensa työssäkäyviään kohtaan nillittämisen merkeissä.:D Eikä ainakaan koulutetuilla lapsia omaavilla tai lapsettomillakaan naisilla varmastikaan ole mitään vastaan myöskään koiäitejä, paitsi niitä, joiden mielestä päivittäinen pekonin ja munien ja puuron laitto itse synnyttämälleen lapselle on selainen "uroteko", että siitä pitäisi valtion oikein "työnä" maksaa samoja summia, joita tavisperheet työssäkäyvät saa töissä päivittäin käymällä. Niitäkin on, etenkin äärikiristillishihhuleiden piireissä, ja tuota sellaista se niiden kansantalousvastainen mielipideilmasto, että naiset vaan kotiin ja köökkiin ja ruokaa laittamaan ja mitäs kansantaloudesta, jee...


        Ikävä, että tällä maalla ei oikeasti ole varaa siihen, että jokainen lapsia synyttänyt voisi olla kotiäitinä itse synnyttämiensä katraan 18- vuotiaiksi asti, ei meitä sinkkuja ole maksajiksi niin paljoa ja työssäkäyvät lapsiperheet maksaa kotona olevien työikäisten lapsiperheiden etuudet, perhekunnittain kun ajatellaan tässä niinkuin normaalissa kansantaloustieteessä. Minkään maan kansantalous ei kestäisi sitä, että vaan peruskoulun jälkeen kaikki naiset kakaraa pynkäämään ja valto maksajaksi - tosin tuolla esim. Kreikan ja Britannian suunnalla on sellaista toteutettu ja aika huonoin tuloksin.


        Antakaa nyt sentään nettiherjaajaviha-trollit pikkulasten olla painorasismi-keskustelulta rauhassa. Me aikuisetkaan normaalit kansalaiset kun ei tykätä, että ihmisarvoa arvostellaan ulkonäön mukaan.

        Onks sulla menkat? Tuskin tuossa nyt mitään sellaista tarkoitettiin, mistä paasaat ja miksi kukaan olisi kateellinen työssäkäyville. Mukavampaahan se kai kotona on, jos siitä tykkää... Kuka tykkää mistäkin. Itse käyn töissä, että on rahaa millä elää...

        Tuohon ruoka asiaan: Lapsellehan täytyy olla ruokaa mitä lämmittää, kun tulee koulusta kotiin. Siis ruokaa. Teet edellis iltana aina seuraavan päivän aterian jääkaappiin. Outoa, että pitää aikuista ihmistä neuvoa, kuinka niitä lapsia hoidetaan, kun niitä on tullut tehtyä. Hyvä ihme sentään!
        Aamupalamuroissakin on myös eroja. On runsaskuituisia muroja...


      • lfjrigiogjoihjyljiyy
        .................... kirjoitti:

        Onks sulla menkat? Tuskin tuossa nyt mitään sellaista tarkoitettiin, mistä paasaat ja miksi kukaan olisi kateellinen työssäkäyville. Mukavampaahan se kai kotona on, jos siitä tykkää... Kuka tykkää mistäkin. Itse käyn töissä, että on rahaa millä elää...

        Tuohon ruoka asiaan: Lapsellehan täytyy olla ruokaa mitä lämmittää, kun tulee koulusta kotiin. Siis ruokaa. Teet edellis iltana aina seuraavan päivän aterian jääkaappiin. Outoa, että pitää aikuista ihmistä neuvoa, kuinka niitä lapsia hoidetaan, kun niitä on tullut tehtyä. Hyvä ihme sentään!
        Aamupalamuroissakin on myös eroja. On runsaskuituisia muroja...

        Olis kyllä kiva tietää, että miltä suunnalta sinä nettikiusaaja kirjoittelet! Tai että kuka ihme oikein olet... Siis oikeasti, minulla siis on nettikiusaaja. Uskomatonta, että minulla. Kovasti olette täällä kiusaamisesta puhumassa, no kiusaajathan sen aiheen asiantuntijoita ovat. En tietysti koskaan varmaankaan tule saamaan tietooni, että keitä tai kuka sinä ja muut minua täällä pelotelleet olette, mutta käsittämätöntä, että joku haluaa kiusata minua julkisessa internetissä. En tiedä, että keitä sä olet oikein leimailemassa, ja tietysti ainoa keino saada tuollainen itseeni kohdistettu anonyymi kiusaaminen loppumaan, on sitten kai se, että en kirjoittelisi ollenkaan tänne. En ole kaivannut tuollaisia pilkkaajatyyppejä riekkkumaan kimpussani, jotka alkaa vainota sillä perusteella, että nimettömästi kirjoittaa nimettömyyden sallivalle keskustelupalstalle.


        Tuollanen, että tahallaan lukee toisen tekstit väärin, törkeää. Minä sanoin, että olen sinkku, enkä omaa lapsia. Kyllä sinä sen tekstistäni näet. En ole myöskään kiinnostunut puimaan kenenkään lasten syömisiä nettipalstoilla.


        Vai jonkun lihavuus sinulle on ongelma. Sääliksi käy ihmisparkaa, joka netissä pilkkaa. Toivottavasti edes sen tiedätte, että se on sitten jo rikollista, mikäli kuvitteleellisissa "nettiyhteisöissä" käytätte luonnollisten henkilöiden kuvia tai nimiä. Tiedät varsin hyvin, että kaikki ihmisdet eivät ole sosiaalisissa medioissa, ja ehkäpä kiusaattekin niitä, jotka eivät ole valvomassa, että mitä sontaa heistä netissä kirjoitellaan. Ja kukaan lapsi ei ole koulussa kesäkuussa. Senkin sinä varmasti varsin hyvin tiedät.


        Onko sinulla syyllisyyden tunnetta, että olet joskus ollut koulukiusaaja? Sellaisestako nuo keksityt tarinasi nettipalstoilla johtuvat? Vaiko saatko vain nautintoa itsellesi pilkatessasi jotakin ja hekumoidessasi omalla niin sanotulla erinomaisuudellasi, muistellessasi kuinka kiusasit kilttejä ollessasi kouluikäinen?


        Minua täällä on kiusattu. Minua. En voi ymmärtää, kun koskaan sentään en sellaisia ihmisiä ole tuntenut, että jotka alentuisivat internetin palstalla kenenkään systemaattiseen julkiseen nettikiusaamiseen, että miksi sun kaltaises täällä minua ahdistelee. Olis kiva tietää, että millaiset nimet ja naamat todella noita sairaita nettitekstejä kirjoittavilla kaltaisillasi oikeasti on. Ja että mikä sun motiivisi on pelotella minua ja kirjoitella kaiken maailman alapääjuttuja ja törkyä.


        Olen lähes täysin menettänyt elämäniloni sen kohtelun vuoksi, mitä olen näillä Suomi24:n palstoilla kokenut, joten tiedoksi nettikiusaaja, että nettikiusaaminen on yhtä vakava ja joskus jopa vakavampi asia, kuin kiusaamiskäytöksen harjoittaminen kasvokkain. Jotenkin sä mun huomiotani haet, levittelet ihmisten asioita. Olen ihan varma, että sinä olet jonkun Facebookin jäsen, minä sen sijaan en ole, eikä varmasti monet muutkaan herjaamasi. Käsitän jollakin tasolla, että sinun todellisuudentajusi ei todennäköisesti riitä tajuamaan, että miten typerästi käyttäydyt internetissä, mutta se tunne ei ole helpottava, koska samalla tajuan myös sen vahingon määrän, että mitä sinä ja kaltaisesi voittte internetissä pahaa aikaan saada, leimailemalla kadehtimianne käytöksestä, johon heillä ei ole osaa.


        Ja oikeasti: Suomi24 on juridisessa vastuussa, että näiltä palstoilta poistatetaan herjaavat profiilit ja uhkaukset ja laittomat viestit.


        Jotakinko yksittäistä perhettä sä kiusaat, ketä tai mitä, ja liitynkö mä asiaan, kun krerran minua on tällä foorumilla julkisesti kiusattu? Vai vainoatko minun lisäkseni muita, ja kentieskö ehkä joitakin tuntemiani, siksi, että sinulla on pakkomielle saada minun huomiotani vaikka sitten kiusaamalla, kun et tietenkään muuten kanssani tekemisiin pääsisi? Kuka ja mikä olet, ja miksi herranen aika sinä pilkkaat? Tällaset netin nimettömät kirjoittelupaikat on täysin mänttejä, kun normaalia ystävällistä kohtelua ei saa edes viesteihin, joissa on ihan tavallisia mielipiteitä.


        Tietysti voi olla niinkin, että et ole kiusaamassa minua, vaan kyse on jostakin jopa rikollisesta käytöksestä, mitä kohtelua olen tässä Suomi24:ssa kokenut. Aivan kaikki ihmiset ovat varmasti kyllä sitä mieltä, että nettikirjoittelun perusteella ei netissä saa kenenkään kimpussa alkaa siksi riekkua.

        Anna kiusaamasi aikuisen pyöreän ihmisen olla rauhassa. Luultavasti joku kiltti ja hyvä tyyppi, niitähän aina typerät kiusaa, nykyisin netissäkin.


    • AvuKSi yLiPaInoOn

      Kannattaa kannustaa poikaa liikkumaan ja jos mahdollista olla mahdollisimman paljon tukena liikunnassa. Jos on mahdollisuus päästä esim. liikunta seuraan kannattaa yrittää houkutella hänet sinne. Hyvä että syö leipää eikä mässäile karkkia. Ei kannata vähentää syömistä, vaan lisätä liikuntaa.

    • Seuraa pojallenne

      Miksi pojan pitäisi selvitä yksin? Minusta se on isompi vaatimus kuin lakata syömästä yksin... Varmasti on syitä, mutta entä jos hänellä olisi seuraa tuolloin? 10 v osaa jo yhtä ja toista, mutta ei ole vielä valmis ihan tuollaiseen omatoimiseen elämäntavan muutokseen...

    • tumpelokilppari

      Hiilarit minimiin, viljat, sokerit,
      Proteenia lisää.

    • Vierestä seurannut

      Kohta ne alkavat kiusata koulussa poikaasi läskiksi ja siitä se kierre lähtee ! Tuon ikäisen pitäisi jo luonnostaan liikkua niin paljon ettei syömällä millään liho, en minä ainakaan nuorempana, vaikka söin kuinka paljon! Mutta liikuinkin paljon ja energiaa kului, kun ei ollut kännyköitä eikä tietokoneita. Tässä on vielä se paha puoli, että lapsen geenit alkavat "muistaa" sen rasvamäärän, mikä niihin on kertynyt ja ne eivät halua rasvastaan luopua ! Eli geeneillä on todellakin muisti. Ja sekin on totta, että lihavista lapsista tulee yleensä lihavia aikuisia, mutta myös laihoista lapsista VOI tulla lihavia aikuisia.
      Nyt ei ole mitään muuta keinoa, kuin saada poika äkkiä takaisin ihannepainoon, muuten tulee todella suuria vaikeuksia, diabetes, verisuonet tukkeutuvat ja loppu tulee jo alle kolmekymppisenä. Nämä eivät ole mitään kauhuskenaarioita, vaan näin se vaan menee, valitettavasti! Tiedän sen lääkärinä, kun olen tällaisia tapauksia kymmenet vuodet useinkin avuttomana seurannut vierestä !!

      • lsildhfeufhtrhyuh

        Voi hirvee, miten kamalaa se olisikin, jos kaikki eivät olisi laihoja! Kertakaikkiaan! Ainoa, mistä voit tuossa olla oikeassa,on se asia, että nykyisten aikuisten lapsuudessa ei ollut kasvattajia, jotka istui määkymässä sosiaalisissa medioissa herjoja ja vaati tosiaan liikuntaa mennä kaverin luo ja pyytää vaikka leikkimään, kun minä olin lapsi, kun ei ollut mitään kännyköitä.


        Et näy tietävän mitään lääketieteestä, vaikka tavis lienet kirjoittaja, kuten minäkin. Minä ainakin olen melkein ylipainoinen siksi, että minulla on ollut vakavasta sairaudesta johtuen pitkäaikainen kortisonilääkitys aikoinaan, lisäksi syön solusalpaajia ja vaikka söisin kuinka vähän, en laihtuisi. Enkä muuten edes haluaisi laihtua. Jos mun btm on jollekin liikaa, sitten se on sen ongelma. Yleensä mua kuitenkin kuvaillaan siroksi ja hoikaksi, joten en ehkä ihan läskinatsien ihmisvihaajien suurin vainoama ole, mutta kyllä mullekin on kerran joku lääkäri kertonut, kun painoin 59 kiloa, että on muka liikaa ja että pitäisi laihtua, pituus no en viitsi sanoa, etti mene tunnistettavuuden puolelle suoraan. Olen alimmillani painnaut 38 kiloa, ja silloin olin psyykkisesti ja fyysesti todella sairas; anoreksiaan silloinkin jo 1990-luvulla sairastutti sairas yhteiskunta ihanteineen: se että suomalaisten tai mun ruumiinrakenne on raskas, ei ole mun vika. Mitä vikaa siinä on, jos ihmiset hoitavat asiansa, vaika painais kuinka paljon. Ei me olla minnekään missikisaan itseämme tyrkyttäneet, ja oikeasti älykkäille torsot merkitsee vährmmän, kuin se äly ja inhimillisyys, mikä ihmisyydessä on.


        Pistäkööt vaan kolme sämpyläpussia 10-vuotiaalle lisää laissa alaikäisen ruokahuollosta vastaavat! Syökööt poika, niin minäkin nuorena naisena söin ja se on ihan normaalia. Tosin noien rahamässyjen suosittelijoille tekisi mieli haistatella, en tee sitä,mutta kuitenkin.


      • ja vielä..,,.
        lsildhfeufhtrhyuh kirjoitti:

        Voi hirvee, miten kamalaa se olisikin, jos kaikki eivät olisi laihoja! Kertakaikkiaan! Ainoa, mistä voit tuossa olla oikeassa,on se asia, että nykyisten aikuisten lapsuudessa ei ollut kasvattajia, jotka istui määkymässä sosiaalisissa medioissa herjoja ja vaati tosiaan liikuntaa mennä kaverin luo ja pyytää vaikka leikkimään, kun minä olin lapsi, kun ei ollut mitään kännyköitä.


        Et näy tietävän mitään lääketieteestä, vaikka tavis lienet kirjoittaja, kuten minäkin. Minä ainakin olen melkein ylipainoinen siksi, että minulla on ollut vakavasta sairaudesta johtuen pitkäaikainen kortisonilääkitys aikoinaan, lisäksi syön solusalpaajia ja vaikka söisin kuinka vähän, en laihtuisi. Enkä muuten edes haluaisi laihtua. Jos mun btm on jollekin liikaa, sitten se on sen ongelma. Yleensä mua kuitenkin kuvaillaan siroksi ja hoikaksi, joten en ehkä ihan läskinatsien ihmisvihaajien suurin vainoama ole, mutta kyllä mullekin on kerran joku lääkäri kertonut, kun painoin 59 kiloa, että on muka liikaa ja että pitäisi laihtua, pituus no en viitsi sanoa, etti mene tunnistettavuuden puolelle suoraan. Olen alimmillani painnaut 38 kiloa, ja silloin olin psyykkisesti ja fyysesti todella sairas; anoreksiaan silloinkin jo 1990-luvulla sairastutti sairas yhteiskunta ihanteineen: se että suomalaisten tai mun ruumiinrakenne on raskas, ei ole mun vika. Mitä vikaa siinä on, jos ihmiset hoitavat asiansa, vaika painais kuinka paljon. Ei me olla minnekään missikisaan itseämme tyrkyttäneet, ja oikeasti älykkäille torsot merkitsee vährmmän, kuin se äly ja inhimillisyys, mikä ihmisyydessä on.


        Pistäkööt vaan kolme sämpyläpussia 10-vuotiaalle lisää laissa alaikäisen ruokahuollosta vastaavat! Syökööt poika, niin minäkin nuorena naisena söin ja se on ihan normaalia. Tosin noien rahamässyjen suosittelijoille tekisi mieli haistatella, en tee sitä,mutta kuitenkin.

        Enkä kirjoittanut, että "rahamässyjen", vaan että "ruokamässyjen", foorumi muokkaa mun sananvapautta. En ole sitten Suomi24 valinnut kirjoitella rikollisten netissä toimivien kanssa!!


      • Vierestä seurannut
        lsildhfeufhtrhyuh kirjoitti:

        Voi hirvee, miten kamalaa se olisikin, jos kaikki eivät olisi laihoja! Kertakaikkiaan! Ainoa, mistä voit tuossa olla oikeassa,on se asia, että nykyisten aikuisten lapsuudessa ei ollut kasvattajia, jotka istui määkymässä sosiaalisissa medioissa herjoja ja vaati tosiaan liikuntaa mennä kaverin luo ja pyytää vaikka leikkimään, kun minä olin lapsi, kun ei ollut mitään kännyköitä.


        Et näy tietävän mitään lääketieteestä, vaikka tavis lienet kirjoittaja, kuten minäkin. Minä ainakin olen melkein ylipainoinen siksi, että minulla on ollut vakavasta sairaudesta johtuen pitkäaikainen kortisonilääkitys aikoinaan, lisäksi syön solusalpaajia ja vaikka söisin kuinka vähän, en laihtuisi. Enkä muuten edes haluaisi laihtua. Jos mun btm on jollekin liikaa, sitten se on sen ongelma. Yleensä mua kuitenkin kuvaillaan siroksi ja hoikaksi, joten en ehkä ihan läskinatsien ihmisvihaajien suurin vainoama ole, mutta kyllä mullekin on kerran joku lääkäri kertonut, kun painoin 59 kiloa, että on muka liikaa ja että pitäisi laihtua, pituus no en viitsi sanoa, etti mene tunnistettavuuden puolelle suoraan. Olen alimmillani painnaut 38 kiloa, ja silloin olin psyykkisesti ja fyysesti todella sairas; anoreksiaan silloinkin jo 1990-luvulla sairastutti sairas yhteiskunta ihanteineen: se että suomalaisten tai mun ruumiinrakenne on raskas, ei ole mun vika. Mitä vikaa siinä on, jos ihmiset hoitavat asiansa, vaika painais kuinka paljon. Ei me olla minnekään missikisaan itseämme tyrkyttäneet, ja oikeasti älykkäille torsot merkitsee vährmmän, kuin se äly ja inhimillisyys, mikä ihmisyydessä on.


        Pistäkööt vaan kolme sämpyläpussia 10-vuotiaalle lisää laissa alaikäisen ruokahuollosta vastaavat! Syökööt poika, niin minäkin nuorena naisena söin ja se on ihan normaalia. Tosin noien rahamässyjen suosittelijoille tekisi mieli haistatella, en tee sitä,mutta kuitenkin.

        Lääkäriopeistani en ala tässä kinaamaan, tilastofaktaa vain esitin. Suurin syy nykyisten lasten lihomiseen on liikunnan puute: Jo viiden vanhasta aletaan istua tuntikausia päivässä tietokoneella samalla napostellen perunalastuja ja muuta välipalaa. Ei voi välttyä lihomiselta samalla, kun muu liikunta jaa hyvin vähäiseksi. Ei hiirikäden liikuttelu paljoa energiaa kuluta !
        Erilaiset sairaudet ovat sitten eri asia, tarkoitinkin perusterveen lapsen lihomista. Muuten: lihavat aikuiset varsinkin yrittävät puolustella lihomistaan vaikka minkälaisilla verukkeilla: aineenvaihdunta on hidastunut, nestettä kertyy kehoon "varmaan on kilpirauhasen vajaatoimintaakin", on stressiä, läheinen kuollut, pimeys syksylä masentaa jne jne... syitä aina löytyy!
        Lihomisen syy on edelleen hyvin yksinkertainen oli sitten sairauksia tai ei: JOS SYÖT ENEMMÄN KUIN KULUTAT, LIHOT !! Näin on käynyt itsellenikin, niin ammatti-ihminen kuin minun pitäisikin olla ja asioista tietää yhtä sun toista. Puoli kiloa vuodessa viimeisen 20 vuoden aikana on tullut painoa lisää ja sitä kymmentä kiloa on todella vaikea saada pois. Yksi hyvä tavoite kenelle hyvänsä ylipainoiselle olisi edes se, että saa painonsa pysymään samoissa lukemissa vuodenkin verran. Se jo antaa uskoa mahdolliselle painon pudotukselle. Itse olen päässyt tähän ja toivon joskus saavani painon alemmas.


      • ei oo pakko.....

        Kaikki Joukolla jäätä särkemään ja sinne hukkumaan, hiio hoii,kun laulu soi.....
        Pitkä raito jonoa sinne hukkumaan, kun läskiks haukutaan.......


      • vai lääkäri?:D
        Vierestä seurannut kirjoitti:

        Lääkäriopeistani en ala tässä kinaamaan, tilastofaktaa vain esitin. Suurin syy nykyisten lasten lihomiseen on liikunnan puute: Jo viiden vanhasta aletaan istua tuntikausia päivässä tietokoneella samalla napostellen perunalastuja ja muuta välipalaa. Ei voi välttyä lihomiselta samalla, kun muu liikunta jaa hyvin vähäiseksi. Ei hiirikäden liikuttelu paljoa energiaa kuluta !
        Erilaiset sairaudet ovat sitten eri asia, tarkoitinkin perusterveen lapsen lihomista. Muuten: lihavat aikuiset varsinkin yrittävät puolustella lihomistaan vaikka minkälaisilla verukkeilla: aineenvaihdunta on hidastunut, nestettä kertyy kehoon "varmaan on kilpirauhasen vajaatoimintaakin", on stressiä, läheinen kuollut, pimeys syksylä masentaa jne jne... syitä aina löytyy!
        Lihomisen syy on edelleen hyvin yksinkertainen oli sitten sairauksia tai ei: JOS SYÖT ENEMMÄN KUIN KULUTAT, LIHOT !! Näin on käynyt itsellenikin, niin ammatti-ihminen kuin minun pitäisikin olla ja asioista tietää yhtä sun toista. Puoli kiloa vuodessa viimeisen 20 vuoden aikana on tullut painoa lisää ja sitä kymmentä kiloa on todella vaikea saada pois. Yksi hyvä tavoite kenelle hyvänsä ylipainoiselle olisi edes se, että saa painonsa pysymään samoissa lukemissa vuodenkin verran. Se jo antaa uskoa mahdolliselle painon pudotukselle. Itse olen päässyt tähän ja toivon joskus saavani painon alemmas.

        Vai että lääkäri, sä vai?:D En usko Suomesta löytyvän yhtään lääkäriä, joka kirjoittelisi nimettömästi nimettömille keskustelupalstoille ammatti-identiteetistään käsin, vai kerrotko, että mikä on lääkärin ammatin harjoittajan toiminimi ja numero nimelle "Vierestä seurannut", ei taida sillä nimellä löytyä yhtään lääkäriä Suomesta?:( Naamaakaan kun ei näy, onneksi, ettei sulla mene ihan herjauksen puolelle, somesta en tiedä, kun en ole jäsen missään Facebookissa.


        Jos olisit oikeasti lääkäri, tietäisit, että painon alentaminen ei aina ole asia, mitä jokaisen ihmisen pitäisi erityisesti tavoitella. Minulle ainakin on lääkärit kertoneet, että jos olisi vaikkapa jokin mikä tahansa krooninen sairaus, on ihmisen monasti parempi olla mieluummin vaikka normaalipainon ylärajoilla, kuin ainakaan alarajoilla, koska ihmiselimistössä elimistön vastustuskyky sairauksia vastaan on kaikkein alhaisin alipainoisilla. Vai mitä luulet, että miksi esimerkiksi kehitysmaissa kuolee eniten ihmisiä, no well siksi, että niillä ei ole riittävästi ruokaa. Mahtaa sinulla terveysnatsilla olla ollut helppo elämä: jos sinulla olisi kokemuksia mistä tahansa vähänkään vakavammasta sairastumisesta, molottaisit taatusti muuta, kuin natsijuttuja ylipainoisia vastaan, tekolääkäri...


        Ja joku kymmenen - vuotias jos on pikkuisen ylipainoinen, niin jättäkää rauhaan! Itse sairastin anokreksian alaikäisenä siksi, että tuntemattomien junttien kasvattamattomat porsaskakarat haukkui mua takamukseltani läskiksi koulussa, enkä todellakaan ole pitänyt sen jälkeen, kun siitä anoreksiasta toivuin, kertakaikkiaan yhtään ihmisistä, joila on pakkomielle netissäkin tilittää, että mitä syövät. Minusta on narsismia haukkua ylipainoisia. Sulla ei vissiin paljoa järkeä ja tekemistä ole, kun juljet netissä leikkimässä muka lääkäriä ja pilkkaamassa ylipainoisia?


        Tottakai sairaalloinen ylipaino on eri asia, kuin lievä ylipaino, mutta sairaalloisesta ylipainosta kärsivistäkään ette nettikiusaajat voi tietää, että mitä siinä on taustalla, että onko fyysisiä sairauksia tai jotakin ja he ei teidän pilkkaanne varmasti ole vailla. Minusta pyöreät ihmiset ovat usein mukavampia ja tervejärkisempiä, kuin jokaista suupalaansa kyttäävät narsistiset laihut. Ja johtuu ihan siitä, että kun ihminen syö enemmän, ihmisen aivot toimii paremmin. Tiedän kokemuksella nuoruudestani, että pakkomielteeni pitää painoni 47 kilossa aiheutti lopulta sen, että olin aivan tampio, eikä loppunut laihtuminen 47 kiloon, vaan laihimmillani painoin 38 kiloa, pituutta reippaasti yli 160 senttiä. Onneksi rakkaat vanhemmat sitten pelasti mut, ja siirsi mut koulusta jossa olin kokenut mm. koulukiusaamista muualle, heti paranin, eikä ole paljoa ruokaasiat tai ulkonäkönarsismi sen jäljeen kiinnostanut.

        Teillä on tosi törkeää nettikäytöksenne, Suomi24- tyypit....


    • terkkari äiskä

      Poika taitaa olla kasvuvauhdissa jolloin ruoka maistuu. Leipä ei kauan nälkää pidättele, olisi hyvä jos tarjolla olisi täyttävämpää ja ravintorikkaampaa muuta ruokaa.
      Pojat usein kasvavat niin, että painoa kertyy ja kengän koko kasvaa, sitten yhtäkkiä hujahdetaan pituutta ja paino suhteutuu parempiin lukemiin sen myötä.

    • Jgjlvftilv

      Jotain ravitsevaa välipalaa kotiin/edellisenä päivänä tehtyä. Jos poika syö koulussa n. 11 aikoihin ja tulee kotiin kolmen aikoihin, niin kyllä täytyisi olla ravitsevaa ruokaa tarjolla. Nälkäisenä syö liian paljon leipää ja varmasti menee sokerillisia herkkuja myös, jos saatavilla. 10 vuotias voi jo opetella itsekkin tekemään munakasta ja muita välipaloja.

    • myöspyöreälapsi

      Musta ihan asiallinen huoli lapsen terveydestä, ihme kommentteja täällä taas. Muutenkaan en ymmärrä että miksi pitää alkaa heti arvostella toisen elämäntapoja, jos leipäpussi on pöydällä niin se ei heti tarkoita että perheessä syödään VAIN leipää eikä lapset edes tiedä mitä porkkana on.

      Itse lihoin 10v. myös melko paljon. Meidän perheessä ei kenelläkään oikein ollut terve suhde ruokaan, eikä syöty vain energiaa saadakseen vaan ihan sen takia koska se on mukavaa. Välipalaksi oli pitsoja ja muroja. Herkkuja oli melko usein jälkiruuaksi tai jos ei ollut nin kävin ostamassa kaupasta, vaikka syötiin kyllä perheen yhteisillä aterioilla terveellisesti. Otin kuitenkin ruoan lohdukseni kun minua kiusattiin ja söin ihan järkyttäviä määriä välillä. Liikuntaa harrastin epäsäännöllisesti, mutta en tarpeeksi.

      Oletan teillä aikuisilla kuitenkin olevan ihan hyvä suhde ruokaan jos muut ovat normaalipainoisia. Ehdottaisinkin että laitatte juuri täälläkin ehdotettuja porkkanatikkuja ym kasviksia sekä hedelmiä esille sekä rahkaa, maustamatonta jogurttia, pähkinöitä ym. Älkää kuitenkaan sanoko pojalle painosta ilkeästi tai syyttävästi, vaan ainakin aluksi suosittelen vain kiinnittämään välipaloihin huomiota sekä pojan käytökseen muuten. Uskon myös että taustalla voi hyvinkin olla kiusaaminen, pettymys, turhautuminen ym. ja poika purkaa tätä syömiseen. Harrastaako poika mitään urheilua, esim salibandya tai jotain muuta?

      Tietysti jos lihominen jatkuu niin on ihan hyvä käydä juttelemassa terveydenhoitajan kanssa. Silloin poikaakin pitää valaista vaikka se häntä satuttaisikin.

      • ldigjtiugthuohjiyhju

        Ei ihme, että laktoosi- resistanssioireet ihmisillä nyky- Suomessa kasvaa, kun monet hihhulit luulee lehtipropangandan perusteella, että jotakin maitopohjaista sokeritonta rahkaa voisi tai pitäisi jokaisen mättää ämpärimäärin naamaansa, vaikkei se ole edes hyvänmakuista, vaikka siinä on loppujen lopuksi paljon kaloreita ja vaikkei eikä kukaan pidä sokerittoman rahkan mausta.:/ Vinkki hei: älä syötä 10-vuotiaalle maustamatonta rahkaa, jos yhtään välität sen kakaran mielenterveydestä!:D Korvaa se rahka tyhmätrolli mieluummin vaikka tuoreherneillä: kesäisin niistä saa ihan saman protskumäärän jostakin pikkupussista torilta ostetuista tuoreherneitä tai vaikka vadelmista tai mistä tahansa tavallisista marjoista, kuin mättämällä naamaansa jotain maitorahkaa, haloo... Ja puuro on ymmärrettävästi pahaa melkein jokaisen mielestä, enkä itse ainakaan ikinä ostaisi raejuustoa: samat kalorit, kuin tavallisessa juustossa.


        Ikävä, että sun perheessä ei ole ollut terve suhde ruokaan. Lienee johtunut köyhyydestä, ehkä hengen köyhyydestä, tarkoitan sivistyksellistä köyhyyttä? "Terve suhde ruokaan" kun tarkoittaa sitä, että toisten syömisiä ei kytätä, eikä nillitetä haukkumassa laajan julkisuuden netissä ylipainoisia. Ja joo, en ole itse ylipainoinen, mutta mukavampia ihmisiä ne aina on, jotka ei kyttää toisten lihomisia tai laihtumisia.

        Vielä mä provosoiduin kirjoittamaan tähän... Otan osaa, jos jotakin on herjattu: minä en tiedä millä perusteilla yritys- Suomi24 laatii etusivunsa julkaissut. Sitä kovasti yrittävät, että tavis tietämätön joka tänne kirjoittaa, että saisivat osallistetuksi herjaamiseen. No tiedoksi: me emme ihan kaikki netissä surffaavat ihmiset ole sillä intressillä kirjoittamassa, että haluaisimme herjata. Herjatuksi täällä kyllä varmaan joutuu, vaikka sanoisi vaan päivää herjaaviin teksteihin.


      • lsidfhufhrugthughyu
        ldigjtiugthuohjiyhju kirjoitti:

        Ei ihme, että laktoosi- resistanssioireet ihmisillä nyky- Suomessa kasvaa, kun monet hihhulit luulee lehtipropangandan perusteella, että jotakin maitopohjaista sokeritonta rahkaa voisi tai pitäisi jokaisen mättää ämpärimäärin naamaansa, vaikkei se ole edes hyvänmakuista, vaikka siinä on loppujen lopuksi paljon kaloreita ja vaikkei eikä kukaan pidä sokerittoman rahkan mausta.:/ Vinkki hei: älä syötä 10-vuotiaalle maustamatonta rahkaa, jos yhtään välität sen kakaran mielenterveydestä!:D Korvaa se rahka tyhmätrolli mieluummin vaikka tuoreherneillä: kesäisin niistä saa ihan saman protskumäärän jostakin pikkupussista torilta ostetuista tuoreherneitä tai vaikka vadelmista tai mistä tahansa tavallisista marjoista, kuin mättämällä naamaansa jotain maitorahkaa, haloo... Ja puuro on ymmärrettävästi pahaa melkein jokaisen mielestä, enkä itse ainakaan ikinä ostaisi raejuustoa: samat kalorit, kuin tavallisessa juustossa.


        Ikävä, että sun perheessä ei ole ollut terve suhde ruokaan. Lienee johtunut köyhyydestä, ehkä hengen köyhyydestä, tarkoitan sivistyksellistä köyhyyttä? "Terve suhde ruokaan" kun tarkoittaa sitä, että toisten syömisiä ei kytätä, eikä nillitetä haukkumassa laajan julkisuuden netissä ylipainoisia. Ja joo, en ole itse ylipainoinen, mutta mukavampia ihmisiä ne aina on, jotka ei kyttää toisten lihomisia tai laihtumisia.

        Vielä mä provosoiduin kirjoittamaan tähän... Otan osaa, jos jotakin on herjattu: minä en tiedä millä perusteilla yritys- Suomi24 laatii etusivunsa julkaissut. Sitä kovasti yrittävät, että tavis tietämätön joka tänne kirjoittaa, että saisivat osallistetuksi herjaamiseen. No tiedoksi: me emme ihan kaikki netissä surffaavat ihmiset ole sillä intressillä kirjoittamassa, että haluaisimme herjata. Herjatuksi täällä kyllä varmaan joutuu, vaikka sanoisi vaan päivää herjaaviin teksteihin.

        Ja korjaan sen verran, että resistenssi, ei resistanssi. Yleensä foorumi tekee kirjoitusvirheet puolestani, nyt tossa oma virhe.


      • myöspyöreälapsi
        ldigjtiugthuohjiyhju kirjoitti:

        Ei ihme, että laktoosi- resistanssioireet ihmisillä nyky- Suomessa kasvaa, kun monet hihhulit luulee lehtipropangandan perusteella, että jotakin maitopohjaista sokeritonta rahkaa voisi tai pitäisi jokaisen mättää ämpärimäärin naamaansa, vaikkei se ole edes hyvänmakuista, vaikka siinä on loppujen lopuksi paljon kaloreita ja vaikkei eikä kukaan pidä sokerittoman rahkan mausta.:/ Vinkki hei: älä syötä 10-vuotiaalle maustamatonta rahkaa, jos yhtään välität sen kakaran mielenterveydestä!:D Korvaa se rahka tyhmätrolli mieluummin vaikka tuoreherneillä: kesäisin niistä saa ihan saman protskumäärän jostakin pikkupussista torilta ostetuista tuoreherneitä tai vaikka vadelmista tai mistä tahansa tavallisista marjoista, kuin mättämällä naamaansa jotain maitorahkaa, haloo... Ja puuro on ymmärrettävästi pahaa melkein jokaisen mielestä, enkä itse ainakaan ikinä ostaisi raejuustoa: samat kalorit, kuin tavallisessa juustossa.


        Ikävä, että sun perheessä ei ole ollut terve suhde ruokaan. Lienee johtunut köyhyydestä, ehkä hengen köyhyydestä, tarkoitan sivistyksellistä köyhyyttä? "Terve suhde ruokaan" kun tarkoittaa sitä, että toisten syömisiä ei kytätä, eikä nillitetä haukkumassa laajan julkisuuden netissä ylipainoisia. Ja joo, en ole itse ylipainoinen, mutta mukavampia ihmisiä ne aina on, jotka ei kyttää toisten lihomisia tai laihtumisia.

        Vielä mä provosoiduin kirjoittamaan tähän... Otan osaa, jos jotakin on herjattu: minä en tiedä millä perusteilla yritys- Suomi24 laatii etusivunsa julkaissut. Sitä kovasti yrittävät, että tavis tietämätön joka tänne kirjoittaa, että saisivat osallistetuksi herjaamiseen. No tiedoksi: me emme ihan kaikki netissä surffaavat ihmiset ole sillä intressillä kirjoittamassa, että haluaisimme herjata. Herjatuksi täällä kyllä varmaan joutuu, vaikka sanoisi vaan päivää herjaaviin teksteihin.

        Maustamatonta rahkaa voi syödä myös banaanin, kanelin, puuron, marjojen, hunajan, pähkinöiden ym kanssa ja äiti voi tehdä aamulla välipalaksi esimerkiksi smoorthieta joka varmasti uppoaa lapselle. En itsekkään syö maustamatonta rahkaa ikinä ilman lisukkeita koska se ei tosiaan ole hyvää. Alottaja muuten pohti että mitä tehdä auttaakseen lastaan, eikä kysynyt vinkkejä erilaisille välipaloilla :)

        Ja olen samaa mieltä kanssasi että toisten painoa kyttäävät ihmiset ovat raivostuttavia. Lapsen paino on kuitenkin eri kuin aikuisen, sillä he opettelevat tuon ikäisinä oikeaa ruokavaliota.

        Uskon kyllä että pojan lihominen loppuu kun pituuskasvu kiihtyy. Kuitenkin jos se ei lopu niin asiaan on hyvä puuttua ennen kuin lapsella on surkea itsetunto yläasteelle mentäessä ja hän hukuttaa pahaa oloa ruokaan yhä enemmän.


      • lofihrughtuhguth
        myöspyöreälapsi kirjoitti:

        Maustamatonta rahkaa voi syödä myös banaanin, kanelin, puuron, marjojen, hunajan, pähkinöiden ym kanssa ja äiti voi tehdä aamulla välipalaksi esimerkiksi smoorthieta joka varmasti uppoaa lapselle. En itsekkään syö maustamatonta rahkaa ikinä ilman lisukkeita koska se ei tosiaan ole hyvää. Alottaja muuten pohti että mitä tehdä auttaakseen lastaan, eikä kysynyt vinkkejä erilaisille välipaloilla :)

        Ja olen samaa mieltä kanssasi että toisten painoa kyttäävät ihmiset ovat raivostuttavia. Lapsen paino on kuitenkin eri kuin aikuisen, sillä he opettelevat tuon ikäisinä oikeaa ruokavaliota.

        Uskon kyllä että pojan lihominen loppuu kun pituuskasvu kiihtyy. Kuitenkin jos se ei lopu niin asiaan on hyvä puuttua ennen kuin lapsella on surkea itsetunto yläasteelle mentäessä ja hän hukuttaa pahaa oloa ruokaan yhä enemmän.

        Halooo, työssäkäyvät pikkulasten äidit ei ehd mitään smoothieita vääntää, oltko hullu? Sinä olet toi huonon äidinkielen herjaaja. Nukuitko peruskoulun, kun kuvittelet, että konsonantteja pitää tunkea persoonapronomineihin ylimääräisiä?


        Työssäkäyvien perheiden lapset syö ihan yhtä hyvin, kuin sinä ikäsi valtion kotihoidontuilla tms. mitä lie tuilla istunut yksinkertainen typerys, joka seuraat herjaamassa minua herjaamaasi nimetöntä tässä Suomi24:ssa kaiken keskustelemiseni osalta, sinä tuntematon, täysin asiattomasti. Kun en ole ole psykiatri, en ymmärrä, että millaisella on noin kauheat traumat yläasteesta, kyllä muakin siinä iässä kiusattiin, mutta siinä kansan erotteluvaiheessa kun älykkäät lähti opiskelemaan ja tyhmät jäi kadehtimaan, loppui myös kiiusaaminen, joka sekin johtui kai joidenkin oudosta kateudesta. Ja kun ei ilkeä ole koskaan ketään kohtaan ollut, ei kiusaaminen vaikka kaltaisesi kuinka sitä toivoisi kunnollisille kansalaisille, ole koskaan se mikä on totuus. Netissä nimettömyyden takaa herjatessa voit toki kuvitella olevasi joku jolla on vaikutusvaltaa, jos olet riittävän tyhmä.

        Aika avutonta porukkaa, jos muka Suomi24:sta pitää kysyä ravintovinkkejä kasvaville lapsille.. Ei ihan tavallista, eikä varmaan totuus.


      • huoh..
        lofihrughtuhguth kirjoitti:

        Halooo, työssäkäyvät pikkulasten äidit ei ehd mitään smoothieita vääntää, oltko hullu? Sinä olet toi huonon äidinkielen herjaaja. Nukuitko peruskoulun, kun kuvittelet, että konsonantteja pitää tunkea persoonapronomineihin ylimääräisiä?


        Työssäkäyvien perheiden lapset syö ihan yhtä hyvin, kuin sinä ikäsi valtion kotihoidontuilla tms. mitä lie tuilla istunut yksinkertainen typerys, joka seuraat herjaamassa minua herjaamaasi nimetöntä tässä Suomi24:ssa kaiken keskustelemiseni osalta, sinä tuntematon, täysin asiattomasti. Kun en ole ole psykiatri, en ymmärrä, että millaisella on noin kauheat traumat yläasteesta, kyllä muakin siinä iässä kiusattiin, mutta siinä kansan erotteluvaiheessa kun älykkäät lähti opiskelemaan ja tyhmät jäi kadehtimaan, loppui myös kiiusaaminen, joka sekin johtui kai joidenkin oudosta kateudesta. Ja kun ei ilkeä ole koskaan ketään kohtaan ollut, ei kiusaaminen vaikka kaltaisesi kuinka sitä toivoisi kunnollisille kansalaisille, ole koskaan se mikä on totuus. Netissä nimettömyyden takaa herjatessa voit toki kuvitella olevasi joku jolla on vaikutusvaltaa, jos olet riittävän tyhmä.

        Aika avutonta porukkaa, jos muka Suomi24:sta pitää kysyä ravintovinkkejä kasvaville lapsille.. Ei ihan tavallista, eikä varmaan totuus.

        Taidat olla provo (eikä tähän varmaan kannattaisi enää vastata mutta samapa tuo..) mutta jossain suomi24 palstalla ei kannata alkaa valittamaan kieliopista. Täällä on hyvä jos lauseet ees aloitettu isolla kirjaimella
        .
        Ja jos et oo provo niin oon pajoillani jos oon loukannut, sillä ei ole ollut tarkoitus. Tekstiä voi aina tulkita monella tapaa ja jotkut näkevät kaikessa itseensä kohdistuvaa syytöstä.. Kaikkea hyvää kuitenkin sulle :)

        Ja itse asiaan vielä: Smoothieiden tekoon ei mene mitenkään kauheesti aikaa, esim. porkkanoiden pilkkominen tai keiton valmistus monta kertaa työläämpää..


      • ldifrughtubhyihiujiu
        huoh.. kirjoitti:

        Taidat olla provo (eikä tähän varmaan kannattaisi enää vastata mutta samapa tuo..) mutta jossain suomi24 palstalla ei kannata alkaa valittamaan kieliopista. Täällä on hyvä jos lauseet ees aloitettu isolla kirjaimella
        .
        Ja jos et oo provo niin oon pajoillani jos oon loukannut, sillä ei ole ollut tarkoitus. Tekstiä voi aina tulkita monella tapaa ja jotkut näkevät kaikessa itseensä kohdistuvaa syytöstä.. Kaikkea hyvää kuitenkin sulle :)

        Ja itse asiaan vielä: Smoothieiden tekoon ei mene mitenkään kauheesti aikaa, esim. porkkanoiden pilkkominen tai keiton valmistus monta kertaa työläämpää..

        Ai kuka on provo? Minä näen huijarinimimerkkejä, jokukin esiintyy muka lääkärinä tällä nimettömällä palstalla tässä Suomi24:ssa, lisäksi muita nimimerkkivalintoja, jotka eivät varmasti pidä paikkaansa kirjoitajien henkilöiden osalta... Korkeintaan tyhmät ihmiset kusettaa viattomia nettikävijöitä julkisessa keskustelupalstakeskustelemisessa.


        On varmaan aloituksen laatinut "provo", kuten on kaikki huijaritkin, jotka on Suomi24:n jäseninä henkilöillä... Minä taas olen tavis, ja olen saanut tarpeekseni pelottelusta ja uhkailusta ja herjaamisesta, mitä koen internetissä vain siksi, että kirjoitan _Suomi24:n palstalle tuntemattomille_. Herjaaja on jokainen, joka täällä väittää mun olevan henkilö, tai näillä palstoilla kirjoittelevan henkilöitä, jotka eivät netipalstoilla asiayhteyksissä kirjoittele. Erityisen suuri herjaaja on jokainen kirjoittaja, joka herjaa väittämällä minulla olevan mitään osaa näillä _Suomi24:n _palstoilla esiintyviin asiattomiin keskustelunaloituksiin. En nimittäin ole rekisteröitynyt Suomi24:n jäseneksi koskaan ja kyllä asiallsella intressillä keskustelufoorumille _Suomi24_ kirjoittavat tajuavat olla herjaamatta kirjoittajaa, jonka tekstejä lukemalla tajuaa, että kirjoittaja ei ole keskustelemassa "omiensa kanssa", vaan tavis joka kirjoittaa tuntemattomien nimettömiin ja naamattomiin teksteihin keskustelupalstalla ilman minkäänalsiia some- osallisuuksia.


        Ei teidän alaikäisiä kersoja täällä kukaan herjaa. Herjaajat herjaavat rikolliset ihmiset herjavat netissä todennäköisimmin taloudellisista syistä, alaikäisiä penikoita ehkä ja takuulla piisaa niilläkin, mutta se ei kiinnosta ketään, joka haluaa saada nettiherjaamisen loppumaan. Nimittäin kun normaalit ihmiset ovat sellaisia, että eivät viitsi edes lukea tätä _Suomi24:a_, ja nekin harvat jotka lukevat ja jotka näkevät törkeilyä ja laittomia viestejä, raivoavat lähinnä siksi ( minä ainakin), että on niin kertakaikkisen törkeää, miten jotkut ei yhtään osaa käyttäytyä internetissä, jos on mahdollisuus anonyymisti väittää mitä tahansa sontaa ihmisistä tai asioista, kunnoollisista. No eipä se tosin ihmekään, olihan sekin PSYKOPAATTI joka säilytti pikkukakaroiden ruumiita jossakin kellarin pakastimessa "aktiivinen somessa", tyyppi oli oikein Facebook- hyypiö, eli ei se käsiala aina kerrro siitä, että kyseessä on normaali, tai naama jonka laitatte viestienne oheen.

        Kyllä kieliopista saa valittaa, jos tahallaan luetaan tekstejä väärin herjaamismielessä. Lauseet osaa jokainen Suomessa kasvanut aloittaa isolla alkukirjaimella, tosin eivät varmaan kaikki ole kiitettävän äidinkielen tyyppejä kuten minä, mistä syystä just minut luultavasti onkin asiatta otettu viattomien herjaamiseen, käytetty hyväksi sitä asiaa, että mä kirjoitan netin keskustelupalstalla tuntemattomille. Kovasti olette täällä nimettömillä nettipalstoilla tietävinänne ihmisistä. En tiedä mitä kautta te viattomien yksityisasioita saatte tietoonne, mutta oikeutta sellaiseen käytökseen ei ole, siihen en usko. Terkuin ihminen, joka ei ole koskaan keskustellut yhdenkään henkilöltä tuntemansa kanssa Suomi24:ssa.


      • Anonyymi
        huoh.. kirjoitti:

        Taidat olla provo (eikä tähän varmaan kannattaisi enää vastata mutta samapa tuo..) mutta jossain suomi24 palstalla ei kannata alkaa valittamaan kieliopista. Täällä on hyvä jos lauseet ees aloitettu isolla kirjaimella
        .
        Ja jos et oo provo niin oon pajoillani jos oon loukannut, sillä ei ole ollut tarkoitus. Tekstiä voi aina tulkita monella tapaa ja jotkut näkevät kaikessa itseensä kohdistuvaa syytöstä.. Kaikkea hyvää kuitenkin sulle :)

        Ja itse asiaan vielä: Smoothieiden tekoon ei mene mitenkään kauheesti aikaa, esim. porkkanoiden pilkkominen tai keiton valmistus monta kertaa työläämpää..

        Minäkö? En todellakaan ole, kyselen vain, mitä voisi tehdä kun poika syö niin suuret määrät leipää. Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja porkkanatikut yms. mutta ongelmana on se, että meillä on sen verran paljon lapsia, on vielä pienin 1v, joten tälläisellä yksinhuoltajaäidillä ei paljon aikaa ole tehdä niitä... Ainoa vaihtoehto olisi, jos poika tekisi itse.
        ap


      • pojan äiti.....
        kirjoitti:

        Minäkö? En todellakaan ole, kyselen vain, mitä voisi tehdä kun poika syö niin suuret määrät leipää. Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja porkkanatikut yms. mutta ongelmana on se, että meillä on sen verran paljon lapsia, on vielä pienin 1v, joten tälläisellä yksinhuoltajaäidillä ei paljon aikaa ole tehdä niitä... Ainoa vaihtoehto olisi, jos poika tekisi itse.
        ap

        Anteeksi, ei siis 1 v vaan 4 v. En tiedä miten tuo ykkönen tuohin tuli .
        Ap.


      • pojan äiti.....
        kirjoitti:

        Minäkö? En todellakaan ole, kyselen vain, mitä voisi tehdä kun poika syö niin suuret määrät leipää. Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja porkkanatikut yms. mutta ongelmana on se, että meillä on sen verran paljon lapsia, on vielä pienin 1v, joten tälläisellä yksinhuoltajaäidillä ei paljon aikaa ole tehdä niitä... Ainoa vaihtoehto olisi, jos poika tekisi itse.
        ap

        Anteeksi, ei siis 1 v vaan 4 v. En tiedä miten tuo ykkönen tuohin tuli .
        Ap.


      • lsefhutjyujhkyu
        kirjoitti:

        Minäkö? En todellakaan ole, kyselen vain, mitä voisi tehdä kun poika syö niin suuret määrät leipää. Nuo ovat kyllä ihan hyviä vaihtoehtoja porkkanatikut yms. mutta ongelmana on se, että meillä on sen verran paljon lapsia, on vielä pienin 1v, joten tälläisellä yksinhuoltajaäidillä ei paljon aikaa ole tehdä niitä... Ainoa vaihtoehto olisi, jos poika tekisi itse.
        ap

        Vai niin. No "poikasi" ( sinulla ei sellaista varmasti ole) varmasti kiittää iloissaan some-ääliö-äitiään sitten parikympppisenä, jos oikein netissä on tiedossa, että miten lapsi päivittäin lapsuudessaan söi... Onneksi silloin kun mä olin lapsi, ei ollut mitään netin sosiaalista mediaa missä ihmiset selittelee kaiki sosiaaliset verkostonsa iha vapaaehtoisesti, eli ihmisillä ja etenkin lapsilla oli yksityisyys ja mahdollisuus elää rauhassa, nykyisin ysittyisyyttä ei taida juuri olla edes niillä kaltaisillani taviksilla, jotka eivät kuulu someen...


        Älkääkä nyt yksinhuoltajamammat alaikäisten pikkukakaroiden äitykät siellä kiusailko, koska koulutettuja töissä käyviä naisiahan a ylipäätään kunnollisia perheitähän te netissä kiusaatte. Olen julkisuudesta lukenut, että monessa perheessä kodit ovat nykyisin kuin kaatopaikkoja, koska jopa LAPSIA omaavat AIKUISET viettävät kaiken aikansa netissä. Eipä ihme, jos siinä ei ehdi edes lapsille ruokaa laittaa, normaalit kyllä laittaa. Meinasin inhosta melkein tyrskähtää, kun luin jonkun v*tun Iltalehdenkin jutun, missä oli joku parisuhdeTERAPEUTTI laitettu kertomaan imbesilleille vinkkejä siitäkin, että mistä asioista ei tule vaikkapa parisuhteissa "riitaa", jos ihmiset ovat "somessa". Terve tosin olisi antanut slelaisen vinkin, että somessa ei tartte olla ollenkaan. Kukaan terve ihminen ei kerro netin kautta tuntemattomille yksityisasioitaan, ne on niitä Oulun pakastinsikiösurmaajan tyyppisiä sekopäitä, jotka kailottaa tekemisensä ikäänkuin muka julkkikset netissä, että hei nyt mä käyn paskalla ja nyt mä syön ja nyt mä meen töihin ja nyt mä.


        Aha, voi ola että kuulut anonymous- järjestöön. Niitä mä täällä kaipailisinkin avukseni kitkemään nettikiusaamista, koska oikeasti on törkeää, että mua rikolliset pakottaa lukemaan pelottavia tekstejä. Nämä joidenkin herjaavat aloitukset kohdistuvat viattomiin, en hyväksy, että ihmisten yksittyisasioita levitellään internetissä.

        Ootko varma, ettet syö jonkun muun leipiä?


      • hjkhjk
        pojan äiti..... kirjoitti:

        Anteeksi, ei siis 1 v vaan 4 v. En tiedä miten tuo ykkönen tuohin tuli .
        Ap.

        Katsoppa tuoteseloste. Ruispaloissa ei ole nimeksikään ruista. Osta mielummin Oululaisen jälkiuunileipää, siinä on ruista. Tai realia...


    • varaa proteiini

      pitoista ruokaa jääkaappiin, lisäksi juureksia, hedelmiä rajoitetusti.

      kanaa, naudan lihaa, munia, juurekisa, pähkinöitä, siemeniä jne..

      Valmista ne, jolloin lapsikin syö ne. Leipä lihottaa.

    • mievaan1

      poika taitaa syödä henkiseen pahaan oloon. vai onko varma, että hän syö ne, ettei vie jollekin huonompiosaiselle kaverille tai vaikka linnuille puistoon?hän tarvitsee nyt aikuisen ihmisen tuekseen. liialliset hiilihydraatit muuttuvat elimistössä sokeriksi ja ylimääräinen sokeri mm. alkoholeiksi. hänellä on hiilaririippuvuus. sama aiheuttaa myöhemmin alkoholiriippuvuuden, kunhan saa alkoholia jostain. äkkiä joku liikunnallinen ja lisäksi vielä luova harrastus kehiin. pakota vaikka. hänen parhaakseen.

    • Hyvä että jo nyt on asiaa lähdetty pohtimaan. Jos nyt kuitenkin yksi neljästä lapsesta on lievästi ylipainoinen niin ei teillä ruokailutavat nyt ihan retuperällä ole. Mitenkä perintötekijät? Onko lähisuvussa taipumuksia pyöreään ruumiiinrakenteeseen?

      Täällä nyt on tullut hyviä ideoita välipaloiksi joten en niitä nyt toista. Itse nyt tekisin niin että pikkaisen viilaisin tuota leipäpolitiikkaa tummenman leivän suuntaan ja syksyllä yhteys koulun terveydenhoitajaan joka ottaa pojan kasvukontrolliin ja sieltä tulee sitten ammatti-ihmisten tuki tähän asiaan jos näkevät tarpeelliseksi.

    • ei sohvaperunaa

      liiku lapsesi kanssa

      • lifjerughtiuhy

        Milä hei joku todennäköisimmin ääliö linnakundi tai muuu mulkku "liikkuu lapsensa kanssa", noi mölisee semipersut kaikki päivät siitä, että kuinka niillä on muka lapsilla niin hirveä isän ikävä, v-ttuako ovat olleet niin tyhmiä, että ovat menneet liittoihin rikollisten kanssa ja sitten kuten ala-arvoinen kansa, aina eronneet.. Noita vatipäitä on tässä yhteuskunnassa todella paljon: ne yrittää hyväksikäyttää rehellisiä. Netissä määkyvät, eivätkä arvosta yhtään rehellisten mielipiteen ilmaisua, vaikka heille kirjoittaisi vilpittömästi.


    • Terveydeksi

      Leipä lienee valkoista vehnäjauhopullaa, eikö? Kunnollista, oikeaa, ravintorikasta ruokaa oikeina aikoina, leipä tukiiseksi / kokojyväviljaiseksi, niin ei liho lapsi eikä aikuinen.

      Kun muutkin elämäntapa-asiat ovat kondiksessa - liikunta ja nukkuminen - niin lapsi kasvaa terveesti ja normaalipainoisena. Ja oppii myös oikeat ja terveet tavat tulevaisuuttaan varten eli terveyskasvatuksen aakkoset.

      Aikuinen, vanhempi, sinä olet vastuussa em. niin esimerkillä kuin selvittämällä lapselle miten ja miksi.

    • heissuli

      keksikää yhdessä pojan kanssa jokin urheiluharrastus ja hommaa jotain kunnon terveellisempiä leipä vaihtoehtoja ja ruokia.

    • liikuntaa

      Tää on taas näitä pleikkari lapsia joilla ei oo mitään muuta tekemistä ku koulu ja koulun jälkeen pleikkari tai tietsikka. Nää lapset on niin vieraantunnu ulkoilmasta ettei osaa olla siellä.Nii ei oo ihmekkää ku syövät vaan hiilareita jotka antaa hyvän olon tunteen.Yksinkertaisesti älä osta leipää ollenkaa jos pitää olla jotaki naposteltavaa niin osta näkkileipää muuten vihanneksia ja paljon välipalaksi

    • mieoiu

      Täysin turhia kommentteja / vastauksia kun alkuperäinen kysyjä täysin selvästi hakee tukea lapsensa ravitsemukseen. Täysin ala-arvoisia vastauksia

      • ksdheuhttkuhjtkhu

        "Ala-arvoiset vastaukset" ovat lievä sanamuoto, vaiko etkö ole lukenut laittomia tai ainakin uhkaavan oloisia väkivaltaisilta vaikuttavia viestejä, joita tässäkin ketjussa on? Koko keskusteluketjun läpi silmäämiseen menee sellainen alle viisi minuuttia. Jos täällä mitään ylläpitoa olisi, sanonko että kahdeksan kymmenestä viestistä olisi jo poistunut. Ja tuollaisia aloituksia sitten Suomi24 laittaa etusivulleen, en minä ainakaan haluaisi nähdä tai lukea mitään painorasismia. Mikäli kyse on jostakin yksittäisestä netissä riehuvasta mielenterveyspotilaasta, niin aika paljon negatiivisia asioita voinee kai ykskin hullu ilmeisesti saada aikaan nettipalstoilla... Minä en tiedä keitä tänne kirjoittaa, mutta aika vahva tunne on, että ehkä kaikki tänne kirjoittavat eivät ole henkisesti ihan terveitä, nettihäiriköt ainakaan.


        Ja mitä taaas kyselijään tulee, niin minäpä en usko, että täältä kukaan mitään neuvoa lapsensa ravitsemukseen hakisi, nimettömältä palstalta, missä häiriintyneet uhkailee ja pelottelee tavallisia lukijoita sairaimmat jopa toisten ihmisten identeeteillä, monet rekisteriötyneet ainakin. Eihän täällä edes voi antaa mitään järkeviä neuvoja, kun ei tiedä mitään kirjoittajista. Ja kyllä sitäpaitsi jokainen sellainen on, anteeksi nyt vaan, suoraansanoen aika tyhmä, joka selittää netissä lapsensa syömiset tai edes omansa. Eikö ne yhtään tajua, että varmaan tosi kivaa joskus kymmenen vuoden päästä on aikuisiksi kasvaneista lapsosista lukea nettipalstoilta, kuinka olisi tiedossa jopa kakakoiden lapsuuden syömiset ja arkitekemiset koko maailmalle.


        Ja mitä näihin Suomi24-palstoihin tulee, niin mä olen tullut siihen tulokseen, että nämä on valitettavasti nettikiusaajien temmellyskenttä nämä palstat. Luultavasti jostakin somesta jotkut repii noita juttuja herjauksiinsa. Ja minua ainakin joku on ihan uhkaillut ja pelotellut täällä Suomi24:ssa: tiedoksi tuntemattomalle häirikölle, että sellainen ei kuulu oikeuksiisi. Olen sitten ehkä tyhmä, että olen tänne Suomi24:n kirjoittanut, mutta tasan tarkkaan siksi, että EN halua henkilöprofiloitua internetissä, kun minun ei esim. työni vuoksi ole sellaista pakko tehdä.


        Ja oli kyllä kertakaikkisen omahyväinen se joku yksikin, tässä ketjussa, joka tunki väittämään, että minä muka yleistelen asioita. En käy näillä Suomi24-palstoilla kirjoittamassa minkäänlaisen tieteenharjoittajan asemasta käsin ja netissä voi kirjoittaa siten asiallisesti, minkäsortin asiallisia tekstejä näkee, kun kyse on tuntemattomista.


        Minua kiinnostaa, että kuka se psykopaatti on, joka uhkailee kaikilla väkivaltajutuilla täällä palstoilla. Miksi joku haluaa hakea julkisen netin keskustelupalstojen kautta huomiota, esim. minun huomiotani, pelottelemalla?


        Ja minä en ole missään somessa, olen nettisurffaaja, joka olen tuntemattomille kirjoitellut Suomi24-palstoilla, eikä täällä tuntemiani ihmisiä kirjoittele, ei todellakaan, koska meikäläisen piireissä ihmisillä on pikkusen paljon paremmat sosiaaliset ja verbaaliset kyvyt, kuin Suomi24:ssa ihmisiä pilkkaavilla.


        Ja sanokaa vaan tyhmäksi, mutta mun intuitio sanoo, että tossa aloituksessa pilkattiin jotakin aikuista ihmistä. Keksittyä tarinaa, että muka joku huolestunut äiti olisi nettipalstoilla kertomassa ja jakamassa 10-vuotiaan poikansa arkisyömisiä, minä en täällä lukemaani usko. Ja ei juma, jos häiriityneet nettihäiriköt vielä vainoaa ihmisiä, jotka ei edes ole somen jäsenistössä missään... Mun perässä täällä ainakin on riekkunut ihan todella joku täysin pipipäinen herjaaja: se tyyppi kirjoittelee joitakin vasemmistoliittoon kohdistettuja vihajuttuja, kirjoittelee mulle keksittyjä ja herjaavia tarinoita mukamas tekemisistäni näissä Suomi24- keskusteluissa, uhkailee, kirjoittelee joitakin skitsofreenisia yleensä uskonnollisuuteen tai saatananpalvontaan tai johonkin muihin sairaisiin juttuihin liittyviä sekopäisyyksiä ja on systemaattisen järjestelmällisesti halunnut tai yrittänyt leimata minua hulluksi. Siis minua, joka en edes tiedä, ketkä täällä minua tai muita taviksia vainoaa. Enkä ole ikinä minkäänlaisia yksityiskeskusteluita käynyt yhdenkään Suomi24:n kirjoittavan kanssa, en koskaan. Sen verran tykkään omasta yksityisyydensuojastani, että en todellakakaan ole täällä halunnut tai pyrkinyt keneenkään tutustumaan. Kertonut kyllä joskus joillekin läheisilleni, että Suomi24:ssa mun kimpussa on ollut joku uhkailija.


    • Monipuolisuutta

      Rusleipä täyttää paremmin ja terveellisemmin, kuin vaalea leipä. Ja voisiko siellä jääkaapissa olla vaikka edellisen päivän ruokaa, mikrossa lämmitettäväksi?
      Kaikki makeat välipalat myös saa jäädä kauppaan.

      • NoNo

        Mikro tuhoaa ruoasta ravintoaineet, ja ruisleipä on todella äkäistä tavaraa jota kenenkään ei pitäisi syödä - muuten kuin kuivattuna. Tuoreena se aiheuttaa useimmille vatsavaivoja! Ja kun sitä syö jatkuvasti (vaikkei varsinaisia vaivoja olisikaan), se ei taatusti tee hyvää kenenkään terveydelle.


      • Ärsyyntynyt poika

        Oma vika läskeillä jos sitä kiusataan koulussa, mitäs on niin vi*tun läskejä.
        Tartteeko aina syödä kaikkee mitä eteensä saa.
        Esim yks mun kaveri (11v painaa 70kg!!) laittaa 5 ruokalusikallaista kaakaojauho, kun tekee kaakaota ja sanoo että - kaakao rauhottaa mua.
        Ja jos sitä käskee laihduttaa niin se aina sanoo että - äiti sanoo ettei mun tartte laihduttaa.
        Vittu kun se vitun läski on niin vitun ärsyttävä.


      • ....................
        Ärsyyntynyt poika kirjoitti:

        Oma vika läskeillä jos sitä kiusataan koulussa, mitäs on niin vi*tun läskejä.
        Tartteeko aina syödä kaikkee mitä eteensä saa.
        Esim yks mun kaveri (11v painaa 70kg!!) laittaa 5 ruokalusikallaista kaakaojauho, kun tekee kaakaota ja sanoo että - kaakao rauhottaa mua.
        Ja jos sitä käskee laihduttaa niin se aina sanoo että - äiti sanoo ettei mun tartte laihduttaa.
        Vittu kun se vitun läski on niin vitun ärsyttävä.

        Miten se sulta on pois? Tekiskö itsesikin mieli mässäillä, mutta kun et saa kotona mässäillä. Olet vain kateellinen, kun toinen saa herkutella!


      • Revi siitä
        Ärsyyntynyt poika kirjoitti:

        Oma vika läskeillä jos sitä kiusataan koulussa, mitäs on niin vi*tun läskejä.
        Tartteeko aina syödä kaikkee mitä eteensä saa.
        Esim yks mun kaveri (11v painaa 70kg!!) laittaa 5 ruokalusikallaista kaakaojauho, kun tekee kaakaota ja sanoo että - kaakao rauhottaa mua.
        Ja jos sitä käskee laihduttaa niin se aina sanoo että - äiti sanoo ettei mun tartte laihduttaa.
        Vittu kun se vitun läski on niin vitun ärsyttävä.

        Mitä sen toisen pojan kehon läskiys haittaa siihen verrattuna, miten paljon läskiä sulla on korvien välissä?


      • Puhu pukille
        NoNo kirjoitti:

        Mikro tuhoaa ruoasta ravintoaineet, ja ruisleipä on todella äkäistä tavaraa jota kenenkään ei pitäisi syödä - muuten kuin kuivattuna. Tuoreena se aiheuttaa useimmille vatsavaivoja! Ja kun sitä syö jatkuvasti (vaikkei varsinaisia vaivoja olisikaan), se ei taatusti tee hyvää kenenkään terveydelle.

        Onko kivaa esitellä yksinkertaisuuttaan julkisesti?


      • tuntemattomille:
        Puhu pukille kirjoitti:

        Onko kivaa esitellä yksinkertaisuuttaan julkisesti?

        Ilmeisesti teistä joistakin on kivaa esitellä yksinkertaisuuttanne julkisesti harjoittamalla nettikiusaamista... Tämän ketjun kun lukee, niin täysin sairaat ihmiset tänne kirjoittavat, julkisesti vieläpä. Toivottavasti kukan ei luule, että tämä ketju olisi jotakin henkilöperustaista kirjoittelua, jossa muka kirjoittajat olisivat joitakin "yhteisöjen jäseniä". Hävettää, että minutkin tänne Suomi24:n etusivulta ohjattiin.


        Kenen ruokakaappien sisällöistä te oikeasti olette kiinnostuneet? V*ttu kas kun ette tee jossakin sosiaalisissa medioissa aloituksia vai mitä v*tun statuspäivityksiä ne on, suolenne toiminnasta tai naapureidenne tai tuttavienne ruokaostoksista...


        Onko ihan oikeasti tänne Suomi24:n kirjoittaville hienotunteisuus täysin tuntematon käsite? Imbesillit kiusaavat netissä, eivät älykkäät. Olette mulle ainakin aiheuttaneet trauman, kun olen joutunut tätä Suomi24:a lukemaan. Se ainakin on tän foorumin tasan tarkkaan ylläpidon vika, jos täällä tavalliset ihmiset joutuu osalliseksi rikollisten nettikirjoittelua, pelkästään kirjoittamalla Suomi24-palstalle ja sen verran tän foorumin ylläpidolla on VELVOLLISUUS valvoa, ettei näitä palstoja hallinnoi urkkkivat rikolliset...


        En nyt ihan ole saanut selvää, että kiusataanko aloituksessa taas Suomi24:n vastenmieliseeen tapaan tyypillisesti yksinhuoltajanaisia, menestyviä pyöreitä aikuisia miehiä ja pärjääviä tavallisia ihmisiä, vaiko ketä tai mitä. On kuitenkin v*tun varmaa, siitä olen veikkauksessani varma, että täällä ei ole kukaan pikkulapsen äiti kysellyt neuvoja lapsensa ravitsemukseen. Ei kai kukaan lapsistaan välittävä kertoisi tunnistettavasti nimettömässä netissä julkisella keskustelupalstalla lastensa tarkkoja ikiä, kun siitähän voisi kuka tahansa tunnistaa, hei varmaan kukaan tulisi Suomi24:n kertomaan, että pojallaan on ylensyöntiongelma, tunnistettavasti.


        Ja minkä takia täällä pitää joutua näkemään rikollisten sairaita uhkailuviestejä? Ymmärrän, että köyhyyttä varmaan on paljon ja monet köyhät näkevät nälkää, mutta ei me kaikki kansalaiset siitä huolimatta aleta rikollisuutta harjoittaa. Tuli melkein mieleen, että joku kusipää suunnitelee ryöstävänsä joitakin tai jotakin, ihan sairaita viestejä...


        Mä olen vihainen,että näillä palstoilla ei ole poliiseita valvomassa. Minkä takia ne on jossakin somessa nekin. Kun todellisuudessa ne paikat, missä niiden pitäisi olla valvomassa, ovat tän Suomi24:n tyypiset foorumit. Eihän nettikiusaajat missään somessa kiusaamista harjoita, vaan nimettömän netin kautta ja jos ovat somessa, niin tod. näk. väärien ihmisten identiteeteillä.


        Ja mitäs vikaa tossa viestissä oli? Mä olen samaa mieltä, että ruisleipä ei sovi kaikille. Mä ainakin jos vetäisin puuroa ja tuoretta ruisleipää joka päivä, en jaksaisi tehdä yhtään mitään.


      • ja vielä:
        tuntemattomille: kirjoitti:

        Ilmeisesti teistä joistakin on kivaa esitellä yksinkertaisuuttanne julkisesti harjoittamalla nettikiusaamista... Tämän ketjun kun lukee, niin täysin sairaat ihmiset tänne kirjoittavat, julkisesti vieläpä. Toivottavasti kukan ei luule, että tämä ketju olisi jotakin henkilöperustaista kirjoittelua, jossa muka kirjoittajat olisivat joitakin "yhteisöjen jäseniä". Hävettää, että minutkin tänne Suomi24:n etusivulta ohjattiin.


        Kenen ruokakaappien sisällöistä te oikeasti olette kiinnostuneet? V*ttu kas kun ette tee jossakin sosiaalisissa medioissa aloituksia vai mitä v*tun statuspäivityksiä ne on, suolenne toiminnasta tai naapureidenne tai tuttavienne ruokaostoksista...


        Onko ihan oikeasti tänne Suomi24:n kirjoittaville hienotunteisuus täysin tuntematon käsite? Imbesillit kiusaavat netissä, eivät älykkäät. Olette mulle ainakin aiheuttaneet trauman, kun olen joutunut tätä Suomi24:a lukemaan. Se ainakin on tän foorumin tasan tarkkaan ylläpidon vika, jos täällä tavalliset ihmiset joutuu osalliseksi rikollisten nettikirjoittelua, pelkästään kirjoittamalla Suomi24-palstalle ja sen verran tän foorumin ylläpidolla on VELVOLLISUUS valvoa, ettei näitä palstoja hallinnoi urkkkivat rikolliset...


        En nyt ihan ole saanut selvää, että kiusataanko aloituksessa taas Suomi24:n vastenmieliseeen tapaan tyypillisesti yksinhuoltajanaisia, menestyviä pyöreitä aikuisia miehiä ja pärjääviä tavallisia ihmisiä, vaiko ketä tai mitä. On kuitenkin v*tun varmaa, siitä olen veikkauksessani varma, että täällä ei ole kukaan pikkulapsen äiti kysellyt neuvoja lapsensa ravitsemukseen. Ei kai kukaan lapsistaan välittävä kertoisi tunnistettavasti nimettömässä netissä julkisella keskustelupalstalla lastensa tarkkoja ikiä, kun siitähän voisi kuka tahansa tunnistaa, hei varmaan kukaan tulisi Suomi24:n kertomaan, että pojallaan on ylensyöntiongelma, tunnistettavasti.


        Ja minkä takia täällä pitää joutua näkemään rikollisten sairaita uhkailuviestejä? Ymmärrän, että köyhyyttä varmaan on paljon ja monet köyhät näkevät nälkää, mutta ei me kaikki kansalaiset siitä huolimatta aleta rikollisuutta harjoittaa. Tuli melkein mieleen, että joku kusipää suunnitelee ryöstävänsä joitakin tai jotakin, ihan sairaita viestejä...


        Mä olen vihainen,että näillä palstoilla ei ole poliiseita valvomassa. Minkä takia ne on jossakin somessa nekin. Kun todellisuudessa ne paikat, missä niiden pitäisi olla valvomassa, ovat tän Suomi24:n tyypiset foorumit. Eihän nettikiusaajat missään somessa kiusaamista harjoita, vaan nimettömän netin kautta ja jos ovat somessa, niin tod. näk. väärien ihmisten identiteeteillä.


        Ja mitäs vikaa tossa viestissä oli? Mä olen samaa mieltä, että ruisleipä ei sovi kaikille. Mä ainakin jos vetäisin puuroa ja tuoretta ruisleipää joka päivä, en jaksaisi tehdä yhtään mitään.

        Ja vielä.. Inhottaa, että täällä määräillään jopa mun puolesta, että millainen käsiala mulla muka olisi. Joku tampio nettiherjaaja ihan todella muokkailee mun viesteihin alkeellisia kirjoitusvirheitä, foorumilla täällä missä en ole koskaan edes jäseneksi rekisteröitynyt. Alkaa tulla tunne, että mulla ei sitten ilmeisesti ole mitään yksityisyydensuojaa, vaikka omien toimieni kautta olen netissä pyrkinyt toimimaan siten, että nimenomaan EN profiloituisi netissä mitenkään. Minun mielestäni kun kenellekään ei kuulu, että millaisia höpinöitä minä ajanvietteekseni kirjoittelen tuntemattomille näillä Suomi24:n keskustelupalstoilla. Jos minä pyrkisin joksikin mielipidevaikuttajaksi, siinä tapauksessa olisin nimelläni ja somessa, mutta en ole innostunut sellaisesta. Koska en luota mihinkään Facebookiin ja uskon, että sitä kautta viattomien ihmisten yksityisasiat leviää kaikkien tietoon, jos kerran ihmiset eivät kaiken maailman Facebookeissa jne tympeissä "sosiaalisssa" medioissa kertakaikkiaan ymmärrä, että ei mikään mitä siellä sanoo, ole yksityistä. Ja todella monet ihmiset ovat niin tyhmiä Facebookeissa, että he jakavat siellä arkihavaintojaan tunnistettavasti myös ihmisistä, jotka eivät edes ole Facebookin jäseniä, vaikka niin ei saisi tehdä.

        En ole edes Facebookissa jäsenenä. Ja minua on syvästi loukannut, että kun olen NIMETTÖMÄSTI täällä kirjoitellut elämäni rankimmista kokemuksista ja muista siinä ihan normaalissa hyvässä uskossa, että ei nyt kukaan ole niin kaheli, että kiinnostuisi nimettömän kirjoittajan henkilöstä tai edes laittaisi suuremmin painoarvoa millekään mitä täällä sanon, että jos SELLAISTA kirjoittelua nettikiusaajat käyttävät minua tai arvostamiani tai läheisiäni ihmisiä vastaan.


        Taitaa olla oikein tosiaan aikuisten koulukiusaajien yhteisö tämä Suomi24... Itse olen aina halveksunut sellaisia ihmisiä, jotka toisten selän takana kiusaavat ja vielä netissä, mikä on täysin erilainen ympäristö, kuin joku kahdenvälinen torikeskustelu.


        Ketkä tän foorumin avustamana levittelee ihmisten asioita? Ei kukaan asiallisesti neuvoa kysyvä aikuinen netissä tule kertomaan lastensa asioita tänne. Eikä kukaan normaali aikuinen kehtaa kiusaamismielessä esiintyä netissä eri sukupuolella tai henkilöllä, kuin mikä todellisuudessa on.

        Ja vetäisin korvista, jos täällä jotkut penikat pelleilee. Tosin ei se ihme olisi, kun monet matamit ja ukkelitkin viettävät kaiken aikansa somessa, joten mitä isot edellä, sitä pienet perässä...

        Saas nähdä, millaisia kirjoitusvirheitä herjaaja tähän laittaa. Lupaa mun tekstien siirtelyyn täältä muille foorumeille ei ole yhdelläkään, en ole antanut lupaa, että minun tekstejäni saisi käyttää some- yhteyksissä, nettikiusaajat.


      • vai niin?:/
        Ärsyyntynyt poika kirjoitti:

        Oma vika läskeillä jos sitä kiusataan koulussa, mitäs on niin vi*tun läskejä.
        Tartteeko aina syödä kaikkee mitä eteensä saa.
        Esim yks mun kaveri (11v painaa 70kg!!) laittaa 5 ruokalusikallaista kaakaojauho, kun tekee kaakaota ja sanoo että - kaakao rauhottaa mua.
        Ja jos sitä käskee laihduttaa niin se aina sanoo että - äiti sanoo ettei mun tartte laihduttaa.
        Vittu kun se vitun läski on niin vitun ärsyttävä.

        Mitäs kiusaat koulussa? Oletko jäänyt täysin osattomaksi, eikö äitis paijannut sinua rittävästi lapsena, kun pitää nettipalstalle tulla kiusaamaan? Koetko syvääkin vallantunnetta, pelotellessasi nettipalstalla? Tiedätkö, että sellaista häiriötä kutsutaan usein tunnekylmyydeksi, jos saa itselleen iloa muille pahan mielen tuottamisesta? Melkeinpä sosiopatian asteelle mennään taas sitten, että jos edes lait eivät sinulle merkitse mitään, kuten sellainen laki, että netin palstalle ei tulla k*settamaan muita esiintymällä väärillä henkilöillä tai tyystin keksityillä tarinoilla. Sinulla ei ole oikeutta nolata esimerkiksi minua. Etkä ole mikään "poika", vaan joku aikuinen idiootti, joka kaltaistes kanssa olette vainonneet mua täällä Suomi24-foorumilla kohta sanotaanko kymmenen vuotta. Oli ykskin palsta tällä foorumilla, mitä luulin ihan tavalliseksi ajanvietekirjoittelun paikaksi ja missä hyväuskoisesti kirjoittelin eri nimimerkeille, nimettömästi toki, koska en mä tuntemattomille nimellä nettipalstoilla kirjoittelisi: no sepä paljastui sellaiseksi paikaksi sekin palsta, missä kaiki kirjoittajat oli joitakin tyyliin häiriintyneitä natseja, jotka piti vaan pilkkanaan minua, joka ihan todella uskoin, että jos kirjoittaja sanoo olevasa vaikkapa kolmikymppinen helsinkiläinen nainen, että sitten todella olisi asia niin.


        Kyllä tällä foorumilla oli aikoinaan yksi palsta, missä kirjoittajat kävi joukolla herjaamaan minua. Ne kirjoitteli kaikki rekisteröidyillä nimimerkeillä, ja osa jopa ihmisten kasvokuvia käyttäen, varmaankin jotta pystyisivät herättämään tuntemattomassa muka luottamusta, herjasi silmittömästi ja nynnysti vielä poistatteli kaikki herjauksensa. Nyt ne on varmaan siirtyneet muille foorumeille suurin osa, kun tää foorumi lienee täysin normaalista keskustelusta ja keskustelijoista tyhjentynyt ja vallattu, eikä täällä ole enää edes palstasheriffejä.


        Vai lihavat on sinusta ärsyttäviä? Ahaa. Mene psykiatrille, oikeasti. Hae itsellesi mielenterveyteesi apua, et ole terve. Nimittäin mytomania on ihan oikeasti vakava sairaus, ja sellainen sairaus, missä sairauden tunnon puute todennäköisimmin estää sairasta itseään tajuamasta, että keskustelee nimettömässäkin netissä ihan oikeiden ihmisten kanssa, joilla on tunteet. Sinä ehkä itse saat joitakin kicksejä itsellesi siitä, että kirjoittelet milloin milläkin identiteeteillä netissä ja fuulaat nettipalstoilla, mutta kun jopa minä joka en tiedä henkilöstäsi mitään, pystyn tekstiesi perusteella päättelemään, että sinä valehtelet identiteetistäsi, ihan oikeasti se näkyy, että juttusi ovat keksittyä soopaa.


        Erityisen törkeää, että osallistat tavallisia ihmisiä keksittyihin tarinoihisi. Tämä ei ole tarinointipalsta, vaan täällä kuuluu keskustella lihavuuteen liittyvistä ongelmista. Lihavien kärsimykset tuskin vähenevät sillä. että joku kateellinen mytomaani solvaa netissä ja jos et olisi sairas, sen tajuaisit itsekin.

        Ja mikä pakkomiellle teillä nettiherjaajilla minuun on? Etteks te tajua, että miten törkeää on käyttää hyväksi sitä asiaa, että joku luulee keskustelevansa tavallisella palstalla? Ja kun olen melko varma, että herjaatte just niitä, joista pidän ja joita arvostan ja ihmisiä, jotka eivät ole mitään teille tehneet.


    • MAMA1

      Tuon ikäisellä on jatkuva nälkä...muistui mieleen yks juttu...tein töitä kahdessa vuorossa,ja välillä laitoin ruuan valmiiksi,että syödään kun tuun töistä.Paistoin 24 kpl maksapihvejä,ja sanoin lähtiessä pojalle että voi syödä sitten kun on nälkä.Kun tulin töistä,en meinannu uskoa silmiäni.poika oli napostellut kaikki sillä aikana!Ei sillon paljoo naurattanu...

      • kedifhruithuhtiuh

        Oletko sama, joka korjasi mun nimttömän viestin sananvapauteeni sanan "ruoakamässy" tilalle sanan "rahamässy"? Aika outoa, kun normaaleille sana "mama" on herjaus, että sun kaltainen idiotti valitsee herjaaamiseen sellainen nimimerkin. Ymmärrän toki "mamaa", työtön jollekin rutkuperseelle toiselle elinikänsä työtömälle monta kersaa tehnyt, ja nyt inistään, että kuka saa syödä sämpylöitä. Älä osallista normaaleita herjaamiseen.


      • mek

        Minulle jos olisi muoruudessa maksapihvejä paistanut niin kaikki olisi jääkaapissa tallella kun ei voi sirtää maksa ruokia ja maksalaatikkoa olen viimeksi syönyt -70 luvulla koulussa mutta meni alas kun laittoi puolukkahilloa uhtäpaljon kuin maksalaatikkoa. En syö mitään sisäelimiä enkä veriruokia mutta kaikki muut menee apitsi sienet.


      • Edelleenkin,Mama1
        kedifhruithuhtiuh kirjoitti:

        Oletko sama, joka korjasi mun nimttömän viestin sananvapauteeni sanan "ruoakamässy" tilalle sanan "rahamässy"? Aika outoa, kun normaaleille sana "mama" on herjaus, että sun kaltainen idiotti valitsee herjaaamiseen sellainen nimimerkin. Ymmärrän toki "mamaa", työtön jollekin rutkuperseelle toiselle elinikänsä työtömälle monta kersaa tehnyt, ja nyt inistään, että kuka saa syödä sämpylöitä. Älä osallista normaaleita herjaamiseen.

        En ole sama,äläkä hauku kun et minua tunne!Normaalille sana mama on herjaus...???Ja minä kun luulin sen tarkoittavan äitihahmoa...Enkä ole ketään herjannu,en alennu moiseen!En ole kaltaisesi.En ole ikinä ollut työtön,ja lapsetkin on tehty ihan yhelle ja samalle kunnon miehelle,joten älä solvaa,senkin kamala ihminen!Minun puolesta poika syököön sämpylöitä,jos ei muuta löydy!Tässä kukaan normaaleita herjaa...


      • MAMA1
        mek kirjoitti:

        Minulle jos olisi muoruudessa maksapihvejä paistanut niin kaikki olisi jääkaapissa tallella kun ei voi sirtää maksa ruokia ja maksalaatikkoa olen viimeksi syönyt -70 luvulla koulussa mutta meni alas kun laittoi puolukkahilloa uhtäpaljon kuin maksalaatikkoa. En syö mitään sisäelimiä enkä veriruokia mutta kaikki muut menee apitsi sienet.

        Kaikki ei olla samasta puusta,ja onhan ne kuule itse tehdyt jauhemaksapihvit,paistetuilla sipulirenkailla höustettynä hyviä,meillä oli suurta herkkua,on yhä!


      • lsfhifhlrtioghtgjhyh
        Edelleenkin,Mama1 kirjoitti:

        En ole sama,äläkä hauku kun et minua tunne!Normaalille sana mama on herjaus...???Ja minä kun luulin sen tarkoittavan äitihahmoa...Enkä ole ketään herjannu,en alennu moiseen!En ole kaltaisesi.En ole ikinä ollut työtön,ja lapsetkin on tehty ihan yhelle ja samalle kunnon miehelle,joten älä solvaa,senkin kamala ihminen!Minun puolesta poika syököön sämpylöitä,jos ei muuta löydy!Tässä kukaan normaaleita herjaa...

        Toivottavasti tollasilla ei ole lapsia, joiden mielestä sana "mama" on muka normaali ilmaus suomalaiselle kolmi- nelikymppisille valkonaamalle, kun sivistyneet tietäisi, että amerikankielisessä rap-sanastossa oleva termi "mama" ei ole kovin käypä kantasuomalaisen some- pöllön ilmaus, jos ihminen on ylpeä äitiydestään. Suomen kielessä käytetään sanaa "äiti", persausta hetkuttelevat amerikkalaiset alistetut naiset saavat olla ihan omassa kuttuurissaan. Kova olet projisoimaan: kiusaat palstalla, ja syytät kiusaamaasi solvaajaksi... En tiedä opetetaanko tuolla amiksissa, että mitä sana "solvaus" tarkoittaa: no minä voin valaista sinua sen verran, että solvaamista on käytös, missä laajan yleisön tietoon internetissä saatetaan tunnistettavista henkilöistä perättömiä väitteitä. Tarkoittaa esimerkiksi sitä, että jos kiusaamasi ei ole missään lihavien yhteisössä tai netissä ylipäätään, sä ja kaltaisesi ette saa alkaa väittää, että asia olisi niin.


        Ja miten niin et ole työtön: tuskin sinä työikäinen ihminen olisit kiinnostunut muiden ruokakaappien sisällöistä, jos sinulla ei olisi liikaa turhaa aikaa netissä vatvoa muiden asioita? Minä voin kertoa, että minä en ole työtön, olen opiskelija, joten minulla on siksi mahdollisuus netissä käydä paljonkin kirjoitttamassa. En kuitenkaan netistä lukemani perusteella vainoa ketään, enkä urki muiden asioita, en ole edes somen jäsen. Te nettikiusaajamytomaanit kiinnostatte mua äärimmäisessä sivistymättömyydessänne, työikäiset nettikiusaajat... Menetin uskoni siihen, että suomalaiset olisi sivistyneitä, kun aloin lukea Suomi24- keskustelupalstoja. Valtaosa on ihan käsittämättömiä juntteja, aivan käsittämättömiä.


        Kenelle muiden pitäisi sämpylänsä antaa, sulle vai? Osta itse ruokas. Niiin me muutkin Suomessa tehdään. Jos olisin sinun lapsesi, häpeäisin silmät päästäni, että joku aikuinen eukko kulkee Suomi24-palstoilla rienaamassa ihmisiä, vieläpä lihavuudesta.


    • 13+13
      • Kotiruoka kunniaan!

        HALOO!!!Ei tässä nut tarvita mitään LASTENSUOJELULIITTOA!Järki käteen,sellanen maalaisjärki...jos siellä kotona ei muuta ruokaa ole,niin tottahan ne sämpylät katoaa...Vanhemmathan ne on vastuussa mitä ne lapset syö.Mutta ikäväkseni olen havainnut että on yhä enemmän näitä vanhempia,jotka eivät välitä mitä ne lapset syö,vouhkastaan vain pitkin maailmaa,eikä laiteta sitä oikeaa kotiruokaa,eikä syödä yhdessä!


    • mek

      Ei muuta vaihtoehtoa kuin leivät piiloon ja hedelmät tai muut terveeelliset jutut tilalle. Yksi nuoruuden kaverin tyttö söi kanssa leipää ihan huvikseni niin sanoin että leipä piiloon kun tyttö rupesi jo 5v lihoomaan liikaa juuri leivän syönnin takia. Itse jo yli 50v mies ja pituutta 204 ja painoa sopivasti ja nuoruudessa oli aina nälkä mutta en ole koskaan tykännyt leivän syönnista ja en vieläkään syö leipaa kuin kahvin, salaatin tai keiton kansaa ja se siitä.

    • einälkäinen

      Jos aamupalanne perustuu pelkkään leipään ei ihme jotta on nälkä, aamulla puuroa ym. pitää nälän loitolla pitkään. Pentuhan oppii tohon leivän syöntiin, jos ei ole aikaa yhteisiin ruoka-aikoihin, kaikki perustuukin sitten vaan välipaloihin. ja on aina nälkä.

      • skfhruhtyutihyu

        Köyhyys. Uusperheet. Onneksi omassa lapsuudessni kukaan ei kytännyt, etä miten paljon kodissa käyn ruokakaapilla, näillä linna tms. eronneiden omituisilla on toisenlaiset säännöt, lähinnä nettikirjoittamisessansain tarve tai yritys hyötyä muista taloudellisesti, lähinnä kuitenkin foorumila, joka määrää laitttomasti toisten sananvapautta. Anteeks olenko hirveen kylmäsydäminen, kun en minä piittaa minkäään tyhmän perheen lellipennun lapsen syömisistä nimettmällä palstalla.. Läski jos on on ystävällinen lapsi, on ihan sananarvoinen kuin muutkin. Ja itse muistan läskien lasten kiusanneen mua lapsuudessa: pahimmat koulukiusaajat oli sellaisia, että niillä oli sellainen nokkamalli tyyliin porsaannokka missä sieramet sojottaa melkein kohti taivasta ja isot sieraimet ruma nenä ja pieni leuka ja muutenkin ruma naama. Hyvännäköiset ei jostakin syystä koskaan koulukiusanneet muita, mistä johtuisi, toivottvasti natsit ei lääketieteessä sentään sitä ota selvitettäväkseen....


        Tyhmät on varmaan niin tyhmiä, etteivät edes lapsiaan ruoki. Tyhmä netissä ei ole tyhmien herjaamaa ihminen.


    • Leipä hirmu

      Pikkuveljeni oli nuorempana ihan samanlainen!
      Piimälimppu oli lempparia!
      Tosin hän on ylipainoisesta kaukana.
      On ollut aina laiha luikku.
      Olen 20 ja hän on 17 ja painamme molemmat suunnilleen 55-60 kg. Minä kuitenkin olen "vain" 170 cm pitkä ja veli yltää jo yli 180cm :)

    • End of story

      Totta kai hänellä on nälkä, jos hiilihydraatteja syötetään: LEIPÄÄ ym. Ylös ja alas sanoi verensokeri! Ymmärsittekö!

      Syötät lastasi väärin tai - suorastaan - epäeettisesti. Ehkä olet itsekin ihan out there
      Tosi kuvottavaa!.

    • jjkkll

      eiköhän leipä oo kuitenkin hedelmien kanssa se terveellisin vaihtoehto mitä voi syödä. Anna ihmeessä syödä jos leipää syö, katso vaan että leikkeleen ovat terveellisiä, eli niissä on mahdollisimman paljon lihaa ja vähän muuta :)

    • Isä kasvatus

      Aivan kuin missä kasvatuksessa. Kaikki piestään ensin, annetaan selkään, isketään remmillä.
      Sitten opetetaan.
      Sitten annetaan selkään, remmistä ja uitetaan varmuuden vuoksi.
      Sitten opetataan taas.
      Kukkahattu tädit. naapurin leipurit, hyvät sedät, 2000-luvun hyvinvointi idiootit painukaa vittuun kommentoimasta.
      Tai kasvatetaan teitäkin toisella reseptillä koska aikuisia ootte: Ensin kaikki mainitut opetustavat niin miun poika voi kouluttaa teitä eteenpäin.
      Mutta kaikki piestään kuitenkin.
      Trolololollollooo!!!!
      Repikää siitä.

    • Jälkipolvi

      Äläkä syötä sitä pentua! Ne saatanat on yhtä kun sikoja. Hommaa sille harrastus ja käski hankkia kavereita tai muija.
      (Joo, ihan turha tulla vinkumaan tuosta "muija" sanonnasta, kukkahattu tädit ja ja muut vinkujat voi haistaa mun persettä, ellei sieltä kohta tule jotain helvetin hyvää näsäviisasta kommenttia.)

      • Yöäk !

        Kuka h-i sun pershettä viittisi haistella kun korvain välin tuotostoskin haisee tuollaiselle.


    • tuossavinkit!

      Aloe Vera juoma laihduttaa, sitä iso kuuri. Et anna sokeripitoisia ruokia / vältät lisäaineita, nyt vain kasvispainoitteista ruokaa ja laadukasta luomulihaa / Snellmannin GMO-vapaata. Runsaasti veden juontia ja liikuntaa vähintään 30min päivässä!!!

      PS. saattaisi nämä vinkit olla myös hyödyksi muulle perheelle.

      • jooppajoo

        hais pask jos on sulle sattunu huonot geenit niin et sille voi mitää lol ite oon helvetist ylipainonen ja tulee vaan 10 kg per vuosi lisää.
        lempi ruokiini kuuluu kasviskeitot ja lempi juomaani on kannu vettä minne on siivutettu yks sitruuna ja lime yms liikuntaa ehkä liian vähän joo mutta voimaa on kyl ihan tarpeeks vaikka kestävyyttä ei niinkään lol
        ihan vaan haista paska aloevera juomien kanssa tiedätkö millä ne on maustettu ? ja makeutettu ? ja ylipäätään mitä se pitää sisällään ....
        et vissiin oo työtön tai opiskelia kun luomu lihaa ja snellmania mainostat HAH kaikilla ei oo varaa yli kympiin kilo lihasta kun valmisruokaa saa 3-4 e kilo


      • Unohda valmisruoka
        jooppajoo kirjoitti:

        hais pask jos on sulle sattunu huonot geenit niin et sille voi mitää lol ite oon helvetist ylipainonen ja tulee vaan 10 kg per vuosi lisää.
        lempi ruokiini kuuluu kasviskeitot ja lempi juomaani on kannu vettä minne on siivutettu yks sitruuna ja lime yms liikuntaa ehkä liian vähän joo mutta voimaa on kyl ihan tarpeeks vaikka kestävyyttä ei niinkään lol
        ihan vaan haista paska aloevera juomien kanssa tiedätkö millä ne on maustettu ? ja makeutettu ? ja ylipäätään mitä se pitää sisällään ....
        et vissiin oo työtön tai opiskelia kun luomu lihaa ja snellmania mainostat HAH kaikilla ei oo varaa yli kympiin kilo lihasta kun valmisruokaa saa 3-4 e kilo

        Geenit ovat tekosyy, kun on liikalihavuudesta kyse ja niitä voi narrata. Omaksu hyvät ja oikeat elämäntavat, niin laihdut 10 kg / vuosi. Työttömällä jos kenellä on aikaa nähdä vaivaa asian eteen, joten älä käytä sitäkin tekosyynä.


    • Stupidpeople

      Eikö täällä enää voi antaa "miinus-ääntä kommentille?" Peukku alaspäin on hävinnyt, mulla ainakin näkyy vain peukku ylös? Osa kommenteista on niin ala-arvoisia ja poikkeaa aiheesta, ovat kuin hullun kirjoittamia että painaisin mielelläni dislike nappia!! Jos ei osaa kirjoittaa edes asiallisesti voisi jättää kommentoimatta. Suomi24:lle pitäisi saada jonkinlainen kontrolli siitä mitä menee läpi ja mitä ei, kun nyt viestejä ei näköjään tarkisteta mitenkään =(

      • joppajoo

        niin ja sä varmaan menisit suomelle toihin minimi palkalla lukee 20000 päivittäistä viestiä joista 2/4 on trolleja 1/4 on ollu humalas yms ja 1/5 on asiallisii vietejä ja loput on mitä on ....
        kai sää oot oikeesti tajunnu ettei tältä paikalt löydy oikeesti älyllistä keskustelua kun murto osan murto osassa viestejä..
        no joo ite oon helvetist ylipainonen ja ei se äidin sanominen koskaan pienentäny syömistä jne

        ...ps ite kuulun siihen humalassa turhaan kommentoineisiin ihmisiin hah


    • kokemusta on

      Kyllähän kasvava nuori tarvitsee paljon energiaa,sitä enemmän,mitä enempi liikkuu esim.koulupäivän jälkeen.
      Parasta on valmistaa kunnon ateria,jonka nuori voi valmiina ottaa jääkaapista ja laittaa mikroon, tietysti huomioiden terveellisyys.
      Jos yrittää täyttää vatsaansa välipaloilla,niin eihän niiden syömisestä meinaa itselläkään lainkaan tulla loppua, Kunnollisen päivällisen jälkeen olo on ihan toisenlainen, Välipala vain kasvattaa närppimisen intoa,aina tekee jotain muuta ja muuta mieli,

      Mistään ei tunnu tulevan hyvä olo,mutta tuo kunnon ateria katkaisee tämän kierteen.
      Kaksi lämmintä ateriaa ja välipalat ovat tärkeät kasvuikäiselle.

    • Älä ainakaan ole tekekemättä mitään.
      Tämä on ääri esimerkki muttä tosielämää...
      Syytän vanhempiani terveyteni pilaamisesta henkisesti ja fyysisesti.
      Olin 10v (vaikka pituuski oli isompi ko muilla samanikäisillä, painoa) 99kg ja siinä oli 20 kg ylipainoa... 13 v 120kg ja paino nousi vain...
      16 v olinki sitte 160 kg mursu

      Tällä lapsi joka on kasvuiässä lässyn läällää joloin se saa syödä kuinka paljon haluuaa ja mitä haluaa asenteella.
      Vanhemmat ei piitannu mitään... ko kasvava lapsi saa syödä :<

      Sanoisin että vaihda ne välipalat ja ruoka vähemmän sokeriseksi...
      Hiilihydraatti väsyttää (koska se valvottaa eli vähemmän unta) ja tekee samalla tyhmäksi koulussa ... ja veikkaampa että niillä leivillä on makkaraa ja muutaki joka viiipaleella vielä lisää... harva lapsi syo ihan voitelematonta leipää kun hevonen.
      Ja jostain esm meetvursti viipaleista tulee äkkiä lisää turhaa energiaa...
      Tee niintä terveelisempiä ruokia koko perheelle... koska
      Minä itse ainkin kärsin kun muut sai syödä mitä huvitaa ja miloin huvitti.

      Tosin omalla kohdalla syytän äidin väkivaltaisuuden aihuttamaa masennusta ja
      kilpirauhasen pitkään salassa pysynyttä vajaa toimintaa asioitten vaikuttamisesta.

      Katto myös että tämä pyörempi liikuu eikä jää vain pelaamaan koneelle tai kattoon tv. Ja tarkista ettei sitä kiusata ja että kavereita on...
      Että ns tunne ( pahaan oloon )syöminen on pois suljettu
      Samoin se asia kuntoon että 10 vuotiaasi pitää nukkua, jos unet on lyhyet niin seki lihottaa ja tekee kuntorempasta hankalempaa
      Mutta tsemppiä... pelasta lapsesi elinikäiseltä helvetiltä jos voit....

    • täti musta

      Ehkä sitä liikuntaa pitäisi lisätä. Se ei ole kovin huono idea, että jättäisitte tosiaan leivät kauppaan ja ostaisitte hedelmiä ja vihanneksia sen sijasta, kyllä ne mahan täyttävät. Kevyttuotteet jättäisin myös kauppaan, sisältävät niin paljon kemikaalia ettei oikein sovi lasten syömiseksi. Juoko hän limsoja tai energiajuomia? Niistä se paino hyvin äkkiä nousee. Hänen kanssaan pitää keskustella karkin mättämisestä ja niistä juomista, että ovat huonoksi terveydelle puhumattakaan hampaista. Olkaa kannustavia älkää tuomitsevia, muistakaa että kiellot vain yllyttävät niitä rikkomaan. Vaihtoehtoja pitää vaan tarjota tilalle jos jotain ottaa pois.

      • pojan äiti......

        Hänellä on 3 kertaa viikossa jalkapallotreenit. Koulun jälkeen poika on usein kaverin kanssa, en kylläkään tiedä pelaako kaverilla pleikkaa yms... Meillä ei ole edes telkkaria tai pleikkaa.
        ap


    • Laitat kunnon ruokaa eli aterioita ja kehoitat syömään vatsansa täyteen. Lihaa, munia, vihanneksia.Ei välipaloja. Tai välipaloiksi pähkinöitä.

    • leivätloppu

      Joo vähän täällä kotona samanlaisia ongelmia 13 vuotiaan pojan kanssa. Aamulla 2 leipäpussii pöydällä ja ku kotia tulen ni yks puolikas leipä vaan jääny siihe tilalle. Ei helvetti.

    • seppo@maansiiro

      Voi meiän Sami. Olen miettinyt että lihavuudessa on pari huonoa juttua: tietenkin terveys huononee, mutta hikikomerolle myös laihuus on aina parempi. Hikoilee vähemmän siellä komerossa, näin kuumalla arvostaisi. Mutta eniten olen miettinyt että silloin kun joutuu ihmisten ilmoille niin lihaviin suhtaudutaan eri lailla. Jos on vaikkapa jäänyt käymättä suihkussa, niin lihavalla nyrpistetään nenää. "Haiseva läski". Laihasta saatetaan ajatella, "jaa tuo on kova työntekijä/urheilija/ tai ehkäpä jopa kova bailuihminen". Vähän samalla lailla kuin julkisissa paikoissa ei epäsiisti ihminen itsessään kohota kulmakarvoja, mutta jos se on kännissä niin ajatellaan että mikä pummi taas.

      Lopettakaa herranjumala se leivän syöminen. Dietti on jo puoliksi tehty, kun jättää leivän pois.

    • E-nopeus-syömään

      E-resepti ei toiminut tänään. Katsotaan huomenna jos siinä olisi vaikka vakionopeudensäädin.

    • siitä se lähtee

      Vähähiilihydraattinen ruokavalio toimii ja auttaa!

      Pois makeat (makeiset ja makeat juomat), suurin osa hedelmistä, leipä, peruna, puurot, riisi, makaryynit ja kaikenlainen pasta.

      Tilalle paljon vähähiilihydraattisia kasviksia ja hyviä rasvoja (eläinrasvat, maitorasva meijerivoi mukaanlukien, neitsytkookosöljy ja oliiviöljy) ja kohtuudella vitamiini- ja hivenainerikkaita marjoja. Päivittäin kalanmaksaöljyä ja D3-vitamiinia!

      Enemmän lihaa ja kalaa kaikissa muodoissaan.

    • ..........

      Tottakai kasvava lapsi tarvitsee ravintoa! Sehän on ihan selvä asia.

      • Ravintoa kyllä

        Niin tarvitseekin, mutta sitä ei vaalea leipä ja muu turhan mussutus ole! Huono ruoka aiheuttaa verensokerin heittelehtimistä ja jatkuvaa nälän tunnetta, vaikka energiaa saisi rutkasti yli tarpeen.

        Eli: Ihminen syö aivan turhanpäiten, seurauksena vain läskin kertyminen ja turha nälkä. Todella hölmöläisten touhua, josta lapsen kohdalla ovat vastuussa vanhemmat.

        Kasvava lapsi tarvitsee proteiinia ja ravinteita, ei tyhjiä kaloreita.


    • Salaattia

      Kyllä se joja jääkaappiin osta ruokaa pitää tietää mitä ostaa ja mitä otettavaa siellä koululaisella on.Haastattelehan syökö se poika koulussa ollenkaan siellähän voidaan jo nyt huomautella kiloista joten syö kovaan nälkään leipää jos muuta ei tarjolla.Rasioihinhan voi tehdä valmiiksi välipalan joka on lupa syödä eikä koko kaappia tyhjentää,sopimuksen mukaan.Pian poika huomaa itsekin että pienempikin määrä riittää.Limut ja sipsit ensimmäisinä pois vain niitä vähän.Perimällähän on suuri merkitys toiset lihoo herkästi mutta valinnoilla niistä selvitään.Tämä voi olla monelle nuorelle herkkä aihe joten asiallista keskustelua.

    • Lipittää isin kans

      Ookko varma ettei oo kaljamaha?

    • kahden äiti

      Kiusataanko lasta? Syöminen voi olla oireilua siitä.

      Hanki lapselle joku kiva liikunnallinen harrastus joukkuelajissa, jossa saa myös uusia kavereita.

      Jos nälkä ei lähde omenalla, niin sitten se ei ole oikea nälkä. Laitat vain tiukat rajat leivänsyöntiin. Esim että 2 viipaletta leipää saa syödä ja jos vielä nälkä, niin sen lisäksi saa ottaa omenaa ja porkkanaa tms.

      • pojan äiti......

        Ei ainakaan tietääkseni. Kavereita löytyy, on hän muutaman kerran viikossa kaverilla, mutta niinä päivinä joina kaveria ei ole, leipäpussi tyhjentyy... Jalkapallotreenit 3 krt vko.
        ap


    • elämäntaparappeuma

      Säännöllinen nukkuma-aika ja säännölliset ruoka-ajat, kohtuulliset annokset.. Kuri ja yhtenäiset säännöt, ei se muuta vaadi ja viet sen sinne kouluun huomenna ettei se jää kotio sitä leipäpussii tyhjentään. jos lapsi ei syö ruokaa koulussa niin leipäpussi on tyhä niin kauan kun se pussi leipää on sen sijasta tyrkyllä ja napostelu kertoo myös sen, ettei lapsella ole tarpeeksi virikkeitä ja tekemistä vaan turhautuminen purkautuu syömällä. Jätä leivän tilalle popcornia ja tarkista että lapsi syö koulussa ruokansa. Olen nähnyt että siellä saattaa lapset vedellä silkkaa lihapullaa lautaselta ottamasta perunaa tai vihannesta lautaselle ja sellanen vain lisää roskaruokatottumuksia.. Ongelma saattaa siis se että lapsi luistaa roskaruokaan sekä koulussa että kotona, koska kunnon ruokaa ei ole kotonakaan saatavilla kun tulee roskaruoan jättämssä nälässä kotio. Yksi puhallustaikinasta puristettu paahtoleipäpussi ei haise kauaa siinä kohtaa. Aikunen ihminen tarvii leipää palan päivässä...
      Unenpuute lisää syömistä ja heikentää aineenvaihduntaa eli ravinto varastoituu sen sijaan että se menis polttoon. Monella suomalaisella geenit on otolliset ravinnon varastoimiselle eskimoiden ajalta oppineina varastoimaan energiaa lämpimänä pysymiseksi. Ja vielä liikunnan puute .... Kävelyä ja pyöräily, joka päivä tokasta lai kolmannesta luokasta ilman autokyytiä alle 1km säteellä koululle ja takasin Vanhempi mukaan liikkumseen ja leikkeihin ja tehtäviin mukaa, netissäkin.

    • arjenpsykologiaa

      Onko leipä sitä valkoista markettihöttöä, joka on nostatettu hiivalla ja myös maistuu sille? Ei ihme, jos on jatkuva nälkä, sillä kuitu täyttää paremmin, eli ostappa seuraavalla kerralla tummaa ruisleipää.

      Margariinien ja muiden kanssa kannattaa huomioida vähäkalorisuus. Niistähän sitä tulee vähintään toinen puoli energiasta, joka kertyy vyötärölle, kun leipää syö. Kannattaa haalia mahdollisimman vähärasvaiset vaihtoehdot.

      Leivän sijasta voi myös tehdä mysliä, johon laittaa pähkinöitä ja manteleita, leseitä ja hiukan kuivattua hedelmää. Sokerit kannattaa unohtaa ja niillä nuo kaupan myslit on pilattu. Sitä kotitekoista mysliä kun nauttii rasvattoman maidon kanssa, niin pitäisi tulla samassa paketissa niin kuidut kuin proteiinitkin, jotka pitävät nälän kurissa.

      Tottakai ei kannata unohtaa hedelmiäkään; banaaneja, omenoita, tomaatteja, viinirypäleitä ja mandariineja voi pitää esillä niin, että lapsi ensimmäisenä nälän kurniessa vatsassa ottaakin sellaisen, kun niitä on jatkuvasti tarjolla kulhossa keittiössä. Siinä unohtuvat sitten ne lihottavat vaihtoehdot, kun verensokeri korjaantuu normitasolle.

    • hurri1

      ei nälkä lähde lievällä ja lenkkimakkaralla,pierasee kerran ja taas nälkä,
      Suomessa ei ole ruopka kultuuria,pois kaikki valmiit ruuat,tehkää kotona kunnon ruoka,niin ja ei jokapäivä makkara taj jauhelihaa.
      kala on helppo ja nopea laittaa,ja vielä terveelistä

      • puhtaus on OK.

        Laita seinälle RUOKAYMPYRÄTAULUKKO. Puhtaaseen jääkaappiin puhtaisiin rasioihin ruokia puhtaaseen pakasteeseen Itsetehtyjä ruokia puhtaisiin rasioihin. esim. jauhelihakastikkeet, makkarakastikkeet, makaroonilaatikot yms. pihvit, pyörykät. kala-ateriat kannatta tehdä heti, ettei mätäne. Puhtaus kohtuus joka asiassa pätee. Pyyhi jääkaappi aina puhtaalla liinalla. Salaattia kannattaa syödä, ja marjoja itse kerätä pakastimeen. puolukkavispipuuroa jälkiruuaksi. Joka ruoan jälkeen jälkiruoka, ettei ala väsyttämään helposti. puurot, myslit yms. Limsat, karkit, makeat kannattaa jättää menneisyyteen, niitä ei tarvitse. suihkussa käynti, hampaiden pesu, puhtaat vaatteet, hyvä käytös. pukeudu, kuin olisit työtä vastaanottamaan menossa. hyvät käytöstavat, puhdas vaatetus. kaikki hyvin. puhtaus on puoliruokaa.


      • ldfhghgtughthuyjhihj
        puhtaus on OK. kirjoitti:

        Laita seinälle RUOKAYMPYRÄTAULUKKO. Puhtaaseen jääkaappiin puhtaisiin rasioihin ruokia puhtaaseen pakasteeseen Itsetehtyjä ruokia puhtaisiin rasioihin. esim. jauhelihakastikkeet, makkarakastikkeet, makaroonilaatikot yms. pihvit, pyörykät. kala-ateriat kannatta tehdä heti, ettei mätäne. Puhtaus kohtuus joka asiassa pätee. Pyyhi jääkaappi aina puhtaalla liinalla. Salaattia kannattaa syödä, ja marjoja itse kerätä pakastimeen. puolukkavispipuuroa jälkiruuaksi. Joka ruoan jälkeen jälkiruoka, ettei ala väsyttämään helposti. puurot, myslit yms. Limsat, karkit, makeat kannattaa jättää menneisyyteen, niitä ei tarvitse. suihkussa käynti, hampaiden pesu, puhtaat vaatteet, hyvä käytös. pukeudu, kuin olisit työtä vastaanottamaan menossa. hyvät käytöstavat, puhdas vaatetus. kaikki hyvin. puhtaus on puoliruokaa.

        Vai niin... Voi kun poliisit lukisi tätä foorumia. Aha, siis että työpaikkahaastattelut, suihkussa käyminen ja puolukkavispipuuron valmistaminen liittyvät jollakin yhteen ja samaan viestiin? Mitäs kun mulle tulee tunne ihmisten yksityisasioiden levittelemisestä. Ettekö sähköposteja uskalla käyttää, kun käytätte nettipalstoja?

        Oikeasti ostakaa itse omat ruokanne ja jättäkää ihmiset rauhaan. Ja kenen seinälle sinusta pitäisi laittaa "ruokaympyrätaulukko", tai kenellä olet urkkija sellaisen nähnyt seinällä? Jos täällä on rikollisia, vetäkää itsenne jojoon jos olette rikollisia ja lopettakaa ihmisten kiusaamiskäytöksenne. Tämä nimimerkeille "hurri1" ja nimimerkille "puhtaus on OK". Vielä en ole kirjoittanut mitään nimimerkille "Lipittää isin kans". Enkä myöskään muun muassa nimimerkille " Kyökkimanta", enkä nimimerkille "myös vanhempien syy". Kyseiset innokkaasti herjaavat minua täällä.

        Haistakaa v*ttu, te jotka täällä osallistatte minua ja mahdollisia muita normaaleita nettiherjantekoon. No julkinen keskustelu tämä on, ja te olette nimimerkkivalinnoistanne vastuussa, kumma etttä täällä ei ole nromaaleita, kun kaikilla on aina herjaavat nimimerkit.


    • kkjnvr55v

      niin näiden kommenttien lisäksi, pojalle kannattaa keksiä tekemistä. tylsyyteen ja tekemisen puutteeseen tuppaa monet syömään... koulusta kun tulee välipalaksi jotain terveellistä, miksei myös pari palaa leipää ja sitten virikkeitä läksyjen lisäksi, niin ei sitten tule katottua vaan telkkaria ja syötyä.

      • Kyökkimanta

        Niin ja lapsille pitää varata oikeaa ruokaa,monetkaan eivät sitä viitsi tehdä enää...osaavat lämmittää mikrossa sitä kyllä sitten kun on nälkä.Näkeehän noista kokki-ohjelmistakin,että vaikka on miten hieno perhe,ja talo,ruoan laitto ei ole hallinnassa,tai ei viitsitä,ollaan mieluiten poissa kotoa,kuin hellan ääressä.Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty!


    • myös vanhempien syy

      Minkä ikäinen poikasi on? Yleensä tuossa lihavuudessa ei ole kyse pelkästään lapsen suuresta ylipainosta vaan koko perheessä vallitsee einesten ostelu ja vaalean leivän mussuttamisen kulttuuri.

      Täytyy muistaa, että lapsen lihavuus on aina myös osittain vanhempien vika. Kotiin ei pidä ostaa leipää tai jättää niitä esille, jos lapsi syö kaiken, minkä näkee. Laita lapselle välipalaksi 1 viipale jälkiuuniruisleipää, pari viipaletta porkkanaa ja maitorahkaa. Pienen lapsen ei kuulu mussuttaa pussillista leipää. Valitettavasti näitäkin lapsia on paljon, eikä heille oikein enää kelpaakaan muu kuin vaalea leipäsössö, makaroni ja pizza. Heistä tulee lihavia aikuisia.

    • djaåđfasöö

      Oikea saenne ongelmat pitää oikaista heti alusta alkaen. Ja piilota vaikka leivät pojalta ja laita tarjolle erinlaisia kasviksia.

    • ....................

      En tiedä, mutta tuo poika näyttää lievästi kehitysvammaiselle.
      Tai olen ainakin tuntenut tismalleen tuon näköisen miehen, joka oli lievästi kehari. Yritti tappaa minut...
      Ja juu, tiedän, että kuva ei liity tarinan poikaan millään tavalla...

      • mikä "poika"?

        Täällä taas ei näy mitään kuvia, rikollinen. Kukaan ei koskaan tässä Suomi24:ssa aloita keskustelua nimellä, eikä kuvilla, mistä syystä nilkkejä olettekin, kun täällä ei voi välttää keskustelemista rekisteröityneiden kanssa. Jos tämä Suomi24 olisi normaali foorumi, tavallisia ihmisiä suojeltaisiin osoittamalla selkeästi, että ei pidä kirjoittaa foorumin jäsenten teksteihin. Ja ilmoita poliisille, jos sinua on joku yrittänyt tappaa, täällä ei normaalit halua tappamisjuttuja ja pelotteluitanne lukea, v*tun rikollinen! Eikä tällä foorumilla ole MITÄÄN oikeutta siirtää keskustelukommentteja pois alkuperäisestä asiayhteydestä. Varmaan mikä tahansa kommentti voitaisiin mieltää herjaukseksi täällä, jos kommentti olisi siirrretty pois kirjoittajan tarkoittamasta asiayhteydestä. Mun kirjoittamat tekstit ainakin on aina asiayhteyksistä, missä täysin epäeettiset nimettömät kirjoittelee laittomia juttuja. Tavallisiin teksteihin kirjoittelisin normaalisti.


    • ei kyllä

      leipä ei lihota. ihme propagandaa tuokin.

    • 5+15

      Pelottavaa kuulla, kuinka lapsi syö kokonaisen leipäpussin yhdessä iltapäivässä. Ja todennäköisesti kyseessä on siis vaalea "leipä".

      Ylipainon yleistymistä ihmetellään kovasti. Miten ihmeessä se voi oikein lisääntyä? Todellisuudessa monen perheen ruokakaappi on järkyttävää katseltavaa. "Syödään terveellistä arkiruokaa". Tuon lausahduksen moni lihavan ystävä on kuullut.

      Löytyy pullaa, vehnäsämpylää, einespizzaa, mikroaterioita. Ja vastoin yleisiä oletuksia. Lihavat lapset eivät yleensä juo välttämättä sokerilimpparia vaan nimenomaan keinotekoisesti makeutettuja virvoitusjuomia. Heidän elimistönsä on sekaisin ja se näkyy vyötäröltä ja löysästä olemuksesta.

      • deifhrohgtugtiuhj

        Kenen ruokakaappeja sinä vatipää käyt tarkistamassa, kun esiinnyt asian asiantuntijana ja miksi herjaat? Nettiherjaajan älyyn ei taida mennä, että se on ihan normaalia, jos 10- vuotias syö sämpyläpussin päivässä. Sossurahoilla kun köyhimmätkin perheet ostaa kyllä omileen ruokaa vaikka kaksi sämpyläläpussia pävässä per kakara, jos ovat normaaleita, koska pelkkä lapsilisä paristakin lapsesta on suurempi summa, kuin mitä kokonaisuudessaan saa Suomen valtiolta tukina yksikään yksinelävä perheetön köyhä.


        Kuule: laihat on kaikkein sairaimpia ja niillä on suurin vaara sairastua mihin tahansa länsimaissa yleistyviin ruoka- aineperustaisiin sairauksiin, tyyliin allergiat, syövät, autommuunisairaudet, ruoka-aineallergiat. Ne, jotka heittää naamariinsa joka päivä joitakin aspartaamilla makeutettuja sontatuotteita tyyliin joku kevyt-cocacola-light joka päivä, jotka ostavat niitä täysin mauttomia "kevytjuustoja" tai "kevytmakkaroita", vaikkeivat varmasti pidä edes niiden muasta ja ne, jotka ei edes rasvaa uskalla leivän päälle laittaa, uskon että niilä on suurin vaara sairastua fyysisesti.


        Mä voin kokemuksesta kertoa, olen ihan todella entinen ja toipunut anorektikko - joskaan en ikinä kertoisi tätä sosiaalisessa mediassa _en_ koskaan_ henkilöllä_, ja mä itse uskon, etttä syytekijä siihen, että sairastuin melko nuorella aikuisiällä elinikäiseen krooniseen sairauteen, johon pitää syödä sytostaatteja luultavasti koko loppuikä ( en kerro mikä sairaus, ja ei tähän kuole, kun kerran monella menestyävällä urheilijalla ja ministerilläkin on tämä sama, samaten jopa amerikan Kennedy kärsi tästä sairaudesta mikä mulla on), on siinä, että minä yritin koko ikäni aikuisikään asti syödä terveellisesti ja lehtien suosittelemia tuotteita ja vahdin kilonkin lihomista koko nuoruuteni. Lisäksi yksikin kuspää- lekuri määräsi mulle muistaakseni kolme antibiottikuuria vuoden sisään: ei ihme, että elimistö pamahti, joskin onneksi olen hengissä.


        Mä en olis huolissani hieman ylipainoisista pikkulapsista, koska sen verra olen tiennyt myös lapsena ylipainoisia, jotka todella aikuisiksi kasvettuaan ovat ihan normaalipainoisia, tai vaikka olisivat ylipainoisiakin, eivät ainakaan määy netissä häiriityneinä vihaa ylipainoisia vastaan. Ja suomalaiset ostaa sitä ruoka, mitä ruokakaupoissamme on. Suomen ruokakaupoissa on yli 10 % kalliimpi ja huinompi ruoka, kuin monessa muussa EU:maassa, joten mitäs nillitätte, jos ihmiset syö pizzaa.


      • ja vielä,..
        deifhrohgtugtiuhj kirjoitti:

        Kenen ruokakaappeja sinä vatipää käyt tarkistamassa, kun esiinnyt asian asiantuntijana ja miksi herjaat? Nettiherjaajan älyyn ei taida mennä, että se on ihan normaalia, jos 10- vuotias syö sämpyläpussin päivässä. Sossurahoilla kun köyhimmätkin perheet ostaa kyllä omileen ruokaa vaikka kaksi sämpyläläpussia pävässä per kakara, jos ovat normaaleita, koska pelkkä lapsilisä paristakin lapsesta on suurempi summa, kuin mitä kokonaisuudessaan saa Suomen valtiolta tukina yksikään yksinelävä perheetön köyhä.


        Kuule: laihat on kaikkein sairaimpia ja niillä on suurin vaara sairastua mihin tahansa länsimaissa yleistyviin ruoka- aineperustaisiin sairauksiin, tyyliin allergiat, syövät, autommuunisairaudet, ruoka-aineallergiat. Ne, jotka heittää naamariinsa joka päivä joitakin aspartaamilla makeutettuja sontatuotteita tyyliin joku kevyt-cocacola-light joka päivä, jotka ostavat niitä täysin mauttomia "kevytjuustoja" tai "kevytmakkaroita", vaikkeivat varmasti pidä edes niiden muasta ja ne, jotka ei edes rasvaa uskalla leivän päälle laittaa, uskon että niilä on suurin vaara sairastua fyysisesti.


        Mä voin kokemuksesta kertoa, olen ihan todella entinen ja toipunut anorektikko - joskaan en ikinä kertoisi tätä sosiaalisessa mediassa _en_ koskaan_ henkilöllä_, ja mä itse uskon, etttä syytekijä siihen, että sairastuin melko nuorella aikuisiällä elinikäiseen krooniseen sairauteen, johon pitää syödä sytostaatteja luultavasti koko loppuikä ( en kerro mikä sairaus, ja ei tähän kuole, kun kerran monella menestyävällä urheilijalla ja ministerilläkin on tämä sama, samaten jopa amerikan Kennedy kärsi tästä sairaudesta mikä mulla on), on siinä, että minä yritin koko ikäni aikuisikään asti syödä terveellisesti ja lehtien suosittelemia tuotteita ja vahdin kilonkin lihomista koko nuoruuteni. Lisäksi yksikin kuspää- lekuri määräsi mulle muistaakseni kolme antibiottikuuria vuoden sisään: ei ihme, että elimistö pamahti, joskin onneksi olen hengissä.


        Mä en olis huolissani hieman ylipainoisista pikkulapsista, koska sen verra olen tiennyt myös lapsena ylipainoisia, jotka todella aikuisiksi kasvettuaan ovat ihan normaalipainoisia, tai vaikka olisivat ylipainoisiakin, eivät ainakaan määy netissä häiriityneinä vihaa ylipainoisia vastaan. Ja suomalaiset ostaa sitä ruoka, mitä ruokakaupoissamme on. Suomen ruokakaupoissa on yli 10 % kalliimpi ja huinompi ruoka, kuin monessa muussa EU:maassa, joten mitäs nillitätte, jos ihmiset syö pizzaa.

        Ja vielä: viestiini on sitten taas muokattu kirjoitusvirheitä jonkun muun toimesta: kukaan suomalainen ei kirjoita suomen kielen sanaa "mausta" laudeyhteydessä vahingossa siten väärin, että sana olisi "muasta", kutne mun viestiin on muokattu. Sattuu noi kirjaimet olemaan näppiksellä sen verran kaukana toisistaan. Kyllä pitäisi nimettömälle palstalle nimetömästi kirjoittavallakin olla oikeus esitellä kirjoitajan taitojaan, ioman herjaamista. Nimittäin ainoa iso avun mikä mulla on, on lähes täydellinen äidinkielen kieliopin taito, josta olen ylpeä.


    • .....

      Mainittakoon vielä että leipäpussi on siis Vaasan leipomon yhden reikäleivän (kahden puoliskon pussi)

      • Vastaa, Ap.

        Mitä muuta helposti otettavaa olet jättänyt lasten saataville kuin leipää?


      • 48789
        Vastaa, Ap. kirjoitti:

        Mitä muuta helposti otettavaa olet jättänyt lasten saataville kuin leipää?

        Esim. alkoholituotteet... nekin saa lapata ostoskoriin... tosin ei niitä myydä lapsille :)


    • poijzrsgp

      Hankit terveellistä ruokaa jääkaappiin ja laitat valmiiki annoksen. Eikös lapset syö silloin hiukan enemmän kun on kasvupyrähdys?

      • kaunis kaikki on....

        harrastakaa luontoa enemmän. Lenkkeilyä mökillä, saunominen, yhdessäolo nuotiolla. harrastukset, yhdessäolo, matkailu yms, terveellinen ruoka ja juoma. humalapitoisia ei tarvitse, se on sitä hiipivää hölmöyttä. illalla juovat hilpeänä kaljaa, aamulla ovat kalpeana hiljaa. hiipivä hölmöys on käynyt asialla. terveelliset harrastukset, ystävät.


    • xxx18

      osta lisää pullaa ja leipää se auttaa erinomaisesti

    • Arki loman jälkeen

      Lomailun pahuus on siinä, että kun koitat ottaa yhden päivän lomaa, niin se yksi päivä on päivä jolloin se lomailu pitäisi lopettaa. Ei, sitten kun ollaan lomalla, niin se loppuu sitten kun aloittaa arjen.

    • Kasvavalla nuorella on varmasti nälkä, mutta onko tuo bredun skruudaaminen sitten ratkaisu yksistään siihen - sillä bredu on aika lailla kaloripitoista eikä välttämättä täytä kovin hyvin.

      Koeta tarjota kundille rasvattomia jogurtteja. Itse saan helposti pidettyä niillä painoa kurissa. Täyttää kohtalaisen hyvin, on proteiini ja kalsium -pitoista eikä jostain Lidlistä ostettuna maksa paljon mitään.

      Vähän epäilyttää se, että mahtaako kundii skruudata skolessa ylipäätään ollenkaan?

    • Kokeile

      Anna aikaasi lapselle ole läsnä. Siis sulje tv ja alkaa harrastamaan yhdessä.
      Ei sen tarvitse olla ihmeellistä kunhan se on jotain yhteistä. Vaikka lautapelit taikka kävelyretket luonnossa eväiden kerä. Taikka nyt kun on tulossa kesä niin käykää uimassa.

    • pitää kiusata

      Vitun läskikasa. Pistä se juoksemaan paskat ulos. Tulee kalliiksi kun se terveyskuluja saadaan maksaa. Itsekäs pieni paska se on

    • Henni Oulusta

      Meillä on kasvatettu pojat (6- 8- Vuotiaat) behavioristiseen tyyliin.
      Nuoremman pojan kamppaillessa ylipaino ongelmien kanssa, ehdollistimme pojan yhdistämään syömisen kivun kanssa. Joka iltaisen rössy potun kanssa annoimme pojalle remmiä, ja hyvin äkkiä ylensyönti päättyi. Pojan isä on vahva käsistään ja entinen nyrkkeilyn SM-mestari, joten kokemusta hommista löytyy. (KIPU KASVATTAA; HEH HEH)

      Sen lisäksi on yritetty kannustaa poikia terveisiin elämän tapoihin palkitsemalla salaatin syönnistä ja kahvin juonnista suklaapatukoin. Tähän asti tämä kasvatus tyyli on toiminut meidän perheessä. erittäin. hyvin
      Nykypäivän humpuukisosiaalitantat ei tiedä mitään lasten elättämisestä vaan elää pehmomaailmoissa. saatana

      HENNI

      • Ghjxdfc

        Meidän pojat, kolme tylyä sälliä, eivät ole edes taipuvaisia ylipainoon. Kova ruumiillinen treeni on paras lahja mitä vanhemmat voivat antaa. Poikien huoneen lämpötilan olen säätänyt 16 asteeseen ja kylmillä kylvyillä karaistaan pois turhat vilustumiset. Turhaan nykyaikana kartetaan ruumiillista kuritusta, sen käyttämättä jättäminen näkyy jo nuorisossa.

        Tuo ap kaltainen tapaus pitäisi lähettää maalle kunnon risusavottaan ja hiostaa läski ruumiista ulos.


    • rautakouraluuvitonen

      Hienoa, että maastamme löytyy niiitä, jotka osaavat hoitaa lastensa ylipaino ongelmat kerrasta kuntoon. Tuo voi kuulostaa hieman kovalta kasvatus keinolta, mutta tärkeintä on toimivuus. Kyllä se lapsi joskus vielä kiittää siitä, ettei hänestä ole tullut pullukka syömäkonetta, jota koulussa sitten kiusattaisiin. Kurin puute ja lapsen kehittymättömät aivot lihottaa lapset, jos heidän kontrolli pettää. Siis olen aidosti samaa mieltä Hennin tavoista saada ylippaino kuriin, hienoa Henni hyvistä vinkeistä. Lähden tästä remmin ostoon..

    • tiitu5

      Ystäväni 10 vuotiaalla pojalla on myös aina "nälkä" heti syötyään ajattelee mitä ja koska seuraavan kerran saisi syödä... pullat ja karkit aina mielessä. Itse veisin vitamiini ja mineraalitestiin tai ostaisin Kromia josta hyviä vaikutuksia makeanhimoon. Häntä ei liikuntakaan kiinnosta ollenkaan.Äiti kyllä laittaa hyvää ruokaa mutta poika kuitenkin voisi heti ruuan jälkeen syödä jotain makeaa... tai voileipiä.

      • eisaatanamitäläskejä

        Hyi vittu


    • Anonyymi

      Harmi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1918
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1486
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe