Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lääkäreiden moraali & etiikka täyttä schaissea!

Oikeudeton potilas

Eikö tässä maassa ole minkäänlaista mahdollisuutta saada omaa hoitoa koskevia virheellisiä juttuja oikastua? Potilaallahan on teoriassa oikeus vaatia virheelliset tiedot korjattavaksi ja täydennettäväksi, mutta lääkärillä ei ole mitään velvollisuutta niitä korjata. Vain kyseiset potilasasiakirjamerkinnät tehnyt lääkäri saa puuttua omiin teksteihinsä, joten toinen lääkäri ei asialle mitään voi. Lisäksi lääkäriliiton kollegiaalisuusohje kieltää lääkäriä arvostelemasta kollegan toimia/hoitoratkaisuja jne.

Omalla kohdallani lääkäri on menetellyt täysin sekä lainsäädännön, että sairaalan oman ohjeistuksen vastaisesti, sittemmin tuo menettely johti hoitovirheeseen, jonka tämä samainen lääkäri "piilotti" olemattomaksi väärentämällä potilasasiakirjamerkinnät. Kyseisten merkintöjen mukaan on toimittu täysin kuten pitää, todellisuudessa asiat siis meni täysin päin vastoin. Lisäksi merkintöjen mukaan kaikki sujui täydellisesti ja lopputulos oli hyvä. Tosiasiassa lopputulos on lähtötilannetta huonompi.

Olen vuosien varrella yrittänyt saada useammalta eri lääkäriltä arviota nykytilasta & hoidon onnistumisesta verrattuna lähtötilanteeseen, yksikään lääkäri ei halua kollegan tekemisiä arvioida. Olen myös tehnyt lukemattomat määrät valituksia, kanteluita, muistutuksia ja jopa rikosilmoituksen tapahtumista, yksikään valvova viranomaistaho ei kuitenkaan ota kantaa, vaan katsoo, ettei heidän asiantuntemuksensa riitä asian selvittelyyn.

Olen jälleen kerran vuosien jälkeen yrittänyt saada näitä pieleen menneen hoidon seurauksia kuntoon, kävin yksityisellä erikoislääkärillä, josta lähti lähete sairaalaan jatkotoimiin, mutta koko homma tyssäsi sairaalassa tuohon vuosien takaiseen farssiin. Lähetettäni ei vastaanotettu siellä mihin se oli osoitettu, vaan käännettiin juuri tuonne virheen tehneeseen yksikköön. Virheen tehnyt yksikkö ei puolestaan suostu näkemystään muuttamaan (pitää kynsin hampain kiinni väänettetyistä potilasasiakirjoista, eikä suostu tarkastelemaan aiempia käyntejä ja diagnoosia, josta lähtötilanne käy varsin selvästi esille). Tapahtumista on yli 10 vuotta aikaa, joten mitään potilasvahinkokäsittelyä näistä ei enää voi nostaa vireille, joten mitään syytä salailuun ei enää olisi. Nähtävästi vaan laittomasti ja vastuuttomasti toimineen lääkärin "kunnia" on potilaan hyvinvointia tärkeämpi, eikä näin ollen asiaa hoideta vieläkään kuntoon, koska sen hoitaminen vaatisi aiempien tapahtumien kyseenalaistamista.

Olen erittäin tymistynyt lääkärikunnan "etiikasta ja moraalista", rehellisyydestä ei myöskään ole edes haisua. Valehtelu päin naamaa jatkuu ja aikaa sekä rahaa käytetään edelleen järjettömät määrät mitätöivien ja puolustelevien selitysten laatimiseen, kun huomattavasti vähemmällä vaivalla, ajalla ja rahalla tämä ongelma olisi hoidettu pois päiväjärjestyksestä jo yli 10 vuotta sitten!

163

1047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyisyys vs. mennyt

      Et sitten ollenkaan pitkästä viestistäsi huolimatta kertonut, mitä on tapahtunut ja miten se vaikuttaa nykyiseen terveydentilaasi. Historiassahan voi olla mitä vaan, mutta oleellisinta on kuitenkin, millaisessa tilanteessa on tällä hetkellä. Lukee itsellänikin papereissa yhtä sun toista, jota en välitäkään tietää. Kuitenkin nyt on kuunneltu ja hoidettu hyvin (asuinkunnan vaihdos tietysti auttaa asiaa).

      Mitäs jos jonkun potilasasiamiehen tai vastaavan kanssa kävisit tilannetta läpi? Vaikka onkin katkera, niin kaikkea ei vaan voi muuttaa. Nykyinen terveydentilasi ja elämäntilanteesi on oleellisempi kuin historiasi.

      • Kari Katyyri

        Niinpä, tuollainen tajunnanvirta ilman konkreettisia tietoja tapahtumista jää aika lailla huitaisuksi tyhjään.


      • Oikeudeton potilas

        Potilasasiamiehen kanssa on oltu tekemisissä useaan otteeseen, siltä saa vain ja ainoastaan osotteita ja kaavakkeita valitusten, kanteluiden, muistutusten jne tekemiseen, mutta luonnollisesti potilasasiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia saatika erityisosaamista puuttua itse tapahtumiin millään tavalla.

        Sen tarkemmat potilastiedot ei tässä ole se oleellinen juttu, vaan se, että kun homma menee pieleen, niin lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi. Tästä syystä potilaan asema on tällaisissa tapauksissa täysin lainsuojaton, eikä tapahtuneen vahingon seurausten kuntoon hoitaminenkaan näytä olevan mahdollista.

        Seurauksena on pysyvä toiminnallinen & kosmeettinen haitta, joka tulee varjostamaan loppuelämää. Ainakin tässä tapauksessa, kun haittoja ei edes yritetä hoitaa pienemmiksi, koska siinä tapauksessa jouduttaisiin myöntämään sen alkuperäisen hoidon epäonnistuminen ja potilasasiakirjojen virheellisyys.


      • kiira34343434
        Oikeudeton potilas kirjoitti:

        Potilasasiamiehen kanssa on oltu tekemisissä useaan otteeseen, siltä saa vain ja ainoastaan osotteita ja kaavakkeita valitusten, kanteluiden, muistutusten jne tekemiseen, mutta luonnollisesti potilasasiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia saatika erityisosaamista puuttua itse tapahtumiin millään tavalla.

        Sen tarkemmat potilastiedot ei tässä ole se oleellinen juttu, vaan se, että kun homma menee pieleen, niin lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi. Tästä syystä potilaan asema on tällaisissa tapauksissa täysin lainsuojaton, eikä tapahtuneen vahingon seurausten kuntoon hoitaminenkaan näytä olevan mahdollista.

        Seurauksena on pysyvä toiminnallinen & kosmeettinen haitta, joka tulee varjostamaan loppuelämää. Ainakin tässä tapauksessa, kun haittoja ei edes yritetä hoitaa pienemmiksi, koska siinä tapauksessa jouduttaisiin myöntämään sen alkuperäisen hoidon epäonnistuminen ja potilasasiakirjojen virheellisyys.

        " lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi."

        Siis ainakaan ja edes tuo kommenttisi ei pidä paikkaansa.


      • Oikeudeton potilas
        kiira34343434 kirjoitti:

        " lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi."

        Siis ainakaan ja edes tuo kommenttisi ei pidä paikkaansa.

        No kerrotko mulle sitten sen, miksi näitä potilasasiakirjamerkintöjä ei ole vielä tänäkään päivänä suostuttu korjaamaan, vaikka kyseinen lääkäri on jopa suullisesti erinäisissä valitusprosesseissa myöntänyt tiettyjen potilasasiakirjamerkintöjen ja todellisuuden ristiriidan? (mm sen, ettei ennen operointia tutkinut entuudestaan tuntematonta potilasta ollenkaan, eikä keskustellut operaatiosta potilaan kanssa mitään, vaikka papereiden mukaan näin muka on toimittu). Perustelu sille, ettei näitä ole suostuttu korjaamaan/täydentämään on se, ettei lääkärillä ole mitään velvoitetta näin tehdä ja että lääkäri saa itse päättää minkälaiset merkinnät potilasasiakirjoihin laittaa. Tämä selvitys on kelvannut mm Lääninhallitukseen (nykyinen AVI) jne.


      • vaikea2 tilanne

        Asuinkunnan vaihdos ei auta,lääkärit on aina yhteydessä sinne missä on ollut aikaisemmin hoidossa.Ainoa mahdollisuus lähteä ulkomaille.


      • Ehkä näin
        vaikea2 tilanne kirjoitti:

        Asuinkunnan vaihdos ei auta,lääkärit on aina yhteydessä sinne missä on ollut aikaisemmin hoidossa.Ainoa mahdollisuus lähteä ulkomaille.

        Tietysti voi kieltää aikaisempien hoitopaikkojen tietojen luovutuksen, jolloin ne ei saa sieltä tietoja, vaikka yrittäisivätkin.


      • msaaasa
        Ehkä näin kirjoitti:

        Tietysti voi kieltää aikaisempien hoitopaikkojen tietojen luovutuksen, jolloin ne ei saa sieltä tietoja, vaikka yrittäisivätkin.

        Tiedän kokemuksesta sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kieltää.Lääkärit soittelee toisilleen.Sitä on vaikea kertoa lääkärille jos on tehty leikkauksia ja on sattunut hoitovirhe.Tässä asiassa vaitiolovellisuus ei pelaa.Jos on tehnyt valituksen menee hoito aina vaikeampaan suuntaan.Kun lääkäri soittaa sille lääkärille jonka hoidossa on ollut,niin tämä toinen lääkäri sanoo potilaalle kaikki on tehty voitu.Vaikka todellisuudessa vielä voitaisiin tehdä jotain.


      • norrsken2
        Oikeudeton potilas kirjoitti:

        Potilasasiamiehen kanssa on oltu tekemisissä useaan otteeseen, siltä saa vain ja ainoastaan osotteita ja kaavakkeita valitusten, kanteluiden, muistutusten jne tekemiseen, mutta luonnollisesti potilasasiamiehellä ei ole minkäänlaisia valtuuksia saatika erityisosaamista puuttua itse tapahtumiin millään tavalla.

        Sen tarkemmat potilastiedot ei tässä ole se oleellinen juttu, vaan se, että kun homma menee pieleen, niin lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi. Tästä syystä potilaan asema on tällaisissa tapauksissa täysin lainsuojaton, eikä tapahtuneen vahingon seurausten kuntoon hoitaminenkaan näytä olevan mahdollista.

        Seurauksena on pysyvä toiminnallinen & kosmeettinen haitta, joka tulee varjostamaan loppuelämää. Ainakin tässä tapauksessa, kun haittoja ei edes yritetä hoitaa pienemmiksi, koska siinä tapauksessa jouduttaisiin myöntämään sen alkuperäisen hoidon epäonnistuminen ja potilasasiakirjojen virheellisyys.

        Näin se on ollut aina. Tiedän tapauksen jo 40 vuoden takaa. Jeesuskaan ei voi muuttaa kun lääkäri kirjoittaa potilaskertomukseen hoitovirhettä pois selittäviä seikkoja. Ensiksi lääkärit pimittävät asiakirjoja useita vuosia ja kun on viimeinen pakko luovuttaa kopiot asiakirjoista, kertomuksia on muutettu ja oikeudellisessa mielessä asiat ovat vanhetuneita. Poliisi kuulustelee lääkärin joka kertoo ettei mitään virhettä ole tapahtunut. Oikeus uskoo epäiltyn itse kirjaamia sepostuksia, ei muita näyttöjä. Lääkäreiden ammattikunta on etiikaltaan mädännäisin mitä maasta löytyy.

        Lentohenkilökunta on ahne kun vaatii palkkaa, mutta lääkärit ovat tehneet samaa vuosikymmenien ajan pelaamalla potilaiden hengellä ja terveydellä.


      • ketä hoidetaan
        norrsken2 kirjoitti:

        Näin se on ollut aina. Tiedän tapauksen jo 40 vuoden takaa. Jeesuskaan ei voi muuttaa kun lääkäri kirjoittaa potilaskertomukseen hoitovirhettä pois selittäviä seikkoja. Ensiksi lääkärit pimittävät asiakirjoja useita vuosia ja kun on viimeinen pakko luovuttaa kopiot asiakirjoista, kertomuksia on muutettu ja oikeudellisessa mielessä asiat ovat vanhetuneita. Poliisi kuulustelee lääkärin joka kertoo ettei mitään virhettä ole tapahtunut. Oikeus uskoo epäiltyn itse kirjaamia sepostuksia, ei muita näyttöjä. Lääkäreiden ammattikunta on etiikaltaan mädännäisin mitä maasta löytyy.

        Lentohenkilökunta on ahne kun vaatii palkkaa, mutta lääkärit ovat tehneet samaa vuosikymmenien ajan pelaamalla potilaiden hengellä ja terveydellä.

        Kyllä lääkäritkin hoitaa hyvin ministerit ja kansanedustajat,jos vaikka ministerin terveys
        pilattaisiin niin siitä nousisi kova meteli.Jos lääkärin vastaanotolle tulee ministeri,lääkäri varmaan sanoo että tämä hoidetaan nopeasti.


      • Itsevaltiaat
        norrsken2 kirjoitti:

        Näin se on ollut aina. Tiedän tapauksen jo 40 vuoden takaa. Jeesuskaan ei voi muuttaa kun lääkäri kirjoittaa potilaskertomukseen hoitovirhettä pois selittäviä seikkoja. Ensiksi lääkärit pimittävät asiakirjoja useita vuosia ja kun on viimeinen pakko luovuttaa kopiot asiakirjoista, kertomuksia on muutettu ja oikeudellisessa mielessä asiat ovat vanhetuneita. Poliisi kuulustelee lääkärin joka kertoo ettei mitään virhettä ole tapahtunut. Oikeus uskoo epäiltyn itse kirjaamia sepostuksia, ei muita näyttöjä. Lääkäreiden ammattikunta on etiikaltaan mädännäisin mitä maasta löytyy.

        Lentohenkilökunta on ahne kun vaatii palkkaa, mutta lääkärit ovat tehneet samaa vuosikymmenien ajan pelaamalla potilaiden hengellä ja terveydellä.

        Kas kun ne potilaskertomukset on Suomessa yykkösroolissa todistusaineistona, olipa kyse sitten vahinko/vakuutuskäsittelystä, tai käräjäreissusta. Lääkärin runoilemat sepustukset on ehdotonta faktaa, eikä lääkärin tarvitse niitä korjata, vaikka ne ei vastaisi alkuunkaan todellisuutta. Lääkärillä on itsellään oikeus päättää täydentääkö, tai korjaako kirjaamaansa. Potilaalla on toli lain suoma oikeus vaatia niitä korjattavaksi, lääkärillä ei ole lain määrittelemää velvoitetta kuitenkaan niitä korjata! Tämä on yksi suurimpia epäkohtia, joka vie potilaan perusoikeuksilta ja potilasturvallisuudelta kaiken pohjan, eikä edes eduskunnan oikeusasiamies, tai oikeuskansleri tähän ongelmaan puutu. Olen kannellut molemmille, tuloksetta.


      • kieroa touhua
        Itsevaltiaat kirjoitti:

        Kas kun ne potilaskertomukset on Suomessa yykkösroolissa todistusaineistona, olipa kyse sitten vahinko/vakuutuskäsittelystä, tai käräjäreissusta. Lääkärin runoilemat sepustukset on ehdotonta faktaa, eikä lääkärin tarvitse niitä korjata, vaikka ne ei vastaisi alkuunkaan todellisuutta. Lääkärillä on itsellään oikeus päättää täydentääkö, tai korjaako kirjaamaansa. Potilaalla on toli lain suoma oikeus vaatia niitä korjattavaksi, lääkärillä ei ole lain määrittelemää velvoitetta kuitenkaan niitä korjata! Tämä on yksi suurimpia epäkohtia, joka vie potilaan perusoikeuksilta ja potilasturvallisuudelta kaiken pohjan, eikä edes eduskunnan oikeusasiamies, tai oikeuskansleri tähän ongelmaan puutu. Olen kannellut molemmille, tuloksetta.

        Täällä Suomessa asutaan oikeassa takapajulassa.Ihmettelen että lääkärit saa toimia näin,missään muussa ammatissa ei saa tehdä tälläisiä rikoksia joutumatta syytteeseen.Sanotaan vaikka taksiautoilija tekee jonkin pienen rikoksen,saattaa olla hyvin vähäpätöinen niin hyvin herkästi otetaan liikennelupa pois.Mutta näissä hoitovirheissä on kyse hengestä,kun ei tunnusteta hoitovirheitä potilas jää hoitamatta.
        Hoitamatta jättämisestä seuraa yleensä vakavia sairauksia?


      • V*ttu mitä p*skaa
        kieroa touhua kirjoitti:

        Täällä Suomessa asutaan oikeassa takapajulassa.Ihmettelen että lääkärit saa toimia näin,missään muussa ammatissa ei saa tehdä tälläisiä rikoksia joutumatta syytteeseen.Sanotaan vaikka taksiautoilija tekee jonkin pienen rikoksen,saattaa olla hyvin vähäpätöinen niin hyvin herkästi otetaan liikennelupa pois.Mutta näissä hoitovirheissä on kyse hengestä,kun ei tunnusteta hoitovirheitä potilas jää hoitamatta.
        Hoitamatta jättämisestä seuraa yleensä vakavia sairauksia?

        Elintarvikekaupan työntekijä nappaa nälissään suuhunsa illan päätteeksi roskiin menevän munkin ja saa siitä potkut. Lääkäri tekee virheen, tulee potilasvahinko, lääkäri peittää virheensä väärentämällä potilasasiakirjat (sairauskertomustekstit) ja antaa niiden väärennettyjen papereiden perustella lausunnot potilasvahinkolautakuntaan, aviin jne, niin mitä tuosta seuraa? Kehuja ja ylistystä siitä, miten lääkäri on jälleen kerran onnistunut hoitamaan potilaan onnistuneesti, kuin suoraan oppikirjasta! Mun kohdalla näin on käynyt, tiedän mistä puhun!


      • Ratkaisua ootellen
        V*ttu mitä p*skaa kirjoitti:

        Elintarvikekaupan työntekijä nappaa nälissään suuhunsa illan päätteeksi roskiin menevän munkin ja saa siitä potkut. Lääkäri tekee virheen, tulee potilasvahinko, lääkäri peittää virheensä väärentämällä potilasasiakirjat (sairauskertomustekstit) ja antaa niiden väärennettyjen papereiden perustella lausunnot potilasvahinkolautakuntaan, aviin jne, niin mitä tuosta seuraa? Kehuja ja ylistystä siitä, miten lääkäri on jälleen kerran onnistunut hoitamaan potilaan onnistuneesti, kuin suoraan oppikirjasta! Mun kohdalla näin on käynyt, tiedän mistä puhun!

        Saman olen kokenut ja kantelun olen tehnyt. Todisteena puh nauhoitukset.

        Käyttäkää puhelinta jos menette yksin lääkäriin.

        Valehteleva puoskari ylennetää vielä valviraan, päätelkää loput.

        Onnea tulevaisuudellesi ,hitlerin toiminta suomen terveydenhoidosa jatkuu.


      • tuskin muuttuu
        Ratkaisua ootellen kirjoitti:

        Saman olen kokenut ja kantelun olen tehnyt. Todisteena puh nauhoitukset.

        Käyttäkää puhelinta jos menette yksin lääkäriin.

        Valehteleva puoskari ylennetää vielä valviraan, päätelkää loput.

        Onnea tulevaisuudellesi ,hitlerin toiminta suomen terveydenhoidosa jatkuu.

        Potilaan oikeudet on pelkkä fraasi.Ylevä ja kaunis ajatus,mutta käytäntö on valitettavasti toista.Lääkäreillä on tunnetusti "hyvä veli-verkosto"melkein "mafiaan" verrattavissa.Jos valitat heidän toimistaan esim.lääninlääkärille (nimikin jo kertoo),se on turhaa.Ei korppi korpin.....Virallinen valituskoneisto jauhaa ja siirtelee papereitasi virastosta toiseen,lopputulos on jo ennalta arvattavissa-potilaan kannalta epäedullinen.Suomessa romaanit(mustalaset) menee lääkääriin porukalla,se on varmaan sellaista porukkaa jos lääkärit alkaa kieroilemaan niin ne ottavat oikeuden omiin käsiin.Siihenkö pitää mennä että saa oikeudenmukaista hoitoa?
        Aivan oikein Suomessa jatkuu "Hitlerin,Stalinin" toiminta terveydenhoidossa?


      • Anonyymi
        kiira34343434 kirjoitti:

        " lääkärillä on Jumalastaseuraavan valtuudet määritellä itse mitä potilasasiakirjoihin kirjaa (vaikka ne ei pitäisi edes paikkaansa), eikä lääkärillä ole minkäänlaista velvollisuutta näitä merkintöjä korjailla, vaikka potilas tai muu taho sitä kuinka vaatisi."

        Siis ainakaan ja edes tuo kommenttisi ei pidä paikkaansa.

        Jokaisessa lääkäriä vastaan nostetussa jutussa on aina näitä "vänkääjiä" jotka yrittää viedä ja johdatella mielipiteitä suuntaan, että ei nämä niin vakavia asioita ole.
        Kyllä ne ovat.
        Lääkäreissä on täysiä ahneita roistoja liian paljon, ja lisää tulee, koska heidän organisaationsa on lähes riskitön heille tekivätpä he mitä tahansa.
        Heitä ei saa syytteeseen. He ovat suojeltuja ja nauttivat syytesuojaa.


      • Anonyymi
        msaaasa kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta sillä ei ole mitään merkitystä vaikka kieltää.Lääkärit soittelee toisilleen.Sitä on vaikea kertoa lääkärille jos on tehty leikkauksia ja on sattunut hoitovirhe.Tässä asiassa vaitiolovellisuus ei pelaa.Jos on tehnyt valituksen menee hoito aina vaikeampaan suuntaan.Kun lääkäri soittaa sille lääkärille jonka hoidossa on ollut,niin tämä toinen lääkäri sanoo potilaalle kaikki on tehty voitu.Vaikka todellisuudessa vielä voitaisiin tehdä jotain.

        No et sinä nyt niin tärkeä. ,potilas ole ollut että lääkärit muka soittelisivat toisilleen ympäri maata Sinun asioistasi, sen saat unohtaa kokonaan .
        Et ole kertonut syitä sairuteesi etkä miten jokin on mielestäsi mennyt pieleen, niin kuinka voit odottaa että joku voisi kommetoisda asiasta edes . Sillä ei kai kukaan voi ottaa edes osaa keskusteluun. Kun ei edes toåiedä mitä on tapahtunut .


      • Anonyymi
        ketä hoidetaan kirjoitti:

        Kyllä lääkäritkin hoitaa hyvin ministerit ja kansanedustajat,jos vaikka ministerin terveys
        pilattaisiin niin siitä nousisi kova meteli.Jos lääkärin vastaanotolle tulee ministeri,lääkäri varmaan sanoo että tämä hoidetaan nopeasti.

        Itselläni ei ole koskaan ollut valittamista lääkäreiden hoitotavoista , aina on saanut vastaukset kaikkeen kuten pitääkin. Joten lääkärit tekevät muistiinpanot sairausådesta millainen se on siis lääketieteellisillä perusteluilla , joten ei kai silloin mennä ottamaan mitään pois . Jokainen tapahtuma kirjataan . Ja se on puppua että lääkärit muka valehtelee, ei heillä ole sellaisesta mitään hyötyä edes. Jotta olisiko hiema; suuruuden hulluutta mukana sinun jutussasi että olet erehtynyt solvaamaan diagnoosia ja mikä sinulla on. Sillä väite että lääkärit muka puoltaisivat toisiaan ei pidä paikkaansa , ja jos lääkäri on tehnyt hoitovirheen niin ei se hänelle tuota mitään vaikeuksia myöntää sitä, sillä myöntäminen auttaa hoidoissa karttamaan jotain hoitomenetelmiä jotka eivät toimi, siksi lääkärit voivat ihan itse nykyään tehdä ilmoituksen , ja pienistäkin asioista tehdään ilmoitus , niin toimitaan sillä alalla. Mutta jos lääkäri on oikeassa niin hänellä ei ole mitään syytä muutella diagnoosia . Joten hellitä jo, ei täällä kukaan kommentoi asioihin mistä EU edes tiedetä mitään.


      • Anonyymi
        kieroa touhua kirjoitti:

        Täällä Suomessa asutaan oikeassa takapajulassa.Ihmettelen että lääkärit saa toimia näin,missään muussa ammatissa ei saa tehdä tälläisiä rikoksia joutumatta syytteeseen.Sanotaan vaikka taksiautoilija tekee jonkin pienen rikoksen,saattaa olla hyvin vähäpätöinen niin hyvin herkästi otetaan liikennelupa pois.Mutta näissä hoitovirheissä on kyse hengestä,kun ei tunnusteta hoitovirheitä potilas jää hoitamatta.
        Hoitamatta jättämisestä seuraa yleensä vakavia sairauksia?

        No hakeudu muualle lääkäriin miksi oikeastaan menet vastaanotolle täällä takapajulassa jossa ei tanssita sinun pillisipulia mukaisesti .kaikilla on samarvoinen hoito ja suurin osa on tyytyväisiä hoitoonsa, jos ei lukuu; oteta näitä ikuisia vaatijoita milloin mistäkin asiasta. Eräskin tuli vastaan otolle ja valitti että seinän sisään oli alistetun mikrofoonesåja häntä salakuuntelemaan , siis asia ei kuulunut mitenkään lääkärille, ja tämäkin ihminen oli oikein ammattilainen valittamaan joka asiasta ja keksi juttua jutun perään
        Ihmiset alkoivat karttaa häntä kun kukaan ei jaksanut kuunnella valituksia jotka perustuivat ihan vääriin asioihin


      • Anonyymi
        Ratkaisua ootellen kirjoitti:

        Saman olen kokenut ja kantelun olen tehnyt. Todisteena puh nauhoitukset.

        Käyttäkää puhelinta jos menette yksin lääkäriin.

        Valehteleva puoskari ylennetää vielä valviraan, päätelkää loput.

        Onnea tulevaisuudellesi ,hitlerin toiminta suomen terveydenhoidosa jatkuu.

        Todisteena nauhoitukset ?????
        Mitä salapoliisia sinäkin leikit nauhoittamalla jonkun puhelun . Ei sinullla ole lupa nauhoittaa vastapuolen sitä tietämättä , se on rikos , joten pidät itseäsi jotenkin tärkeänä niin kovasti että leikit salapoliisina olemista. Itselläni ei ole koskaan ollut valitettavaa lääkärissä käynnin johdosta. Paras kun et mene koskaan enään lääkäriin minä en sinunlaistasi potilasta edes ottaisi vastaan . Mokomakin epäilijä ja salapolii


    • Diagnoosien tehtailu

      Vähän vastaava tilanne kävi itsellenikin viime vuonna. Ei tosin mikään hoitovirhe mutta ketutti kuitenkin. Hain sairausvakuutusta, tai millä nimellä tuo yksityisten vakuutusyhtiöiden tarjoama vakuutus sitten meneekään. No, hakemus tuli hylättynä takaisin, koska minulla on mielenterveysongelmia. Pyysin lääkärin paperit luettavakseni, ja toden totta siellä lukee diagnoosina masennus. Olisi toki ollut ihan asiallista kertoa jos tämmöistä asiaa epäillään eikä vaan vetäistä hatusta diagnoosia. Tosin sieltä löytyi kyllä paljon muutakin hatusta vedettyä tarinaa, että tuo nyt oli kevyimmästä päästä.
      Suututtaahan se tottakai, ja sopivan tilaisuuden tullen aion kyllä huomauttaa olevani tietoinen hänen valheistaan mutta en mä nyt jaksa mitään elämäntehtävää tästä asiasta ottaa. Kirjoitelkoon nyt kun kerta runosuoni sykkii. Eipä se loppujen lopuksi ole mun elämääni tuon enempää vaikuttanut. Ei ole kukaan tullut hakemaan hoitoon eikä tyrkyttämään masennuslääkkeitä. Kuten edellinen kirjoittaja sanoi, niin tärkeämpää on se mitä nykyhetkessä tapahtuu.

      • Oikeudeton potilas

        Diagnoosien tehtailu on oikein osuva nimitys. Omassa tapauksessani alkuperäiset diagnoosit ja statukset on sivuutettu täysin, tempastu hatusta joku ihan muu diagnoosi, joka nyt sitten sattuu sopimaan tuohon pieleen menneeseen operointiin parhaiten. Hassuintahan tässä on se, että tuo lääkäri siis ei ikinä aiemmin ollut minua tavannut, eikä tutkinut, eikä tutkinut myöskään ennen toimenpidettä, eikä myöskään toimenpiteen jälkeen kotiutettaessa. Siitä huolimatta papereiden mukaan näin on muka toimittu, diahnoosi tehty siinä tutkiessa (vaikka se eroaakin alkuperäisestä) ja vielä kotiutettaessa "muka tutkittuna" kaiken on todettu olevan täydellisesti kuten pitääkin, vaikka tosiasiassa haava vuoti lähtiessä kuin seula, tikkaukset oli päin h*lvettiä, lisäksi oli ylimääräisiä koko toimenpiteeseen kuulumattomia ompeleita jne jne jne.

        Kaikki valitusportaat ja muut käsittelee tapahtumia vain ja ainoastaan potilasasiakirjojen mukaan, lisäksi tietysti hoidon toteuttanut yksikkö antaa oman selontekonsa niiden papereiden mukaan, vaikka ne tiedetään paikkaansa pitämättömäksi. Kaiken kruunaa se, että jokainen selonteko on vielä lääkärin & yksikön hallintoylilääkärin kunnian ja oman tunnon kautta allekirjoittama. V*ttu mitä p*skaa tuollainen "kunnia ja omatunto"! Selitys näille on se, että "lääkärin pitää antaa selonteko olemassaolevien potilasasiakirjojen mukaan"...... hohhoijjaa.


      • Anonyymi

        Siis jos lääkäri näki sinussa masennuksen oireita nin se on hänen kirjattava. Ei siinä sen kummempaa pitäisi olla. Monet sairaudet siis fyysiset ovat usein masennusta, kuten jonkun selkä. ,kipu mihin ei löydy mitään vikaa selästä on usein ainoastaan masennusta josta potilas ei ole edes tietoinen , vaan väittää kivenkovaan että selässä on vika. Nämä ovat niitä tavallisimpia juttuja jolloin potilas tulee kotiin ja sanoo että lääkäri luulee että kuvittelen sairauteni. siis kipu on silti olemassa mutta syy siihen ei ole fyysinen vika mitenkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis jos lääkäri näki sinussa masennuksen oireita nin se on hänen kirjattava. Ei siinä sen kummempaa pitäisi olla. Monet sairaudet siis fyysiset ovat usein masennusta, kuten jonkun selkä. ,kipu mihin ei löydy mitään vikaa selästä on usein ainoastaan masennusta josta potilas ei ole edes tietoinen , vaan väittää kivenkovaan että selässä on vika. Nämä ovat niitä tavallisimpia juttuja jolloin potilas tulee kotiin ja sanoo että lääkäri luulee että kuvittelen sairauteni. siis kipu on silti olemassa mutta syy siihen ei ole fyysinen vika mitenkään

        Oletko vähä - älyinen lekuri Porvoosta ?


    • gwqe1

      Suomessa ei hoitoa saa kuin mustalaiset,koska menee porukalla lääkäriin.
      Se on varmaa jos mustalaisia lääkäri kohtelee väärin,niin siinä on lääkärin henki vaarassa.Varmaan Ministerit saa hoitoa ei tarvitse tapella,niinkuin tavallinen ihminen.

    • suomen sairaan hoi.

      Aloittaja on aivan oikeassa.Asia pitäisi viedä oikeuteen,seki on vaikeaa kun sinua ei kukaan puolusta.Taitaa siinäkin olla jokin aikaraja.

      • Oikeudeton potilas

        Vanhentuneita nämä asiat on kaikin puolin, että sikäli niillä puoskareilla ei olisi enää mitään tarvetta peitellä tapahtuneita, mutta lääkärin "kunnia" on nähtävästi sellainen seikka, että se ei vanhene koskaan.. ja kollegat on velvollisia puolustamaan & salailemaan tapahtuneita aina hautaan asti. Käräjille en ole uskaltautunut siksi, koska ensinnäkään en jaksa uskoa sitäkään kautta oikeutta saavani, todennäköisesti joutuisin maksamaan vaan kaikki kulut. Lisäksi kyseinen lääkäri uhkaili jo alkumetreillä heti ensimmäistä kertaa yhteyttä jälkikäteen otettuani, että "tämän talon väki ei toisiaan vastaan oikeudessa todista" - joka kyllä oli mun mielestä aika kummallista, koska en ollut puhunut sanaakaan sellaiseen suuntaan, että olisin asiaa käräjille viemässä. Myöhemmin ajateltuna tuokin lausahdus tukee sitä, että tuo puoskari tiesi toimineensa väärin useallakin tavalla, aiheuttaneensa virheen ja siksi pelotteli mut heti alkumetreillä olemaan viemättä asiaa käräjille. No ei mulla kyllä olis tietotaito ja osaaminen mihinkään käräjöintiin riittänytkään...


      • Anonyymi
        Oikeudeton potilas kirjoitti:

        Vanhentuneita nämä asiat on kaikin puolin, että sikäli niillä puoskareilla ei olisi enää mitään tarvetta peitellä tapahtuneita, mutta lääkärin "kunnia" on nähtävästi sellainen seikka, että se ei vanhene koskaan.. ja kollegat on velvollisia puolustamaan & salailemaan tapahtuneita aina hautaan asti. Käräjille en ole uskaltautunut siksi, koska ensinnäkään en jaksa uskoa sitäkään kautta oikeutta saavani, todennäköisesti joutuisin maksamaan vaan kaikki kulut. Lisäksi kyseinen lääkäri uhkaili jo alkumetreillä heti ensimmäistä kertaa yhteyttä jälkikäteen otettuani, että "tämän talon väki ei toisiaan vastaan oikeudessa todista" - joka kyllä oli mun mielestä aika kummallista, koska en ollut puhunut sanaakaan sellaiseen suuntaan, että olisin asiaa käräjille viemässä. Myöhemmin ajateltuna tuokin lausahdus tukee sitä, että tuo puoskari tiesi toimineensa väärin useallakin tavalla, aiheuttaneensa virheen ja siksi pelotteli mut heti alkumetreillä olemaan viemättä asiaa käräjille. No ei mulla kyllä olis tietotaito ja osaaminen mihinkään käräjöintiin riittänytkään...

        Olisko paras että kaikki epäluuloiset ihmiset joilla on ennakkoluuloja lääkärin työtä kohtaan päättäisivät hoitaa itse itsensä niin ei hoitovirheistä tartte jauhaa
        Moni menee lääkärin itsetehdyn diagnoosin kanssa ja suuttuu jos lääketiede näkeekin asian ihan toisella tavalla äjoten jollain oli laitettu masennuskin journaaleihin , ja se tarkoittaa aitä että lääkäri on nähnyt juuri masennuksesta kärsivän tila ån, jonka potilas muka haluaa kumota. Niin että kun nämä ennakkoluuloiset eivät ollenkaan mene lääkäriin vaan hoitelevat itsensä koska niin hyvin tietävät asioiden oikean laidan, niin ei tartte taistella vääristä diagnooseista .näitä tälläisiä tapauksia tulee joka vuosi aina esiin, joten , ei lääkäri laita papereihin potilaan itse tehtyä diagnoosia, ainoastaa lääketieteellisen arvion asiasta, se on hänen työnsä,


      • Anonyymi
        Oikeudeton potilas kirjoitti:

        Vanhentuneita nämä asiat on kaikin puolin, että sikäli niillä puoskareilla ei olisi enää mitään tarvetta peitellä tapahtuneita, mutta lääkärin "kunnia" on nähtävästi sellainen seikka, että se ei vanhene koskaan.. ja kollegat on velvollisia puolustamaan & salailemaan tapahtuneita aina hautaan asti. Käräjille en ole uskaltautunut siksi, koska ensinnäkään en jaksa uskoa sitäkään kautta oikeutta saavani, todennäköisesti joutuisin maksamaan vaan kaikki kulut. Lisäksi kyseinen lääkäri uhkaili jo alkumetreillä heti ensimmäistä kertaa yhteyttä jälkikäteen otettuani, että "tämän talon väki ei toisiaan vastaan oikeudessa todista" - joka kyllä oli mun mielestä aika kummallista, koska en ollut puhunut sanaakaan sellaiseen suuntaan, että olisin asiaa käräjille viemässä. Myöhemmin ajateltuna tuokin lausahdus tukee sitä, että tuo puoskari tiesi toimineensa väärin useallakin tavalla, aiheuttaneensa virheen ja siksi pelotteli mut heti alkumetreillä olemaan viemättä asiaa käräjille. No ei mulla kyllä olis tietotaito ja osaaminen mihinkään käräjöintiin riittänytkään...

        Lääkäri ei muuta lääketieteellistä arviointiin, sillä hän on ollut oikeassa . Potilas taas on kyllä eri mieltä jos ei lääkärissä käynti olekaan mennyt kuten hän on ajatellut . Joten tässä huudellaan kovasti rehellisyydestä muka, mutta miksi lääkärin pitäisi muuttaa diagnoosi jonka hän on todennut olevan potilaalla, ei kai potilas itse ole mikään lääkäri joka tietää syyt, joten lääketiede ei mitenkään ole aina sitä mitä joku luulee kun tulee lääkäriin valmiin diagnoosisnsa kanssa jote ei edes ole olemassakaan


    • turha vaiva

      Itse olen valittanut potilasvakuutusyhtiöön,vastaus oli mitään hoitovirhettä ei ole sattunut. Voit haastaa potilasvakuutusyhtiön oikeuteen.

    • Kidutettu

      Tosi asioita aloituksessa.

      Itse hain 2 kk apua sekä tk.sta että keskussairaalasta, turhaan . mielisairaaksi leimattiin . Ei löytynyt kuitenkaan minun päästä vikaa. kardiologian ylipuoskari
      nimitteli hulluksi ,kun en pystynyt polkemaan rasitus ekg.ssä. Jokainen voi päätellä kuka se hullu on.

      Aiemmin sydän ultrassa hän sanoi näyttöjen olevan vahvat että vika on korvien välisä.sori en silloin ymmärtänyt että hänen.

      Ensiapu ilmoitti ettei ota vastaan .
      Tk puoskari kehoitti ymmärtämään ettei vikaa ole kuin päässäsi.

      Pakkohoihoa mielisairaalaan yritettiin. Yksityisen ampiaispesän (h.ki) puoskari kehoitti menemään kotiin syömään rauhoittavia.

      Yksityinen verisuonikirurgi kyseli, miksi et syö rauhoittavia, kun niitä on määrätty.

      En syönyt,kun en ollut niiden tarpeesa. Varasin ajan hänelle, koska olin vahvasti uskossa jalassa olevan trombin. Ei ei totesi hän.

      Apua olisin tarvinut,mutt en saanut.

      En jakanut enään puhua enkä syödä, Viimein pääsin Kotkaan yksityiseen röntgeniin. Kas kummaa syvälaskimotukos ja keuhkoissa molemminpuolin massiivinen keuhkoveritulppa.

      TÄMÄ ON VALITETTAVASTI TERVEYDENHOITOMME TASO.

      • Näin se vaan menee

        Juurikin näin. Kun lääkäri ei osaa tutkia oikeaa asiaa, tai ei ymmärrä tutkimaansa, potilas leimataan hulluksi ja käsketään popsia mielialalääkkeitä. Tiedän tapauksia, joissa nämä "hullut" on sitten jonkun ajan päästä kuolleet aivokasvaimeen jne..


      • Anonyymi

        Jos ei silloin ollut veritulppia kun kävit eka kertaa lääkärissä, sillä olisi hän sen huomannut kuunnnellessaan stetoskoopilla selkääsi, jott jotain on kyllä pielessä tässäkin kertomuksessa. Joten kaikki kortit ei ole pöydässä


      • Anonyymi
        Näin se vaan menee kirjoitti:

        Juurikin näin. Kun lääkäri ei osaa tutkia oikeaa asiaa, tai ei ymmärrä tutkimaansa, potilas leimataan hulluksi ja käsketään popsia mielialalääkkeitä. Tiedän tapauksia, joissa nämä "hullut" on sitten jonkun ajan päästä kuolleet aivokasvaimeen jne..

        Eimketään leimatanykyään miksikään hulluksi, mutta monella on masennuksia ja niihin kirjoitetaan lääkkeitä, eikä se ole mitään hulluutta mitenkään.äjos sillä tasolla alkaa keskustelemaan asioista niin vaikuttaa joten että kun käyttää sanaa hullu psyykkisistä tiloista niin on jossain vikaa. Autonominen hermosto usein aiheuttaa ihmiselle vaivoja joille hän ei voi mitään , niin kaikista pastast mitä voit tehdä on ettet leimaa itse jotain hulluksi, koska vaikuttaa että käsitä edes psyykkeen lääkkeiden tarkoitusta . Etkä edes että ihminen voi olla masentunut ilman että,olisi koko ajan surullinen. ihanaa kun kun ei tarvitse tälläisten ihmisten keskuudessa elämäänsä viettää kun näyttää että aika alkeellisia ilmaisuja sairaslista ihmisistä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei silloin ollut veritulppia kun kävit eka kertaa lääkärissä, sillä olisi hän sen huomannut kuunnnellessaan stetoskoopilla selkääsi, jott jotain on kyllä pielessä tässäkin kertomuksessa. Joten kaikki kortit ei ole pöydässä

        Hänen olisi pitänyt huomata.
        On noita kuullut muualtakin, ettei yleislääkäri ole huomannut tulppaa.


    • suomessa ei saa oike

      Se on aivan yleistä lääkäreillä jos sattuu hoitovirhe,että sairaus muuttuu hoitovirheen jälkeen psyykkiseksi.Jos tekee valituksen Potilasvakuutusyhdistykseen niin pvy.kysyy sen sairaalan asijaintuntijalääkäriltä jossa ollut hoidossa.Asijaintuntijalääkäri puolustaa sitä lääkäriä joka on tehnyt hoitovirheen,vaikka itse tietää että hän on väärässä.

      • V*ttu mitä p*skaa

        Ja se puolustaminen & salaaminen johtuu just tuosta lääkäriliiton kollegiaalisuusohjeesta, lääkäri ei saa kritisoida kollegan tekemisiä, tai tekemättä jättämisiä, vaan lääkärin on informoitava asianomasta lääkäriä huomaamistaan seikoista.... ja siihenpä se sitten jää. Mitä iloa, tai hyötyä potilaalle on siitä, jos toinen lääkäri pistää sössineelle lääkärille vaikkapa sähköpostia, että "sun potilas valittaa täällä nyt sun virheistä" ja asianomainen lääkäri voi joko ignorata koko meilin, tai sitten tyhmyyttään mennä myöntämään potilaalle, "että tuli hutuloitua"! Tämä virheen esiin tuominen on edelleen täysin asianomaisen lääkärin omassa harkinnassa.


      • Anonyymi
        V*ttu mitä p*skaa kirjoitti:

        Ja se puolustaminen & salaaminen johtuu just tuosta lääkäriliiton kollegiaalisuusohjeesta, lääkäri ei saa kritisoida kollegan tekemisiä, tai tekemättä jättämisiä, vaan lääkärin on informoitava asianomasta lääkäriä huomaamistaan seikoista.... ja siihenpä se sitten jää. Mitä iloa, tai hyötyä potilaalle on siitä, jos toinen lääkäri pistää sössineelle lääkärille vaikkapa sähköpostia, että "sun potilas valittaa täällä nyt sun virheistä" ja asianomainen lääkäri voi joko ignorata koko meilin, tai sitten tyhmyyttään mennä myöntämään potilaalle, "että tuli hutuloitua"! Tämä virheen esiin tuominen on edelleen täysin asianomaisen lääkärin omassa harkinnassa.

        Kollega saa tehdä,ilmoituksen jos huomaa hoidossa jotain vikaa, joten hieman väärä käsitys sinänsä lääkärin työstä.ähoitovirheitä saattaa tapahtua, ja ainakin minun työpaikallani ne ilmoitettiin ihan itse m aiis juuri siksi että asioita voi parantaaäsiis ihan pienetkin virheet ilmoittaa lääkäri jokomitse tai hänen tiiminsä,. Ei se ole mikään kunnia kysymys kuteneräät niin mielellään luulevat.äsåhiåoitomoaranee ainoastaan jos epäkohdat huomioidaan , äjoten näkee etti nämä nollat tiedä mitään hoito asioista .äjoskus psykoottinen potilas yrittää saada sen diagnoosin pois papereista , niin ei lääketiede toimi. Potilaan tilanne näyttää mistä kärsii . Ei se siitä muutu vaikka sen voissa paistaisi.


      • Anonyymi

        Kuinka monta kertaa yleensä. Teikämannelle in selitettävä ettei lääkärille ole mitään vaivaa tehdä ilmoitusta jostain hoitomenetelmistä sen he tekevät usein its jos huomaavat että joku hoito ei toimi, niistä sitten tehdään statistiikkaa hoidon parantamiseksi. Joten ei ole mitenkään niin että lääkäri muka ei uskaltaisi muuttaa diagnoosia, sillä jos hän tuntee että on antanut lääke tieteellisesti lausunnan tilasta missä olet ollut, silloin ei ole mitään syytä sitä muutella. Joten luulot ovat usein niin vääriä


    • vaaditaan1 muutosta

      Kuinka moni ihminen on menettänyt henkensä,tämän kollegiaalisuuden takia.
      Ihmettelen sitä kun potilas hoitovirheen sattuessa jätetään hoitamatta.Sanotaan vaikka
      lääkärin lapselle sattuisi hoitovirhe leikkausessa,se on varmaan että tehdään kaikki mahdollinen tämän hoitovirheen korjaamiseksi.Suomessa on todella törkeitä tapauksia,potilas joutuu kärsimään lopun ikäänsä.Kyllä olisi Suomessa paljon parantamista tässä asiassa.Suomessa lääkärit ottaa oikeuden omiin käsiin,eikö se ole jo rikollista touhua.

      • Anonyymi

        Kuuleppa, in se vaan niin että ilmoituksen saattaa tehdä ihan vaan jokuntiimistö, jokainen ilmoitus parantaa sairaanhoitoa, ei sitä,koeta minään iskuna mitenkään. Kun ette edes tiesi miten nämä asiat ovat niin miksi omat kuvitelmat olisivat totta jotenkin. Siis ilmoitus hoitovirheistä ei mitenkään alenna lääkäriä jos nyt luulit niin, se antaa ainoastaan mahdollisuuden ehkä välttyä samanlaisesta hoidosta jos se koetaan vääräksi .


    • Kidutettu

      TAISTELLAAN
      Kyllä tänäpäivänä kansalaisten pitää yksi ammattikunta saada kuriin.
      Nauhoitus mahdollisuus on lähes jokaisella jolla on esim kännykkä. Opetelkaa käyttämään puhelimenne etuuksia. On se kumma kun yksi ammattikunta saa toimia vastoin lakia.
      Laki potilaanoikeuksista on kyllä kirjoitettu paperille, mutta käytännössä sellaista ei ole.
      Mikään taho ei valvo potilaanoikeuksien toteutumista.

      Ihmisiä kidutetaan osastoilla. Ei pelkästään vanhuksia vaan kaikenikäisiä.
      Jos puoskarilta loppuu ammattitaito ,ei se oikeuta haukkumaan ja kiduttamaan vakavasti sairasta potilasta.
      Sairaaloissa on valvontakamerat,mutta ei niitä tutkita silloin kun potilas pyytää.

      • Kysy aina MIKSI

        Tuo ammattikunta on niin korruptoitunutta, ettei sitä saada järjestykseen tavallisten pulliaisten toimesta. Ei edes lainsäädäntö ja valvovat viranomaiset saa tuota puoskariklubia (lääkäriliitto) ohjeistuksineen ojennukseen!

        Nämä seikat kannattaa pitää mielessään asioidessaan suomalaisessa terveydenhuollossa. Muista kysyä joka käänteessä syy, miksi toimitaan jotenkin, tai ei toimita. Muista kysyä syy lääkkeisiin, toimenpiteisiin jne. Muista kysyä kattava selvitys riskeistä ja haitoista, mieluiten kirjallisena! Ellet kysy, niin sulle ei kerrota, tai niitä riskejä vähätellään. Kun ongelmia jälkikäteen sitten ilmenee, kaikki kuitataan "normaaleiksi haitoiksi" ja koska olet itse vapaaehtoisesti johonkin suostunut, olet samalla hyväksynyt nuo "normaalit haitat" (vaikket olisi ollut niistä tietoinen)!


      • Anonyymi

        Et saa nauhoittaa yhtään kitään jos et sitä ilmaise ensin asianomaiselle , muute se lasketaan rikokseksi. Äei sinunkaan nauhoitella kun keksit oletettuja vikojasi


      • Anonyymi
        Kysy aina MIKSI kirjoitti:

        Tuo ammattikunta on niin korruptoitunutta, ettei sitä saada järjestykseen tavallisten pulliaisten toimesta. Ei edes lainsäädäntö ja valvovat viranomaiset saa tuota puoskariklubia (lääkäriliitto) ohjeistuksineen ojennukseen!

        Nämä seikat kannattaa pitää mielessään asioidessaan suomalaisessa terveydenhuollossa. Muista kysyä joka käänteessä syy, miksi toimitaan jotenkin, tai ei toimita. Muista kysyä syy lääkkeisiin, toimenpiteisiin jne. Muista kysyä kattava selvitys riskeistä ja haitoista, mieluiten kirjallisena! Ellet kysy, niin sulle ei kerrota, tai niitä riskejä vähätellään. Kun ongelmia jälkikäteen sitten ilmenee, kaikki kuitataan "normaaleiksi haitoiksi" ja koska olet itse vapaaehtoisesti johonkin suostunut, olet samalla hyväksynyt nuo "normaalit haitat" (vaikket olisi ollut niistä tietoinen)!

        Lääkepakkuksissa on kirjoitettu riskit , joten ei niitä erikseen tartte lääkärin selitellä äjoten lääkärit tekevät ainoastaan työnsä kirjoittavat lääkemääräyksen ja sanovat miten lääkkeitä otetaan, sitten onkin jo seuraavan potialaan vuoro. Joten lääkärille nämä jutut ei mitenkään ole isoja kuten eräillä potilaillla näyttää olevan se oma itse esillä joka paikassa, usein niin turhaan .
        Sitten voi kysellä sairaan hoitajalta tarkemmin asioita jos ei ole ymmörtänyt jotai
        Näkeehän sen näillä palstoillakin kun joku on saanut lääke kuurin niin ei edes antibiootikkaa kaikki älyä ottaa kuten se kuuluu ottaa, kovasti muka kaksi tablettia ja sitten säästetään mukaan seuraavaan kertaan loput,
        siinä voi jo puhua umpi tyhmästä henkilöstä ,toisille määrätä joku lääke Uski tabletti iltaisin, niin eikö tämä puolista senkin , ja täten ei parane mutta lääkäriä kyllä ollaan kovasti syyttelemässä , vaikka itse ei osata edes ottaa lääkkeitä määräyksen mukaisesti . Tuollaisten ihmisten ei oikeastaan tarttis edes mennä vastaanotolle , sillä se on. Silloin turhaa kun ei edes lääkitystään osata syödä oikein edes kovasti vaan huudetaan kovalla äänellä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et saa nauhoittaa yhtään kitään jos et sitä ilmaise ensin asianomaiselle , muute se lasketaan rikokseksi. Äei sinunkaan nauhoitella kun keksit oletettuja vikojasi

        Keskustelut joissa on itse mukana saa nauhoittaa, mutta kuvata ei saa salaa. Äänitettä ei saa julkaista medioissa, mutta sitä voi käyttää esim. todisteena.

        https://www.minilex.fi/q/yksityiskeskustelun-äänittäminen


    • uskomatonta1

      Suomessa lääkärit suojelee jopa valelääkäriä,kyllä lääkäreiden on täytynyt huomata että tämä Laiho ei ollut oikea lääkäri.

      • Mutta totta

        No onhan ne varmaan huomanneetki ja ilmoittaneet sille itselleen, kuten lääkäriliiton ohje käskee toimimaan.


      • Anonyymi
        Mutta totta kirjoitti:

        No onhan ne varmaan huomanneetki ja ilmoittaneet sille itselleen, kuten lääkäriliiton ohje käskee toimimaan.

        Ei näillä,ole minkäänlaista tietoa edes siitä miten lääkärit tekevät ilmoituksia, ne on vaan siinä typerässä uskossa että muka ammattitaitoinen lääkäri muka suojelisi toista lääkäriä. Äihan kun että se joka tekee virheen saisi muiden lääkärien puolesta jatkaa virheiden tekoaan. Ei ihme että näillä tåjuttua riittää omista mielikuvituksestaan. Sitten on tapauksia missä lääkäri ei ole tehnyt mitään virhettä mutta joku potilas vaan meinaa että on tejåhnut. Koska ei ymmärrä että lääkäri kirjoittaa ajankohtainen voimiaan mukaan ja sen hän tekee lääketieteellisillä arviollaan ja aina ne on oikein olleet niin että kuka oikeastaan tälläisiä potilaista haluaakaan joiden päähän ei mahdu tavalliset asiat . Jokaisella lääkärillä on oikeus tehdä ilmoitus virheestä. Siis miksi he suojelisivat jotkin jos virhe on tapahtunut. Mutta kun lääkärin lausunto on ollut oikea niin sitä ei muuteta miksikään vaikka potilas miten haluaisi sairas eläkkeelle . Joten paras kun lopetetaan lääkärien alituinen haukkuminen . Menkää jollekin yksityiselle että ette ota aikaa joltain toiselta jankuttamalla asiattomuuksia omalla ajallanne ja yritätte sovitun ajan omilla jorinoillanne


    • koska tämä muuttuu

      Tein vuosia sitten valituksen hoitovirheestä,koska minut jätettiin hoitamatta.
      Tämän valituksen jälkeen lääkärit suuttu,hoitajat myös kohdeltiin törkeästi pilkattiin.
      Ainakin nämä lääkärit olivat pikkulapsen tasolla.Eihän se minun vika ollut kun sattui hoitovirhe.

      • Anonyymi

        No siinä taas yksi joka kuvittelee omiaan. Ei lääkäri mitenkään suutu mistään hoitovirhe ilmoituksesta jos nyt niin luulet. Ne systeemit on hieman muuta se kun sinun kuvittelut, äeikä he mitenkään ivaile sinulle siitä , ne on niitä tyypillisiä luuloja potilaalta joka luulee että hän on ainut potilas maailmassa. Mielentila sairaudet monella tekee sen että ilmoitellaan joka puolelle asioita , oma itse tietysti napana asioiden j hoitelussa , mutta lääketiede näkee hieman toisin asiat ja arviot potlaasta ovat lääketieteelliset myöskin
        Sitten on ryhmä joka haluaa sairaseläkettä aina jostain kumman vaivasta , ja suuttuvat kun lääkäri ei tanssi heidän pillinsä mukaan .


    • zzzzzzzz mita mita

      Ei tuota ensimmäistä viestiä jaksa kukaan lukea. Sen verran pitkä ja yksitoikkoinen valitusvirsi on. Sen minkä sain irti jo parin rivin lukemisella on, että mitään hoitovirhettä ei ole tapahtunut ja alkuperäisen kirjoittajan on tätä ollut vaikea saada menemään paksuun kalloonsa ja jäänyt asiaa vuosikaudet jankkaamaan. Aika siirtyä muihin asioihin hyvä ihminen, ei ketään enää kiinnosta.

      • Norm. diagnoosi?

        > Sen minkä sain irti jo parin rivin lukemisella on, että mitään hoitovirhettä ei ole tapahtunut ja alkuperäisen kirjoittajan on tätä ollut vaikea saada menemään paksuun kalloonsa ja jäänyt asiaa vuosikaudet jankkaamaan.....

        Alla muutama rivi lukemasi lisäksi, joiden perusteella "ei mitään hoitovirhettä ole tapahtunut".

        > Omalla kohdallani lääkäri on menetellyt täysin sekä lainsäädännön, että sairaalan oman ohjeistuksen vastaisesti, sittemmin tuo menettely johti hoitovirheeseen, jonka tämä samainen lääkäri "piilotti" olemattomaksi väärentämällä potilasasiakirjamerkinnät. Kyseisten merkintöjen mukaan on toimittu täysin kuten pitää, todellisuudessa asiat siis meni täysin päin vastoin. Lisäksi merkintöjen mukaan kaikki sujui täydellisesti ja lopputulos oli hyvä. Tosiasiassa lopputulos on lähtötilannetta huonompi.....


      • valheista jää kiinni

        zzzzzzzz mita mita Tämä on varmaan lääkärin kirjoitus,"että mitään hoitovirhettä ei ole tapahtunut" Uskoo varmaan itsekkin omiin valheisiinsa? Tämä on tyypillistä lääkärin puhetta?


      • Kukas muu?
        valheista jää kiinni kirjoitti:

        zzzzzzzz mita mita Tämä on varmaan lääkärin kirjoitus,"että mitään hoitovirhettä ei ole tapahtunut" Uskoo varmaan itsekkin omiin valheisiinsa? Tämä on tyypillistä lääkärin puhetta?

        Kukas muu voi tietää kuin koulutettu ja valat vannonut lääkäri?


      • hippokrateen vala
        Kukas muu? kirjoitti:

        Kukas muu voi tietää kuin koulutettu ja valat vannonut lääkäri?

        Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä,se ei käytännössä pelaa?
        Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa?


      • V*ttu mitä p*skaa
        hippokrateen vala kirjoitti:

        Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä,se ei käytännössä pelaa?
        Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa?

        No on sillä sikäli merkitystä, että se toimii eräänlaisena "statussymbolina" kaikkialla. Jos ja kun lääkäri runoilee pelkkää p*skaa potilasasiakirjoihin ja sitten antaa niiden väärennettyjen papereiden pohjalta lausunnon vaikkapa potilasvahinkolautakuntaan, niin kun sen lausunnon allekirjoittaa "KUNNIAN JA OMANTUNNON KAUTTA", sitä ei kukaan kyseenalaista. Mun mielestä tuolla ammattikunnalla ei ole mitään kunniaa saatika omaatuntoa!


      • Anonyymi
        hippokrateen vala kirjoitti:

        Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä,se ei käytännössä pelaa?
        Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa?

        Tuon voin itse minäkin todistaa ! olen pyytänyt jopa useita lääkärikäynti kirjoituksia . Jokainen on aina erilainen . Ja jatkuvasti huonontaa potilaan asemaa ! Suomen lääkärit ovat Valehtelevia idiootti paskiaisia !


      • Anonyymi
        hippokrateen vala kirjoitti:

        Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä,se ei käytännössä pelaa?
        Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa?

        Älä men lääkäriin koska epäilet ainaista kusetusta oli asia mikä tahansa.mielen sairauksista kärsivät ihmiset ovat usein esillä ilmoittelemassa milloin mistäkin asioista .äjoten tähän aikaan vuodesta taa alkaa ruljanssi ilmoituksista m kun nämä ns ” terveet ” ihmiset saavat syys masennuksensa . Ja valittelut alkava . Ei mitään uutta sinänsä .ä


      • Anonyymi
        V*ttu mitä p*skaa kirjoitti:

        No on sillä sikäli merkitystä, että se toimii eräänlaisena "statussymbolina" kaikkialla. Jos ja kun lääkäri runoilee pelkkää p*skaa potilasasiakirjoihin ja sitten antaa niiden väärennettyjen papereiden pohjalta lausunnon vaikkapa potilasvahinkolautakuntaan, niin kun sen lausunnon allekirjoittaa "KUNNIAN JA OMANTUNNON KAUTTA", sitä ei kukaan kyseenalaista. Mun mielestä tuolla ammattikunnalla ei ole mitään kunniaa saatika omaatuntoa!

        Lääkäri kirjoittaa aina lääketieteellisen selostuksen potilas käynnin tuloksena . Neuvo sinulle älä mene lääkäriin ollenkaan, hoitele ihan vaan itse itsesi.
        Ei tuollaisia ihmisiä lääketiede kaipaa, ottamaan aikaa toisilta potilailta .mielen sairaus vaatii psykiatrian diagnoosin . Joten elä ja anna muidenkin elää


      • Anonyymi
        hippokrateen vala kirjoitti:

        Lääkärin valalla ei ole mitään merkitystä,se ei käytännössä pelaa?
        Sairaskertomuksiin kirjoitetaan täyttä paskaa?

        Sairauskertomukseen kirjoitetaan ihan vaan se mitä lääkäri näkee kun olet vastaanotolla . Joten jos sattuu sanomaan että olet masentunut niin hän kirjoittaa sen sinne halusit sitä tai et.äsiis omilla diagnooseilla ei lääkäriin menn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon voin itse minäkin todistaa ! olen pyytänyt jopa useita lääkärikäynti kirjoituksia . Jokainen on aina erilainen . Ja jatkuvasti huonontaa potilaan asemaa ! Suomen lääkärit ovat Valehtelevia idiootti paskiaisia !

        Mene yksityiselle. Ehkä heillä on enemmän aikaa luulotautiseen potilaan hoitamiseen


    • A V I ttanut

      Kuuleppas zzzzz.......

      Ei näitä asioita kannata lakasta maton alle. Senverran vakavista jutuista on kysekun sairaan hengellä leikitään.
      Jos sinulle ei ole koskaan sattunut hoitovirhettä ,voit iloita siitä. Mutta voit myös olla yksi ,jolle virhe vielä osuu kohdalle.

      Oletko koskaan sairastunut vakavasti. Ilmeisesti et. Oletko menettänyt läheisäsi .

      Googlaa esim hoitovirhevertaistuki tai älä sairastu vakavasti suomessa. Luettuasi potilaiden kertomuksia opit ehkä ymmärtämään mistä sairaanhoidossamme on kyse.

      Yhteiskunnassamme seikkailee yksi ylimielinen ammattikunta ,joka ei rehellisyydellä pärjää.
      Muissa ammteissa halutaan luikerot saada vastuuseen pilaamasta koko ammattikunnan mainetta, mutta tämä yksi haluaa pitää kaikki lierot mukana.

      • Masennus yleistä

        Joo kyllä yhteiskunnassamme on yksi ylimielinen ammattikunta, lääkärit, ihan näin on. Minulla myös kokemuksia siitä, kun potilaskertomuksessa kaikki asiat päin, sanonko mitä. Yksi asia oli oikein, nimittäin se, että olin käynyt vastaanotolla. Ja päivämäärä oli oikein. Aikaisemmin olin käynyt vasemman polven takia lääkärissä. Lääkäri kysyi, oliko polvi jo parantunut. Sanoin että ei, mutta nyt tulen toisen ongelman vuoksi. Potilaskertomuksessa hän kirjoittaa, että oikea polvi ollutkipeä, nyt korjaantunut. Ja tarinahan siinä jatkuu ja koko ajan vääriä tietoja. Ja lääkärin ei todellakaan tarvitse mitään valheita korjata, minäkin valitin asiasta, mutta ei voitu ottaa kantaa, koska vuorovaikutus potilaan ja lääkärin välillä ei kuulemma AVIn mielestä toiminut. Ei todellakaan, siitähän minä juuri valitin. Ihan turhaa on valittaa. Suomen terveydenhuolto on tosi surkea, alalle tulee narsistisia ihmisiä, jotka haluavat vain hyvät rahat, ei heitä ihmisten auttaminen kiinnosta. Etenkin terveyskeskukset ovat surkeita. Siellä voi töykeillä rauhassa, kun on vielä omalääkäri systeemi niin kyllä potilaita riittää. Eletään tuossa suhteessa pimeää keskiaikaa. Uskonnon ja kirkon tilalla on nyt tämä terveydenhuoltokoneisto. Lääkärin sana on pyhä totuus. Vaikka mitä valheita ja vääryyksiä tekevät, ei näitä tyyppejä kukaan uskalla ojentaa. Ja tämä surkea terveydenhuollon tila käsittääkseni on juuri Suomessa. Ja siksi koko ajan pitää julkisuudessa puhumalla korostaa(esim poliitikot harrastavat näitä puheita), miten hyvin täällä hoidetaan.


    • koska tämä muuttuu

      Jatkan vielä kertomusta kun sattui tämä hoitovirhe,täällä Suomessa sairaskertomukset
      eivät olleet totuudenmukaisia.Tämä olisi niin pitkä kertomus en ala sen tarkemmin kertomaan.Kävin tämän takia USA:ssa sieltä sain totuudenmukaisen vastauksen,että Suomessa oli tapahtunut paha hoitovirhe.Mutta se voi vielä tälläiselle ylimieliselle lääkärin paskiaiselle sattua vielä omaan nilkkaan.Ei lääkärikään ole ikuinen täällä hänkin voi sairastua.

    • Täydellisiä ovat

      Suomessa ei lääkärille voi sattua virheitä, jos homma menee phärsiilleen, niin asian saa siivottua pois runoilemalla kauniit sairauskertomustekstit (eli väärentämällä potilasasiakirjat). Tämä on Suomessa laillinen ja hyväksi havaittu keino pitää kyseisen ammattikunnan erinomaisuus ja erehtymättömyys -myyttiä yllä. Valitettavasti tosiaan on niin, että lääkäri saa itse päättää mitä sairauskertomukseen kirjaa, jos teksti on hänen mielestään oikein, niin sillon se saa jäädä sellaiseksi - laki potilaan oikeuksista on lähinnä pelkkää rahvaan k*setusta..

    • avittaja

      Opetelkaa käyttämään puhelimen nauhoitusta. Vain sillätavoin pystymme puuttumaan valheellisiin lausuntoihin. Toivottavasti.
      On senverran tärkeää saada totuus esille

      Itsekin tein kantelun aviin , mutta jatkossa tekisin ensin oikeusaiamiehelle.

      • Masennus yleistä

        Joo hyvä vinkki opetella käyttämään puhelimen nauhoitusta. Tämän myös hokasin kun paljastui mitä lööperiä oli kirjoitettu potilaskertomukseen. Olen kyllä nyt pääasiassa ottanut sen linjan, että en helpolla mene lääkäriin. Etenkin nuo tuki- ja liikuntaelinsairaudet ovat sellaisia, joista lääkärit ei ymmärrä mitään. Sitten kun ei osata edes tutkia, yritetään väittää että potilas on masentunut ja on katastrofiajattelua. Jokunen fysiatri osaa jotain, mutta osa heistäkin aivan pimeää porukkaa. Seuraavaksi kun menen lääkäriin, päätin tosiaan että tallennan puhelimella koko keskustelun. En vain ymmärtänyt sitä aikaisemmin, kun en osannut kuvitellakaan että joku aikuinen ihminen (lääkäri) voisi valehdella niin paljon. Tämä minun omalääkäri on siis täysin häpeämätön tässä asiassa. Tosi lapsellista touhua jopa, ei viisi vuotias lapsenlapsenikaan pysty keksimään yhtä mielikuvituksellisia juttuja. Ja hänkin on melko luova pikkulikka. Lapsella on vain se tilanne, että hän vähitellen oppii, millaisia tarinoita voi suustaan päästellä ja että totuus saadaan selville. Lääkärit taas ovat taantuneet tuolle 4-5- vuotiaan tasolle. Heidän kun ei koskaan tarvitse valheistaan ottaa vastuuta. Päinvastoin, he ilmeisesti itsekin uskovat, että valheet muuttuvat todeksi. Täysin infantiilia meininkiä on Suomessa.


      • Masennus yleistä

        Hyvä avittaja, tiedätkö muuten, voisiko vielä tehdä kantelun oikeusasiamiehelle, kun ensin on tehnyt AVI;iin? Jäi minuakin jurppimaan nuo valheet mitä potilasasiakirjoissa on. Mutta AVI:n päätöksessä lukee, että päätös ja siihen liittyvät tiedot on salassa pidettäviä. Eli siis varmaan jos lähden vaatimaan oikeutta, saan jonkun rangaistuksen? Eikö ole näppärää, miten ihmisten suut tukitaan? Ja ei se ihan sama ole, mitä siellä tiedoissa lukee. Jos nyt esim loukkaisin oikean polven tapaturmaisesti, ei vakuutus varmaan korvaisi mitään. Sanoisivat, että vanha vamma, ei voi olla tullut tapaturman seurauksena, vaikka katujyrä olisi ajanut päältä. Potilasasiakirjoista kun voi lukea, että oikeassa polvessa ollut ongelmaa...


      • En jaksa taistella
        Masennus yleistä kirjoitti:

        Hyvä avittaja, tiedätkö muuten, voisiko vielä tehdä kantelun oikeusasiamiehelle, kun ensin on tehnyt AVI;iin? Jäi minuakin jurppimaan nuo valheet mitä potilasasiakirjoissa on. Mutta AVI:n päätöksessä lukee, että päätös ja siihen liittyvät tiedot on salassa pidettäviä. Eli siis varmaan jos lähden vaatimaan oikeutta, saan jonkun rangaistuksen? Eikö ole näppärää, miten ihmisten suut tukitaan? Ja ei se ihan sama ole, mitä siellä tiedoissa lukee. Jos nyt esim loukkaisin oikean polven tapaturmaisesti, ei vakuutus varmaan korvaisi mitään. Sanoisivat, että vanha vamma, ei voi olla tullut tapaturman seurauksena, vaikka katujyrä olisi ajanut päältä. Potilasasiakirjoista kun voi lukea, että oikeassa polvessa ollut ongelmaa...

        Olen kannellut omasta tapauksestani oikeusasiamiehelle, tietosuojavaltuutetulle, lääninhallitukseen (nykyisin avi), potilasvahinkolautakuntaan, sairaalan johtoon, ties sun minne. Loppujen lopuksi oikeusasiamies ei ottanut kantaa, koska erityisosaaminen terveydenhoitoalalta puuttuu. Tietosuojavaltuutettu ei ottanut kantaa tapaukseen, mutta totesi, että potilaalla on oikeus vaatia virheelliset ja puutteelliset tiedot korjattaviksi. Lääninhallitus puolestaan totesi, että koska kielteinen potilasvakuutuspäätös on olemassa, sillon ei mitään ole pielessä, eikä mitään korjattavaa ole. Vuosien valitusprosessien ja oikeuksien vaatimisen seurauksena olen tullut siihen lopputulokseen, ettei väärennettyjä potilasasiakirjoja tarvitse korjata, ellei väärennyksen tehnyt lääkäri katso sitä aiheelliseksi. Toinen lääkäri ei puolestaan saa puuttua kollegan ratkaisuihin, joten toisen mielipiteen hakeminen on turhaa. Yksikään valvova viranomainen ei pidä millään tavalla potilaan oikeuksien puolta, toteaa mitä laki sanoo, mutta mitätöi lakiin kirjatut oikeudet todetessaan lääkärillä olevan oikeus määritellä itse mitä kirjaa ja että ne tulee olla asianmukaisia, jolloin niitä ei voi olla väärennetty.


      • Masennus yleistä
        En jaksa taistella kirjoitti:

        Olen kannellut omasta tapauksestani oikeusasiamiehelle, tietosuojavaltuutetulle, lääninhallitukseen (nykyisin avi), potilasvahinkolautakuntaan, sairaalan johtoon, ties sun minne. Loppujen lopuksi oikeusasiamies ei ottanut kantaa, koska erityisosaaminen terveydenhoitoalalta puuttuu. Tietosuojavaltuutettu ei ottanut kantaa tapaukseen, mutta totesi, että potilaalla on oikeus vaatia virheelliset ja puutteelliset tiedot korjattaviksi. Lääninhallitus puolestaan totesi, että koska kielteinen potilasvakuutuspäätös on olemassa, sillon ei mitään ole pielessä, eikä mitään korjattavaa ole. Vuosien valitusprosessien ja oikeuksien vaatimisen seurauksena olen tullut siihen lopputulokseen, ettei väärennettyjä potilasasiakirjoja tarvitse korjata, ellei väärennyksen tehnyt lääkäri katso sitä aiheelliseksi. Toinen lääkäri ei puolestaan saa puuttua kollegan ratkaisuihin, joten toisen mielipiteen hakeminen on turhaa. Yksikään valvova viranomainen ei pidä millään tavalla potilaan oikeuksien puolta, toteaa mitä laki sanoo, mutta mitätöi lakiin kirjatut oikeudet todetessaan lääkärillä olevan oikeus määritellä itse mitä kirjaa ja että ne tulee olla asianmukaisia, jolloin niitä ei voi olla väärennetty.

        Hei tiedätkö, miten menetellään, kun kielletään ettei toisen yksikön tietoja potilaasta luovuteta seuraavaan hoitavaan yksikköön? Pitääkö kirjallisesti ilmoittaa? Ja siihen tunariyksikköön, jossa satuilut on tehtailtu? Minullahan on senverran paremmin asiat, että kun terv keskus lääkäri oli tekevinään hoitosuunnitelmaa niin en tehnyt ollenkaan niinkuin hän neuvoi koska tiesin, että oli täysin hakoteillä. Niinpä säilytin terveyteni. Kalliiksi tietysti on tullut, rahallisesti, kun on itse etsinyt oikeat hoidot ja kaikki itse myös maksanut. Verorahoilla ylläpidetään kallista kunnallista terveydenhuoltoa mutta terveempänä säilyy, kun ei ota sieltä mitään hoitoja vastaan.


    • Näin lääkärinä

      Kerron teille esimerkin ihan täysin normaalista potilaasta mitä terveydenhuollossa tulee vastaan säännöllisesti. Miettikää tämän esimerkin kautta että on tässä teidän mielestänne enää mitään järkeä.

      Nainen 49-vuotta. Perhepäivähoitaja. Perussairauksina verenpainetauti, johon ACE-estäjä lääkityksenä. Lisäksi ainakin 2 sairaalahoitoa vaatinutta masennusjaksoa. Tämän suhteen mitään lääkkeitä ei suostu käyttämään. N. 20-25kg ylipainoa ollut 10-15 vuotta. Toistuvasti kehoitettu laihduttamaan ja tarjottu ravitsemusterapiaa. Näiden seurauksena lähinnä suuttunut ja tehnyt ainakin 1 valituksen, jonka mukaan lääkäri on haukkunut häntä läskiksi. Valitus ei johtanut toimenpiteisiin.

      Nyt viimeisen 2 vuoden ajan pahenevia kipua kummassakin polvessa jaksottaisia pahenevia kipuja. Näiden vuoksi käynyt lääkärissä ainakin 5 kertaa. Tutkittu, rtg-kuvattu ja todettu alkavaksi nivelrikoksi. Annettu fysioterapiaa, tarjottu kipulääkitystä ja kerrottu taudinkuvasta. Halunnut mri-tutkimusta, koska on ollut tyytymätön diagnoosiinsa. Mennyt yksityiselle ja kuvauttanut molemmat polvensa, joissa kummassakin epäily lievistä rustavaurioista ja repaleisesti kuluneista kierukoista.

      Näiden mri-lausuntojen perusteella mennyt jälleen julkisen puolen vastaanotolle. On ehdottoman vakuuttunut, että perusteet leikkaushoitoon ovat selkeät, mutta kun vastaanottava lääkäri kertoo että perusteita leikkaukselle ei ole suuttuu ja tekee uuden valituksen lääkärin ammattitaidottomuudesta. Tämäkään ei johtanut toimenpiteisiin.

      Seuraavaksi hakeutuu yksityiselle...

      Onko tässä enää mitään järkeä?

      • Kokeile muuta

        Laita potilas karppaamaan, niin laihtuu!


      • Ei kukaan saa
        Kokeile muuta kirjoitti:

        Laita potilas karppaamaan, niin laihtuu!

        toista ihmistä laihtumaan. Valistuksen tehottomuus on tiedossa. Ihmisten pitää itse löyttä halu muutokseen, eikä sitä voi kukaan toiselle antaa. Lukuisia diettejä on tutkittu ja ne kaikki on yksi toisensa jälkeen todettu hyödyttömiksi pysyvää laihduttamista tavoiteltaessa. Ainoat mitkä auttavat ovat täydellinen elämänmuutos kaikilla osaalueilla, mihin hyvin harvat viitsivät lähteä ja laihdutusleikkaus. Karppauksesta ei siis ole mittän hyötyä.


    • kokemusta on.

      Näin lääkärinä.
      En ota kantaa tähän tapaukseen.Mutta hoitovirheet ovat monesti tulleet leikkauksessa
      tästä on kyse,kun lääkäri ei tunnusta hoitovirhettä.
      Lääkäri ei kirjoita sairaskertomuksiin totuudenmukaisesti.Jatko hoitoa viivytellään,keksitään kaikkea muuta että tämä ei johdu tehdystä leikkauksesta.

    • Lääkäri vastaa
      • Masentunutko

        Vastaako lääkäri minunkin tapauksessa, että vasen polvi on muuttunut oikeaksi polveksi? Ja pitääkö laihduttaa? Tätäkin muuten jossain käänteessä on minulle ehdotettu, kylläkin kolesterolimittauksen jälkeen. Oli vissiin korkeat triglyseridiarvot kun arvo oli 0,4! Ja tuolloin kun menin lääkäriin, en siis polven takia, oli koko elämän kestänyt aktiivikuntoilija-"ura" takana.Olen muuten 163 cm pitkä ja painan 54 kg, vuosia ollut sama paino. Ripille päästessäni olin juuri tuon kokoinen. Enkä vaatinut mitään leikkauksia. Vasemmassa polvessa oli joskus ollut juoksijan polvi ja muutakin vaivaa. Lääkäri otti tuossa esille tyypillisen tapauksen. Ei auttanut yhtään minun tapauksessa vaikka ei ollut ylipainoa. Huono kohtelu ja potilaskertomuksen tiedot silti väärin. Lääkäri tuossa taas mainitsee ylipainon, josta jatkuvasti jauhetaan. Ihan niinkuin ylipaino antaisi oikeuden kohdella ihmisiä huonosti. Ja vaikka kuntotestin mukaan lihakset olivat minulla 48-vuotiaana 30-vuotiaan erittäin hyväkuntoisen naisen( =ylin kuntoluokka) tasolla ja hapenottokyky vielä hurjempi, lääkärin mielestä minun olisi pitänyt aloittaa lihasten vahvistus jumppaamalla. Mitäs lääkäri tästä sanot?


      • Näin lääkärinä
        Masentunutko kirjoitti:

        Vastaako lääkäri minunkin tapauksessa, että vasen polvi on muuttunut oikeaksi polveksi? Ja pitääkö laihduttaa? Tätäkin muuten jossain käänteessä on minulle ehdotettu, kylläkin kolesterolimittauksen jälkeen. Oli vissiin korkeat triglyseridiarvot kun arvo oli 0,4! Ja tuolloin kun menin lääkäriin, en siis polven takia, oli koko elämän kestänyt aktiivikuntoilija-"ura" takana.Olen muuten 163 cm pitkä ja painan 54 kg, vuosia ollut sama paino. Ripille päästessäni olin juuri tuon kokoinen. Enkä vaatinut mitään leikkauksia. Vasemmassa polvessa oli joskus ollut juoksijan polvi ja muutakin vaivaa. Lääkäri otti tuossa esille tyypillisen tapauksen. Ei auttanut yhtään minun tapauksessa vaikka ei ollut ylipainoa. Huono kohtelu ja potilaskertomuksen tiedot silti väärin. Lääkäri tuossa taas mainitsee ylipainon, josta jatkuvasti jauhetaan. Ihan niinkuin ylipaino antaisi oikeuden kohdella ihmisiä huonosti. Ja vaikka kuntotestin mukaan lihakset olivat minulla 48-vuotiaana 30-vuotiaan erittäin hyväkuntoisen naisen( =ylin kuntoluokka) tasolla ja hapenottokyky vielä hurjempi, lääkärin mielestä minun olisi pitänyt aloittaa lihasten vahvistus jumppaamalla. Mitäs lääkäri tästä sanot?

        Hoito-ohjeesi on ihan sama kuin mikä annettaisiin kenelle tahansa vastaavaa vaivaa sairastavalle. Jos ylipainoa on sen vähentäminen on ensisijaista. Jos sitä ei ole niin silti muut asiat pysyvät samoina. Niveltä tukevat lihas harjoitteet. (ei tarkoita että liikut liian vähän vaan että jos haluat tätä vaivaa hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla niin tee asioita jotka tukevat juuri kyseistä niveltä) Lääkkeistä ensisijainen on parasetamoli, seuraavinan tulehduskipulääkkeet joko suun kautta tai geelinä. Myös kylmä ja lämpö hoidoilla on ainakin lyhytaikaista hyötyä. (sähköstimulaatio on vähän kiistanalainen juttu mutta toimii joillekin) Vasta sitten kun kivusta aiheutuva haitta ylittää tietyn taulukon mukaisen pisterajan aletaan harkitsemaan leikkausta.

        Ja tottakai kaikki nivelet kuluvat ajan kuluessa. Ei sitä voi mitenkään estää. Mutta siitä on kiistatonta tutkimusnäyttöä että ne ylimääräiset kilot kuluttavat niitä jalkojen kantavia niveliä vuosia, jopa kymmeniä vuosia nopeammin kuin ne normaalipainossa kuluisivat. Joten ylipainon haitta on tässäkin kiistaton.

        P.s. jos et tiennyt niin korkeat triglyt (tai rajaarvoiset) eivät kerro ylipainosta vaan runsaasta rasvan syönnistä painosta riippumatta. Toki on olemassa testitarkkuus asioita ja 5% ihmisistä on fysiologisesti hieman korkeat triglyt ilman että siitä on heille lisäriskiä. Joten pienestä olet herneen vetänyt nenään.


      • Vieläkin masentunut?
        Näin lääkärinä kirjoitti:

        Hoito-ohjeesi on ihan sama kuin mikä annettaisiin kenelle tahansa vastaavaa vaivaa sairastavalle. Jos ylipainoa on sen vähentäminen on ensisijaista. Jos sitä ei ole niin silti muut asiat pysyvät samoina. Niveltä tukevat lihas harjoitteet. (ei tarkoita että liikut liian vähän vaan että jos haluat tätä vaivaa hoitaa parhaalla mahdollisella tavalla niin tee asioita jotka tukevat juuri kyseistä niveltä) Lääkkeistä ensisijainen on parasetamoli, seuraavinan tulehduskipulääkkeet joko suun kautta tai geelinä. Myös kylmä ja lämpö hoidoilla on ainakin lyhytaikaista hyötyä. (sähköstimulaatio on vähän kiistanalainen juttu mutta toimii joillekin) Vasta sitten kun kivusta aiheutuva haitta ylittää tietyn taulukon mukaisen pisterajan aletaan harkitsemaan leikkausta.

        Ja tottakai kaikki nivelet kuluvat ajan kuluessa. Ei sitä voi mitenkään estää. Mutta siitä on kiistatonta tutkimusnäyttöä että ne ylimääräiset kilot kuluttavat niitä jalkojen kantavia niveliä vuosia, jopa kymmeniä vuosia nopeammin kuin ne normaalipainossa kuluisivat. Joten ylipainon haitta on tässäkin kiistaton.

        P.s. jos et tiennyt niin korkeat triglyt (tai rajaarvoiset) eivät kerro ylipainosta vaan runsaasta rasvan syönnistä painosta riippumatta. Toki on olemassa testitarkkuus asioita ja 5% ihmisistä on fysiologisesti hieman korkeat triglyt ilman että siitä on heille lisäriskiä. Joten pienestä olet herneen vetänyt nenään.

        Et nyt lukenut ollenkaan mitä kirjoitin ja tyypillisesti itse päästelet suustasi mitä sattuu. Siis polvesta ja sen hoidosta ei tuolloin ollut ollenkaan kyse. Polvi oli ollut aikaisemmin kipeä, mutta siis vasen ja lääkäri kirjoitti että oikea polvi ollut kipeä ja nyt korjaantunut. Ja polveen ei kyllä silloin sen kipeä ollessa lainkaan suositeltu lihasjumppaa eikä mitään jumppaa. Mutta tähän selkäongelmaan siis, jota varten silloin lääkäriin menin, pyytämään lähetettä kiropraktikolle, lääkärini suositteli jumppaa, jota oli jo kokeiltu ja josta se ongelma todellakin paheni. Sitä samaa vaan, mitä oli jo tehty ja mikä oli vääräksi havaittu. Joo ja minulle tosiaan suositeltiin laihdutusta. Kuntotestaaja oli kuukautta aikaisemmin sanonut, että tästä ei nyt sitten enää saa paino laskea, rasvaprosentti on jo sellainen, että alemmasta on enemmän haittaa kuin hyötyä


      • Kysyn vaan
        Vieläkin masentunut? kirjoitti:

        Et nyt lukenut ollenkaan mitä kirjoitin ja tyypillisesti itse päästelet suustasi mitä sattuu. Siis polvesta ja sen hoidosta ei tuolloin ollut ollenkaan kyse. Polvi oli ollut aikaisemmin kipeä, mutta siis vasen ja lääkäri kirjoitti että oikea polvi ollut kipeä ja nyt korjaantunut. Ja polveen ei kyllä silloin sen kipeä ollessa lainkaan suositeltu lihasjumppaa eikä mitään jumppaa. Mutta tähän selkäongelmaan siis, jota varten silloin lääkäriin menin, pyytämään lähetettä kiropraktikolle, lääkärini suositteli jumppaa, jota oli jo kokeiltu ja josta se ongelma todellakin paheni. Sitä samaa vaan, mitä oli jo tehty ja mikä oli vääräksi havaittu. Joo ja minulle tosiaan suositeltiin laihdutusta. Kuntotestaaja oli kuukautta aikaisemmin sanonut, että tästä ei nyt sitten enää saa paino laskea, rasvaprosentti on jo sellainen, että alemmasta on enemmän haittaa kuin hyötyä

        Niin vielä lääkärille, onko 0,4 korkea triglyseridiarvo?


      • Näin lääkärinä
        Kysyn vaan kirjoitti:

        Niin vielä lääkärille, onko 0,4 korkea triglyseridiarvo?

        Riippuu käytössä olevasta asteikosta ja määritys menetelmästä. (et laittanut edes yksikköä niin vähän mahdoton tietää) mutta jos yksikkö on mmmol/l ja menetelmä sama mitä useimmissa paikossa näkee nii ei ole korkea.

        Se miksi lääkärin on sekottanut oikean ja vasemmen niin on minun täältä käsin mahdoton sanoa.


      • Masennus yleistä
        Näin lääkärinä kirjoitti:

        Riippuu käytössä olevasta asteikosta ja määritys menetelmästä. (et laittanut edes yksikköä niin vähän mahdoton tietää) mutta jos yksikkö on mmmol/l ja menetelmä sama mitä useimmissa paikossa näkee nii ei ole korkea.

        Se miksi lääkärin on sekottanut oikean ja vasemmen niin on minun täältä käsin mahdoton sanoa.

        No joo, enhän minä sitä tietenkään kyselemään, miksi oikea ja vasen on sekoitettu. Tiedänhän minä sen, miten se kävi, itsehän minä siellä vastaanotolla olin paikalla. Ei pätkääkään lääkäri kuunnellut, mitä puhuin. Niin se kävi. Joo ja tiedän toki, että tuo 0,4 ei ole korkea arvo, on piirun alarajan alle. Kumma kyllä, kun söin silloin rasvaakin ihan enemmän kuin "lääkäri määrää".Sitä vaan, että yhtäkään johtolankaa tai vihjettä tai faktaa laihdutuskehotuksen tarpeellisuuteen ei ollut olemassa, silti suositeltiin. Kokonaiskolesteroliani nostaa pikkuisen lähellä kolmea huiteleva "hyvä kolesteroli". Ja kyllä minä tästä laihdutusasiasta olen niin hyvät naurut saanut ja naurattanut muitakin. Ukkonikin välillä kyselee että syötkö ollenkaan tarpeeksi... Minulla on siihen aina hyvät vastaukset. Mutta katsopas kun sehän lääkäreillä on ongelma, ja mikä siis siirtyy potilaan ongelmaksi, että aina on se tyypillinen tapaus. Kuten nyt oli ylipainoinen 49- vuotias perhepäivähoitaja. On kaikinpuolin keskivertokansalainen. Ja niinkuin tuossa itsekin sanoit, niin hoito-ohjeet ovat samat. Ihan näin on, että hoito-ohjeet on samat, jos on joku tietty oire, vaikka kipeä polvi. Tai jos on selkäkipua, niin se johtuu liikkumattomuudesta, vaikka miten paljon olisit urheillut. Tai piirun verran suositellun raja-arvon ylittävä kokonaiskolesteroli. Aina samat ohjeet. Mutta kun ei yhtään katsota sen potilaan tilannetta. Onneksi minulla ei ole syömishäiriöön taipumusta, mitähän tuollainen laihdutuskehotus olisi silloin tehnyt.


    • Avitta ja

      Hei masennus yleistä.

      Onko avi.n päätös milloin tullut. Ja milloin kanteluun kuuluvat asiat on tapahtunut.

      Ei päätös voi olla mitenkään salassapidettävä. Ei sinun tarvitse vaieta. Avi.llakin on valvoja. Jos päätös on tuore ,voit vaatia oikaisua asiaan, muistaakseni aika on kk. Tuskin kuitenkaan korjaa jos ei ole uusia todisteita.

      Toisaalta oikeusasiamies käsittelee kaksi vuotta vanhat jutut.

      Oikeuskansleri taas valvoo viranomaisten toimintaa. Soita vaikka hänelle ,pyydä tarkistamaan avi.n päätös. Onko se tehty hyvän hallinnointi tavan mukaan. Tietysti se täytyy tehdä kirjalliseti,mutta puhelimella voit tiedustella ensin asiaa

      Viimeinen askel on euroopan ihmisoikeustuomioistuin,sinne kantelun voi tehdä omalla kielellä, mutta jos asia otetaan käsittelyyn jatkot tietääkseni pitää hoitaa englanniksi.
      Ja sen jälkeen vielä vaihtoehtona voit alkaa jukkaisemaan juttua lehdille ja muille tiedotusvälineille.

      Muista kun soitat johonkin nauhoita kaikki. Tai pyydä kirjallinen selvitys.

      Kaikille muillekin tiedoksi. Jos vaan mahdollista viekää avi.n kantelut hen.kohtaisesti ja pyytäkää vastanottajalta nimikirjoitus kaikkii papereihin.
      Olen huomannutpapereiden "kadonneen" vaikka ne postittaa kirjattuna.

      • Masennus yleistä

        Niin siis tämä minun päätös on annettu 1.11.2013. Ja päätös on: asia ei anna aihetta aluehallintoviraston enempiin toimenpiteisiin. Ja muutoksenhaku: hallintokantelussa annettuun päätökseen ei, hallintolainkäyttölain 4 ja 5 pykälän säännökset huomioon ottaen,voida hakea valittamalla muutosta. Salassapito: tämä asiakirja sisältää viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain (621/1999) 24pykälän 1momentin 25 kohdan perusteella salassa pidettävää tietoa. Mitä siis mielestäsi tämä tarkoittaa? Voisinko jatkaa hommaa? Enhän minä siitä mitään hyödy ja tiedän jo etukäteen, että aina se vastaus tulee olemaan ettei anna aihetta jatkotoimiin. Se kun on niin, että olisi pitänyt olla juurikin tuo puhelinnauhoitus, sellaista oli tuon omalääkärini käytös. Ja kyse oli vaan siitä, että olisin halunnut lähetteen kiropraktikolle, jotka siis on täysin huijareita omalääkärini mielestä, ja minun ongelmaa ei kuulemma kuulu hoitaa ollenkaan kiropraktikolla. No, kiropraktikko teki työnsä kun menin sinne kuitenkin. Ja sai hyviä hoitotuloksia aikaiseksi. Ja hyvän fyssarinkin löysin, joka täydensi kiropraktikon hoitoja. Joo ja sekin on huvittavaa, että kun omalääkäri toteaa 10 minuutin vastaanotolla että, on katastrofiajattelua ja masennusta niin kiropraktikko muutaman kerran jälkeen taas sanoo, että tuo sinun positiivinen asenne ja iloinen mieli kyllä auttavat tässä! Homma kun ei ollut ihan läpihuutojuttu.


      • Tulevaisuuden taiste
        Masennus yleistä kirjoitti:

        Niin siis tämä minun päätös on annettu 1.11.2013. Ja päätös on: asia ei anna aihetta aluehallintoviraston enempiin toimenpiteisiin. Ja muutoksenhaku: hallintokantelussa annettuun päätökseen ei, hallintolainkäyttölain 4 ja 5 pykälän säännökset huomioon ottaen,voida hakea valittamalla muutosta. Salassapito: tämä asiakirja sisältää viranomaisten toiminnan julkisuudesta annetun lain (621/1999) 24pykälän 1momentin 25 kohdan perusteella salassa pidettävää tietoa. Mitä siis mielestäsi tämä tarkoittaa? Voisinko jatkaa hommaa? Enhän minä siitä mitään hyödy ja tiedän jo etukäteen, että aina se vastaus tulee olemaan ettei anna aihetta jatkotoimiin. Se kun on niin, että olisi pitänyt olla juurikin tuo puhelinnauhoitus, sellaista oli tuon omalääkärini käytös. Ja kyse oli vaan siitä, että olisin halunnut lähetteen kiropraktikolle, jotka siis on täysin huijareita omalääkärini mielestä, ja minun ongelmaa ei kuulemma kuulu hoitaa ollenkaan kiropraktikolla. No, kiropraktikko teki työnsä kun menin sinne kuitenkin. Ja sai hyviä hoitotuloksia aikaiseksi. Ja hyvän fyssarinkin löysin, joka täydensi kiropraktikon hoitoja. Joo ja sekin on huvittavaa, että kun omalääkäri toteaa 10 minuutin vastaanotolla että, on katastrofiajattelua ja masennusta niin kiropraktikko muutaman kerran jälkeen taas sanoo, että tuo sinun positiivinen asenne ja iloinen mieli kyllä auttavat tässä! Homma kun ei ollut ihan läpihuutojuttu.

        Hei masennus yleistä

        Jatka vaan jutun käsittelyä ,jos jaksat. Vaikka et itse hyödy taistelusta ,mutta kannattaa viedäaina eteepäin, ihan sentakia että nämä jutut tulee esille ja saadan puoskarit polvilleen. Eihän nykyinen potilaan kyykytys ole mistään kotoisin.

        Kyllä voit kysyä oikeuskanslerin mielipidettä asiasta .

        Voit myös soittaa avi.iin ja kysyä mitä tarkoitta salassa pidettävä tieto . Muista nauhoittaa soitto.


        Netissäkin löytyy paljon palstoja jossa voit julkaista lääkäreiden toimintasta kpkemuksiaan. Lisäksi voi tarjota julkaistavaksi esim terveysalan lehdille. Sekä iltapäivälehdille.


    • Näin lääkärinä

      Ja tuohon leikkausasiaan. Mitä olen tätä palstaa lukenut niin olen tehnyt saman havainnon kuin töissä, että valtaosa näistä mitä täällä palstalla kutsutaan hoitovirheiksi kuuluvat enneminkin kategoriaan ei toivotut hoitotulokset.

      Kaikkiin leikkauksiin kaikilla tekijöillä liittyy tiettyjä riskejä, jotka kuuluvat leikkaustekniikkaan eivätkä ole riippuvaisia siitä miten kirurgi on leikannut. Jos esim haavaan tulee infektio tai ihoon muodostuu haavan ympärille tunnoton alue kyse ei ole hoitovirheestä vaan leikkaustekniikasta aiheutuvaan välttämättömyyteen.

      Jos on leikattu väärä jalka tai käsi niin se on hoitovirhe. Tai jos on katkaistu suonia tai hermoja joita ei olisi tekniikan suhteen pitänyt katketa on se hoitovirhe. Jos taas esim. hermo jää puristukseen kun haava paranee ja leikkausalue arpeutuu niin ei sekään ole hoitovirha.

      Näissä jutuissa on vain niin monesti se juttu että lääkäri on leikannut niin kuin on leikannut 100 muutakin ja siten tulee se ensimmäinen komplikaatio mikä tulee kaikille (huom ei virhe vaan tekniikkaan liittyvä komplikaatio) Niin tottakai kirurgi kirjaa että on leikattu oikein, koska juuri niin on tehty. Mutta potilas on täysin vakuuttunut että jotain on tehty väärin kun lopputulos ei ollutkaan toivottu.

      Mielestäni tähän on ainoa järkevä ratkaisu potilaiden itsevastuu. Joten ihmiet jos menette leikkaukseen niin selvittäkää etukäteen riskit ja mahdolliset haitat niin pystytte paremmin varautumaan jos joku näistä normaalikomplikaatioista sattuu kohdalle.

      • V*ttu mitä p*skaa

        Tyypillistä lääkärischaissea. Saahan niitä riskejä kysellä, mutta niitäpä ei kerrota joko ollenkaan, tai ainakaan suurinta osaa, tai sitten niitä vähätellään. Kun sitten ne ongelmat tuleekin vastaan, niin yllättäen kaikki on "normaalia jälkitilaa"...... omallakin kohdalla voin vaan ihmetellä, mitä helkkarin järkeä sitten oli ylipäätään alkaa leikkelemään, jos kerran kaikki haitat on "normaalia jälkitilaa" ja se jälkitila on lähtötilannetta huonompi. Tosin mullehan olikin suunniteltu ja sovittu ihan toisella tekniikalla tehtävä operaatio, mutta jouduin arvonnassa vasta alalle erikoistuvan lekurin kynsiin, joka taas piti itseään alan professoria pätevämpänä, eikä näin ollen edes keskustellut koko operaatiosta kanssani ja sanan puhumatta teki täysin toisella tekniikalla, lopputuloksena täydellinen fiasko. Kyseinen tekniikka ei näet soveltunut lähtötilanteeseen, kyseessä oli anomalia... Virhe, tai vahinkohan tuo ei tietenkään ole, koska papereissa kaikki on täydellisesti. Ei sentinkään korvausta, eikä edes tilannetta korjaavaa hoitoa.


    • näin on

      Se on aivan sama mitä joku lääkäri täällä kirjoittelee,sillä ei ole mitään merkitystä.
      Ilman näkemättä sairaskertomuksia,kukaan ei pysty tietämään mitä on todellisuudessa tapahtunut.Aivan turhaa lääkärin esittää mitään omia arviointeja.Sitten vasta kun näkee sairaskertomukset,voi esittää omat mielipiteensä?

    • arvaaja

      Kerro nyt edes mikä sairaala/lääkäriasema on ollut kyseessä!

    • hyvä tietää

      Kerro nyt missä sairaalassa olet töissä/tai onko se jokin lääkäriasema!

      • Se katastrofiajattelija

        Hei ei tämä lääkärinä esiintyvä välttämättä ole lääkäri. Mutta on ihan mukavan tuntuinen kun yrittää keskustella. Voi olla joku opiskelija. On voinut jo olla katselemassa menoa terveysasemilla. Selvästi on pikkuisen perillä terveysasioista.


      • Näin lääkärinä
        Se katastrofiajattelija kirjoitti:

        Hei ei tämä lääkärinä esiintyvä välttämättä ole lääkäri. Mutta on ihan mukavan tuntuinen kun yrittää keskustella. Voi olla joku opiskelija. On voinut jo olla katselemassa menoa terveysasemilla. Selvästi on pikkuisen perillä terveysasioista.

        Vuoden verran on tässä tullut töissä oltua ja en todellakaan ole niin tyhmä että menisin täällä paljastamaan työpaikkani. Täällä on niin monenlaista vipeltäjää että siitä tiedosta koituneet haitat olisivat moninkertaiset hyötyihin nähden rippumatta siitä olisiko suomen paras vai huonoin lääkäri tai jotain siltä väliltä.

        Sen verran voin sanoa että töissä terveyskeskuksessa läntisessä suomessa.


      • lopeta tuo.2
        Näin lääkärinä kirjoitti:

        Vuoden verran on tässä tullut töissä oltua ja en todellakaan ole niin tyhmä että menisin täällä paljastamaan työpaikkani. Täällä on niin monenlaista vipeltäjää että siitä tiedosta koituneet haitat olisivat moninkertaiset hyötyihin nähden rippumatta siitä olisiko suomen paras vai huonoin lääkäri tai jotain siltä väliltä.

        Sen verran voin sanoa että töissä terveyskeskuksessa läntisessä suomessa.

        Vuoden verran on lääkärinä.

        Jos olet vasta vuoden ollut töissä lääkärinä terveyskeskuksessa.
        Sinun on aivan turha puhua mistään hoitovirheistä,koska et ymmärrä niistä mitään.
        Taidat olla vielä aivan liian innokas,aivan turhaa alkaa arvostelemaan täällä kirjoitetuksista hoitovirheistä.Koska sinun taidot ei riitä siihen.


      • Se katastrofiajattelija
        Näin lääkärinä kirjoitti:

        Vuoden verran on tässä tullut töissä oltua ja en todellakaan ole niin tyhmä että menisin täällä paljastamaan työpaikkani. Täällä on niin monenlaista vipeltäjää että siitä tiedosta koituneet haitat olisivat moninkertaiset hyötyihin nähden rippumatta siitä olisiko suomen paras vai huonoin lääkäri tai jotain siltä väliltä.

        Sen verran voin sanoa että töissä terveyskeskuksessa läntisessä suomessa.

        No aika oikeaan osuin. Vuoden verran ollut lääkärinä. On siis jo ollut katselemassa menoa terveysasemilla. Ja tietää pikkuisen terveysasioista. Luulin kyllä opiskelijaksi. Ja voi muuten ollakin, antaa vaan ymmärtää, että olisi jo vuoden ollut (valmistumisensa jälkeen) työssä terveyskeskuksessa. On ehkä tyoharjoittelussa. Selvästi havaittavissa optimismia mitä tulee tuohon suomen terveydenhoidon tasoon. Vaikuttaa että on vielä idealistista ja tuollaista positiivista, hyväntahtoista otetta. Kun suvaitsee kirjoitellakin täällä.


      • Näin lääkärinä
        lopeta tuo.2 kirjoitti:

        Vuoden verran on lääkärinä.

        Jos olet vasta vuoden ollut töissä lääkärinä terveyskeskuksessa.
        Sinun on aivan turha puhua mistään hoitovirheistä,koska et ymmärrä niistä mitään.
        Taidat olla vielä aivan liian innokas,aivan turhaa alkaa arvostelemaan täällä kirjoitetuksista hoitovirheistä.Koska sinun taidot ei riitä siihen.

        Ja sinulla sitten ilmeisesti riittä vaikka et ole päivääkään ollut terveydenhuollossa töissä?


      • Näin lääkärinä
        Se katastrofiajattelija kirjoitti:

        No aika oikeaan osuin. Vuoden verran ollut lääkärinä. On siis jo ollut katselemassa menoa terveysasemilla. Ja tietää pikkuisen terveysasioista. Luulin kyllä opiskelijaksi. Ja voi muuten ollakin, antaa vaan ymmärtää, että olisi jo vuoden ollut (valmistumisensa jälkeen) työssä terveyskeskuksessa. On ehkä tyoharjoittelussa. Selvästi havaittavissa optimismia mitä tulee tuohon suomen terveydenhoidon tasoon. Vaikuttaa että on vielä idealistista ja tuollaista positiivista, hyväntahtoista otetta. Kun suvaitsee kirjoitellakin täällä.

        Ei huolta, 10 vuoden päästä olen minäkin teidän jatkuviin aiheettomiin valituksiin kyllästynyt parkkiintunut mulkku. Sitä voitte miettiä kun seuraavan kerran valitatte.


      • opettele lääkär
        Näin lääkärinä kirjoitti:

        Ei huolta, 10 vuoden päästä olen minäkin teidän jatkuviin aiheettomiin valituksiin kyllästynyt parkkiintunut mulkku. Sitä voitte miettiä kun seuraavan kerran valitatte.

        Ei huolta.

        Oletko sä noin tyhmä että ilman näkemättä sairaskertomuksia,voit sanoa valitukset on aiheettomia.Mene vielä istuun koulun penkille!


    • ddddd.1

      Eipä tämä joka väittää että on lääkäri ei uskalla kertoa missä on töissä.Epäilen hän voi
      olla Hammaslääkäri.Sen tiedän että keskustelu palstoilla esintyy Hammaslääkäri joka on kiihko kommunisti. Muutenkin luonteentaan sadisti.

      • Se katastrofiajattelija

        Ei kai täällä nyt kukaan voi kertoa, missä on töissä. En minäkään uskaltaisi, vaikkei hääppönen työpaikka olekaan ja tuskin kukaan edes olisi kiinnostunut. AI mutta että joku hammaslääkärikin täällä kirjoittelee. Mistä tiedät että on hammaslääkäri?


    • näin on.

      Sama asia kun kysytään mikä sairaala tai lääkäriasema.Miksi pitäisi kertoa.
      Se ei varmasti auta mitään.

    • 1--....

      Jos tarvitsen sairaanhoitoa menisin johonki länsimaahan,Venäjälle en varmaan menisi.
      Tänä päivänä voi mennä ulkomaille hoitoon.Sehän tietysti maksaa.Sitä olen miettinyt monesti miksi lääkärit Suomessa haluttomia hoitamaan potilaita!

      • Näin lääkärinä

        Se on jälleen raha kysymys. Lääkäreillä ei ole riittävästi aikaa hoitaa potilaita. Tulospainetta on aivan liikaa ja nimenomaan määrän ei laadun suhteen. Vain leppoisilla yksityisillä vastaanotoilla ja psykiatrisessa sairaalassa on riittävästi aikaa todella perehtyä valtaosaan potilaan ongelmista.

        Päivystykset ja ruuhkautuneet vastaanotot sekä ylibuukatut osastot ovat sellaisia juostenkusten paikkoja ettei niissä lääkärillä ole aikaa hoitaa muuta kuin vain se kiireellisin asia. Näin se vain on.

        Ja ongelma on se että tilannetta ei edes yritetä korjata millään tavalla. Vaikka huutava tarve nähdään niin lisää työvoimaa ei palkata, koska muuten budjetti kusee. Yhden lisälääkärin investointi olisi monessa paikassa huomattavasti toimintaa nopeuttava homma, mutta virkoja ei perusteta koska ei ole rahaa palkat lisää. Täysin sama hoitajien kohdalla. Ja vaikutukset samat.

        Perustakaa uusi nokia niin on varaa palkata lisää väkeä julkiselle.


    • Kidutettu

      Potilaan mielipide asiasta . lääkärin koulutustasoa lisättävä. Ennen kaikkea käytöstavoissa parantamisen varaa.

      Kerroppa nyt lääkärin mielipide asiata. Kun kardiologi pelaa rasitustestin aikana nettipasianssia potilas lopettaa testin kesken ,ei pysty jatkamaan, puoskari poistuu huoneesta ,sanoen hullu mikä hullu päässäs sul vaa on vikaa.
      Sydän ultraasa sama pelle, näytöt alkaa olla vahvat että vika on korvien välisä. Seuraava yö oli yhtä helvettiä. 7 nitroa ja sietämättömät rintakivut . Ei tullut puoskari seuraavana päivänä edes katsomaan.laittoi siinä tilassa olevan potilaan osastolta kotiin.

      Siis kenen korvienvälissä vika on ,KUKAon psykiatrisen hoidon tarpeessa.

      Ensiavussa kyselin lääkäriä , johon hoitaja. En tiedä tuleeko sinun luoksesi, täällä on sairaiakin ihmisiä. Lisäksi ilmoitettiin ettei sinua oteta enää vastaan ja turha on hätäkeskukseenkaan soitella tämä tieto välitetään myös sinne.

      2kk henkihievereissä massiivisen keuhkoveritulpan saattelemana ja lääkärit käyttäytyy näin.
      Tiedoksi kaikille puoskareille keuhkoveritulppa on välitöntä hoitoa vativa sairaus ja tämä kesti 2kk. Enkä olisi koskaan saamut apuakyseiseltä ammattikunnalta, hyväveli ärjestelmän takia. En julkiselta enkä yksityiseltä.
      Onnekseni pääsin ykstyiseen röntgeniin ,siis ilman lähetettä. Kukaan ei suostunut sitä kirjoittamaan vaikka pyysin.
      , lisäksi vi...ilu jatkui vaan sairauden toteamisen jälkeenkin.

      Vastausta odotellen kidutettu

      • Kuunnellaampa

        ensin kyseisen kardiologin versio tapahtumista. Palataan asiaan sitten kun molempien osapuolten näkemykset on kuultu. Siihenasti voit jatkaa paasaamistasi hamaan tappiin asti.


      • Se katastrofiajattelija
        Kuunnellaampa kirjoitti:

        ensin kyseisen kardiologin versio tapahtumista. Palataan asiaan sitten kun molempien osapuolten näkemykset on kuultu. Siihenasti voit jatkaa paasaamistasi hamaan tappiin asti.

        Minusta tuon "kidutetun" kertomus vaikuttaa uskottavalta. Näin on varmaan asiat menneet. Voi olla pientä liioittelua, mutta pääsääntöisesti varmaan totta. Miksi hän tuollaisia keksisi?


    • lääkärit väärässä

      Keuhkoveritulppa vakava sairaus se voi tappaa muutamassa sekunnissa.Siinä varmaan ole mitään liioittelua.Pitäisi Suomen lääkäreittenkin kuunella potilasta.
      Omalta osaltani voin kertoa minulle tehtiin leikkaus jossa sattui hoitovirhe.
      Minua ei tietenkään uskottu kun sanoin mikä minua vaivaa koska se alkoi heti leikkauksen jälkeen.En tässä ala tarkemmin kertoon minkälaisen vaivan tämä aiheutti kuitenki oli hengen meno lähellä.Lääkärit ei uskonut minun puheita,sanoivat että tämä
      ei johdu leikkauksesta.Alettiin hakemaan vikaa muualta tehtiin aivan turhia tutkimuksia
      nämä tutkimukset varmaan maksoivat paljon,ei ole ihme että Suomen sairaanhoito maksaa.Sitten menin yksityiselle tämän alan ylilääkärille Suomessa,myös monta muuta lääkäriä jotka sanoivat tämä leikkaus on aiheuttanut sinulle tämän.Siis minä olin olin oikeassa.

      • Näin se vaan menee

        Niille on tärkeämpää salata oma, tai kollegan tekemä virhe, kuin saada potilas kuntoon.


    • lääkärit väärässä.

      Jatkan vielä tätä kertomusta.Ajatellaapa kuinka paljon turhia tutkimuksia tehdään,sitten muutin toiselle paikkakunnalle missä oli yliopistollinensairaala,taas sama ruliansi taas samat tutkimukset uudestaan,sanoin että nämä tutkimukset on vasta tehty ei auttanut mitään.Mutta taaskaan ei mitään vikaa löytynyt.Lääkäreillä oli kuin pakkomielle löytää jotain vikaa minusta.Minun puheita ei uskottu.Tässä oli se takana että hoitovirhettä ei haluttu tunnustaa.En ihmettele jos Suomen sairaanhoito maksaa.

    • Lääkärin vala
      • Olipas yllätys

        No tuollahan se taas tulikin: "Terveydenhoidossa ollaan alettu ymmärtämään se tosi asia, ettei kaikkea voi salailla ja peitellä. He itsekin haluavat tuoda hoitovirheet päivänvaloon kyräilyjen ja piilottamisien sijaan. "


      • SoTe-uuuudistus

    • luulisi ymmärtävän
      • Kunnioittavasti

        > Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät.....

        Millainen on suhtautuminen potilaisiin?
        Riittääkö sitä kunnioitusta vielä heillekin, vai meneekö kaikki kollegojen kunnioittamiseen?


      • Kas näin
        Kunnioittavasti kirjoitti:

        > Suhtaudun kollegoihini kunnioittavasti ja annan heille apuani, kun he potilaita hoitaessaan sitä pyytävät.....

        Millainen on suhtautuminen potilaisiin?
        Riittääkö sitä kunnioitusta vielä heillekin, vai meneekö kaikki kollegojen kunnioittamiseen?

        http://www.laakariliitto.fi/edunvalvonta-tyoelama/liiton-ohjeet/kollegiaalisuus/

        "Jos lääkäri havaitsee tai epäilee, että toisen lääkärin diagnoosi, hoito tai muu menettely on ollut virheellinen, on hänen ilmoitettava havainnoistaan asiallisesti kyseiselle kollegalle ja huolehdittava potilaan asianmukaisesta informoinnista ja hoidosta. Lääkärin on sopimatonta moittia potilaalle kollegansa toimintaa ja hänen on aina muistettava myös oman erehtymi­sensä mahdollisuus."

        Kollegiaalisuus ensin, muu sitten.


      • Kas näin 2
        Kas näin kirjoitti:

        http://www.laakariliitto.fi/edunvalvonta-tyoelama/liiton-ohjeet/kollegiaalisuus/

        "Jos lääkäri havaitsee tai epäilee, että toisen lääkärin diagnoosi, hoito tai muu menettely on ollut virheellinen, on hänen ilmoitettava havainnoistaan asiallisesti kyseiselle kollegalle ja huolehdittava potilaan asianmukaisesta informoinnista ja hoidosta. Lääkärin on sopimatonta moittia potilaalle kollegansa toimintaa ja hänen on aina muistettava myös oman erehtymi­sensä mahdollisuus."

        Kollegiaalisuus ensin, muu sitten.

        "Mikäli toinen lääkäri arviotaan antaessaan havaitsee, että hänen ja kollegan näkemysten välillä on potilaan kannalta merkittävä ristiriita, on hänen pyrittävä selvittämään asia potilaan luvalla suoraan kollegansa kanssa."


    • 458 nnu

      Ohjeita vaanei noudateta eikä mikään taho valvo heitä. Oma tyhmyys yritetään peittää potilaan haukkumisella ja muulla ylimielisellä toiminnalla.

      Murhasta tuomittava vankeuteen, niinkuin tavistenkin kohdalla.

    • mmmggg

      Aivan oikein.Hoittamatta jättäminen on murha,kun ihminen jätetään hoitamatta se johtaa ennen aikaiseen hengen lähtöön.Silloin se muuttuu rikokseksi.
      Tämä hoitamatta jättäminen tulee yhteiskunnalle kalliiksi,jos jää henkiin joudutaan maksaan eläkettä.Jos onnistuu saamaan eläkkeen.Sitten ne kärsimykset joutuu lopun ikäänsä kärsimään.Jos suomessa ei pystytä tekemään mitään pitäisi saada lähete ulkomaille.

    • Nauhotan käynnin

      Mikäli seuraavalla käynnillä ei ääni kellossa muutu, niin haastan koko puoskarilegioonan käräjille virkavelvollisuuden rikkomisesta, asiakirjaväärennöksistä, virka-aseman väärinkäyttämisestä, todistusaineiston hävittämisestä, väärien lausuntojen antamisesta, valvovan viranomaisen harhaanjohtamisesta jne jne jne.

    • Kidutettu

      Kidutetulta lisäys. Eipä tarvi yhtään liioitella asioita .
      Tuolta ylempänä olevasta kirjoituksesta selviää ettei kohdallani töpännyt vaan yksi puoskari. Kahden kk aikana olin tekemisissä 32 puoskrin kanssa ja 8 näistä käytäytyi täysin si........ti.

      3 kertaa yritettiin psykiatriseen sairaalaan, onnekseni sen alan spesialistit oli sitä mieltä ettei siihen ole aihetta eikä minun pääsä ollut mitään vikaa.

      Valitettavasti meidän sairaanhoitomme toimii näin.
      Kuinkahan moni vakavasti sairas makaa tälläkinhetkellä mielisairaalassa.

      Joku teistä halusi kuulla vastapoulenmielipiten asiasta. Niin minäkin . Tioivottavasti ottaa yhteyttä ,niin voimme keskustella miten tuli toimittua ja mitä tuli sanottua.
      Minulle se on äysin selvää,mutta jos hänen muistissa on väljää. Voisin kysyä ,haluaako hän mahdollisesti tarkistaa mikä on totuus.
      Käyrös oli senverran rajua että olen kyllä käyttänyt puhelintani apuna.

      Keuhkoveritulppa on yksi suurimpi kuolemaan johtaneita sairauksia. Olisi tosiaan aieellista kuunnella potilasta,edes diagnoosin jälkeen, mutta ei hukutaan vielä lisää.

      Neljänneksen kuolinsyy on keuhkoveritulppa eli 250 ihmistä tuhannesta kuoleeesiihen ,kun taas 1-2 tuhannesta sairastaa sen. Olen sata varma että nuo 248 ihmistä on käynyt lääkärissä ennen kuolmaansa ,mutta eivät ole saanut apua.

      Olisiko puoskareilla peiliin katsomisen paikka niin tässä kuin monesa muussakin asiassa.

      Potilasvakuutuskeskus on todennut hoidon virheellisyyden.

    • Kidutett

      Kidutetulta lisäys. Eipä tarvi yhtään liioitella asioita .
      Tuolta ylempänä olevasta kirjoituksesta selviää ettei kohdallani töpännyt vaan yksi puoskari. Kahden kk aikana olin tekemisissä 32 puoskrin kanssa ja 8 näistä käytäytyi täysin si........ti.

      3 kertaa yritettiin psykiatriseen sairaalaan, onnekseni sen alan spesialistit oli sitä mieltä ettei siihen ole aihetta eikä minun pääsä ollut mitään vikaa.

      Valitettavasti meidän sairaanhoitomme toimii näin.
      Kuinkahan moni vakavasti sairas makaa tälläkinhetkellä mielisairaalassa.

      Joku teistä halusi kuulla vastapoulenmielipiten asiasta. Niin minäkin . Tioivottavasti ottaa yhteyttä ,niin voimme keskustella miten tuli toimittua ja mitä tuli sanottua.
      Minulle se on äysin selvää,mutta jos hänen muistissa on väljää. Voisin kysyä ,haluaako hän mahdollisesti tarkistaa mikä on totuus.
      Käyrös oli senverran rajua että olen kyllä käyttänyt puhelintani apuna.

      Keuhkoveritulppa on yksi suurimpi kuolemaan johtaneita sairauksia. Olisi tosiaan aieellista kuunnella potilasta,edes diagnoosin jälkeen, mutta ei hukutaan vielä lisää.

      Neljänneksen kuolinsyy on keuhkoveritulppa eli 250 ihmistä tuhannesta kuoleeesiihen ,kun taas 1-2 tuhannesta sairastaa sen. Olen sata varma että nuo 248 ihmistä on käynyt lääkärissä ennen kuolmaansa ,mutta eivät ole saanut apua.

      Olisiko puoskareilla peiliin katsomisen paikka niin tässä kuin monesa muussakin asiassa.

      Potilasvakuutuskeskus on todennut hoidon virheellisyyden.

    • Suomessa ollaan hako

      Näin se on.Sanotaan vaikka ministeri menee lääkäriin on varmaan erinlainen kohtelu,kuin tavallisella ihmisellä.Hyvä esimerkki on tämä Sipilä,jolla oli keuhkoveritulppa hänet kyllä hoidettiin hyvin.Varmaan on sellaisia tapauksia on jossa turhaan laitettu mielisairaalaan,sekään ei ole mikään ihme jos on erimieltä lääkärin ja sanoo lääkärille suoraan ja vielä arvostelee lääkäriä voimakkaasti.
      Niin voi kostaa ja laittaa mielisairaalaan.Kosto on yleistä lääkärien keskuudessa,jos vielä olet tehnyt valituksen lääkäristä.Omalta kohdaltani voin sanoa kun minulle tehtiin leikkaus,leikkaus voidaan tehdä siten että se ei auta mitään minulle kävi näin.Syy varmaan oli siinä kun olin tehnyt valituksen lääkäristä.Tulee kosto mieleen.

      • Kastiton

        Hyvä kommentti. Sama tuli ensimmäisenä mieleen, kun kuulin tuosta Sipilän jutusta. Ja itsekseni ajattelin, että toisia hoidetaan, toisia ei. Sukupuolikin kyllä vaikuttaa. Miehet saavat parempaa hoitoa kuin naiset. Etenkin se keski-ikäinen nainen jää hoitamatta. Ja kaikki ongelmat ovat vain vaihdevuosia tai mielenterveyden ongelmia.


      • Miehen kokemus
        Kastiton kirjoitti:

        Hyvä kommentti. Sama tuli ensimmäisenä mieleen, kun kuulin tuosta Sipilän jutusta. Ja itsekseni ajattelin, että toisia hoidetaan, toisia ei. Sukupuolikin kyllä vaikuttaa. Miehet saavat parempaa hoitoa kuin naiset. Etenkin se keski-ikäinen nainen jää hoitamatta. Ja kaikki ongelmat ovat vain vaihdevuosia tai mielenterveyden ongelmia.

        Naiset sentään saa esim estrogeenihoitoa vaihdevuosiongelmiin, mutta miesten kohdalla ei edes tutkita mahdollisia testosteronipuutoksia, jos/kun alkaa ilmenemään ongelmia. Olen 38v ja testosteronivajeeseen viittaavia ongelmia on ollut jo 4 vuotta - ei tutkita, saatika hoideta.


      • Miehen kokemus
        Miehen kokemus kirjoitti:

        Naiset sentään saa esim estrogeenihoitoa vaihdevuosiongelmiin, mutta miesten kohdalla ei edes tutkita mahdollisia testosteronipuutoksia, jos/kun alkaa ilmenemään ongelmia. Olen 38v ja testosteronivajeeseen viittaavia ongelmia on ollut jo 4 vuotta - ei tutkita, saatika hoideta.

        Ai niin ja isälläni oli aikoinaan rintakipuja, meni lääkäriin, lääkäri kuittasi tutkimatta närästykseksi ja passitti apteekkiin hakemaan Samarinia. Isä kuoli seuraavana päivänä sydäninfarktiin.


      • Kastiton
        Miehen kokemus kirjoitti:

        Ai niin ja isälläni oli aikoinaan rintakipuja, meni lääkäriin, lääkäri kuittasi tutkimatta närästykseksi ja passitti apteekkiin hakemaan Samarinia. Isä kuoli seuraavana päivänä sydäninfarktiin.

        Joo, kyllä naiset saa estrogeenihoitoa. Mutta sitä kyllä suositellaan silloinkin, kun on joku muu vaiva. Joka ei ollenkaan ole estrogeenin puutteesta johtuvaa. Toki on yksittäistapauksia aina, niin tämäkin, mistä nyt kerron. Sain tuossa jokunen vuosi sitten hengitystieinfektion. Kurkku ihan tukossa, henki krohisi, ei nukkumisesta tullut mitään. Pieni lämmönnousu. Tartutin sen miesystävään. Mies meni kahden viikon kuluttua lääkäriin ja sai antibioottikuurin ja parani. Minä menin kolmen viikon kuluttua lääkäriin mutta sain yskänlääkettä. Tauti levisi parin viikon kuluttua silmiin, korvassa oli joku rakkula. Menin uudestaan lääkäriin. Silmätippoja ja korvatippoja. Päänsärkykin alkoi jo haitata, aina oli väsynyt ja tosi heikko ja voimaton olin. Menin kolmannen kerran lääkäriin kun kaulalla imusolmukkeet turposivat. Mitattiin kolesteroli ja verenpaine ja annettiin allergialääkeresepti. Ei mennyt silläkään. Molemmat käytiin terveyskeskuksessa, eri lääkärit kuitenkin. Lopulta sitten menin yksityiselle ja sain antibioottikuurin. Pari päivää, niin tunsin itseni terveeksi. Ja minulla tähän tautiin meni kolme kuukautta, miehellä kaksi viikkoa


    • Leima otsaassa

      On se ihmemies tuo sipilä kun saitulpan kahteen kertaan, minulle tk.n tohtori kirkkain silmin vakuutti ,ettei kukaan voi saada uutta tulppaa.

      En kyllä uskonut muutakaan mitä hän minulle selitti. Myös marevan lääkityksestä meillä oli erimielisyyksiä.
      Kuinka ollakkaan minä taas olin oikeasti. Kuinkahan moni menettää henkensä ollessaa ystävällinen näille satusedille.

      • Anonyymi

        Sen takia se Marevan yleensä tulpan jälkeen määrätään, ettei tulisi uusia tulppia.
        Tulppa voi tulla uudestaan, jopa lääkityksestä riippumatta.


    • 45354

      Lue ilalehden blogi "lääketeollisuuden palkkamurhaajat ".

      • NutCake

        Tsiisus mitä porukkaa täällä. Suurin osa hoidon tarpeessa :)


      • dfkjdljfdlkjfls

        "lääkäriksi kasvamiseen tarvitaan kollegiaalista tukea, ohjausta ja hankalien tilanteiden käymistä läpi kollegan kanssa."


        Joopasenjoo....


    • arvaaja

      Nuoret lääkärit ovat ok, mutta kun ikää tai koulutusta tulee lisää, jotkut lääkärit kuvittelevat, että he voivat kuvainnollisesti sylkeä potilaan naamalle ja sen jälkeen kirjoittaa potilaskertomukseen, että potilas on hankala tms. Pääasiassa nämä ovat tietenkin julkisen puolen lääkäreitä kuten esim. HUS.

      Asiassa on aina sana sanaa vastaan tai jos on sairaanhoitaja ollut läsnä, niin hänhän ei uskalla työkaverista totuutta kertoa. Sama asia jos tilanteessa on ollut vartijoita. He eivät lääkäreitä vastaan sano pahaa sanaa.

      Lääkärin menettelystä tehdään:

      1. Kirjallinen muistutus samalle yksilölle
      2. kantelu AVIin
      3. rikosilmoitus

      http://www.hus.fi/potilaalle/potilaan_oikeudet/valittaminen/Sivut/default.aspx

      Ongelma on se että virkavirhe vanhenee 2 vuodessa ja tällä hetkellä AVI:n käsittelyajat ovat jopa yli vuoden joten virkavirhe voi ehtiä vanhentua.

      En tiedä ottaako oikeuasiamies käsiteltäväksi kanteluita lääkäreistä, kun virallinen valitusosoite on AVI, mutta jos ottaa, niin kannattaa ehkä tehdä sinne enemmin käsittelyajan takia.

      Lisäksi AVIssa kanteluT käsittelee LÄÄKÄRIT!

      Potilaskertomuksessa olevista virheistä pitää tehdä oikaisupyyntö samalle yksilölle. Alkuperäistä potilaskertomusta ei voi korvata, mutta korjaus lisätään potilaskertomukseen. Jos ei lisätä, niin sama asia eli
      2. kantelu AVIin
      3. rikosilmoitus

      http://www.hus.fi/potilaalle/potilaan_oikeudet/potilasasiakirjat_tietojen_salassapito/virheen-oikaisu/Sivut/default.aspx

      Ainakin HUSissa on lääkäreitä sekä vartijoita jotka käyttäytyvät aivan mielivaltaisesti potilaita kohtaan eli ensin kuvainnollisesti syljetään potilaan naamalle, sitten kun potilas huomauttaa tästä lääkäriä, niin lääkäri kutsuu vartijat paikalle, jotka poistavat potilaan väkivalloin sairaalasta. Tositarina.

      • Olen kokeillut

        Rikosilmoitukset on turhia, koska poliisi ei tutki lääkärin tekemiä asiakirjaväärennöksiä, eikä kyllä muitakaan virkarikoksia.


      • Ei tutki?
        Olen kokeillut kirjoitti:

        Rikosilmoitukset on turhia, koska poliisi ei tutki lääkärin tekemiä asiakirjaväärennöksiä, eikä kyllä muitakaan virkarikoksia.

        > poliisi ei tutki lääkärin tekemiä asiakirjaväärennöksiä,.....

        Pitääkö olla valelääkäri, ennenkö poliisi rupeaa tutkimaan? Eikös poliisi tutkinut valelääkärin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä tutkijalautakunnan lisäksi?


      • Yksinkertaista
        Ei tutki? kirjoitti:

        > poliisi ei tutki lääkärin tekemiä asiakirjaväärennöksiä,.....

        Pitääkö olla valelääkäri, ennenkö poliisi rupeaa tutkimaan? Eikös poliisi tutkinut valelääkärin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä tutkijalautakunnan lisäksi?

        Juu, ei varmaan tutki. Kyllä pitää olla valelääkäri tai joku harhaoppinen, ennen kuin tutkitaan. Sitten kysellään lääkärin pomolta jotain ja jos pomo sanoo, että ei osaa ottaa kantaa ja että tähän mennessä on hoitanut työnsä hyvin niin se on sit sillä selvä. Näin se menee.


      • Anonyymi
        Ei tutki? kirjoitti:

        > poliisi ei tutki lääkärin tekemiä asiakirjaväärennöksiä,.....

        Pitääkö olla valelääkäri, ennenkö poliisi rupeaa tutkimaan? Eikös poliisi tutkinut valelääkärin tekemisiä ja tekemättä jättämisiä tutkijalautakunnan lisäksi?

        Eihän tutkimatta olisi selvinnyt edes se, että oli valelääkäri kyseessä.


    • arvaaja

      Lääkäriksi opiskelu kestää 6 vuotta, josta muistaakseni vain 2 opintopistettä on etikkaa ja kurssin sisältö on yhden ohuen kirjan lukeminen :-)

      Se siitä lääkäreiden etiikasta.

    • Kollegiaalisuus
      • V*ttu mitä p*skaa

        Kyllä se "kollegiaalisuus" tarkoittaa edelleen vain ja ainoastaan sitä, että lääkärin pitää olla puuttumatta kollegan tekemisiin, tai tekemättä jättämisiin ja ehdottomasti pitää visusti omana tietonaan, jos/kun havaitsee virheitä... tähän ne ainakin vetoaa joka käänteessä, jos/kun yrittää saada toista näkemystä esim potilasvahinkotapauksissa, yksikään lääkäri ei lähde arvioimaan kollegan aikaansaannoksia, koska näin ei kuulemma saa tehdä!


      • Näin mellä Suomessa
        V*ttu mitä p*skaa kirjoitti:

        Kyllä se "kollegiaalisuus" tarkoittaa edelleen vain ja ainoastaan sitä, että lääkärin pitää olla puuttumatta kollegan tekemisiin, tai tekemättä jättämisiin ja ehdottomasti pitää visusti omana tietonaan, jos/kun havaitsee virheitä... tähän ne ainakin vetoaa joka käänteessä, jos/kun yrittää saada toista näkemystä esim potilasvahinkotapauksissa, yksikään lääkäri ei lähde arvioimaan kollegan aikaansaannoksia, koska näin ei kuulemma saa tehdä!

        Näin on.Pitäisi olla puolueettomat lääkärit, eipä Ministerit ota mitään kantaa tässä asiassa. Hoitovirheen sattuessa lääkärit muuttuu ylimieliseksi,hoitovirhe onkin potilaan syy?


      • Kyänäio
        Näin mellä Suomessa kirjoitti:

        Näin on.Pitäisi olla puolueettomat lääkärit, eipä Ministerit ota mitään kantaa tässä asiassa. Hoitovirheen sattuessa lääkärit muuttuu ylimieliseksi,hoitovirhe onkin potilaan syy?

        Kaikilla on tiedossa jo se, että tässä maassa ollaan takahikiällä KAIKESSA mikä koskee kansalainen vs. valtio tai kunta tilannetta. Älkäänyt enää sitä päivitelkö, vaan tehkää radikaaleja ratkaisuja asian lopettamiseksi ja näiden muiluttajamanipulaattoreiden paljastumiseksi. Mediaa ja somea, nimiä ja totuus kehiin! Kun on kyse terveydestä, ei kukaan muu ole siitä vastuussa kuin henkilö itse, olkoonkin, että häntä hoitava lääkäri on tehnyt mitä on tehnyt, virheitä tai ei. Oleellista on se, että asioita ei enää piilotella ja niellä kaikkea sonztsaa mitä sieltä tuputetaan korvat ja suut täyteen. Sanelupolitiikan aika oli ja meni jo, on aika vaatia oikeutta ja jos ei sitä tule hyvällä, niin sitten joukolla.


    • porukalla lääkäriin

      Kyllä tämä valehtelu saa riittää,kun on terveydestä kyse.Vaikuttaa siltä että mikään ei tehoa.

    • totuus esiin

      Olen samaa mieltä, tutkimustuloksia väärennellään ja eräskin lääkäri kirjoitti oikein saatekirjeen englanniksi potilaalle, että ei kannata potilasta kuunnella jos apua hakea ulkomailta, että potilas kärsii vain luulotaudista.

      Nyt esitän kysymyksen, johon joku alalla työskentelevä pystyy vastaamaan: onko totta, että potilaan tietoihin voidaan laittaa tietokoneelle johonkin merkintä, että potilasta ei tule hoitaa jos sairaus liittyy johonkin asiaan jossa kolleega lääkäri on tehnyt virheen tai muun sen kaltaisen tiedon? puhutaan että potilaalla pitäisi olla tarkastusoikeus kaikkeen itseään koskevaan tietoon, mutta taitaa sekin olla katteetonta höpinää....

    • ei ole

      Työskentelen alalla. Missään ei sellaisia merkintöjä laiteta papereihin, että jota kuta ei kuuluisi hoitaa oli syy mikä tahansa.

      • P*skapuhetta

        Höpöhöpö! Jos joku lekuri on tehnyt virheen ja piilottanut virheensä tekemällä kaunistellut tekstit potilasasiakirjoihin, niin muut lääkärit tarkastelee tilannetta jälkikäteen tasan niiden kaunisteltujen tekstejen pohjalta, eikä todellisuuden mukaisesti, tätä perustellaan lääkäriliiton kollegiaalisuusohjeella! Tappelin aikoinaan 10 vuotta tuloksetta, siksi tiedän.


    • ulkomaille hoitoon

      Lääkärit kyllä keskenään puhuu ja soittelee toisilleen, tehdään vääriä diagnooseja tahallaan. Monesti on etukäteen sovittu sitä potilasta ei hoideta. Kun menet lääkärin vastaanotolle, sen huomaa heti jos lääkäri ei ota mitään kantaa oikein mistään asiasta.
      Ja haluaa päästä mahdollisimman nopeasti eroon potilaasta, lopuksi sanoo vielä että hän soittaa mutta sitä soittoa ei kuulu koskaan?

      • Anonyymi

        Priorisointia, hyvät ystävät, priorisointia.
        Se terveydenhuollossa osataan ja sitä käytetään.


    • ei ole

      Oot vainoharhainen. Ei kukaan tee tahallaan töitä väärin, mutta kyllä jotkut potilaat painuu mieleen jos jutut on outoja ja niistä lääkärit voi keskustella keskenään. Ei sillä, että hoidettaisiin jotenkin huonosti koska ei ole kenenkään etu ettei asiat hoidu ja potilas pyörii koko ajan tukkimassa vapaita aikoja.

      • kyllä tekee

        Oletko lääkäri? Kyllä tälläistä sattuu valitettavasti?


    • ok sitten

      Ok sitten tekee. Turha kinata.

      • Anonyymi

        Lääkärit ovat ainoa ammattikunta joka saa valehdella työkseen suomessa . Siis jopa potilaskertomukset . Kokeilkaa potilasvahingoissa pyytää uutta kertomusta hoidostanne . Tarinat vaihtuu törkeästi potilaiden oikeuksia loukaten ! Loputon suo hullun kaapuarmeijan kanssa taistelu . Paskanpuhujien ammattikunta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ovat ainoa ammattikunta joka saa valehdella työkseen suomessa . Siis jopa potilaskertomukset . Kokeilkaa potilasvahingoissa pyytää uutta kertomusta hoidostanne . Tarinat vaihtuu törkeästi potilaiden oikeuksia loukaten ! Loputon suo hullun kaapuarmeijan kanssa taistelu . Paskanpuhujien ammattikunta .

        Siitä on jo vuosia, kun kohdallani sattui leikkauksen aikana virhe.
        Pitkän tehohoidon jälkeen, kun saivat juuri ja juuri pidettyä minut hengissä, kirurgi tuli ihan henkilökohtaisesti ja oma-aloitteisesti kertomaan tekevänsä ilmoituksen potilasvahingosta. Sanoi, että hän tekee sellaisen, koska myös ymmärsi, että teen itsekin.

        Tilanne oli paha, ja virhe aiheutti sen, että loppuelämä on osittain pilalla. Potilasvahinkokeskus oli eri mieltä, sentään pienen korvauksen sain.
        Vaan eipä elämää ja terveyttä voi rahassa mitatakaan. Ei mikään summa korvaa terveyden menetystä.


    • Tab letti

      Toiveissa uudistus
      http://ala-sairastu-vakavasti.blogspot.fi/

    • VarokaOysinLekureita

      Aina yhtä ajankohtainen aihe. Lääkärillä on tässä maassa yksinoikeus itse päättää mitä potilasasiakirjoihin kirjaa, piti nämä kirjatut tiedot sitten paikkaansa tai ei. Myöhemmin niitä ei ole mikään pakko muuttaa, täydentää tai korjata, vaikka ne eivät todellisuutta vastaisikaan, jos lääkäri ei katso niiden merkintöjen olevan korjauksen tarpeessa. Näin asiat hoidetaan OYS:ssa ja tällä tempulla lääkärit pystyy piilottamaan omat möhläyksensä. Omakohtasta kokemusta löytyy, enkä näiden kokemusten jälkeen luota enää ainoaankaan OYS:n lääkäriin. Mielestäni virheetöntä ihmistä ei ole olemassa, mutta OYS:n mielestä heidän lääkäreiden tekemisissä ei ole olemassa minkäänlaista virheen mahdollisuutta.

      • suomessa-ei-oikeutta-saa

        Olen samaa mieltä OYS: n lääkärit on umpikieroja, ainakin nämä lääkärit joiden luona olen käynyt. Kun Suomessa ei kukaan valvo näitä, pitäisi olla puolueeton ryhmä joka tutkisi kaikki tapaukset. Jos todetaan että on tahallaan jättänyt potilaan hoitamatta , hoitovirheen sattuessa alkaa kiertelemään totuutta. Välittömästi lääkärin oikeudet pois määräajaksi tai kokonaan riippuu tapauksesta. Suomessa vain silitellään päitä. Suomi on tässä asiassa pahasti jälkijunassa, lääkäri
        saa tappaa ihmisiä joutumatta syytteeseen.


      • Nuolen_haavani

        Saa myös aiheuttaa pysyviä vammoja, tehdä peruuttamattomia toimenpiteitä päin helvettiä ja väärentää paperit parhain päin, jolloin kaikki vastuu on poissa. Korppihan ei korpin silmää noki, eli muut ei suostu arvostelemaan kollegan möhlimisiä. Kun papereissa on kaikki parhain päin, niin sillon kaikki on täydellisesti, olipa tosiasiassa lopputulos miten fiasko tahansa. Näitä puoskareita ei mikään mahti maailmassa tunnu saavan vastuuseen mistään. Jos erehdyt menemään potilaaksi kyseiseen lafkaan ja erehdyt luottamaan suomalaisen terveydenhoidon täydellisyyteen, saat syyttää itseäsi, koska potilaan vastuulle ne lekuritkin epäonnistumisensa sysää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minnekä sellaisten käyntien dokumentit joutuvat, lakaistaan, kun käynnistä ei löydy minkäänlaista mainintaa, dokumenttia?


      • Anonyymi

        Viimeistään potilasvahinkovakuutuskeskus lakaisee ne ongelmat.
        Jos potilaan hoidossa, esim. leikkauksessa on tapahtunut virhe, ja potilas tekee siitä vahinkoilmoituksen, niin potilasvahinkovakuutus viimeistään päättää, ettei ole virhettä tapahtunut, ainakaan sellaista, että potilaalle korvattaisiin jotakin.
        Senkin päättävät lääkärit, joilla ei ole tapahtumasta eikä potilaasta oikeastaan mitään tarkkaa tietoa.
        Vakuutuslääkärithän yleensäkin tekevät päätöksensä edes tapaamatta/näkemättä potilasta lainkaan.


    • Anonyymi

      Tuo on paskapuhetta ! Jotta terveydenhoidossa olisi muka korkea moraali potilaita kohtaan .

    • Anonyymi

      Ole yhteydessä potilasasiamieheen! Jos sinulla on todisteet ja aikaisemmat asiakirjat voit liittää ne potilasasiakirjojen oikaisupyyntöön.

    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulle ja ikävälle tuollainen. Ota yhteyttä potilasasiamieheen tai kerää kaikki todistusaineisto ota yhteyttä tietosuojavaltuutetun toimistoon ja vaadi korjauksia.

      Muista että on mm. henkilörekisterilaki ja laki potilaan oikeuksista. Euroopan GDRP lain mukaan kaikki virheellinen tieto tulee korjata.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe