miten alaikäinen voisi saada apua masennukseen? ajattelin vielä kerran yrittää elää, vaikka itsemurha olisi ehkä parempi vaihtoehto. jätän sen 2. vaihtoehdoksi, jos puhuminen ei auta. miten pääsen puhumaan jollekkin? kukaan ystäväni tai läheiseni ei pysty kuuntelemaan ongelmistani, koska kaikilla muillakin menee niin huonosti, etteivät he jaksaisi auttaa minua.
mistä apua itsemurha-ajatuksiin?
7
140
Vastaukset
- zxczxcasdzxc
Kävele terveyspisteeseen ja sano että haluat kuolla. Tuskin saat keskustelu apua, mutta ainakin saat tuhlata kaikki rahasi kalliisiin lääkkeisiin.
- ertyui
lääkkeitä on jo kotona jos niitä haluaisin. tahtoisin oikeasti puhua.
- elää kannattaa
Jos kavereillasi on vielä vaikeampaa, niin porukan ilmapiiri on silloin masentava. Voitko kertoa jotain elämästäsi kirjoittamalla ja siten helpottaa mieltäsi? Ei kyllä itsemurhaa kannata pitää vaihtoehtona alaikäisenä. Aivotkin ovat vielä kehitysvaiheessa ja saattaa olla että muutaman vuoden päästä masennus on tipotiessään.
- ertyui
Ei ole mitään "porukkaa". Minulla on vain 2 oikeaa ystävää, joista molemmilla menee huonosti. Eivätkä he minua masenna. Tahtoisin todella puhua, enkä kirjoittaa. En vain tiedä mistä saisin kuuntelijan.
- kärsäjärvren tutkija
ertyui kirjoitti:
Ei ole mitään "porukkaa". Minulla on vain 2 oikeaa ystävää, joista molemmilla menee huonosti. Eivätkä he minua masenna. Tahtoisin todella puhua, enkä kirjoittaa. En vain tiedä mistä saisin kuuntelijan.
Soita mielenterveystoimistoon tai mene lääkärille yms.
Vihjaat systeemille että sulla on suisidaalisuutta, jo pääset mukaan.
Edellinen viesti poistettu, koska viestiin haluttu lisätä vielä vahingossa unohtunut kriisipuhelimen numero.
Hei,
Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän.
Nyt kesäaikaan, kun kouluterveydenhoitajan tapaaminen ei ole mahdollista, saa keskusteluapua esimerkiksi Valtakunnallisesta kriisipuhelimesta.
Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja juhlapyhinä 15-07.
Jos haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:
http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
Käynnit eivät maksa mitään. Omalla paikkakunnallasi saattaa olla myös Nuorten kriisikeskus/ Nuorten kriisipiste.
Meihin voit ottaa yhteyttä myös Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
Net-Tuki Live päivystää joka arkipäivä kesällä klo 15-17, muutoin klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.
Lämpimin terveisin,
SOS-kriisikeskusHei,
tuossa yllä on paikkoja, joihin voit ottaa yhteyttä. Haluaisin vain tsempata. Älä luovuta, vaikka elämäsi juuri nyt tuntuu ahdistavalta ja masentavalta Myös seurakunnissa on ihmisiä töissä kesälläkin. Uskon, että löydät ihmisen, johon voit luottaa. Toivon, että keskustelemalla näet tulevaisuutesi valoisampana.
Älä luovuta
Terveisin Päivi-pappi Hämeestä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137