Olen siis 17. Mulla on ollut pitkään ongelmia vanhempien kanssa yms.Oon joutunut käymään ala-asteesta asti kaikenmaailman keskusteluista. Ja vihaan puhua tuntemattomille... Mulla on ollut masennus kaksi kertaa... Meillä on suvussa kroonista vakavaa masennusta ja epäilen että olen taas masentunut...
Koko viime vuodenkin kärsin koulussa kiusaamisesta. Muutenkin vihaan elämääni.Jatkuvaa riitelyä kotona ja saan vanhemmilta valitusta kokoajan ja minua kohdellaan kuin kakaraa. Olen jopa viillellyt ja harkinnut joskus itsemurhaa ku on kaikki paska kaatunut päälle.Tällä hetkellä olen ehkä joutumassa laitokseen asumaan. Tuntuu että en en jaksa elämässä yhtään mitään... Tulevaisuus pelottaa ja ahdistaa ja itken päivittäin..
en jaksa
3
75
Vastaukset
- Scriptingiä
Kuulostaa ehkä hölmöltä mutta oletko miettinyt päiväkirjan pitoa? Sinne voit rauhassa purkaa tuntojasi ja seurata kehitystäsi ilman muiden mielipiteitä. Hanki lukko päivyriin niin muut ei pääse siihen käsiksi. Voimia sulle!
Hei,
Kuulostaa siltä, että hyötyisit ajatustesi ja kokemustesi jakamisesta jonkun luotettavan ihmisen kanssa. Kouluterveydenhoitaja on yksi hyvä vaihtoehto tähän.
Vaikka kerroit, ettet pidä tuntemattomille puhumisesta, niin jos kuitenkin voisit keskustella nimettömänä jonkun täysin ulkopuolisen ihmisen kanssa, niin keskusteluapua on saatavilla myös soittamalla Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja juhlapyhinä 15-07.
Jos koet, että haluat kertoa olostasi lisää kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
Tukinet-live päivystää joka arkipäivä kesällä klo 15-17, muutoin klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.
Lämpimin terveisin,
SOS-kriisikeskusHei, myötätuntoa sulle.
Ehkä rohkenet ottaa yhteyttä johonkin yllä olevista osoitteista? Onko sinulla lähipiirissä yhtään ihmistä johon voit luottaa? Kirjoitat laitokseen joutumisesta. Ymmärrän, että laitos on jotain, mitä et halua? Mutta jos se on kuitenkin ihan ok paikka – ja juuri tällä hetkellä parempi vaihtoehto kuin riitaisa koti. Nimimerkkisi on ”en jaksa”. Jos voisitkin uudessa paikassa levätä, olla vaan ja kerätä voimia?
Toivon siunausta elämällesi
Päivi-pappi Hämeestä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663185
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262233Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681829Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251677Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161391- 281351
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61246Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281220Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101167Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631137