Eilisessä saarnassa,( taisi olla OM), mainittiin "Lapinmaan vasarasta, jolla jotkut lyövät toisia päähän"
Hieno huomio vanhimmilta, jos ymmärrän oikein tarkoituksen..
Osaatteko valaista asiaa enemmän?
" Lapinmaan vasara"
12
412
Vastaukset
Maallinen versio siitä oli moskovankortti suomettumisen aikana. Lähes aina ennen vaaleja jollekkin tuli asiaa Moskovaan ja heti asemalla haastateltiin, että mkitä terveisiä on mukana: Usein viesti alkoi sanoilla: Moskovassa oltiin huolissaan...
- teu.
Minusta on puhuttu jo monta vuotta niistä jotka lyö sam,an naulan kantaan ,.
ja minä olen sanonut että ovat huonoja timpureita kun tarvitaan momnta iskijää
ehteen naulaan , toiseksi koko naula vertauis on huono ,
Olisi pitänyt puhua siten , ettei vain ´kukaan alkaisi iskemään uusia nauloja
Kristukseen ja ristiin.- Taivaanmatkalainen
Olisi kannattanut kuunnella tarkasti. Oli hyvä saarna ja se kohta oli väkevää parannussaarnaa ihmisille, jotka ottavat lapinmaan neuvot käyttöön väärällä tavalla. Omanvanhurskauden tarkoituksessa ja muita niillä neuvoilla lyöden. Ja ihan väärin olette sen kohdan ymmärtäneet. Mutta ettehän ole edes kuunnelleet kokonaan sitä saarnaa niin aika heikoilla kantimillahan se teidän arvostelu silloin onkin. Ja aivan oman asenteen johdattamana puhutte täällä. Se on synti. Sanotaanhan kahdeksannessa käskyssä: "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi."Tässä on tullut lausuttua, kun ei olla kuunneltu koko saarnaa kuulevin korvin. Silloin on annettu itselle lupa synnin tekemiseen ja se on jo vakava tila jos antaa itselleen luvan tehdä syntiä. Itse en ainakaan täällä uskalla huhupuheiden perusteella arvostella toisia. Jos en ole itse kuullut. Olihan täällä joku viesti, että perjantaina Hämeenlinnassa julkaistaan, että ehtoollinen otetaan omiin käsiin. Eipä kuulunut Hämeenlinnasta sellaista. Kuinka te sitten uskotte vielä kaikkea mitä täällä joku sanoo? Itse ainakin haluan pysyä niin uskottavana, että sanomisillani on jotain todellista pohjaa. Kiitos saarnaajille, kun ovat saarnanneet armoa ja totuutta omia voimiaan runsaasti uhraten. Te ehkä ajattelette ettei siellä armosta saarnata, mutta totuus on se, että on runsaasti saarnattu armahtavasta Jumalasta. Ja painotettu, ettei usko ole omien tekemisten varassa vaan yksin Jeesuksen sovintotyön tähden saamme uskoa synnit anteeksi. Kannattaa kuunnella ilman ennakkoasennetta ja vihaa saarnoja alusta loppuun niin voi puhua kokonaisuudesta. Siunattuja seuroja kaikille!
- Taivaanmatkalainen
Taivaanmatkalainen kirjoitti:
Olisi kannattanut kuunnella tarkasti. Oli hyvä saarna ja se kohta oli väkevää parannussaarnaa ihmisille, jotka ottavat lapinmaan neuvot käyttöön väärällä tavalla. Omanvanhurskauden tarkoituksessa ja muita niillä neuvoilla lyöden. Ja ihan väärin olette sen kohdan ymmärtäneet. Mutta ettehän ole edes kuunnelleet kokonaan sitä saarnaa niin aika heikoilla kantimillahan se teidän arvostelu silloin onkin. Ja aivan oman asenteen johdattamana puhutte täällä. Se on synti. Sanotaanhan kahdeksannessa käskyssä: "Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi."Tässä on tullut lausuttua, kun ei olla kuunneltu koko saarnaa kuulevin korvin. Silloin on annettu itselle lupa synnin tekemiseen ja se on jo vakava tila jos antaa itselleen luvan tehdä syntiä. Itse en ainakaan täällä uskalla huhupuheiden perusteella arvostella toisia. Jos en ole itse kuullut. Olihan täällä joku viesti, että perjantaina Hämeenlinnassa julkaistaan, että ehtoollinen otetaan omiin käsiin. Eipä kuulunut Hämeenlinnasta sellaista. Kuinka te sitten uskotte vielä kaikkea mitä täällä joku sanoo? Itse ainakin haluan pysyä niin uskottavana, että sanomisillani on jotain todellista pohjaa. Kiitos saarnaajille, kun ovat saarnanneet armoa ja totuutta omia voimiaan runsaasti uhraten. Te ehkä ajattelette ettei siellä armosta saarnata, mutta totuus on se, että on runsaasti saarnattu armahtavasta Jumalasta. Ja painotettu, ettei usko ole omien tekemisten varassa vaan yksin Jeesuksen sovintotyön tähden saamme uskoa synnit anteeksi. Kannattaa kuunnella ilman ennakkoasennetta ja vihaa saarnoja alusta loppuun niin voi puhua kokonaisuudesta. Siunattuja seuroja kaikille!
Edellisellä viestillä en tarkoita Armon penikkaa,joka kysyi asiasta.
- siis kyllä ja ei
Taivaanmatkalainen kirjoitti:
Armosta saarnataan, sen kaikki tiedämme. Ehdoksi armon saamiselle on kuitenkin asetettu ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, -> tämä on se ongelma.
PItää olla esikoislestadiolainen.
Pitää olla lapinluottamus.
Anteeksiantoon ei ole lupa uskoa, ellei esikoislestadiolainen ole sitä todistanut.
Jeesuksen lisäksi Jumalan armon kohtaamiseen tarvitaan es.lest. ihminen välikädeksi.
Mm. nämä ovat ihmisoppeja, väärin tulkittu Raamatusta.
LIsäksi on valtava määrä erilaisia käskyjä ja kieltoja joilla estetään vapaa uskominen Kristukseen, sitomalla ihmisen omatunto tällaisiin ihmisten keksimiin käskyihin ja kieltoihin. - teu,
siis kyllä ja ei kirjoitti:
Armosta saarnataan, sen kaikki tiedämme. Ehdoksi armon saamiselle on kuitenkin asetettu ihmisoppeja ja ihmiskäskyjä, -> tämä on se ongelma.
PItää olla esikoislestadiolainen.
Pitää olla lapinluottamus.
Anteeksiantoon ei ole lupa uskoa, ellei esikoislestadiolainen ole sitä todistanut.
Jeesuksen lisäksi Jumalan armon kohtaamiseen tarvitaan es.lest. ihminen välikädeksi.
Mm. nämä ovat ihmisoppeja, väärin tulkittu Raamatusta.
LIsäksi on valtava määrä erilaisia käskyjä ja kieltoja joilla estetään vapaa uskominen Kristukseen, sitomalla ihmisen omatunto tällaisiin ihmisten keksimiin käskyihin ja kieltoihin.Olen kertonut useamman kerran kevään aikana Etytä vain se on syntiä
minkä Jumala on määritellyt , ja milloin Jumala on määritellyt synnit .
Hän määritteli Luomisessa ensi kerran ja kirjoitti ne sydämeen .
Koska ei kestänyt hirvittävän kauan , kun Jumala sanoi Nooalle , minä hukutan
syntisen Lihan kaikki se sana oli silloin kuin , hän sanoi NOAlle tee arkki ja antoi
mitat ja muutmääräykset , mutta ei erikseen syntimääritystä .
Sen sai sitten Mooses 1447 eKr, se oli toinen kerta , ja silloin ne tuli kivitauluihin
Nämä asit on sittemmin pantu Raamattuuun mitä siellä lukee ?
tuossa oli joitain lauseita : joita ei siellä ole
Pitää olla esikoislestaadiolainen,
pitää olla lapin luottamus ,
Anteeksi antoon ei ole lupa uskoa
Jeesuksen lisäksi Jumalan armon kohtaaminen (välikäsi )
Einne ole lainkaan Raamatussa , Nämä on täysin ihmisoppeja
Lisäksi on valtava määrä erilaisia käskyjä ja kieltoja joilla estetään
vapaa uskominen Kristukseen , sitomalla ihmisen Omatunto tälläisiin
ihmissten keksimiin käskyihin ja kieltoihin.
olen samaa mieltä .
- kaupustelija
Tommonen Lapin vasara olis hyvä tuote vaikka lähetysmyyjäisiin. Vois laittaa vähän poronnahkaa pehmusteeksi, ettei sattuis niin pahasti
- Lapplandsbranten
Lapin vasaralla voisi lyödä vaikka teuvoa päähän? Jos vaikka tulisi järkiinsä?
- sekö se mykyttää
No miksi ei kukaan sano mitään, kettuko kielenne vei ?!
vai oliko ihan se vanha jäärä.- teu.
Älä ala niuhoon , tietenkin me voimme selostaa ,asioita kuinka vain niinkuin sinä
Mutta meidän tulee miettiä Asioita , niinkuin Mielonen sanoi , pidin Iisakista .
Joku lapin veikoista kysyi , missä on mainittu Nikodeemuksen uudesti syntyminen
ehkä ei sillä sanalla , Mutta kun Nikodeemus oli Kortteeri isäntä kaikki ne 8 kertaa
sen ensimmäisen jälkeen , Niin Joh .7:50 sanotaan se sana toisin niin Nikodeemus ,
JOKA OLI YKSI HEISTÄ , jua sanoi heille ,51 Tuomitaanko laissamme ketään ,
ennenkuin häntä on kuulusteltu ja saatu tietää, mitä hän on tehnyt .
Vaikka LLL:n kirjoitukset on hyviä , tämät pitäisi korjata sillä ne on pielessä.
ja sen olen tutkinut , niin monesti että tiedän mistä puhun , kun puhun LLL:n
omalaatuiseta niuhomisesta olkoon (sitten vaikka sarkastisuutta , joka
ei laikaan edistä taivasmatkaa .
Olen valmis vastaamaan asiasta ,jos joku sattuisi kysymään oikeesti
tästä asiasta , ja lupaan kaivaa lisääkin tietoja niin, että voisit itse´tutkia .
- valoakin jossain oli
Jahas ja täällä on tämä teidn hengetön neropattinne taas käynyt imurinsa kanssa ja on kuin onkin osannut suunnata imurinsa letkun juuri siihen kohtaan jossa olisi ollut jotain asiaa ja Raamatullista mietittävää itsekunkin sielun opiksi !!
Mutta ei ei ja ei täällä EI saa olla esillä muuta kuin tuota teidän isien ikiharhaa jossa on jUmala köysissä kellarissa kuten Muromakin sanoi jossain yhteydessä !
Se on teuidän korkein hengellisyyden muoto kun Jumala on saatu nippusiteillä kellarin nurkkaan ja koko seurakuntanne istumaan luukun päälle.
Siinä sitten hartaan aluetaan postillaa ja pitkää katkismusta ja mitataan mikrometrillä napin halkaaisijaa ja verhojen pituutta.
miten tämä voi olla totta vuonna 2014 !- Nippuside peukalossa
Se on teuidän korkein hengellisyyden muoto kun Jumala on saatu nippusiteillä kellarin nurkkaan ja koko seurakuntanne istumaan luukun päälle.
Siinä sitten hartaan aluetaan postillaa ja pitkää katkismusta ja mitataan mikrometrillä napin halkaaisijaa ja verhojen pituutta.
Kertoisitko ihan aikuisen oikeasti mitä tarkoitat???
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613425Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1152616Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152575Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282474- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282027Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241783Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291638