Mielipiteitä näistä itse tehdyistä vaatteista

Mindele

21

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikein kivoja

      Oikein kivan näköisiä. En kyllä päässyt riittävän lähelle nähdäkseni ompelun laatua, mutta täältä katsottuna tosiaan kivoja vaatekappaleita. Teitkö kaavat itse? Käytitkö noissa taskunsuissa kaksoisneulaa? Mistä hankit tuon valokuvakankan?

      • Mindele

        Kiitos :)
        Laatikkopaita on leikattu ihan suoraan ja muissa käytetty Burdan ja Suuren käsityölehden kaavoja. Kankaat on hankittu EK:sta.


      • Oikein kivoja
        Mindele kirjoitti:

        Kiitos :)
        Laatikkopaita on leikattu ihan suoraan ja muissa käytetty Burdan ja Suuren käsityölehden kaavoja. Kankaat on hankittu EK:sta.

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.


      • Sivuhuomauttelija
        Oikein kivoja kirjoitti:

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.

        Vaaleat shortsit ovat tehdastekoiset housut. Lahkeet on katkaistu ja nappi vaihdettu.


      • Mindele
        Sivuhuomauttelija kirjoitti:

        Vaaleat shortsit ovat tehdastekoiset housut. Lahkeet on katkaistu ja nappi vaihdettu.

        En kai niin huonolaatuista tee, että näyttää tehdaspöksyiltä?


      • Sivuhuomauttelija
        Mindele kirjoitti:

        En kai niin huonolaatuista tee, että näyttää tehdaspöksyiltä?

        Valitettavasti nuo housut kyllä näyttävät tehdaspöksyiltä. Muut ovat siistejä ainakin niiltä osin, mitä kuvista voi päätellä.


      • langat ristissä
        Oikein kivoja kirjoitti:

        Pitää vielä toistaa kkysymys tuosta kaksoisneulan käytöstä. Minä olen nimittäin joskus kokeillut sitä omassa koneessani ja haluaisin mielelläni tietää, toimiiko se oikeasti kenelläkään! Olen päätynyt joka kerralla (langoitusurakan ja väistämättömän epäonnistumisen jälkeen) ajamaan tavallisella neulalla kahdesti ja aina siinä jostakin kohdasta saa purkaa muutaman sentin, kun tikkijonot laineilevat.

        Itse ainakin koulussa ompelin ja hyvin toimi, menevätköhän langat solmuun vai mikähän siinä on, en tiedä sopivatko kaikki koneet yhtähyvin kaksoisneulalla ompeluun


      • pöhö
        langat ristissä kirjoitti:

        Itse ainakin koulussa ompelin ja hyvin toimi, menevätköhän langat solmuun vai mikähän siinä on, en tiedä sopivatko kaikki koneet yhtähyvin kaksoisneulalla ompeluun

        Kaksoisneula ainakin minulla toimii hyvin. Täsrkeää on lankojen pujotus ja kireyden säädöt. Itse myös säädän vitoselle.


    • Ihan ok,

      vaikkei mun tyyliäni olekkaan :-)

      Oletko ajatellut myydä? Kyllä voisin kuvitella ehkä menevän kaupaksi, siinä tapauksessa, jos on hyvin ommeltu ja istuu hyvin. Sitähän ei voi kuvista päätellä.

      Kiva nähdä ihmisten itse ompelemia.
      Itse kun en millään opi vaikka vuosikymmeniä yrittänyt, niin saa ainakin iloita muiden osaamisesta :-)

      • yök

        Kauheita


      • ............
        yök kirjoitti:

        Kauheita

        Hyvän näköisiä ovat.


      • Mindele
        ............ kirjoitti:

        Hyvän näköisiä ovat.

        Kiitos :)


      • Mindele

        Nuo on ihan itselleni tehtyjä.


    • Hienoja ovat

      Kivan näköisiä vaatteita! Erityisesti pidin noista paidoista.
      Kauniit kankaatkin valittu niihin. Kannattaa ilman muuta jatkaa ompelua, kun noin hyvin on onnistuneet.

      • Mindele

        Paljon kiitoksia :)


    • omppupompelija

      Tosi kivoja, varsinkin eka kuva (hehe lempiväri ehkä vaikuttaa)! Voisin kuvitella itsekin kesällä pitäväni.

      Ainakin värisilmää sulta löytyy (tai tässä vain oletan, että sinä olet tehnyt ne... tai kuka nyt onkaan niin värit on hyvin), ja todella hyvin sopii yhteen.

      Ekan kuvan housut vaikutti hieman huonommin tehdyiltä, mutta tokan kuvan housut ainakin tästä kuvasta aivan nappiin.

    • Mielestäni

      Minä oon taas siteä mieltä, että nuo vaatteet näyttävät halvoille.

      • Mindele

        Ok, kiitos mielipiteestä.


    • sieviä olivat

      Itse tykkäsin enemmän ensimmäisessä kuvassa olevasta asusta. Varsinki toppi/paita oli tosi sievä ja shortsit just tähän aikaan vuodesta tarpeelliset. Ihanan raikkaat väritkin.

      ps. ei olleet halvan näköisiä, joidenkin mielestä kaiken pitää olla jotain merkkiä....

      • kjgkjgkjg

        Ei tarvitse olla merkkiä mutta voisivat olla tyylikkäitä ja nättejä.


    • Feikkiä tikkiä

      Kaksoineulasta vielä, että ei toimi todellakaan. Siis ei tule kestämään ommel venytystä trikoossa jota yleensä kaksoineulalla ommellaan. Tai pitää ommella niin lyhyellä tikillä ettei ole kaunis että kestäisi. Saumurin ommel kyllä kestää venytystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe