Uskotko 100% niinkuin Adventtikirkko opettaa?

100% usko

Uskotko täysin valoin "advent-ISMIIN" niinkuin Adventtikirkko opettaa 28-opinkohdassaan?

13

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei-

Minusta "-ismi" "adventismi" on lähinnä sanahirviö jota ainakin itse pyrin karttamaan aina. "ismit" tuovat mieleen lähinnä jonkun kammottavan taudin.
      vrt. reumatismi esim.

Minulle ei 28- opinkohtaa ole mikään ongelma sillä tunnen asioita sen verran hyvin- mutta monille joilla ei ole harrastuksenaan ollut Raamatun tutkimista on tietenkin asioita jotka eivät ole täysin selviä.

28- opinkohdan on tarkoitus kaiketi olla seurakuntaan otettaessa sellainen luettelo opista jossa kerrotaan mitä kirkko opettaa.
      Jos ajatellaan että on uskoon tulleita ihmisiä jotka haluavat hylätä syntinsä- mutta eivät osaa paljoa jumaluusoppia- voi asia olla tietenkin joskus hiukan ongelmallinen.
      - Mutta tarkoitus 28 opinkohdassa on kuitenkin kertoa mitä kirkko opettaa ettei tule mitään pakoa sitten liika suuren kulttuurishokin vuoksi ettei olisi mitään tietoa ennalta ollut ja -kerrottu.

Mitä 28 opinkohdassa on ihmeellistä- Kysellä voi aina ja selvittää asiat.

Esim. kysymys kolminaisuudesta on asia jota ei yksikään pappi eikä pastori osannut minulle opettaa koskaan- Mietin asiaa toistakymmentä vuotta ennen kuin selvisi miten kolminaisuus voi mennä ihmisjärkeen.

Siis esim. vastasin mitä minä ajattelen- esim.

Siunausta
      Jari Laurila

• #hullutusta#

Advent-ISMi on yksi ismi muiden joukossa.

• ei edes pappi

Kuuluuko kolminaisuuteen Jeesuksen veri?
        Mikä on Pyhän Hengen voima advent-ISMUISSÄ?

• ei edes pappi kirjoitti:

Kuuluuko kolminaisuuteen Jeesuksen veri?
        Mikä on Pyhän Hengen voima advent-ISMUISSÄ?

Hei-

Pyhä Henki on yhtä kuin Jumala itse kutakuinkin.

Jeesuksen veri= uhriveri kutakuinkin.

Kolminaisuus = Isä Poika Pyhä Henki = jumaluus kutakuinkin Apt 17:29, Kol 2:9
        = Jumala ilmoittanut olemassa olonsa kutakuinkin noissa 3 -persoonissa.

Siunausta
        Jari Laurila

• Eittämättä on näin
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei-

Siunausta
        Jari Laurila

Jari - sana " kutakuinkin" joka on sama kuin " jokseenkin " eli lieventävä, joutaa pois! Asia on absoluuttinen, ei relatiivinen!

• 100% a-ismi
        jarinhotelli kirjoitti:

Hei-

Siunausta
        Jari Laurila

Ei Pyhä Henki mikään jumaluus ole. Adventismi ja helle on tehnyt tehtävänsä.

• Eittämättä on näin kirjoitti:

Jari - sana " kutakuinkin" joka on sama kuin " jokseenkin " eli lieventävä, joutaa pois! Asia on absoluuttinen, ei relatiivinen!

Hei-

Käytän huumoripitoista ilmaisua.
        Luulin että se ilman muuta tajutaan sellaisena.
        Ei kuitenkaan ole tavatonta että leikkimielinen ilmaisu -luullaan minua tyhmemmäksi kuin olen ja otetaan vakavissaan.

Sitten toinen juttu varmuuden vuoksi;
        - Minä en pidä- ja ole pitänyt minkäänsortin pomoja itselläni koskaan ilman työsopimuksia. Jokainen voi tehdä omaa työtään rauhassa.

Hallitsen ja vallitsen tiedot ja taidot demokratian- hallinnon- esimies- yms hyvissä käytännöissä ja metodeissa. On kokemusta ja koulutusta.
        >>>>>>>>>>>>> Esimiehiä voi olla vain kun on solmittu työsopimus josta toinen kappale on minulla piirongin laatikossa- siihen liittyvä eli yhdessä sovitut perustehtävät ja tavoitteet- ja minulla lompsassa tilinauhoja.

Harrastusyhdistystoiminnassa ei työsopimuksia solmita. Pätee tasa-arvoisten ihmisten ryhmien toiminta. Alaistaitoja ei vaadita eikä esimiehiä olemassa ei.
        - Ei ole sellaisia sopimuksia.

Ihmiset alkavat toisinaan luulemaan liikoja- Joku naapurikin luuli minua joskus puolisokseen haukkui päin näköä ja sekaantui joka Jumalan asiaan- ja ei millään tajunnut että hänellä oma huusholli.

Siunausta
        Jari Laurila

• 100% a-ismi kirjoitti:

Ei Pyhä Henki mikään jumaluus ole. Adventismi ja helle on tehnyt tehtävänsä.

Hei

Pyhä Henki on osa jumaluutta- Yksi jumaluuden prsoonallisuus.

Emme voi osoittaa aikaa Raamatusta ettikö jokainen kolme persoonallisuutta olisi ollut olemassa.
        Kol 2:9, Apt 17:29.

Siunausta
        Jari Laurila

• Olen huolellisen tutkimisen jälkeen päätynyt siihen, että uskon Adventtikirkon 28 opinkohdasta täsmälleen nolla prosenttia.

Läpikotaisin pötyä, aivan kaikki.

Turha sitä on sen enempää pöyhiä.

• pyh!

Sitten olet täysin Jumalan hylännyt pakana matkalla helvetin tuleen.

• pyh! kirjoitti:

Sitten olet täysin Jumalan hylännyt pakana matkalla helvetin tuleen.

pyh! kirjoitti: «Sitten olet täysin Jumalan hylännyt pakana matkalla helvetin tuleen.»

Osaan käyttää Jumalaa myyttisenä käsitteenä aivan yhtä hyvin kuin sinäkin. Se onkin ainoa mielekäs merkitys, joka tuolla sanalla on.

Helvetin tulesta tulee mieleen, että onhan tässä lämpöä piisannut. Luin juuri lehdestä, että kuuman päivän touhuttuaan ja kuuman yön nukuttuaan ainakin suomalainen ihminen on kolmen annoksen humalatilaa vastaavassa kunnossa. Ehkä se on tuottanut suorapuheisuutta ja sarkasmia.

• Eksytys on

En usko.

• Hei-

Onko Sinun mielestäsi näissä jotakin vikaa ? Jos on mielestäsi vikaa niin mitä vikaa, vikaa ?

Perusopinkohdat - Oppi Jumalasta

1. Pyhä Raamattu
      2. Kolminaisuus
      3. Isä
      4. Poika
      5. Pyhä Henki
      1. Pyhä Raamattu
      Pyhä Raamattu, Vanha ja Uusi testamentti, on kirjoitettu Jumalan sana, jonka jumalallisen innoituksen vaikutuksesta pyhät Jumalan miehet puhuivat ja kirjoittivat Pyhän Hengen johtamina. Tässä sanassa Jumala on uskonut ihmiselle pelastumiseen välttämättömän tiedon. Pyhä Raamattu on erehtymätön ilmoitus Jumalan tahdosta. Se on luonteen mittapuu, kokemuksen koetinkivi, arvovaltainen opin ilmoittaja ja luotettava esitys Jumalan teoista historiassa. (2.Piet. 1:20,21; 2.Tim. 3:16,17; Ps. 119:105; Sananl. 30:5,6; Jes. 8:20; Joh. 17:17; 1.Tess. 2:13; Hepr. 4:12.)
      2. Kolminaisuus
      On olemassa yksi Jumala: Isä ja Poika ja Pyhä Henki, kolmen yhtä iankaikkisen persoonan ykseys. Jumala on kuolematon, kaikkivoipa, kaikkitietävä, kaikkea korkeampi ja aina läsnä oleva. Hän on ääretön ja ylittää ihmisen käsityskyvyn; kuitenkin hän on tehnyt itsensä tunnetuksi ilmoittamalla itsensä. Hän on arvollinen saamaan koko luomakunnan ikuisen ylistyksen, palvonnan ja palveluksen. (5.Moos. 6:4; Matt. 28:19; 2.Kor. 13:13; Ef. 4:4-6; 1.Piet. 1:2; 1.Tim. 1:17; Ilm. 14:7.)
      3. Isä
      Jumala, iankaikkinen Isä, on koko luomakunnan Luoja, kaiken alkulähde, ylläpitäjä ja hallitsija. Hän on vanhurskas ja pyhä, laupias ja armahtavainen. "Hän on kärsivällinen, ja hänen hyvyytensä ja uskollisuutensa on suuri." Pojassa ja Pyhässä Hengessä ilmenevät ominaisuudet ja kyvyt ovat myös ilmauksia Isästä. (1.Moos. 1:1; Ilm. 4:11; 1.Kor. 15:28; Joh. 3:16; 1.Joh. 4:8; 1.Tim. 1:17; 2.Moos. 34:6,7; Joh. 14:9.)
      4. Poika
      Jumala, iankaikkinen Poika, tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan kaikki luotiin, Jumalan luonne ilmoitetaan, ihmiskunnan pelastus toteutetaan ja maailma tuomitaan. Hän, ikuisesti tosi Jumala, tuli myös tosi ihmiseksi, Jeesukseksi Kristukseksi. Hän sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Mariasta. Hän eli ja koki kiusauksen ihmisolentona mutta antoi täydellisen esimerkin Jumalan vanhurskaudesta ja rakkaudesta.
      Ihmeteoillaan hän ilmensi Jumalan voimaa, ja ne osoittivat hänen olevan Jumalan lupaama Messias. Hän kärsi ja kuoli vapaaehtoisesti ristillä meidän syntiemme tähden ja meidän sijastamme. Hänet herätettiin kuolleista, ja hän astui ylös taivaisiin suorittaakseen palvelusta taivaallisessa pyhäkössä meidän hyväksemme. Hän on tuleva takaisin kirkkaudessa vapauttaakseen lopullisesti kansansa ja saattaakseen kaiken ennalleen. (Joh. 1:1-3,14; Kol. 1:15-19; Joh.10:30; 14:9; Room. 6:23; 2.Kor. 5:17-19; Joh. 5:22; Luuk. 1:35; Fil. 2:5-11; Hepr. 2:9-18; 1.Kor. 15:3,4; Hepr. 8:1,2; Joh. 14:1-3.)
      5. Pyhä Henki
      Jumala, iankaikkinen Henki, toimi yhdessä Isän ja Pojan kanssa luomisessa, ihmiseksitulemisessa ja lunastuksessa. Hän innoitti Raamatun kirjoittajia. Hän täytti Kristuksen elämän voimalla. Hän vetää ihmisiä puoleensa ja saattaa heidät synnintuntoon; ne, jotka vastaavat hänen kutsuunsa, hän uudistaa ja muuttaa Jumalan kuvan kaltaisiksi. Isän ja Pojan lähettämänä hän on aina Jumalan lasten kanssa, jakaa hengellisiä lahjoja seurakunnalle, antaa sille voiman todistaa Kristuksesta ja sopusoinnussa Pyhän Raamatun kanssa johtaa seurakuntaa tuntemaan koko totuuden. (1.Moos. 1:1,2; Luuk. 1:35; 4:18; Ap.T. 10:38; 2.Piet. 1:21; 2.Kor. 3:18; Ef. 4:11,12; Ap.T. 1:8; Joh. 14:16-18,26; 15:26,27; 16:7-13.)

Yst. t. Jari Laurila

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      89
      5005
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      51
      3982
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2621
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2061
    5. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      23
      1913
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1799
    7. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1775
    8. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1697
    9. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1541
    10. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1404
    Aihe