Pääsetkö Taivaaseen?

Jumalan voima

Millä ilveellä kirjanoppinut, sapattifariseus ja palkkapaimenet pääsevät Taivaaseen?
Lue Jumalan Sanasta miten Jeesus suhtautui em. "kavereihisi".

6

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee parannus!

      Sinä et ainakaan pääse, koska et tee mitään muuta kuin syytät valheellisesti toisia ihmisiä. Ilmestyskirjan mukaan ne joutuvat helvetin tuleen, jotka valhetta rakastavat, kuten sinä teet.

      • pyh!

        Eivät sunnuntai- eikä sapattifariseukset pääse taivaaseen.


      • Jeesus Tuomarina
        pyh! kirjoitti:

        Eivät sunnuntai- eikä sapattifariseukset pääse taivaaseen.

        Onneksi toinen ihminen ei saa päättää siitä, kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei.


      • Jeesus Tuomarina kirjoitti:

        Onneksi toinen ihminen ei saa päättää siitä, kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei.

        Jeesus Tuomarina kirjoitti: «Onneksi toinen ihminen ei saa päättää siitä, kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei.»

        Vuosikymmeniä sitten luin Kai Arasolan artikkelin, jossa hän veti yhtäläisyysmerkit toisten ihmisten tuomitsemisen ja Pyhää Henkeä vastaan tehdyn synnin välillä. Hänen perustelunsa oli kohtalaisen looginen ja pidin tuosta artikkelista.

        Otetaanpa tähän Matt 6:14-15 eli heti "Isä meidän"-rukouksen jälkeen tulevat jakeet (1992 käännös):

        "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. "


      • Yksi Jumala ja laki
        v.aari kirjoitti:

        Jeesus Tuomarina kirjoitti: «Onneksi toinen ihminen ei saa päättää siitä, kuka pääsee Taivaaseen, kuka ei.»

        Vuosikymmeniä sitten luin Kai Arasolan artikkelin, jossa hän veti yhtäläisyysmerkit toisten ihmisten tuomitsemisen ja Pyhää Henkeä vastaan tehdyn synnin välillä. Hänen perustelunsa oli kohtalaisen looginen ja pidin tuosta artikkelista.

        Otetaanpa tähän Matt 6:14-15 eli heti "Isä meidän"-rukouksen jälkeen tulevat jakeet (1992 käännös):

        "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. "

        Aivan oikein v.aari - tässä tulee taas esiin Raamatun Jumalan oikeudenmukaisuus meille syntisille.

        Kun laki (joka ei koskaan voi muuttua) periaatteessa sanoi "silmä silmästä - hammas hampaasta" - tuli se Jeesuksen lunastuksen kautta muotoon ""Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

        Sama laki, mutta nyt sellaisessa muodossa että sen voi syntinenkin Jeesuksen lunastuksen avulla pitää.


    • Kaverittomalle

      Luehan itse mitä Jeesus sanoi tuosta käyttäytymisestäsi.

      Ja niistä "kavereiden rakastamisesta" sanottiin suunnilleen näin:
      Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1047
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      930
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      792
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      295
      746
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      666
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe