Yksi tarina isyydestä

aaaartzi poppaa

Moro! oon tällänen 49-vuotias äijä. Mulla on 19-vuotias tytär ja 2-vuotias poika ja 41-vuotias vaimo. En tiedä miten paljon tällä palstalla todellisuudessa käy miehiä, mutta ajattelin ajankulukseni kertoa nyt oman tarinani isyydestä... Saa kommentoida ja kysyä jos on jotain kysyttävää! välillä käyn lukasee aina tätä palstaa ja vastailen sitten kommentteihin. :)

Ensimmäisen kerran musta tuli isä v. 1995 kun tyttäreni syntyi. Olin silloin 30-vuotias, samoin silloinen vaimoni ja joka on ensimmäisen lapseni äiti. Tapasin kyseisen naisen 27-vuotiaana yhdessä Tamperelaisessa baarissa, jossa hän toimi sillon tarjoilijana ja itse olin poikien kanssa reissussa. Itse asuin tuolloin vielä Pohjois-Karjalassa ja aika pian ensitapaamisen jälkeen alettiin seurustelemaan, 6kk seurustelun jälkeen nainen sanoi itsensä silloisesta työpaikasta irti ja muutti minun luokse asumaan ja rupesi lorvimaan mun rahoilla. Mä työskentelin ja työskentelen edelleenkin rekkakuskina. 28-vuotiaina menimme naimisiin. 29-vuotiaana hän alkoi odottamaan esikoistamme, ainutta lastamme, jonka saimme sitten 30-vuotiaina jolloin meistä tuli ensimmäisen kerran vanhempia. Meidän ongelmat alkoi jo sillon kun muutettiin avoliittoon, mutta en vain tajunnut lähteä jo silloin naisesta erilleen ja rakastin häntä liikaa ja jos olisin lähtenyt, niin eihän meillä olisi nyt meidän ihanaa tytärtä... joten loppujen lopuksi, ihan hyvä että sekin mutka tuli käytyä lävitse. Mutta riideltiin usein aina ja kaikenlisäksi vielä aina niistä samoista asioista ja mun nainen oli aina vähän henkisesti sairas ollu, hän sairasti kaksisuuntaistamielialahäiriötä ja vaikka hänellä oli lääkitys siihen, hän oli silti suurimman osan ajasta hyvin sekaisin. Lapsemme joutui kasvamaan 7-vuotiaaksi asti meidän riitojen keskellä ja näki äitinsä sekopäistä käytöstä, kunnes päätin 37-vuotiaana ottaa naisesta eron ja se oli myös viimenen kerta kun lapsemme näki äitiään, kun äiti pakkasi kassinsa ja lähti, hän samalla hylkäsi myös tyttäremme...

Se kaikki oli mulle niin raskasta paskaa, että masennuin ja ajauduin juomaan. Tai olenhan mä siis aina juonu alkoholia hänen äitinsä kanssa, eikä se sillon meillä kuitenkaan lähtenyt käsistä, juotiin niin kun normaalit ihmiset sillon tällöin ja hänenkään sairaus ei ajanut häntä juomaan onneksi holtittomasti. Mutta nyt tällä kertaa mun juominen lähti sitten ihan käsistä ja meni työpaikkakin alta ja päivät vietin aamusta ehtooseen, maanantaista sunnuntaihin, lähi kapakassa ja kiskoin monta tuoppia kaljaa naamaan päivässä ja kotonakin saatoin jatkaa vielä sitä juomista, tyttäreni oli koulun jälkeen yksinään aina kotona ja näki mut ikkunasta kapakassa tai oli kaverinsa luona tai kaverinsa kanssa ulkona... sitten kun se homma meni siihen pisteeseen että pyörittiin puli kaverien kanssa ojassa kuset housussa keskellä päivää keskustassa ja millon missäkin ( kirjaimellisesti... ) niin meni tieto lastensuojeluun ja sossut puuttuivat sitten meidän elämään ja päätettiin ottaa lapsi huostaan v. 2003 ja sijotettiin asumaan mun 7-vuotta vanhemman isoveljen luokse ja hänen perheensä. Siellä hän sai 2 isoveljeä ( serkuistaan ) ja isosiskon ja pikkuveljen ja mun broidista ja hänen vaimostaan "vanhemmat". Arvostan heidän panostaan tosi paljon vielä tänäkin päivänä, vaikka mun on vähän vaikeaa myöntää että musta ei ollu sillon vanhemmaksi. :( en nähnyt tytärtäni sitten moneen vuoteen, heidän perheensä asui Etelä-Karjalassa ja mä olin niin paskassa kunnossa...

Sitten 41-vuotiaana mun elämään käveli kuin selän takaa yllättäen tämä ihana tumma pitkä hiuksinen 33-vuotias kaunis enkeli. v. 2006. Ja ihastuin ja rakastuin päätä pahkaa kun tutustuin naiseen baarissa ja hän tykkäsi myös minusta ja kerroin kaiken menneisyydestäni, hän silti hyväksyi minut tälläisenä kun olen, eihän tollasia löydä hevillä! ja hän sanoi minulle että jos rupean hoitamaan alkoholiongelmaani kuntoon ja masennustani ja parannun niistä niin hän rupeaa olemaan minun kanssa. ;) no minähän "poika" rupesin tekemään työtä käskettyä ja hakeuduin hoitoon ja katkasin näihin paska kavereihin välit. Tai no, eivät he siinä mielessä olleet paskoja kavereita että heidän kanssa oli kiva sillon ryypätä, mutta se kaikki on nyt mennyttä elämää. :) ja en voisi olla onnellisempi! ja mun hoitoon hakeutumista helpotti se, että nainen oli kaiken lisäksi upea hoitsu.

3

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsemppiä

Onneksi olkoon! Niinhän sitä sanotaan että tärkein asia joka vaikuttaa elämäämme on se millaisen puolison valitsemme. Pidä hyvä huoli onnestasi ja muista olla sen arvoinen jatkossakin. Äläkä anna entisten ongelmien vaikuttaa uuteen suhteeseesi, jätä ne menneisyyteen

• aaaartzi poppaa

Kiitos! :) oho, tänne yksi kommenttikin kerennyt jo tulla ennen kun kerkesin toista pätkää kirjottaa loppuun...

Mutta tosiaan, mun tytärkin on jo niin iso nainen että hänellä on parisuhde itseään 12 vuotta vanhemman miehen kanssa.

Jne.

Ja pidän ehdottomasti huolen onnestani, koska koen että olen sen todellakin ansainnut! vaikka varmasti on ollut vielä rankempia kohtaloita muillakin...

• aaaartzi poppaa

No kun mulla oli menny vuoden ajan hyvin selvinpäin, niin mun nainen rohkaisi, että ota siihen tyttäreesi yhteyttä, juuri sillon meillä tuli vuosipäiväkin täyteen.

Tyttäreni oli silloin 12-vuotias, enkä ollut häneen yhteydessä siitä lähtien kun hän täytti 8v... Otin ensiksi yhteyttä veljeeni ja veljeni kysyi tietysti sitten tyttäreltäni että haluaako hän tavata minut ja tyttöni onneksi sanoi joo. No nähtiin sitten ja tyttö ensiksi tietysti ujosteli ja oli se herkkä hetki minullekin, pidättelin itkuani. Onneksi kaikki lähti kuitenkin hyvin sitten skulaamaan. Tapaamisia tietysti tihennettiin sitten sosiaalityöntekijöiden ehdolla ja mun päihteettömyydellä ja tytön jaksamisella ja sosiaalityöntekijöiltä piti tietysti ensimmäiseenkin tapaamiseen kysyä lupa kun tyttöni oli otettu huostaan... tai veljeni halusi ottaa sinnekin päähän yhteyttä ja varmistaa, että se on myös heille ok ja ettei tule ongelmia ja ihan oikein tekikin. :) työelämäänkin pääsin taas samana vuonna takaisin kiinni ja naisen kanssa muutettiin myös avoliittoon, kummallekin uuteen mukavaan kerrostalo kaksioon Pohjois-Karjalassa.

Kun olin 43-vuotias ja naiseni 35-vuotias, päätimme ostaa toisesta maakunnasta tontin ja ruveta siihen rakentamaan omaa omakotitaloamme. Talo valmistui v. 2009 jolloin muutettiin sitten asumaan siihen. Elämäni tärkein nainen, tyttöni, rupesi silloin myös pyytämään että saisiko hän muuttaa takaisin isin luokse asumaan. Ja sosiaalitoimi kun katsoi, ettei siihen ole mitään estettä, että hänellä oottaa täällä hyvä perhe, siis naiseni mukaan lukien joka on tyttäreni äitipuoli tai ihan siis äiti nykyisin, niin niinpä hän sitten muutti ja alotti 8-luokan kokonaan uudella paikkakunnalla. Sain silloin myös kuulla jotain erittäin raskasta. Tytärtäni oli kiusattu 5-6luokilla koulussa Etelä-Karjalassa ja hän kertoi vasta minulle siitä nytten, mutta onneksi 7 luokka oli siellä mennyt jo sitten ihan hyvin ja tullut uudet kaverit. Jos olisin tuon aikaisemmin tienny, liekkö olisin käyny vetelemässä niitä kiusaajia pitkin korvia, aivan sama olivat lapsia tai ei, mun tytärtähän ei kukaan kiusaa... tai jos joku mun naista oikein pahasti satuttaa. Eikun päin näköö vaan.

Meille otettiin myös v. 2009 koiranpentu helpottamaan tytön paluuta kotiin. :)

2011 mun nainen rupesi odottamaan sitten meidän lasta. Joka syntyi heinäkuussa 2012. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe