Oletteko sosiaalisia

Sosiaalinen

Paljon kavereita, juhlia, teidät kutsutaan aina jonnekkin, naiset/miehet soittelee teille. Sellaisella ei pitäis olla vaikeuksia löytää kumppania.

33

217

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gammaromeo

      Minusta tuntuu että monet naiset painottaa liikaakin tuota sosiaalisuutta ihmisissä/kumppanissa? Ei pidä ymmärtää väärin. En minäkään haluaisi sellaisen kanssa seurustella, joka ei koskaan lähtisi ihmisten ilmoille tai tulisi normaalisti ihmisten kanssa toimeen. Mutta jos mies on pikemmin hiljainen kuin puhelias ja tykkää viettää paljon aikaa yksinkin, niin tekeekö em. tyhjäksi sen vaikka hän olisi hyvätuloinen. luotettava, pitkä ja komea, urheilullinen jne. yleisesti hyvinä pidettäviä ominaisuuksia. Vai ajattelevatko monet naiset niin, että em. adjektiiveilla varustettu mies on myös lähes automaattisesti (kyllin) sosiaalinen?

      • neiti ruiskukka

        Ei tee tyhjäksi, ei hiljaisuus ole automaattisesti mikään huono ominaisuus. Eikä hiljainenkaan ole välttämättä hiljainen niiden läheisimpien ihmisten seurassa tai paremmin tutustuttaessa. Sosiaaliset taidot voivat myös ujolla/hiljaisella olla hyvät.

        Jos on seiniä pitkin kävelevä, omituisesti pälyilevä, eikä saa suhteessakaan kakaistua mitä mieltä on asioista ja pitää kaiken sisällään, niin se on aika turn-off. Tai jos käyttäytymisestä huomaa, että jokin asia ärsyttää eikä sano sitä vaan mököttää ja jupisee vain itsekseen.

        Mutta ei haittaa vaikka mies ois tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten seurassa hiljaisempi. Kunhan tulee toimeen ihmisten kanssa, eikä välttele ihan kaikkia sosiaalisia kontakteja ja tapahtumia. En pidä sitä tärkeänä, että miehellä on joku hillitön kaverikööri ympärillään. Haluan kuitenkin, että kommunikaatio minun kanssa pelaisi hyvin ja olisi avointa.


      • Gammaromeo
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Ei tee tyhjäksi, ei hiljaisuus ole automaattisesti mikään huono ominaisuus. Eikä hiljainenkaan ole välttämättä hiljainen niiden läheisimpien ihmisten seurassa tai paremmin tutustuttaessa. Sosiaaliset taidot voivat myös ujolla/hiljaisella olla hyvät.

        Jos on seiniä pitkin kävelevä, omituisesti pälyilevä, eikä saa suhteessakaan kakaistua mitä mieltä on asioista ja pitää kaiken sisällään, niin se on aika turn-off. Tai jos käyttäytymisestä huomaa, että jokin asia ärsyttää eikä sano sitä vaan mököttää ja jupisee vain itsekseen.

        Mutta ei haittaa vaikka mies ois tuntemattomien tai puolituttujen ihmisten seurassa hiljaisempi. Kunhan tulee toimeen ihmisten kanssa, eikä välttele ihan kaikkia sosiaalisia kontakteja ja tapahtumia. En pidä sitä tärkeänä, että miehellä on joku hillitön kaverikööri ympärillään. Haluan kuitenkin, että kommunikaatio minun kanssa pelaisi hyvin ja olisi avointa.

        Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona. En koe sosiaalisuutta sillä tapaa itseisarvona, kuin vaikka sen että haluan pitää itseni hyvässä fyysisessä kunnossa ja maksaa laskuni ajallaan. Ns. sosiaalisuus tulee ainakin minulle muun elämän sivutuotteena. Esim. liikuntaharrastusten kautta olen elämäni aikana tavannut monia ihmisiä, mutta tuo liikunnan kautta tutustuminen on ollut vain sivutuote eikä itsetarkoitus. Liikunnan kautta ei ole vaan koskaan suoranaisesti löytynyt naista rinnalleni. Mutta ne jotka ovat minusta tykänneet ovat toki osanneet arvostaa urheilullisuuttani.


      • neiti ruiskukka
        Gammaromeo kirjoitti:

        Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona. En koe sosiaalisuutta sillä tapaa itseisarvona, kuin vaikka sen että haluan pitää itseni hyvässä fyysisessä kunnossa ja maksaa laskuni ajallaan. Ns. sosiaalisuus tulee ainakin minulle muun elämän sivutuotteena. Esim. liikuntaharrastusten kautta olen elämäni aikana tavannut monia ihmisiä, mutta tuo liikunnan kautta tutustuminen on ollut vain sivutuote eikä itsetarkoitus. Liikunnan kautta ei ole vaan koskaan suoranaisesti löytynyt naista rinnalleni. Mutta ne jotka ovat minusta tykänneet ovat toki osanneet arvostaa urheilullisuuttani.

        "Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona."

        Mitä siis käytännössä tarkoitat tällä? Miten tämä ilmenee? Mikä on se "riittävän korkea sosiaalisuuden aste", jonka nuo naiset mielestäsi vain kelpuuttaa? Onko se sitä, että pitäisi olla koko ajan menossa ja suuri kaveripiiri ympärillä?

        No joo en näe itsekään siinä järkeä, että jonkun sosiaalisen statuksen takia haalimalla haalitaan niitä ihmisiä ympärille vaikka oikeastaan ei edes jaksaisi eikä ehtisi pitää yhtettä kuin murto-osaan heistä. En tiedä miten kukakin tämän sosiaalisuuden ymmärtää, mutta mielestäni se on pitkälti aika perinnöllinen ominaisuus. Tässä linkissä on mielestäni aika hyvin määritelty tuo: https://www.nyyti.fi/tietoa/sosiaalisuus-ja-sosiaaliset-taidot/. Ja jos itse tiedostaa sen, että ei viihdy missään megaluokan kekkereissä, eikä jaksa smalltalkata tuntemattomien kanssa tuntitolkulla, tarvitsee yksinoloa tavallista enemmän tms. niin mksi pitäisi mennä tuollaisiin tapahtumiin. Ihmisiin voi tutustua muuallakin.

        Jonkunlainen sosiaalisuushan on toki suotavaa, että suhdekin onnistuu. Jos on liian erakkomainen ja yksin viihtyvä niin ei välttämättä edes kaipaa ihmistä siihen rinnalle tai ahdistuu yhdessä asumisesta niin, että on pakko jatkaa sinkkuna.


      • Gammaromeo
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        "Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona."

        Mitä siis käytännössä tarkoitat tällä? Miten tämä ilmenee? Mikä on se "riittävän korkea sosiaalisuuden aste", jonka nuo naiset mielestäsi vain kelpuuttaa? Onko se sitä, että pitäisi olla koko ajan menossa ja suuri kaveripiiri ympärillä?

        No joo en näe itsekään siinä järkeä, että jonkun sosiaalisen statuksen takia haalimalla haalitaan niitä ihmisiä ympärille vaikka oikeastaan ei edes jaksaisi eikä ehtisi pitää yhtettä kuin murto-osaan heistä. En tiedä miten kukakin tämän sosiaalisuuden ymmärtää, mutta mielestäni se on pitkälti aika perinnöllinen ominaisuus. Tässä linkissä on mielestäni aika hyvin määritelty tuo: https://www.nyyti.fi/tietoa/sosiaalisuus-ja-sosiaaliset-taidot/. Ja jos itse tiedostaa sen, että ei viihdy missään megaluokan kekkereissä, eikä jaksa smalltalkata tuntemattomien kanssa tuntitolkulla, tarvitsee yksinoloa tavallista enemmän tms. niin mksi pitäisi mennä tuollaisiin tapahtumiin. Ihmisiin voi tutustua muuallakin.

        Jonkunlainen sosiaalisuushan on toki suotavaa, että suhdekin onnistuu. Jos on liian erakkomainen ja yksin viihtyvä niin ei välttämättä edes kaipaa ihmistä siihen rinnalle tai ahdistuu yhdessä asumisesta niin, että on pakko jatkaa sinkkuna.

        "Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona."

        "Mitä siis käytännössä tarkoitat tällä? Miten tämä ilmenee? Mikä on se "riittävän korkea sosiaalisuuden aste", jonka nuo naiset mielestäsi vain kelpuuttaa? Onko se sitä, että pitäisi olla koko ajan menossa ja suuri kaveripiiri ympärillä?"

        Jotta saataisiin vastauksia ja parhassa tapauksessa hyviä ja oikeita vastauksia ainakin subjektiivisessa mielessä, niin asiaa pitäisi kysyä niiltä naisilta, jotka itselleen mieluisaa kumppania määritellessään mainitsevat sosiaalisuuden toivottavana ominaisuutena. Yritin tuolla hieman keinotekoisella käsitteellä "sosiaalisuuden aste" havainnollistaa sitä, että näen ettei asia ei ole joko tai. Eli ihminen harvoin on 100 % tai 0 % sosiaalinen vaan yleensä jotain siltä väliltä. Yleensä vaan todetaan että sosiaalinen pitäisi miehen olla, eikä sen paremmin asiaa eritellä.


      • Tiedäpä sitä
        Gammaromeo kirjoitti:

        Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona. En koe sosiaalisuutta sillä tapaa itseisarvona, kuin vaikka sen että haluan pitää itseni hyvässä fyysisessä kunnossa ja maksaa laskuni ajallaan. Ns. sosiaalisuus tulee ainakin minulle muun elämän sivutuotteena. Esim. liikuntaharrastusten kautta olen elämäni aikana tavannut monia ihmisiä, mutta tuo liikunnan kautta tutustuminen on ollut vain sivutuote eikä itsetarkoitus. Liikunnan kautta ei ole vaan koskaan suoranaisesti löytynyt naista rinnalleni. Mutta ne jotka ovat minusta tykänneet ovat toki osanneet arvostaa urheilullisuuttani.

        Mitä kaikkea tää nyky juutalaismedia meille syöttää ja vielä kun naisetkin ne niin joka asiaan menee helposti mukaan!!


      • neiti ruiskukka
        Gammaromeo kirjoitti:

        "Näin miehenä minua vaan hieman kummaksuttaa, että deitti-ilmoitusten perusteella osa naisista tuntuu pitävän sosiaalisuutta vai pitäisikö sanoa riittävän korkeaa sosiaalisuuden astetta itseisarvona."

        "Mitä siis käytännössä tarkoitat tällä? Miten tämä ilmenee? Mikä on se "riittävän korkea sosiaalisuuden aste", jonka nuo naiset mielestäsi vain kelpuuttaa? Onko se sitä, että pitäisi olla koko ajan menossa ja suuri kaveripiiri ympärillä?"

        Jotta saataisiin vastauksia ja parhassa tapauksessa hyviä ja oikeita vastauksia ainakin subjektiivisessa mielessä, niin asiaa pitäisi kysyä niiltä naisilta, jotka itselleen mieluisaa kumppania määritellessään mainitsevat sosiaalisuuden toivottavana ominaisuutena. Yritin tuolla hieman keinotekoisella käsitteellä "sosiaalisuuden aste" havainnollistaa sitä, että näen ettei asia ei ole joko tai. Eli ihminen harvoin on 100 % tai 0 % sosiaalinen vaan yleensä jotain siltä väliltä. Yleensä vaan todetaan että sosiaalinen pitäisi miehen olla, eikä sen paremmin asiaa eritellä.

        Eli he siis mainitsevat noissa ilmoituksissa suoraan, että miehen pitäisi olla sosiaalinen. Vaikeahan tuosta on tietää, miten sosiaalista tuolla tarkoitetaan, mutta ehkä siinä on ainakin tarkoituksena sulkea pois ne täysin mökkihöperöityneet ja toisia ihmisiä välttelevät tyypit pois. Naisen profiilitekstistä muuten voi yrittää päätellä, mitä hän tuolla sosiaalisudella tarkoittaa. Jos nainen kuvailee vaikka, että on koko ajan menossa, kivoja harrastuksia, matkustelee paljon..tms. niin luultavasti hän hakee samalla tavalla sosiaalista ihmistä elämäänsä. Ja ainahan sitä voi kysyä tarkemmin, mitä kukanenkin tuolla sosiaalisuudella tarkoittaa ja päätellä siitä sopiiko itse "kriteereihin".


      • Gammaromeo
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Eli he siis mainitsevat noissa ilmoituksissa suoraan, että miehen pitäisi olla sosiaalinen. Vaikeahan tuosta on tietää, miten sosiaalista tuolla tarkoitetaan, mutta ehkä siinä on ainakin tarkoituksena sulkea pois ne täysin mökkihöperöityneet ja toisia ihmisiä välttelevät tyypit pois. Naisen profiilitekstistä muuten voi yrittää päätellä, mitä hän tuolla sosiaalisudella tarkoittaa. Jos nainen kuvailee vaikka, että on koko ajan menossa, kivoja harrastuksia, matkustelee paljon..tms. niin luultavasti hän hakee samalla tavalla sosiaalista ihmistä elämäänsä. Ja ainahan sitä voi kysyä tarkemmin, mitä kukanenkin tuolla sosiaalisuudella tarkoittaa ja päätellä siitä sopiiko itse "kriteereihin".

        Em. neiti ruiskukan kuvaamalla tavalla minäkin olen asian mieltänyt. Näkisin kuitenkin asian niin, että miehet ovat keskimäärin vähemmän sosiaalisia kuin naiset ja tältä osin intressit eivät kohtaa sukupuolten välillä. Toki naisetkin viettävät aikaansa yksin, ehkä jopa hyvinkin viihtyen toisinaan, mutta miehillä on yleistä käydä esim. yksin metsällä, kalassa, lenkillä, pelata tietokonepelejä jne.

        En varmaakaan itse kuulu miehistä ainakaan 20 % sosiaalisimman joukkoon, mutta kylmän viileästi olen kyllä vastannut nettideiteissä sellaisille naisille, jotka sosiaalisuuden perään ovat ilmoituksessaan toivoneet, jos nainen on vaan muuten kiinnostava. Voin sinänsä hävitä vain aikaa toimimalla näin ja korkeintaan mahdollisiin treffeihin kuluneet kustannukset, jos ei onnistukaan.

        Pariskunnissakin mies on varmaankin keskimäärin se vähemmän sosiaalisempi. Fiksu ihminen osaa parisuhteessa tarvittaessa karsia omia menojaan ja "sosiaalisuuttaan" mielitiettynsä vuoksi.


      • neiti ruiskukka
        Gammaromeo kirjoitti:

        Em. neiti ruiskukan kuvaamalla tavalla minäkin olen asian mieltänyt. Näkisin kuitenkin asian niin, että miehet ovat keskimäärin vähemmän sosiaalisia kuin naiset ja tältä osin intressit eivät kohtaa sukupuolten välillä. Toki naisetkin viettävät aikaansa yksin, ehkä jopa hyvinkin viihtyen toisinaan, mutta miehillä on yleistä käydä esim. yksin metsällä, kalassa, lenkillä, pelata tietokonepelejä jne.

        En varmaakaan itse kuulu miehistä ainakaan 20 % sosiaalisimman joukkoon, mutta kylmän viileästi olen kyllä vastannut nettideiteissä sellaisille naisille, jotka sosiaalisuuden perään ovat ilmoituksessaan toivoneet, jos nainen on vaan muuten kiinnostava. Voin sinänsä hävitä vain aikaa toimimalla näin ja korkeintaan mahdollisiin treffeihin kuluneet kustannukset, jos ei onnistukaan.

        Pariskunnissakin mies on varmaankin keskimäärin se vähemmän sosiaalisempi. Fiksu ihminen osaa parisuhteessa tarvittaessa karsia omia menojaan ja "sosiaalisuuttaan" mielitiettynsä vuoksi.

        No voi olla, että miehissä on enemmän niitä nuuskamuikkusen kaltaisia yksin häärääjiä. Mutta kuten tuolla Kympin Naisenkin kanssa puhuttiin niin sosiaalisuusasteeltaan hyvin erilaisetkin ihmiset voivat päätyä yhteen ja viihtyä yhdessä. Ja naisissakin on niitä, jotka viihtyvät kotona ja ovat sen tietyn piirin kesken sosiaalisia, mutta eivät jaksa laukata missään massatapahtumissa tapaamassa jatkuvasti uusia ihmisiä.

        Ei välttämättä kannatakaan ottaa tuota sosiaalisuus kriteeriä niin vakavasti. Sen kun voi ymmärtää niin monella eri tavalla. Kyllä sen sitten paremmin tutustuessa huomaa natsaako vai ei.


    • -M-

      Kontaktien määrästähän se kumppanin löytäminen on paljolti kiinni. Naiset kun eivät tuntemattomista miehistä enää nykyään juuri kiinnostu. Pitää olla ennestään tuttu jotta voisi tutustua. En tiedä mistä tämä villitys on tullut mutta aika hankalaksi se tekee muutenkin hankalan jutun.

      Vaikka olen surkea luuseri niin itsekin olen huomannut tämän ilmiön. Jos satun olemaan jonkun naisen kaverin kaveri tms. niin se on melkoinen meriitti ja nainen saattaa jopa olla kiinnostunut. Jos olen tuntematon mies, niin en ole yhtään mitään. Ymmärrän että näiden välillä kuuluukin olla eroa, mutta kuilu on järjettömän iso.

    • SekaSikiö

      Paljon kavereita; Ei oikeastaan, en ainakaan omaa kaveripiiriäni kovin laajana näe. Ja näen heitä eri aikaväleillä ja erilaisissa tilanteissa. Aina en heitä pysty edes näkemään vaikka haluaisin, koska osa asuu eri kaupungeissa, ovat parisuhteissa, eri työajat jne.

      Juhlia; En välitä enää "juhlia". Jos siis tarkoitat baareissa juoksemista viikonloppuisin tai kotibileitä. Nautin enemmän rauhallisemmasta meningistä.

      Teidät kutsutaan aina jonnekkin; Aika harvoin. Kuten aikaisemmin mainitsin, kavereillani on muutakin elämää eikä sitä niin usein tulee enää nähtyä.

      Naiset/miehet soittelee teille; Lasketaanko sukulaiset? Eipä noin vain naiset/miehet minulle soittele ilman parempaa asiaa. Joskus tulee soiteltua, mutta ei niin paljon että sillä pääsisi kehuskelemaan.

      No, olenko sosiaalinen? Määrittelikö nuo vastaukset sen? Unohdit kyllä nykypäivän hienon some-maailman, jota tulee käytettyä itsellänikin paljon.

    • no en

      En oo sosiaalinen ja sen takia ei naistakaan oo, eikä tuu olemaan. Ulkonäöllä ei ole asian kanssa tekemistä.

    • Heh... Tännekin on pakko vastata(en kyllä tajuu miksi), että en ole. Ole sosiaalinen valikoivasti.

    • Mies31v.

      Olin. Mutta olen aina jättänyt vastaamatta jos näen ihmisessä pinnallisia(somemaisia) piirteitä kuten tämä yksi nainen joka sanoi että hänen juttu oli saanut yli 30 tykkäämistä.

      Sanoin hänelle että varmasti aivan vitun paska juttu siis. Sanoin että kun minä laitoin jutun niin siitä ei tykännyt kukaan. Nainen sanoi siihen, että kyllä mä tykkäsin(luin sen) ja voin tykätä jos haluat. "VOIN tykätä, koska olet ihana kundi joka pani mua rajulla tavalla kauniisti". Ilman tutustumista ei olisi tämäkään edes lukenut sitä, koska pseudo, kuten melkein kaikki naiset. Mutta kun yrittää mielistellä minua(alfa-urosta Oikeaa toim. huom.) niin pakko.
      Heikkoutta ja surkeutta jota kaltaiseni ei katso päivääkään. Ehkä sen uuden pimpin huulten värin. Jaa, taas samaa, mistäköhän tälle orkku taiteillaan, nuolemalla persereikää.

      Sen jälkeen en ole enää vastannut tälle vitun pillunkantotelineelle.(anteeksi, olet varmasti ihan jees jos jäisit yksin saarelle ja olisit sanonut minulle moi 4vuotta sitten kun olin vielä pyöreämpi ja yksin. Silloin kaipasin edes yhtä tykkäämistä. Mutta kaltaisenne poistivat minut kokonaan.)

      Lähetti viestin ja ihmetteli että olenko vielä elossa, heh -viestin. Ja jos haluaisin lähteä hänen ja hänen 100kaverin kanssa Helsinkiin bileisiin.

      Lähetti viestin: Mitä mä(MÄ) olen tehnyt että ansaitsen(ANSAITSEN) sen että et voi edes vastata

      Vitun white-trashit. Yli 30v. ja yliopistot käyty ja noin kujalla.

      Toivottavasti vihaa mua nyt ja kertoo kaikille miten paska olen.

      Nyt kun ajattelen ei edes pillun mehukkuus saa minua hänelle vastaamaan - ikinä.

      Ehkä joskus oppii jotain. Aika sama. Yhtään tykkäämisen arvoista runontapaista ei tule ikinä kirjoittamaan tuollaisena ihmisenä. MINUN mielestäni.

      Entä nainen jolla ei ole ikinä ollut valtaa. Onko hänen tykkäämisensä ja harmaahiirulaisuutensa sen parempaa koska se ei ole ikinä täyttynyt kusesta. Onko hänen seuransa ja tykkäämisensä aidompaa. Hänellä ei ole edes tatuointeja ja muutenkin kiltti nyhvö joka tekee mitä queen bee sanoo. Täten ei. Pelkkä harmaahiirulainen ujolla neitseellisellä pillulla varustettu vain.

    • Gammaromeo

      Kyllähän nämä "tykkäykset" vääristävät tavallaan todellisuutta. Onko joku oikeasti sitä mieltä että 10 tykkäystä saanut mielipide on 10 kertaa parempi mielipide kuin 1 tykkäyksen saanut. Sen takia osittain tykätään, että kuka sanoo. Sen takia tykätään, jos oletetaan että sanoja on mies/nainen. itsekin tunnen houkutusta mieluummin laittaa täällä sellaiseen mielipiteeseen, jossa plussia on jo ennestään esim. 20 vs. ei yhtään plussaa. Paljoa plussia saaneet mielipiteet tosin ovat usein tai ainakin toisinaan varsin oikeaan osuneita tai muuten hyviä.

      • "Joka kerta kun teet johonkin vaikutuksen, saat uuden vihollisen. Korkeintaan keskinkertaisuus voi olla todella suosittu"

        -Oscar Wilde-


      • Gammaromeo
        Genio.Mente kirjoitti:

        "Joka kerta kun teet johonkin vaikutuksen, saat uuden vihollisen. Korkeintaan keskinkertaisuus voi olla todella suosittu"

        -Oscar Wilde-

        Keskinkertaisuus ei liene absoluuttisesti suosituin, mutta ainakin joissakin tilanteissa paras kompromissi kun mielipiteillä tai esim. poliittisillla aatesuuntauksilla pelataan.


      • Gammaromeo kirjoitti:

        Keskinkertaisuus ei liene absoluuttisesti suosituin, mutta ainakin joissakin tilanteissa paras kompromissi kun mielipiteillä tai esim. poliittisillla aatesuuntauksilla pelataan.

        Absoluuttisuus on muutenkin illuusio. Mut kesknkertaisuudella pääsee pitkälle.

        Keskinkertaisuus on vaan helvetin tylsää. Kuka helvetti nyt sitäkään jaksaa...? Nojoo... Kaikki muut keskinkertaisuudet...


      • Gammaromeo
        Genio.Mente kirjoitti:

        Absoluuttisuus on muutenkin illuusio. Mut kesknkertaisuudella pääsee pitkälle.

        Keskinkertaisuus on vaan helvetin tylsää. Kuka helvetti nyt sitäkään jaksaa...? Nojoo... Kaikki muut keskinkertaisuudet...

        En kyllä oikein saa kiinni Genio Menten ajatuksen juoksusta. Riippuu ainakin mistä asiasta on kyse. Kyllä ainakin (tulos)urheilussa absoluuttisesti kovin eli jonkin matkan nopein, pisimmälle heittänyt tai hypännyt saa yleensä eniten huomiota ja on samalla pisimmälle päässyt. Olenko illuusiossa jos näen näin tapahtuvan? Voittajan hyvyys herättää tietysti vastustajissa ja heidän kannattajissaan epäsuosiotakin. Jos puhutaan normi-ihmisistä, niin keskinkertaisuudessa ja tavanomaisuudessa on se hyvä puoii että keskinkertaiseen ihmiseen ihmisten enemmistö pystynee samaistumaan, mikä ei ole sinänsä huonosti. Tietystikään esim. lehtiä harvemmin myydään kenenkään henkilön keskinkertaisista ominaisuuksista kertovilla jutuilla.


    • Kaveriton nussimaton

      Vittuiletko perkele?!

    • juttu tuokio

      olen kyllä minullekkin tulee joskus mieli vaihtaa sanan pari naapureitten kanssa mutta ei joka päivä tai viikko en kaipaa kavereita mutta mielestäni olen sosiaalinen

    • En todellakaan. Ainoat kontaktit ovat omat vanhemmat, ja joskus tuntuu, että siinäkin on liikaa.

    • Ymmärrän sosiaalisuuden niin, että sosiaalinen ihminen hallitsee vuorovaikutustaidot ml. nonverbaalisen viestinnän, ja sen takia hänen on helppo tutustua uusiin ihmisiin ja hän antaa itsestään positiivisen mielikuvan heille. Oma ystävä- ja tuttavapiirini on aika laaja, mutta eronneita miehiä ei tunnu löytyvän edes ystävien ystävistä. Hyvin harvoin käyn ystävien kanssa "bilettämässä", yleensä yhteistä aikaa vietetään ihan vaan jonkun kotona tai kesällä piknikillä tms.

      • Kympin Nainen

        Tässäpä tulikin tärkeä pointti esille. Nimittäin sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot eivät ole sama asia - siitä on tuolla ylempänä neiti ruiskukan linkittämässä jutussa paremmin asiaa. Sosiaalisuus on enemmänkin taipumusta ja halua olla seurallinen/seurassa, ja sosiaaliset taidot sitten vuorovaikutus- yms. taitoja.

        Ei ole mitenkään outoa, että nämä kaksi asiaa sekoittuvat, koska sosiaaliset taidothan yleensä näkyvät vain sosiaalisissa tilanteissa, ei silloin kun niitä ei yksin ollessa käytetä. Silti sosiaalisesti taitava voi haluta paljonkin omaa tilaa, eli käyttää sosiaalisia taitojaan syystä taikka toisesta valikoivasti (olla siis enemmän introvertti kuin ekstrovertti).

        Voi olla että tämä käsitteiden helppo sekoittuvuus heijastuu mm. Gammaromeon kuvailemina kokemuksina. No, en tiedä, kunhan spekuloin. Mutta olettaisin, että naiset keskimäärin toivovat että miehellä olisi ainakin jonkin verran sosiaalisia taitoja - koska sosiaaliset taidot ovat tärkeitä myös parisuhteessa - muttei välttämättä sitä, että mies on suunnattoman sosiaalinen (=seurallinen). Osa naisista varmaankin vaatii molempia. Mutta ponttini on siis se, että koska nuo kaksi asiaa menevät helposti sekaisin, voi se johtaa myös väärinymmärryksiin (esim. nettideiteissä). Mies luulee naisen haluavan hyvin aktiivista ja sosiaalista elämää, mutta mahdollisesti nainen haluaa "vain" miehen jolla on sosiaalisia taitoja.


      • neiti ruiskukka

        Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot/vuorovaikutustaidot sotketaan usein toisiinsa. Sosiaalisuus tarkoittaa sitä, miten kiinnostunut on muista ihmisistä, miten hyvin viihtyy muiden seurassa ja miten paljon haluaa olla yhteyksissä muihin ihmisiin. Tämä on synnynnäinen piirre. Osa ihmisistä viihtyy luonnostaan paremmin yksin, toiset taas viihtyvät paremmin seurassa ja saattavat ahdistua hyvinkin nopeasti yksinolosta.

        Sosiaaliset taidot taas ovat oppittuja taitoja ja niitä voi jokainen harjoitella ja parantaa synnynnäisestä sosiaalisuudesta riippumatta. Sosiaaliset taidot eivät välttämättä ole sosiaalisella ihmisellä hyvät. Tosin hän ehkä hakeutuu enemmän tilanteisiin, joissa sosiaalisia taitoja oppii. Paremmin yksinviihtyvälläkin voi kuitenkin olla hyvät sosiaaliset taidot, jos ei ole mikään täysin kotiin hautautuva tyyppi. Hänen on vaikeampi saada itseään ihmisten ilmoille ja sosiaalisiin tilanteisiin, koska väsyy niissä helpommin kuin seurallinen ihminen eikä kaipaakaan niin paljon seuraa. Kuitenkin ihan normaalia elämää jos elää niin tulee noita tilanteita eteen, joissa on pakko olla sosiaalinen ja joissa sosiaalisia taitoja oppii. Ja jotkut myös varta vasten hakeutuvat sosiaalisiin tilanteisiin petraamaan noita taitojaan, vaikka se onkin yksinviihtyvälle ihmiselle vaikeampaa kuin sosiaaliselle (jolla se tulee enemmän luonnostaan).

        Sosiaalisilla ja ujommilla enemmän tarkkailija tyypeillä on usein erilaisia vahvuuksia sosiaalisissa tilanteissa.Tarkkailija tyypit saattavat huomata sellaisia asioita, jotka hölösuilta jäävät huomaamatta ja voivat olla aika hyviä nonverbaalisten viestien tulkitsijoita. Sosiaaliset ihmiset taas usein ovat uteliaita, uskaltavat kysyä tyhmiäkin kysymyksiä ja heidän on helppo mennä tai laittaa erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin vaikka extempore pitämään puhetta.


      • neiti ruiskukka
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Tässäpä tulikin tärkeä pointti esille. Nimittäin sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot eivät ole sama asia - siitä on tuolla ylempänä neiti ruiskukan linkittämässä jutussa paremmin asiaa. Sosiaalisuus on enemmänkin taipumusta ja halua olla seurallinen/seurassa, ja sosiaaliset taidot sitten vuorovaikutus- yms. taitoja.

        Ei ole mitenkään outoa, että nämä kaksi asiaa sekoittuvat, koska sosiaaliset taidothan yleensä näkyvät vain sosiaalisissa tilanteissa, ei silloin kun niitä ei yksin ollessa käytetä. Silti sosiaalisesti taitava voi haluta paljonkin omaa tilaa, eli käyttää sosiaalisia taitojaan syystä taikka toisesta valikoivasti (olla siis enemmän introvertti kuin ekstrovertti).

        Voi olla että tämä käsitteiden helppo sekoittuvuus heijastuu mm. Gammaromeon kuvailemina kokemuksina. No, en tiedä, kunhan spekuloin. Mutta olettaisin, että naiset keskimäärin toivovat että miehellä olisi ainakin jonkin verran sosiaalisia taitoja - koska sosiaaliset taidot ovat tärkeitä myös parisuhteessa - muttei välttämättä sitä, että mies on suunnattoman sosiaalinen (=seurallinen). Osa naisista varmaankin vaatii molempia. Mutta ponttini on siis se, että koska nuo kaksi asiaa menevät helposti sekaisin, voi se johtaa myös väärinymmärryksiin (esim. nettideiteissä). Mies luulee naisen haluavan hyvin aktiivista ja sosiaalista elämää, mutta mahdollisesti nainen haluaa "vain" miehen jolla on sosiaalisia taitoja.

        Näköjään samasta asiasta tähän vastailtiin, mutta allekirjoitan kyllä tämänkin täysin. Uskon myös, että naiset hakevat enemmänkin juuri noita sosiaalisia taitoja ei välttämättä seurallisuutta. Tosin itsekin koko ajan menossa oleva hyvin seurallinen nainen voi toivoa mieheltäänkin samoja ominaisuuksia, että saa hänet seurakseen kakenlaiseen toimintaan ja aktiviteettiin mitä itsekin harrastaa.


      • ryppis
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Tässäpä tulikin tärkeä pointti esille. Nimittäin sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot eivät ole sama asia - siitä on tuolla ylempänä neiti ruiskukan linkittämässä jutussa paremmin asiaa. Sosiaalisuus on enemmänkin taipumusta ja halua olla seurallinen/seurassa, ja sosiaaliset taidot sitten vuorovaikutus- yms. taitoja.

        Ei ole mitenkään outoa, että nämä kaksi asiaa sekoittuvat, koska sosiaaliset taidothan yleensä näkyvät vain sosiaalisissa tilanteissa, ei silloin kun niitä ei yksin ollessa käytetä. Silti sosiaalisesti taitava voi haluta paljonkin omaa tilaa, eli käyttää sosiaalisia taitojaan syystä taikka toisesta valikoivasti (olla siis enemmän introvertti kuin ekstrovertti).

        Voi olla että tämä käsitteiden helppo sekoittuvuus heijastuu mm. Gammaromeon kuvailemina kokemuksina. No, en tiedä, kunhan spekuloin. Mutta olettaisin, että naiset keskimäärin toivovat että miehellä olisi ainakin jonkin verran sosiaalisia taitoja - koska sosiaaliset taidot ovat tärkeitä myös parisuhteessa - muttei välttämättä sitä, että mies on suunnattoman sosiaalinen (=seurallinen). Osa naisista varmaankin vaatii molempia. Mutta ponttini on siis se, että koska nuo kaksi asiaa menevät helposti sekaisin, voi se johtaa myös väärinymmärryksiin (esim. nettideiteissä). Mies luulee naisen haluavan hyvin aktiivista ja sosiaalista elämää, mutta mahdollisesti nainen haluaa "vain" miehen jolla on sosiaalisia taitoja.

        Täytyy kyllä muistaa sekin, että eivät kaikkien naistenkaan sosiaaliset taidot ole huippuluokkaa. Jos omat sosiaaliset taidot eivät ole kovin hyvät, ei välttämättä osaa arvioida oikein toisenkaan sosiaalisia taitoja. Miten esimerkiksi voi arvioida, hallitseeko joku tilanteiden normit tai keskustelun useista asioista, jos itse ei niin tee? Varmasti osa naisista haluaa mieheltä sosiaalisia taitoja, mutta osa sosiaalisista, joiden taidot ovat hieman kyseenalaiset preferoivat varmaankin nimenomaan sosiaalista miestä.


      • Kympin Nainen
        neiti ruiskukka kirjoitti:

        Näköjään samasta asiasta tähän vastailtiin, mutta allekirjoitan kyllä tämänkin täysin. Uskon myös, että naiset hakevat enemmänkin juuri noita sosiaalisia taitoja ei välttämättä seurallisuutta. Tosin itsekin koko ajan menossa oleva hyvin seurallinen nainen voi toivoa mieheltäänkin samoja ominaisuuksia, että saa hänet seurakseen kakenlaiseen toimintaan ja aktiviteettiin mitä itsekin harrastaa.

        Jep, eiköhän meidän vastaukset täydennä aika hyvin toisiaan :)

        Semmoinenkin tuli mieleen, että vaikka ehkä noin keskimäärin samankaltaisuus yhdistää ja voi olla suhdetta vahvistava tekijä, niin tiedän myös pariskuntia, joissa toinen on hyvin seurallinen ja toinen ei. Esim. omat vanhempani ovat hyvä esimerkki kuinka "sosiaalisuusasteeltaan" hyvinkin erilaiset ihmiset voivat elää vuosikymmeniä onnellisesti yhdessä, koska ovat erilaisuutensa hyväksyneet, eikä kumpikaan ole pyrkinyt muokkaamaan toista sosiaalisemmaksi / ei-sosiaalisemmaksi.


      • Kympin Nainen
        ryppis kirjoitti:

        Täytyy kyllä muistaa sekin, että eivät kaikkien naistenkaan sosiaaliset taidot ole huippuluokkaa. Jos omat sosiaaliset taidot eivät ole kovin hyvät, ei välttämättä osaa arvioida oikein toisenkaan sosiaalisia taitoja. Miten esimerkiksi voi arvioida, hallitseeko joku tilanteiden normit tai keskustelun useista asioista, jos itse ei niin tee? Varmasti osa naisista haluaa mieheltä sosiaalisia taitoja, mutta osa sosiaalisista, joiden taidot ovat hieman kyseenalaiset preferoivat varmaankin nimenomaan sosiaalista miestä.

        Juu, totta. Hyvä ja itse asiassa aika mielenkiintoinen näkökulma tämäkin.


      • neiti ruiskukka
        Kympin Nainen kirjoitti:

        Jep, eiköhän meidän vastaukset täydennä aika hyvin toisiaan :)

        Semmoinenkin tuli mieleen, että vaikka ehkä noin keskimäärin samankaltaisuus yhdistää ja voi olla suhdetta vahvistava tekijä, niin tiedän myös pariskuntia, joissa toinen on hyvin seurallinen ja toinen ei. Esim. omat vanhempani ovat hyvä esimerkki kuinka "sosiaalisuusasteeltaan" hyvinkin erilaiset ihmiset voivat elää vuosikymmeniä onnellisesti yhdessä, koska ovat erilaisuutensa hyväksyneet, eikä kumpikaan ole pyrkinyt muokkaamaan toista sosiaalisemmaksi / ei-sosiaalisemmaksi.

        Mun ikuisuuksia yhdessä olleet vanhemmmat ovat tuosta toinen hyvä esimerkki :) Kyllä tuokin onnistuu kun kumpikin vaan hyväksyy toisen erilaisuuden. Äiti on tosi seurallinen, pitää yhteyttä isänkin puolen sukulaisiin, kutsuu vieraita ja puhuu tuntitolkulla puhelimessa. Isä taas huomattavasti rauhallisempi, keskittynyt työntekoon, puuhailee paljon kaikenlaisia ulkohommia, korjaa jotain vempeleitä jne. Kotona tykkää katsoa telkkaria tai käy lenkillä, marjassa, kävelyllä tai äitin kanssa yhdessä jossain. Huomaa kuitenkin, että isäkin nauttii siitä kun äiti järkkää vaikka jotkut sukulaiset kylään. Isä taas tasapainottaa rauhallisuudellaan välillä äitin vähän liiallista hysteerisyyttä :D


    • Gammaromeo

      Tuon aloituksen voi tulkita ja aivan tarkoituksella tulkitsinkin sen niin, että sosiaalisuus on osallistumista asioihin missä tapaa useampia ihmisiä. Sinänsä aloituksessa ei oteta kantaa, että kuinka aktiivinen ja taitava viestijä noissa sosiaalisissa tilanteissa on. Hiljaisetkin ihmiset voivat olla paljon muiden kanssa tekemisissä vapaa-ajallaan vapaaehtoisesti ja viihtyen. Ei varmastikaan kaikki sarjoissa pelaavat amatööripalloilijat ole mitään "seurallisia suupaltteja", vaan mukaan mahtuu myös vähemmän itsestään "numeroa" tekeviä.

      • neiti ruiskukka

        Näin juuri, koska harrastuksissa on pääasiana se yhteinen tekeminen. Plussana se, että näkee ihmisiä ja tutustuu uusiin ihmisiin ja oppii niitä sosiaalisiaalisiakin taitoja samalla, mutta ei ole "pakotettu" mihinkään smalltalk höpinään tuntemattomien kanssa jos ei koe olevansa siinä vahvoilla.


    • Erilaisuutta ei suvaita

      Eihän se mistään omasta sosiaalisuudesta riipu, onko kavereita vai ei. Todella naiivi aloitus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      421
      2934
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2246
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      340
      1911
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1727
    6. 158
      1202
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1197
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      917
    Aihe