Ikkunaton lentokone 2

...

Eka ketju järjettömän pitkä. Etenkin ilman puurakennetta mahdoton lukea. Että lyhyt selvennys asiaan, omana aloituksenaan.

Kuten havaittiin, suuri osa kommentoijista ei ymmärtänyt, että kyse oli uudesta ikkunateknologiasta. Eli ei suotta tehdä kalliita reikiä seniin, ei lentokoneidenkaan seiniin siis ja asuinrakennusten jne seinissähän niitä reikiä on järjettömän paljon.

Kyse ei ollut ikkunoitten poistamisesta sinällään, ainoastaan niitten muuttamista elektronisiksi. Löytyi sopivasti linkki artikkeliin aiheesta, hommelia kehitellään koko ajan. Linkissä kuvia ja huima video, mitä nykyteknologialla on mahdollista saada pikkuhiljaa yleiseen käyttöön. Kandee vilaista etenkin video. Sen jälkeen voikin sitten jatkaa irputtamista siitä, että paljon kivempi katella kämmenen kokoisesta, likaisella lasilla olevasta reiästä pilviä ympärillään. Linkki sivulle:

=DW=

12

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "..."

      Kiva että et kuitenkaan laittanut linkkejä.
      Ne kun tuppaavat aiona olemaan niin sekavia ja puu-maisia. :)
      Mutta minäpä laitan, ennen näissä oli ikkunat, mutta Finskihän on aina aikaansa edellä.

      http://www.nordicglobalcargo.com/

      H.

      • Pahalta näyttää kuitenkin nyt.
        Ettei vaan olisi jäänyt jostain jälkeen.

        H.


    • Ikkunaton lentokone juttusia luin. Tärkein syy ikkunattomuuteen oli ikkunoiden raskauden poisjäämisestä seuraava koneen keventyminen ja siten polttoaineen tarpeen pieneneminen.

      Itse suosisiin linjaa, jossa koko kone olisi yhtä särkymätöntä ikkunaa, lentävä akvaario. Miten sitä ikkunattomassa näkee jos uhvomiehet ja enkelit sattuisivat istumaan siivellä. Live videoihin taas ei voi luottaa, kun ne kuitenkin olisivat vanhoja livejuttuja, sensuroituja. Tätikkunallisen koneen monirakenteisen ikkunakerrostuman sisään voi piilottaa napinhipaisun päässä olevan normikoneen olisen sisänäkymän sitä haluavalle.

      • Täysi-ikkunallisen koneen (korjaus)


      • ...

        Tsekkaa linkki, se tossa alempana, koska unohdin pois aloituksesta.

        Kyse nimenomaan koko koneen peittävästä elektronisesta ikkunasta. Sitäpaitsi, tuli mieleen. Jostain syystä aurinkopaneleita ei ole hyödynnetty lentokoneissa mitenkään. Jhtuu kai siitä, että lentokoneet eivät lennä sähköllä. Mutta niitä voisi kylläkehitellä hydrideiksikin, sähkö olisi lisävoimana ja samalla tietenkin aurinkopaneeleisa saa virtaa koneen käyttämiin sähköjärjestelmiinkin. Mun käsittääkseni nykyaikaisiaa lentokoneissa sähköllä toimivia vempeleitä suunnilleen koko kone täynnä, elektrroniset ikkunat olisivat vain murto osa muuten jo nyt käytettävästä elektroniikasta.

        =DW=


      • ... kirjoitti:

        Tsekkaa linkki, se tossa alempana, koska unohdin pois aloituksesta.

        Kyse nimenomaan koko koneen peittävästä elektronisesta ikkunasta. Sitäpaitsi, tuli mieleen. Jostain syystä aurinkopaneleita ei ole hyödynnetty lentokoneissa mitenkään. Jhtuu kai siitä, että lentokoneet eivät lennä sähköllä. Mutta niitä voisi kylläkehitellä hydrideiksikin, sähkö olisi lisävoimana ja samalla tietenkin aurinkopaneeleisa saa virtaa koneen käyttämiin sähköjärjestelmiinkin. Mun käsittääkseni nykyaikaisiaa lentokoneissa sähköllä toimivia vempeleitä suunnilleen koko kone täynnä, elektrroniset ikkunat olisivat vain murto osa muuten jo nyt käytettävästä elektroniikasta.

        =DW=

        Istuin kerran puoli vuorokautta koneessa, jonka pelastus oli ainoastaan taitava suomalainen naiskapteeni. Takana oli hytkykoneella reilu parintunnin lento toiselta mantereelta. Sitten tämä pitempi lento oli aluksi pelkkää ukkosta. Kaikki vehkeet piti olla kiinni, niin omat kuin koneenkin. Turvavyökin piti pitää kiinni. Nukkuakin olisi voinut, vaan turbulenssi nitkautti aina vaipuvan pääni pystyyn. Rauhallisessa kohdassa naposteltiin. Sitten taas turvavöihin. Vasta kun päästiin pimeään ja kylmään 10 km korkeuteen tuolla ohjuksella tiputen koneen reittilinjauksilla oli rajuilmat takana. Olisi ollut hauskempaa nähdä se ulkoinen räiske, kuin olla koneen sisällä hämärissä vyötettynä.


      • helmiah56 kirjoitti:

        Istuin kerran puoli vuorokautta koneessa, jonka pelastus oli ainoastaan taitava suomalainen naiskapteeni. Takana oli hytkykoneella reilu parintunnin lento toiselta mantereelta. Sitten tämä pitempi lento oli aluksi pelkkää ukkosta. Kaikki vehkeet piti olla kiinni, niin omat kuin koneenkin. Turvavyökin piti pitää kiinni. Nukkuakin olisi voinut, vaan turbulenssi nitkautti aina vaipuvan pääni pystyyn. Rauhallisessa kohdassa naposteltiin. Sitten taas turvavöihin. Vasta kun päästiin pimeään ja kylmään 10 km korkeuteen tuolla ohjuksella tiputen koneen reittilinjauksilla oli rajuilmat takana. Olisi ollut hauskempaa nähdä se ulkoinen räiske, kuin olla koneen sisällä hämärissä vyötettynä.

        Linkki oli hieno ja varmaan sopi tarjonnaltaan urbaanille nuoremmalle polvelle. Miuhki on se vanha koira jota ei narrata uusille tempuille. Kapselissa haluaisin kyllä tajukankaalla matka galaxilta toiselle; kapselissa olisi tarvittavat paineensäätelyt ja olo kuin kelluisi ja unetkin kauniisti stimuloituja suoraan aivokuoreen ohjatun sondin tai mikrorobotin aktivoinnin kautta.


    • ...
      • "..."

        Nättihän tuo kone on.
        Tavallaan kuin Japanilaisissa peleissä tyttöset aina.
        Into-himoisena ilmailijana muistan tuon projektin ensimmäiset kuvat, ani-maatiota
        ei silloin vielä ollut.
        Silloin mietittiin miten eristää yksittäinen asiakas, joka ei halua tuntea oloaan
        akvaariossa.
        Jotain Google-laseja ennen googlen oivallusta.
        Jopa savu-huppuja, kuten tuli-paloissa.
        Savu-Huputkaan eivät saaneet kannatusta.
        Sileys on bensan säästöä.
        Kuten teipit auto-testauksen aikana ikkunoissa.
        EU sanoo nykyään siihen että ei mee jakeluun.
        Henk.koht. tykkäisin lentää "ilmavalla" koneella.
        Olen kerran ollut kyydissä kopterissa, jonka nenä oli läpi-näkyvä alas-päinkin.
        Luulen että vain moottoroitu-liidin voittaa sen huumaavan kokemuksen.
        Liitimeen en ole vielä päässyt.
        Olis se kivaa, pelkkä keinu pyllyn alla.
        Mittaamattoman korkea Kuusi, ilman näkyvää oksaa.

        H.


    • "Kyse

      ei ollut ikkunoitten poistamisesta sinällään, ainoastaan niitten muuttamista elektronisiksi."

      Voi ehkä tuntua hiusten halkomiselta, mutta näyttö ja ikkuna ei ole sama asia. Mielestäni, vaikken aiheesta tieteellistä tutkintoa olekkaan tehnyt. Väitän että nimenomaan on kyse ikkunoiden poistamisesta.

      Siis kaiken mahdollisen luonnollisen valon eliminoinnista. Sekä mahdollisuudesta nähdä sekä koneesta ulos että koneeseen sisälle.
      Jos kone tipahtaa ja sähkö menee, on loukussa sysipimeässä patruunassa. Et voi arvioida vahinkoja, et hoitaa vahingoittuneita. Pelastushenkilöstö ei näe koneeseen sisään, heillä ei ole aavistustakaan mikä sielä odottaa.
      Myös alttiutta kaappareiden sun muiden mahdolliselle manipuloinnille ja sabotoinnille pidetään riskinä, näemmä.

      Sitäpaitsi lukemani mukaan nämä koneet olisi niin kalliita toteuttaa, että vain "richest of the rich" olisi varaa niillä matkustaa.

      Mitä taloihin tulee, niin mainitsen nyt sitten vielä kerran tieteellisesti tutkitun asian: ihminen sairastuu sekä henkisesti että fyysisesti tiloissa joissa ei ole tarpeeksi luonnollista valoa.
      Sekä tosiasian että energianeutraalit talot on jo käytössä. Ikkunoineen kaikkineen, ja taitaa niissä olla hellakin.

      Kivahan se on katsella nättejä kuvia, mutta kyllä minä mielummin pidän henkeni ja terveyteni, kiitos vaan. Tehkööt rahaa jollain järkevämmällä.
      Energiaongelman saavat ratkaista jollain muulla tavoin, en epäile onnistuvan.

      Tämäkin tietysti on ap:lle vaan muutoksen vastustamista pelkällä mutuilulla, kuten eka ketjukin. Mutta eihän noita tuollaisia juttuja ole jokaisen Matti Meikäläisen helppo omin nokin tieteellisesti tutkia, joten taitaa ap olla saman luetun hömpän varassa kuin muutkin.

    • Turvallisuus

      Kyllä tärkein keksintö kuitenkin olisi lentokone joka ei putoa vaan laskeutuu
      aina hallitusti alas. Vaikka esim.laskuvarjojen varassa. Muut hienoudet kun
      ovat turhia täydellisen tuhon rinnalla. Siis joka tilanteessa, kone ei syöksy alas.

    • Kieroutunut mieleni purskahti nauruun, huomatessani aamulla linkin, jossa asiakas
      päästää ilmailu-vaivan turva-tarkastus-skannerissa.
      Ei heikko-hermoisille.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe