Moi!
Jos sattuisi vaikka joku kuuro lukemaan, niin haluaisin kysellä mitä mieltä olette musiikin tulkkauksesta. Jos tulkki joutuu tulkkaamaan esim. argentiinalaista tangoa, pitääkö hänen tulkita tango omien mielikuviensa pohjalta vai vain kertoa esimerkiksi, että nyt soi viulu?
Musiikin tulkkaus
3
524
Vastaukset
- huonokuuloinen
en oikein ymmärrä miten musiikkia voin viitomana tulkita . Laulun sanoja ehkä , mutta eri soittimien myös -on varmaan aika sekavaa ? En ole koskaa nähnyt sellaista tulkaamista .
Itse olen huonokuuloinen , mutta yllättäen tunnistan melodian paremmin , kuin laulun sanat ,jotka tahtovat hukkua kovaa soivaan musiikkiin ja tausta hälyyn . - toinen opiskelija
Mekin ollaan koulussa aihetta käsitelty (vk tulkiksi opiskelen) ja se kai on amerikassa yleisempää? Mustakin tuntuu, että aika harvoin musiikkia joutuu tolleen tulkitsemaan ja sehän ei oikeastaan ole tulkkausta edes.
- äiti
olen kuuron lapsen äiti ja vastaan että kyllä. meille on ainakin lapselle tulkattu musiikkia,eli kerrottu mikä soitin kuuluu ja laulun sanoja viitottu. kyse on tietenkin lasten musiikista mutta silti...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721974
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,771432Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821384Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta101117Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita391036Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!210963- 94824
- 38805
- 85795
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49755