1) Naturalismin uskomukset – jos ne ylipäätään perustuvat argumentointiin – perustuvat viime kädessä atomien törmäilyn tuottamiin premisseihin.
2) Atomeilla ei ole totuutta suosivia ennakkonäkemyksiä, joten ne tuottavat yhtä todennäköisesti vääriä premissejä kuin oikeita, joten väärää on enemmän kuin totuutta.
3) Premissit ja siten myös päätelmät ovat epäluotettavia ja todennäköisesti vääriä. Ne ovat siinä mielessä vääriä, että niitä ei voida korjata, koska ne voidaan korjata vain premisseillä, jotka eivät kärsi samanlaisista puutteista. Mutta naturalismissa ei sellaisia premissejä ole.
Arthur James Balfour (1848 – 1930)
8
102
Vastaukset
- ....
Ihme copy/pastettaja. Älä nyt väitä, että tuokin on sinun kirjoittamaasi.
- Mitäs sitten
Kopiointihan lukee jo otsikossa: Arthur James Balfour (1848 – 1930).
"Atomeilla ei ole totuutta suosivia ennakkonäkemyksiä, joten ne tuottavat yhtä todennäköisesti vääriä premissejä kuin oikeita, joten väärää on enemmän kuin totuutta."
Miksi, jos ne tuottavat väärää ja oikeaa yhtä todennäköisesti, niin miksi oikeaa ei silloin voi olla enemmän kuin väärää?- fda
Jaa vanhaa juttua ajalta kun uskovaiset vastustivat vielä atomejakin. Silloin oli sitä juttua kuinka atomit ovat edelleen vain teoriaa. Kummasti uskonnollinen höpötys asiasta lakkasi kun atomipommit tulivat kuvioihin mukaan. Edelleenkin se on "vain teoria"...
Herra Balfor oli brittiläinen konservatiivi poliitikko, ja edellis vuosisadan konservatiivi poliitikon tausta ei välttämättä ole vahvuus nykypäivän filosofisessa ajattelussa.
"1) Naturalismin uskomukset – jos ne ylipäätään perustuvat argumentointiin – perustuvat viime kädessä atomien törmäilyn tuottamiin premisseihin."
Missä vaiheessa atomit törmäilevät?- Mitäs sitten
Aika nerokasta päättelyä, johon yhtyvät myös tämän päivän filosofit.
Nykyisellä fysiikan tietämyksellä pitäisi puhua atomien sijasta alkeishiukkasita, mutta periaate on aivan oikea. Naturalistisen käsityksen mukaan moraali on illuusio, sillä alkeishiukkasten satunnaiset konfiguraatiot muodostavat aivojemme semanttiset tilat. Tuoltahan aloitus on copypaskannettu.
http://bwanajoe.blogspot.fi/2014/11/darvinistinen-naturalismi-on.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804