Kamala olo

............

En osaa selittää tätä hyvin, mut yritän. Mulla on ailahtelevat tunteet ja käyttäytymismallit jossain määrin. Ja nyt on vallalla koko ajan tunne siitä, että elämän kärsimyksistä on saatu iha tarpeeks jo ja koska on oltava muitten vuoks elos, "mun pitää saada enemmän ja useammin apua", tai ei oo reiluu kenenkään vaatii mua kitumaan täällä.

Käyn terapiassa, mutta muun ajan oon pohjattoman yksin mun tunteitten kanssa. Terapiassa saan hyviä tietopaketteja ja ohjeita mun traumanjälkeisiin tunteitten heilahtelevuuksiin liittyen, mut ne ohjeet ei täs asias auta. Tekee mieli suorastaan kiljua apua, kun olo on niin usein sellanen, et mä en jaksa yrittää enää yhtään tulla tunteitteni kanssa toimeen. Ja itsemurhaakaan ei sais tehä silti.

Mua ärsyttää, miksi juuri mulle on langennu nää psyykkiset ongelmat, joista kärsin todella. Ja sit harmittaa, ettei ollu aiemmin tietoa avun hakemisesta ja oon joutunu niin kovin kauan sinnittelee. Terapeuttini sanoi, et yläasteella jos oisin saanu apuu ja mun tilanne ois kokonaisuudessaan kuultu, mut ois ehkä lähetetty sairaalaan, sillä olin jo suunnitellu itsemurhan valmiiksi. Voi että ku ilman mitään häpeää ja syyllisyyttä pääsis tilanteeseen, et joku ois koko ajan tolleen vuorokauden ympäri valmiina auttamaan.

Nykyään itsemurhan toteuttaminen tuntuu vaan vielä kamalammalta ja syyllisemmältä, koska terapeutti koittaa auttaa ja mun mieliala ei oo koko ajan ihan huono, mitä se oli ennen hoitoon pääsyä. Silti olo on tuskallinen.

1

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

Toivottamalta tuntuvissa tilanteissa voi keskustelu ulkopuolisen kanssa auttaa joko löytämään uusia näkökulmia tai kestämään sietämättömältäkin tuntuvan olon kanssa.

Tässä sinulle linkki Suomen Mielenterveysseuran palveluihin.
      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus

Esimerkiksi Valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää tälläkin hetkellä numerossa, 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15-07. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun.

Jos haluat mieluummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahden kesken tukihenkilön kanssa. Net-Tuki Live päivystää joka arkipäivä klo 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      73
      3325
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1899
    3. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1891
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1441
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1391
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      25
      1296
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1207
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1197
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      955
    Aihe