Minä kun olen oikeassa ja tiedän kuinka täytyy elää.

jjoutava

Kun minulle sanotaan, tee näin niin hyvin menee, Tietenkäänhän minä en niin tee vaan varmistelen.

Terveys vaatii tarkastuksia, asiat vaatii hoitamista.
Kysytään, mitä terveydessä nyt kiikastaa? Mikä asia nyt sitä hoitamista vaatii? Mikä sääntö nyt vaatimassa jotakin mitä lienee?

Mistä ne säännöt on ihmiselle tulleet. Yritin elää poikkeuksellista elämää, mutta inhottavat säännöt olivat taas olemassa ja pilaamassa poikkeuksen.

23

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

Liian vanha potkurin sarviin. Joku on jo tulossa tukemaan jos vähän suunnittelee pahassa portaassa miten siitä selviää. Näkyykö vanhuus jo niin ettei saa rauhassa kulkea. Ovissa odotetaan että menen ensin. Silmätikuksi tässä jo itsensä tuntee.

Kaikessa vähätellään, auton tekniikassakin tiedän melkoisesti, mutta neuvomaan joku pyrkii vaikka on ollut ajokortti ennen neuvojan syntymää ja pahoilla keleillä kesärenkailla ajanut.

• Juuri näin on -- ja vielä on tullut mietittyä sitäkin Muistihäiriöisiä ikäihmisiä .
      Joskus sapettaa kun en heti muista jotain nimeä --henkilön tai muuten pistää enemmän mittimään .
      On kärsimättömiä minunkin sukulaisissa ---jotka eivät anna miettimisaikaa -- kyllä se sieltä tulee jos ei heti niin hetkenpäästä -- ja aikaahan on -- kaikille annettu ihan samanverran . Kun ottais huomioon että se pistääkin vihastuttaan kun ei saa edes miettiä Vielä ei ole lääkärikään sanonut että olis nitään sen kummempaa muistissa -- mitä pelkään pahemmin.
      Ei silti eivät he vielä (suku ) ole sanoneet , mutta kyllä kuitenkin kyselleet että tarvinko apua .
      Sanoinkin jokuaika sitten , että minä kyllä pyydän jos tarvitsen .
      Nyt olenkin saanut sitten olla ihan rauhassa , eivät edes soittele saatikka poikkeisivat käymään .
      Tyttärellä leikattiin kädestä jotain pientä --olihan siinä kipsi ja avuton oli , sanoimme että kullä sitä yhdelläkin kädellä pärjää Mieskin on (parisuhteessa) sanovat näin , molemmilla oma asunto . Ottais nyt hänestä tukea -- jos on tarvis.

Niin minäkin joskus 15 v sitten katkasin käteni . ei onneks ollut koiraa sillon juuri olin jo eläkkeelle päässyt ja hyvin meni kaikki kotihommatkin .. ei tullut mieleenikään pyytää mistään apua .

Niinkauan kun pärjään tämän tietsikan kanssa olen sinut ittenikinkanssa .
      Meinaa vaan pakkaantua kaikenlaisia apuohjelmia tännekkin --juuri sain poistettua --toivottavasti lensi sinne mistä oli tullukkin ,avaruuteen .
      Pärjäillään

• Katleija.

Olenhan minäkin sanonut itselleni, että 'älä laita sitä Citymarketin laukkulokeron avainta samaan taskuun kuin bussikortti', ettei se enää tippuisi lattialle.
      Niin vaan höperö kuitenkin tänään tein ja bussikortti oli taas kateissa.

Soitin kaupan infoon kotiin päästyäni ja ihanaa, joku rehellinen löytäjä oli sen sinne kiikuttanut. Syntymäaika piti sanoa ja seniorikortti löysi omistajansa.

ps. eikös se tahdo olla vähän niinpäin, että meikäläiset mieluimmin nuorempia neuvovat kuin neuvoja itse vastaan ottavat. Pitäkäämme päämme.

• cin toni

Pidämm päämme
      niin paremman huomisen met näämme

• Äläpäs jo muuta sano! Jos kaupassa ei kertakäyttöpussi kunnolla avaudu, vaikka kuinka retuuttas, niin johan siihen rientää avulias hätiiin. Olenkin tarkkaan katsonut, että ympärilläni on vain riittävän yrmeän näköistä joukkoa, joka ei varmasti puuhiini sekaannu.

Onhan sekin noloa, joku busassa pomppasee pystyyn, olkaa hyvä ja näyttelee penkkiä. Sitäpaitsi,
      saatoin olla menossa peremmälle, jossa oli vapaata valilla pistää. Kyllä se pistää ajattemaan, että miltähän kenellekin näytän.

Kyllähän neuvojia riittää silloin kun ei tarvitsisi. Se kyllä oli tuttua jo työelämässäkin. Joskus päästivät töllistelijöitä työmaallakin ja niistä neuvojiakin löytyi. Mikset tee niin? Eikö olisi parempi...? Minä kun tein?
      Helkkari, minä kun olin juuri niitä töitä vuosikymmeniä tehnyt, kaupaksi olivat kaikki menneet piirrustusten, paperien ja työselitysten mukaan tehtynä. Sitten tulevat älynväläysiään esittelemään ja työn tekoa sotkemaan. Ojennin kyllä jonkun kerran työkaluja ja kehotin näyttämään. Sitten alkavat purisemaan mennessään, että jopas oli hankala jätkä!

Taloyhtiönkin kokouksissa puhuvat merkonoomit asiantuntijaa näytellen rakennuksen monimutkaisista korjausongelmista. Annas olla kun vanha timpuri esittää ja perustelee, ei se mene perille. Näin tapahtui, timpuri sanoi tutkineensa, että vesikattossa on vuotoja. Isannoitsija sanoi, että ei ole. Katto ei ole niin vanha, ja joku konsulttikin oli katolla juossut. Merkonoomit todistivat, eihän se tilastojen mukaan ole mahdollista. Tulihan siitä iso remontti vuoden päästä, kun vesivuoto puski yläkerran huoneiden katosta läpi. Olen kyllä kurmuttanut isännoijaa, mutta eihän sekään ole mahdollista "koko rahan edestä."

Eipä näistä mitään, kyllä se huumorin kanssa menee ja onhan elämäkin huumoria. Ainakin siltä väliin tuntuu.

• jjoutava

Aikoinaan kuuskytluvuilla auto oli huollossa ja jättivät virranjakajan säätöruuvit löysäksi ja niin auto sammui tuolla Vuosaaresa. Tutkailin paikkoja niin huomasin ettei ole kärkivälystä ollenkaan. Meisselöin silmämääräisesti välystä siihen niin johan lähti käyntiin.

Eipä näitä mennä meisselöimään enää näitä nykyautoja. Aijjai oli ne hyviä aikoja.

• Ramoona*

Olen aina terottanut jälkikasvulle, että märällä kalliolla ei saa juosta ja puukkoa täytyy pitää tupessa. Minäpä tein molempia yhtä aikaa toissa kevättalvena, kun piti saada mustikanvarpuja maljakkoon tekemään hiirenkorvia ja kukkia ennen aikojaan. Liukastuin ja puukkokäsi jäi kyljen alle, toppatakkiin ja paksuun housunkaulukseenkin tuli reikä, jonka veri alkoi värjätä punaiseksi. Onneksi olin lähellä kotia ja vapisivin jaloin raahustin tarkastamaan vahinkoa, hyvä puukko jäi sinne, mutta löytyi se sitten. Kaksi tikkiä tarvittiin ja sain opetuksen. Sain kyllä lääkärireissun jälkeen myös saarnan lähes vuotta nuoremmalta mieheltäni, ja sen otin hiljaisen nöyränä vastaan.

Ruokakaupassa minä olen näppärämpi pussien avaaja, olen saanut herkän näppituntuman niihin vihreisiin biopusseihinkin, joita otan, koska meillä on biokompostostori. Joskus olen auttanut jotain niitten kanssa tuskailevaa, ja hyvin on apu kelvannut. Mies on parempi ruokakassien pakkaaja, painavat alle ja kylmät yhteen, ei kaadu hänen pakkaamansa koskaan auton tavaratilaan, toisin kuin minun huterat rakennelmani. Minä olen muuten kerran kaupassa vaihtanut erään vanhan rouvan kengät oikeisiin jalkoihin, tosin pyynnöstä.

Autoilun suhteen otan neuvoja vastaan nuoremmiltakin, omat tyttäret ovat huippukuskeja minuun verrattuna. Tosin korvaan varovaisuudella ja hitaalla vauhdilla sen mikä taidoissa puuttuu.

• autoton.

Oikein toimittu jos on epävarmuutta autolla ajosta. Liika itseluottamus saa paljon pahaa aikaan liikenteessä, sen näkee juuri kortin saaneiden onnettomuus tilastoissa. Miesten taitaa olla vaikeempi ottaa neuvoja vastaan siitä pelkääjän paikalta. Moni nainen lopettaa ajamiset kun koko ajan saa moitteita. Minäkin olisin tarvinnnut miehen kuoleman jälkeen ajokorttia, mutta en uskaltanut edes ajatella uusimista, en ollut pariinkymmeneen vuoteen ajanut. Myin auton pois.

• jjoutava

Jonninjoutavat Moraalikäsitykset ja vakiintuneet säännöt pitää heittää romukoppaan ja alkaa elämään niinku hyvältä tuntuu, Turha siinä on pyristellä kun ei kuitenkaan viihdy siinä vanhassa elämäntyylissä.

• c c

Niin sitä minäkin olen aina oikeassa. Tiedän myös kaikesta kaiken. Elämä polleeta siis vai? Kissan villat. Aina pa. Pienimmätkin pikkuhurtat katsovat meikää sopivaksi kusitolpaksi. Päivä ihan kohtalaisen onnistunut tänään.

Ettei vaan huono Nuutti kohtakopuoliin veisi tätäkin mukavan matalaa aallokkoa poikkeen.

• Oikeassa olet, jjoutava! Kunpa vain pääsisi irti turhista kunnollisuuden kaavoista. Sitä kun on joutunut kangistumaan "virallisuuden kaavaankin." Jos väänsit vitsiä, tarkat korvat kuuntelivat ja sitten vääntelivät muunnettua totuutta mieleisikseen. Sellaisia se puhui...

Onhan heitä luonnollisesti omituisia ihmisiäkin. Eikä he ole vikapäisiä, antavat vaan jutun tulla. Aina se piristää kun sellaisia tapaa. Mistäpä näyttelijät aineistonsa saisivat, ellei valmiita roolinvetäjiä joukoista löytyisi. Tosin voivat jäädä näyttelijätkin heppoiseksi alkuperäisen matkijaksi.

Muistuu mieleeni nuoruusajoilta kaveri, joka luonnostaan näytti aina maistissa olleelta, sopivasti huojahteli ja juttua pulputti. Ei varsin suurella äänellä, mutta ällistyttävän tehokkaasti. Niinpä tantsupaikalla järkkäri väitti, että liian maistissa olet, ulos ja heti. Niin lähti miestä retuuttamaan ja minä perässä selittelemässä. Niinhän siinä kävi, että me molemmat jouduimme ulos. Eikä oltu edes yhtä ryyppyä saatu.

Tämä tuli mieleeni kun mailla käydessäni kunnan palkkaaman pienoisbussin ovelta kuului huuto: sinä se torvelonnäköinen ukko, tule juttelemaan! Juuri sinä joka tänne töllötät!

Siinähän oli sama kaveri, jonka kanssa lensin ulos.
      Siinäpä väljästi vuosikymmeniä kerrattiin. Kunnan kyydissä lähtöä odottavat alkoivat hermostua. Kuka ukko tuo on? Ei ole meidän kyliltä! Käske se ukko hiiteen! Mitäpäs minä, toivottelin matkalaisille hyvää
      ja rauhallista matkaa. Kaverille sanoin, että parasta lähteä, muuten heittävät sinutkin ulos.
      Omituinen varmaan olin. Kaveri oli jo niin tuttu vanhastaan heidän kanssaan, etteivät enää mitään erikoista huomannetkaan.

• Luulet vain

Kuka sulle on sanonut, että "olet oikeassa"? Yleensä tuolla tavalla ajattelijat ovat pahiten hakoteillä.

• jjoutava

Olisiko nyt huumori liian piilossa, en aina osaa laittaa huumoria kaikille tarpeeksi havaittavaksi. Asiahan oli että elämäntapa neuvojat sanovat ja ajattelevat olevansa oikeassa. Jos neuvon mukaan elää niin koko elämä voi olla kärsimystä. Neuvot ja moraalit, säännöt ja tabut nurkkaan ja elämään niikuin itsestä hyvältä tuntuu.

• jakolasku
        jjoutava kirjoitti:

Olisiko nyt huumori liian piilossa, en aina osaa laittaa huumoria kaikille tarpeeksi havaittavaksi. Asiahan oli että elämäntapa neuvojat sanovat ja ajattelevat olevansa oikeassa. Jos neuvon mukaan elää niin koko elämä voi olla kärsimystä. Neuvot ja moraalit, säännöt ja tabut nurkkaan ja elämään niikuin itsestä hyvältä tuntuu.

Joutava juuri noin, moralisoijat joutaa hevon kuuseen. Oli kuin omasta kynästäni juttusi.
        Olen itse ollut aina jonkun hampaissa kun en aina tee kun joku käskee, olen yksinäinen kulkija ajatuksineni (vaikka kotonanani toinen onkin). Koiranikin on sangen erikoinen oman tiensä kulkija, tauti on kai tarttunut siihenkin.

• Tieto on valttia
        jjoutava kirjoitti:

No ilimankos terveyskasvatus tässä maassa ei ota onnistuakseen millään ilveellä. Tabut ja monet moraalisäännötkin joutavat sinne missä on mustaa ja pimeää, mutta neuvoja, jotka opastavat miten voisi pysyä terveenä ja omatoimisena pitempään, ei todellakaan kannata tarkkaan ajattelematta siirtää syrjään.

Yksinäisten teitten kulkijat ja muut tiedoista piittaamattomat kaivavat kaikista eniten omaa hautaansa unohtamalla tai olemalla välittämättä neuvoista ja ohjeista, jotka vaikuttavat suoraan terveyteen, olipa se ruumiin tai mielen sellaista. Ja sitten sitä onkin totaalisen yksin eikä huumorin kukka löydy enää kaivamallakaan.

"Niin kuin itsestä hyvältä tuntuu" on yleensä sama asia kuin hällä väliä / evvk / kuollaan sitä kuitenkin / minä itte / minä tiedän parhaiten ...

• jakolasku
        Tieto on valttia kirjoitti:

No ilimankos terveyskasvatus tässä maassa ei ota onnistuakseen millään ilveellä. Tabut ja monet moraalisäännötkin joutavat sinne missä on mustaa ja pimeää, mutta neuvoja, jotka opastavat miten voisi pysyä terveenä ja omatoimisena pitempään, ei todellakaan kannata tarkkaan ajattelematta siirtää syrjään.

Yksinäisten teitten kulkijat ja muut tiedoista piittaamattomat kaivavat kaikista eniten omaa hautaansa unohtamalla tai olemalla välittämättä neuvoista ja ohjeista, jotka vaikuttavat suoraan terveyteen, olipa se ruumiin tai mielen sellaista. Ja sitten sitä onkin totaalisen yksin eikä huumorin kukka löydy enää kaivamallakaan.

"Niin kuin itsestä hyvältä tuntuu" on yleensä sama asia kuin hällä väliä / evvk / kuollaan sitä kuitenkin / minä itte / minä tiedän parhaiten ...

Eikö vaan oo kauhiaa kun ei uskota lekuria joka ei myönnä lääkettä jota käytän. Lekuri itse on himourheilija. Kävin siis eilen lekurilla ja tilasin ajan maanantaiksi yksityiseltä asemalta....että niin piittaamaton yksinäinen kulkijakin voi olla että voi vaihtaa lennossa lekurinkin.
        Tieto on valttia ja maksaa.

• Juu --näin on taas minunkin elämäntapani hyväksunut jjoutava.
      Olen juuni näitä --jotka ei elä minkään säännön mukaan . Se on minun Kroppa joka määrää onko nälkä ,tai jano . unikin tulee sillon kunon tullakseen -- ja meherätään jerrynkanssa sillon kun päivä alkaa kajostaan .
      Seksi tuottaa nykyään vaikeuksia -- mutta muistelen menneuitä hyviä aikoja --onneksi on hyvä muisti vielä .

Minua ei ole kukaan määrännyt työssä eikä vapaallakaAN -- MITÄ SILLON ALUSSA KUN RAKKAUS SOKASI -- EI OO PÄÄSSYT TOSTE SELLAISTA TAPAHTUUN .

• Kyllähän miekin ihan ussein käyttäydyn tai siis en käyttäydy ollenkaan. Mikähän vimma miulla on koko elämäin käyttäytyy huonosti, en tuota ees rukseihin laittanu.
      Olla niinku vastarannan kiiski tai lohi uimassa varmaa tuhoa kohti. Hyvinkö pitäs käyttäytyy. " Hyvinkö".

Aatella....herra isä, yks häirikkö opettamassa tarkkislaisii, se kai olikin oikein. Opetin..."opetin" , että elämässä on sittenkin elämisen arvoista, ei pääasia osata laskee yks ynnä yks. Ja käyttäytyy, sehän tuli siinä ohessa.

No juu juu ullamirjamille.

• olipas taas

Paremmin ne tarkkislaiset olis pärjänneet kunnon käytöstavoilla. Tuollaistako se opetus ollut, no ei ihme.

• Jaa -- että kiitellä pitäis --- Parempi kun kannustaa ja pitäis olla lapsien pelottelua -- Niinhän on tehty ja tulos on se mikä on , arkoja ilman vahvaa itsetuntoa , se otetaan heti pois --jos nuori ei osaa Käyttäytyä -- arka ihminen on samanlainen kun koirakin joka on peloteltu heti pennusta --ilman rakkautta.
      Juu -- niin se vaan on - Sus olit hyvä ope ja oppilaat varmaankin pitivätsinusta --mikä tärkeintä päästä näiden lähelle.

• Ramoona*

Olet oikeassa Ullamirjami, tärkeintä on päästä kovan kuoren kasvattaneiden ihmistaimien lähelle, nähdä ja kuulla se avunpyytö. Rakkautta ja rajoja, ei toista ilman toista.

• Kiitos um, tunnet minut tuntematta.

Niin, murrosikäisten kanssa, joilla monia ongelmia, jopa traumoja lapsuudesta saakka, epävarma elämä ilman turvaa, tarvitsevat ihmisen, jonka he tuntevat oikeesti välittäväksi, ottavaksi syliin. Ilman lisää pakottavia tapoja heitä ahdistaa. Yhteiset retketkin miun autolla Hesaan ja Tukhomaankin, joissa eivät koskaan käyneet. ihan sopuisasti, poikien 17v. salaa hankkimat kaljat pantiin takakonttiin, takaisin tullessa käytttöön, en mie, mutta pojat.

Voisinha jonkinlaisen oppitunnin pittää, millaista on opettaa 7.-9- luokkalaisia, ei varmasti yksinkertaista ole. Milloin minkin luokan kurssia, tärkerintä ei ollut oppi tiedoissa, vaan oppi elämässä. Hyvä olla sellanen ope, joka henkilökohtaisesti tietää, mitä nuorten vaikeudet ovat, itse se pullikoija myös määräilyssä käyttäytymiseen. Täälläkin useat ymmärtävät, että mie oon eri mieltä ihan huvikseen ja ilolla, liiottelen häirikkö-olemustain.

Totta on, että ystäviksi tulimme, en vaan saanut kesällä aikaseksi lupaamani luokkakokousta, tästä sain puhtia, Haminan lehteen laitan kyl ilmotuksen...tarkkis se ja se, ope tulee Haminaan. Oppilaani keskimäärin 45- vuotiaita jo, jos en huonolla laskupäälläni laskenut....13-17v samalla luokalla.

Luuletteko, että sus opetti määräyksien mukaan elämään. Mutta heillä oli oppia elämään itsenään, kuten mekin höppänät nyt. Joku ainakin.

• Katleija.

Kyllä minunkin on jotain joskus sanottava, ja tähän paikkaan tokaisen että viisaus on vanhoissa naisissa niinkuin joku sanoi siinä Pekka Parikan filmissä Pohjalaiset (muistinko oikein).
      Se tuli mieleen ylläolevista susin Rammoonan ja ullamirjamin viesteistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      198
      7956
    2. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      97
      3788
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      132
      3674
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      2971
    5. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      144
      2575
    6. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      47
      2486
    7. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      140
      2077
    8. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      4
      1578
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      67
      1551
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      64
      1415
    Aihe