en jaksa hengittää

mies 40v

En jaksa peseytyä. En jaksa hengittää. En jaksa kuolla En jaksa elää. En syödä. En jaksa puhua. En jaksa liikkua. Elän välitilassa enkä tiedä miten tästä pääsisin pois. Mennyt jo liian monta vuotta. Inhoan lääkkeitä, mutta kai niitä on pakko syödä. Rinnanpäällä älytön kuorma. Mies 40v.

30

1359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperia&kynä

      Tuttu tunne. Lääkkeet vaan auttaa kantamaan sitä kuormaa, ne ei kevennä sitä. Sitä pitää alkaa purkaa, ettei lytisty sen alle, vaikka kirjoittamalla paperille että mikä ahdistaa, jos ei ole ketään jolle voisi puhua.

    • echo1

      jaksat ainakin täällä kirjoittaa. miten sä oot tohon välitilaan joutunut alkujaan? ei kukaan pakota sua tekeen yhtään mitään, mutta noista lääkkeistä voi olla apua tasaan sun mielialaa. mikä sun mieltä painaa oikein haluatko kertoa vähän enemmän ?

      • aloittaja.

        Ainakin virallisesti olen 17v sairastanut. Ahdistus/masennus. Itse olen sitä mieltä että mulla on kaksisuuntainen ma häiriö. On talot mökit koirat vaimo, mutta lapsia en ole maailmaan tehnyt, kun tuntuu etten jaksa edes itsestäni kunnolla pitää huolta. Kaikki katsoo, kun käy töissä niin ukko on kunnossa vaikka kokoajan pahaolo. Nyt on ollut saikkua puolivuotta ja olo vaan pahenee.


      • Mätäpää
        aloittaja. kirjoitti:

        Ainakin virallisesti olen 17v sairastanut. Ahdistus/masennus. Itse olen sitä mieltä että mulla on kaksisuuntainen ma häiriö. On talot mökit koirat vaimo, mutta lapsia en ole maailmaan tehnyt, kun tuntuu etten jaksa edes itsestäni kunnolla pitää huolta. Kaikki katsoo, kun käy töissä niin ukko on kunnossa vaikka kokoajan pahaolo. Nyt on ollut saikkua puolivuotta ja olo vaan pahenee.

        Niin tuttua, valitettavasti. Kunpa osaisi neuvoa, mutta kun ei osaa enään itseäkkään auttaa. Ahdistus ja masennus vienyt voiton, ajat sitten. Joitain asioita voisi tehdä, tai paremminkin jättää tekemättä, mutta kun ei ole voimia eikä oikein enää halujakaan. Töissä en ole oikeasti koskaan ollut( siis vakituisesti, oikeasti), ikää yli 30, toivotonta. Perhe löytyy silti, mutta kaipa tuonkin jossain vaiheessa menettää. Jatkuva paha olo niin henkisesti kuin fyysisesti, ihan loppu aina, vuodesta toiseen. Elää ei jaksa, mutta ei huvittaisi kuollakkaan.


      • aloittaja..
        Mätäpää kirjoitti:

        Niin tuttua, valitettavasti. Kunpa osaisi neuvoa, mutta kun ei osaa enään itseäkkään auttaa. Ahdistus ja masennus vienyt voiton, ajat sitten. Joitain asioita voisi tehdä, tai paremminkin jättää tekemättä, mutta kun ei ole voimia eikä oikein enää halujakaan. Töissä en ole oikeasti koskaan ollut( siis vakituisesti, oikeasti), ikää yli 30, toivotonta. Perhe löytyy silti, mutta kaipa tuonkin jossain vaiheessa menettää. Jatkuva paha olo niin henkisesti kuin fyysisesti, ihan loppu aina, vuodesta toiseen. Elää ei jaksa, mutta ei huvittaisi kuollakkaan.

        Köysi ollut liikaa mielessä viime aikoina. Lääkäri ehdotti ensi kerran eläkettä tai äkkiä töihin. Eläkkeelle en haluaisi.


      • Apiarist

        Suosittemen mehiläistarhauksen aloittamista harrastuksena. Siinä tulet näkemään elämän, kuoleman ja tulet ymmärtämään luonnon sekä näkemään mitä elämä oikeasti on. Mehiläiset kertovat kaiken !


      • pyydäniinsaat
        aloittaja.. kirjoitti:

        Köysi ollut liikaa mielessä viime aikoina. Lääkäri ehdotti ensi kerran eläkettä tai äkkiä töihin. Eläkkeelle en haluaisi.

        Sinulta puuttuu rauha Jumalan kanssa!


      • ilmankovaaeioleeläm
        pyydäniinsaat kirjoitti:

        Sinulta puuttuu rauha Jumalan kanssa!

        Tuota minäkin ajattelin ,mutta en kehdannut esittää ,koska en halunnut alkaa taas riitelemään ateistien kanssa .Sairaat ateistitkin kaipaavat uskovien keinoja päästä ahdistuksistaan ,heheh. Rauha kodillesi ,älä anna periksi .Elämä on kovaa ,mutta ilman kov. ? olkoon ilmaisematta .


      • toolatetocry
        aloittaja.. kirjoitti:

        Köysi ollut liikaa mielessä viime aikoina. Lääkäri ehdotti ensi kerran eläkettä tai äkkiä töihin. Eläkkeelle en haluaisi.

        Mies ajattelee köyttä ,nainen häkää ,taikka unitabletteja ,ettei runtele hipiää .Nainen lopettaa elämänsä käsiaseella aina rintaansa ,koskaan ei kasvoihinsa ,koska se pilaisi ulkonäön .Huvittavaa ajattelua ,mitä sillä on senjälkeen väliä ?
        Forensic science student .


      • kaivellaanpaslisää
        aloittaja. kirjoitti:

        Ainakin virallisesti olen 17v sairastanut. Ahdistus/masennus. Itse olen sitä mieltä että mulla on kaksisuuntainen ma häiriö. On talot mökit koirat vaimo, mutta lapsia en ole maailmaan tehnyt, kun tuntuu etten jaksa edes itsestäni kunnolla pitää huolta. Kaikki katsoo, kun käy töissä niin ukko on kunnossa vaikka kokoajan pahaolo. Nyt on ollut saikkua puolivuotta ja olo vaan pahenee.

        Ehkä juuri lapsettomuus tuo itsesyytöksiä ,varsinkin jos vaimo haluaa lapsen .Ikä saattaa olla nyt esteenä ,jopa adoptoimiseen .Sekin on kaksipiippuinen asia .
        Moni mies ei halua toisen tekemiä lapsia riesakseen .Raskauteen kyvytön yksinäinen nainen tekee sen useammin .Pohjimmaiset syyt alkavat tulla esille .Ehkä kiinnostus toisiinsa on jäähtymässä ,ja syyttelyt tulleet tapetille ?


      • eläkeläisilleerikseen
        Mätäpää kirjoitti:

        Niin tuttua, valitettavasti. Kunpa osaisi neuvoa, mutta kun ei osaa enään itseäkkään auttaa. Ahdistus ja masennus vienyt voiton, ajat sitten. Joitain asioita voisi tehdä, tai paremminkin jättää tekemättä, mutta kun ei ole voimia eikä oikein enää halujakaan. Töissä en ole oikeasti koskaan ollut( siis vakituisesti, oikeasti), ikää yli 30, toivotonta. Perhe löytyy silti, mutta kaipa tuonkin jossain vaiheessa menettää. Jatkuva paha olo niin henkisesti kuin fyysisesti, ihan loppu aina, vuodesta toiseen. Elää ei jaksa, mutta ei huvittaisi kuollakkaan.

        Eläkeläisille tulee usein tarpeettomuuden tunne .Kaikkea on jo koettu.eikä mikään enää huvita .Lihasten toimintakin heikentynyt ,ja laiskottaa .Sanaristikot vielä menevät ,ja se on hyvää aivovoimistelua .Lukeminen jää vähiin telkkarin takia . Luonnossa käveleminen ,ei niinkään kiinnosta, koska telkkarista voi katsoa safaria ilman rasittavaa matkaa .Toisinkin voisi olla ?


      • eikiirehautaan
        aloittaja. kirjoitti:

        Ainakin virallisesti olen 17v sairastanut. Ahdistus/masennus. Itse olen sitä mieltä että mulla on kaksisuuntainen ma häiriö. On talot mökit koirat vaimo, mutta lapsia en ole maailmaan tehnyt, kun tuntuu etten jaksa edes itsestäni kunnolla pitää huolta. Kaikki katsoo, kun käy töissä niin ukko on kunnossa vaikka kokoajan pahaolo. Nyt on ollut saikkua puolivuotta ja olo vaan pahenee.

        Itse olen hoidossa eturauhas - syövän takia .Kun se havaittiin ,en masentunut yhtään .Aletaan hoitamaan sitä ,ja niin tehtiinkin .PSA nousi 280 numeroihin ,ja viimeisen verikokeen jälkeen pudonnut 5 numeroon .Huomenna taas lumisateessa tiputukseen ,ja hormoonipiikille .Hengissä ollaan ,ja jos kuolen niin mieluimmin huomenna kuin tänään ,heheh. Niin kauan kuin henki pihisee on jonkinlaista toivoa .
        Ei täältä hengissä selvitä ,joka tapauksessa ,miksi masentua liian aikaisin .Kuolema vapauttaa kärsimyksistä ,eikä taivaaseen olla menossa .Hautaan vain ,ensiksi ?


    • Tässä hyvä neuvo

      Tässä neuvo:

      Asetu makuulle ja hengitä kolme kertaa syvään.

      Sitten sanot itsellesi, että nyt oot ollut tarpeeksi pitkään masentunut ja ahdistunut ja että lopetat tämän tilan nyt sitten tähän.
      Ja että se on sitten loppu ny!

      Sitten kaivat paperia esille ja kirjoitat viisi myönteistä asiaa elämässäsi.
      Niitä muuten löytyy takuulla sen verran: esim, että et ole sokea, vaan näet, sinulla on lämmin kämppä ja ei tartte istua ulkosalla pakkasessa värjöttelemässä.
      Tai jo sekin asia, että monella on niin paljon huonommin kuin sulla, tai että osaat tehdä jonkun asian, mitä ei kaikki osaa.

      Jo näitten viiden asian kirjaaminen saa sinut piristymään ja katselemaan elämääsi toisesta perspektiivistä/kulmasta.

      Sitten rupeet askel askeleelta parantamaan omaa elämääsi.
      Sillä niin se on että "kukas sen kissanhännän nostaa kuin kissa itse?"

      Heitä romukoppaan kaikki "uhri"-asenteet.
      Sinä itse keksit kyllä keinot että saat elämäsi järjestykseen ja että tulet onnelliseksi!

      Lykkyä tykö ja kaikkea hyvää teille!

      Kyllä te selviätte!
      Iloista talvea ja kevättä!

      • Mätäpää

        Ihan hyviä neuvoja. En pahalla nyt tarkoita tätä avautumistani ollenkaan! vaan olen itsestäni huomannut...

        Asioista nauttiminen on vaikeaa. Voisin tehdä vaikka 20 kohdan listan positiivisista asioista elämässäni, niitä ihan oikeasti on vaikka kuinka. Mutta kun ei ole enää kykyä tuntea mielihyvää, sellaisen listan tekeminen vain masentaa lisää....pitkä lista asioita joista ei kykene nauttimaan, asioita ihmisiä joita todella jossain syvällä sisimmissään tietää rakastavansa, muttei tunne muuta kuin sitä omaa tuskaa. Se peittää kaiken alleen. Sitä on kuin robotti, rakastan rakastan, mutta oikeasti ei tunne juuri mitään. Sitä TIETÄÄ olevansa olemassa, rakastavansa jne. Samalla tuntuu kuin näkisi painajaista mistä ei vaan koskaan herää elämään. Pakkosuorittamista ja toivomista että jokin päivä " tulee tajuihinsa", vuodesta toiseen.


      • silmät aukes

        Tämä on hyvää terapiaa. Joka päivä vaan asioita paperille ylös, että mitkä on hyvin elämässä. Olen harrastanut tätä ja se on tehokasta. Se aukaisi vielä lopullisesti silmät kun tapasin erään ihmisen yhdessä tilaisuudessa, jolta oli amputoitu jalka syövän vuoksi, ja hän oli silti niin elämäniloa täynnä, häpesin hiljaa mielessäni omaa ruikutustani ja muka kurjaa elämääni hänen seurassaan.


      • lääkekierteessä
        Mätäpää kirjoitti:

        Ihan hyviä neuvoja. En pahalla nyt tarkoita tätä avautumistani ollenkaan! vaan olen itsestäni huomannut...

        Asioista nauttiminen on vaikeaa. Voisin tehdä vaikka 20 kohdan listan positiivisista asioista elämässäni, niitä ihan oikeasti on vaikka kuinka. Mutta kun ei ole enää kykyä tuntea mielihyvää, sellaisen listan tekeminen vain masentaa lisää....pitkä lista asioita joista ei kykene nauttimaan, asioita ihmisiä joita todella jossain syvällä sisimmissään tietää rakastavansa, muttei tunne muuta kuin sitä omaa tuskaa. Se peittää kaiken alleen. Sitä on kuin robotti, rakastan rakastan, mutta oikeasti ei tunne juuri mitään. Sitä TIETÄÄ olevansa olemassa, rakastavansa jne. Samalla tuntuu kuin näkisi painajaista mistä ei vaan koskaan herää elämään. Pakkosuorittamista ja toivomista että jokin päivä " tulee tajuihinsa", vuodesta toiseen.

        Jossakin siellä piilosilla saattaa olla vakava sairaus ,joka ei ilmene heti ensikäynnillä lääkärissä .Ruokavalio ,vitamiinien puutosta ,liikaa kahvia ,liikaa jotakin muuta ,taikka liian vähän .Joskus on pakoitettava itsensä tekemään jotakin mistä ei pidä . Liikunta ulkona tekee ihmeitä . Luontoa seuratessa unohtuu kaikki muu .Syihin on monenlaista parannuskeinoa .Vahvojen lääkkeiden pitkäaikainen käyttö muuttaa aivojen toimintaa pilaten elämän masennuksella ,sen tilalle sitten annetaan resepti ,johonkin nousuun ,ja niin se jatkuu ,kunnes viikatemies hakee omansa .


      • huudanimeäavuksi
        Mätäpää kirjoitti:

        Ihan hyviä neuvoja. En pahalla nyt tarkoita tätä avautumistani ollenkaan! vaan olen itsestäni huomannut...

        Asioista nauttiminen on vaikeaa. Voisin tehdä vaikka 20 kohdan listan positiivisista asioista elämässäni, niitä ihan oikeasti on vaikka kuinka. Mutta kun ei ole enää kykyä tuntea mielihyvää, sellaisen listan tekeminen vain masentaa lisää....pitkä lista asioita joista ei kykene nauttimaan, asioita ihmisiä joita todella jossain syvällä sisimmissään tietää rakastavansa, muttei tunne muuta kuin sitä omaa tuskaa. Se peittää kaiken alleen. Sitä on kuin robotti, rakastan rakastan, mutta oikeasti ei tunne juuri mitään. Sitä TIETÄÄ olevansa olemassa, rakastavansa jne. Samalla tuntuu kuin näkisi painajaista mistä ei vaan koskaan herää elämään. Pakkosuorittamista ja toivomista että jokin päivä " tulee tajuihinsa", vuodesta toiseen.

        Ehkä paholaisen demonit häiritsevät elämääsi .Niistä pääsee helposti eroon huutaen Jumalan nimeä ,se peloittaa kaikki pahat henget ympäristöstä . Ota ensin selvää mikä on Jumalan nimi ja sitten vaan pihalle huutamaan.Toimii joka kerta .


      • lintuvaikala
        Mätäpää kirjoitti:

        Ihan hyviä neuvoja. En pahalla nyt tarkoita tätä avautumistani ollenkaan! vaan olen itsestäni huomannut...

        Asioista nauttiminen on vaikeaa. Voisin tehdä vaikka 20 kohdan listan positiivisista asioista elämässäni, niitä ihan oikeasti on vaikka kuinka. Mutta kun ei ole enää kykyä tuntea mielihyvää, sellaisen listan tekeminen vain masentaa lisää....pitkä lista asioita joista ei kykene nauttimaan, asioita ihmisiä joita todella jossain syvällä sisimmissään tietää rakastavansa, muttei tunne muuta kuin sitä omaa tuskaa. Se peittää kaiken alleen. Sitä on kuin robotti, rakastan rakastan, mutta oikeasti ei tunne juuri mitään. Sitä TIETÄÄ olevansa olemassa, rakastavansa jne. Samalla tuntuu kuin näkisi painajaista mistä ei vaan koskaan herää elämään. Pakkosuorittamista ja toivomista että jokin päivä " tulee tajuihinsa", vuodesta toiseen.

        Oletko joutunut eroon puolisostasi ? Et maininnut kumpi olet ,mies vai nainen ?
        Siinäkin on eroa ,ainakin omakohtaisesti .


    • Monsterivanhemmat

      Tiedän tunteen, itse nukun elämäni ohi kun valveilla olo satuttaa. Suren päivittäin miten vanhempani löi ruumistani, he olivat kauheita ja minä maksan hinnan heidän teoistaan, miksi?

      • eisehelppoaole

        Solkipäästä tuli pakaroille itsellenikin .Raaka isäni terrorisoi meitä pienenä ,ja ilmeisesti nautti voimistaan . Olipa hyvä asia ihmiskunnalle ,ettei hänestä koskaan tullut jonkinlaista johtajaa .Hyvin kuitenkin pärjätty ,jos ei pingoita jousta liikaa . Tupakka ja viina eivät häiritse menoa ,eikä tuloa .Aivoista lähtee kaikki toiminta .
        Päättäväisyyttä on harjoiteltava se ei tule itsestään .Helppoa ei ole kellään .


      • petrolleterveiset

        Mene pilkille ,voit saada kuhanpainoisen hauen .Valmistat sen keveästi savustettuna ja suolattuna ,perunat vierelle ,siinäkin päivän ohjelma .Unohdat murheesi ,jos teet itsesi kiireiseksi .Ehkä kaikki tuodaan sinulle eteen ,nostamatta pikkusormea pystyyn ,se on monelle sairauden syy ,toimettomuus .Kiireisellä ei ole aikaa murehtia .Jos olet varakas ,etkä halua enää mennä paahtumaan kanarialle ,niin hakeudu ukrainaan ,siellä kyllä oppii mitä kurjuus on .Taitaisi omat murheesi jäädä takavasemmalle .Kerro "Petrolle "viimeiset terveiset ,pakoon juostessaan .


      • tykkäänhalata

        Lapset eivät voi vanhempiaan valita ,kärsittävä on .Sitten vasta kun lihakset kasvaa
        voidaan päästä tasoihin korkojen kanssa .Kaikille ei sovi lastenkasvatus .He nauttivat tekotavasta ,mutta siihen se sitten jääkin .Kristitty ei piekse lastaan .
        Kevyt vitsa kintuille ottaa paineen pois päästä ,siitä ei ole pysyviä vaurioita .Sen jälkeen halataan ja sovitaan .Kaikki on silloin annettu anteeksi ,puolin ja toisin .


    • korpilääkäri

      Sydänsairaus aivan ilmeinen ,jos rinnan päällä on painoa .Juo paljon raikasta vettä ,se auttaa moneen vikaan ,ja asperiini kielen alle keventää painoa rinnassa .
      Lasku tulee perässä .

    • omatupaomalupa

      Saatat olla henkisesti hakoteillä ,taikka jokin paha teko saattaa vaivata ,josta et pääse irti .Turhaa tuhlata rahojasi " kallonkutistajille ",koska pappikaan ei voi auttaa ,puhuu vain pehmeitä .Lue raamattua ,monet saavat sieltä lohdun kurjuuteensa .

    • kokeilejo

      Sinulta puuttuu rauha Jumalan kanssa! Pyydä niin paljon saat!

      • Vihdallaterveeksi

        Pesemättömyys on kaiken pahan alku ,niin on rahakin ? Likaisuus masentaa mielen jos on kasvanut saippuan ja veden äärellä .Haisulit tottuvat omiin jätteisiinsä ,
        mutta ystävät kaikkoavat .Saunassa loikoileminen on terapiaa ,jos sauna on lämmitetty ?


    • nmerkitön

      tuollaiseen syvään väsymiseen voi olla syy suussa. 40 vuotiailla saattaa olla vielä suussa amalgaamipaikkoja, jonka elohopea myrkyttää ja lamaannuttaa elimistöä. Jos ap ei koske tämä tieto, vinkiksi muille uupuneille ja monisairaille. Kokemuksesta.

    • Mies26v

      Aikalailla sama tilanne kuin aloittajalla. Tuli tässä alkuvuonna vielä sellainen kriisi mikä pahensi asiaa entisestään ja tiedän ettei mikään tai kukaan voi minua auttaa.

      • Mies26v

        Tarkennan sen verran että tuli siis ero eräästä naisesta ja sen jälkeen olen taas vain enimmäkseen miettinyt itseni listimistä. Onhan se vaikeaa tällaisena luuserina löytää uutta suhdetta eikä oikein olisi voimiakaan sellaiseen kun ei jaksa edes itsestään huolta pitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2221
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      90
      979
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      106
      974
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe