Hei! Mulla on sama ongelma kuin monilla muillakin täällä. eli omistan kaksi kissaa. poika kissa on n. 5kk (tarkkaa ikää en tiedä kun se on löytö kissa, löydetty n.2kk vanhana) ja tyttö kissa on kohta 3kk.
Poika kissa kakkaa joka päivä lattialle eteiseen, missä hiekka laatikko on myös. tyttö kissa pissii mitä ihmeellisimpiin paikkoihin (pesuvateihin) ja matoille.
olisiko apua siitä Feliwaysta? kuulin siitä ekaa kertaa vasta juuri. Voi olla että kissat ovat stressaantuneita ja tekevät kepposensa sen takia. voisko joku neuvoa myös sen että miten olette opettanu kissat pihalle pissille????
kiitti jo etukäteen!!!!!
pissailevat ja kakkailevat kisut riesana!!!
16
664
Vastaukset 16
- Sipsu
Mun toinen kissa ei kirveelläkään kakkaa puupelletteihin...
Kannattaisi sulkea pois virtsatietulehduksen mahdollisuus, soita eläinlääkärille ja kysy ohjeet. Yleensä kummallisiin paikkoihin pissiminen voi johtua tulehduksesta, mutta kyseessähän voi olla reviirinmerkkailu, tai erimielisyydet hiekkalaatikon käyttöoikeuksista.
Onko madotukset ja rokotukset kunnossa?
Poikahan alkaa olla jo leikkausikäinen!
Miksi kissat pitäisi opettaa ulos tarpeilleen? Onko niillä kenties ulkotarha? Hienoa!
Ethän päästä kissojasi järjestys- ja eläinsuojelulain vastaisesti valvomatta ulos?
Kissasi parhaaksi...- julia
täytyy kokeilla uutta hiekkaa! kiitos vinkistä.
me asutaan maalla ja täällä meidän kylällä kissat on aina saaneet kulkea vapaana ulkona! - Sipsu
julia kirjoitti:
täytyy kokeilla uutta hiekkaa! kiitos vinkistä.
me asutaan maalla ja täällä meidän kylällä kissat on aina saaneet kulkea vapaana ulkona!Niin, loppujenlopuksi kai kissan turvallisuus on jokaisen omistajan oman harkinnan varassa.
Eihän kuitenkaan leikkaamaton poikasi oe pihalla? Se voi jo hyvinkin olla sukukypsä ja siittää uusia villipenntuja nurkat täyteen tai lähteä pitkillekin karkureissuille, joilta ei välttämättä enää palaa.
Anteeksi vaahtoamiseni, mutta harmittaa niiiiiiin paljon sellaiset ihmiset, jotka pitävät kollejaan pihalla, eihän niistä pennuista kollinomistajille mitään haittaa ole. Tiedän näitä ihmisiä... Yök.
Ulkokissalla rokotusten ja madotusten mekitys on erittäin tärkeä.
Jos hiekanvaihto ei auta, vie tyttö lääkäriin nopesti. Pitkittynyt virtsatietulehdus voi muuttua krooniseksi, ja sen hoito ei välttämättä enää onnistu, jolloin kissa joudutaan lopettamaan.
Toivottavasti ovat vain hiekkanirsoja! - julia
Sipsu kirjoitti:
Niin, loppujenlopuksi kai kissan turvallisuus on jokaisen omistajan oman harkinnan varassa.
Eihän kuitenkaan leikkaamaton poikasi oe pihalla? Se voi jo hyvinkin olla sukukypsä ja siittää uusia villipenntuja nurkat täyteen tai lähteä pitkillekin karkureissuille, joilta ei välttämättä enää palaa.
Anteeksi vaahtoamiseni, mutta harmittaa niiiiiiin paljon sellaiset ihmiset, jotka pitävät kollejaan pihalla, eihän niistä pennuista kollinomistajille mitään haittaa ole. Tiedän näitä ihmisiä... Yök.
Ulkokissalla rokotusten ja madotusten mekitys on erittäin tärkeä.
Jos hiekanvaihto ei auta, vie tyttö lääkäriin nopesti. Pitkittynyt virtsatietulehdus voi muuttua krooniseksi, ja sen hoito ei välttämättä enää onnistu, jolloin kissa joudutaan lopettamaan.
Toivottavasti ovat vain hiekkanirsoja!kollini on niin arka ettei se tohi lähtiä omalta pihalta minnekkään. ajattelin leikkauttaa sen kyllä mutta haluaisin että ne saisivat yhet pennut minni tyttösen kanssa sitä ennen.
tosin siihen voi mennä tovi (minni on syntynyt 7.9) vai mitäs luulet??????? - Sipsu
julia kirjoitti:
kollini on niin arka ettei se tohi lähtiä omalta pihalta minnekkään. ajattelin leikkauttaa sen kyllä mutta haluaisin että ne saisivat yhet pennut minni tyttösen kanssa sitä ennen.
tosin siihen voi mennä tovi (minni on syntynyt 7.9) vai mitäs luulet???????Kun kolli haistaa kiimaisen nartun, tai sellainen kun tulee pihalle, niin se on kyllä menoa, olkoon ollut miten arka vain!
Tiesithän että narttukissan ei todellakaan tarvitse saada yhtään pentuetta ennen sterilointia.
Jos nyt jostain syystä kuitenkin haluat niitä, joudut odottelemaan tosiaan vielä 6-12 kk ikään, että se ensinkin tulee sukukypsäksi, eikä mielestäni alle vuoden ikäisellä vauvalle ole syytä tehdä vielä vauvoja.
Miten ajattelit pitää kissat erillään liian aikaisten pentujen saamiseksi?
Joka tapauksessa, pidä molemmat sisällä kunnes ne on leikattu, Kuten jo sanoin, kun kolli haistaa nartun, ei sitä pysäytä mikään.
Harkitsethan vielä niiden pentujen tekemistä, kyllä niitä kissoja on tässä maailmassa jo aivan liikaakin kodittomina...(ja kohta on vielä lisää jos kollisi kulkee leikkaamattomana pihalla)
Onhan ne söpöjä ne pennut, mutta joskus kannattaa itsekkyydestäkin vähän tinkiä.
- piki-kissa
Moi! mulla on ollut koko ikani kissoja n.10....niin raaalta kun saattaa kuulostaa niin olen opettanu kaikki kissani niin että kun se pissii tai kakkaa lattialle, niskasta vaan kiinni ja pyörität sen nenän siinä ulosteessa ja sen jälkeen pihalle....oppii muutoman kerran jälkeen tahtomaan ulos.....tai sitten on toinen konsti että siirrät sen hiekka laatikon ulos. sun pitää oppia tuntemaan kissa että milloin sillä on hätä ja heti vietävä se ulos!
- Sipsu
Onhan suihkupullokin keksitty, jos on kissaa pakko rankoa!
Vääräänpaikkaan pissimiseen on olemassa aina jokin syy, jonka omistajan tulee selvittää, EI RANKAISTA! Onko se kissan vika jos sillä on vaikka tulehdus tai kiviä, eikä uskalla käydä laatikolla?!? Siitä vaan naama paskaan ja pihalle, eipähän ainakaan koskaan selviä onko siinä jotain lääkintää vaativaa vikaa.
Mun ja kissojen välillä vallitsee ystävyys- ja luottamussuhde, mun ei tarvitse rankaista niitä, pelkkä ei riittää (ja pissiasioissa selvitän todellisen syyn). Siinäpä sullekin haastetta! - piki-kissa
Sipsu kirjoitti:
Onhan suihkupullokin keksitty, jos on kissaa pakko rankoa!
Vääräänpaikkaan pissimiseen on olemassa aina jokin syy, jonka omistajan tulee selvittää, EI RANKAISTA! Onko se kissan vika jos sillä on vaikka tulehdus tai kiviä, eikä uskalla käydä laatikolla?!? Siitä vaan naama paskaan ja pihalle, eipähän ainakaan koskaan selviä onko siinä jotain lääkintää vaativaa vikaa.
Mun ja kissojen välillä vallitsee ystävyys- ja luottamussuhde, mun ei tarvitse rankaista niitä, pelkkä ei riittää (ja pissiasioissa selvitän todellisen syyn). Siinäpä sullekin haastetta!Kissa oppii ulos tekemään ja on tosi ihana ja siisti eläin kun sen opettaa....kehrää ihanasti vieressä....mjut se pitää opettaa ulkona käymään, minun kissa herättää aina tasan klo 00. 06, ja naukuu kun sille pitää antaa aamiaista ja sen jälkeen se menee ulos....ja jos en herää laskemaan sitä sisälle se tulee ikkunanlaudalle istumaann ja raapii sitä..sitten se tule peiton alle kehräämään tyytyväisenä ja nuolee varpaista
Meiän kissaa ei tarvinnu opettaa vaan se meni ihan itse. Se tekee myös laatikolle asiat.
- piki-kissa
Rakastan kissoja yli kaiken ja kasvatan niitä, sun pitää nyt viedä se hiekkalaatikko ulos ja katsoa miten kissa käyttäytyy siellä...jos se pyrkii sisälle eikä uskalla tehä sinne, ootat vain niin kauan siellä että siltä tulee jotain ja jos se heti tekee sisälle niskasta kiinni ja ulos vähäksi aikaa!
kirjoita [email protected] asian tuntija näissä asioissa jos on kysyttävää! - kiskis
piki-kissa kirjoitti:
Rakastan kissoja yli kaiken ja kasvatan niitä, sun pitää nyt viedä se hiekkalaatikko ulos ja katsoa miten kissa käyttäytyy siellä...jos se pyrkii sisälle eikä uskalla tehä sinne, ootat vain niin kauan siellä että siltä tulee jotain ja jos se heti tekee sisälle niskasta kiinni ja ulos vähäksi aikaa!
kirjoita [email protected] asian tuntija näissä asioissa jos on kysyttävää!Kasvatat kissoja, mistä olet tuon opin saanut että kissaa rangaistaan ja pää kakkaan? Tuo käytäntö on aivan väärin kissaa kohtaan, sitä joskus kymmeniä vuosia sitten ikävä kyllä käytettiin mutta tuskin sinä hyvä asiantuntija olit edes silloin olemassa.
- julia
piki-kissa kirjoitti:
kirjoita [email protected] asian tuntija näissä asioissa jos on kysyttävää!entäs se feliway haihdutin???? onko kokemuksia?
ajattelin nyt ensin kuitenkin ostaa toista kissanhiekkaa ja sulkea pois mahdollisuus että kissat eivät pidä hiekasta.
sitten ajattelin feliwayta. uloskin täytyisi opettaa..... mutta kun pakkasta on 15 astetta niin kurjalta tuntuu heittää ulos....:(
sisäkissoja niistä ei ainakaan tuu! - Sipsu
piki-kissa kirjoitti:
kirjoita [email protected] asian tuntija näissä asioissa jos on kysyttävää!Sinäkö kutsut itseäsi kasvattajaksi, ja kehotat toista päästämään leikkaamattomat kissat pihalle? Oletko ihan kaho?
Tiedätkö mikä ero on kasvattajalla ja pentutehtailijalla? Sinä olet tehtailija ja hyvin kaukana asiantuntemuksista! - Sipsu
julia kirjoitti:
entäs se feliway haihdutin???? onko kokemuksia?
ajattelin nyt ensin kuitenkin ostaa toista kissanhiekkaa ja sulkea pois mahdollisuus että kissat eivät pidä hiekasta.
sitten ajattelin feliwayta. uloskin täytyisi opettaa..... mutta kun pakkasta on 15 astetta niin kurjalta tuntuu heittää ulos....:(
sisäkissoja niistä ei ainakaan tuu!Voihan sitä hiekanvaihdon jälkeen kokeilla, joillakin se toimii joissakin asioissa.
Älä kuitenkaan odota liian pitkään sen lääkärikeikan kanssa.
Äläkä nyt opeta niitä pihalle ennenkuin ne on leikattu! Mikä ihmeen kiire siinä ulosheittämisessä on?
- mamma
Leikkamatta kollikissasi kakkaa mihin ikinä tuntee reviirinsä rajoittuvan!
Pissaa myös - luontonsa, kun on sellainen!
Leikkauta poika!- julia
poika kisuni on vasta n.5 kk vanha joten en voi leikata sitä vielä.
olen tullut siihen tulokseen et kisuni kakkaa lattialle osoittaessaan mieltään, nimittäin kisu kakkii aina mun naulakon eteen kun olen poissa (töissä) ja sit kun olen tullut kotia.
mitäs tuumaat, oonko väärässä????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082072
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,491237Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1851130- 81976
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56871- 71803
- 100792
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77737Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.348695- 33685