Alkanut tuntua siltä.
laiskistuuko sitä ihminen kun vanhenee?
37
120
Vastaukset
- €--
Laiskalla miehellä on aina töitä, tekemättömät työt
- laiskiainen1
ja naisella.
Henkilö-kohtaisesti en noin menisi sanomaan.
Luepas vaikka tästä.
Tai lääkäri-kirjasta.
Kyllä se laiskuutesi sitten siitä...
Toisaalta, voit luoda iki-oman nimmarin.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/13377849
H.- ent. siivoojaparka
Minä ainakin. Vanhemmiten on alkanut ajattelemaan kaiken tärkeysjärjestystä eri tavalla. Miksi pakottaa itsensä tekemään sellaista, mitä ei tykkää tehdä ja mikä ei ole niin välttämätöntä. Yritän livistää tämän loppuelämäni kaikesta mahdollisimman helpolla. Käyn välillä siellä ulkoavaruudessa zoomaamassa ja tarkistamassa onko tuokin homma välttämätöntä vai joutavaa nipotusta.
"ent. siivoojaparka"
Rekisteröitymis-pakko on myöskin työlästä.
Silloin kun joutuu ottaan sillee huomioon.
Mutta avaruudestakin on mukava palata omaan kotiin.
Usko pois.
H.- ent. siivoojaparka
hunksz kirjoitti:
"ent. siivoojaparka"
Rekisteröitymis-pakko on myöskin työlästä.
Silloin kun joutuu ottaan sillee huomioon.
Mutta avaruudestakin on mukava palata omaan kotiin.
Usko pois.
H.Kaikki mitä sanotaan pakoksi on minulle työlästä. Mutta voi olla, että joskus tulevaisuudessa palstalle ilmestyy joku uusi rekattu nikki, jonka kanssa rekkaamaton ent. siivoojaparka alkaa käymään kiivasta sanasotaa sanoja säästämättä. Sellainen on niin kotoista...
- iisisti täälläkin
Oikeessa olet. Mikä on niin tärkeää, että pitää peffansa repiä? Varsinkin kun työpäivät on tai alkaa olla takana eikä ole huollettavia. Lopultakin saa tehdä mitä tykkää tai olla tekemättä.
Sanokoot säntilliset suorittajat suu tärkeällä tötteröllä mitä lystäävät, nauran vain niiden niuhotuksille. Niin ja avaruudesta katsoen sama aurinko ja sama kuu vain jatkavat radallaan eivätkä meidän tekemisistä piittaa pätkääkään.
- en ole laiska
Kaikki tekeminen käy hitaammin.
- Hei kun keikuskelen
Hiipien, varpaillaan, on laiskuus ujuttautunut sisälleni.
Oon ollut aina vieraskoree. Oon aina tahtonut tällätä vieraita varten jos joitakin juttuja, että heidän olisi kivaa tulla kylään. Ja se tietysti teettää hommaa paljonkin. Vieraskoreus on jotenkin ihan normaalia ja yleistä.
Yksin jäätyäni oon vasta älynnyt että oon ollut aina myös "oman-kullan-koree".
Ennen ajattelin haluavani vaan hemmotella kumppania, mutta oon tullut siihen tulokseen, että hemmottelun lisäksi oon tainnut "koreilla" koreilemisen tahdosta, että olisin jotenkin "ihana-AHKERA-vaimo"-tyyppi. :)
Siis Vieläkin ihanampi, kuin vaan hemmotteleva vaimo. Luulen, arvelen, että kyse on tommosesta tapauksesta.
Nyt kun asun yksin, eikä ole ketään, jolle Näyttää, kuinka ahkera tyyppi oon, niin en viitsi niin kovin ahkeroida itseni vuoksi. Sitäpaitsi teen hommia paljon huolimattomamminkin, kuin ennen. Joo, kurjalta tuntuu.
Äitini muuttaa toiseen palvelutaloon. Hitto, kun kova homma pakata. Eilen sain avaimen uuteen asuntoon ja sinne pitäisi mennä hyllypapereita laittamaan ja sitä rataa hommaa on ihan Älyttömästi. Oon jaksanut ahkeroida. Mutta vaivoin. Eilen illalla olin läpikotaisin uupunut kaikesta työstä. Onneksi pääsen pian töihin "huilaamaan". :)
Eli vastaus aloitukseen lyhyesi: Olen laiskistunut vanhetessa. Ei haittaa.- bbnbnvccvcvxzzx
Miks hyllypaperia?
- Hei kun keikuskelen
bbnbnvccvcvxzzx kirjoitti:
Miks hyllypaperia?
"rivi erilaisia kirjaimia"
Siksi että olisi vähän kootoosampaa:)
Ja kun avaa kaappien ovet, niin silmiin valuu siistin näköinen kokonaisuus.
Ehkä siksi. - lasssssi8
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"rivi erilaisia kirjaimia"
Siksi että olisi vähän kootoosampaa:)
Ja kun avaa kaappien ovet, niin silmiin valuu siistin näköinen kokonaisuus.
Ehkä siksi.millä kiinnität paperit hyllyyn?
- ...
Just
Hyllypaperi yks maapallon turhimmista keksinnöistä. Ehkä visualisesti saattaa piristääkkin. Mutta mitä hittoa sillä on hyllyssä, eikös hyllyillä yleensä ole jotain tavaroita? Ja työllistäähän sen myyminen kauppaa, jotain metsureita ja paperimiehiä intiassa. Mutta siihen ne hyvät puolet jäivätkin.
=DW= - .-.-.-pååpåpåp
... kirjoitti:
Just
Hyllypaperi yks maapallon turhimmista keksinnöistä. Ehkä visualisesti saattaa piristääkkin. Mutta mitä hittoa sillä on hyllyssä, eikös hyllyillä yleensä ole jotain tavaroita? Ja työllistäähän sen myyminen kauppaa, jotain metsureita ja paperimiehiä intiassa. Mutta siihen ne hyvät puolet jäivätkin.
=DW=joo mut kun kauneudella on ISO merkitys!
- ...
.-.-.-pååpåpåp kirjoitti:
joo mut kun kauneudella on ISO merkitys!
Ajatellut maalata kukkasia vessanpytyn sisäpuolelle?
=DW= - Hei kun keikuskelen
lasssssi8 kirjoitti:
millä kiinnität paperit hyllyyn?
"lasssssi8"
Sinitarran klöntillä aattelin kiinnittää. Kaapin takaosaan klöntit hyllypaperin nurkkiin ja keskelle kait myös, jos leviästä kaapista kyse.
Hyllyn etuosan peitän siten, että paperi sutjakkaasti kääntyy hyllyn alapuolelle ja sen kiinnitän kaiketi teipillä. Ans kattoo nyt, jahka pääsen hyllyjen kimppuun. Ennen töihin menoa kipasen kaupasta hakemassa hyllypaperipötköjä, sinitarraa ja teippiä. - Hei kun keikuskelen
... kirjoitti:
Just
=DW="..."
No just visuaalista puolta aattelin. Ja aattelen myös äiteemuoria. Hän tykkää, jos hyllyissä on komiaa paperia. Tunnen äidin maun sen verran hyvin, että luulen osaavani ostaa just presiis hänelle sopivaa hyllypaperia.
On minulla itselläkin kaapeissa hyllypaperit. On niin tottavie kauniit kaapit, että vois repästä kaappien ovet veks, niin kaikki muutkin näkis, että maulla on paperoitu. :) - ent. siivoojaparka
... kirjoitti:
Ajatellut maalata kukkasia vessanpytyn sisäpuolelle?
=DW=Kukkasia? Sellaisen vessanpytyn olen nähnyt, missä oli glasyyrin alle maalattuja kärpäsiä pytyn sisäpuolella.
- eppu2
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
"..."
No just visuaalista puolta aattelin. Ja aattelen myös äiteemuoria. Hän tykkää, jos hyllyissä on komiaa paperia. Tunnen äidin maun sen verran hyvin, että luulen osaavani ostaa just presiis hänelle sopivaa hyllypaperia.
On minulla itselläkin kaapeissa hyllypaperit. On niin tottavie kauniit kaapit, että vois repästä kaappien ovet veks, niin kaikki muutkin näkis, että maulla on paperoitu. :)Ennen muinoin, kun hyllyt olivat laudasta, korkeintaan höylätty.
Silloin käytettiin hyllypaperia suojana, että hyllyt pysyivät siistinä.
Raakapuu imi, jos jotain kaatui.
Vahemmat ihmiset ovat tottuneet niihin, ei siinä mitään kummallista ole minun mielestäni. - ent. siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Ennen muinoin, kun hyllyt olivat laudasta, korkeintaan höylätty.
Silloin käytettiin hyllypaperia suojana, että hyllyt pysyivät siistinä.
Raakapuu imi, jos jotain kaatui.
Vahemmat ihmiset ovat tottuneet niihin, ei siinä mitään kummallista ole minun mielestäni.Eikä vain ennen muinoin. Sellaiset hyllyt minulla on vieläkin.
- eppu2
ent. siivoojaparka kirjoitti:
Eikä vain ennen muinoin. Sellaiset hyllyt minulla on vieläkin.
Saattaa olla kotitalollakin vielä, en ole ajatellut, täytyypä tarkistaa, kun käyn.
- ent. siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Saattaa olla kotitalollakin vielä, en ole ajatellut, täytyypä tarkistaa, kun käyn.
Minulla on keittiön kaapeissa lisäksi rapattu takaseinä. Nyt, kun ne porailee kylpyhuoneessa, niin rappaukset karisee keittiön seinästä ja kaakelit lentelee alas. Eilen otin muropaketin kaapista ja ihmetteli, miten se on niin painava. Iso sementinmöykky sisällä. Ei näillä hampailla sellaisia syödä.
Saa nähdä, koska ne saa koko talon maan tasalle. 40-luvulla rakennettu tiilitalovanhus, minua vanhempi.. - muovifriidu
Hyllypaperi pitää uusia monta kertaa kun kulmat käpristyy ja se rullaantuu ja teipit on huonoja pitämään sitä kiinni.
Vain yhden kerran vaivalla pääsee, kun päällystää hyllyt melko paksulla muovilla. Minä ostin Etolasta noin 1-1,5 millistä muovia, joka plätskähtää kiinni alustaan. Kulmat ei nouse pystyyn ja pysyy kiltisti paikallaan. Leikkaan tasan hyllyn kokoiseksi, ei tarvitse taittovaraaa mihinkään suuntaan.
Siinä päällykset jotka kestää niin kauan kuin siinä asuu. Ja voi viedä mukanaan, jos muuttaa.
- ...
Laiskuus yhdenlaista viisautta.
Älyttömän paljon aivan turhaa hommaa. Sellaista, millä ei ole mitään merkitystä mihinkään. Kun priorisoi tärkeät hommat erilleen vähemmän tärkeistä, voipi keskittyä paremmin ja käyttää aikaa enenpi tärkeisiin asioihin. Niitä vähemmän tärkeitä sitten, jos aikaa ja viitseliäisyyttä löytyy.
Noin se mun mielestä pitää olla. Nuorena sen verran hölmö, että just priorisointi saattaa olla heikkoa, koittaa repiä kerralla kaiken mahdollisen ja aina kehno omatunto tekemättömistä asioista. Ja kun huitoo, ei se niitten tehtyjenkään asioitten lopputulos ole paras mahdollinen.
Ei se itellä aina onnistu, sattuu vaan tulemaan vastaan jotain muka "kiireellistä", jonka antaa sotkea ajatuksia. Vaikuttanut, joillain paljon pahemminkin, sellaista "perce edellä puuhun"- meininkiä. Ja isot asiat menee sekaisin pienten kanssa. Ei se mitenkään välttämättä riipu iästä. Jotkut näyttää vanhemmiten muuttuvan yksityiskohtiin takerteleviksi saivareiksi.
Että ei pelkästään ikäkysymys. Se vaikuttaa, monet vaan koittaa nuorempana olla jotenkin pystyvämpiä, kuin tosiasiat antavat myöten. Aina huvittanut ihmiset, joilla aina kiire. No onhan se kiire joskus. Vaan kiire saattaa johtua kehnosta priorisoinnista.
=DW= - L - L
Kierrosluku laskee ja priorisointi hoitaa lopun.
Laiskuus on suhteellinen käsite. aikaansaannosten määrä on toinen.
Ahkeran aikaansaannokset eivät välttämättä häikäise määrällään.
Tekemisen tarve ja teho ovat muuttuneet.
Esimerkiksi 4-kymppisenä laitoin ennen töihin lähtöä pontikan valumaan. Vaimolla oli toimintaohjeet.
Painoin fillarilla työpaikalle 6km.
Ruokapaussin aikana fillaroin kotiin, tärytin, sumutin ja kastelin kasvarin tomaatit.
Hoidin ponupannun huilimaan.
Söin.
Fillaroin takaisin töihin.
Kotiin tultuani oli aina jotain puuhastelua talon ja tontin kanssa.
Vaimo lähti töihin klo 17 - 20 joten tenavatkin oli huollettava.
Nyt en ymmärrä silloista ehtimistäni.
Eipä ainakaan päässyt turhautumaan tekemisen puutteen johdosta.
Eiköhän valtaosalla ikäluokkamme ihmisistä elämä ollut jotenkin tuon tyyppistä?
En väitä, että samanlaista.- ...
Toi aikaansaannosten määrä.
Erittäin hyvin määritelty. Se voi olla yllättävän pieni, vaikka kuinka repisi. Olemassa sinällään tarpeettomia hommia, missä hyöty näkyy välillisesti. Noh, vaikka lumituyöt. Kovaa hommaa, turha liikaa niitten kanssa rehki, kunhan pääsee kulkemaan. Mutta kun rehkii. sillä vaikutusta terveyteen. Eli hyöty oikeastaan välillinen, lumi nyt kuitenkin sulaa aina keväällä.
Toi oli kai semivertaus.
Mun mielestä pitäis kuitenkin usein korostaa enenpi duunien laatua, kuin määrää. Eli sillä periaatteella kun menee, eipä tule paljoa turhaa työtä. Ja sellainen laadukas duuni, se voi kestää sukupolvia senkin jälkeen, kun tekijä delannut, eikä sitä muista oikein kukaan. Ikuisen elämän tavoittelu töitten kautta. Ei ehkä kovin järkevää, mutta järkevämää, kuin elellä haavemaailmoissa ja kulkea palvomassa satuolentoja. Siinä meinaten yks maapallon turhimmista hommista.
=DW=
- reppuriika
Ei kai sitä laiskemmaksi tule, mutta miten kuvaisi asiaa termi - vähätöinen. Iän myötä saa vain aikaiseksi vähemmän, aistit hidastuvat, lihasvoima ja askel heikkenee. Palautuminen vie enemmän aikaa. Mielestäni siitä aika kannata kokea syyllisyyttä, jos askel painaa ja tahti on verkkaisempaa. Pikkuhiljaa siirrytään lepoon kun ilta-aurinko häämöttää ja kuljetaan kohti taivaan rantaa.
Kun elin aktiivityövuosiani ehdin ja jaksoin tehdä uskomattomia työpäiviä. Mökillä talviaikaan, joka viikonloppu kolasin lumet pois poluilta, vedin vesireellä vettä järvestä mökin saunaan. Kannoin puut ja lämmitin paikat, nautin talvisin rantasaunan löylyistä.
En jaksa enää.- jotain vielä löytyy
No ei varsinaisesti...
Eilen tuli hakattua 12 mottia puita, lumet luotua lapiolla 700 neliön takapihalta ja pyykkiä pesin 65 koneellista.
Lisäksi vaihdoin traktoriin uuden moottorin, uusin 120 neliön tiilikaton, rakensin pihamaalle 30 neliön vierasmajan ja kirjoitin 2 ohjekirjaa neutronien puoliintumisesta maapallon otsonivyöhykkeessä.
Ja yöllä joutessani tuli kaivettua istutuslapion kanssa 500 metriä salaojaa pellolle.
Kun vielä pitkän päivän päätteeksi porasin 180 metriä syvän porakaivon käsiporalla peruskallioon, niin tuli väkisinkin mieleen kolkko ajatus:
Milloin se vanhuus iskee päälle ja työhalut tippuvat ruokahalun kanssa samalle tasolle? - €--
Pahin este laiskuudelle on omatunto sen kun voittaa voi yrittää maksmoida olotilan aloittamalla hissun kissun päivä kerrallaan.
Täydellisyyden tavoittelu päämäränä on krooninen vetelyys jos olet naimisissa ni tarvitset siippasi apua, yksin se ei oiken onnistu.- eppu2
Mullu tuo omatunto sanoo, että niin paljon olet elämässäsi huhkinut siellä, tuolla. täällä ja vielä jokapuolla, että löhöö rauhassa vaan, jos siltä tuntuu ja jos haluat hössöttää, niin hössötä, jos siltä tuntuu.
Niin, että eiköhän tuo huhkiminen Sinuunkin päde, että anna vaan itselles lupa hidastaa.
Oli kyllä juttuja taas ´´aktiivisista sohvaperunoista´´ tuolla jossain iltapäivälehden jutuissa. - ent. siivoojaparka
eppu2 kirjoitti:
Mullu tuo omatunto sanoo, että niin paljon olet elämässäsi huhkinut siellä, tuolla. täällä ja vielä jokapuolla, että löhöö rauhassa vaan, jos siltä tuntuu ja jos haluat hössöttää, niin hössötä, jos siltä tuntuu.
Niin, että eiköhän tuo huhkiminen Sinuunkin päde, että anna vaan itselles lupa hidastaa.
Oli kyllä juttuja taas ´´aktiivisista sohvaperunoista´´ tuolla jossain iltapäivälehden jutuissa.Niinpäin on minullakin omatunto heittänyt kuperkeikkaa, että se alkaa soimaamaan, jos meinaan käyttää hyvän laiskotteluajan sellaiseen, mitä ei huvittaisi tehdä. Tuo joulukuusikin vieläkin tuossa, luultavasti ensi jouluun.
- €ero
eppu2 kirjoitti:
Oli kyllä juttuja taas ´´aktiivisista sohvaperunoista´´ tuolla jossain iltapäivälehden jutuissa.Joo kyllä se oma mielenala kulloinkin, joskus menee päivä pari löysemmin kun ei ole fyysistä tarvetta, silloin antaa pään raksutella tulevia, mulla on yleensä joku suunnitelma vetämässä jollei muuten ainakin päässä.
- Huh huh
Hommat vie enemmän aikaa ja fyysiset ottaa fysiikan päälle ja täytyy taas levätä. Ensi viikolla on haastattelu mahdolliseen uuteen duuniin ja taas täytyy opiskella, miten valmistaudun työhaastatteluun. Jos uuteen duuniin pääsee, niin sekin tietää paljon uuden opettelua ja taas väsyttää ja ottaa kunnon päälle. Tää ei lopu ikinä!
Serkku-poika soitti juuri, ikäiseni. On istunut eläkepäivillään koulun penkille. Aikaisemmalta koulutukseltaan Diplomi-insinööri, joka teki elämäntyönsä tehtaanjohtajana. Nyt hän opiskelee metsuriksi. Naureskeli, että vaimo jolla on metsäomaisuutta sanoo, että et osaa hoitaa metsiä koska et ole asiantuntija niin hän päätti hommata metsurinpätevyyden.
Toisilla riittää poweria, no opiskelenhan minäkin keramiikkatöitä harrastuksena.
Tervehdys nuorisolle!
Laiskistuu, dementoituu vai järkiintyy vanhetessaan.Sitähän ei tiedä, kun se on jokaiselle ensimmäinen, uuden kokemuksen koettelemus. Olenhan toki huomannut arvioitanne vanhemmista ryhmistä. Ei me - vaan he!
Olen himpun vajaa 80v. En tiedä miten vanhetessani käy. Lieko tuo niin hiton tärkeätäkään.
Jos järki sumentuu, se voi myös helpottaa. Sori että sotkin ketjunne häntäpäätä.- Mikä milloinkin
Miten sitä voisi laiskistua, jos on aina ollut vetelä?
Työssä olen vireä, olen hyvin työkeskeinen eikä se ole miksikään muuttunut, kun on edelleen hyviä hommia ja voi oppia uutta. Mutta vapaa-aikana erityisesti asunnon seinien sisäpuolella en tee mitään. En kyllä pahemmin tehnyt nuorempanakaan.
Sen olen kyllä huomannut, että valikoin aiempaa enemmän, mihin tilaisuuksiin osallistun työpäivän jälkeen. Aiemmin menin impulsiivisemmin sinne sun tänne. Mutta en tiedä, onko se laiskuutta. Vaan valikointia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas nuoren kuolema
Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭1817423Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät
Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa803722"Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"
Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin1223638Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä
Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma802919Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa
Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.472476Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni1022432- 1361994
- 541374
Trump asettaa Grönlannin kaappausta vastustaville Euroopan maille 10% tuontitullin
Suomi mukana näissä maissa. Myöhemmin Trump aikoo nostaa tuontitullit 25%:iin kesäkuun alusta, jos Grönlannin kaappausta3771329Miksi suorittamisesta tulee
Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a591322