Masentunut itsetuhoinen puoliso ja ero.

Hepola

Olemme olleet mieheni kanssa 5 vuotta yhdessä ja näin jälkikäteen katsottuna hänen mielenterveytensä on alusta alkaen ollut melko hataraa. Nyt viimevuosina tilanne on kuitenkin pahentunut. Hän on käynyt hoidossa, epäilynä ollut kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nyt kuitenkin epäillää pitkäaikaista masennusta. Koen itse olevani siinä pisteessä ettei voimia enää ole ja ehdotinkin eroa. Mies ilmoitti tekevänsä itsemurhan koska sen jälkeen ei kuulemma enää ole syytä elää. No, erinäisten vaiheiden jälkeen otimme pienen tauon ja hän meni sukulaisten luo vähäksi aikaa, ajatuksena että saan vähän omaa tilaa että voisimme vielä yrittää ja hän vannoi skarppaavansa jne. Muutaman päivän jälkeen hän kuitenkin otti kaljaa, josta seurasi riita, jonka jälkeen hän yritti itsemurhaa lääkkeillä. Nyt mies on ollut vajaan viikon mielenterveysosastolla sairaalassa ja on tulossa sieltä pian kotiin. Ja taas pitäisi yrittää saada parisuhde ja elämä kuntoon. Hän on aikaisemminkin yrittänyt itsemurhaa ja pahoin pelkään että hän todella tekee sen jos eroamme. Omista tunteistani en ota mitään selvää, joka toinen päivä mietin etten jaksa enää yrittää ja seuraavana päivänä taas ajattelen että yritetään vielä... välitän miehestäni paljon ja haluan hänelle pelkkää hyvää.
On vaan melko ahdistavaa kun todellisia vaihtoehtoja ei oikein ole, hirvittävää edes ajatella että hän tekisi itselleen jotain...
Muilla samankaltaisia kokemuksia ja miten olette niistä selvinneet? Voiko näinkin epävakaan mielenterveyden omaavan ihmisen kanssa saada toimivaa parisuhdetta ja perhettä?

1

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1567
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe