En tiedä kuulummeko yhteen

Inhottavat_tunteet

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa 3,5 vuotta. Seurustelun alkaessa olin 16 ja poikaystävä 18 eli edelleen nuoria olemme. Nyt olemme asuneet yhdessä 1,5 vuotta ja menimme vuosi sitten kihloihinkin. Olemme luonteiltamme todella erilaisia. Siksi olenkin jo ainakin vuoden ajan pohtinut, onko meitä tarkoitettu yhteen. Itse olen sosiaalinen, puhelias, helposti innostuva uusista asioista ja seikkailunhaluinen, mutta poikaystäväni on taasen tosi rauhallinen, ulkopuolisten silmissä hiljainen ja melko sisäänpäinkääntynyt, mutta silti meillä on usein tosi mukavammin yhdessä sillä olemmehan kasvaneet tavallaan yhdessä.
Muutimme puoli vuotta sitten uudelle paikkakunnalle, koska minulla alkoi opiskelut. Olen saanut paljon uusia kavereita ja tavallaan "löytänyt" itseni ja omat nuoruuden haaveeni ja haluisin kipeästi matkustella ympäri maailmaa, mutta tiedän ettei poikaystävälleni sellainen sopisi. Erilaisuutemme vuoksi olen alkanut pohtimaan eroa. Ehkä suurin ongelmamme on, että minä tarvitsisin juttukaveria ja tunteista puhumista, mutta poikaystäväni ei tähän kykene. Voin kyllä kertoa hänelle mieltäni painavat asiat, mutta vastakaikua häneltä on melko turha odottaa, sillä empatiakyky on olematon.
Otin eron puheeksi ensimmäisen kerran nyt tammikuussa, mikä oli todella raskasta, sillä rakastan poikaystävääni hirveästi ja muistin kaikki meidän hyvätkin hetket. Poikakaveri oli tosi järkyttynyt eikä haluais erota. Kun kerroin että olen pohtinut asiaa jo pitemmän aikaa (mutta kerroin vasta nyt koska luulin että ajatukset ohimeneviä) hän sanoi että nyt meni luottamus ainoaan ihmiseen kehen luottaa. Minulle tuli tästä niin huono omatunto että päätin vielä yrittää ja vakuuttaa itselleni että kaikki järjestyy. Kun sanoin poikakaverille että haluaisin matkustaa, mutta tiedän ettei hän sellaista elämää halua, hän sanoi että voisi kyllä odottaa minua aina kotona. Tämä huolestuttaa minua, sillä poikaystäväni ei ole solminut kaverisuhteita oikeastaan koskaan, etenkään nyt tällä uudella paikkakunnalla vaikka mahdollisuuksia kyllä olisi työn ja harrastusten kautta. Minua vaivasi varmasti, jos hän vain yksin täällä kyhjöttäisi minun kiertäessäni maailmaa.

Olen siis melko varma että haluaisin erota, mutta tunnen olevani vastuussa poikaystävästäni, joka jäisi varmasti aluksi ainakin tosi yksin, koska hän ei osaa puhua ihmisille tunteistaan. En tiedä mitä pitäisi tehdä, koska hän kuitenkin merkitsee minulle paljon ja haluaisin pysyä ainakin jonkinlaisina ystävinä. Myös ajatus siitä, ettei häntä olisi täällä vierelläni pelottaa,
koska olen niin kiintynyt häneen ja tiedän että mahdollisen eron tullessa hän syyttää minua, koska ei osaa asettautua asemaan.

Hyvä jos joku jaksoi lukea... Inhoan itseäni asian vuoksi, sillä haluaisin todella että olisimme toisillemme luodut ja olisimme aina yhdessä, mutta jostain syystä ei tunnu oikealta. Osaisiko joku auttaa?

4

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KommenttiKeijo

Päästä miehesi menemään. Hän on introvertti, sinä sosiaalinen. Haluat kokea elämää ja miehesi istua neljän seinän sisällä. Voit varmaan kuvitella miten katkeraksi tulet jos jäät tuohon elämään, kun vuodet ovat vierineet. Tottakai miehesi on onnellinen, kun hänellä on edustustyttöystävä jonka hän on asettanut jalustalle. Sitä hän palvoo sinussa.
      Jos ja kun eroat niin et ole vastuussa poikaystävästäsi. Lisäksi sun ei tule tuntea syyllisyyttä mistään. Olet nuori aikuinen ja janoat nähdä elämää. Se kuuluu tuohon ikään. Nykyisen miehesi kanssa se ei onnistu

• ole_onnellinen

Ikävä kyllä olen sitä mieltä että suhde ihmisen kanssa joka on lähemmäksi itsensä kaltainen, suhde-yhdessä olo tulee olemaan helpompaa. Teillä on todella erilaiset elämänkuvat, molemmat nuoria vielä. Kuvat voi toki muuttua vanhetessa, mutta kannattaako sitä jäädä odottamaan jos on tunne suhteesta ei ole hyvä, vaikka rakkautta onkin. Rakkaus ei vaan aina "yksistään" riitä.
      Se että miehesi sanoi että nyt meni luottamus ainoalta ihmiseltä kehen on luottanut, on taatusti totta hänen kohdallaa. Mutta tämän sanoneena hän ikään kuin kaataa vastuun sinulle: "minulla on vain sinut." Tämä on väärin sillä ei ole sinun syysi että hänellä on vain sinut keneen luottaa. Jokainen kannettava oma vastuu omasta elämästä. On kuunneltava itseään, mitä minä haluan. Tärkein suhde minkä luot elämän aikana on hyvä suhde itseesi. Jos teet ison päätöksen "toisen hyväksi vastoin omaa tahtoa", varmasti tulet katumaan-olemaan katkera niin kuin kommenttikeijo myös sanoi.
      Mieti tarkkaan päätöksesi. Muista, olette nuoria, sinä et ole syyllinen mihinkään: jos päätät tavoitella niitä asioita joita haluat, kenties jonkun kanssa joka haluaa samoja asioita kuin sinä. Hyvä että aloit miettimään asioitanne ennen naimisiin menoa.

• ole_onnellinen

lähemmäksi sinun kaltainen siis...

• vladimir

Jatka atkaasi, älä tuhlaa aikaasi, anna palaa frank

Olet vapautesi ansainnut.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe