Jos varaisi jo matkan sinne syksylle. :)
Olen ollut vain inglesissä joskus.
Millainen olisi Las palmas? Tykkään ihanasta, kauniista ja kivasta paikasta. Karusta paikasta en niinkään, kuten kuvittelen sen yhden Kanarialla olevan, en nyt muista nimeä.
Mistä alueesta Kanarialla pidät eniten?
17
129
Vastaukset
- ticoticoo
Mene ihmeessä Las Palmasiin. Minä tykästyin siihen enemmän kuin Inglesiin. Palmasissa on paikallista elämänmenoa ja hintatasokin on pikkuisen alempi kuin Inglesissä. Ingleshän on pelkkä tusistipaikka täynnänsä hotelleja ja ravintoloita, ei siellä mitään varsinaisesti nähtävää ole.
Syyspuolen kuukausista mukavin ilmojen puolesta lienee lokakuu jolloin kesän helteet jo hellittävät.- astali
nii Inglesissä ei taida olla oikein paljoa aitoa Espanjaa.
astali kirjoitti:
nii Inglesissä ei taida olla oikein paljoa aitoa Espanjaa.
Ei Inglesissä ole. Mutta sieltä on hyvät yhteydet saaren keskustaan, voi vaikka päivän viettää vuorten välissä olevissa pikkukylissä. San Mateon markkinat ovat jo paikallista elämää vaikka siellä paljon turistejakin käy.
Otan huoneen ihan Inglesin keskustasta läheltä rantaa, aamulenkki rantaa pitkin Maspalomasiin. Takaisin bussilla joskus tulee käveltyä takaisinkin.
Sitten lounaalle ja lepoa. Iltapäivällä voi lähteä vaikkapa Tejedaan vuoristossa olevaan kylään. Sinnekin alkaa olla turismi levinnyt, maisemat ovat kauniin vuoristoiset.
Kun asuu keskustassa iltaelämä on ihan vieressä, ei tarvita taksikyytejä.
Itse tykkään tällaisesta lomasta, ei tienkään sovi kaikille, en tykkää asua kaukana palveluista, minusta ei saa millään elämysmatkailijaa ja vuorilla vaeltelijaa.- dyynit.on.upeat
Inglesissä on DYYNIT! Nekö ei ole sitten yhtään mittään? Meinasin pudottaa silmäni kun ne ensi kerran näin. Rauhallinen dyyninkainalo, tai vaihtoehtoisesti huippu tai laakso, on jokaisen ulottuvilla. Ruuhkaa on korkeintaan dyynit kiertävällä rantareitillä, jos sielläkään. Tarkatkaa laskuveden aika ja jopa on upeaa kävellä Inglesin puolelta Farolle, tai päinvastoin.
Las Palmasin tapaisia turistirysäkaupunkeja löytyy melkein mistä vaan. Vähän mukavampia vaan, kenties.
- ihania-muistoja-sieltä
Tykkäsin olla Las Palmasissaki, se oli suuri kaupunki meri oli lähellä, ja kadut ja puistot oli viihtyisiä, ja rantakahviloita oli paljon, suuria tavarataloja hieman siellä kauempana rannasta muutaman kilometrin päässä,
oikein mukava oli sielläki viettää pariviikkoa, vai oliko kolme en enää muista,
inglisisssä kun olimme useamman kerran sieltä teimme omatoimisia matkoja usein las palmasin kaupunkiin linja autolla,
matkaan meni toistatuntia linja-asutossa istuen aina yhteensuuntaan , ,
las palmasin linja-auto asema oli valtavan suuri siellä oli satoja autoja yhtäaikaa, aivan valtava, mutta kun aikaa oli oli mielenkiintoista seikkailla omatoimisestikki saaren ympäri,
--- harmi vaan kun puoliso kuoli ja yksin en enää uskalla lähteä kun ikääki on karttunu hieman liikaa,
mutta lähtisin jos löytäisin terveen kivan kaverin, tai omien tyttärien kanssa voisin kyllä lähteä, - Siilipahanen
Neljä kertaa Kanarialla käyneenä mielipiteeni on tällainen. Inglesissä/Maspalomasissa käyneenä en niistä pitänyt. 30 vuotta sitten kävin Playa del Americasissa ja viime vuonna kokeilin taas. Jostain syystä pidän siitä. Keskusta on jotenkin hallittavissa, kun on sellainen niemennokka tms. Meitä yli 60v ihmisiähän siellä pyörii valtavasti, mutta ehkä sen takia tunnelma on jotenkin rauhallinen. Miinuksena ainoastaan, että aasialaisia ravintoloita oli jostain syystä joka puolella. Las Palmas olisi minulle aivan liian iso paikka.
Gran Kanarialla oli mielestäni vain yksi kaunis kylä, en enää muista sen nimeä, enkä viitsi kaivaa karttaa esille.
Teneriffalla on mielestäni monenlaisia viehättäviä alueita. Teiden suunnallakin voisin ajella uudelleen ja katsella paikkoja. Iäkkäitä eurooppalaisia eläkeläisiä taitaa olla melkein kaikkialla Kanarian saarilla enemmistönä.
Minä saattaisin lähteä uudelleen Madeiralle, se on noista Euroopan "lähisaarista" kaikkein kaunein.- siilimuori
Puerto Rico, mutta siitä on kaukan kauan. Sopevan pieni ja rauhallinen. Sieltä pääsi kuitenkin kätevästi paikallisliikenteelläkin esim Inglesiin ja käytiin päiväreissu Las Palmasissa. Ingles ja Las Palmas liian isoja paikkoja ja siten rauhattomia. Ainakin silloin.
- banana-split
Puerto Ricossa käytiin aurinkoa ottamassa kun oltiin Inglesissä ja siellä oli kova tuuli useampana päivänä. Eikös Puerto Ricossa ole aika mäkistä se maasto? Muistaisin, että rannasta ostarille mennessä sai kulkea ylämäkeen pitkän matkaa. Aurinkoa siellä kyllä piisasi.
- siilimuori
banana-split kirjoitti:
Puerto Ricossa käytiin aurinkoa ottamassa kun oltiin Inglesissä ja siellä oli kova tuuli useampana päivänä. Eikös Puerto Ricossa ole aika mäkistä se maasto? Muistaisin, että rannasta ostarille mennessä sai kulkea ylämäkeen pitkän matkaa. Aurinkoa siellä kyllä piisasi.
Juu, maastoa ei suositella liikuntarajoitteisille, mutta meitä se ei silloin kyllä häirinnyt. Meidän hotellilta rantsuun oli alamäkeä :). Mutta paikka niin pieni ja ainakin silloin niin rauhallinen että 5- ja 12-vuotiaat uskalsi päästä yksin esim ostarille. Aurinkoa piisasi ja liika tuuli ei kyllä jäänyt mieleen.
- kuusikertaa
Kevättalvella Suomeen lappiin. Puhtaat hanget, puhtaat ruoat, siistit hotellihuoneet, kaikki pelaa, myös miehiä löytyy jos on tarve.
- paxeja
Nykyään Gran Canaria on tylsä. Aikoinaan kun olin töissä siellä 30 vuotta sitten löytyi saarelta
mielenkiintoisia paikkoja. Jos menisin saarelle lomalle en ikinä menisi Inglesiin=hotelleja,hotelleja=turistirysä baareja ym. Lapaan voisin matkustaa..lomalle.- gtraaa
Mikä LasPalmasissa on sellaista että sinne?
- hotellin-taso-ratkaisee
Ei voi sanoa mistä alueesta pitää eniten, mä pidän kaikista alueista missä ikinä olen käyny,
mun mielestä kaikki kanarian saaret on olleet ihania loistavia lomakohteita, meni mille saarelle tahansa,
tietenki loman laatu riippuu myös hyvästä hotellista, kannattaa valita hotelli parhaasta päästä niin loma on ihana aivan millä alueella tahansa, - Heikunkeikku
Minä tykkään Kanariasta ihan hulluna. Johtuu varmaan siitä, että on niin hurjan hyviä muistoja. Monet joulut ja uudetvuodet siellä perheen kanssa vietettiin. Ihan lämmin aalto pulpahtaa "syämeen", kun päästän muistot valloilleen.
Kanarian saaret on siitä mukava lomakohde, että sieltä löytyy vaikka mitä. Joka makuun. Jos tykkää mojua altaitten ääressä ja imeä aurinkoa itteensä, niin siitä vaan, heleppoa ku mikä.
Me vuokrattiin aina auto viikoksi. Aamupalan jälkeen tehtiin eväät ja otettiin varavaatteita mukaan ja lähdettiin kiertelemään pitkin ja poikin. Aina sinne, minne oli hankalinta ajaa:) Ja sinne, missä ei muita turisteja näkynyt. Vuoristoisessa Gran Canarialla mentiin jos joihinkin, aivan Mahtaviin paikkoihin. Siellä "ylläällä" vuorten päällä on aika iso järvi, joka on paikallisten ihmisten lomapaikka viikonloppuisin.
Kyllä pitäisi monta hetkeä miettiä, että mille saarelle itteni veisin, jos olisin sinne lähdössä. Kaikki saaret ovat niin erilaisia.
En kuitenkaan menisi kuunaan Inglesiin, enkä Las Palmasiin.
Ehkä Puerto Ricoon tai sitten Puerto de las Cruz voisi natsata miun makuun.
Jaapajaa, ehken tule sinne koskaan "pääsemään", kun ei ole sopivaa kaveria. Kukaan ei tahdo lähteä sinne jouluna ja minä tahtoisin mennä nimenomaan joulua viettämään.- eerikkip
Mikset Las Palmasiin?
- Heikunkeikku
eerikkip kirjoitti:
Mikset Las Palmasiin?
Liian iso paikka. Ja ruma kaupunki. Varkaita saa pelätä, että koska nappaavat käsilaukun. Myyjienkin kans täytyy olla tarkkana, että pakettiin menee juuri se tavara, jonka on ostanut, eikä joku fuskuritavara. Slummialue kaupungin kupeessa. Pitkä matka luontoon. Siis sopivaan luontoon. Liikaa hälinää. Ym. ym. Ei kiinnostaisi mennä toista kertaa.
Minulle sopiva paikka olisi mahdollisimman pieni ja suloinen ja syrjäinen mereltä tuoksuva pikkuruinen pläntti, jonne suurin osa ihmisistä ei missään tapauksessa tahtoisi mennä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1921368
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52761- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä320614Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584