Hiukset hulmuten

lesken

Minulla on pitkät, tuuheat hiukset. Nyt kun on kevät, on hienoa, kun voi ulkoilla ilman kiristäviä päähineitä. Aurinkolasit silmille, hiukset hulmuten lenkille. Jotkut sanovat, että ikäiselläni kuusikymppisellä pitäisi olla lyhyet hiukset ja harmaat ! Ei kiitos. Värjään harmaat piiloon niinkauan kun jaksan. Parempi katsella peilistä aamusella värikkäämpää kuvaa itsestään. Ja mistä sitä koskaan tietää, kuka kävelee vastaan tai tulee käymään? Hiuksethan on kuin kruunu.

38

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leskentukka

Nii? Jäikö aloitus kesken? Mikä oli aloituksen tarkoitus?

• mikäpämuu

Ittensä kehuminen.

• lesken

mikäpämuu:lle
        Korjaan, itsensä hyväksyminen ja rakastaminen
        Ap

• mollaatharmaita
        lesken kirjoitti:

mikäpämuu:lle
        Korjaan, itsensä hyväksyminen ja rakastaminen
        Ap

Tarviiko siitä tehdä aloitus kehumalla hiuksiaan.

• lesken

mollaatharmaita:lle
        Olen saanut geeniperimänä isältäni runsaat hiukset. Harmaannuin jo 40-vuotiaana. Värituubit on ahkerassa ahkerassa käytössä. Ap

• gimmastadista

Olethan sä oppinut käyttämään välilyöntiäkin, tukan ansiotako sekin on ;))
      Jess, stadin tuulessa tukka hulmuaa ;)))

• lesken

Gimmastadista:lle
        Kirjoitan älypuhelimella. Tulee helpommin virheitä. Mistäs tiesit, että olin stadissa? Olin kolmen päivän blogikurssilla. Helsinki on ihana kaupunki
        Ap

• gimmastadista
        lesken kirjoitti:

Gimmastadista:lle
        Kirjoitan älypuhelimella. Tulee helpommin virheitä. Mistäs tiesit, että olin stadissa? Olin kolmen päivän blogikurssilla. Helsinki on ihana kaupunki
        Ap

Mistä mä olisin tiennyt sun olevan stadissa. Minä olen.

• ent.siivoojaparka

Minä olen kuullut, että oikeat stadilaiset kirjoittavat Stadi isolla alkukirjaimella.

• hul.mutkoon

Taitaa hulmuta paljon pohjosemmassa. Ketä kiinnostaa ketä ei.

• märumaharmaa

Sinähän se aina olet kaunein ihanaisin nainen, muut harmaita hiirulaisia.

• lesken

märumaharmaa:lle
        Me kaikki olemme kauniita. Kuuluisa näyttelijä Sophia Loren sanoi aikoinaan, että kun nainen itse päättää olla kaunis, se säteilee ulospäin. Ap

• siilimuori

Paksu pitkä tuuhea ja kiiltävä tukka on kaunis ja siitä saa monenlaista kampausta. Mukava että olet itse tyytyväinen hiuksiisi. Ei kai kukaan tänä päivänä sano että 60 vuotiaan hiuksien kuuluisi olla lyhyet ja harmaat?

• hyvä.väri

Mulla on tumma tukka vaikka olen yli kuuskymmentä, en ala sitä harmaaksi värjäämään.

• siilimuori
        hyvä.väri kirjoitti:

Mulla on tumma tukka vaikka olen yli kuuskymmentä, en ala sitä harmaaksi värjäämään.

Niin, antaa vain luonnon hoitaa homma.

• ent.siivoojaparka

Voi tätä elämän autuutta! Kun aina vain ymmärtäisi, mistä kaikesta saa olla kiitollinen. Olen 66 eikä minun ole koskaan tarvinnut pitää kiristävää päähinettä. En ole edes tullut ajatelleeksi, miten onnellisessa asemassa olen saanut olla.

• iepuskaa

Minkä väriset hiuksesi ovat ?

• siilimuori

Mitä veikkaat, minä veikkaan että punaiset :).

• iepuskaa

Katsoin kristallipallosta ....punaiset hiukset näin :))
        Aivan, kuin Alla Pugatsova miljoonine ruusuineen.

• henrjii

mulla oli pitkä tumma kihara tukka nuorena, luulivat mustalaiseksi tanssilavoilla, ja aina sai olla nyrkit savessa.
      Nooh velipoika oli vielä tummempi, naapuuriin tulleet amerikan vieraat ottivat kuvia kun velipojalla oli intiaani päähine, että on suomessakin intiaaneja

• eppu2

Ootko silti ihan paljasjalkainen suomipoika?

• Iloitsen puolestasi. Aurinkoisia päiviä ja monenlaisia iloja sinulle.
      Anna hiustesi hulmuta ja nauti elämäsi hyvistä päivistä.

• Just just,mullakin on sysi musta tuuhea ja lyhyt tukka,vaik se ei hulmua kun on kypärä pääs niin olen mä joskus sitä liikennevalois pöyhiny ja esitellyt.

• Ihan hyvät hiukset minullakin on. Eivät hulmua, joskus sävytän harmaita vähemmäksi. Vaaleassa ei harmaa näy niin selvästi.
      Kyllä kunto on huonompi kuin nelikymppisenä, jos siivoaa koko asunnon on illalla joka paikka kipeä, tuntuu että jokaista niveltä särkee. Ennen ei tuntunut missään.

• suomineito64

moni kakku päältä kaunis,sisältä pelkkää p:skaa.

• polkkatukkainen

Vaaleat kuin kaurapelto,pitkähköt ja terveet.En osais edes olla lyhyessä tukassa,tää on mun tyyli vaikka olenkin jo ikälyyli ; )) Olemme kaikki hyvähiuksisia,koko suku.

• ent.siivoojaparka

Minun kumpikin hiukseni on säilyttänyt vielä oman alkuperäisen värinsä. En anna niitten hulmuta tuulessa, ettei pääse kumpikaan häviämään huomaamattani.

• polkkatukkainen

Onko sulla vain kaksi karvaa?

• ent.siivoojaparka
        polkkatukkainen kirjoitti:

Onko sulla vain kaksi karvaa?

En ole koskaan laskenut niitä tarkalleen, mutta kaksi hiusta kuulostaa tuuheammalta kuin yksi.

• yksiynnäyksi
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

En ole koskaan laskenut niitä tarkalleen, mutta kaksi hiusta kuulostaa tuuheammalta kuin yksi.

On se hyvä kun kahteen osaa laskea ;);)

• eppu2

Hiukseni ovat ristisekään. pojantyttäreni aina sanoo, kun olisi hälläkin.
      Odotan vain, kumpa enemmän harmaantuisivat. olisin niin iloinen saadessani näyttää miten elänkulku menee.

• siilimuori

Minä näin yhtenä päivänä tässä kaupan kassajonossa naisen jolla ol hiukset ihan tuonne takareisiim asti. Vinhan näköinen kun olivat auki ja toooooooooooooosi pitkät. Ei varmaan koksaa ole leikattu paljoa pituudesta.

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Minä näin yhtenä päivänä tässä kaupan kassajonossa naisen jolla ol hiukset ihan tuonne takareisiim asti. Vinhan näköinen kun olivat auki ja toooooooooooooosi pitkät. Ei varmaan koksaa ole leikattu paljoa pituudesta.

Olen kuullut, että ihmisen hiusten mitta on yksilöllinen. Jokaisella on se oma maksimimitta, mitä pitemmäksi ne ei kasva, vaikka ei koskaan leikkaisi.

• siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Olen kuullut, että ihmisen hiusten mitta on yksilöllinen. Jokaisella on se oma maksimimitta, mitä pitemmäksi ne ei kasva, vaikka ei koskaan leikkaisi.

No tuolla kuvaamallani naisella olikin kyllä erikoisen pitkät hiukset ja eivät kyllä olleet pidennykset. Soitten vasta näin ari sellaista alle kouluikäsitä, jolla myös oli erityisen pitkät hiukset varsinkon kun olivat vielä niin pieniä. Takamukseen asti vaaleat ja vielä kiharat.

• sundi

Mulla on lyhyet hiukset. Eivät hulmua, koska usein kypärä tiukasti päässä.

• kertoisinko

7-viikon välein käyn kampaajalla ja aina muuttuu hiukset, joko leikkaus tai sitten väri tai molemmat.
      En jaksaisi katsella samaa väriä ja mallia vuodesta toiseen.

• Sinun on kai sitten lähdettävä tuulisella säällä liikenteeseen, jotta hiukset hulmuilisivat. Vai menetkö niin vauhdikkaasti, että menoviima hulmuiluttaa?

Oma tyylini ja mukavuuden haluni ei taivu hiusten valtoimenaan pitämiseen (hupullisten) arkisten päällystakkien ja etenkään ulkoiluvaatteiden kanssa. Ensinnäkään en voi sietää hiusten hulmuilua kasvoille, ja toisekseen yhdistelmä ulkoiluvaatteet ja pitkä valtoimenaan hulmuileva tukka voi mielestäni helposti näyttää mauttomalta, varsinkin aikuisella naisella vaikka en näissä asioissa yleensä ikää katso. Vähän kuin tuulipuku ja korkokengät. Vähintäänkin ponnarille kiinnittäisin hiukset. Kesämekkoihin tai muihin kevyempiin (mutta ei sporttisiin) asuihin pukeutuneena voin olla ja usein olenkin hiukset valtoimenaan, ja tilaisuuden luonteesta riippuen myös silloin kun varta vasten pukeudun vähän parempiin.

Koskaan en ole ajatellut ( en ole edes älynnyt ajatella), että 60 plus naisen - tai vanhempienkaan - pitäisi muistaa ja myös ottaa huomioon ikänsä mennen tullen.

Oman makuni, tyylieni ja ehkä varsinkin asenteeni pohjalta olen aina valinnut myös hiustyylini ja niin tulen varmasti tekemään loppuun saakka. Hiusten harmaantuminen ei ole ongelma, jos olisi niin värjäisin. Tiedän hyvin, että voisin näyttää jopa kymmenen vuotta nuoremmalta peittämällä harmaat, mutta kun en edes halua näyttää huomattavasti nuoremmalta kuin muut suunnilleen saman ikäiset.

• lesken

bessielle:lle
        Itse en värjännyt hiuksiani kuin vasta muutama vuosi sitten. Menimme edesmenneen mieheni pojan hääjuhlaan. Olen toinen vaimo. Ensimmäinen vaimo, pojan äiti, oli tietysti juhlassa mukana. Jännitin sitä tilannetta niin paljon että värjäytin pitkät harmaat hiukseni hyvin tummiksi. (Alkuperäinen värini). Laitatin kampauksen ja meikin. Vieraita oli yli sata, mutta nyt olin itsestäni varmempi. Edesmennyt mieheni kehuikin hiuksiani. Ei muuten paljon puhellut.
        Jäin siitä sitten värjäyksen tielle. Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe