kannataako bayliner

t.y

oltaisiin ostamassa bayliner 2455.siinä on omc 5,7l 285hp kone.haluaisin tietää kulutuksista ym.

54

1452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bellarinna

      Bella 685 kulutti 175 mercruiserilla 24 solmun vauhdilla liki 30l/h.

    • ABF

      285 hp;n 5,7 L kone OMC ? Ei taida olla olemassa, mutta sillä ei merkitystä ole vaikka olisi tuollainen tutumpi 235 hp;n 5,7, niin kulutus matkavauhdilla, n. 24 solmua, lienee luokkaa 1,8 l/merimaili.

    • kuin80luvulla

      ha ha ha ha ha ha bayliner ha ha ha ha ha 57

    • 2755

      5.7 OMC, 230hv, 5,8 OMC 235hv (uudempi, Fordin lohko)
      Eka 2455 beikussa, 1.5 L mailille, toka 2755 beikku ja 1.7 L.
      Ja sitten saa taas perinteisesti väittää että ei pidä paikkaansa, no ei sitten mutta nämä omia mitattuja kulutuksia. Tuli liikuttua 88-92, 2455 vain vuosi tosin.

      • hjkjhjk

        Vähän menee pieleen tehot ja litrat.OMC gm moottorit 5,0 =230hv. 5,7 =260hv Ford moottorit on 235hv ja 265hv. Nämä kaikki nelikurkkuisella kaasuttimella varustettuna. Ainakin noilla gm koneilla pääsee litra/kilometri, kuormasta ja kelistä riippuu meneekö enemmän.


    • ex-beikkumies

      Bensakasissa kannattaa sitten vaihtaa tulpat vuosittain. Kulutus oletettavasti sellainen 1.5l/nm. Tuntikulutus karvan alta 40l.

      • ABF

        Miksi ihmeessä pitää vaihtaa toimivat tulpat, yleensä kaudessa max. 100 tuntia ajetut tulpat, joilla autossa ajetaan 10.000 kilometriä tai enemmän ?


    • 5Lja5.8L

      Joo, sori lipsahti, 5L 230hv 5.8L 235hv. Hyvä että ollaan tarkkoja ;D

      • lipsauta_lisää

        Onko nuo hevosvoimat SAE vai DIN ?


      • hjkjhjk

        En haluaisi viilata pilkkua, mutta 5,8 Ford moottorissa on 265hv.


      • bl89235hv
        hjkjhjk kirjoitti:

        En haluaisi viilata pilkkua, mutta 5,8 Ford moottorissa on 265hv.

        Kuukkeli kertoo hv haarukaksi tuolle 5.8:lle 235-290hv.
        Bl. 2755, vm 1989 piti sisällään tuon 235hv myllyn


      • hjkhkl
        bl89235hv kirjoitti:

        Kuukkeli kertoo hv haarukaksi tuolle 5.8:lle 235-290hv.
        Bl. 2755, vm 1989 piti sisällään tuon 235hv myllyn

        Oli varmaan kaksikurkkuisella kaasarilla tuo 235.


      • kurkut
        hjkhkl kirjoitti:

        Oli varmaan kaksikurkkuisella kaasarilla tuo 235.

        En löytänyt enää papruja, OMC käyttöopas mikä enää oli jäljellä, varmaankin siitä 2455:sta ei vielä tuntenut tota 5.8L. Mutta muistikuva että siinäkin olis ollu 4 reikänen. Vuosia menny jo sen verran voi hyvinkin olla vaan 2.


      • Faktaa

        Ajoin 12 kesää vm.1989 2455 beikulla. OMC 5.8L 235hp, Ford Windsor lohko 351cid 4-kurkkuisella Autoliten kaasarilla. Kulutti 1L/km 45km/h gps matkanopeudella. 19" teräspotkuri, 2600 rpm.


      • Parempaa_elämää

        Juu, kulutus on varmaankin juuri tuommoinen tuolla koneella ja veneellä. Mutta nuo kierrokset, siis 2600 rpm taitaa olla pahasti alakanttiin, semmoinen 500 rpm lisää kuulostaisi uskottavammalta. Ettet vain muistaisi kiekkoja väärin?


      • Faktaa

        En usko että muistan väärin, mutta en kyllä koskaan tarkastanut rundimittarin näyttämää. 17" potkurilla matkavauhti oli 2800rpm. Kuorma oli aina kevyt ja alla luistava pohjamaali. Kone on muuten säädetty min 89PON, joten Suomen tasalaatuisella 98RON voi käytellä 5deg isompia sytkäennakoita ja säästää.


    • vakavastiharkittavaa

      Koskas tuollainen olis kannattanut? Mitäs aattelit sillä tehdä? Maksaako isi varmasti bensat? Saatko varmasti asua vielä kaupungin asunnossa? Sanooko kaverit että tuollainen olis makee ja sillä sais mimmejä?

    • Ajeleva

      Kulutus = 1L/Km aika tasan. Ihan sama kenen valmistama alle 6L vakiokasikone on kyseessä 5L-5.8L. Isolohkot vievät reilusti enemmän!
      Älä välitä noista putputtelijoiden kommenteista. Olet perillä (Parhaalla paikalla), kun toiset ovat vasta lähtöasemissa ja miettivät, mahtuvatko enää minnekään.

      • putputtaja

        Putputtelijat katsovat säälivästi kun ojentelet käsiä ulapalla. Pysähtyvät toki auttamaan. Pääset hinaukseen.


    • t.y
      En ostaisi koko venettä koska siinä on OMC kone ja todennäköisesti
      OMC perävetolaite.
      Meillä oli 3l suora nelonen (OMC) Marino DL 23 veneessä ja lähes joka kesä
      loman aikana olimme hinauksessa. Vene on todennäköisesti myynnissä
      koska siinä on OMC.
      Vaihdoimme OMC:n Volvo AQ 225F/AQ 280 kone/perävetolaitteeseen ja 15
      huoleton veneielykausi alkaa.
      terv.clasu

      • V-8ok

        Minulla on OMC tekniikalla vene ollut n.9 kesää. Kerran olen vaihdevaijerin ja vesipumpun vaihtanut sekä öljyt joka kevät. Toimivuudessa ei valittamista. Vaihdetaanko Volvoon öljynvaihdon yhteydessä kaikki kumipalkeet, vai vain joka toinen vuosi. Kovasti enemmän huoltoa Volvo tarvii.


      • Moi V-8ok
        Ostin moottorin/vetolaitteen v. 2000 (käytetty v.1987) jolloin siihen vaihdettiin kumipalkeet. Seuraavan kerran 2006 karilleajon yhteydessä ja nyt 2002 koska onnistuin puhkaisemaan palkeen vetonivelen vaihdon yhteydessä. Mutta joo, Volvo sanoo vaihda joka toinen vuosi !!!

        Sinulla on käynyt hyvä tuuri.
        terv. clasu


      • volvomään
        lihamylly1 kirjoitti:

        Moi V-8ok
        Ostin moottorin/vetolaitteen v. 2000 (käytetty v.1987) jolloin siihen vaihdettiin kumipalkeet. Seuraavan kerran 2006 karilleajon yhteydessä ja nyt 2002 koska onnistuin puhkaisemaan palkeen vetonivelen vaihdon yhteydessä. Mutta joo, Volvo sanoo vaihda joka toinen vuosi !!!

        Sinulla on käynyt hyvä tuuri.
        terv. clasu

        Volvon kumi eri laatua kuin mercruiserin jossa vaihto suositus 7v. Volvokin voi kestää useampiakin kausia, wli tarkkaile kumissa hapertumis merkkejä ja toinen kumi alkaa kovettua melko kovaksi jolloon vaihto viisasta...tai selviää siitäkin rahalla


      • ovjpqbqbe
        volvomään kirjoitti:

        Volvon kumi eri laatua kuin mercruiserin jossa vaihto suositus 7v. Volvokin voi kestää useampiakin kausia, wli tarkkaile kumissa hapertumis merkkejä ja toinen kumi alkaa kovettua melko kovaksi jolloon vaihto viisasta...tai selviää siitäkin rahalla

        Volvo ei tee ensimmäistäkään kumiosaa, eikä myöskään Mercruiser, niitä tekevät erilliset osien valmistukseen erikoistuneet tehtaat, jotka tekevät niitä useille merkeille, niin sanottujen alkuperäisosien lisäksi tarvikemerkeille.


      • V-8ok
        volvomään kirjoitti:

        Volvon kumi eri laatua kuin mercruiserin jossa vaihto suositus 7v. Volvokin voi kestää useampiakin kausia, wli tarkkaile kumissa hapertumis merkkejä ja toinen kumi alkaa kovettua melko kovaksi jolloon vaihto viisasta...tai selviää siitäkin rahalla

        Mulla on toinen vene jossa on Alpha ykkönen. Siihen vaihdoin palkeet n. 14 kesän jälkeen. Ehjät oli vieläkin. Järvikäyttöä on ollut ja vene ostettu käytettynä.


    • VikaYleensäpeilissä

      Ongelma ei ole OMC;n moottori, tai edes perävetolaite. Kyse on käytöstä ja huollosta. samalla huololla ja kauniilla käytöllä, OMC toimii kuten kaikki.
      Yleensä vain ongelmaksi on muodostunut OMC;n kanssa se, että siitä on suharit ohittaneet kaikki ns. turvajärjestelmät ja apulaitteet, eli saavat reuhdottua perän paskaksi liiallisilla kierroksilla. sama ongelma mercruisereissa, eli käyttäjä.

    • t.y
      No miten siinä kävi ? Tuliko kaupat ? Ehkä on viisasta suorittaa koeajo
      ensteks .
      terv. clasu

    • minullakinolibeikku

      Tottakai Bayliner kannatta jos se on ehjä. Ehjä vene kannattaa merkistä huolimatta mutta rikkinäinen vene uppoaa aina.

    • koopax

      Minulla on bayliner 2450 ciera 351cid omc 89 vuoden alkuperäinen käytössä i , venettä ostaessa kannattaa ostaa hyvin hoidettu beikku niinkuin minäkin kävin useta katsoo ja hyvä löytyi mutta hyvää huoltoo ne tarvii niinkuin kaikki venemerkit niitä huoltaneena.
      vovopenta hyvävetolaite mut ei ilman asillista huoltoo toimi sekään.
      Vähävaraiset usein ostaa edullisen jenkkiveneneen ei rahaa osaamista tarpeeksi ylläpitoon jota kaikkiveneet tarviivat.
      olen nähnyt täysiä romuja suomiveneitä ruotsalaisii norjalaisia jenkkiveneitä ja näitä samoja hienossa kunnossa olevia niinkuin itselläni on vanha bayliner jossa edelleen toimii kaikki alkuperäiset laitteet hyvin jolla uskaltaa mennä pitemällekin reissulle niinku viime kesänä kolmeviikkoo kiertäen saaristomerellä satoja merimaileja ilman ongelmia.
      mun kanta bayliner on vene jonka voi ostaa jos sellainen mielyttää.

    • En halua toimia ilonpilaajana mutta OMC:n valmistus loppui 1992.Vuonna 1998 OMC:n Lensingtonin tehdas myytiin Volvolle joka tarkoitti loppua OMC.n nimellä valmistettuja perävetolaitteita.
      Tämä kertoo jotakin merkin haluttavuudesta/laadusta. Lopetan tähän.
      terv. clasu

      • ihoieophjqp

        Ilouutinen sitten sinulle, joka ilosanomaa jaat - OMC;n perälaitteisiin on saatavana uusvalmistuksena kaikkia osia. Moottoreihin taas käy samat osat pitkälti kuten muihinkin Jenkkeihin, edellyttää vaan exoottisempiin laitteisiin hiukan tutkimustyötä korvaavan osan hankinnassa, mutta saatavissa ihan kaikkea - uutena.


      • Sallikaa minun ottaa askeleen taaksepäin .Tässä ilmeisesti keskustellaan Cobra perävetolaitteesta eikä siitä edeltäneestä mallista joka meillä oli. Siinä oli 4 ulkopuolista vaihdelaatikkoa (ylälaatikko-, keski-, ja itse perävetolaite) sen lisäksi vielä vetolaitteen kippimoottori jossa oli öljyä (ja loppukesästä vettä).
        Voitte kuvitella että joku näistä vaihdelaatikoista aina vuosi. Perävetolaite piti syksyllä laskea tyhjäksi koska siinä oli puolet vettä. Cobra on ihan eri maata kuin edeltäjänsä !
        Baylainer veneistä ei ole juuri mitään sanottavaa mutta eihän ne huonja voi olla.
        terv. clasu


    • Hupailualompakolle

      Unohtakaa ne Baylinerit....80 luvun jätteet voi unohtaa....onko veneily kivempaa kuin laiturissa nyrkit konehuoneessa joka ilta???

    • puumiennmetsästäjä

      Beikun hinta/laatu suhde on aivan ylvoimainen,ja sekös ketuttaa näitä suomi busternettiveneilijöitä. Jos rahaa on sukanvarressa niin voithan katsella chris crafteja tai sea rayta. Hintaero ei ole enään iso.

    • koopax

      Ihan sama kun vene ja moottorit ovat 20-30 vanhoja laitettavaa kaikissa .
      omc vetolatteet ja moottorit toimii edelleen vaikka vanhoja ovatkin ja kaikkia osia saa runsaasti.
      volvopenta on hyvä jenkkipohjaisia mutta huoltoo korjauksia tarvii nekin yhtälailla ,kumpaakin minulla ollu.
      beikku on silti maineettaan parempia tosin huonosti pidettyjä yksilöitä lötyy niissäkin,searay bella skand regal jne romuja huonosti pidettyjä olen tavannu näissäkin merkeissä valitettavasti näin on.

    • koopax

      Ostin bayliner sen sisätilojen takia kun tilaa on mielestäni hyvin käytetty veneen koon huomioon ottaessa ja hinta on sopiva.
      toinen beikku menossa ja seuraavakin todennäkösesti on sama merkki ,tominu hyvin konehuoneessa ei tarvinnu kuin moottoriöljyt tarkastaa muttei muuta kun muutama desi lisää kesässä koska kaiki huollot tehdään keväällä maissa ja kesä cruisaallaan.

    • Missä on tarkoitus veneillä? Eri asia järvellä ja merellä. Sanoo kuka mitä tahansa niin Bayliner ei pärjää terävässä aallossa merellä. Ei tarvi olla edes kova tuuli.
      OMC:n moottori on hyvä ja cobra vetolaite käytännössä sama kuin pentan SX. OMC:t rikottu yleensä omaa tyhmyyttä ja siitä sitten syytetty merkkiä.

      • ABF

        Näillä vesillä mitä Suomen ympäristössä on tarjolla, normaalikeleillä joilla yleensäkin veneillään, Beikku pärjää erinomaisesti, kovassakin kelissä hyvin, paremmin kuin useimmat liukuvat kotimaiset.

        OMC- moottorina ja perälaitteet kuten muutkin.


    • Ja voin luvata että kaikki mitä tankkiin laitat niin menee jos veneillä aiot. Oli se sitten kiisseliä, tupajumia tai pensselipesuainetta.

    • koopax

      19-20 metriii sekunnissa sivuvastaista hangonniemen kierto 21kn vaudilla aalokossa viimekesänä 2450 beikulla avomerellä rankkaa ajoa toki mutta niin mentii 45mermailii siinä kelissä.
      beikussa syvä v pohja 2000 t kuivapaino varusteineen enempi joten mieluiten ajan jenkillä kovemissa keleissä kui loivapohjaisilla esim marino bella vaikka nekin hyviä suomivenetä ovat.

      • Vähän sama kuin sanoisin että vedin hurrikaanissa terhi 345 soutuveneellä vähän kekutti mutta mentiin. Tuo kommentti kertoo ainoastaan sen että et ole tuulessa koskaan veneellä ollut.
        Kerrotko mikä on syvä v-kulma baylinerissä? Ja kerro nyt samalla mikä se on Bellassa ja Marinossa.


      • Better_Than_Life

        Vielä typerämpi on väite "Sanoo kuka mitä tahansa niin Bayliner ei pärjää terävässä aallossa merellä. Ei tarvi olla edes kova tuuli. " Väite ei perustu mihinkään ja on explisiittisesti epätosi.

        Vaikka jenkit on lähtökohtaisesti suunniteltu pitkiin maininkeihin, on niissä yleensä syvempi v-kulma kuin pohjoismaisissa veneissä ja lisäksi kokoluokassaan enemmän massaa.


      • jllke
        amok666 kirjoitti:

        Vähän sama kuin sanoisin että vedin hurrikaanissa terhi 345 soutuveneellä vähän kekutti mutta mentiin. Tuo kommentti kertoo ainoastaan sen että et ole tuulessa koskaan veneellä ollut.
        Kerrotko mikä on syvä v-kulma baylinerissä? Ja kerro nyt samalla mikä se on Bellassa ja Marinossa.

        selvitä kuule ihan ite, Googleen hakua ja kyllä se siitä.


    • koopax

      Minulla on ollu liukuvarunkoinenen bella sisäperällä myös kiertäny hankoniemeä sen kanssa.
      bella lähti vaihtoon puolentoista kauden jälkeen kun en pitäny tiloista aallokossa ajosta eikä ollu mukavia sohvia ulkona eikä sisllä, perhe kaveritkaan viihtyneet siinä lisäksi yöpyessä kosteus tiivisty veneen sisälle jota ei jenkissä huomaa niinkään.
      siis vaihdoin beikun bellaan en viihtyny tykänny piti vaihtaa takaisin beikkuun .
      Lukuja en muista mutta suomi veneet ovat loivemalla kulmalla riittää pienempi kone liukuun pääsyyn kuin jyrkenmällä kulmalla jenkit.
      suomi veneet ovat hyvin tehtyjä kelle ominaisuudet riittää ja tilat ja tyyli.
      noita beikkuja ei ymmärrä ne jotka eivät ole niiden kanssa olleet tekemisessä.
      Huvittaa niiden haukkujat kun vanhoja jenkkejä risteilee paljon edelleen monet tykkäävät niistä.

      • eipidäpaikkaansa

        Joo pätee vm. 85-88 veneisiin tuo pohjakulmasääntö- osittain. Vanhoistakin Marino 23 on syvempi ku jenkit, tiiskerissä samat kulmat. Monissa Finmareissa jyrkemmät ku keskim. Jenkeissä. Joku bella, scantic ja seven7 loivemmilla kulmilla. Nykyään sitten kuturuumajenkeissä usein vain 16 asteen pohja, millaista vaikea löytää pohjoismaalaisesta! Niissä Max 19 astetta, mistä kulmasta taas pohjoismaisen kulma alkaa, mennen aina yli Ray Huntin deepV 24:n. Jopa 26 asti.


      • ABF
        eipidäpaikkaansa kirjoitti:

        Joo pätee vm. 85-88 veneisiin tuo pohjakulmasääntö- osittain. Vanhoistakin Marino 23 on syvempi ku jenkit, tiiskerissä samat kulmat. Monissa Finmareissa jyrkemmät ku keskim. Jenkeissä. Joku bella, scantic ja seven7 loivemmilla kulmilla. Nykyään sitten kuturuumajenkeissä usein vain 16 asteen pohja, millaista vaikea löytää pohjoismaalaisesta! Niissä Max 19 astetta, mistä kulmasta taas pohjoismaisen kulma alkaa, mennen aina yli Ray Huntin deepV 24:n. Jopa 26 asti.

        Perän pohjakulma ei juurikaan menoa ratkaise kuin plaanin noustessa ja tukevuuden plaanissa ajon osalta, perän pohja kun ei niitä aaltoja vastaan ota, vaan plaanissa ajettaessa 2/4 osa pohjasta on se ratkaisevin osuus, ei siis perän pohjakulma, joka ilmoitetaan.


    • koopax

      Trailerin v kulmaa piti jyrkentää bellan jälkeen perästä että siinä kyllä huomasi.
      muuten pohjoismaiset veneet ovat hyvin tehty meidän olosuhteita noudattaen eli saaristo veneilyyn esim sivukannet keulasta
      kulku.
      jenkit suuniteltu perästä laituriin kulku mutta itse pidän monistakin jenkkiveneistä niinkuin vanhoista amerikan autoista joita harrastan.
      ei silti meillä oli summalaisen etuhytti puu fiskarilla ikimuistoinen reisu kaverin kanssa kaverin veneellä saaritomerellä välillä tuuli reippaasti ja 12,5 hv mitsubisi jakso hyvin työntää olemattomine pa kuluineen.
      on pitkään veneilyy harrastanu kaikenlaisia veneitä ja hauskaa aina ollu ja hienoo kun kaikille löytyy sopivia veneitä suomen isosta merkki valikoimasta.

      • Uudemmista jenkeistä alkaa löytyä ihan hyviä ja turvallisia ratkaisuja keulakannelle kulkuunkin. Ja jos vene on Eurooppaan valmistettu, keulakaide on jo valmiiksi auki, jos tilaaja on muistanut tällaisen rastittaa varustelistalta.

        Juu. Niin monenlaisia veneitä on markkinoilla, että kaikille varmasti löytyy omansa.


      • Better_Than_Life

        Tämä keulakannelle kulku lienee makuasia. Omassa veneessä mennään avattavan tuulilasin läpi, mutta kun tuossa on todella hyvät portaat, on keulakannelle nousu helppoa ja nopeaa. Itse pidän sivukaiteiden kautta kiertoa hankalampana tapana.

        Nyt kun keväällä veneeseen asennetaan vielä Båtsystemin ankannokka, helpottuu keulan kautta kulkeminen entisestääm.


    • koopax

      Ankan nokka on minun beikussa vakiona kulku avattu ja keskeltä pääsee kulkee nopeesti rantautuessa.
      sivut noin 7,5 cm kapeat mutta taas sisältä levee kun ei ole leveitä sivukävely laitoja.
      beikku on käy hyvin duunareille kun ei varaa 200000 ekuu laittaa veneeseen kun sillä pääsääntöisesti cruisaallaan 4-5 kk kaudessa ja heinä elokuussa eniten ainankin kun mukavaa ilmaa nautin avo ohjaamosta ja silloin bensaa saa palaa .

      • Better_Than_Life

        Jep, jenkkiveneiden avotilat ovat isompia juuri noiden puuttuvien sivukansien vuoksi. Oma 28 jalkainen jenkkivene (leveys 2,9m) on tiloiltaan vastaava kuin 30-33 jalkaiset suomiveneet jotka ovat 30 cm leveämpiä.


    • koopax

      Vaihdoin leveän 2,90 pienempään2.44 24 50 sekin yllättävän tilava ja jos tilan tarve kasvaa voisi isomman ostaa taas, kun kahden emännän kanssa nykyjään ajellaan tai yksin.
      löyty vanha 89 beikku kokonaan uusiksi verhoiltu hyvin varustein,kaksvuotta ollu minulla joo oli kyllä bella välissä.
      kaikki pelaa jopa omc vetolaite vaihteet menee herkästi oäälle koska heitin esa systeemin roskiin ja toteutin sen releasennuksella ja toimii hyvin .
      ensikesänä taas lähden saaristomerelle muutamaksi viikoksi

      • kiinnostaisiKovasti

        Kiinnostaisi tuo releasennus, miten ja millaisilla rensseleillä saa E.s.an korvattua?


    • koopax

      Tarviii 5 napaisen rele jotoo liittimiä ,omc on kaksi mikrokytkintä ja puola niihin kytketään rele jota ohjataan näillä kahdella mikrokytkimellä.
      Niillä mikroķytkimillä ohjataan relettä joka katkoo hetkeksi sytyrysvirran pois kun vaihde kytketään ja sama tapahtuu vaapaalle laittaessa.,toimii paremmin kuin esa boxilla.
      minulla voi löytyy kytkentä ohje piiros .

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3365
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2789
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1867
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1040
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      860
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      854
    Aihe