....kynnelle kykenevät ja taiteilijaksi itsensä tunnistavat, nyt olisi mahdollisuus vaikuttaa asioihin.
http://www.adressit.com/taidepoliittisen_asiantuntijaryhman_hallitusohjelmatavoitteet
Tärekeää asiaa!
55
79
Vastaukset
- Nimituolla
Munkin nimeni killuu tuolla. Osallistukaa tekin. Olisi hyvä saada tuonne mahdollisen kattava otos meistä ammattikuvataiteilijoistakin juuri ennen vaaleja. Jos tunnette asian omaksenne niin come on!
- Sonninen
Jos tää menee läpi noiden muiden esiteysten ohella, niin monen kuvataiteilijan toiveet on täyttymässä:
"Laatu
Laaja ja moninainen taiteilijakunta on yksi taiteen laadun tae. Taiteen vertaisarviointi taiteen tukea kohdistettaessa on tärkeää säilyttää, jotta taidealakohtainen tietotaito voi pitää yllä taiteen kehittymistä."
Aion todellakin osallistuu! - justiinsajuu
minun nimeäni ei taas löydy
- Huippulahjakas
Selvitys on täyttä roskaa ja paneudun siihen paremmalla ajalla ja varteenotettavammalla palstalla.
- Sonninen
Kunhan olet siihen tutustunut niin perustele tuota täälläkin.....siis jos mielesi ei muutu.
Tai tee jokin "varjoesitys". - Huippulahjakas
Sonninen kirjoitti:
Kunhan olet siihen tutustunut niin perustele tuota täälläkin.....siis jos mielesi ei muutu.
Tai tee jokin "varjoesitys".Perustelin sen jo adressin kommenteissa!
- Japaskatkun
Huippulahjakas kirjoitti:
Perustelin sen jo adressin kommenteissa!
...et perustellut mitään, vaan toit ne tämän palstan tutunomaiset "teesisi" myös sinne. Sulla tuntuu olevan elämä kovin vaikeaa! Sinulla ei näytä olevan valoa missään. Olet synkin ja katkerin ihminen mitä olen vuosikausiin tavannut.
Koettaisit tällä kertaa lukea nuo tavoitteet ihan ajatusten kanssa ja pähkäillä mitä ne toteutuessaan sinullekin- ja kaltaisillesi tuntemattomille taiteilijoille toisi. Heillehän myös tulisi mm. peruseläke. Puhumattakaan niistä "työttömyyskorvauksista" jos et saa työtilauksia ja taiteesi ei kävisikään kaupaksi....mikä lie on sinulle kovinkin tuttua.
Sinä mitä ilmeisimmin sahaat tuolla meiningillä istumaoksaasi poikki. Olet kai jo tullut siihen emotionaaliseen tilaan että et välitä enää sinun tulevaisuudestasi etkä myöskään julkisuuskuvastasi. No mutta se on kuitenkin rauhoittavaa että olet ihan tunnetusti se yksinäinen Don Quijote joka taistelet tuulimyllyjäsi vastaan eikä sinulla tiettävästi juurikaan ole myötäilijöitä, joten hiukan sääliksi käy! Mutta tappele sinä vaan, ne tuulimyllyt on sinulle aikamoinen vastus.....niinkuin varmaan olet jo huomannut. :D Onnea valitsemallesi tielle! - Huippulahajakas
Japaskatkun kirjoitti:
...et perustellut mitään, vaan toit ne tämän palstan tutunomaiset "teesisi" myös sinne. Sulla tuntuu olevan elämä kovin vaikeaa! Sinulla ei näytä olevan valoa missään. Olet synkin ja katkerin ihminen mitä olen vuosikausiin tavannut.
Koettaisit tällä kertaa lukea nuo tavoitteet ihan ajatusten kanssa ja pähkäillä mitä ne toteutuessaan sinullekin- ja kaltaisillesi tuntemattomille taiteilijoille toisi. Heillehän myös tulisi mm. peruseläke. Puhumattakaan niistä "työttömyyskorvauksista" jos et saa työtilauksia ja taiteesi ei kävisikään kaupaksi....mikä lie on sinulle kovinkin tuttua.
Sinä mitä ilmeisimmin sahaat tuolla meiningillä istumaoksaasi poikki. Olet kai jo tullut siihen emotionaaliseen tilaan että et välitä enää sinun tulevaisuudestasi etkä myöskään julkisuuskuvastasi. No mutta se on kuitenkin rauhoittavaa että olet ihan tunnetusti se yksinäinen Don Quijote joka taistelet tuulimyllyjäsi vastaan eikä sinulla tiettävästi juurikaan ole myötäilijöitä, joten hiukan sääliksi käy! Mutta tappele sinä vaan, ne tuulimyllyt on sinulle aikamoinen vastus.....niinkuin varmaan olet jo huomannut. :D Onnea valitsemallesi tielle!Mitä tulee julkisuuskuvaan niin huippulahjakas sentään kirjoittaa omalle nimellään, toisin kuin sinä ressukka joka nimimerkkisi suojasta jatkat vain huippulahjakkaan monivuotista vainoamista.
Noissa tavoitteissa ei ole mitään ylevää ja taiteen tai taiteilijan aseman parantamisehdotuksia, jos perustuloa ei lasketa mukaan. Sitä samaa perustuloa josta huippulahjakas on puhunut vuosikausia ja joka tälläkin palstalla on kaltaistesi kateellisten toimista tyrmätty. Mutta nyt huippulahjakkaan idea on varastettu osaksi virallisen taidekentän agendaa.
Taiteilijajärjestöjen tulisi muuttaa toimintojansa ja viralliisen taidekentän ottaa enemmän vastuuta oman ammattialansa kehittämisestä, ilman jatkuvaa lisärahoituksen vaatimista valtiolta. Mutta kun kädettömät lastentason taiteilijat eivät kykene muuhun kuin huutamaan hiekkalaatikolla lisää julkista rahaa, aivan kuin pikkulapset omilla hiekkalaatikoillaan karkkia karkkipäivinä.
Antaisitte lastentason taiteilijat niille taidealojen oikeille virtuooseille ja yrittäjille samat mahdollisuudet ja edellytykset voida toimiia alalla, kuin iitsellennekin olette saaneet, ettekä olisi puukottamassa heitä selkään ja mustamaalaamassa raukkamaisesti nimimerkkienne suojasta vuosikausia. Jo se parantaisi taiteen ja taidealojen kannattavuutta, koska heidän teoksiaan ostetaan yksityisellä rahalla ja se antaisi omalla tavallaan oikeutuksen myös teidän julkisen rahan taiteilijoiden lastentason taiteelle.
Tiedätkö että valtiomme on velkaa 100 miljardia? Osaatko kuvitella kuinka iso raha on edes yksi miljardi? Minäpä havainnoillistan sen sinulle niin että tuollakin järjellä sen ymmärtää! Jos saat jokaikinen sekuntti yhden euron itsellesi, niin kahdentoista päivän päästä sinulla on miljoona euroa kasassa, mutta saadaksesi miljardin sinun saatava joka sekuntti yksi euro kolmenkymmenenkahden vuoden ajan. Eli meidän valtiomme tulisi maksaa kolmenkymmenenkahden vuoden ajan joka sekuntti velkaa pois 100 euroa, niin olisimme kolmenkymmenenkahden vuoden kuluttua velattomia. Tosin laskelmaan ei ole laskettu vielä velan korkoa mukaan!
Joten sen sijaan että kaltaisesi ressukat huutavat kurkku suorana jatkuvasti lisää rahaa taiteelle ja kulttuurille, niin teidän pitäiisi miettiä miten te itse voisitte tehdä rahaa valtion kassaan! Vai onko osaaminen ja luovuus niin hukassa siellä taiteen ja kulttuurin viralliisella puolella, että ainoa mitä osataan ja mihin pystytään on vain kirkua kuorossa julkisia tukia lisää? - Antipaska
Juuri näin. Nykyiset rahat riittävät hyvin, kun ne kohdennetaan oikein. Taidepiirit suosivat pientä joukkoa, joka vuorovedoin saa apurahoja milloin mistäkin kassasta; taike, skr keskus-ja maakuntarahastot.....
Olisi mukava nähdä, että rahoille tulisi oikeasti vastiketta, lienee turha toivo.
Miten nämä tietyt elätit erottuvat muista hakijoista niin ylivertaisina, että kerta toisensa jälkeen saavat apurahoja? Eivät mitenkään, usein juuri päinvastoin.
"Huippulahjakas" on kirjoittanut ylikoulutetuista alisuorittajista. Hyvin kirjoitettu.
Ei se, että on esim. taiteen maisteri, tee taiteilijaa. Pitää olla myös kykyä tehdä taidetta; taiteilijat ja apurahojenturvin tuhertajat ovat kaksi eri asiaa.
Apurahat voisi myös kokonaan lakkauttaa, silloin loppuisi verovaroilla tuhertaminen....ja oikeasti lahjakkaat pääsisivät esille. - Huippulahjakas
Antipaska kirjoitti:
Juuri näin. Nykyiset rahat riittävät hyvin, kun ne kohdennetaan oikein. Taidepiirit suosivat pientä joukkoa, joka vuorovedoin saa apurahoja milloin mistäkin kassasta; taike, skr keskus-ja maakuntarahastot.....
Olisi mukava nähdä, että rahoille tulisi oikeasti vastiketta, lienee turha toivo.
Miten nämä tietyt elätit erottuvat muista hakijoista niin ylivertaisina, että kerta toisensa jälkeen saavat apurahoja? Eivät mitenkään, usein juuri päinvastoin.
"Huippulahjakas" on kirjoittanut ylikoulutetuista alisuorittajista. Hyvin kirjoitettu.
Ei se, että on esim. taiteen maisteri, tee taiteilijaa. Pitää olla myös kykyä tehdä taidetta; taiteilijat ja apurahojenturvin tuhertajat ovat kaksi eri asiaa.
Apurahat voisi myös kokonaan lakkauttaa, silloin loppuisi verovaroilla tuhertaminen....ja oikeasti lahjakkaat pääsisivät esille.Aivan, mitä lisäarvoa taiteeseen tuo taiteen maisterin tai tohtorin titteli, jos tekijän teokset eivät kiinnosta ketään ja jos tekijän teokset ovat kiinnostavia, hänen kannattaa tehdä ennemmin taidettaan kuin hankkia turhantärkeitä titteleitä.
Näitä ylikoulutettuja alisuorittajia on taiteen kentällä aivan liikaa ja jos heille kaikille annetaan valtion taholta työtilat, maalit, kankaat, pensselit ja muut tarvikkeet työhönsä ja vielä julkiset tilat joissa esitellään heidän teoksiaan ja joista heidän teoksiaan ostetaan taiteen virkamiehen toimista julkisella rahalla julkisiin kokoelmiin, heidän saamiensa apurahojen lisäksi, on toiminta äärettömän tehotonta ja tarpeetonta maksajan näkökulmasta katsoen.
Toki taiteilija on onnellinen tässä tilanteessa, hänhän on saanut yhteiskunnan tuella pitkän koulutuksen ja saa tehdä työtään laadusta piittaamatta ja sitä kiinnostaako hänen teoksensa lainkaan sitä joka lystin maksaa. Näin näille apurahoilla eläville ylikoulutetuille alisuorittajille olisi oikea nimitys fattataiteilija tai sospummitaiteilija.
- Huippulahjakas
Ovelaa peliä pelaa virallinen taidekenttä. Ovat ensin hävittäneet viralliselta taidekentältä lahjakkuuden ja osaamisen kokonaan ja hyväksyneet ansioperusteiksi lastentason maalaamisen, jota tekevät ylikoulutetut alisuorittajat julkisella rahalla. Tämä toiminta on pelkkää veronmaksajan vedättämistä. Julkiset tilat, kokoelmat ja museot täytetään osaamattomien teoksilla, joita lapsetkin voisivat tehdä päiväkodeissaan.
Ja kun ylikoulutetut alisuorittajat pystyvät tekemään lastentason taidettaan valtavat määrät hyvin lyhyessä ajassa, he tietenkin tarvitsevat koko ajan lisää näyttelytiloja ja lisää julkista rahaa toiminnoilleen. Näin he edellyttävät jatkuvasti julkisen rahan kasvattamista taide ja kulttuurialoille.
Eli vedätys on moninkertainen ja totaalinen. Ensin lastentason taiteilijat kouluttautuvat yhteiskunnan piikkiin vuosikymmeniä ja sen jälkeen ovat yhteiskunnan elätteinä loppuikänsä tekemällä työtä josta kukaan ei ole oikeasti kiinnostunut. Sitten nämä psykopaatit kulkevat narsisteina nokat pystyssä kuvitellen olevansa jotain suuriakin tekijöitä ja kansan rakastamia taiteilijoita. Vaikka taide jota he tekevät on lastentason taidetta jota päiväkodin lapset tekisivät ilmaiseksi.
Voiko valhe olla suurempi ja petos kavalampi?- Huippunaurettavahei
Koska kirjoitat kyseisellä nimimerkillä, uskallan näin kirjoittaa.
Juuri sinä puhut "lastentason" taiteilijasta, mutta itsekin kuulut niihin....tosin kylläkin tahtomattasi. Kun katsoo sivustollasi niitä sun töitäsi ei voi olla näkemättä mistä puhun. Teoksesi ihan kirkuvat niitä lapsenomaisia, kömpelöitä virheitä töissäsi. Ja huom! ne ovat siellä sinun tahtomattasi. Yrität tehdä huolella ja pikkutarkasti mutta ne sinun varsinaiset kädentaitosi ovat lahjomattomat jotka juoruaa sun omista taidoistasi ja huvittavintahan tässä on että itse et kuitenkaan tuota kömpelöyttäsi tiedosta! Voi niitä tikkusuorii jalkoja, laatikkoautoja ja "puukimppuja" jotka pitäisivät kuvata muka puita! Olet todella huvittava....tai oikeestaan naurettava kun puhut "lastentason taiteilijoista"! Tiedätkö, he kuitenkin tekevät sitä tarkoituksella toisin kuin sinä.
Please, äläkä nyt viitsi turvautuu siihen tavanomaiseen vastaukseesi "Vertailen taitojani kenen kanssa vaan"- kun tiedät että todellakin jäät siinä kakkoseksi! - Huippulahjakas
Huippunaurettavahei kirjoitti:
Koska kirjoitat kyseisellä nimimerkillä, uskallan näin kirjoittaa.
Juuri sinä puhut "lastentason" taiteilijasta, mutta itsekin kuulut niihin....tosin kylläkin tahtomattasi. Kun katsoo sivustollasi niitä sun töitäsi ei voi olla näkemättä mistä puhun. Teoksesi ihan kirkuvat niitä lapsenomaisia, kömpelöitä virheitä töissäsi. Ja huom! ne ovat siellä sinun tahtomattasi. Yrität tehdä huolella ja pikkutarkasti mutta ne sinun varsinaiset kädentaitosi ovat lahjomattomat jotka juoruaa sun omista taidoistasi ja huvittavintahan tässä on että itse et kuitenkaan tuota kömpelöyttäsi tiedosta! Voi niitä tikkusuorii jalkoja, laatikkoautoja ja "puukimppuja" jotka pitäisivät kuvata muka puita! Olet todella huvittava....tai oikeestaan naurettava kun puhut "lastentason taiteilijoista"! Tiedätkö, he kuitenkin tekevät sitä tarkoituksella toisin kuin sinä.
Please, äläkä nyt viitsi turvautuu siihen tavanomaiseen vastaukseesi "Vertailen taitojani kenen kanssa vaan"- kun tiedät että todellakin jäät siinä kakkoseksi!No mutta ei muuta kuiin sanoista tekoihin, eli verrataan teoksiamme ja niiden ideoita keskenään, kun kerran väität itseäsi jonkinlaiseksi taiteen mestariksi. Minä sentään uskallan väittää olevani taiteen todellinen mestari omalla nimelläni, kun sinä taas teet samaa nimimerkkisi suojasta. Eli kummankohan puheet ovat uskottavampia?
Juuri sinunkaltaisiasi nimettömänä muita selkäänpuukottavia ja mustamaalaavia lastentason tekijöitä on taidemaailmamme pullollaan, sieltä puun takaa esitetään niin tekijää, mutta kun tosipaikka tulee, meneekin löysät housuun. Tekijää on helppo esittää nimimerkin suojasta, mutta teeppä se omalla nimellä, silloin se todellisuus paljastuu. - Huippunaurettavahei
Huippulahjakas kirjoitti:
No mutta ei muuta kuiin sanoista tekoihin, eli verrataan teoksiamme ja niiden ideoita keskenään, kun kerran väität itseäsi jonkinlaiseksi taiteen mestariksi. Minä sentään uskallan väittää olevani taiteen todellinen mestari omalla nimelläni, kun sinä taas teet samaa nimimerkkisi suojasta. Eli kummankohan puheet ovat uskottavampia?
Juuri sinunkaltaisiasi nimettömänä muita selkäänpuukottavia ja mustamaalaavia lastentason tekijöitä on taidemaailmamme pullollaan, sieltä puun takaa esitetään niin tekijää, mutta kun tosipaikka tulee, meneekin löysät housuun. Tekijää on helppo esittää nimimerkin suojasta, mutta teeppä se omalla nimellä, silloin se todellisuus paljastuu.Kuule Minä en väittänyt itsestäni mitään, vai osaatkohan lukea ollenkaan, vai onko sun riesana vielä lukihäiriökin!? Olet sinä kyllä melkoinen kummajainen täs maailmassa!!!
- Huippulahjakas
Huippunaurettavahei kirjoitti:
Kuule Minä en väittänyt itsestäni mitään, vai osaatkohan lukea ollenkaan, vai onko sun riesana vielä lukihäiriökin!? Olet sinä kyllä melkoinen kummajainen täs maailmassa!!!
Sanoit että minun on turha sanoa vertailevani taitojani ihan kenen kanssa tahansa, koska tiiedän jääväni kakkoseksi. Joten alahan esittää sitä taidettasi jotta voimme verrata teoksiamme keskenään tai pidä iso suusi kiinni jos sinusta ei siihen ole!
Mestari on mestari ja nimimerkin suojasta on helppo haastella, kun ei joudu oikeasti vertaamaan teoksiaan mestarin kanssa!
- fendom
Tuki taiteelle on aina tuki ihmisoikeusrikollisuudelle..!
- huimaavauhtia
Eilen kolme (3) ja tänään jo kaksi (2) allekirjoitusta, vauhti on päätähuimaava...!
- Diibadaabaajasontaa
Niin ja tänäänkin jo kaksi allekirjoitusta, vetää kyllä sanattomaksi adressin suosio.
- Dellegk
Taiteilijoiden edunvalvonta näyttää olevan sitä että joka vuosi yritetään saada lisää julkista rahaa taidealoille, ei edes yritetä kehittää aloja ja saada aloja toimimaan omillaan.
Luovien alojen luovuus on jymähtänyt paikoilleen, lopulta se jäi samaksi kuin romaanikerjäläisen luovuus.- Eelovi
Luitkohan sä ollenkaan tuon asiantuntijaryhmän tavoitteista olevaa juttuu? Kyllä siinä oli mielestäni muitakin tavoitteita kuin raha. Eikö tällä palstalla kirjoittele muut kun lukihäiriöiset hittovie!
- Niinpäjooniin
Eelovi kirjoitti:
Luitkohan sä ollenkaan tuon asiantuntijaryhmän tavoitteista olevaa juttuu? Kyllä siinä oli mielestäni muitakin tavoitteita kuin raha. Eikö tällä palstalla kirjoittele muut kun lukihäiriöiset hittovie!
Luinhan minä ja siksipä otinkin esille miten taiteilijoiden luovuus vastaa romanikerjäläisten luovuutta, mitään muuta ei osata kuin kerjätä joka vuosi lisää julkista rahaa toiminnalle. Kuvittelisi että luovat ihmiset kykenisivät muuhunkin, mutta nähdyn mukaan eivät kykene?!
Lastentason virallisten piirien taiteilijat ovat ensin vallanneet julkiset näyttelytilat itselleen yksinoikeudella saada tiloihin näyttelyt ja sitten he vielä huutavat jatkuvasti lisää julkista rahaa , mikään ei riiitä ja mietityttää minkälaiset kilpailuedut nämä lastentason taiteilijat tarvitsisivat, jotta voisivat kilpailussaan pärjätä alan huippuosaajille? - Eelovi
Niinpäjooniin kirjoitti:
Luinhan minä ja siksipä otinkin esille miten taiteilijoiden luovuus vastaa romanikerjäläisten luovuutta, mitään muuta ei osata kuin kerjätä joka vuosi lisää julkista rahaa toiminnalle. Kuvittelisi että luovat ihmiset kykenisivät muuhunkin, mutta nähdyn mukaan eivät kykene?!
Lastentason virallisten piirien taiteilijat ovat ensin vallanneet julkiset näyttelytilat itselleen yksinoikeudella saada tiloihin näyttelyt ja sitten he vielä huutavat jatkuvasti lisää julkista rahaa , mikään ei riiitä ja mietityttää minkälaiset kilpailuedut nämä lastentason taiteilijat tarvitsisivat, jotta voisivat kilpailussaan pärjätä alan huippuosaajille?Kauheeta toi sun tarve mollata taiteilijoita! "lastentason taiteilijoita" hmm...
Miksi vaihdoit nimimerkkii jos nyt kerran olit toi "Dellegk"? Pelaatko jotain pelii? - Jotenjooniin
Eelovi kirjoitti:
Kauheeta toi sun tarve mollata taiteilijoita! "lastentason taiteilijoita" hmm...
Miksi vaihdoit nimimerkkii jos nyt kerran olit toi "Dellegk"? Pelaatko jotain pelii?Yleisten totuuksien kertominenko olisi mollaamista? Koska keskustelua käydään siten että viestien välissä saattaa olla useita päiviä, ei jaksa aina katsella millä nimimerkillä on viimeksi kirjoittanut.
- bouguereau
No taidetta on aika vaikea saada tavallisten hyödykkeiden tavoin joksikin sellaiseksi jota ihmiset oikeasti tarvitsevat ja ostelevat tarpeeseensa. Parasta on, jos taiteilijoille olisi kunnon työtiloja ja jonkinlaisia apurahoja, virkoma tms. jotta voivat tuottaa kuitenkin taidetta. Koska loppujen lopuksi eläisimme aika tylsässä maailmassa jos täälä ei ole olisi ihmisiä, jotka jaksaisivat tehdä kuvataidetta, veistoksia, musiikkia, leffoja, teatteria, kirjoittaa kirjoja yms.
Taide on ja sen kuuluukin olla vaan menoerä. Eikä siitä pääse mihinkään.
Ehkä se on jotenkin tosi hienoakin että on ihmisiä jotka tekevät jotain arkipäiväisestä ja tuottamisesta eroavaa. Nykyään ei ole uskontoa (hyvä näin), eikä muutakaan pyhää. Niin on hienoa että kaiken hyödyllisyyden ja tuottamisen rinnalle on jotain mystistä. Joka näkyy vielä kaikille museoiden, gallerioiden ja julkisten taideteosten muodossa.
Ja taiteilijana oleminen ja työskenteleminen köyhyysrajan alapuolella ei todellakaan hauskaa ja helppoa. Että ihan turha on joidenkin selittää että taiteilijat olisivat kaikki jotain vapaamatkustajia.
Toisaalta jossain totaalisen naivistisessa tai ei esittävässä roinassa, jota suurin osa taiteesta tällähetkellä on. Ei kyllä näy mitään mystistä tai kaunista. Se huutaa vaan sitä omaa epäonnistumistaan. Taiteen instituutioiden pitäisi muuttua siihen suuntaan että ne voisivat luoda taiteelle taitoon liittyviä kriiteerejä, jotta noista taideteoksista saadaan edes jonkun näköisiä. Niinkuin esim. Repin instituutissa Pietarissa - Vainyksion
bouguereau kirjoitti:
No taidetta on aika vaikea saada tavallisten hyödykkeiden tavoin joksikin sellaiseksi jota ihmiset oikeasti tarvitsevat ja ostelevat tarpeeseensa. Parasta on, jos taiteilijoille olisi kunnon työtiloja ja jonkinlaisia apurahoja, virkoma tms. jotta voivat tuottaa kuitenkin taidetta. Koska loppujen lopuksi eläisimme aika tylsässä maailmassa jos täälä ei ole olisi ihmisiä, jotka jaksaisivat tehdä kuvataidetta, veistoksia, musiikkia, leffoja, teatteria, kirjoittaa kirjoja yms.
Taide on ja sen kuuluukin olla vaan menoerä. Eikä siitä pääse mihinkään.
Ehkä se on jotenkin tosi hienoakin että on ihmisiä jotka tekevät jotain arkipäiväisestä ja tuottamisesta eroavaa. Nykyään ei ole uskontoa (hyvä näin), eikä muutakaan pyhää. Niin on hienoa että kaiken hyödyllisyyden ja tuottamisen rinnalle on jotain mystistä. Joka näkyy vielä kaikille museoiden, gallerioiden ja julkisten taideteosten muodossa.
Ja taiteilijana oleminen ja työskenteleminen köyhyysrajan alapuolella ei todellakaan hauskaa ja helppoa. Että ihan turha on joidenkin selittää että taiteilijat olisivat kaikki jotain vapaamatkustajia.
Toisaalta jossain totaalisen naivistisessa tai ei esittävässä roinassa, jota suurin osa taiteesta tällähetkellä on. Ei kyllä näy mitään mystistä tai kaunista. Se huutaa vaan sitä omaa epäonnistumistaan. Taiteen instituutioiden pitäisi muuttua siihen suuntaan että ne voisivat luoda taiteelle taitoon liittyviä kriiteerejä, jotta noista taideteoksista saadaan edes jonkun näköisiä. Niinkuin esim. Repin instituutissa Pietarissa"Taiteen instituutioiden pitäisi muuttua siihen suuntaan että ne voisivat luoda taiteelle taitoon liittyviä kriiteerejä, jotta noista taideteoksista saadaan edes jonkun näköisiä."
....totutusti ollut tuota mieltä vuosikausia tällä palstalla! ;)
Taiteessa "taito" on veteen piirretty viiva. Kuka sen muuten määrittelee teoksen äärellä milloin on taito kyseessä? Sehän tietenkin tavallaan on selvää että jokaisessa "ismissä" on omat ja todella osaavat taitajansa. Eli myös Abstraktin tekijöissä- jota jotkut täälläkin sanovat "sotkutaiteeksi". Kaikki- ja varsinkaan taantumukselliset eivät vain sitä taitoa aina osaa nähdä. Onneksi nykynuoriso melkeinpä kauttaaltaan sen taidon nähdä ovat omineet jo äidinmaidossa.
Mielestäni on alokasmaista lähteä "pussittamaan" taidetta ismeihin perustuen perustelemalla sitä sillä että realismi ja näköistaide on sitä ainoaa oikeaa taidetta.
Ja varsinkaan nykyisin kun "suuren yleisön" nuoret ostavat kilvan seinilleen ei esittävää taidetta. Sellainen on nuorison älykkyyden- ja harkintakyvyn häikäilemätöntä pilkkaamista.
Mielestäni taiteen tuen pitää mennä niille jotka tekevät juuri sitä taidetta mistä prosentuaalisesti eniten nykyisin pidetään. Niin kuvataiteessa, musiikissa ja muillakin aloilla taiteessa. Miksi jakaakaan rahaa tahoille jotka ovat jämähtäneet menneille vuosisadoille!? Minusta tuo linja rahoituskuvioille on on juuri niin oikeudenmukainen kuin pitääkin olla! Maailma menee ja rullaa eteenpäin ja sille me taantumukselliset ja paikallaan junnaavat emme voi mitään.
Itse tosin olen ratkaissut asian omalla tavallani. Olen hankkinut omat sponsorini ja siinä kuvataiteilun ohella opiskelen uutta tyyliä ja tekniikkaa sekä ulkomailla että kotimaassa. Tällä hetkellä olen ulkomailla. - Böhröhjaköh
Vainyksion kirjoitti:
"Taiteen instituutioiden pitäisi muuttua siihen suuntaan että ne voisivat luoda taiteelle taitoon liittyviä kriiteerejä, jotta noista taideteoksista saadaan edes jonkun näköisiä."
....totutusti ollut tuota mieltä vuosikausia tällä palstalla! ;)
Taiteessa "taito" on veteen piirretty viiva. Kuka sen muuten määrittelee teoksen äärellä milloin on taito kyseessä? Sehän tietenkin tavallaan on selvää että jokaisessa "ismissä" on omat ja todella osaavat taitajansa. Eli myös Abstraktin tekijöissä- jota jotkut täälläkin sanovat "sotkutaiteeksi". Kaikki- ja varsinkaan taantumukselliset eivät vain sitä taitoa aina osaa nähdä. Onneksi nykynuoriso melkeinpä kauttaaltaan sen taidon nähdä ovat omineet jo äidinmaidossa.
Mielestäni on alokasmaista lähteä "pussittamaan" taidetta ismeihin perustuen perustelemalla sitä sillä että realismi ja näköistaide on sitä ainoaa oikeaa taidetta.
Ja varsinkaan nykyisin kun "suuren yleisön" nuoret ostavat kilvan seinilleen ei esittävää taidetta. Sellainen on nuorison älykkyyden- ja harkintakyvyn häikäilemätöntä pilkkaamista.
Mielestäni taiteen tuen pitää mennä niille jotka tekevät juuri sitä taidetta mistä prosentuaalisesti eniten nykyisin pidetään. Niin kuvataiteessa, musiikissa ja muillakin aloilla taiteessa. Miksi jakaakaan rahaa tahoille jotka ovat jämähtäneet menneille vuosisadoille!? Minusta tuo linja rahoituskuvioille on on juuri niin oikeudenmukainen kuin pitääkin olla! Maailma menee ja rullaa eteenpäin ja sille me taantumukselliset ja paikallaan junnaavat emme voi mitään.
Itse tosin olen ratkaissut asian omalla tavallani. Olen hankkinut omat sponsorini ja siinä kuvataiteilun ohella opiskelen uutta tyyliä ja tekniikkaa sekä ulkomailla että kotimaassa. Tällä hetkellä olen ulkomailla.Mitä tulee nuorisoon, niin juuri heidän mielestäänhän bastrakti nykytaide on sotkutaidetta, omatkin lapseni sanoivat sen olevan yleinen kutsumanimi heidän koulussaan juuri ei esittävälle abstraktille taiteelle.
Jos simpanssi maalaa bastrakteja maalauksia joita taideasiantuntijat väittävät nykytaiteen mestarin tekemiksi tai jos koulutytön äidin huvikseen lähettämä vesiväriteos voittaa maailmankuulun taidekilpailun, voidaan sanoa ettei sitä osaamista todellakaan voi nähdä nykytaiteilijoiden teoksissa.
Osaaminen on nähtävissä ainoastaan esittävässä taiteessa, siitä jokainen näkee kuka osaa ja miten hyvin osaa. - Etnäköjään
Böhröhjaköh kirjoitti:
Mitä tulee nuorisoon, niin juuri heidän mielestäänhän bastrakti nykytaide on sotkutaidetta, omatkin lapseni sanoivat sen olevan yleinen kutsumanimi heidän koulussaan juuri ei esittävälle abstraktille taiteelle.
Jos simpanssi maalaa bastrakteja maalauksia joita taideasiantuntijat väittävät nykytaiteen mestarin tekemiksi tai jos koulutytön äidin huvikseen lähettämä vesiväriteos voittaa maailmankuulun taidekilpailun, voidaan sanoa ettei sitä osaamista todellakaan voi nähdä nykytaiteilijoiden teoksissa.
Osaaminen on nähtävissä ainoastaan esittävässä taiteessa, siitä jokainen näkee kuka osaa ja miten hyvin osaa....ymmärtänyt ollenkaan tuota kirjoitustani joten eiköhän tää ollut tässä.
- bouguereau
mun mielestä on kyllä aika tervettä kysyä, että mitä virkaa jollain sellaisella taiteella jonka voi about joka ikinen itse tehdä. Mulle ei esittävä kuvataide on jäänyt aina mysteeriksi. Enkä koe olevani jotenkin älykkyydeltäni alhaisemmalla tasolla kuin jotkut nykytaiteen diggailijat.
Tuntuu että nykytaiteen diggailuun tarvitaan vaan sellainen itse suggestoiva persoonallisuus. Yleinen ympäripyöreys ja halu enemmänkin verkostautua ja yhdessä kokea jotain kuin tehdä tai kokea jotain merkityksellistä. - Joopajooniinpäniin
bouguereau kirjoitti:
mun mielestä on kyllä aika tervettä kysyä, että mitä virkaa jollain sellaisella taiteella jonka voi about joka ikinen itse tehdä. Mulle ei esittävä kuvataide on jäänyt aina mysteeriksi. Enkä koe olevani jotenkin älykkyydeltäni alhaisemmalla tasolla kuin jotkut nykytaiteen diggailijat.
Tuntuu että nykytaiteen diggailuun tarvitaan vaan sellainen itse suggestoiva persoonallisuus. Yleinen ympäripyöreys ja halu enemmänkin verkostautua ja yhdessä kokea jotain kuin tehdä tai kokea jotain merkityksellistä.Nämä nykytaiteen asiantuntijat ovat ihan höpö höpö tyyppejä, luulevat apinankin teoksia nykytaiteen suuren nimen teoksiksi. Dali sanoi aikanaan että jos taideteos ei esitä mitään, ei se esitä taidettakaan.
Abstrakti ei esittävä nykytaide on vain helppo tapa kusettaa julkisia tukia punaviinipäissään pyörivälle taide-eliitille ja esittää muka tietävänsä jotain tosi tosi paljon suurempaa taiteesta. Kyseessä on kuvataiteen satu keisarin uusista vaatteista, tarvitaan vain se lapsi kertomaan että kyseessä onkin vain sotkutaide, jonka tämä lapsikin osaisi tehdä.
Miksi opetella maalaamaan, kun apurahat juoksee lastentason taiteilijalle kuin Manulle illallinen, eikä apurahan antaja vaadi muuta kuin samanmielisyyttä. - Muttasulla
bouguereau kirjoitti:
mun mielestä on kyllä aika tervettä kysyä, että mitä virkaa jollain sellaisella taiteella jonka voi about joka ikinen itse tehdä. Mulle ei esittävä kuvataide on jäänyt aina mysteeriksi. Enkä koe olevani jotenkin älykkyydeltäni alhaisemmalla tasolla kuin jotkut nykytaiteen diggailijat.
Tuntuu että nykytaiteen diggailuun tarvitaan vaan sellainen itse suggestoiva persoonallisuus. Yleinen ympäripyöreys ja halu enemmänkin verkostautua ja yhdessä kokea jotain kuin tehdä tai kokea jotain merkityksellistä....vastauksessasi jäi vallan unohduksiin se "suuren yleisön" taidetta ostavat nuoret perheet. Heillä on ostovoimaa ja niinkuin tiedät, he eivät osta mitään realistista taidetta seinilleen perustaessaan perhettä. Enkä tietääkseni kyseenalaistanut sinun- enkä kenenkään muun älykkyyttä vastauksessani!
Kuvataide maailmassa on ottanut uuden suunnan jo 80- luvulla ja näihin päiviin toi "vinkkelimutka" on vain tiukentunut ja vakiintunut. Vallalla yleensäkään taiteessa ei enää ole "suuren ikäluokan" diggarit jotka itsevaltiaan tavoin sanelivat ihmisille mikä on muotia musiikissa ja kuvataiteessa. Itsekin toteat varmaan saman asian jos vain viitsit vaikkapa avata radion tai lukea aamulehtesi kulttuurisivun.
Nykyihmisen "kaunis" ei enää ole samaa kuin 1960- 70-luvulla myöskään sisustuksessa. Niinkuin tiedät, sisustus myös määrää minkälaista taidetta seinille ripustetaan. Tuskin nykysisustuksen keskeltä enää löydät esimerkiksi realistista,- tai maisemataidetta. Sehän olisi kuin hajuvesi lihapullissa.
Sinun mieltymyksiäsi taiteessa en halua- enkä voi mennä kyseenalaistamaan sillä se on sinun oma henkilökohtainen juttusi. Sen sijaan se mitä kerrot nykytaiteilijoista tuntuu jotenkin groteskilta ja kummalliselta. Yhteisöllisyys kokonaisvaltaisessa taiteessa nykyisin on aina ollut päivän sana, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa! Takana onneksi on ne ajat jolloin ikänsä yksinäisyydessään työskennelleet taiteilijat lopulta sairastuivat skitsofreeniaan ja muihin samankaltaisiin sairauksiin. Sellaista yksinäisyyttä ei kannata ihannoida.
Maailma nyt vain menee eteenpäin emmekä me voi sille mitään. - bouguereau
Muttasulla kirjoitti:
...vastauksessasi jäi vallan unohduksiin se "suuren yleisön" taidetta ostavat nuoret perheet. Heillä on ostovoimaa ja niinkuin tiedät, he eivät osta mitään realistista taidetta seinilleen perustaessaan perhettä. Enkä tietääkseni kyseenalaistanut sinun- enkä kenenkään muun älykkyyttä vastauksessani!
Kuvataide maailmassa on ottanut uuden suunnan jo 80- luvulla ja näihin päiviin toi "vinkkelimutka" on vain tiukentunut ja vakiintunut. Vallalla yleensäkään taiteessa ei enää ole "suuren ikäluokan" diggarit jotka itsevaltiaan tavoin sanelivat ihmisille mikä on muotia musiikissa ja kuvataiteessa. Itsekin toteat varmaan saman asian jos vain viitsit vaikkapa avata radion tai lukea aamulehtesi kulttuurisivun.
Nykyihmisen "kaunis" ei enää ole samaa kuin 1960- 70-luvulla myöskään sisustuksessa. Niinkuin tiedät, sisustus myös määrää minkälaista taidetta seinille ripustetaan. Tuskin nykysisustuksen keskeltä enää löydät esimerkiksi realistista,- tai maisemataidetta. Sehän olisi kuin hajuvesi lihapullissa.
Sinun mieltymyksiäsi taiteessa en halua- enkä voi mennä kyseenalaistamaan sillä se on sinun oma henkilökohtainen juttusi. Sen sijaan se mitä kerrot nykytaiteilijoista tuntuu jotenkin groteskilta ja kummalliselta. Yhteisöllisyys kokonaisvaltaisessa taiteessa nykyisin on aina ollut päivän sana, eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa! Takana onneksi on ne ajat jolloin ikänsä yksinäisyydessään työskennelleet taiteilijat lopulta sairastuivat skitsofreeniaan ja muihin samankaltaisiin sairauksiin. Sellaista yksinäisyyttä ei kannata ihannoida.
Maailma nyt vain menee eteenpäin emmekä me voi sille mitään.Olipas huonot perustelut. Eivät sovi 60 tai 70-lukujen sisustukseen? En nyt tajunnut tota pointtia enää ollenkaan. Miksi meillä on enää ollenkaan taidetta, jos meidän kauneuden huipentuma on ipad ja ikea. Ehkä pitää sitten antaa periksi taiteesta kokonaan ja elää niissä avaruusaluksen komentokeskuksen näköisissä valkoisissa lootissa
- Etymmärtänyt
bouguereau kirjoitti:
Olipas huonot perustelut. Eivät sovi 60 tai 70-lukujen sisustukseen? En nyt tajunnut tota pointtia enää ollenkaan. Miksi meillä on enää ollenkaan taidetta, jos meidän kauneuden huipentuma on ipad ja ikea. Ehkä pitää sitten antaa periksi taiteesta kokonaan ja elää niissä avaruusaluksen komentokeskuksen näköisissä valkoisissa lootissa
Luehan uudelleen: "Nykyihmisen "kaunis" ei enää ole samaa kuin 1960- 70-luvulla myöskään sisustuksessa."
- nykytaidehuonoa
Adressin allekirjoituksia on tällä hetkellä reilusti alle kolmesataa, vaikka adressi on ollut vireillä jo muutaman viikon. Keskiarvo lieneen huomattavasti alle kymmenen allekirjoittajaa päivässä ja mitä olen viime päiviä seurannut, allekirjoittajia on ollut noin kolme päivässä.
Se tietenkin kertoo adressin suosiosta, mutta se kertoo myös etteivät ihmiset tällaisina tiukkoina aikoina halua lahjoittaa rahaa joillekin jotka eivät selvästi tee mitään. Kun taiteilijoiden takana ei ole osaamista, taitoa ja selvää lahjakkuutta, eivät ihmiset näe mitään järkeä lahjoittaa ilmaiseksi rahaa tyhjän tekemiseen. Siihen minkä pikkulapsetkin voisivat tehdä ilmaiseksi päiväkodeissaan.
Kun nämä nykytaiteilijat kertovat kauneusihanteiden muuttumisesta, he eivät kuitenkaan kerro miten ne ovat muuttuneet ja mihin tutkimukseen käsitys perustuu. Tällaisilla ylimalkaisilla jutuilla he yrittävät vain hämätä lukijaa samoin kuin taiteellaan katsojaa, tietämällä muka jotain niin paljon enemmän taiteesta tai kauneusihanteista, joista kuitenkin jokaisella ihmisellä on omanlaisensa näkemys.
Esteettinen kauneudentaju on kuitenkin ihmiseen sisäänrakennettu ja jokainen ihminen ymmärtää keillä taiteilijoilla on oikeata osaamista takana ja keiden taiteilijoiden teokset oikeasti kiinnostavat katsojia. Näkeehän tämän jo nettitaidepalstojen kautta, nykyään on niin helppo seurata kävijämääriä reaaliaikaisena.- Eelovi
No kerropa sitten miksi nykyperheet ostavat vain "nykytaidetta"? Mitä kauneusihannetta se on? Miksi ei enää realistinen taide kelpaa?
- Nykytaidehuonoa
Eelovi kirjoitti:
No kerropa sitten miksi nykyperheet ostavat vain "nykytaidetta"? Mitä kauneusihannetta se on? Miksi ei enää realistinen taide kelpaa?
Olisko sinulla asiasta näyttää jotain faktaa? Väittää voi meinaan mitä tahansa, ainakin tällä palstalla.
- Nykytaidehuonoa
verrataanpa nyt sitä ei esittävän abstraktin taiteen suosiota esittävän taiteen suosioon verrattuna. Näin nettiaikana tämä vertaus on erittäin helppo tehdä ja jokainen voi tehdä sen sillä samalla laitteella jolla tätäkin sivua selailee.
Deviantart on maailman suosituin taiteen julkaisupaikka ja jos katsomme sieltä maalauksien kohdalta mikä on kuuminta ja katsotuinta niiden kohdalla, niin jokainen voi omin silmin huomata esittävän taiteen olevan todella paljon suositumpaa kuin ei esittävän.
http://www.deviantart.com/browse/whatshot/traditional/paintings/?offset=0
Tämä mittari on mmaailmanlaajuinen ja varmasti paras ja luotetuin mittari taiteen suosion mittaamiseksi, enkä usko kenenkään voivan esittää mitään parempaa mittaria ei esittävän taiteen ja esittävän taiteen suosioiden mittaamiseksi. Toki jos parempi mittari löytyy, niin mielellään näkisen mikä se olisi.
Se mitä joku anonyymipalstalla esittää nimimerkkinsä suojasta, ei todellakaan ole minkäänlainen totuus missään asiassa, mutta maailmanlaajuisia tilastoja verratessa näkyy totuus näin nettiaikana erittäin helposti ja selvästi.- Julkaisupaikka
Toi on julkaisupaikka jumaliste! Ei mikään kilpailu! Se ei kerro mitään tämän päivän taiteen nykytilasta. Missähän umpiossa sinä elät?
Etkö voisi nyt välillä mennä vastaamaan "bouguereauna" hänelle lähetettyyn viestiin!? Mua kiinnostaisi kovasti nähdä sekin vastaus kuinka hanlaat sen. - Nykytaidehuonoa
Julkaisupaikka kirjoitti:
Toi on julkaisupaikka jumaliste! Ei mikään kilpailu! Se ei kerro mitään tämän päivän taiteen nykytilasta. Missähän umpiossa sinä elät?
Etkö voisi nyt välillä mennä vastaamaan "bouguereauna" hänelle lähetettyyn viestiin!? Mua kiinnostaisi kovasti nähdä sekin vastaus kuinka hanlaat sen.Samalla kun Deviantart on maailman suosituin julkaisupaikka, on se myös maailman suosituin teosten katselupaikka ja siellä on se hyvä puoli, ettei siellä hilluta nimillä, vaan teoksilla. Ne teokset joilla on paljon yleisöä, ovat suosituimpien listalla.
Erehdyt siinä että olisin nimimerkki "bouguereau", mutta niinhän olet erehtynyt jo vuosikausia syyttelemään yhtä ja samaa henkilöä kaiikista viesteistä jotka eivät myötäile omaa taidekäsitystäsi. Lääkäri voisii todeta sinulla vainoharhan tai luulotaudin oireita ja kannattaa ehdottomasti mennä tutkimuksiin, ennen kuin skitsofreniasi puhkeaa kukkaan, koska silloin sen hoitaminen tulee veronmaksajille erittäin kalliiksi ja suljetulta hoidolta ei voi välttyä. - bouguereau
Julkaisupaikka kirjoitti:
Toi on julkaisupaikka jumaliste! Ei mikään kilpailu! Se ei kerro mitään tämän päivän taiteen nykytilasta. Missähän umpiossa sinä elät?
Etkö voisi nyt välillä mennä vastaamaan "bouguereauna" hänelle lähetettyyn viestiin!? Mua kiinnostaisi kovasti nähdä sekin vastaus kuinka hanlaat sen.Kertoo se nyt aika paljon nykytaiteilijoistakin. Että useimpien heidän töitään on vaikea katsella missään, jollei mene itse näyttelyyn. Suomen tunnetuimmistakin nykytaiteilijoista vain muutamalla on kotisivut. Voisi vetää johtopäätöksen, että suurimpaa osaa heistä ei kauheasti taide kiinnosta
- Nykytaidehuonoa
bouguereau kirjoitti:
Kertoo se nyt aika paljon nykytaiteilijoistakin. Että useimpien heidän töitään on vaikea katsella missään, jollei mene itse näyttelyyn. Suomen tunnetuimmistakin nykytaiteilijoista vain muutamalla on kotisivut. Voisi vetää johtopäätöksen, että suurimpaa osaa heistä ei kauheasti taide kiinnosta
Ei nykytaiteilijoista valtaosaa kiinnosta mikään muu kuin elää boheemia taiteilijaelämää. Ei kiinnosta edes opetella kunnolla maalaamaan. Pääasia on elää julkisilla tuilla tehden lastentason sotkutaidetta.
Tänään eräs virallisten piirien taiteilija kiteytti asian erinomaisesti tämän taiteilijaseuran järjestämän vaalipaneelin jatkoilla. Niin köyhiä emme ole että joutuisimme menemään oikeisiin töihin tai joutuisimme myymään teoksiamme. - Niinsä
Nykytaidehuonoa kirjoitti:
Ei nykytaiteilijoista valtaosaa kiinnosta mikään muu kuin elää boheemia taiteilijaelämää. Ei kiinnosta edes opetella kunnolla maalaamaan. Pääasia on elää julkisilla tuilla tehden lastentason sotkutaidetta.
Tänään eräs virallisten piirien taiteilija kiteytti asian erinomaisesti tämän taiteilijaseuran järjestämän vaalipaneelin jatkoilla. Niin köyhiä emme ole että joutuisimme menemään oikeisiin töihin tai joutuisimme myymään teoksiamme....kerrot että "jatkoilla". ;) ....tietysti! Asian todistususkottavuus jää siis sinun kontollesi. :D Voi tuota tarvettasi mollata nykytaiteilijoita! Varsinkin kun nyt tiedän että et ollut tuolla vaalipaneelissa. Niin että se niistä sun uhoistasi tulla kutsuttuna ;)
- Nykytaidehuonoa
Niinsä kirjoitti:
...kerrot että "jatkoilla". ;) ....tietysti! Asian todistususkottavuus jää siis sinun kontollesi. :D Voi tuota tarvettasi mollata nykytaiteilijoita! Varsinkin kun nyt tiedän että et ollut tuolla vaalipaneelissa. Niin että se niistä sun uhoistasi tulla kutsuttuna ;)
No ainakin näkee kuka tosiaankaan ei ollut paikalla, palstan kateellinen yhden taiteilijan vainoaja.
- Nykytaidehuonoa
Niinsä kirjoitti:
...kerrot että "jatkoilla". ;) ....tietysti! Asian todistususkottavuus jää siis sinun kontollesi. :D Voi tuota tarvettasi mollata nykytaiteilijoita! Varsinkin kun nyt tiedän että et ollut tuolla vaalipaneelissa. Niin että se niistä sun uhoistasi tulla kutsuttuna ;)
No ainakin näkee kuka tosiaankaan ei ollut paikalla, palstan kateellinen yhden taiteilijan ahdistelija.
- Nomuttaheiukko
Nykytaidehuonoa kirjoitti:
No ainakin näkee kuka tosiaankaan ei ollut paikalla, palstan kateellinen yhden taiteilijan ahdistelija.
Mihin ne sun uhokysymyksesi jäi? Ei sua näkynyt eikä kuulunut. Hahaha paskanpuhuja.
- Nykytaidehuonoa
Nomuttaheiukko kirjoitti:
Mihin ne sun uhokysymyksesi jäi? Ei sua näkynyt eikä kuulunut. Hahaha paskanpuhuja.
Mitä! Otso Kantokorpihan meinasi lähteä tilaisuudesta kävelemään kun otimme yhteen hänen kanssaan ja tilaisuudessa paikalla ollut kokoomuksen kansanedustajaehdokas Ville Rydman nauroi katketakseen tilanteelle. Taiteilijaseuran Satu Kalliokuusi tuli Otson ja minun väliin yrittäen rauhoittaa tilannetta ja meinasi heittää minut pihalle tilaisuudesta. Mutta koska kyse oli vain mielipide-eroista ei hän voinut sitä tehdä julkkisessa tilaisuudessa.
Yleisölle tosin annettiin hyvin vähän aikaa tehdä julkisesti kysymyksiä ehdokkaille, mutta siitä huolimatta pääsin esittämään kaikista tärkeimmät asiani kansanedustajaehdokkaille. Ja voinen todeta olleeni illan väripilkku, herättäneeni omilla mielipiteilläni eniten huomiota koko tillaisuudessa ja jos joku sieltä jäi mieleen niin minä. Joten voimme todeta sinun puheesi taas kerran paskapuheiksi, joita kateellisen katkerana teet kateutesi kohteesta. Samaa mitä olet vuosikausia palstalla harrastanut.
Jo ennen tilaiisuutta kertoessani mielipiteitäni, tuli taidemaalariliiton puheenjohtaja sanomaan minulle, että olet varmaan (nimeni), eli maineeni kulkee edelläni ja edistykselliset mielipiteeni herättävät alalla joissakin taiteilijoissa valtavaa kiinnostusta. Esimerkiksi jatkoilla juttelimme taiteilijaseuran puheenjohtaja Mika Vesalahden kanssa ja hän kuunteli oikein kiinnostuneena kaikki ajatukseni, koska ne poikkeavat niin muiden alalla olevien ajatuksista ja ovat edistyksellisimpiä kuin muiden alalla olevien ajatukset.
Sain myös kutsun kahteen uuteen tilaisuuteen joissa taiteilijoiden keskustellaan taiteilijoiden edunvalvonnasta. Loistavana puhujana -kuten kirjoittajanakin- ja edistyksellisine ajatuksineni ja mielipiteineni olen varmasti se ketä näissä tilaisuuksissa vie pisteet kotiin, kuten eilenkin.
Ymmärrän toki että sinunkaltaisesi kateelliset ja katkerat lahjattomat yhden taiteilijan ahdistelijat, ovat asiasta käärmeissään ja kateuskäyrä nousee entisestään, mutta mestari on mestari ja se sinunkin pitäisi jo huomata. - ulkopuolinenhemppa
Nykytaidehuonoa kirjoitti:
Mitä! Otso Kantokorpihan meinasi lähteä tilaisuudesta kävelemään kun otimme yhteen hänen kanssaan ja tilaisuudessa paikalla ollut kokoomuksen kansanedustajaehdokas Ville Rydman nauroi katketakseen tilanteelle. Taiteilijaseuran Satu Kalliokuusi tuli Otson ja minun väliin yrittäen rauhoittaa tilannetta ja meinasi heittää minut pihalle tilaisuudesta. Mutta koska kyse oli vain mielipide-eroista ei hän voinut sitä tehdä julkkisessa tilaisuudessa.
Yleisölle tosin annettiin hyvin vähän aikaa tehdä julkisesti kysymyksiä ehdokkaille, mutta siitä huolimatta pääsin esittämään kaikista tärkeimmät asiani kansanedustajaehdokkaille. Ja voinen todeta olleeni illan väripilkku, herättäneeni omilla mielipiteilläni eniten huomiota koko tillaisuudessa ja jos joku sieltä jäi mieleen niin minä. Joten voimme todeta sinun puheesi taas kerran paskapuheiksi, joita kateellisen katkerana teet kateutesi kohteesta. Samaa mitä olet vuosikausia palstalla harrastanut.
Jo ennen tilaiisuutta kertoessani mielipiteitäni, tuli taidemaalariliiton puheenjohtaja sanomaan minulle, että olet varmaan (nimeni), eli maineeni kulkee edelläni ja edistykselliset mielipiteeni herättävät alalla joissakin taiteilijoissa valtavaa kiinnostusta. Esimerkiksi jatkoilla juttelimme taiteilijaseuran puheenjohtaja Mika Vesalahden kanssa ja hän kuunteli oikein kiinnostuneena kaikki ajatukseni, koska ne poikkeavat niin muiden alalla olevien ajatuksista ja ovat edistyksellisimpiä kuin muiden alalla olevien ajatukset.
Sain myös kutsun kahteen uuteen tilaisuuteen joissa taiteilijoiden keskustellaan taiteilijoiden edunvalvonnasta. Loistavana puhujana -kuten kirjoittajanakin- ja edistyksellisine ajatuksineni ja mielipiteineni olen varmasti se ketä näissä tilaisuuksissa vie pisteet kotiin, kuten eilenkin.
Ymmärrän toki että sinunkaltaisesi kateelliset ja katkerat lahjattomat yhden taiteilijan ahdistelijat, ovat asiasta käärmeissään ja kateuskäyrä nousee entisestään, mutta mestari on mestari ja se sinunkin pitäisi jo huomata.siellä oli varmaan porukoilla hauskaa sun kustannuksellasi. olisinpa ollut mukana!
silti vielä on noin rinta pystyssä. ;) - Nykytaidehuonoa
ulkopuolinenhemppa kirjoitti:
siellä oli varmaan porukoilla hauskaa sun kustannuksellasi. olisinpa ollut mukana!
silti vielä on noin rinta pystyssä. ;)Loistavana ja asiallisena esiintyjänä, uskomattoman sanavalmiina ja edistyksellisiä ajatuksia omaavana minua on alettu pyytämään yhä useampiin tilaisuuksiin puhumaan. Luontainen karismani ja valtavat tietoni puhumistani asioista, ovat tehneet tehtävänsä. Maine kulkee edelläni ja ihmiset oikein odottavat päästäkseen kuuntelemaan uskomattoman edistyksellisiä ennenkuulemattomia näkökantoja taidealan ja valtion kehittämisestä.
Toki se herättää myös valtavat määrät kateutta ja katkeruutta sellaisten taiteilijoiden joukossa joilla ei minun ominaisuuksiani ole. Myös nämä Kantokorven tyyliset vanhat 70-luvun ajastaan jälkeen jääneet ryppyotsamammutit, jotka elävät vielä aikaa jolloin polkupyörissäkin oli valtavan iso etupyörä ja pikkuruinen takapyörä, kuuntelevat ihmeissään suu auki ja silmät selällään uusista tuulista ammattialalla joita minä yksin ideoideni kanssa olen tuomassa.
Wind of Change lauloi Scorpions aikanaan ja nyt nämä samat uudet tuulet alkavat puhallella yli taidealan, kaataen kumoon vanhat paikalleen jymähtäneet rakenteet ja murtaen tiellä olevat muurit, antaen taiteilijoille aivan uudet mahdollisuudet ja edellytykset toimia alalla. Mikään ei ole tapahtunut hetkessä, vaan noin kymmenen vuotta on tehty työtä asioiden eteen ja nyt portit on avattu ja seuraavien vuosien aikana uskon taidealalla tapahtuviin asioita eteenpäin vieviin muutoksiin. - bouguereau
Nykytaidehuonoa kirjoitti:
Mitä! Otso Kantokorpihan meinasi lähteä tilaisuudesta kävelemään kun otimme yhteen hänen kanssaan ja tilaisuudessa paikalla ollut kokoomuksen kansanedustajaehdokas Ville Rydman nauroi katketakseen tilanteelle. Taiteilijaseuran Satu Kalliokuusi tuli Otson ja minun väliin yrittäen rauhoittaa tilannetta ja meinasi heittää minut pihalle tilaisuudesta. Mutta koska kyse oli vain mielipide-eroista ei hän voinut sitä tehdä julkkisessa tilaisuudessa.
Yleisölle tosin annettiin hyvin vähän aikaa tehdä julkisesti kysymyksiä ehdokkaille, mutta siitä huolimatta pääsin esittämään kaikista tärkeimmät asiani kansanedustajaehdokkaille. Ja voinen todeta olleeni illan väripilkku, herättäneeni omilla mielipiteilläni eniten huomiota koko tillaisuudessa ja jos joku sieltä jäi mieleen niin minä. Joten voimme todeta sinun puheesi taas kerran paskapuheiksi, joita kateellisen katkerana teet kateutesi kohteesta. Samaa mitä olet vuosikausia palstalla harrastanut.
Jo ennen tilaiisuutta kertoessani mielipiteitäni, tuli taidemaalariliiton puheenjohtaja sanomaan minulle, että olet varmaan (nimeni), eli maineeni kulkee edelläni ja edistykselliset mielipiteeni herättävät alalla joissakin taiteilijoissa valtavaa kiinnostusta. Esimerkiksi jatkoilla juttelimme taiteilijaseuran puheenjohtaja Mika Vesalahden kanssa ja hän kuunteli oikein kiinnostuneena kaikki ajatukseni, koska ne poikkeavat niin muiden alalla olevien ajatuksista ja ovat edistyksellisimpiä kuin muiden alalla olevien ajatukset.
Sain myös kutsun kahteen uuteen tilaisuuteen joissa taiteilijoiden keskustellaan taiteilijoiden edunvalvonnasta. Loistavana puhujana -kuten kirjoittajanakin- ja edistyksellisine ajatuksineni ja mielipiteineni olen varmasti se ketä näissä tilaisuuksissa vie pisteet kotiin, kuten eilenkin.
Ymmärrän toki että sinunkaltaisesi kateelliset ja katkerat lahjattomat yhden taiteilijan ahdistelijat, ovat asiasta käärmeissään ja kateuskäyrä nousee entisestään, mutta mestari on mestari ja se sinunkin pitäisi jo huomata.Hienoa kuulla että pääsit paikalle. Onkohan toi sosiaaliturva paneeli oikea paikka puhua noista asioista. Tai no ihan sama, pääasia että noi jutut pääsee esille.
Mitkä noi kaksi muuta paneelia on? Olisi siistiä päästä kuuntelemaan. En itse muistanut tuonne mennä. Olisi siistiä ihan ton sosiaaliturva ym. jutun takia päästä kuuntelemaan tuollasta. - Nykytaidehuonoa
bouguereau kirjoitti:
Hienoa kuulla että pääsit paikalle. Onkohan toi sosiaaliturva paneeli oikea paikka puhua noista asioista. Tai no ihan sama, pääasia että noi jutut pääsee esille.
Mitkä noi kaksi muuta paneelia on? Olisi siistiä päästä kuuntelemaan. En itse muistanut tuonne mennä. Olisi siistiä ihan ton sosiaaliturva ym. jutun takia päästä kuuntelemaan tuollasta.Tilaisuudet ovat Taidehallissa 9.4.2015 klo: 10:00 ja Hanasaaressa 23.5.2015 klo: 10:00 järjestettävät tilaisuudet. Jälkimmäisen alkamisajankohta on vielä auki ja se varmistetaan muistaakseni huhtikuun aikana. Mutta taidehallin tilaisuus on parin viikon kuluttua ja muistaakseni tilaisuus on avoin. Siellä on myös kirjallisuuspiirien jäseniä paikalla, joten viestiä saadaan menemään useampaan tahoon.
- Alkaaoleen
bouguereau kirjoitti:
Hienoa kuulla että pääsit paikalle. Onkohan toi sosiaaliturva paneeli oikea paikka puhua noista asioista. Tai no ihan sama, pääasia että noi jutut pääsee esille.
Mitkä noi kaksi muuta paneelia on? Olisi siistiä päästä kuuntelemaan. En itse muistanut tuonne mennä. Olisi siistiä ihan ton sosiaaliturva ym. jutun takia päästä kuuntelemaan tuollasta....jo aika paksua! Äijä kehuu itsensä suorastaan Nobelpalkinnon saajaehdokkaaksi ja säestää itseään vielä toisella nimimerkillä (bouguereau) päälle. hihi
Oiskoos noista sun ominaisuuksistas kyseisen tilaisuuden "juhlapuhujana" missään riippumattomassa tahossa esimerkiksi lehdissä tai nettisivuilla mainintaa. Meinaan vaan että itseään on helppo kehua anonyymipalstalla.
Noooh, kun kukaan muu ei kehu niin se täytyy tehdä itse. ;) - Nykytaidehuonoa
Alkaaoleen kirjoitti:
...jo aika paksua! Äijä kehuu itsensä suorastaan Nobelpalkinnon saajaehdokkaaksi ja säestää itseään vielä toisella nimimerkillä (bouguereau) päälle. hihi
Oiskoos noista sun ominaisuuksistas kyseisen tilaisuuden "juhlapuhujana" missään riippumattomassa tahossa esimerkiksi lehdissä tai nettisivuilla mainintaa. Meinaan vaan että itseään on helppo kehua anonyymipalstalla.
Noooh, kun kukaan muu ei kehu niin se täytyy tehdä itse. ;)Jos kateuden ja katkeruuden voisi muuttaa rahaksi, olisit ollut miljonääri jo aikaa sitten ja nyt jo miljardööri.
Kateutesi kohde sen kun porskuttaa eteenpäin, huolimatta jatkuvasta ahdistelustasi ja varmaan sinua harmittaa entistä enemmän ja kateuskäyräsi nousee aivan uusiiin mittoihin ja hyvä niin. Kohta sinut varmaan kiidätetäään johonkin hoitolaitokseen vainoharhojesi kanssa, koska kuvittelet joka nimimerkin taakse kätkeytyvän kateutesi kohteen. - bouguereau
Alkaaoleen kirjoitti:
...jo aika paksua! Äijä kehuu itsensä suorastaan Nobelpalkinnon saajaehdokkaaksi ja säestää itseään vielä toisella nimimerkillä (bouguereau) päälle. hihi
Oiskoos noista sun ominaisuuksistas kyseisen tilaisuuden "juhlapuhujana" missään riippumattomassa tahossa esimerkiksi lehdissä tai nettisivuilla mainintaa. Meinaan vaan että itseään on helppo kehua anonyymipalstalla.
Noooh, kun kukaan muu ei kehu niin se täytyy tehdä itse. ;)Tässä on kyllä kyseessä ihan kaksi eri ihmistä. Käytin ennen nimimerkkiä kjwh. Mutta en muista sen salasanaa, enkä jaksa luoda uusia tunnuksiakaan.
- Nykytaidehuonoa
bouguereau kirjoitti:
Tässä on kyllä kyseessä ihan kaksi eri ihmistä. Käytin ennen nimimerkkiä kjwh. Mutta en muista sen salasanaa, enkä jaksa luoda uusia tunnuksiakaan.
Hei "bouguereau", tuolla facebookissa on helsingin taiteilijaseuran ryhmä, johon liittymällä pääsee keskustelemaan virallisten taidepiirien kanssa ja saa tietoa virallisen taidekentän tapahtumista.
- bouguereau
Nykytaidehuonoa kirjoitti:
Hei "bouguereau", tuolla facebookissa on helsingin taiteilijaseuran ryhmä, johon liittymällä pääsee keskustelemaan virallisten taidepiirien kanssa ja saa tietoa virallisen taidekentän tapahtumista.
saako sinne mennä taiteilijaseuraan kuulumatonkin? :) En ole itse liittynyt vielä mihinkään, espoon seuran liittymis aika meni juuri ohi. Enkä sitä kiireiltäni muistanut
- Nykytaidehuonoa
bouguereau kirjoitti:
saako sinne mennä taiteilijaseuraan kuulumatonkin? :) En ole itse liittynyt vielä mihinkään, espoon seuran liittymis aika meni juuri ohi. Enkä sitä kiireiltäni muistanut
Voi sinne liittyä taiteilijajärjestöihin kuulumatonkin taiteilija, jätät vain pyynnön päästä ryhmän jäseneksi ja kun sinut on hyväksytty jäseneksi, pääset vapaasti ottamaan kantaa ryhmän jäsenien kirjoituksiin ja tekemään vaikkapa omiakin aloituksia sinua kiinnostavista aiheista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080