Perjantai on toivoa täynnä

Paloma.se.co

Valmistautukaa kevätpäivän tasaukseen ja melkein täydelliseen auringonpimennykseen.Nyt olemme katselleet kun koko taivas leimahtelee iltaisin aurinkomyrskyn aiheuttamilla revontulilla eli elämme maagista viikkoa joka ennustaa parempia aikoja ja valoisampaa tulevaisuutta. Tai sitten ei.
https://www.youtube.com/watch?v=kjxSCAalsBE

75

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-Orvokki

Revintulia on kuulemma odotettavissa vielä tänä iltanakin.
      Pitänee mennä katsomaan 10. kerroksen viherhuoneeseen ja kattoterassille kamera jalustoineen kainalossa.

• aikaisemmin
      • muttamuttakun

Paloma osaa kaiken paremmin.

• En lue kaikkea eikä minulle ollut aavistustakaan että toi murhateema oli jotenkin kytketty tämän perjantain astronomisiin tapahtumiin.

• vastaisuudenvaralle
        Paloma.se.co kirjoitti:

En lue kaikkea eikä minulle ollut aavistustakaan että toi murhateema oli jotenkin kytketty tämän perjantain astronomisiin tapahtumiin.

Kannattaisko lukea ennenkuin tekee samasta aloituksen samana päivänä.

• Kyllä otsikosta pitäisi tulla esille mitä aihetta aloitus koskee. Bodom-järven murhat voi olla jotain aivan muuta asiaa. Ei täällä kukaan lue kaikkea mitä kirjoitetaan.

• Kuka ihmeessä haluaisi jauhaa täällä ikivanhoista murha-asioista? Varsinkin kun on tusinoittain tuoreempiakin kammottavia tapahtumia, joista he voivat vapaasti kirjoitella vaikka ihan itsensä tai muiden asiasta kiinnostuneiden kanssa.

Aloituksessa oli minun mielestäni yhdistetty ikäviä tapahtumia ja luonnonilmiöitä sekä ennusteita omaperäisellä tavalla. Sen kaltaiseen keskusteluun en ainakaan minä välittäisi osallistua. Joten kiitos Paloma.se.co uudesta, positiivisemmasta aloituksessasi.. ;)

• revontulia

Kyllä katselin keski-suomessa, ihan komeita muttei niin komeita kuin joskus lapissa näkynyt.

• O-Orvokki

Ihmiset ovat lähettäneet YLEn sivuille upeita ja hämmästyttävän monivärisiä revontulikuvia myös hämmästyttävän etelästä, muistaakseni jopa Riihimäeltä.

• Sain kuulla, että afganistalaisille ensi lauantaihin ja kevätpäivän seisaukseen ajoittuu heidän vuoden suurin juhlansa, Nowruz.

Talossamme vuokralaisina asunut pariskunta joutuu muuttamaan, kun asunnon omistajat palaavat maailmalta. Ihastuttava, Suomessa väitöskirjoja vääntävä ja työskentelevä pariskunta on sopeutunut joukkoomme ja on viihtynyt hyvin. He ovat kokkailleet yhteisötalomme keittiössä jo muutamia kertoja yhdessä muiden asukkaiden kanssa. Me olemme päässeet nautiskelemaan afganistanilaisia kulinaarisia herkkuja. Nyt pariskunta haluaa viettää juhlaa yhdessä meidän kanssamme ja tarjota meille tilaisuuden kokea uusia elämyksiä.

Odotan lauantaita suurella mielenkiinnolla ja uskon myös näiden taivaalle ilmestyvien ilmiöiden ennustavan mieluummin hyvää kuin pahaa.

• Persialaiset ja kurdit juhlivat myös nowruz tai newroz:ia, eri murteissa hieman eri oikeinkirjoitusasu. Se on heidän pääsiäisensä tai kevääntulon juhla, erittäin värikäs ja iloinen tapahtuma. Nykyisessä asuinpaikassamme ei ole juuri ulkomaalaistaustaisia, paitsi ne muutama lapsiperhe minkä kunta on majoittanut kylän ainoaan kerrostaloon, mutta tutustuin tähän juhlaan töissä ollessani; koulussamme oli paljon lapsia ja vanhempia alueelta jossa tätä kevään riemujuhlaa vietetään.

Minä en periaatteessa usko taivaanmerkkien ennustavan hyvää tai pahaa, mutta me itse voimme tehdä tällaisista ennusmerkeistä positiivisen kokemuksen. Se on kiinni meistä itsestämme näemmekö revontulet toivon tulina vai varoitusmerkkinä.

• O-Orvokki

Olen samaa mieltä kanssasi. Tai ehkä jotkut ihmisten aiheuttamat ilmastonmuutoksista yms. aiheutuneet taivaanmerkit ovat oikeasti myös ennusmerkkejä tulevasta. :/

• eppu2

Heräsi muisto lapsuudesta.

Oli auringonpimennys, linnut lakkasivat laulamasta, puut humisemasta. Kuin kaikki kuollut olisi.
      Oli savustettua lasia, jonka lävitse saimme katsoa, muuten katsominen oli anakrasti kielletty.
      Se tunnelma on jäänyt jonnekin mielen varastoon.

• ent.siivoojaparka

Se on ollut osittainen auringonpimennys siinä tapauksessa. Muuten sinun täytyy olla 70v. Äiti puhui monesti siitä -45 täydellisestä pimennyksestä.
        Muistan myös, että meillä savustettiin joskus lasia, mutta me muksut ei saatu niittenkään läpi katsoa aurinkoon. En tainnut oikein edes tajuta mitä siinä oli meneillään. Miksi muuten puut lakkasi humisemasta? Miten kuun auringon eteen meno vaikuttaa tuuleen? Sen ymmärrän kyllä, että linnut menevät nukkumaan, kun hämärtyy.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Se on ollut osittainen auringonpimennys siinä tapauksessa. Muuten sinun täytyy olla 70v. Äiti puhui monesti siitä -45 täydellisestä pimennyksestä.
        Muistan myös, että meillä savustettiin joskus lasia, mutta me muksut ei saatu niittenkään läpi katsoa aurinkoon. En tainnut oikein edes tajuta mitä siinä oli meneillään. Miksi muuten puut lakkasi humisemasta? Miten kuun auringon eteen meno vaikuttaa tuuleen? Sen ymmärrän kyllä, että linnut menevät nukkumaan, kun hämärtyy.

Se tunnelma jäi mieleen se hiljaisuus. Mitään ei kuulunut, katsoimme savulasin läpi. Muistan, kuinka seisoimme ylimmällä rappusella.
        En tarkalleen muista kuinka vanha olin. Hyvinkin kyseessä joku osittainen pimennys.

• Osittaiset auringonpimennykset Suomessa 50-luvulla: vuosina 1952, 1954 ja 1959. Todennäköisesti muistat jonkunn noista. Minullakin on hämärä muisto auringonpimennyksestä ja nokisen lasin läpi katsomisesta aika pienenä.
        Minä näin auringonpimennyksen Kolumbiassa kesällä 1991; olimme lasten kanssa käymässä.
        Tuuli tyyntyi, linnut vaikenivat ja valoisuus oli kuin Suomen kesäyössä. Ei se tunnelma unohdu.
        (Puut ei humisseet koska lehtikään ei värähtänyt)

• mikälie

Naapuri talossa asuu romaneja, heidän tapansa ei ole muuutunu vuosisatoihin ?

• KerrohanLisääääää

No kerro meille, millaisia tapoja heillä on? Mitä he tekevä ja miten se näkyy?

• näin-näkyy

• ent.siivoojaparka

Jospa perjantai tosiaan olisi parempi päivä. Nyt ainakin vähän pännii, kun kävin äsken Skatteverketin sivulla (ei olisi pitänyt mennä) ja huomasin, että tulee jälkiveroja maksettavaksi. Kräh!

• Kaksi kuukautta peräkkäin 13 pv sattui perjantaille, sitten vielä auringonpimennys, on se jo aikakin että jumalat korvaavat sen jotenkin. Lauantain kevätpäiväntasaus on ihan käypää valuuttaa korvaukseen.
      Katsoin äsken säätiedotusta, puolipilvistä lupaavat huomiseksi, saas nähdä näkeekö (ehe) mitään.

• Ainiin, mä unohdin mainita sen super-kuun. Se on kans (kuulemma) perjantaina, ystävättäreni mukaan joka seuraa näitä maailmaamullistavia tapahtumia.
      Valitettavasti, jos säätiedoitukset pitävät paikkansa, niin meiltä jää täällä Ruotsissa ainakin sekä auringonpimennykset että superkuut näkemättä, kun tänään on vielä aurinkoista ja sittenperjantaina alkaa räntäsade jo tyyppi seitsemältä aamulla ja sitä jatkuu koko päivän ja vielä lauantaillekin.

• ent.siivoojaparka

Meille näköjään luvataan räntää vasta iltapäivällä, mutta heti aamusta pilvistä. Aina itseensä ja kykyihinsä luottava tyttäreni puhui ihan pokkana pystyvänsä ottamaan auringosta valokuvia vaikka se olisi paksun pilven takana. Onnistuu kuulemma ihan hyvin.
        Tulee mieleen, miten hän parivuotiaana katseli paljasta männynrunkoa ylöspäin ja tuumaili, että kiipeäisinköhän minä tuonne puuhun.
        Epäilempä, että minulle tullaan näyttämään niitä neljä vuotta sitten otettuja auringonpimennyskuvia, kun ei hän sinne puuhunkaan sitten viitsinyt kiivetä.

• zupkuu

Tänään on pimeä kuu, ei mikään super! Kuu ei ole näkyvissä ollenkaan.

• zupkuu kirjoitti:

Tänään on pimeä kuu, ei mikään super! Kuu ei ole näkyvissä ollenkaan.

Olet täysin oikeassa. Minä olen kopioinut väärää tietoa ystävättäreni facebook-sivulta. Kuu loistaa poissaolollaan.

• Tämä aloitus ei oikein innosta minua.
      On niin inha kopio Bodom-järvestä.
      Liikasti blogististakin:)

Kyllä minun aloitukseni 21.12.2012 oli paljon parempi.
      Se kun ei ollut yhtään kopiointinen.
      Sitä-paitsi se oli maailman-murhamainenkin.

H.

• Ensinnäkin: voit ihan rauhassa kirjoitella vain omiin aloituksiisi ja höpistä kiinalaisista sirkuksista ja nuorisotyöttömyydestä. Ei se ole edes keskustelua, koska se ei tarjoa dialogimahdollisuuksia, vaan monologeillasi on vain yksi ainoa tarkoitusperä: viihdyttää sinua itseäsi.
        En ole kopioinut kenenkään aloituksia ja tällä ei ole murhien kanssa mitään tekemistä. En edes mieltänyt murha-aloitusta aiheeseen kuuluvaksi, niin tuulesta temmattua se oli.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Ensinnäkin: voit ihan rauhassa kirjoitella vain omiin aloituksiisi ja höpistä kiinalaisista sirkuksista ja nuorisotyöttömyydestä. Ei se ole edes keskustelua, koska se ei tarjoa dialogimahdollisuuksia, vaan monologeillasi on vain yksi ainoa tarkoitusperä: viihdyttää sinua itseäsi.
        En ole kopioinut kenenkään aloituksia ja tällä ei ole murhien kanssa mitään tekemistä. En edes mieltänyt murha-aloitusta aiheeseen kuuluvaksi, niin tuulesta temmattua se oli.

"Paloma.se.co"

Niinhän sinä luulet.
        Minun aloitukseni koskee tarpeetonta lain-säädäntöä.
        Lain-säädäntöä, joka saa enemmän vahinkoa aikaan kuin hyötyä.
        Pienessä koti-maassani.
        Kyllä siitä keskustella voi.
        Aloituksesi on kopio Bodom-aloituksesta.
        Oma aloituksesi on myös temmattu tuulista.
        Ota huomioon myös aloitus, jossa kerrotaan asia-aloituksista.

H.

• Voi-pah-kuna

Suomen kieltä taitamattomalla, miehenä esiintyvällä huntzukilla on tapana kopioida omia tekstejään tänne vuosien ja pian ehkä vuosikymmenten takaa. Ketä kiinnostaa. Huom. kysymys-merkkiä en laittanut, koska en luule kenenkään kiinnostuneen.

Hunt-zukka nostelee juttujaan kirjoitettuaan niitä ihan omalla-kielellään. Mihin tavu-viivaa voisi vielä käyttää? Voi-siko se lis-ätä potenssia tai sen tuntua?

• Nuole-massako-H

Vielä kysymys: Mihin kieltä voi käyttää?

• Tietä-mätön-kinkö
        hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Niinhän sinä luulet.
        Pienessä koti-maassani.

H.

Suomi on suuri maa, suomalaiset pieni kansa.

• hunksz kirjoitti:

"Paloma.se.co"

Niinhän sinä luulet.
        Pienessä koti-maassani.

H.

Ok, otetaan tää vielä kerran alusta: ei aloitukseni ole voinut olla kopio mistään muusta koska jos minä sen sanon niinkait itse tiedän. En ollut lukenut mainitsemaasi aloitusta kun tein omani, enkä yhdistänyt sen otsikkoa oman aloitukseni aiheeseen. Taisit olla itse sen aloituksen tekijä, koska on noin pahasti kirpaissut.
        Minusta alkaa pikkuhiljaa tulla samanlainen jankuttaja kuin sinustakin. Hmmm...seura tekee kaltaisekseen. Myös siinäkin että tunnen pakonomaista tarvetta tulla selittelemään mitä aloitukseni oikeesti tarkoitti kun se ei tarkoittanutkaan sitä mitä siinä luki. Jeesus!

Ok, otetaan tää vielä kerran alusta: ei aloitukseni ole voinut olla kopio mistään muusta koska jos minä sen sanon niinkait itse tiedän. En ollut lukenut mainitsemaasi aloitusta kun tein omani, enkä yhdistänyt sen otsikkoa oman aloitukseni aiheeseen. Taisit olla itse sen aloituksen tekijä, koska on noin pahasti kirpaissut.
        Minusta alkaa pikkuhiljaa tulla samanlainen jankuttaja kuin sinustakin. Hmmm...seura tekee kaltaisekseen. Myös siinäkin että tunnen pakonomaista tarvetta tulla selittelemään mitä aloitukseni oikeesti tarkoitti kun se ei tarkoittanutkaan sitä mitä siinä luki. Jeesus!

"Paloma.se.co"

Minun aloituksieni nimmarit ovat aina HUNKSZ.
        Niin ovat myös kommenttieni nimmarit.
        Sinä alat kuulostaa liikaa korppikselta.
        On aina hyvästä lukea ensin, ennen-kuin kirjoittaa.
        On melkein alkanut pelottaa korppiksen laittavan aloituksen:
        Täältä Dala-Älvin sillalta, joka oli yksi liikaa siinä leffassa.

Olet hyvin ymmärtänyt miten tajuta oma jankutus.
        Et tökkää lyhyttä möläytystä.
        Paneudut oikein omaan virheeseesi :)
        Älä sure kuitenkaan, minulla on sinulle aina valmis hali.
        Vaikka korppis ehtisikin ensin :)

H.

• SuperPerjantai lähti alkuun sukkien vaihdolla, tai siis laittamalla eriparit sukkia jalkaan ja kuva facebookiin kertomaan muillekin että hyväksyn ja puolustan lapsia ja aikuisiakin jotka jollain tavalla poikkeavat ihannenormistamme.

• ent.siivoojaparka

Jisses! Onko samanparin sukat ihannenormi?

• pri.sca

Samaa aattelin, että onko eriparisukat joku tae suvaitsevaisuudesta. Mulle käy usein niin, että laitan vahingossa eripariset sukat jalkoihini. Ilman mitään taka-ajatuksia.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Sinullahan on selvästi vaikeuksia (näin aamusta ainakin) hahmottaa lukemaasi tekstiä! Mutta se on ok, minä hyväksyn ja markkeeraan eriparisukillani tänään sinunkin oikeutesi olla erillainen kuin muut ;)

Sinullahan on selvästi vaikeuksia (näin aamusta ainakin) hahmottaa lukemaasi tekstiä! Mutta se on ok, minä hyväksyn ja markkeeraan eriparisukillani tänään sinunkin oikeutesi olla erillainen kuin muut ;)

Sama koskee edellistä kommenttia.Tänään, SuperPerjantaina kun aurinko paistaa ohuen pilven läpi ikkunoihini ja mahdollistaa auringonpimennyksen tarkkailun, kuu on lähellä maapalloa, yö ja päivä tasaveroisia niin minä ja tuhannet muut juhlistamme tätä päivää aloittamalla kampanjan suvaitsevaisuuden puolesta.
        Vive la differance!!!

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Kyllä minä sen olen käsittänyt, että suvaitsevaisuus on päivän sana (mikäli ei ole kysymys tupakanpoltosta), mutta miten sen eriparin sukilla markeeraa.

Kyllä minä sen olen käsittänyt, että suvaitsevaisuus on päivän sana (mikäli ei ole kysymys tupakanpoltosta), mutta miten sen eriparin sukilla markeeraa.

"Rocka sockorna" on facebook-kampanja. Lainaan tekstin heidän sivuiltaan.

Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!

Jag heter Nathea och jag vill utmana alla skolor och alla arbetsplatser (och alla andra som vill)! Hjälp mig visa att det är bra att vara annorlunda! Fredagen 20 mars vill jag att vi ska hjälpas åt att hylla våra olikheter. Jag vill att andra också ska förstå hur roligt det är med annorlunda.

Jag är tio år och min storasyster Noelle har downs syndrom. Min syster är annorlunda. Och hon är världens bästa storasyster. Jag är stolt över Noelle, hon är rolig. Jag blir ledsen när jag hör fula ord om andra människor.

Nu gör vi skolan och världen mer färgglad och mer kärleksfull!
        Hjälp mig göra den här skoldagen till en rolig dag full av färger!
        Hjälp mig fylla FB och Instagram med fötter i regnbågens alla färger!
        Dra på dig olika sockor du också och dela detta till alla du känner!
        Alla är välkomna att vara med!

Hälsningar Nathea Anemyr

genom mamma Erica Rinaldo

#rockasockorna

Läs mer om World Down Syndrome Day som firas 21 mars (eftersom det är en lördag så börjar vi redan på fredagen så skolor och arbetsplatser kan vara med):
        www.worlddownsyndromeday.org

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

"Rocka sockorna" on facebook-kampanja. Lainaan tekstin heidän sivuiltaan.

Annorlunda är bra! Annorlunda är roligt!

Jag heter Nathea och jag vill utmana alla skolor och alla arbetsplatser (och alla andra som vill)! Hjälp mig visa att det är bra att vara annorlunda! Fredagen 20 mars vill jag att vi ska hjälpas åt att hylla våra olikheter. Jag vill att andra också ska förstå hur roligt det är med annorlunda.

Jag är tio år och min storasyster Noelle har downs syndrom. Min syster är annorlunda. Och hon är världens bästa storasyster. Jag är stolt över Noelle, hon är rolig. Jag blir ledsen när jag hör fula ord om andra människor.

Nu gör vi skolan och världen mer färgglad och mer kärleksfull!
        Hjälp mig göra den här skoldagen till en rolig dag full av färger!
        Hjälp mig fylla FB och Instagram med fötter i regnbågens alla färger!
        Dra på dig olika sockor du också och dela detta till alla du känner!
        Alla är välkomna att vara med!

Hälsningar Nathea Anemyr

genom mamma Erica Rinaldo

#rockasockorna

Läs mer om World Down Syndrome Day som firas 21 mars (eftersom det är en lördag så börjar vi redan på fredagen så skolor och arbetsplatser kan vara med):
        www.worlddownsyndromeday.org

Joo ja kaikkeenhan on mentävä mukaan, mihin yllytetään? Kai hyväksyt erilaisuuteni, kun en mene...

• pri.sca
        Paloma.se.co kirjoitti:

Sama koskee edellistä kommenttia.Tänään, SuperPerjantaina kun aurinko paistaa ohuen pilven läpi ikkunoihini ja mahdollistaa auringonpimennyksen tarkkailun, kuu on lähellä maapalloa, yö ja päivä tasaveroisia niin minä ja tuhannet muut juhlistamme tätä päivää aloittamalla kampanjan suvaitsevaisuuden puolesta.
        Vive la differance!!!

Et kuitenkaan oikein suvaitse että kehitysvammaiset edustavat Suomea Euroviisuissa..

Joo ja kaikkeenhan on mentävä mukaan, mihin yllytetään? Kai hyväksyt erilaisuuteni, kun en mene...

@pri.sca, otetaas tää nyt ensiksi. (Mulla on luppoaikaa, kun odottelen auringonpimennyksen alkamista noin tunnin päästä, pyykit on narulla, olen treenannut puoli tuntia kuntopyörällä ja miesväki nukkuu yläkerrassa):
        minulla ei ole Pertti Kurikan Nimipäivää vastaan mitään, he saavat soittaa ja viihdyttää yleisöä aivan siinä missä muutkin. Minun vinkkelini asiaan on että kappale on äärimmäisen huono ja sen markkinoimiseksi euroviisuvoittajaksi ei riitä edes säälipisteet, shokeerausarvo tai pienen Suomen tarve näyttää muille miten suvaitsevaisia ja moderneja me ollaan. Toivottavasti olen väärässä.
        Ja sitten @ent. siivojaparka
        me olemme kaikki erillaisia. Sinä joko kannatat ajatusta tai sitten et, oma valintasi. Omasta puolestani voin vain sanoa että juuri erilaiset tai normista poikkeavat lapset ja nuoret ovat lähellä sydäntäni ja tarvitsevat tukeamme. Minäkään en ole ollut ihan riittävän suvaitsevainen tai ymmärtäväinen näiden erilaisuuksien suhteen ja yritän vielä hieman kasvattaa itseäni.

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

@pri.sca, otetaas tää nyt ensiksi. (Mulla on luppoaikaa, kun odottelen auringonpimennyksen alkamista noin tunnin päästä, pyykit on narulla, olen treenannut puoli tuntia kuntopyörällä ja miesväki nukkuu yläkerrassa):
        minulla ei ole Pertti Kurikan Nimipäivää vastaan mitään, he saavat soittaa ja viihdyttää yleisöä aivan siinä missä muutkin. Minun vinkkelini asiaan on että kappale on äärimmäisen huono ja sen markkinoimiseksi euroviisuvoittajaksi ei riitä edes säälipisteet, shokeerausarvo tai pienen Suomen tarve näyttää muille miten suvaitsevaisia ja moderneja me ollaan. Toivottavasti olen väärässä.
        Ja sitten @ent. siivojaparka
        me olemme kaikki erillaisia. Sinä joko kannatat ajatusta tai sitten et, oma valintasi. Omasta puolestani voin vain sanoa että juuri erilaiset tai normista poikkeavat lapset ja nuoret ovat lähellä sydäntäni ja tarvitsevat tukeamme. Minäkään en ole ollut ihan riittävän suvaitsevainen tai ymmärtäväinen näiden erilaisuuksien suhteen ja yritän vielä hieman kasvattaa itseäni.

Jokaisellahan meillä on omia rajoituksia ja hyväksyn ihmiset ihmisinä kaikkine rajoituksineen. Mielestäni meidän pitäisi silti ennemminkin kannustaa kaikkia hyväksymään myös jokainen itsensä omine rajoituksineen, eikä kannustaa sellaiseen, mihin heillä ei ole resursseja.
        Minun suvaitsevaisuudellani on tiettyjä rajoja, eikä ne siitä siirry minkäänlaisella kampanjalla. Suvaitsen nimittäin ihmisiä sellaisena kuin he ovat, mutta en suvaitse ihan kaikkea mitä he tekevät. Otetaan nyt karkeana esimerkkinä vaikka ne seksuaalisesti kieroutuneet (vaikkapa pedofiilit ja muut). Heillä on ne taipumukset, mutta olen suvaitsevainen vain niin pitkälle kun he eivät toteuta niitä taipumuksiaan käytännössä.

• madx

Kun löysin nimimerkkisi, niin olin ihastunut pikkukiukkuisiin, hyvällä suomenkielellä kirjoitettuihin, hiukkasen ironisiin ajatuksiisi (en edes usko tuota sinun ”siivooja” –statustasi :) )
        Et ehkä saanut toivomiasi vastauksia palstalla ja olet muuttanut(?) kirjoitustyyliäsi(?)
        Oletko ehkä huomannut, että kirjoittaessasi henkilöön ja hänen mielipiteisiinsä kohdistuvia kärkkäitä analogioita, saat niitä ”kärkkäitä vastineita”, joiden kirjoittajat usein jatkavat keskustelua, erilaisista elämänkatsomuksista/-ajatuksista kiistelyä – joissa ei kukaan voita - loukata voi…
        No – tämäkin on eräänlainen ”kärkäs vastine” :D – rakkaudella kaikkia kirjoittajia kohtaan…
        Jatkan ajatuksiesi lukemista mielenkiinnolla – ”enkeliin” kohdistuneet ”irvailusi” pois lukien, niitä inhoten… :)
        Halit

• ent.siivoojaparka
        madx kirjoitti:

Kun löysin nimimerkkisi, niin olin ihastunut pikkukiukkuisiin, hyvällä suomenkielellä kirjoitettuihin, hiukkasen ironisiin ajatuksiisi (en edes usko tuota sinun ”siivooja” –statustasi :) )
        Et ehkä saanut toivomiasi vastauksia palstalla ja olet muuttanut(?) kirjoitustyyliäsi(?)
        Oletko ehkä huomannut, että kirjoittaessasi henkilöön ja hänen mielipiteisiinsä kohdistuvia kärkkäitä analogioita, saat niitä ”kärkkäitä vastineita”, joiden kirjoittajat usein jatkavat keskustelua, erilaisista elämänkatsomuksista/-ajatuksista kiistelyä – joissa ei kukaan voita - loukata voi…
        No – tämäkin on eräänlainen ”kärkäs vastine” :D – rakkaudella kaikkia kirjoittajia kohtaan…
        Jatkan ajatuksiesi lukemista mielenkiinnolla – ”enkeliin” kohdistuneet ”irvailusi” pois lukien, niitä inhoten… :)
        Halit

Jatkan edelleenkin mielipiteitteni ilmaisuja, kärkkäitäkin. Tulen aina jatkamaan. Jos en ole samaa mieltä jostain asiasta, niin katson oikeudekseni sen myös saada ilmaista. Samoin minun mielipiteitäni ei tarvitse hyväksyä. Niihin voi aina vastata omilla mielipiteillään, mutta nimenomaan mielipiteillään asiasta.
        Jos mielipiteisiini vastataan minua henkilönä solvaten tai psyykeni ja järkeni kyseenalaisten mielipiteeni takia, niin sitä minun ei tarvitse hyväksyä. Katso Suomi24:n säännöt. Sellaisissa tapauksissa katson oikeudekseni huomauttaa siitä asianomaiselle, olipa sitten kysymyksessä enkeli tai itse jumala.
        Ps. En ole siivooja enää, olen entinen...

• pri.sca
        madx kirjoitti:

Halit

Mä luulen että tämä "siivooja" irvailee tietyistä syistä, olen tehnyt johtopäätöksiä touhujansa seurattuani.

• madx

Jatkan edelleenkin mielipiteitteni ilmaisuja, kärkkäitäkin. Tulen aina jatkamaan. Jos en ole samaa mieltä jostain asiasta, niin katson oikeudekseni sen myös saada ilmaista. Samoin minun mielipiteitäni ei tarvitse hyväksyä. Niihin voi aina vastata omilla mielipiteillään, mutta nimenomaan mielipiteillään asiasta.
        Jos mielipiteisiini vastataan minua henkilönä solvaten tai psyykeni ja järkeni kyseenalaisten mielipiteeni takia, niin sitä minun ei tarvitse hyväksyä. Katso Suomi24:n säännöt. Sellaisissa tapauksissa katson oikeudekseni huomauttaa siitä asianomaiselle, olipa sitten kysymyksessä enkeli tai itse jumala.

No - halit nyt kuitenkin - :D

• ent.siivoojaparka
        pri.sca kirjoitti:

Mä luulen että tämä "siivooja" irvailee tietyistä syistä, olen tehnyt johtopäätöksiä touhujansa seurattuani.

Haluaisin toisaalta saada tietää syyn siihen, mutta epäilen sen menevän taas henkilökohtaisuuksiin koskien vähäpätöistä minua. Silläpä suosittelisin jokaisen pitävän sellaiset syyt omina epäilyinään.
        En kaipaa enempää psykoanalyyseja itsestäni.
        Ps. En ole siivooja vaan entinen...

• kalit
        madx kirjoitti:

Halit

"En edes usko siivoojastatustasi" MIKSET! Luuletko, ettei siivoojilla voi olla ajatuksia tai edes kirjoitustaitoa. Maduixa, painu auringon pimentoon ja JÄÄ sinne.

Kuka sua on solvannut tai järkeäsi epäillyt? Taidat liioitella.

• madx
        kalit kirjoitti:

"En edes usko siivoojastatustasi" MIKSET! Luuletko, ettei siivoojilla voi olla ajatuksia tai edes kirjoitustaitoa. Maduixa, painu auringon pimentoon ja JÄÄ sinne.

Anteeksi – jään tämän päiväisen auringon pimentoon!!!
        Älykkyyden yleistäminen ja sen kohdistaminen määrättyihin ammattiryhmiin ei ole oikein!!! (omat pienet epäilyt jätän voimaan… )

• ent.siivoojaparka
        prisca kirjoitti:

Kuka sua on solvannut tai järkeäsi epäillyt? Taidat liioitella.

En pidä nyt tarpeellisena alkaa puhumaan toisista yksityisistä keskustelijoista.

En pidä nyt tarpeellisena alkaa puhumaan toisista yksityisistä keskustelijoista.

Se onkin parasta sillä havaintojeni mukaan et ole viaton itsekään.

• ent.siivoojaparka
        prisca kirjoitti:

Se onkin parasta sillä havaintojeni mukaan et ole viaton itsekään.

En ole viaton olen ent.siivoojaparka.

Ehkäpä tämä asia ei kommenttiani kaipaa, tai sitten ei enää ainakaan. Tuli nyt kuitenkin mieleen ja haluan saada sen sanottua, että en minä ole koskaan sinun järjenjuoksuasi tms. epäillyt, mutta mielestäni olet hieman liian hanakka tekemään johtopäätöksiä ja antamaan lausuntoja asioista joita et ole sisäistänyt. Kaikillahan meillä on omat akilleksen kantapäämme ja epäilen vahvasti että tämä on se sinun juttusi joka saa muut palstalaiset aina välillä takajaloilleen. (vr. miten vastasit minun alkuperäiseen kommenttiini sukkien eriparisuudesta jolla tänään markeeraamme Down syndrooma-lasten oikeuksia. Se oli harkitsematon ja tarpeeton heitto (vitsi vitsi???) vakavaan asiaan.

• hyvin.kirjoitit
        Paloma.se.co kirjoitti:

Ehkäpä tämä asia ei kommenttiani kaipaa, tai sitten ei enää ainakaan. Tuli nyt kuitenkin mieleen ja haluan saada sen sanottua, että en minä ole koskaan sinun järjenjuoksuasi tms. epäillyt, mutta mielestäni olet hieman liian hanakka tekemään johtopäätöksiä ja antamaan lausuntoja asioista joita et ole sisäistänyt. Kaikillahan meillä on omat akilleksen kantapäämme ja epäilen vahvasti että tämä on se sinun juttusi joka saa muut palstalaiset aina välillä takajaloilleen. (vr. miten vastasit minun alkuperäiseen kommenttiini sukkien eriparisuudesta jolla tänään markeeraamme Down syndrooma-lasten oikeuksia. Se oli harkitsematon ja tarpeeton heitto (vitsi vitsi???) vakavaan asiaan.

Asiallinen ja suora arvio, kuinka hän sen ottaa, jää nähtäväksi. Jatkuva oikeassa oleminen ja muiden halveksiminen tympii ainakin minua.

• kaikkikuultu
        hyvin.kirjoitit kirjoitti:

Asiallinen ja suora arvio, kuinka hän sen ottaa, jää nähtäväksi. Jatkuva oikeassa oleminen ja muiden halveksiminen tympii ainakin minua.

Miten jotain voi tympiä toisen oikeassa oleminen? Alemmuuskompleksiako?

• nalit
        kalit kirjoitti:

Ottiko noin koville?

• sopii.paremmin
        kaikkikuultu kirjoitti:

Miten jotain voi tympiä toisen oikeassa oleminen? Alemmuuskompleksiako?

Muka oikeassa oleminen.

• talit
        sopii.paremmin kirjoitti:

Muka oikeassa oleminen.

Kateus ja alemmuuskompleksi ajaa siihen, että täytyy ilkeillä ja jyrätä toinen, olla toisen "niskan päällä".

• Erilaisuuden hyväksyminen ei suinkaan tarkoita toisia loukkaavien tai haavoittavien käytösmallien hyväksyntää. En minäkään hyväksy rikollisuutta, rotusyrjintää, lasten tai nuorten (myös kehitysvammaisten) hyväksikäyttöä jne. pitkä lista asioita joita ihmiset tekevät ja miten ne käyttäytyvät joita en hyväksy.
      Puurot ja vellit....

• No niin, nyt se on sitten ohi täälläkin. Istuimme keittiön pöydässä aamiaisella ja katselimme auringonpimennystä. Auringon kiekko oli selvästi tarkkailtavissa korkean, ohuen pilvipeitteen takana. Käytimme cd-levyjä (ei suositeltavaa!!!) ja projektoimme auringon kiekon suurennuslasilla valkoiselle paperille (turvallinen menetelmä). Pimennys oli n. 80% parhaimmillaan ja sitten aurink alkoi taas kasvaa mutta olikierähtänyt selälleen. Olisin kuvitellut että olisi ollut hämärämpää, mutta tuuli tyyntyi taas ja linnutkin vaikenivat.

• eppu2

Enimmäkseen aurinko kurkisteli. Valo vaikutti kelmeältä. Hämärtyi vaan vähän.
        Katselin ylen nettisivujen kautta Jyväskylän pimennyskuvaa, oli tähän lähin.

• Mä katselin kans Dagens Nyheterin nettisivulta auringonpimennystä livenä Färsaarilta ja Svalbardilta. Oma pimennys oli aika vaatimattoman oloinen vaikka se näkyikin. Nyt odottelemaan iltaa ja superkuuta ;)
        Olis vissiin hoidettava joitain muitakin juttuja tässä välissä .

• ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

Mä katselin kans Dagens Nyheterin nettisivulta auringonpimennystä livenä Färsaarilta ja Svalbardilta. Oma pimennys oli aika vaatimattoman oloinen vaikka se näkyikin. Nyt odottelemaan iltaa ja superkuuta ;)
        Olis vissiin hoidettava joitain muitakin juttuja tässä välissä .

Meillä näkyi aurinko mukavasti ohuen pilviverhon läpi ja hyvin näkyi pimennys hitsarilasin läpi. Olipahan välillä niinkuin ohut kuunsirppi ensin vasemmalla, sitten alhaalla ja sitten oikealla.
        Mutta mitä ihmettä sille tuulelle tapahtui, kun ei vieläkään pienikään oksa värähdä puissa? Lehdistä puhumattakaan. Eipä silti, ei värähtänyt yhtään ennen auringonpimennystäkään.

Meillä näkyi aurinko mukavasti ohuen pilviverhon läpi ja hyvin näkyi pimennys hitsarilasin läpi. Olipahan välillä niinkuin ohut kuunsirppi ensin vasemmalla, sitten alhaalla ja sitten oikealla.
        Mutta mitä ihmettä sille tuulelle tapahtui, kun ei vieläkään pienikään oksa värähdä puissa? Lehdistä puhumattakaan. Eipä silti, ei värähtänyt yhtään ennen auringonpimennystäkään.

Luin ketjun läpi, huvituin. Olet saanut perässähiihtäjiä. Se on itsesiassa hyvällä kantaaottavalla kirjoitustaidolla ansaittu status. Me sen saaneet emme koskaan juttele itessein, aina on joku joka provosoituu. Tyylisi sanoa mielipiteesi suoraan, ravistella (joskus tarpeettomastikin) saa ansaitsemansa huomion.

Kävin Tapanilan raiskausjutusta mielipiteitä jakavan keskustelun facebookissa "ystänäni" kanssa. Huomasin, että hän oli kykenemätön kaksisuuntaiseen keskusteluun. Kun vastaukseni ei miellyttänyt hän meni henkilökohtaisuuksiin ja poisti kirjoituksiani. Lopetin ja poistin hänet ystävälistaltani. Täällä meidän on suvaittava kaikki hihittelijät.Ei ole sitä poistonappia ; )

Asiaan....Hollannissa, etenkin täällä omassa pikku kylässämme oli eilen pilvistä ja sumuista joten auringonpimennyksen aikoihin tunnelmat olivat mystisen harmaita, hieman aavemainen tunnelma.

• Viatonsivullinen

Erikoinen valoilmiö, oli kyllä aurinkolasit, hyvin tummat, vaan eihän niillä voi katsoa. iPhonella otin kuvan, ei siinä mitään kummempaa huomannut.
      Paljon ihmisiä kiinnosti, tossa lähitorilla katseltiin, tuli erilainen valo ja varjot, kyllä sen aisti. Revontulia en ole nähnyt, ei ehdi kun kissan sanoa niin olen untenmailla.

• eppu2

Tuli mieleeni sellainen muistikuva, että valottuneen negatiivin läpi voisi katsoa.
      Olisiko kellään parempaa tietoa?

• siilimuori

Jostain luin jotta hitsauslasi numero 14?

• ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

Jostain luin jotta hitsauslasi numero 14?

Varmaan tarvitsee olla 14, jos on kirkas aurinko. Meillä oli sen verran ohuessa pilvessä, että 10 oli se, millä näki parhaiten. 14 oli liian pimeä, siitä näki vain oman kuvansa.

• siilimuori

Varmaan tarvitsee olla 14, jos on kirkas aurinko. Meillä oli sen verran ohuessa pilvessä, että 10 oli se, millä näki parhaiten. 14 oli liian pimeä, siitä näki vain oman kuvansa.

Jotkut on saaneet otettua huippuhyviä kuvia pimennyksestä.

• juuupajuuu

Pilvessä oli pimennyksen aikana. Hieman kuulsi auringon kehä pilvien läpi pimennyksen aikana. En katsellut enempää.
      Kovin on jäätävä tuuli ollut tänään. Järven aavalta puri luihin ja ytimiin.

• Yöllä on satanut sen verran lunta että sai putsata auton tuulilasia sekä edestä että takaa. Kakunleivonta eilen meni pieleen ja nyt tuli aikainen kauppareissu että saa mansikkamarenkikakun mukaan auton perään kun mennään juhlimaan tyttären synttäreitä ja tuomaan pikkupojat tänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe