En uskalla viiltää ranteitani

NytIvanPiiskaaRatsua

Onko minun pakko yrittää hypätä? Korkeimmat paikat lähistöllä ovat vain neljäkerroksiset kerrostalot. Sinnekin 3km matka ja ei jaksa. Kuitenkin selviäisin. Koskee silmiin tämä itkeminen.

25

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jari-pekka-65

      Miksi sä sellasen tekisit? Ei elämä ole toivotonta, vaikka joskus siltä tuntuukin. Rukoilethan?

    • kuolematonn

      Soita jollekin kaverille. Hae apua. Älä jää yksin.

    • ihanaaJeesusihanaa

      Rukoile Jeesusta. Jeesus pelastaa! Ihanaa.

      • äkiyg

        Älä jaksa jeesustella, kun toisella on hätä. Hyi helvetti!!


    • eiriitä

      4 kerrosta ei riitä jos hyppäät, vaan hyppäämisen sijasta sinun pitäisi pudottautua niin että pääsi on alas päin ja jalat ylös päin jo alusta asti. Jos hyppäät niin on liian suuri riski että putoat jalat edellä maahan, selviät hengissä ja menetät kävelykykysi ikuisiksi ajoiksi koska vain jalkasi rikkoutuvat.

    • elämäonvaikeaamutta

      Soita mielenterveyskriisipuhelimeen: 010 195 202
      Arkisin klo 9.00–07.00 Viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00

      Toivoa on.

    • ratkaisuja

      Syömisen ja etenkin juomisen lopettaminen on yksi ratkaisu, näivetyt vain n. 1-4 viikon sisällä pois.

    • SnNNZLZ

      Oon kullut et voit puuduttaa laittamalla ämpäriin kylmää vettä ja jäitä laitat arm siihen 1 tunniks
      Tiiän yhen paikan jossa on ehkä mahdollista onnistua verkkokauppa ylimäs kerros ilman suojaraiteita

    • vesivanhinvoitehista

      Hukuttautuminen ei satu, kertovat hukkumisonnettomuuksista selvinneet. Ja mikä parasta, siitä ei aiheudu turhaa siivottavaa muille. Eri asia on sitten jos haluaa tahallaan aiheuttaa muille sotkuja. En suosittele, jäljelle jääneet eivät hyvällä muistele.

    • Hei,

      Hyvä että päätit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Joskus jo pelkkä ajatusten kirjoittaminen voi helpottaa oloa. Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on kuitenkin raskasta. Tällaisessa tilanteessa ulkopuolinen tuki on tärkeä voimavara. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä usein helpottaa jaksamista.

      Jos haluat keskustella tilanteestasi puhelimitse, voit aina soittaa Valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Puhelun voi soittaa nimettömänä ja se maksaa operaattorin veloittaman puhelumaksun verran. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-07, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-07, sunnuntaisin 15-07.

      Jos taas haluat jutella kasvotusten, ympäri Suomea toimii kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta:

      http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset.
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos haluat mielummin kertoa ajatuksistasi ja tuntemuksistasi lisää kirjoittamalla, voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net). Tukinetissä pääset keskustelemaan kahdenkesken tukihenkilön kanssa. Tukinet -live päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, jotka ymmärtävät tilannettasi oman kokemuksensa kautta.

      Kiireellisessä tilanteessa voit ottaa yhteyttä paikkakuntasi psykiatriseen päivystykseen. Lähimmän psykiatrinen poliklinikan yhteystiedot löydät etsimällä netistä hakusanalla "psykiatrinen päivystys paikkakuntasi" tai "psykiatrinen poliklinikka paikkakuntasi".

      Itsemurhayrityksen jälkeen keskustelutukea kannattaa hakea heti.
      SOS-kriisikeskus Helsingissä tarjoaa tukea itsemurhaa yrittäneille selviytymisen tueksi ja uuden itsemurhayrityksen ehkäisemiseksi.
      Keskustelut ovat maksuttomia. Ajan varaaminen LINITY-asiakasvastaanotolle puhelimitse: 0800 98 030 (ma–pe klo 9–17)
      Lisätietoja: www.mielenterveysseura.fi/linity

      t. sos-kriisikeskus / pekka

      • NytIvanPiiskaaRatsua

        Kiitos tiedosta. Tukinetiä olen kokeillutkin ja yritin ottaa yhteyttä ns. "omaan tukihenkilöön". Saan keskustella tilanteestani jonkun kanssa viimeistään tiistaina.


    • Bloggaaja

      http://tatakoonainutkertainen-a.blogspot.fi/2015/04/kuulkaa-masentuneet-maan.html

      Päätös syntyi jo vuosia sitten: jos selviydyn masennuksesta, teen kaikkeni helpottaakseni muiden masentuneiden oloa. Selviydyttyäni keksin tavan, jolla ojentaa auttavan käteni - kirjoittaminen. Kirjoitin tekstin toivosta. Kirjoitin tekstin yrittämisestä. Kirjoitin tekstin masentuneelle. En voi tehdä ihmeitä, mutta toivon sydämeni pohjasta, että tekstini kannustaa yrittämään edes yhden päivän lisää.

    • JJjaJ

      Mä olen viime aikoina miettinyt todella paljon junan alle jättäytymistä. Mä en vaan jaksa enää yrittää selvitä. Mua on kyllä yritetty auttaa jo puolen vuoden ajan, mutta tuntuu, että aina kun joku asia tuntuu viimein menevän hyvin, niin nurkan takaa iskee jokin, joka vie taas taaksepäin. Hoitaja ei kommentoi mitenkään, kun sanon ihan suoraan, että nyt en jaksa enää, haluan kuolla. Se saattaa johtua siitä, että minulla on dissosiatiivinen identiteettihäiriö. Hoitaja varmaankin ajattelee tämän kiken olevan vain jonkin osani ajatuksia. Niin ne osittain ovtkin, mutta olen nyt myös itse täysin voimaton yrittämään enempää. Pää on niin sekaisin ja lääkkeistäkään ei minun tapauksessani ole mitään apua. Haluan vain kuolla. Kuljen junalla päivittäin. Pitäisi vain päättää hyvä päivä ja aika ja kerätä tarpeeksi rohkeutta. Itsemurhayrityksiä lääkkeillä on takana jo kaksi. Aina minut on onnistuttu pelastamaan. Nyt aion onnistua.

      • jari-pekka-65

        Se että hyppäisit junan alle olisi epäonnistuminen. Ainoa joka siinä voittaa on sielunvihollinen. Mikset pyytäisi apua Jumalalta. Tasapainoinen elämä on tavoiittelemisen arvoista. Käännä siis kaikki kortit ennenkuin luovutat.
        Muista rukoilla.


      • JJjaJ
        jari-pekka-65 kirjoitti:

        Se että hyppäisit junan alle olisi epäonnistuminen. Ainoa joka siinä voittaa on sielunvihollinen. Mikset pyytäisi apua Jumalalta. Tasapainoinen elämä on tavoiittelemisen arvoista. Käännä siis kaikki kortit ennenkuin luovutat.
        Muista rukoilla.

        Mä en uskalla enää luottaa Jumalaan. Pienenä kun luotin ja ruokoilin apua, ettei mua enää satutettaisi, ei mua autettu. Mikä se sellainen pelastaja on, joka antaa lapselle tapahtua sellaisia asioita, joita itse olen kokenut? Miksi hän auttaisi minua nyt, kun ei auttanut silloinkaan?


      • jari-pekka-65
        JJjaJ kirjoitti:

        Mä en uskalla enää luottaa Jumalaan. Pienenä kun luotin ja ruokoilin apua, ettei mua enää satutettaisi, ei mua autettu. Mikä se sellainen pelastaja on, joka antaa lapselle tapahtua sellaisia asioita, joita itse olen kokenut? Miksi hän auttaisi minua nyt, kun ei auttanut silloinkaan?

        Ei Jumala luvannutkaan, että elämä olisi inhimillisesti pelkkää myötämäkeä ja kaikki, jotka on vähänkin poikkiteloin, potkittaisiin pois tieltä. 1. Piet. 4:14.

        Mutta siitä huolimatta Jumala sanoo näin;

        Matt.5:10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
        11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
        12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.

        Matt. 5:44, Room. 12:21


      • valintaasikunnioittaen

        Junan alle jättäytyminen on yleensäkin tehokas ja toimiva itsemurhatapa, yksi maailman yleisimmistä itsemurhakeinoista ympäri maailmaa. Tässäkin voi epäonnistua jos sen tekee väärin, yleisin virhe on että junan törmätessä ihmiseen, henkilö kaatuu radan pituussuunnassa keskelle junarataa jolloin junan pyörät eivät osu ihmiseen tai junan pyörät osuvat vain henkilön käsiin tai jalkoihin ja henkilö menettää raajansa mutta selviää hengissä. Jos henkilö menee radalle poikittain niin että junan pyörät osuvat henkilöä päähän tai pään ja vartalon välille niin silloin henkilö poikkeuksetta kuolee. Junan pyörien ei siis tulisi osua ensimmäisenä vain henkilön käsiin tai jalkoihin jos henkilö varmasti haluaa kuolla mahdollisimman nopeasti. Junan pyörät pyörivät siinä radan pituus suunnassa olevia metalliraiteita pitkin.

        Muita vaihtoehtoisia tapoja löydät Googlen hakutuloksista jo ensimmäisen sivun linkeistä kun pistät Googleen hakusanat: alt.suicide.holiday Methods FAQ


    • JJjaJ

      En todellakaan aio odottaa sitä, että lopussa kiitos seisoo. En halua kärsiä enää yhtään päivää. Mun koko elämäni on ollut aivan perseestä. Missään en ole onnistunut, enkä näköjään tule onnistumaan. En osaa mitään. En kelpaa mihinkään. Mä lähden pois mahdollisimman pian viemästä yhteiskunnan varoja...

      • jari-pekka-65

        Vika ei olekkaan sinussa, jos et kelpaa. Muilla on silloin se asenneongelma. Jeesukselle kelpaat varmasti. Mistäpäin olet, jos saa kysyä?


    • perusta_ryhmä

      Kaikki on aina jotkin verrattuna johonkin. Sinulla on taatusti helpompaa kuin esim.Ihmisillä Syyriassa. Siellä ei kukaan suunnittele itsemurhaa, vaan yrittävät sinnitellä hengissä. Monia muitakin paikkoja maaimassa on, jossa ihmiset vaihtaisvat sinun kanssa osia riemumielin. Selvä, sinulla on dissiatiivinen häiriö.Olet aikoinaan kehittänyt sen selvitäkseis jostakin , joka olisi ollut ylivoimaisen kauheaa muuten.Olet leikannut sen kauheuden erilleen ja nyt sitten jossakin muodossa jatkaa oloaan. Suomeen tulleilla mamuilla on samantapainen tilanne:useilla on takana pahasti traumatisoneita asioita, jotka täytyy pitää erillään, jossakin mielen piilossa.Sen sijaan, että huutelet tsemurhakeinojen perään, rupea huutelemaan olisiko muita, joilla on sama dg.: dissosiatiivinen persoonallisuushäiriö ja perustakaa oma FB-ryhmä. Te ymmärrätte parhaiten toisianne.

    • vsxst

      Voi saatana, saatiin uusi trolli tänne.

      • otan_kuin_todesta

        Mikäs rotta sinä olet.Hanki joku positivinen harrastus itsellesi.


    • olet-kelvoton

      et osaa mitään tehdä kunnolla.... oletko ihan oikea paskaloinen....

      • superselviytyjä

        Noinko äitimuori sinulle sanoo, voi,voi.


    • SomeoneElse

      Mulla on kyllä yks hyvä tapa päästä hengestään jonka ite meinaan toteuttaa, mut en sitä täällä kerro. Eikö sit sulle oo mitään muuta vaihtoehtoa? Vaikka seuraa tai muuta. Tätä mä itse kaipaisin, siis ymmärtäviä ihmisiä. Luulen että siitä vois olla apua mut eipä näy niin... Oon samaa mieltä ryhmän perustamisesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe