Olen myynyt kerrostaloyksiön välittäjän kautta. Sain selvityspyynnön kaupasta. Selvityspyynnössä on pari epäselvää kohtaa. 1) omistusaikana maksettu yhtiölaina. 2) perusparannusmenot.
Kun ostin asunnon siihen ei kohdistunut yhtiölainaa. Olen maksanut kaikki korjaukset saman tien pois ja en siirtänyt niitä yhtiölainaksi. Tarkoittaako kohta yksi, että minun tulee laskea yhteen kaikki omistusaikana maksatetut lainat esim viime marrakussa maksettu ikkunoiden uusinta 4000 € ?
Selvityspyyntö asunto-osakkeiden luovutuksesta
2
126
Vastaukset
- tutkitaan
Kyselyn tarkoituksena lienee myyntivoittoveron laskemiseksi tarvittavat tiedot.
Tässä linkissä käsitellään asiaa. Hyvä linkki myös sijoitusasunnon ostajille.
http://asuntosijoituskokemuksia.blogspot.fi/2014/10/yhtiolainan-verokohtelu.html
Myös muualta netistä löytyy aiheeseen liittyviä asiantuntijoitten kirjoituksia.
Verottajalta voi kysyä myös, ovat velvollisia neuvomaan. Hei!
Olet ymmärtänyt kohdan yksi oikein. Mutta sinun kannattaa olla yhteydessä selvityspyynnön lähettäneeseen virkailijaan, joka on perehtynyt luovutusvoitto/-tappiolaskelmaasi tarkemmin. Tai voit soittaa myös Verohallinnon palvelunumeroon /Palkan- ja eläkkeensaajat puh. 020 697 002 (arkisin klo 9-16.15 ppm/mpm).
Ystävällisin terveisin Tarja Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716