Hei,
Miten veronamaksykyvyn alentumisvähennys haetaan nykyään? Käytänteethän ovat muuttuneet aiemmasta.
Saisinko selkeät, vaihe vaiheelta- tyyppiset ohjeet?
Kiitos.
Veronmaksukyvyn alentumisvähennyksestä
4
<50
Vastaukset
- jkiukjlkjj
Muut vähennykset ja lisätietoihin mitä vähennystä ja millä perustein haet
- Aloituspostaaja
Mitäs jos tämä haetaan takautuvasti, haetaanko samalla tavalla vai onko tähän tullut muutoksia?
- ölopio
Aiemmille vuosille oikaisuvaatimuksena. Vuosi 2009 vanhin.
Hei nimimerkki ”Dolmio_paeva”!
Voit hakea vuoden 2014 veronmaksukyvyn alentumisvähennystä joko kirjautumalla Veroilmoitus verkossa -palveluun (http://www.vero.fi/fi-FI/VIV) tai esitäytetyn veroilmoituksen ilmoitusosalla.
Verkkopalvelussa löydät oikean ilmoittamiskohdan vaiheessa 2 Verotustietojen ilmoittaminen -> Ansiotuloista tehtävät vähennykset -> Veromaksukyvyn alentumisvähennys. Muutostilaan pääset ”Avaa” –linkin kautta. Sivun ohjeista löydät tarkempaa tietoa kyseisen vähennyksen ilmoittamisesta. Eteenpäin pääset liikkumaan sivun alalaidassa olevalla Jatka-painikkeella tai takaisin Edellinen -painikkeella.
Esitäytetyn veroilmoituksen ilmoitusosalla vähennys ilmoitetaan kohdassa 3.3. Muut vähennykset. Vähennys on harkinnanvarainen ja edellyttää erityistä syytä, esim. sairautta, työttömyyttä tai elatusvelvollisuutta. Vähennyksen enimmäismäärä on 1 400 euroa. Ilmoita kohdassa 15 (Lisätietoja), millä perusteella vaadit vähennystä ja sairauskulujen määrä. Säilytä tositteet itselläsi.
Aikaisempien vuosien verotukseen voit hakea oikaisua. Tästä linkistä löydät ohjeet: http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Muutoksenhaku
Ystävällisin terveisin Tarja Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1113607
- 643232
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832533
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422154- 972113
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121716