Kertokaapa kokemuksianne teidän perheenne kyläilytavoista.Minulla on todella alkanut ärsyttämään sukulaisten tupsahdukset meidän loma-asunnolle ilman että olen kutsunut.Olemme lähes 67 vuotiaita mieheni kanssa.Hän soittaa ilmoittamatta minulle mitään ja kutsuu sukulaisiaan,kaupat on kaukana,eikä ole tarjottavaa.Pidän vierailuista ja laitan kaikki tarjoilut viimesen päälle,kun olemme tosissaan kutsuneet ystäviämme.En pidä yllätysvieraista.Kyllä kotona pitää saada olla rauhassa.
Asian tekee vastenmieliseksi näiden miehen kutsumien yllärivieraiden suhteen se,ettei mieheni ns rikkaa ristiin vieraiden eteen.Asiasta on keskusteltu.
Mukavien ihmisten kanssa on hauska seurustella ja nautttia hyvästä ruuaasta,jotka myös kutsuu vastavierailulle,mutta helvetin tyhmät sukulaiset on oma lukunsa.
Kyläilyt teillä
40
70
Vastaukset
Taitaa olla parempi että kiukuttelet yksin.
Tällä tuskin kukaan tuntee miestäsi.
Saati sukuasi.
H.Vanha suomalainen sananlaskukin sanoo että talo elää tavallaan vieras tulee ajallaan.
Minulla on periaatteena että kotini ovet ovat aina auki tutuille ja vähän vieraammilekin; jos ovat yllätysvieraita niin tarjoilu voi olla sen mukaista (ylläri ylläri kahvia kupponen tai viiniä lasi, kakut ja pullat on kaupassa ja paistit juoksee vielä metsässä ;).Tää oli hyvä kommentti, just piti sanomani että aloittaja vois kouluttaa vähän sukulaisiaan että jos haluavat jotain muuta kuin kahvia, niin tuokoon mukanaan. Vähän se vaatii oman mielen kouluttamista, jos on tottunut panemaan parastaan. Mutta jos ei saa muita muutettua niin se taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
Meillä on suuri keksipurkki jonka aina pidän täynnä. Helpottaa näissä yllärivieraissa. Sinne kun survoo heti uutta päälle ennen kuin pohja pilkahtaa, voi olla mielenkiintoisia yksittäiskappaleita täynnä pohjalla :)) Ainakin näkee mikä on ollut paha keksi.hmp.f kirjoitti:
Tää oli hyvä kommentti, just piti sanomani että aloittaja vois kouluttaa vähän sukulaisiaan että jos haluavat jotain muuta kuin kahvia, niin tuokoon mukanaan. Vähän se vaatii oman mielen kouluttamista, jos on tottunut panemaan parastaan. Mutta jos ei saa muita muutettua niin se taitaa jäädä ainoaksi vaihtoehdoksi.
Meillä on suuri keksipurkki jonka aina pidän täynnä. Helpottaa näissä yllärivieraissa. Sinne kun survoo heti uutta päälle ennen kuin pohja pilkahtaa, voi olla mielenkiintoisia yksittäiskappaleita täynnä pohjalla :)) Ainakin näkee mikä on ollut paha keksi."humps"
Minusta minun kommenttini on parempi.
Minä sentään olin huolissani aloittajan miehestä ja suvusta.
En itsestäni.
H.hunksz kirjoitti:
"humps"
Minusta minun kommenttini on parempi.
Minä sentään olin huolissani aloittajan miehestä ja suvusta.
En itsestäni.
H.Olihan sun kommentti myös hyvä, mutta tämä kana osasi jotenkin samaistua enemmän tuon kyyhkysen kanssa. Sun siivet ovat liikaa metallia.
- IstukaaOlkaaHyvä
Mun loma paikassa ei ole kutsuvierasnäytäntöjä. Jokainen kukin saa tulla ajallaan ja tavallaan ja mielellään yllättäen. siitäpä on hyvä alkaa seurustella ja nauttia hyvästä ruuasta (pallogrillissä pökerrytettyjä makkaroita), viiniäkin ja kaljaa saa vieraat ottaa omista pulloistaan, joskus harvoin löytyy omastakin takaa vierasvaraa, itse kun en käytä päihteitä.
Saa vieraat osallistua talkoisiinkin jos huvittaa. Jos ei huvita, en hauku edestä enkä perästä ja saunoakin saa. Harvapa kukaan jää pidemmäksi aikaa. Piipahduksien puitteissa on kaikki sujunut.
Yllätysvieraat ovat 90 % varmuudella paikkakuntalaisia, tutuiksi tulleita. Joskus, harvoin sekin, sovitaan sopimalla, että istutaan persehet penkkiin ja grillataan ja syödään ja pidetään ilmaa ja iltaa. Silloin käyn kyllä paikallisessa Alkossa, olisi noloa jättää vieraat kuivin suin.
Juu ja kahvit ja tee ja limu ja keksit ja kakut ei lopu melkein koskaan (ellen itse ole niitä syönyt), että pikatarjontaa löytyy.
Lomamökki (paikka) on lomapaikka, ja nimenomaan rento sellainen. Kaikenlaiset teennäisyydet ja etiketit ovat ihan rehellisestä perseestä. Mitä kulahtaneempi arkiolemus, sen rennompi ja avoin on ihminen.- myllymatti
Juuri näin !
- ö-Öö
Kutsumattomat vieraat ei pääse sisään, ainoastaan poikkeustapauksissa.
Tarkoittaa, että on jotain asiaa. asia hoidetaan, kahvit ehkä päälle, häipykööt.
Kyllä nykyaikana tapaamisista pitää sopia. Ihmisillä aikataulunsa ja kalenterinsa, täysipäiset tajuaa sen itse. Jos tapaaminen ei sovi, se siitä.
Kaupungissa toimii täydellisesti, pöndeläiset hankalampia. Maalla olettavat, että kaikilla samanlainen rytmi ja aikatauu, iltalypsyn tai kirkonmenojen jälkeen jonnekin naapuriin juoruamaan... ei käy. Ja kyllä pöndelläkin suuri osa ihmisitä tajuaa asian. Vaan sitten on net, että jos kieltää, tai paiskaa pihalle, lähtevät sitten kaikkialle muualle juoruamaan ja kohteenhan tietää >:/
Tsadissa hyvä systeemi seinänaapurin kanssa. Käydään vuorotahtia vieraissa. Joka toinen vuosi niillä, sitten niiden vuoro käydä meillä :D Muuten voi jutella ohikulkiissaan pihalla tms.
=DW= - ei.kyläilyä
Minä en kyläile missään enkä kutsu ketään kotiini kuin poikkeustapauksessa. Tapaan ihmisiä asunnon ulkopuolella. Asunto on vain koppi, jossa nukutaan ja vaihdetaan vaatteita. Siististi sohvalla seurustelu ei-mistään ei ole minun juttuni.
- ö-Öö
Suunnilleen noin.
Yks juttu. Kaupungeissa kuitenkin pienet asunnot, jos tapaa ihmisiä, ei mielellään kotona, paljon parempi ja helpompi sopia tapaaminen kahvilaan tai paariin tai stockkan kellon alle. Kaikki sen tajuaa.
Pändellä eivät tajua, että jos ihminen mökillään, se nimenomaan on mökillään, omat hommelit ja mökissäkin paljon tekemistä, itellä yleensä siellä kiireempää, kuin tsadissa. Pöndellä ei ole tapaamispaikkoja, sitten ei tavata, jos ei sovita kotikäyntiä. Joku iso maatalo parempi kylästelypaikka. Niissä enemmän rutiineita, just vaikka iltalypsy ja paljon tilaa, ei häiritse koko perhettä, jos jonkun kanssa juttelee hetken. Mutta pienissä asunnoissa se on koko perheen häiriö, jos joku änkeää ovikello plimputtelemaan.
Mutta vieraita ylivoimaisesti keljuimpia on ilmaisen hotellin toiveessa änkeävät. Etenkin ulkomailla patitt, aina kun joku puolittu oli tulossa lomamatkalle, aina otti yhteyttä ja iömoitteli matkastaan jne. Ja sitten olisi aina pitänyt säästää sen hotellikuluissa majoittamalla ne kotiinsa ja tietenkin täydet hotellipalvelut päälle. Lisäksi hoitaa nähtävyyksien kiertelyt, kaikki tulkkaukset jne Net kun kuvitteli, että sitä mekin ollaan vaan lomailemassa siellä vuositolkulla ja halutaan pilettää mahdollisimman paljon kaikkien turistien kanssa >:/
=DW= - flegu
ö-Öö kirjoitti:
Suunnilleen noin.
Yks juttu. Kaupungeissa kuitenkin pienet asunnot, jos tapaa ihmisiä, ei mielellään kotona, paljon parempi ja helpompi sopia tapaaminen kahvilaan tai paariin tai stockkan kellon alle. Kaikki sen tajuaa.
Pändellä eivät tajua, että jos ihminen mökillään, se nimenomaan on mökillään, omat hommelit ja mökissäkin paljon tekemistä, itellä yleensä siellä kiireempää, kuin tsadissa. Pöndellä ei ole tapaamispaikkoja, sitten ei tavata, jos ei sovita kotikäyntiä. Joku iso maatalo parempi kylästelypaikka. Niissä enemmän rutiineita, just vaikka iltalypsy ja paljon tilaa, ei häiritse koko perhettä, jos jonkun kanssa juttelee hetken. Mutta pienissä asunnoissa se on koko perheen häiriö, jos joku änkeää ovikello plimputtelemaan.
Mutta vieraita ylivoimaisesti keljuimpia on ilmaisen hotellin toiveessa änkeävät. Etenkin ulkomailla patitt, aina kun joku puolittu oli tulossa lomamatkalle, aina otti yhteyttä ja iömoitteli matkastaan jne. Ja sitten olisi aina pitänyt säästää sen hotellikuluissa majoittamalla ne kotiinsa ja tietenkin täydet hotellipalvelut päälle. Lisäksi hoitaa nähtävyyksien kiertelyt, kaikki tulkkaukset jne Net kun kuvitteli, että sitä mekin ollaan vaan lomailemassa siellä vuositolkulla ja halutaan pilettää mahdollisimman paljon kaikkien turistien kanssa >:/
=DW=Ylivoimaisesti harmittomimpia ovat loma-asunnollamme vierailevat. Yllätyksenä ei ole tullut kukaan. Tulijat ovat olleet aina ikäluokkamme pariskuntia. Olen näyttänyt paikat ja lähiympäristön sekä sopinut pelisäännöistä.
Kummankin makuuhuoneen kynnys on pyhä raja jota ei ylitetä kuin kutsusta johon on oltava hyvä syy. Seurustelu ei ole velvollisuus mutta aina on ollut yhteistä aikaa ja aihetta.
Sisällä tupakoinnista ei ole tarvinnut edes sanoa.
Syötävät ja juotavat hankitaan yhdessä ja laskut maksetaan puoliksi laskematta sitä mitä kukin syö tai juo. Kuivakaapit ja jääkaappi kaikkien vapaassa käytössä.
Tähän mennessä ei ole tullut yllätyksiä paitsi yhden kerran lähtösiivouksesta. Kaikki muut osallistuivat lähtösiivoukseen vähintäänkin omalla osuudellaan mutta yksi pariskunta poistui latkimaan olutta ja olivat lähellä myöhästyä kentälle lähdöstä. Olin juuri nostamassa heidän laukkujaan rappukäytävään kun herrasväkin suvaitsi ilmestyä paikalle.
- tulisijo
Kaiken kivoimpia on naisvieraat yksinäiselle miehelle he ajattelee jos kävis auttamassa mies rukkaa.
Kas kummaa, aikoinaan kun huikkaa otettiin, niin vieraita lappoi kotona ja mökillä :) Kun huikat hiljalleen jäi pois, kävi vierailijoiden samoin, oli ilmeisesti tylsää?
- ilmanpyytämättä
Viinalla oli vaikutus kutsumattomiin vieraisiin kyllä sana kierti ja ovi kävi.
- ö-Öö
Itelläkin oli aikanaan samaa ongelmaa.
Jostain ihmeestä kylän "vanhat tutut" hokas, että meitsi paikalla. Yllätysvieraita alkoi käymään turhan paljon. Ite puolestani hokasin asian ja ostin keppanan lisäksi aina laatikon alkoholitonta tai ykköstä, muut juomat pidin visusti kaapissa. Kun vieras tuli ja suu nappasi, tarvosin kahvia tai mehua. Ja jos oli itellä keskari pöydällä, kävin hakemassa vieraalle alkoholittoman.
Sitäpaitsi, ykkönen hyvää juomaa ruohoa leikatessa, ei mene liikaa päähän. Kehnoja kokemuksia elefanttioluesta.
Kyllä ne siitä oppi muutaman kerran käytyään, ei ole moniin vuosiin käyneetkään enää.
=DW= - 1eero
ö-Öö kirjoitti:
Itelläkin oli aikanaan samaa ongelmaa.
Jostain ihmeestä kylän "vanhat tutut" hokas, että meitsi paikalla. Yllätysvieraita alkoi käymään turhan paljon. Ite puolestani hokasin asian ja ostin keppanan lisäksi aina laatikon alkoholitonta tai ykköstä, muut juomat pidin visusti kaapissa. Kun vieras tuli ja suu nappasi, tarvosin kahvia tai mehua. Ja jos oli itellä keskari pöydällä, kävin hakemassa vieraalle alkoholittoman.
Sitäpaitsi, ykkönen hyvää juomaa ruohoa leikatessa, ei mene liikaa päähän. Kehnoja kokemuksia elefanttioluesta.
Kyllä ne siitä oppi muutaman kerran käytyään, ei ole moniin vuosiin käyneetkään enää.
=DW=Tuttua oli vielä joku vuosi sitten, kyllä saivat tietoon ny se ratkennu nii tulivat oikein porukalla kahtomaan, aamusella piti hätistellä pois.
Joo se oli sitä aikaa nyt olen aika raitis, harvoin käy enään vieraita kun yksin jäin. Vielä käy tuttuja pöytä vieraita pikaseen, voisitko vipata konkun kympin ohhoh sitte saa soitella millos meinoot maksaa.
- Hyväksikäytettävät
Eihän se ole tätä päivää,että ängetään toisen kotiin noin vain.Missäs ihmisellä on oma rauha ja vapaus ,jos ei kotonaan.Voi niitä naisparkoja,jotka menevat leskimiehiesten ilmaisiksi piiaksi.Mennään ,kun kutsu käy ja nautitaan.
Olen aloittajan kanssa tasan samaa mieltä!- mistä.näitä.tietää
Saattaa olla naisella olla auttamisessa jokin taka-ajatus kun puutteita on monia.
- Pois_tieltä1
Kyläilyt teillä
Kuka kyläilee teillä? Eikö ne ole tien tukkona tai jää pahimmillaan auton alle? - t.l
Ei ole mökkiä, mutta jos kutsumatta kotiini tulee, niin jutellaan ja parannetaan maailmaa, jos jotakin tarjottavaa on niin sitä sitten pöytään. Tosin yllätysvieraat tuovat useimmiten tarjottavan mukanaan, samoin teen ite, kun yhtäkkiä päätän piipahtaa jollekin "vieraaksi".
- e.rakko
En kyläile kenenkään luona eikä kukaan kyläile mun luona.
- Sen.siskolikan.veli
Sitä samaa meillä. Paitsi siskolikka tuosta kolmen kilometrin päästä vuoden-parin välein poikkeaa pikimmiten.
- siilimuori
Kyl on tapana sopia etukäteen vierailut. Se on kohteliasta ja samalla varmistaa et ollaan kotosalla. Viinanpersolla ei meille kukaan ole koskaan pyrkinyt, eikä toisinpäin.
- 1eero
Niin on, ei ole ikävä heitä, nykyään viihdyn hyvin yksin silloin tällöin joku juttelemassa tai minä jonkun luona.
- siilimuori
1eero kirjoitti:
Niin on, ei ole ikävä heitä, nykyään viihdyn hyvin yksin silloin tällöin joku juttelemassa tai minä jonkun luona.
Kyllä kyläilykulttuuri on hiipunut. Minunkin tulee käytyä lähinnä sisarusten perheissä ja tänään viimeksi äitimuoria moikkaamassa.vuorotyö rajoittaa sosiaalisia suhteita ja toisaalta kn on hälinässä päivän, viihtyy kotona erittäin hyvin. Tämä somekin verottanut kyläilyjä, kuulumiset voi vaihtaa netissä.
- e.rakko
siilimuori kirjoitti:
Kyllä kyläilykulttuuri on hiipunut. Minunkin tulee käytyä lähinnä sisarusten perheissä ja tänään viimeksi äitimuoria moikkaamassa.vuorotyö rajoittaa sosiaalisia suhteita ja toisaalta kn on hälinässä päivän, viihtyy kotona erittäin hyvin. Tämä somekin verottanut kyläilyjä, kuulumiset voi vaihtaa netissä.
Onneksi on tämä some, ei tarvitse lähteä mihinkään eikä kenenkään tulla "iholle".
- siilimuori
e.rakko kirjoitti:
Onneksi on tämä some, ei tarvitse lähteä mihinkään eikä kenenkään tulla "iholle".
Somekin kiva mutta ei tämä täysin korvaa tapaamisia face to face. Mukavien läheisten ihmisten kanssa on kiva vaikka kaffitella nokatustenkin. Tai vaikka kesällä terassilla.
Jaha...taas yksi näitä ja sitten suomalainen otti kirveensä ja lähti ylävirtaan- jttuja. Olemme epäsosiaalista kansaa, ei mahda mitään.
- ent.siivoojaparka
Minulla on ollut avointen ovien päiviä kolme kuukautta. Vähänkin alkaa jo ottaa pottuun, kun ei tunne olevansa enää kotonaan. Olkaa hyvillänne, jos joku edes soittaa ovikelloa tullessaan eikä tarvitse herätä siihen, kun joku vieras ihminen vain repäisee makuuhuoneen oven auki ja pyytelemättä anteeksi tai toivottamatta hyvää huomentakaan alkaa puhumaan omista työasioistaan.
Normaalisti tuttavapiirini on aika sekalaista seurakuntaa. On niitäkin jokunen, jotka tulevat vain soittamaan ovikelloa. Jos haluan olla omassa rauhassani, niin silloin en avaa, enkä mene edes katsomaan kuka siellä on. Muuten ovat tervetulleita omalla vastuullaan.
Sitten on niitä (ehkä tätä sorttia suurin osa), jotka täälläpäin liikkuessaan soittavat tai lähettävät tekstarin vähän ennen tuloaan. Omalla vastuullaan tervetulleita nekin tai sitten ei. Aina minulla on oikeus sanoa, että ei se nyt käy.
Hankalimpia ne vieraat, jotka jo viikkoja ennen ilmoittavat tulostaan. Silloin tulee paineita, että pitäisi olla kämppä vieraskunnossa ja jotain tarjottavaakin. Uh, hui!
Lapsillani on kummallakin avain luokseni kaiken varalta, jos satun potkaisemaan tyhjää, etten jää haisemaan tänne. Minulla on avain heidän luokseen siltä varalta, jos vaikka hukkaavat avaimensa tai tulee jotain muuta. Silti meillä on kirjoittamaton sääntö, että emme toistemme luona vieraile koskaan kutsumatta tai kysymättä hyvissä ajoin sopiiko tulla.
Toivottavasti aloittajaa lohdutti tieto siitä, että huonomminkin voi olla kuin hänellä. En käy ikinä kylässä. Eikä luonani juuri muita kun veljeni perheet ja tietysti tyttären perhe.
Näen ihmisiä muuten, käydessäni syöttämässä miestä hoitopaikassa jutellaan hoitajien kanssa. Käyn kerran viikossa terkkarin kuntosalilla, siellä näkee muita ihmisiä. Taloyhtiön kokous oli eilen, siellä kuuli riitelyä tarpeeksi ensi kertaan asti.
Kuten Paloma kirjoitti, emme ole sosiaalisia. Nuorempana enemmän mutta iän myötä aina vain vähemmän kaipaa kontakteja muihin. Paljon kirjoitetaan vanhusten yksinäisyydestä, moni ei tule ajatelleeksi että voi olla vanhuksia jotka tykkää olla yksin. Itse en tykkäisi jos vanhuksena ollessani joku innokas auttaja tulisi ulkoiluttamaan minua kysymättä. Tunnen muutamia jotka haluavat olla rauhassa, kunhan huolehditaan asioista joihin eivät itse enää pysty. On tietysti yksinäisyyttä joka ei ole vapaaehtoista, se on surkeaa.- flegu
Meille voivat tuttavat ja sukulaiset tulla normaaliin valvonta-aikaan ilman mitään ennakkosopimusta. Joku ohikulkumatkalla, oleva pitempimatkalainen varmistaa hieman ennen tuloa puhelimitse meidän paikallaolomme.
Emme keskeytä omia touhujamme mutta saatamme kiirehtiä niitä. Emme koe velvollisuudeksemme kestitystä. Tarjotaan mitä sattuu olemaan.
Joskus on sattunut, että ollessani pihapuuhissa ovat vieraat pöllähtäneet paikalle. olen kertonut mitä olen tekemässä ja osoittanut vapaata lapiota saatesanoilla, että kahden tehden tulee nopeammin valmista. Muutaman muodollisen lauseen ja kohteilaiden anteeksipyyntöjen kera ovat vieraat poistuneet. Selvä peli.
Vapaa-ajan asuntomme vieraat olen selvittänyt ylempänä. Siskoni joka on yleensä vieraanvarainen ja hyvä emäntä sanoo että lähetystyöntekijäystävät kertoo että jossain ambomaalla annetaan vieraille kuokka käteen kolmantena päivänä. Minä yleensä saan tiskiharjan jo ensimmäisenä päivänä.
Asiasta kolmanteen: kuin monet teistä ottaa pölynimurin ja luutun esille jo ENNEN kuin vieraat ovat älynneet lähteä?- Korppis1
Minulla on yksi ystävä, joka häärää kotitöitä vaikka olemme sopineet tapaamisesta. Joten enpä ole enää vuosiin innostunut vierailuista joissä emäntä touhuilee omiaan ja huutelee kommentteja olohuoneessa istuville vieraille keittiöstä.
Mökillä pidän päivänselvyytenä, että viikonloppuvieraiden kuuluu ottaa osaa ruoanlaittoon, kattaukseen tai astioiden tiskaukseen sekä jälkien siivoukseen. - Korppis1
Korppis1 kirjoitti:
Minulla on yksi ystävä, joka häärää kotitöitä vaikka olemme sopineet tapaamisesta. Joten enpä ole enää vuosiin innostunut vierailuista joissä emäntä touhuilee omiaan ja huutelee kommentteja olohuoneessa istuville vieraille keittiöstä.
Mökillä pidän päivänselvyytenä, että viikonloppuvieraiden kuuluu ottaa osaa ruoanlaittoon, kattaukseen tai astioiden tiskaukseen sekä jälkien siivoukseen.Ps. sekä ruokien ja juomien kustannuksiin ; )
- Korppis1
Katsaus historiaan. Sunnuntaina kirkonmenojen jälkeen oli soveliasta mennä kylään. Lapsuudessa vietimme vanhempieni sisarusten luona kesiä (citylapset) korvessa maaseudulla. Naapurivierailut kuuluivat tapakulttuuriin. Sunnuntaina päiväkahvin aikaan oli sopivaan mennä kylään. Tarjoiluun kuului kahvia ja nisua. Istuimme pirtissä ison pöydän äärellä ja vaihdettiin kaupungin kuulumisia.
Nyt tavat ovat muuttuneet, vieraiden kanssa sovitaan vierailuajat. Mökkivierailut suunnitellaan viikonlopun yli. Eipä ole juurikaan ollut ongelmaa vieraiden tai vierailujen kanssa. Ilmoittamatta en mene kylään eikä odottamattomista vieraista ole tunkua.
Täällä Hollannissa sovimme aina ystäviemme kanssa milloin tulemme vieraisille tai milloin vieraita tulee meille. Usein tapaamme myös ystävieämme ulkona esim. ravintoloissa.
Tänään lauantaina emme odota vieraita. Meillä on huilipäitä vilkkaan menoviikon jälkeen. - Viatonsivullinen
Kavereiden kanssa mennään yhdessä syömään johonkin kivaan paikkaan, tai vain kahville. Saatetaan viihtyä jopa useampi tunti, jos ruokaillaan. Siinä tulee puhuttua taas kaikki tärkeät jutut. Kenenkään ei tarvitse häärätä, sen tekee henkilökunta. Kesä kun tulee moni kiva paikka aukeaa, satamassakin, siellä viihtyy vaikka koko päivän. Kyllä myös kutsun kotiin tuttavia, laitan aterian, katan
kauniit astiat. Tilanteiden mukaan, minulle voi tulla myös ilmoittamatta, kahvit voin kiehauttaa, voidaan jutella jos tulijalla on jokin asia. Pikkuasioita usein soitetaan ja tekstaillaan, elämä on sähköistä. Hyvä näin, en valita. Koska meillä ei ole "helvetin tyhmiä sukulaisia" kyläilykuviot sujuvat erittäin miellyttävästi. Talot elävät tavallaan ja ystävät, sukulaiset ja kaverit käyvät ajallaan. Jokainen saa myös halutessaan osallistua yhteiseksi hyväksi tarkoitettuun puuhailuun. - Olen joskus naureskellut, että jokainen voi itse päättää, kuinka hyvää palvelua saa meillä käydessään.
Meillä on tapana soittaa etukäteen ja tarkistaa, sopiiko poiketa kutsumattomalle vierailulle lähimaisemissa liikkuessa.
Aikaisemmin tutut saattoivat poiketa ja soittaa ovikelloa, mutta nykyisin on parempi soittaa puhelimella. Kotitalossani on monenlaisia tiloja, ja ovipuhelimeni ääni kuuluu vain omassa kodissa.- Hienotunteisuutta
On mukava huomata ,että monet ihmiset ovat tänäpäivänä hienotunteisia ja pyytävät kotiinsa vierailulle ,jos haluavat mukavasti vaihtaa mielipiteitä ja turista kaikesta maan ja taivaan välillä.Leppoisaa on silloin olla ,kun talonväki on saanut rauhassa laittaa makoisat tarjottavat,oli se sitten enempi tai vähempi.Tällainen olotila on rentouttava ja ilahduttava.Elikkä kutsu itse ensin mieluisat tuttavasi ,äläkä kutsu sinä itseäsi kylään ,koska kyllä ystävät tekee sen ,jos haluavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1921368
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52761- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253637Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä320614Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7595Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55589- 53584