Hei.
Teimme remonttia asuntoomme ja suurin osa laskuista tuli aviopuolisoni nimellä, vaikka maksoimmekin ne yhdessä. Onko minulla oikeus merkitä kotitalousvähennys itselleni? Vähennys jäi alle sen 2400€, joten pyydämme sitä ainoastaan toiselle. Onko väliä kumman nimellä laskut ovat? Asunto on minun nimissäni, mutta asumme siinä yhdessä.
Lisäksi kysymys matkakuluista. Olen vakituisessa osa-aikaisessa työssä (80%). Kuinka lasken matkakulut? Voinko vain käyttää tätä laskukaavaa 0,25 e x km x 11 kk x 22 pv ja ottaa siitä sitten 80%?
Kotitalousvähennys sekä matkakulut
verovuosi
1
102
Vastaukset
Hei ”verovuosi” ja kiitos kysymyksestäsi!
Avioparit voivat vaatia vähennystä haluamallaan tavalla. Kotitalousvähennys ei ole sidoksissa omistukseen vaan asunnon käyttötarkoitukseen. Kotitalousvähennys on vakituista asuntoa tai vapaa-ajan asuntoa varten.
Matkakulut tulee laskea toteutuneiden työpäivien mukaan. Ohjeen matkakulujen laskentaan löydät osoitteesta http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Matkakulut/Asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matkat
Ystävällisin terveisin,
Laura verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1107020- 954521
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524257Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493617- 513598
- 1923545
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242999- 492589
- 131964
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.191882