Sijoitin viime vuonna vaimon sukulaisen kehotuksesta erääseen pörssin ulkopuoliseen osakeytiöön kaksi eri kertaa melkoisen määrän rahaa. Joulukuun 31.päivänä tililleni oli tullut rahaa saatesanoina "Sinun osuutesi yhtiön tuloksesta". Mukana maksajana oli tietysti yhtiön nimi ja muut tiedot.
Otin eilen yhteyttä vaimon sukulaiseen ja kysyin, miten tuo minun osuuteni on ilmoitettava verotuksessa. Hän sanoi, että se on niin pieni, ettei siitä veroteta, kun yhtiö ei ole pörssissä. noteerattu. Onko tosiaan näin, että pörssin ukopuolisesta osakeyhtiöstä saatua tuottoa ei veroteta, jos se on pieni?
Siksi kysyn verottajalta, kuinka pieni on pieni?
Onko pörssissä noteeraamattomien yritysten osakkailla oikeus todella saada verottomana osinkoja vai mitä nimeä tuosta tilille tulleesta maksusta nyt itse kukin haluaa käyttää?
Mitä minun täytyy ilmoittaa verottajalle, ettei joudu leivättömän pöydän ääreen Berlusconin seuraksi?
Kyseinen yhtiö on Suomeen rekisteröity ja harjoittaa rehellistä toimintaa.
Ei-pörssiyhtiön osakkaan verotus
Yhtiömies
1
<50
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestä!
Ilmoita saamasi tulo veroilmoituksellasi muuna pääomatulona kohdassa 4.9. Selvitä lisätiedoissa, mistä yhtiöstä olet saanut tulon ja minkälaisia sijoituksia olet tehnyt yhtiöön. Verotustasi käsiteltäessä virkailija tutkii asiaa ja tarvittaessa pyytää lisäselvitystä joko sinulta tai kyseisestä osakeyhtiöstä.
Voit ilmoittaa tiedon myös sähköisesti: http://www.vero.fi/fi-FI/VIV/Sahkoiset_asiointipalvelut__Verohallinto
Ystävällisin terveisin Satu V. Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889