Olin alkuvuodesta kahdessa eri työpaikassa työvoimapoliittisessa koulutuksessa eli olin töissä korotetulla työttömyyskorvausella.Jälkimmäisestä työpaikasta sain määräaikaisen työsuhteen.
Eli voinko laittaa matkakulut myös tuosta työvoimapoliittisesta koulutuksesta vai kuinka tulee toimia?
Toinen kysymys olisi sitten ateriakorvausesta.Eli työpaikalla oli tarjolla maksua vastaan ruokailu.Voinko tässä tapauksessa vähentää ruokakustannukset?
Matkakorvaus ja ateriakorvaus
1
120
Vastaukset
Hei ”poopi” ja kiitos kysymyksestäsi!
Työvoimapoliittisen koulutuksen osallistuville maksetaan niin kutsuttua ylläpitokorvausta, jonka katsotaan kattavan puolet matkakuluista.
Joten jos olet saanut ylläpitokorvausta esim. 300 euroa ja matkakulut ovat vuodessa 1000 euroa, sinun tulee vähentää 300 eurosta puolet eli 150 euroa matkakulujen määrästä, jolloin ilmoitettavaksi osaksi jää 850 euroa. Lisätietoihin tulee antaa selvitys siitä, että olet vähentänyt ylläpitokorvauksen osuuden matkakuluista.
Jos työnantaja on järjestänyt työpaikkaruokailun, esimerkiksi työnantajan ylläpitämässä tai järjestämässä ruokalassa, sopimusruokalassa tai ruokalipukkeilla, ei sinulla ole oikeutta hakea ateriakorvausta. Ateriakorvausta saa hakea silloin jos työskentelet erityisalalla, eikä työnantaja ole järjestänyt ruokailumahdollisuutta. Lisää ateriakorvauksesta löydät osoitteesta http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_ohjeet/2014/Tulonhankkimiskulut_ansiotuloista. Ateriakorvausta käsittelevä kohta on 5.9.2
Ystävällisin terveisin,
Laura Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305