Matkakorvaus ja ateriakorvaus

poopi

Olin alkuvuodesta kahdessa eri työpaikassa työvoimapoliittisessa koulutuksessa eli olin töissä korotetulla työttömyyskorvausella.Jälkimmäisestä työpaikasta sain määräaikaisen työsuhteen.
Eli voinko laittaa matkakulut myös tuosta työvoimapoliittisesta koulutuksesta vai kuinka tulee toimia?

Toinen kysymys olisi sitten ateriakorvausesta.Eli työpaikalla oli tarjolla maksua vastaan ruokailu.Voinko tässä tapauksessa vähentää ruokakustannukset?

1

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ”poopi” ja kiitos kysymyksestäsi!

Työvoimapoliittisen koulutuksen osallistuville maksetaan niin kutsuttua ylläpitokorvausta, jonka katsotaan kattavan puolet matkakuluista.

Joten jos olet saanut ylläpitokorvausta esim. 300 euroa ja matkakulut ovat vuodessa 1000 euroa, sinun tulee vähentää 300 eurosta puolet eli 150 euroa matkakulujen määrästä, jolloin ilmoitettavaksi osaksi jää 850 euroa. Lisätietoihin tulee antaa selvitys siitä, että olet vähentänyt ylläpitokorvauksen osuuden matkakuluista.

Jos työnantaja on järjestänyt työpaikkaruokailun, esimerkiksi työnantajan ylläpitämässä tai järjestämässä ruokalassa, sopimusruokalassa tai ruokalipukkeilla, ei sinulla ole oikeutta hakea ateriakorvausta. Ateriakorvausta saa hakea silloin jos työskentelet erityisalalla, eikä työnantaja ole järjestänyt ruokailumahdollisuutta. Lisää ateriakorvauksesta löydät osoitteesta http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_ohjeet/2014/Tulonhankkimiskulut_ansiotuloista. Ateriakorvausta käsittelevä kohta on 5.9.2

Ystävällisin terveisin,
      Laura Verotiimistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10931
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      12
      3648
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      239
      2460
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      25
      2368
    5. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      3
      1700
    6. 194
      1255
    7. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1224
    8. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1180
    9. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      59
      1059
    10. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      77
      1009
    Aihe