Liitteiden lisääminen sähköiseen hakemukseen

kalenteripirkko

Hei,

Lähetin juuri sähköisen veroilmoitukseni. Missään vaiheessa ei tullut kohtaa, missä olisin voinut liittää valmiina olevat liitteeni. Miten saan ne lähetettyä jälkikäteen (sähköisesti tai postilla)? Vai tarvitaanko niitä ylipäänsä?

Kotitalousvähennykseen liittyen minulla on lomake 14A (samat tiedot olen toki täyttänyt jo sähköiseen veroilmoitukseen) sekä maksettu lasku.

Matkalaskuihin liittyen olisi selvitys, miksi olen oikeutettu käyttämään omaa autoa eikä julkista liikennettä (julkista liikennettä ei löydy).

3

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimieki

      Selityksiä varten sähköisessä lomkkeessa on tekstilaatikot, joihin kirjoitetaan selitystekstit. Eli toivottavasti kirjoitit siihen työmatkavähennyskohtaan että "julkista liikennettä ei ole"

      Samoja asioita, joita olet lähettänyt sähköisesti, ei lähetetä paperilla - yksi kerta riittää.

      Mitään laskuja tai kuitteja ei lähetetä.

    • liitteetveroilmoitukseen

      http://portal.vero.fi/public/default.aspx?contentid=21962&culture=fi-fi&contentlan=1#Voinkoliittlisselvityksiliitetiedostona
      "Voinko liittää lisäselvityksiä liitetiedostona?

      Voit liittää liitetiedostoja vain seuraavissa tapauksissa:
      •kotitalousvähennysvaatimus muussa ETA-valtiossa kuin Suomessa tehdystä työstä – Todistus ulkomaisen yrityksen verovelvoitteiden hoitamisesta Suomen veroviranomaisia varten (lomake 14C tai muu vastaava todistus)
      •matkakuluerittelyyn liittyvä lisäselvitys
      •tulonhankkimiskuluihin liittyvä lisäselvitys

      Pelkkää liitetiedostoa ei voi lisätä, vaan siihen on aina liityttävä kyseisen erittelyn tiedot. Yhden liitetiedoston enimmäiskoko voi olla 30 MB ja kaikkien liitetiedostojen enimmäiskoko yhteensä voi olla 50 MB. Sallitut tiedostomuodot ovat word, excel, pdf ja rtf.

      Liitetiedoston lisääminen: Valitse haluttu tiedosto omalta koneeltasi Selaa-painikkeella. Liitä valittu tiedosto Lisää liite -painikkeella. Jos tiedostomuoto on sallittu, palvelu muuntaa tiedoston pdf-muotoon. Tiedoston lataukseen ja muuntamiseen kuluva aika riippuu tiedoston koosta ja muodosta. Jos muunto epäonnistuu, saat virheilmoituksen. Tarkista tällöin, että tiedoston tiedostomuoto ja koko ovat oikeat. Tallenna tiedosto itse pdf-muotoon ja yritä liittämistä uudelleen.

      Liitetiedoston poistaminen: Voit poistaa liitetiedoston saman istunnon aikana Poista-painikkeella. Verohallintoon lähetettyjen liitetiedostojen poistaminen tai muuttaminen ei ole mahdollista.

      Ongelmia liitetiedostojen lataamisessa? Jos sinulla on ongelmia liitetiedostojen lataamisessa, huomioi seuraavat liitetiedostoa koskevat suositukset:
      •Kokorajaukset: ◦Liitetiedoston sivumäärä ja koko vaikuttavat liitetiedoston käsittelyaikaan. Vältä suuria tiedostoja.

      •Fontit: ◦Erikoisfontit dokumenteissa saattavat aiheuttaa ongelmia. Suositellemme käytettäväksi seuraavia fonttiperheitä: Times-Roman, Arial, Helvetica ja Courier

      •Muuta huomioitavaa ◦Tiedostot muunnetaan pdf-muotoon, joka saattaa muuttaa tiedoston ulkoasua. Muutoksia voi tulla esimerkiksi liukuvärjäyksien ja kuvakokojen yhteydessä. Suosittelemme pitämään asiakirjat yksinkertaisina, ilman erikoismuotoiluja.
      ◦Vältä dokumenteissa toiminnallisia ominaisuuksia, koska ne muuttuvat muunnettaessa tiedostoa pdf-muotoon. Toiminnallisia ominaisuuksia ovat esimerkiksi ◦automaattisesti täydentyvät kentät
      ◦tulostusalueet

      ◦Varmista ennen kuin lisäät tiedoston Veroilmoitus verkossa -palveluun, että tiedoston sisältö on luettavassa muodossa. Varsinkin excel-muotoiset tiedostot tulisi esikatsella ennen lisäämistä."

    • Hei nimimerkki "kalenteripirkko" ja kiitos kysymyksistäsi.

      Voit täydentää antamaasi sähköistä ilmoitusta aina viimeiseen jättöpäivään saakka netissä ja sen jälkeenkin sitten paperilla. Kotitalousvähennyksen liitteitä ei tarvitse toimittaa jollei niitä erikseen pyydetä.

      Kun olet kohdassa matkakulut aukeaa kenttä lisätiedot, joihin voit kirjoittaa selvitystä oman auton käytön perusteista.

      Ystävällisin terveisin

      Satu E verotiimsitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe