Miten pienestä tulosta oikeasti yleveroa ei peritä?
Miksi yleveron määrää ei ole kerrottu veroehdotuksessa? Pelkästään se pohjana olevan tulon määrä ja prosentti.
itsellä 8979 ja 0,68 antoi tuloksen 61e (2013)
Yle verosta
2
60
Vastaukset
- kohtuusjaoikeusko
Kyllä yleveron määrä on kerrottu verotuksessa erittelytiedoissa..
Yleveroa ei peritä; mikäli jää alle 50 euron eli tulot 7350 euroa vuodessa
tai alle. Ylevero on kyllä täysin väärin suunniteltu; nyt kokoomuslaiset isotuloiset esim 10 000 - 100 000 eur/ kk ansaittsevat maksavat saman verran kuin 2000 eur/ kk ansaitsevat eli päin vittua menee.. heidän pitäisi maksss tulojensa mukaan eli kun tulot 100 000 eur/ kk ansaitsevalla 50 kertaiset pitäisi myös maksaa yleveroa 50 x 143 euroa eli 7150 euroa Hei nimimerkki "pienitulo" ja kiitos kysymyksestäsi!
Yle-vero on 0,68 % ansio- ja pääomatulojen yhteismäärästä tai tätä suuremmasta yrittäjän ja maatalousyrittäjän työtulon yhteismäärästä. Yle-veroa ei peritä, jos tulosi ovat alle 7 500,00 euroa vuodessa. Yle-vero on vähintään 51 euroa ja enintään 143 euroa. Jos Yle-veron määrä olisi alle 51 euroa, sitä ei määrätä.
Löydät tietoa yleisradioveron perusteista sekä sen määrästä omasta esitäytetystä veroilmoituksesta. Yle-veron perusteet on kerrottu verotuspäätöksessä ja kohdassa: Yleisradioveron perusteet. Yle-verosi määrä on myös merkitty samalle sivulle ja kohtaan: Yleisradiovero.
Lisätietoa Yle-verosta löydät osoitteesta: http://vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Usein_kysyttya/Ylevero__usein_kysyttya
Keväisin terveisin
Päivi Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189