Hei
Työskentelen eri alalla kuin mihin olen aikanaan valmistunut. Nyt olen käynyt kursseja avoimessa yliopistossa tältä alalta (kauppatieteet). Olen myös ostanut näitä kursseja varten kirjallisuutta.
Voinko vähentää kurssimaksut ja oppikirjat palkkatuloista?
Jos käyn kurssin, jonka sisältö ei suoraan vastaa työtehtäviäni, mutta sisältyy niiden henkilöiden tutkintoon jotka normaalisti työtäni vastaavia tehtäviä tekevät, voinko vähentää kurssin hinnan ja oppikirjat?
Tulonhankkimisvähennys ja ammattikirjallisuus
1
100
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi !
Vähennyskelpoisina opiskelukustannuksina pidetään nykyisessä työtehtävässäsi tarvittavan ammattitaidon ylläpitämisestä ja täydentämisestä aiheutuneet menot.
Esim. tutkinnon suorittamiseen tähtääviä jatkokoulutuskuluja ei pidetä vähennyskelpoisina.
Kysymykseesi on mahdotonta vastata ilman tarkempia tietoja mm. peruskoulutuksestasi ja työtehtävistäsi.
Voit lukea opintokustannusten vähennyskelpoisuudesta ohjeestamme Tulonhankkimiskulut ansiotuloista, kohdasta 5.7 , siellä on linkki toiseenkin ohjeeseen http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tuloverotus/Vahennykset_ansiotulosta_ja_verosta/Tulonhankkimiskulut_ansiotuloista
Voit soittaa palkan- ja eläkkeensaajien palvelunumeroomme 02 697 002 mikäli Sinulla on vielä kysyttävää.
Ystävällisin terveisin Katja Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412389
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352218Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205- 131189