Evoluutioaatteen mukaan kaukainen isoisämme oli kivi - http://mikaeltorppa.puheenvuoro.uusisuomi.fi/195425-evoluutioaatteen-mukaan-kaukainen-isoisamme-oli-kivi
Sukupuu evoluutioaatteen mukaan johtaa kiviin
40
300
Vastaukset
- HiskiJaNaapurinKissa
Tonimikaelista on erittäin helppo uskoa että hänen esi-isänsä on tosiaan ollut kivi - eikä sen etunimi ole missään tapauksessa ollut Aleksis.
- jooppajoo
Onkos ttorppa keksinyt myös sitten tuon evoluutioaatteen? Kiva tarina, joo, mutta ei mitään muuta kuin keksitty tarina.
- jooppajoo
Vilkaisin tuota videotakin ja kuinkas ollakaan, Kent Hovind sieltä tuli esiin omalla keksityllä tarinallaan.
Jummalaare, tässähän näitä kreationistisatuseppiä on jo läjäksi asti.
- mitä_minä_juuri_näin
En ole varma olenko ikinä kuullut mitään typerämpää... Kai tuo joihinkin heikkolahjaisiin sitten uppoaa..
On aika surullista, että Torpalla on missio nolata itsensä kroonisesti ja ilman minkäänlaisia estoja. Siis onhan se ulkopuolisista hupaisaa, mutta munata nyt itseään omalla nimellään vuodesta toiseen – jotenkin ikävältä se tuntuu.
Esi-isäkin on hänellä isoisä... voi hyvänen aika sentään. Torppa on totisesti "erinlainen".
Miten minulla onkaan aavistus, että Torpan ottoisoisät Leisola ja Reinikainen oikein kannustavat Tonia tähän hölmöilyyn. Jostain hänen täytyy saada sylin täydeltä myönteistä palautetta kun kerran näitä jaksaa, ja ekana mieleen tuleva taho on juuri tuo härmäläisen kreationismin Batman ja Robin -voimakaksikko.- Mehujanne
Kyllä tuo Torppa on hauska heppu.
- poikkar
Melkein yhtä hauska kuin evoluutioteoria :D
- mitä_minä_juuri_näin
poikkar kirjoitti:
Liitten edelliseen kommenttini: Nyt näin Helluntalaisen Poikkar-nimimerkin kommentin ja se on tyhmin kaikista. KUKA SAATANAN Lusikkapenis papinsuussa, voi kuvitellla jotain ja jättää juttunsa perustelematta. Ääliö Jeesuksennussija! pelle! tyhmä heh heh pälli! hikitissi! mitä_minä_juuri_näin
- Ewokki
poikkar kirjoitti:
On todella koomista että taikatempuilla luomiseen uskovat kyseenalaistavat evoluutiota ja sen todisteiden perusteita kun itse eivät kykene selittämään miljoonien ja jopa miljardien vuosien kerrostumista löytyviä dinojen, ammoniittien ja trilobiittien ja muiden kummallisuuksien fossiileita koska heidän satukirjassaan ei ole mitään mainintaa niistä.
Ilmeisesti satujen sepittäjiltä unohtui uuden uljaan uskonkiimassa tällaiset perustavaa laatua olevat todisteet jotka lopulta kumoavat heidän uskomuksensa.
t-torppa, Jyrbä ja Obadja joutuvat pölistelemään olkiukkojaan hamaan kuolemaansa saakka. - Krevo
"Jumalalle yksi päivä on kuin tuhat vuotta"(Pietari)
Tämä lasku menee vielä pitemmälle: 3,833 mrd vuotta/200 mrd galaksimme tähteä on seitsemän päivää, eli Jumalan kolminaisuudelle on yksi päivä kuin 547 571 429 vuotta. "Pyhä kolminaisuus siis koroittamassa 1000 vuotta kolmanteen... Pyhä kolminaisuus todella on Pyhä: Isä, Poika ja Pyhä Henki, Pituus, Leveys ja Korkeus, tai aika, kiihtyvyys ja tiheys, tai >,< ja =. Ja urheilussa palkintosijat. - Krevo
"Jos ajan pistää kolmiulotteisenajuurena janalle, yksi niistä muuttuu kiihtyvyydeksi ja ilmaantuu liike ja matka. Kuitenkin aikaa tuohon menee vain sen yhden aikajanan verran. Aika^3 = matka, mikäli Aika^2*aika = aika^2*kiihtyvyys/2. Ja se per kaksihan tuossa yllä oli siinä, etttä se aik oli yhdelle päivälle "puoli miljardia vuotta" Jos yksi päivä on puolimiljardia vuotta, on enkeleitä ja Jumalia rinnakkain olemassa ollut 547 571 429*365,2425 = 1 999963577*10^11 eli 200 miljardia. ÖÖ, miten siitä tuli sama kuin tähtien määrästä?
- joo-0
"Evoluutioaatteen mukaan kaukainen isoisämme oli kivi"
Kreationismiaatteen mukaan kaukainen isoisämme oli maan tomu.- Krevo
Ruumis on hengen temppeli. Ruummiime on tehty maan tomusta, mutta hengen informaatio ja logiikka on muistiinpantu kirjaimin, symbolein ja merkein. "Taivas ja Maa katoavat, mutta Minun (ja Sinun) sanasi eivät katoa"(Jeesus). "Valehtelevat ja pilkkaavat sanat palavat kuin räjähdysaine tulessa." Henki on kestävin olemassaolo, koska se on tallennettu pienemmällä kantaluvulla kuin maan materiat. Ruumis ei ymmärrä mitään, mutta ruumis pitää ymmärtäväisen hengen ja himoitsevan "lihan" riidoissa. "Henki haluaa toista kuin ruumis, ja ruumis haluaa toista kuin henki."(Jeesus). "Mutta kurja se sielun tunne, joka on riippuvainen ruumiin nautinnoista". "Älyn loin nautintoa tuottamaan"(Ruuben, patriarkka)
- AKIV
Lainaa
Kreationismiaatteen mukaan kaukainen isoisämme oli maan tomu.
EI, vaan se oli vain raaka-aine ruumiilleen. Materialistille se kelpaa "Isäksi". Jumala on Isämme, mutta eräistä, jopa oman kansansa usknnollisista johtajista Jeesus sanoi,:"Teidän Isänne on Saatana - hänen himonsa te haluatte tyydyttää." Minun Isäni on Jumala. Raamattuhan sanoo, etttä Aadaminkin oli, kaikki siinä välillä olivat Saatanasta, js eivät tunnistaneet Jumalaa Isäkseen. Mikä on oman biologisen Isämme osuus tuosta Jumaluudesta? Ei kovin suuri, olisimme syntyneet muuhun perheeseen, tai jääneet Jumalan enkeleiksi, jos Hän ei olisi nussinut. - joo-0
AKIV kirjoitti:
Lainaa
EI, vaan se oli vain raaka-aine ruumiilleen. Materialistille se kelpaa "Isäksi". Jumala on Isämme, mutta eräistä, jopa oman kansansa usknnollisista johtajista Jeesus sanoi,:"Teidän Isänne on Saatana - hänen himonsa te haluatte tyydyttää." Minun Isäni on Jumala. Raamattuhan sanoo, etttä Aadaminkin oli, kaikki siinä välillä olivat Saatanasta, js eivät tunnistaneet Jumalaa Isäkseen. Mikä on oman biologisen Isämme osuus tuosta Jumaluudesta? Ei kovin suuri, olisimme syntyneet muuhun perheeseen, tai jääneet Jumalan enkeleiksi, jos Hän ei olisi nussinut.Saivartelua.
- Sivustatarkkailija
AKIV kirjoitti:
Lainaa
EI, vaan se oli vain raaka-aine ruumiilleen. Materialistille se kelpaa "Isäksi". Jumala on Isämme, mutta eräistä, jopa oman kansansa usknnollisista johtajista Jeesus sanoi,:"Teidän Isänne on Saatana - hänen himonsa te haluatte tyydyttää." Minun Isäni on Jumala. Raamattuhan sanoo, etttä Aadaminkin oli, kaikki siinä välillä olivat Saatanasta, js eivät tunnistaneet Jumalaa Isäkseen. Mikä on oman biologisen Isämme osuus tuosta Jumaluudesta? Ei kovin suuri, olisimme syntyneet muuhun perheeseen, tai jääneet Jumalan enkeleiksi, jos Hän ei olisi nussinut.Tuulelta vaan vastauksen saan.
Se sama tuuli löyhytteli muinoin yhmisen muotoiseksi muovattua savimöykkyä ja nykyään kreationistien huulia.
Vaan ei minkäänlainen aineettoman ruumiin hönkäily tee savimyökystä elävää, vaikka kreationistit toistelesivat väitettä vuosituhansia. Eikä suulen löyhyttelemiltä kreationistihuulilta saa järjellistä lausetta vaikka odottelisimme vuosituhansia. - hawkinninkaveri
saivartelua
- KATin_haamu
Ja mistä tomu on peräisin? Kivistä jotka ovat jauhautuneet.. Eli kivestä !
- Nerddi
Tomu on peräisin binäärisestä ajattelusta.
- MTK_huippuasiantuntija
Jumala loi tomun, hiekanjyvän, kiven, kallion juuri sellaiseksi kuin ne ovat. Yksitellen ja erikseen. Kuten eläinlajit. Kivet eivät olleet ehtineet jauhautua tomuksi Aatamin aikoina. Muistakaa tämä MTK:n totuus seuraavan kerran kun käytte hiekkarannalla.
MTK:n totuudenmukainen fakta on myös se, että kivi oli ihmisen kaukainen isoäiti eikä isoisä.
- Reddington
Torppa on kyllä itse vahva todiste siitä etteivät kaikki ole ainakaan älyllisesti sieltä kiven tasolta kehittyneet...
Onko Mikael Torppa trolli? Vai oliko tässä sittenkin kysymys siitä parodiahorisontista?
- HawkStephensfink
Katselin minäkin tuon Kent Howindin jutun. Tunnustan, että aloin katsella lähinnä vain huvittuakseni, mutta hämmästyksekseni mieleni muuttui sellaisen helppoheikin itsekehua seuratessani. Hyvin oli tarinansa opetellut, ei siinä mitään. Tuloksena oli kuitenkin se, että ensimmäistä kertaa todella huomasin kuinka kammottavan huteralla pohjalla kreationismin todella täytyy olla että on turvauduttava moiseen temppuiluun.
Aikaisemmin olin lievästi närkästynyt kreationistien juttuja kuunnellessani ja paheksuin argumentteja siksi, että ne edustivat minun mielestäni älyllistä epärehellisyyttä. Niinhän ne tavallaan edustavatkin, mutta asenteeni on nyt kehittynyt - kiitoksia aloittajalle.
Ensimmäistä kertaa minun käy kreationisteja vilpittömästi sääli.- Vitsimitäääliöitä
Parasta olisi pitäytyä MTK:laisessa tieteessä, niin ei tarvitsi sääliä muita kuin itseään siitä että oli niin kovin helposti nenästävedetty ufo-roska-dna hikitissiuskovaksi huijattu, tyhmä.
- HawkStephensfink
Vitsimitäääliöitä kirjoitti:
Parasta olisi pitäytyä MTK:laisessa tieteessä, niin ei tarvitsi sääliä muita kuin itseään siitä että oli niin kovin helposti nenästävedetty ufo-roska-dna hikitissiuskovaksi huijattu, tyhmä.
Ei ole mitään MTK:laista tiedettä, mutta kerro toki lisää kotioloistasi.
- ootte
Noup
"teoria että keitto ja kivi olisivat ihmisen kaukaisia isoisiä ei saa tukea kokeellisista luonnontieteen havainnoista sillä koskaan ei ole havaittu että ihminen voisi lisääntyä muunkuin ihmisen kanssa. Täten tiukat faktat ovat tätä materialistista uskomusta vastaan."
Ei ole todellista että tuo jantteri yrittää pokkana väittää että tieteilijät olisivat kokeilleet naittaa ihmisen "keiton" tai "kiven" kanssa, ja koska homma ei onnistu, ne eivät millään voi olla ihmisen sukulaisia.
Jospa torppa onkin uskovaksi tekeytyvä trolli? Hän kun on mestari loihtimaan absurdeja uskovaisväitteitä ja saamaan uskovat naurunalaisiksi kerta toisensa jälkeen.
Jos taas torppa on ihan aito uskovainen, hän on kyllä sellainen aasi että oksat pois. Puhuva aasi.- Krevo
Joo, ruumiimme koostuu atomeista, senhän jokainen suomalainen tietää viimeistään yläasteella. Miten se sitten vetisestä levälautasta muuutui ihmiseksi? Henkemme koostuu kirjaimista ja DNA-koostuu nelikantaisista kirjaimista, joita naisen keho lukee, kun rakentaa lapsen kohtuun. Mutta se "kivi" on varmaan maan ytimessä, joka sen suorittaa gravitaatiosäikeillään... Olimme DEEVOJA, luonnonhenkiä, ja sitten kiinnostuimme ruumista, jonka Jumala, luoja loi ja kehitti, kaikkialla universumissa tapahtui osapuilleen samaa.
- Anonyymi
Ei siellä DNA:ssa mitään kirjaimia ole... :)
- Nerddi
Tietoknne puhuu ja laulaa ihmisen äänellä, ja näyttää 2D:nä kuvansa. Loimmeko siis itse itsemme:-) Ja se on "kivi"
- Maukino
Ihminen koostuu atomeista, ihminen on "tähtiainesta", mutta kun yritetään selvittää sitä, miten ne atomit ovat kombinoituneet nykyiselle mallille, niin auttaako käsite "äärettömyys" mitään? Kaikki muodot ja toiminnot ovat olemassa jossakin päin maailmankaikkeutta tai kaikkeuksia, ja jos aikaakin on kulunut äärettömästi, tämä kaikki voi tapahtua? Jumala on ateisteille olematon, mutta 1/0 on ääretön. Kuinka lähellä nollaa ite olemme seisoessamme pallomme päällä?
- Pakstorri
"Jos taltalla lohkaisemalla käsittelette kiveä, te häpäisette sen"(Mooses)
"Katsokaa KALLIOTA josta teidät on lohkaistu"(Jesajako?)
"Nämä kaksitoista kiveä todistavat teidän asiaanne"(VT:n henkilö)
"Kaikkiin Kiviin on tallennettu jotakin"(Minä)
"Aika heitellä kiviä, ja aikansa koota ne takaisin paikoilleen"(Salomon sananlasku)
"Katso, minä olen pistävä temppeliinne viimeisen kiven, sen annan Serubbaabelin käsiin."(Sakarja)
"Kivi kiveä hioo, sinut olen tekevä Piikiveä kovemmaksi"(Hesekielistä sanottua)
"Totuus ei pala Poroksi tulessakaan"(sananlasku)
"Kaaban musta kivi symboloi Rahan takaisinmaksua"(Muhammed) - että_näin
t-torppa kirjoittaa blogissaan:
"Kun materialistien evoluutiosukupuuta lähdetään tarkastelemaan ihmisestä kohti alkua niin kaikista varhaisimmat esi-isät ovat kivi ja alkukeitto - heidät taas loi "ei mitään" itsestään tyhjästä. Tätä näkemystä pidetään ateistien ja evolutionistien keskuudessa tieteellisenä näkemyksenä. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin."
t-torppa on ilmeisesti lukenut Dawkinsin kirjan " The Ancestor’s Tale: A Pilgrimage to the Dawn of Life." tai Tiede-lehden toimitussihteeri, mikrobiologi Petri Riikosen jutun "Nightwish, Dawkins ja Tiktaalik: Evoluutiosta voi kertoa näinkin"
http://www.tiede.fi/artikkeli/blogit/tieteen_tykkaaja/nightwish_dawkins_ja_tiktaalik_evoluutiosta_voi_kertoa_nainkin
Kreationisteilta kuten Jyrbä tulee tämän tästä röyhtäyksen kaltaisesti väite ettei evoluutiota voida todistaa kun harakan pesästä lähtee vain harakan poikasia eikä kissasta ole tullut koiraa.
Petri Riikonen:
"Peruutusnäkökulman Dawkins kertoo valinneensa siksi, että se on tieteellisin, biologisesti järkevin kulma. Evoluution näkee jälkiviisaudella, mutta eteenpäin sitä ei voi ennustaa, koska evoluutiolla ei ole ennalta määräytynyttä suuntaa.
Sopeutumiskyky jatkuvasti muuttuvaan ympäristöön ratkaisee, mihin evoluutio milloinkin vie, ja jos muutokset olisivat olleet hiemankin erilaisia, tulokset voisivat olla jotain aivan muuta kuin nyt. Omana aikanaan kukin laji, joka pärjää, on sopeutunut silloisiin oloihin, ei välimuoto kohti jotain tulevaa. Kala, joka alkoi kävellä, ei halunnut siirtyä tulevaisuudessa maalle vaan sopeutui aikansa matalikkojen oloihin.
Samaan aikaan kuitenkin pätee se, että kukin laji, jollei kuole sukupuuttoon, muodostuu välimuodoksi entiselle ja jollekin tulevalle. Tämä pätee meihin nykyihmisiinkin. Kaukaisen tulevaisuuden näkökulmasta olemme olleet välimuotoja, jollemme ole kuolleet sukupuuttoon jälkeläisiä jättämättä." Torppa: "Tiedon tieteelliset lait tukevat kreationistien "teoriaa""
Koska "tiedon tieteelliset lait" ovat juurikin kreationistien ikioma keksintö, olisin kyllä hämmästynyt jos kreationistit olisivat niin simpansseja että edes heidän omat hörhöilynsä eivät tukisi toisiaan.
Torppa on muuten ollut omituisen hiljaa niin blogissaan kuin täälläkin. Onkohan Tempaus tosiasia?t-torppa kirjoitti:
Tässä parempi versio - http://www.youtube.com/watch?v=ZpLv2Xg9q2M
Ou jees, tieteen historiaa on siis odotetavissa! Kai toimitatte hypoteesinne (teoriahan se voi olla vasta säädetyn prosessin jälkeen) myös oikeisiin osoitteeseen eli noin aluksi vaikka Helsingin yliopiston evoluutiobiologeille? Jännittävää nähdä miten vastaavat, vai menevätkö jauhot kokonaan suihin!
Muistakaa sitten Matin ja Pekan kanssa että luomishypoteesi ei saa sisältää ainuttakaan raamatunlausetta tai se on game over. Entisenä tieteilijänä ainakin Matti tämän toki ymmärtää.
Vasta sitten kun hypoteesinne on tieteellisesti testattu ja teoriatason kirkkauteen korotettu eli aiheensa parhaaksi selitykseksi osoitettu, voitte voitonriemuisina todeta, että kaikkihan oli muuten jo kerrottu raamatussa (tähän pitkä rimpsu raamatunlauseita), ja sitähän me hoimme teille jo vuosia mutta te jumalattomat ette uskoneet.
Miksi tyytyä kiveen kun voisi mennä taaksepäin aina valoon asti? Noh, uskovilla on joku omituinen pakko aina nähdä itsensä huonoina, vajaavaisina, syntisinä, toisarvoisina, alempina, pelastuksen tarpeessa olevina uhreina joten ihmekös tuo jos ei pysty ylevämpiin ajatuksiin.
Http://www.youtube.com/watch?v=9nnwvoH-4XI- A.Teisti
Kuka tämä Mikael Torppa oikein on ja mistä hän on karannut? Hänen useimmista aloituksista päätellen hän on täysin sekaisin.
Ja mikä tai mitä on "evoluutioaate"? Evoluutiohan on luonnonilmiö.
Eikä kivi voi mitenkään olla elollisten olioiden esi-isä...
Mitenkähän monta näitä sekopäitä todellisuudessa kaikkiaan on, jotka tekevät näitä typeriä aloituksia evoluutio- ja kretinismi ja älytön suunnittelu-palstoilla? - Eklogiitti
Äitini oli karjalan kratonin kimberliittiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2272003Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794