Oletkos luokkaantunut

fyysinenhenkinen

milloinkaan elämäsi aikana. Miten selvisit, parannuit onnettomuudesta,isommasta tai pienemmästä.

94

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • louk vai luok?

      • loukkaantunu

        Täällä on hahmotusvammaisia.


    • eitiiä

      Kaaduin taas ja polvi on kipeänä. Pelkään kaatumista, siksi kai kaadun helposti.

    • 1eero

      Huikkasessa pitkin pituutta, lasaretissa laittoivat osin pakettiin juu hyvin selvisin heidän miedoilla.

      • siilimuori2

        AI ai, kävi varmasti kipiää.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        AI ai, kävi varmasti kipiää.

        Vieläkö mitä kokovartalo puudutuksessa, pystyyn noustessa ihmettelin mikä minuun sattui kai tässä olis lekurilla käytävä koska olo ei tunnu ehjältä.


      • 1eero kirjoitti:

        Vieläkö mitä kokovartalo puudutuksessa, pystyyn noustessa ihmettelin mikä minuun sattui kai tässä olis lekurilla käytävä koska olo ei tunnu ehjältä.

        No höh, hyvä kun paikkasivat ehjäksi taas.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        No höh, hyvä kun paikkasivat ehjäksi taas.

        Höh höh on siinä ei edes sääliny yhtikäs.


      • siilimuori2
        1eero kirjoitti:

        Höh höh on siinä ei edes sääliny yhtikäs.

        No mitä tuota säälimään, sullahan oli hyvä puudutus. Ja sitä paitsi kaatumista itse edessutettu ;).


    • Hengissä-ja-sätkii

      Pikku vika pinta naarmu. Siihen katalogiin mahtuu vielä kymmenen tikinkin ventit ja kolhut. Että sinne sun tänne on osunut sattumaa. Mutta pää on hartioiden välissä, vielä.

    • kesivä

      Kyllä kaikenlaista on sattunut ja tapahtunut, jälkiä on jäänyt. Joskus onnettomuuden on aiheuttanut joku muu. Eipä noista nirhamista ole tullut lukua pidettyä.
      Kaikki raajat tallella ja omia, samoin pää.

    • ikävääon

      Eläkeläisiä, meidän ikäisiä joutui taas bussi onnettomuuteen, aika ikävää.
      Tahallaan aiheutettu kuolonkolari.

    • eppu2

      Muistan sellaisen jutun, kun olin parkkeerannut marketin parkkipaikalle.
      Oli satanut lunta. Jää oli alla. En älynnyt, kun laskeuduin alas pakusta.
      Jalat lähti alta. Makasin pitkin pituuttani koivet auton alla.
      Onni oli, että mulla oli erittäin paksu karvainen lakki. Ei käynyt, kuin pelästys.

    • selviytynä

      Auton töytäimeksi olen jäänyt, sairaalassa monta viikkoa. Murtumilla selvisin.

    • ent.siivoojaparka

      On minulla kaikenlaisia arpia pinnassa ja sisällä. Nähtävästi jotain sattunut joskus...
      Nyt tälleen viimeisimpänä tulee mieleen tuo pikkuvarpaan potkaiseminen ovipieleen. Alkaa se jo olla parempi, mutta lenkkareissa vaivaa vieläkin vähän, jos pitemmästi kävelee. Kaipa tästä selvitään aikaa myöten ja hengissä.

      • Mullakin on murtunut solisluu, pikkuvarvas ja pikkusormi, siinäpä tähänastiset suurimmat loukkaantumiset. Henkisellä puolella elämänkoulua on saanut käydä, mutta meillä päin sanotaan et se mikä ei tapa se vahvistaa :).


    • ö-Öö

      Ei luita poikki.

      Kaikille nyt sattuu elämänsä aikana jotain. Mulla hyvä tsägä, ei ikinä kipsiä, kipuja ja sen semmoista nyt joskus tottakai. Jotain pientä haavaa, ruhjetta ja sen sellaista, ei mitään erikoista. Muutama kolari aikanaan, ei niistä edes mustelmia. Henkisellä puolella arpia kyllä piisaa, sekin kuuluu elämään. Kun tuon loukkaantumisen voi käsittää monella tavalla.

      Tuo otsikkoon kirjoitettu luokkaantuminen ois kiinnostavampi aiheena, Sillä sektorilla koen tavallaan luokkaantuneeni ihan ok. Jonkinlaisella luokituksella koen kuuluvani jonkinlaiseen jengiin omalla tavallani. Mikä se jengi oikein on, en oikein osaa selittää. Jokatapauksessa, olemassa porukoita, joitten kanssa jotenkin samanhenkisyyttä. Noh, siihen ei kuulu potunviljelijöitä, eikä lestaateja :D

      =DW=

      • koisija-pummi

        ...mutta kaveripiireissäsi on yllättävän monta loispummia kun tiedät kertoa heistä ja heidän piirteistään niin tarkkaan. me normi eläkeläiset emme tunne yhtään sellaista. itse pummailen unta. ajoittain.


      • Viatonsivullinen

        Jotain jäi mainitsematta, se kolmas, vahinkoja sattuu:))


      • "Mikä se jengi oikein on, en oikein osaa selittää"
        Nii, ehkä se on tullut täällä jotenkin vihjeenä selville :).


      • ö-Öö
        siilimuori kirjoitti:

        "Mikä se jengi oikein on, en oikein osaa selittää"
        Nii, ehkä se on tullut täällä jotenkin vihjeenä selville :).

        En usko.

        Mun jengi epäyhtenäistä porukkaa, ei sille oikein mitään määritelmää. Koostuu monenlaisista, hyvinkin erilaisista ihmisistä, joilla ajatusmaailmassa samankaltaisia mietteitä. Yks yhdistävä tekijä ehkä, ei olla laumasieluja, itsellisiä ihmisiä, jotka tulee vaan jostain syystä erinomaisesti toimeen keskenään. Sellaisia ihmisiä on, ei niitä huomaa katukuvassa mistään jengiliiveistä. Niihin tutustuu hiljakseen, erilaisissa yhteyksissä. Eikä met erityisesti olla tekemisissä ei kerhoja, ei miittejä, aina joskus kontakteja sielun veljiin, tai miten sen nyt ilmaisisi.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        En usko.

        Mun jengi epäyhtenäistä porukkaa, ei sille oikein mitään määritelmää. Koostuu monenlaisista, hyvinkin erilaisista ihmisistä, joilla ajatusmaailmassa samankaltaisia mietteitä. Yks yhdistävä tekijä ehkä, ei olla laumasieluja, itsellisiä ihmisiä, jotka tulee vaan jostain syystä erinomaisesti toimeen keskenään. Sellaisia ihmisiä on, ei niitä huomaa katukuvassa mistään jengiliiveistä. Niihin tutustuu hiljakseen, erilaisissa yhteyksissä. Eikä met erityisesti olla tekemisissä ei kerhoja, ei miittejä, aina joskus kontakteja sielun veljiin, tai miten sen nyt ilmaisisi.

        =DW=

        No eikös tuo ole aika nori tapa lyöttäytyä yksiin toisten ihmisten kanssa. Ajatusmaailmat natsaaa yksiin. Niin myös lestaateilla potunviljelijöillä.


      • ö-Öö
        siilimuori kirjoitti:

        No eikös tuo ole aika nori tapa lyöttäytyä yksiin toisten ihmisten kanssa. Ajatusmaailmat natsaaa yksiin. Niin myös lestaateilla potunviljelijöillä.

        Selitin asian kyllä, älä trollaa.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Selitin asian kyllä, älä trollaa.

        =DW=

        En trollaa vaan sanoi oman mielipiteeni, joskin tuos oli kirjoitusvirhe, nori = normi.
        Lestaatit lyöttäytyy yksiin kun on yhteinen intressi, samoin potunviljelijät, mitäs trollia siinä oli?


    • Heikunkeikku

      En ole koskaan loukkaantunut.
      Mutta olen aika monta kertaa loukkaantunut.
      Olen herkkä loukkaantumaan.
      Rauhallisen luonteeni johdosta en ole loukkaantumisaltis.

    • Loukkaannuin täällä verisesti reilu kuukausi sitten, kun samalla elin 10 vuoden jakson pahinta aikaa kotona. Lähdin enkä taakseni katsonut.
      Pitää olla kiltti. Ei voi koskaan tietää mitä toinen käy läpi. Liikenteessäkin pitää olla kiltti, säästyy monien luut. Stressi ja kiukku vaan kaasuttaa lisää adrenaliinia asfalttiin.

      • ent.siivoojaparka

        On se melko ahdistavaa toisille kirjoittajille, jos joutuu koko ajan kirjoittaessaan miettimään, kuka saattaa loukkaantua mielipiteistä. Tulisi aika lällyä tekstiä kesästä ja kukkasista. Siitäkin voisi joku yliherkkä lukea rivien välistä väärinmainitun kukan ja loukkaantua.
        Parasta olisi silloin, jos tuntee itsensä loukkaantumisherkäksi, pysytellä kaukana netiltä. Ei henkisesti loukkaantumisesta voi ketään toisia syyttää. Kyllä se tunne tulee itsensä sisältä.
        Ei yleiset keskustelupalstat ole psyykenhoitoon tarkoitettuja. Sen alan ammattilaiset ja terapiat on muualla.


      • Kun oikeassa elämässä ihmisen ja taustat tuntee, osaa sukkuloida paremmin silain et tietää mitä kannattaa sanoaja mitä ei. Täällä kun ketään ei sillain tunne, siis ei tiedä taustoja, voi tahtomattaan ja tietämättään möläyttää sellaista, joka loukkaa toista.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Kun oikeassa elämässä ihmisen ja taustat tuntee, osaa sukkuloida paremmin silain et tietää mitä kannattaa sanoaja mitä ei. Täällä kun ketään ei sillain tunne, siis ei tiedä taustoja, voi tahtomattaan ja tietämättään möläyttää sellaista, joka loukkaa toista.

        Erheellistä sanoa; "joka loukkaa toista". Oikeammin olisi; mistä toinen loukkaantuu, ottaa nokkiinsa.


      • Minusta tuo on sama asia.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Minusta tuo on sama asia.

        Eikä ole. Maistelepa sitä vähän kauemmin.
        En minä ainakaan halua ajatella, että toinen loukkasi minua. Vaan, että loukkaannuin toisen sanomasta.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikä ole. Maistelepa sitä vähän kauemmin.
        En minä ainakaan halua ajatella, että toinen loukkasi minua. Vaan, että loukkaannuin toisen sanomasta.

        "möläyttää sellaista, joka loukkaa toista."
        Siis tietämättään sanoo sellaista, mikä loukkaa toista. Eihän se toinen tahallaan silloin loukkaa van sanottu asia loukkaa :D


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        "möläyttää sellaista, joka loukkaa toista."
        Siis tietämättään sanoo sellaista, mikä loukkaa toista. Eihän se toinen tahallaan silloin loukkaa van sanottu asia loukkaa :D

        Möläytys on möläytystä. Oma syynsä, jos siitä loukkaantuu. Ei mitkään sanat voi toista loukata, ellei hänestä itsestää nouse esiin loukkaantumisen tunne.
        Samoista möläytyksistä joku toinen voi loukkaantua hyvinkin verisesti ja toinen sivuuttaa ne olan kohautuksella.
        Siis se loukkaantuminen on loukkaantujassa itsessään.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Möläytys on möläytystä. Oma syynsä, jos siitä loukkaantuu. Ei mitkään sanat voi toista loukata, ellei hänestä itsestää nouse esiin loukkaantumisen tunne.
        Samoista möläytyksistä joku toinen voi loukkaantua hyvinkin verisesti ja toinen sivuuttaa ne olan kohautuksella.
        Siis se loukkaantuminen on loukkaantujassa itsessään.

        No täällä on noin kuin kirjoitit. Mutta kyllä täälläkin voi koittaa loukata tahallaan. Onko sinun mielestäsi oikeutettua loukata tahallaan, täälläkään?


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        No täällä on noin kuin kirjoitit. Mutta kyllä täälläkin voi koittaa loukata tahallaan. Onko sinun mielestäsi oikeutettua loukata tahallaan, täälläkään?

        Siinä ainakin toinen oppii tietämään mitä kestää, kuinka helposti ja mistä loukkaantuu.
        Sitten kun ne haavat paranee, rupeentuu, arpeentuu ja kovettuu niin usein siitä kohtaa on jo tunto pois ja kestää enemmän loukkaantumatta.


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        No täällä on noin kuin kirjoitit. Mutta kyllä täälläkin voi koittaa loukata tahallaan. Onko sinun mielestäsi oikeutettua loukata tahallaan, täälläkään?

        Totta kai täällä on oikeus loukata tahallaan!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        On se melko ahdistavaa toisille kirjoittajille, jos joutuu koko ajan kirjoittaessaan miettimään, kuka saattaa loukkaantua mielipiteistä. Tulisi aika lällyä tekstiä kesästä ja kukkasista. Siitäkin voisi joku yliherkkä lukea rivien välistä väärinmainitun kukan ja loukkaantua.
        Parasta olisi silloin, jos tuntee itsensä loukkaantumisherkäksi, pysytellä kaukana netiltä. Ei henkisesti loukkaantumisesta voi ketään toisia syyttää. Kyllä se tunne tulee itsensä sisältä.
        Ei yleiset keskustelupalstat ole psyykenhoitoon tarkoitettuja. Sen alan ammattilaiset ja terapiat on muualla.

        Vai on kiltteys tylsää? Eniten nautin täällä sellaisista kommenteista jotka ottavat toisen huomioon, en niinkään nauti ivallisista viesteistä vaikka itekin siihen joskus syyllistyn.
        Ei se mun mielestä mene niin että joidenkin pitää saada käyttäytyä miten vaan, ja muiden pitää ottaa vastaan. Ei käy mun oikeudentajuun. Tai sitten sen pitää vähintäänkin olla niin, että jos jollain on oikeus laukoa mitä vaan, vastaanottajalla on myös oikeus sanoa että tämä ylitti sietorajaani.


      • siilimuori kirjoitti:

        Kun oikeassa elämässä ihmisen ja taustat tuntee, osaa sukkuloida paremmin silain et tietää mitä kannattaa sanoaja mitä ei. Täällä kun ketään ei sillain tunne, siis ei tiedä taustoja, voi tahtomattaan ja tietämättään möläyttää sellaista, joka loukkaa toista.

        Tuo on niin totta, Siilimuori. Vaikea lukea toista kun ei näe. Voihan niitä palasia koettaa yhdistää jotta saa jonkun kuvan, mutta kun täällä on tuhansia palasia. Mutta onhan siihen ratkaisukin - pelata varman päälle ja yrittää olla niin kuin äiti opetti :))


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siinä ainakin toinen oppii tietämään mitä kestää, kuinka helposti ja mistä loukkaantuu.
        Sitten kun ne haavat paranee, rupeentuu, arpeentuu ja kovettuu niin usein siitä kohtaa on jo tunto pois ja kestää enemmän loukkaantumatta.

        Ja sitten taas kerran "toisaalta", esim. sektiota ei tehdä kovin montaa kertaa samalle ihmisille, paikat ei kestä enää uutta haavaa.
        Mulla on käynyt esim. exän kanssa niin, että astia ikään kuin täyttyi. Ja vieläkin 10 vuoden jälkeen (kohta) tuntuu että ei se ikinä tyhjenekään. Tietyissä jutuissa ei kestetä toisiltamme yhtään mitään enää, se on heti kuin liekinheittäjä olisi täysillä.


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuo on niin totta, Siilimuori. Vaikea lukea toista kun ei näe. Voihan niitä palasia koettaa yhdistää jotta saa jonkun kuvan, mutta kun täällä on tuhansia palasia. Mutta onhan siihen ratkaisukin - pelata varman päälle ja yrittää olla niin kuin äiti opetti :))

        Niin tai ei anna itsestään niin paljoa et päästään kääntämään veistä haavassa ;). Pintaa syvemmälle kun ei kukaan pääse, ei pääse loukkaamaankaan.


      • bessie- kirjoitti:

        Totta kai täällä on oikeus loukata tahallaan!

        Sarkasmia vissiin bässie ;)


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siinä ainakin toinen oppii tietämään mitä kestää, kuinka helposti ja mistä loukkaantuu.
        Sitten kun ne haavat paranee, rupeentuu, arpeentuu ja kovettuu niin usein siitä kohtaa on jo tunto pois ja kestää enemmän loukkaantumatta.

        Taidat olla aika kovaluontoinen mimmi.


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        Sarkasmia vissiin bässie ;)

        Ei ollut sarkasmia, vaan olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisella on oikeus loukata tahallaan, ja jokainen myös "voi koittaa loukata tahallaan"...

        Oletko eri mieltä kanssani tästä asiasta?


      • eppu2
        bessie- kirjoitti:

        Ei ollut sarkasmia, vaan olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisella on oikeus loukata tahallaan, ja jokainen myös "voi koittaa loukata tahallaan"...

        Oletko eri mieltä kanssani tästä asiasta?

        Mitä järkeä on loukata tahallaan ja että se olisi myös oikeus.


      • bessie- kirjoitti:

        Ei ollut sarkasmia, vaan olen ehdottomasti sitä mieltä, että jokaisella on oikeus loukata tahallaan, ja jokainen myös "voi koittaa loukata tahallaan"...

        Oletko eri mieltä kanssani tästä asiasta?

        Olen eri mieltä, niin kuin normielämässäkin.


      • bessie-
        eppu2 kirjoitti:

        Mitä järkeä on loukata tahallaan ja että se olisi myös oikeus.

        Älä nyt viitsi.

        Kysymyshän on rajojen vetämisestä ja kuka ne rajat vetäisi.

        Ihmisiä pilkkaavat, vähättelevät, arvostelevat ja syrjivät - eli mahdollisesti jotakuta myös loukkaavat - aloitukset ja viestit ovat täällä hyvin tavallisia.

        Kun se oikeus on jopa kannustusten kera joillekin annettu, niin täytyyhän se sitten olla kaikilla?


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        Olen eri mieltä, niin kuin normielämässäkin.

        Jos normielämällä tarkoitat 'elävää' elämää, niin se ei nyt oikeastaan kuulu tähän ollenkaan, tämä on ihan eri asia.

        Olet siis sitä mieltä, että kenelläkään ei ole oikeutta tahallaan loukata, tai yrittää loukata ketään täällä?


      • bessie- kirjoitti:

        Jos normielämällä tarkoitat 'elävää' elämää, niin se ei nyt oikeastaan kuulu tähän ollenkaan, tämä on ihan eri asia.

        Olet siis sitä mieltä, että kenelläkään ei ole oikeutta tahallaan loukata, tai yrittää loukata ketään täällä?

        "Olet siis sitä mieltä, että kenelläkään ei ole oikeutta tahallaan loukata, tai yrittää loukata ketään täällä?"
        Kyllä, juuri näin. Kuten ei oikeassakaan elämässä.


      • eppu2
        bessie- kirjoitti:

        Älä nyt viitsi.

        Kysymyshän on rajojen vetämisestä ja kuka ne rajat vetäisi.

        Ihmisiä pilkkaavat, vähättelevät, arvostelevat ja syrjivät - eli mahdollisesti jotakuta myös loukkaavat - aloitukset ja viestit ovat täällä hyvin tavallisia.

        Kun se oikeus on jopa kannustusten kera joillekin annettu, niin täytyyhän se sitten olla kaikilla?

        Kuka on antanut kenelle kannusten kera sen oikeuden.
        Vaikka täällä olisivat mainitsemasi viestit miten yleisiä tahansa, en tosiaankaan ymmärrä, että pitäisi tahallaan loukata ja että se olisi muka vielä jokin oikeus.


      • bessie-
        siilimuori kirjoitti:

        "Olet siis sitä mieltä, että kenelläkään ei ole oikeutta tahallaan loukata, tai yrittää loukata ketään täällä?"
        Kyllä, juuri näin. Kuten ei oikeassakaan elämässä.

        RAATELUHAMPAAT VEREN TAHRIMINA mä MÖLÄYTÄN että jep jep ja hohhoijaa taas.


      • bessie- kirjoitti:

        RAATELUHAMPAAT VEREN TAHRIMINA mä MÖLÄYTÄN että jep jep ja hohhoijaa taas.

        Omituinen vastaus


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Omituinen vastaus

        Työ ootte aikamoisia käänteliöitä vääntelijöitä väittelijöitä, toivottovasti pääsette yhteisymmärrykseen loukkaantumatta.


      • 1eero kirjoitti:

        Työ ootte aikamoisia käänteliöitä vääntelijöitä väittelijöitä, toivottovasti pääsette yhteisymmärrykseen loukkaantumatta.

        Joo, myönnettäköön et mie ainaki. Ei me varmaan päästä yhteisymmärrykseen kuilu tuntuu olevan niin iso :). En minä ainakaa ole loukkaantunu. Kunhan vai sanoja toisen perrään nakkelin. Ja sitten nostin kädet pystyyn.


      • bessie- kirjoitti:

        Älä nyt viitsi.

        Kysymyshän on rajojen vetämisestä ja kuka ne rajat vetäisi.

        Ihmisiä pilkkaavat, vähättelevät, arvostelevat ja syrjivät - eli mahdollisesti jotakuta myös loukkaavat - aloitukset ja viestit ovat täällä hyvin tavallisia.

        Kun se oikeus on jopa kannustusten kera joillekin annettu, niin täytyyhän se sitten olla kaikilla?

        Bessie, tyrmistyin ensin sun viesteistä, mutta... sait mut miettimään. Koska onhan se niinkin, että minäkin joskus loukkaan muita, vaikken saisikaan omasta mielestäni. Niin että onko se oikeus vai ei?
        Soffafilosoofin vastaus hyvin syvältä tyynyjen uumenista :) Ei toisen rajoja voi asettaa siitä, koska loukkaa ja koska ei. Ei tiedä aina itekään omia rajoja, se riippuu niin monesta. Mutta kun huomaa ylittäneensä rajansa, voi aina pyytää anteeksi. Ja anteeksi voi pyytää minusta monella tavalla. Olemalla ystävällinen, tarjoamaan henkisesti tassua.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori kirjoitti:

        Taidat olla aika kovaluontoinen mimmi.

        En minä ole kovaluontoinen ollenkaan.
        Mutta tämän palstan tyhjänräpättäjät eivät saa minua loukkaantumaan kirjoituksillaan. Miksi ihmeessä loukkaantuisin siitä, mitä joku tuntematon kirjoittaa nimimerkin takaa minun nimimerkilleni tuntematta edes ihmistä sen takana.
        Vähän samaa kuin loukkaantuisi koneelle. Mitä järkeä siinä olisi?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä ole kovaluontoinen ollenkaan.
        Mutta tämän palstan tyhjänräpättäjät eivät saa minua loukkaantumaan kirjoituksillaan. Miksi ihmeessä loukkaantuisin siitä, mitä joku tuntematon kirjoittaa nimimerkin takaa minun nimimerkilleni tuntematta edes ihmistä sen takana.
        Vähän samaa kuin loukkaantuisi koneelle. Mitä järkeä siinä olisi?

        No katsos kun se vaan on niin että herkkäluonteisimmat voivat pahoittaa mielensä toisten irjoituksista. Oiskos se jonkinlainen itsetuntokysymys?


      • siilimuori kirjoitti:

        No katsos kun se vaan on niin että herkkäluonteisimmat voivat pahoittaa mielensä toisten irjoituksista. Oiskos se jonkinlainen itsetuntokysymys?

        Että jos loukkaantuu se onkin oma vika?? Ei mun mielestä. Ite loukkaannun siitä jos mua tuomitaan, ja varsinkin jos se tehdään niin ettei oikein voi puolustuatukaan. Ja toinen paha on pahasuopaisuus. Että joku haluaa mulle pahaa.
        Mainitsit tuossa aiemmin että ei pidä paljastaa liikaa itsestään, se jättää haavoittuvaiseksi. Siinä olen eri mieltä. Olen todella paljon henkilökohtaisia juttuja tänne suoltanut (joku väitti ettei tämä ole terapiapaikka, mutta voi se ollakin) eikä siinä kukaan ole ikinä pystynyt mua loukkaamaan.


      • hmp.f kirjoitti:

        Että jos loukkaantuu se onkin oma vika?? Ei mun mielestä. Ite loukkaannun siitä jos mua tuomitaan, ja varsinkin jos se tehdään niin ettei oikein voi puolustuatukaan. Ja toinen paha on pahasuopaisuus. Että joku haluaa mulle pahaa.
        Mainitsit tuossa aiemmin että ei pidä paljastaa liikaa itsestään, se jättää haavoittuvaiseksi. Siinä olen eri mieltä. Olen todella paljon henkilökohtaisia juttuja tänne suoltanut (joku väitti ettei tämä ole terapiapaikka, mutta voi se ollakin) eikä siinä kukaan ole ikinä pystynyt mua loukkaamaan.

        En tarkoittanut että jos loukkaantuu on oma vika vaan tämän anonyymipalstan vika koska tämä saa monet käyttäytymään toisia kohtaan raadollisemmin kuin normielämässä. Kyllä monesta kirjoituksesta saakin loukkaantua. Mut toiset loukkaantuu herkemmin, toiset on kovanahkaisempia.

        Aivan, jokainen täällä päättää itse avautumisensa rajat.


      • ö-Öö
        hmp.f kirjoitti:

        Että jos loukkaantuu se onkin oma vika?? Ei mun mielestä. Ite loukkaannun siitä jos mua tuomitaan, ja varsinkin jos se tehdään niin ettei oikein voi puolustuatukaan. Ja toinen paha on pahasuopaisuus. Että joku haluaa mulle pahaa.
        Mainitsit tuossa aiemmin että ei pidä paljastaa liikaa itsestään, se jättää haavoittuvaiseksi. Siinä olen eri mieltä. Olen todella paljon henkilökohtaisia juttuja tänne suoltanut (joku väitti ettei tämä ole terapiapaikka, mutta voi se ollakin) eikä siinä kukaan ole ikinä pystynyt mua loukkaamaan.

        Tavallaan samoilla linjoilla.

        Joku voi epähuomiossa tosiaan möläyttää ihan vahingossa ja tietämättömyyttään jotain, josta joku vetää hernemaissipaprikat nokkaan. Ihan tahatonta siis. Täysin eri asia tehdä se tarkoituksella.

        Livessä homma kipeää. Mutta eniten sitä tapahtuu netissä. Johtuu netin julkisuudesta. Jos heiluu, vaikkapa tällaisilla nettipalstoilla, yksityisyyden suoja tavallaan madaltunut, vapaaehtoista hommaa. Erittäin typerää kertoa itsestään turhan paljon ja tarkasti netissä, aina siihen joku tarttuu.

        Ite tullut aikanaan tulokseen, koitan olla mahdollisimman avoin. Silloin hankalampi tarttua kiinni mihinkään. Liika salailu ja kieroilu, se kiinnostaa ihmisiä, että mitä nyt peitellään. On paljonkin asioita, mistä en puhu, tai kirjoittele anonyymisti netistäkään. En selitä tarkemmin, asioita, joista ei vaan puhuta. Sivusin aihetta tossa fennovoima trollialoituksessa.

        Hah, tämän pitäisi olla 60 palsta, kirjoitukset kylläkin usein ihan samanlaisia, kuin alakoululaiseten pihahuutelut. Mitäpä se ihminen luonnolleen voi. Ihminen eläin, taistelua reviireistä, naaraista, ruuasta. Aina ihminen koittaa pitää heikommat lajitoverit komennossaan. Ihan luonnollista. Pakko myöntää, ihan hauskaltahan se usein tuntuu niitata niittimiinaa tai korppikotkaa. Sinällään mitään hyötyä siitä ei ole, se vaan on niin helppoa ja hauskaa. Jotenkin treenaamista live-tilanteita varten. En oikein tunne suomalaista tuulipukuloispummi-osastoa, tämä palsta hyvä foorumi päästä selville, mitä ihmettä niitten päässä liikkuu. Olen alkanut tulla tulokseen, eipä siellä paljon mitään liiku :D

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Tavallaan samoilla linjoilla.

        Joku voi epähuomiossa tosiaan möläyttää ihan vahingossa ja tietämättömyyttään jotain, josta joku vetää hernemaissipaprikat nokkaan. Ihan tahatonta siis. Täysin eri asia tehdä se tarkoituksella.

        Livessä homma kipeää. Mutta eniten sitä tapahtuu netissä. Johtuu netin julkisuudesta. Jos heiluu, vaikkapa tällaisilla nettipalstoilla, yksityisyyden suoja tavallaan madaltunut, vapaaehtoista hommaa. Erittäin typerää kertoa itsestään turhan paljon ja tarkasti netissä, aina siihen joku tarttuu.

        Ite tullut aikanaan tulokseen, koitan olla mahdollisimman avoin. Silloin hankalampi tarttua kiinni mihinkään. Liika salailu ja kieroilu, se kiinnostaa ihmisiä, että mitä nyt peitellään. On paljonkin asioita, mistä en puhu, tai kirjoittele anonyymisti netistäkään. En selitä tarkemmin, asioita, joista ei vaan puhuta. Sivusin aihetta tossa fennovoima trollialoituksessa.

        Hah, tämän pitäisi olla 60 palsta, kirjoitukset kylläkin usein ihan samanlaisia, kuin alakoululaiseten pihahuutelut. Mitäpä se ihminen luonnolleen voi. Ihminen eläin, taistelua reviireistä, naaraista, ruuasta. Aina ihminen koittaa pitää heikommat lajitoverit komennossaan. Ihan luonnollista. Pakko myöntää, ihan hauskaltahan se usein tuntuu niitata niittimiinaa tai korppikotkaa. Sinällään mitään hyötyä siitä ei ole, se vaan on niin helppoa ja hauskaa. Jotenkin treenaamista live-tilanteita varten. En oikein tunne suomalaista tuulipukuloispummi-osastoa, tämä palsta hyvä foorumi päästä selville, mitä ihmettä niitten päässä liikkuu. Olen alkanut tulla tulokseen, eipä siellä paljon mitään liiku :D

        =DW=

        Niin, mikä toisille on punainen vaate (loispummieläkeläinen) voi toiselle olla vaan että hohhoijaa. Siitä huomaa yleensä että on uusi ihminen palstalla, kun ottaa koville jonkun sanonnat. Kun viestien saatossa yleensä oppii vähän tuntemaan toisia, mikä on hänelle normaalia viestintää eikä niinkään vakavissaan otettavaa.
        Avoimesti minäkin olen puhunut, mikäli on jotain mistä on kokemusta. Jos joku hyökkää asiasta kimppuun, niin olen huomannut että vahvistun vaan siitä. Mutta yleensä ihmiset hyökkäävät koska heillä on jotain ennakkokäsitystä. Silloin olen ite kokenut että keskustelu on saattanut vähän auttaa heitäkin ymmärtämään ja näkemään toiselta kannalta.

        Mun entisessä elämässä sateli kovia sanoja. Rumia henkilökohtaisuuksia, alistamista, sanoja tuli ihan suodattamatta. Ja jälkeenpäin vastuuton "minähän vain sanoin". Murrr. Se rassasi yli sietokyvyn ja olen nykyään melko allerginen. Lisäksi kun on niitä murtuneita ihmismieliä meidän suvussa, näen että on erittäin tärkeää myös kantaa vastuuta omista tekemisistä mutta myös sanomisista. Ei voi ikinä tietää mikä toista murtaa! Lopullisestikin. Ja koska olen tätä mieltä, tuntuu erittäin pahalta että joku arvelee mun sekä multinikkeilevän että puskastelevan. Vähän niin kuin the Ultimate Loukkaus.
        Täällä on puhuttu itsensä kovettamisesta. Ite arvostan pehmeyttä. Enkä niele oikein sitäkään että pitäisi alistua aina kovimpien mukaan. Luonnon lakia, joo. Mutta mikä se olikaan mikä erottaa ihmisiä eläimistä? Ettei vaan ole looginen ajattelu ja empatia. Jos jalostetaan ihmisiä koviksi, meitä ei erota eläimistä kuin loogisen ajattelun kautta.


      • mitäköhän
        bessie- kirjoitti:

        RAATELUHAMPAAT VEREN TAHRIMINA mä MÖLÄYTÄN että jep jep ja hohhoijaa taas.

        Kovasti erikoinen kommentti. Kertoisitko Bessie mitä tossa kohtii ajattelit vai jouduitko äkilliseen mielenhäiriöön.


      • kesivä
        hmp.f kirjoitti:

        Niin, mikä toisille on punainen vaate (loispummieläkeläinen) voi toiselle olla vaan että hohhoijaa. Siitä huomaa yleensä että on uusi ihminen palstalla, kun ottaa koville jonkun sanonnat. Kun viestien saatossa yleensä oppii vähän tuntemaan toisia, mikä on hänelle normaalia viestintää eikä niinkään vakavissaan otettavaa.
        Avoimesti minäkin olen puhunut, mikäli on jotain mistä on kokemusta. Jos joku hyökkää asiasta kimppuun, niin olen huomannut että vahvistun vaan siitä. Mutta yleensä ihmiset hyökkäävät koska heillä on jotain ennakkokäsitystä. Silloin olen ite kokenut että keskustelu on saattanut vähän auttaa heitäkin ymmärtämään ja näkemään toiselta kannalta.

        Mun entisessä elämässä sateli kovia sanoja. Rumia henkilökohtaisuuksia, alistamista, sanoja tuli ihan suodattamatta. Ja jälkeenpäin vastuuton "minähän vain sanoin". Murrr. Se rassasi yli sietokyvyn ja olen nykyään melko allerginen. Lisäksi kun on niitä murtuneita ihmismieliä meidän suvussa, näen että on erittäin tärkeää myös kantaa vastuuta omista tekemisistä mutta myös sanomisista. Ei voi ikinä tietää mikä toista murtaa! Lopullisestikin. Ja koska olen tätä mieltä, tuntuu erittäin pahalta että joku arvelee mun sekä multinikkeilevän että puskastelevan. Vähän niin kuin the Ultimate Loukkaus.
        Täällä on puhuttu itsensä kovettamisesta. Ite arvostan pehmeyttä. Enkä niele oikein sitäkään että pitäisi alistua aina kovimpien mukaan. Luonnon lakia, joo. Mutta mikä se olikaan mikä erottaa ihmisiä eläimistä? Ettei vaan ole looginen ajattelu ja empatia. Jos jalostetaan ihmisiä koviksi, meitä ei erota eläimistä kuin loogisen ajattelun kautta.

        Ennen pitkään kyllä karsiutuu jyvät akanoista, eli jäljelle jää vain he ketkä haluavat mitellä oman ja toisten sietokyvyn rajoja.
        Itse olen nokkapokkaa kaihtava.


      • kesivä kirjoitti:

        Ennen pitkään kyllä karsiutuu jyvät akanoista, eli jäljelle jää vain he ketkä haluavat mitellä oman ja toisten sietokyvyn rajoja.
        Itse olen nokkapokkaa kaihtava.

        Minä en näe väittelyn olevan nokkapokkaa vaan usein mitellessä tulee mileenkiinotisia näkökantoja esille asioista. Siis hymistellessä nyökytellään ja ollaan samaa mieötä, mutta väitellessä ja väliin kouhaistessakin saa selville ihmisen todellisia käsiyksiä asioista. Ja reagointitavoista. Ihminen on paljaimmillaan väännöissä.


      • kesivä
        siilimuori kirjoitti:

        Minä en näe väittelyn olevan nokkapokkaa vaan usein mitellessä tulee mileenkiinotisia näkökantoja esille asioista. Siis hymistellessä nyökytellään ja ollaan samaa mieötä, mutta väitellessä ja väliin kouhaistessakin saa selville ihmisen todellisia käsiyksiä asioista. Ja reagointitavoista. Ihminen on paljaimmillaan väännöissä.

        Ehkä minä olen sellainen kilpikonna-tyyppi. Kilven alle vetäytyvä. En osaa edes väitellä, että semmonen kummajainen :)


      • kesivä kirjoitti:

        Ehkä minä olen sellainen kilpikonna-tyyppi. Kilven alle vetäytyvä. En osaa edes väitellä, että semmonen kummajainen :)

        Heh, noo siilihän minäkin, piikkipallero :). Siihenkin harjaantuu kun joutuu työnsäkin puolesta jos minkäkinlaisiin vääntöihin, halusi tai ei.


      • mäpä-tiedän
        mitäköhän kirjoitti:

        Kovasti erikoinen kommentti. Kertoisitko Bessie mitä tossa kohtii ajattelit vai jouduitko äkilliseen mielenhäiriöön.

        etteks te tiedä bessien alkohooli ja päihde ongelmista? sen tekxteistä näkee milloin se on selvinpäin, niin no harvoin, tottakai. ja onhan siin taustala muutaki plus ikuinen katkeruus. eikä tää siis o ainu palsta. siis ei se kerro tai jos vastaa, vastaa paskaa. osaa kyl teeskennellä ja vetää roolia tosi tosi hyvin. ajottain.


      • mäpä-tiedän kirjoitti:

        etteks te tiedä bessien alkohooli ja päihde ongelmista? sen tekxteistä näkee milloin se on selvinpäin, niin no harvoin, tottakai. ja onhan siin taustala muutaki plus ikuinen katkeruus. eikä tää siis o ainu palsta. siis ei se kerro tai jos vastaa, vastaa paskaa. osaa kyl teeskennellä ja vetää roolia tosi tosi hyvin. ajottain.

        "... plant one, and watch something die."
        Ei kuulu meille kenenkään ottamiset tai jättämiset, ja jossain vaiheessa täällä oli kielletty persoonaan pureutuvat viestit. Ja minusta kyl nyt näyttää että sä tuolla viestilläsi puret. Voit olla vaikka kuinka mukava ihminen, mutta tuollaiset heitot on persiistä, tiekkös :/


      • Viatonsivullinen
        hmp.f kirjoitti:

        Ja sitten taas kerran "toisaalta", esim. sektiota ei tehdä kovin montaa kertaa samalle ihmisille, paikat ei kestä enää uutta haavaa.
        Mulla on käynyt esim. exän kanssa niin, että astia ikään kuin täyttyi. Ja vieläkin 10 vuoden jälkeen (kohta) tuntuu että ei se ikinä tyhjenekään. Tietyissä jutuissa ei kestetä toisiltamme yhtään mitään enää, se on heti kuin liekinheittäjä olisi täysillä.

        Siitä tulee trauma, voit läpi elämän kokea sen kipeäksi kohdaksi.


    • Tuskin kukaan on selvinnyt kolhuitta.
      Tuntematta itseäni haaveriherkäksi on tunnustettava, että kaikki raajani ovat olleet kipsattuina, eivät sentään samanaikaisesti. Vasen nilkka on ollut paketissa kahdesti.
      Ainoastaan oikean käteni kipsiin on ollut osallisena ulkopuolinen henkilö ja hänkin vain olemalla oikeassa paikassa väärään aikaan.

    • itkuinenElämä

      Olen loukkaantunut monen monta kertaa onnettomuuksissa. Ei kuitenkaan ole jäänyt onneksi suurempaa pysyvämpää vammaa. Mutta henkisen vamman sain eräästä onnettomuudesta, josta en toipunut koskaan kokonaan. En puhu siitä milloinkaan kenellekään.
      Öisin nuorena itkin ja purin käsiäni kestääkseni tuskan.
      Tuo onnettomuus on vaikuttanut koko elämääni pahoin. Mitään tukea tai ymmärrystä en koskaan saanut läheisiltäni vaikka tiesivät asian. Pilkkaa kylläkin jopa siltä henkilöltä, joka oli syypää onnettomuuteen.
      Läheiset ihmiset voivat olla hirviöitä!

      • itsestäsi.kiinni

        olisiko aika kääntää haavan lehti puhtaaseen? viimeinkin!


      • Viatonsivullinen

        Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia.
        Kiinnostavia ihmisiä täällä, aika upeita tyyppejä, kyllä.


      • Viatonsivullinen kirjoitti:

        Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia.
        Kiinnostavia ihmisiä täällä, aika upeita tyyppejä, kyllä.

        "Viatonsivullinen"

        On tympeätä huomata että kaivelet näitä vanhoja kommentteja.

        "Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia"

        Voisitko kuitenkin määritellä myös nuo toiset, kohdeltavat ihmisyydet?
        Ilman määrittelyä ei sinua voi ottaa vakavasti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Viatonsivullinen"

        On tympeätä huomata että kaivelet näitä vanhoja kommentteja.

        "Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia"

        Voisitko kuitenkin määritellä myös nuo toiset, kohdeltavat ihmisyydet?
        Ilman määrittelyä ei sinua voi ottaa vakavasti.

        H.

        Ilman että sinulta kysytään mitään.

        H.


      • Viatonsivullinen

        Minä ajattelen niin, ihmisenä olemisesta. En tyrkytä.
        Me ollaan jo niin kokeneita ettei kannata alkaa saarnaamaan, me tiedetään jo kaikki
        elämästä. Kaikki omilla kyvyillään oppinut.
        Vielä opitaan koko ajan.


      • Viatonsivullinen
        hunksz kirjoitti:

        "Viatonsivullinen"

        On tympeätä huomata että kaivelet näitä vanhoja kommentteja.

        "Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia"

        Voisitko kuitenkin määritellä myös nuo toiset, kohdeltavat ihmisyydet?
        Ilman määrittelyä ei sinua voi ottaa vakavasti.

        H.

        Kliseet on ärsyttäviä, mutta tosia. Voisihan joku yrittää korvata,
        auttaako kyllästyneitä.


      • Viatonsivullinen
        hunksz kirjoitti:

        "Viatonsivullinen"

        On tympeätä huomata että kaivelet näitä vanhoja kommentteja.

        "Ihmisyyden mitta sinussa, se miten kohtelet toisia"

        Voisitko kuitenkin määritellä myös nuo toiset, kohdeltavat ihmisyydet?
        Ilman määrittelyä ei sinua voi ottaa vakavasti.

        H.

        Huomaatko miten mielelläni minä sinulle vastailen, sinun pitää ottaa minut hyvin vakavasti, aina.


    • Heikunkeikku

      Kirjoitan tänne kohtaan asiani, kun en tahdo nimenomaan osoittaa kommenttia kenellekään nimimerkille.
      Lueskelin kommentteja siitä, että millä tavalla saa ja ei saisi kirjoittaa loukkaamalla/ei loukkaamalla muita kirjoittajia.
      Joku kirjoitti, että olisi aika ahdistavaa, jos koko ajan pitäisi miettiä ettei loukkaa jotakin ja että kirjoitukset olisivat sitten lällyjä.
      En ole samaa mieltä.
      Minusta kaikkien pitäisi ottaa huomioon muut kirjoittajat. Samat asiat voidaan sanoa niin monella tavalla. Ihminen/ihmiset jotka töksäyttelevät loukkaavia kommentteja eivät ilmeisesti ymmärrä miten Rasittavaa luettavaa sellaiset on niiden mielestä, jotka tahtoisivat keskustella positiivisemmassa hengessä. Ilman aistittavissa olevia loukkauksia, herjoja, ivoja ja millä nimillä nyt niitä kutsutaankaan.
      Mielestäni kuuluu sivistykseen kirjoittaa siten, että huomioi muut kirjoittajat mahdollisimman hyvin.
      Tietysti on tilanteita, että lukija ymmärtää väärin ja loukkaantuu sellaisesta mikä ei loukkaukseksi ole tarkoitettukaan. Jos loukattu kirjoittaa loukkaantuneen, niin olisi loogista, että "loukkaaja" selittäisi tarkemmin kirjoituksensa ja ettei se ollut tarkoitettu loukkaukseksi.
      Joku kirjoitti myös, että jokaisella on oikeus loukata toista. Tuli mieleen, että Miksihän joku ajattelee, että on oikeus loukata tahallaan jotakin toista. En ymmärrä tuollaista ajatusta.
      Miksi jotkut herjaavat/töksäyttelijät ajattelevat, että herkästi loukkaantuvat kirjoittajat eivät ole oikealla palstalla kirjoittamassa, jos ovat niin herkkänahkaisia. Tuossakin asiassa ajattelen toisella tavalla.

      Minusta pitäisi ottaa huomioon muut kirjoittajat. Koskaan ei tiedä, mikä tilanne hänellä on näytön takana. Voi vaurioittaa ja pahoittaa toisen mielen todella pahoin, mikäli töksäyttelee mitä sattuu ajattelematta ollenkaan toista osapuolta.
      Aikuinen ihminen osaa olla hiljaakin, ei tarvitse joka känkkäränkkä-ajatustaan naputella näkyviin.

      • ent.siivoojaparka

        Siinä nyt ainakin huomioitiin kaikki kirjoittajat, meidät sivistymättömätkin.


      • bessie-

        Muiden ihmisten huomioon ottaminen hyväntahtoisessa tai ainakin neutraalin kohteliaassa mielessä lienee useimmille itsestäänselvyys, Heikunkeikku.

        Tällainen keskustelupalsta ei kuitenkaan oikea paikka sen vaatimiseen, tai 'pikkutarkkaan' noudattamiseen. Tämähän on keskustelupalsta.

        "Joku kirjoitti myös, että jokaisella on oikeus loukata toista. Tuli mieleen, että Miksikähän joku ajattelee, että on oikeus loukata tahallaan jotakin toista. En ymmärrä tuollaista ajatusta."

        Etkö tosiaan ymmärrä? Kuitenkin on niin, että asia ei voi olla mitenkään muuten.

        Jokaisella on oikeus itseilmaisuun. Jokaisella on oikeus myös täällä kirjoittaa mielipiteensä.
        Kenelläkään ei ole oikeutta välttyä mielensä pahoittamiselta, loukkaantumiselta. Sellaista oikeutta ei ole olemassa, ei täällä, ei missään.

        Ei tämän ymmärtämisen kovin vaikeaa pitäisi olla?

        Osuva loppukevennys tuo viimeinen lauseesi. Toivottavasti kukaan ei loukkaantunut, vaan ymmärsivät huumoriksi...


      • ent.siivoojaparka

        Vieläkin olen ja uhka tiukalle sitä mieltä, että on ihmisen omasta aseenteesta kiinni mistä loukkaantuu, kuinka helposti loukkaantuu, kenelle loukkaantuu.
        Ei siitä omasta loukkaantumisestaan voi laittaa vastuuta toisille kirjoittajille. Kuka täällä voi tuntea kaikkien toisten mielenliikkeitä, psyykkisiä ongelmia ja loukkaantumiskynnyksiä siinä määrin, että osaisi tai välittäisikään varoa sanojaan.
        Eri ihmiset loukkaantuvat niin eri asioista. Esimerkiksi minusta yksi loukkaavampia saattaa olla; "anteeksi jo etukäteen, älä nyt vaan loukkaannu, mutta..." ja sitten perään jotain lällyn lällyä.
        Minulle ainakin sellaisesta tulee heti tunne, että mitä hittoa sinä tarkoitat, että minäkö olen mielestäsi noin herkkä loukkaantumaan ja tuollaisesta lällyn lällystä. Vaikka, siinähän kirjoittaja tarkoittaa itse olevansa niin tyhjästä loukkaantuva ja kuvittelee ilman muuta toisenkin olevan yhtä herkkä.
        Itselläni on oikeastaan vain yksi "Akilleen kantapää" ja siihenkään ei pysty kuka vaan satuttamaan.


      • Viatonsivullinen

        Kertoohan se paljon ihmisestä, jos ei ota toisten tunteita huomioon.
        Live-elämässä poistuu hyvin nopeasti ryhmästä, ainakin epäsuosiossa.
        Ei täälläkään ihan kaikkea sentään pitäisi....
        Joku, no olkoon, ei siitä mitään hyötyä ole, päinvastoin....


    • Heikunkeikku

      Huomenta ei-sateisesta täältä.
      Olen istunut tapanit mukaan parvekkeella, jalat oikoosena rahilla, ämpärillinen kahvia pannumyssyn alla, runokirjakasa pöydällä. "Löysin" taas kirjahyllystäni, litistyksissä isompien kirjojen välistä olevan littanakirjan "valkeat kihlat naavakuuselle" Eila Talviojan ajatuksien tuotetta.

      Tämä aamu on löytöjen aamu, koska löytämästäni kirjasta löysin yhden kokonaisen sivullisen tekstiä. Heti jo äkkiä pian ainaskin kait kolmannen rivin jälkeen tuli "oiku-hyvä-heh-je-heh"-ilohdus ja heti sen jälkeen muistin tän aloituksen ja joo, kirmaisin siis koneelle.

      Itse asiassa, en tiedä vastaako tää aloitukseen, mutta ehkä tosin mahdollisesti, vaikka ei ehkä tosin mahdollisesti...jne... ja niin edelleen..

      Siis sopisiko tämmönen ohje palstalle:

      Kirjasta kopioitu, nyt alakaa:

      Viisasta alkaa lause adverbilla
      "itse asiassa"
      luulevat että olet ajatellut
      pohjaan asti
      karista
      "ei koskaan heti ehdottomasti"
      kukaan ei vie sinua tilille


      sirottele kukiksi
      "ehkä tosin mahdollisesti"
      olet lämmin empatian villakerä


      levitä kivelle toivon mustaamultaa
      "niin pian kuin"
      koristele kielesi
      "sillä aikaa kun kunnes kunhan kuta sitä"
      parasta pyöristää tosikon teräväkulmat
      "ei-eikä joko-tai"


      muita muokkaat
      "varmasti"
      näillä sumusanoilla.

      • :D ihana!
        "levitä kivelle toivon mustaamultaa"
        Katselin uusinta Mad Maxia toissailtana. Siellä vilahti hieno oivallus luodeista. Se meni näin: "Angharad called them anti-seed: plant one and watch something die."
        Vapaa suomennos: "Angharad kutsui niitä (luoteja) anti-siemeniksi: kylvää yksi ja katso kun jokin kuolee".
        Vois ajatella niinkin että sanat voi olla anti-siemeniä. Jokainen valitsee mitä haluaa kylvätä.


      • Heikunkeikku
        hmp.f kirjoitti:

        :D ihana!
        "levitä kivelle toivon mustaamultaa"
        Katselin uusinta Mad Maxia toissailtana. Siellä vilahti hieno oivallus luodeista. Se meni näin: "Angharad called them anti-seed: plant one and watch something die."
        Vapaa suomennos: "Angharad kutsui niitä (luoteja) anti-siemeniksi: kylvää yksi ja katso kun jokin kuolee".
        Vois ajatella niinkin että sanat voi olla anti-siemeniä. Jokainen valitsee mitä haluaa kylvätä.

        Monesti lukee tai kuulee joitakin NIIN hyviä oivalluksia, että on hetken ihan vetelänä ihastuksesta.
        Tänään tuolla ulkona oon lukenut jo monta sanakimppua ja huokaillut ja ihmetellyt, miten mahtavan yli-suber-älyttömän hienosti joku on älynnyt kirjoittaa jotakin ihan yksinkertaisestakin asiasta.

        Yks esimerkki tämän päiväisestä on tämmönen:
        (en kirjoita koko runoa, vaan sen mun ihastuskohdan)
        ".....aarnimetsän kyljessä seisahdumme, luovutamme kaikki sanat.."
        Ymmärsin asian niin, että kaks pysähtyy katsomaan "jotakin" ja ovat sanattomia.


      • kesivä

        Voi pieksut mitä ihania runon pätkiä päivän päätteeksi. Aarnimetsän laidalle on hyvä nyt vaipua unehen.


    • kakekipsi

      Fyysisesti, muutama luu murtunut/katkennut käsistä ja jaloista. Joskus 20v sitten hajosi solisluu ja joku toinen luu siitä vierestä, kaksi leikkausta ja kahdeksan kuukautta poissa työstä. Saamari, vieläkin ajoittain särkee.
      Henkisesti, en ainakaan muista mitään vakavaa:)

      • älkäälukeko

        Tästä olen jo kirjoittanut, mutta kirjoitan taas. Olen ollut autokolarissa. Viisi niska nikamaa oli murtunut ja olin 8 vko kallovedossa Töölön sairaalassa. Silloin oli elämä tiukilla, koska kukaan (lääkärit) ei voinut tietää, kuinka tulee raajani toimimaan? Olin silloin 34 v ja elämä oli mukamas vasta edessä. Siis, mikä elämä? Usein vetelin niitä "vetoja", että tapan itseni, koska tuskat oli niin kovia.

        Onneksi olimme juuri vieneet lapsen tarhaan ja toinen oli koulussa, joten jonkun täytyi huolehtia heistä. Mieheni oli sentään pistänyt päänsä alas, kun näki rekan perävaunun liukuvan eteemme, mutta minä utelias ehdin sanomaan vain, että kato, kuinka se tulee?

        Usein hän on kiusoitellut minua myöhemmin siitä, että olen niin utelias! Niin olin, koska jotenkin luotin, että kyllä tästä selvitään. Mitään mahdollisuuksia ei kuitenkaan ollut, vaikka mieheni väisti rekkaa ojaan saakka. Auto leikkautui, kuin sardiinipurkki ja katto raapaisi päätäni.

        Kuitenkin oli onni onnettomuudessa, että yleensä naapuri tuli myös meidän kyytiin, mutta silloin hän ei tullut, joten istuin takapenkillä lähtiessämme lapseni kanssa, enkä vaihtanut paikkaa, kun lapsi jäi tarhaan. Entä sitten, jos olisin ollut etupenkillä, niin mieheni ei olisi voinut sinne väistää?

        Useita vuosia tämä kaikki vaikutti elämääni siten, että elämä on tässä ja nyt, eikä kenties vuosien päässä, mitä nyt nuori ajattelee? Jälkeenpäin tuli valtavia selkäkipuja, joita terkkarilääkäri tulkitsi, että haluan vain sairaslomaa? Onneksi lopulta hakeuduin yksityiselle, joka leikkasi heti Jorvissa ja (epikriisi?) on; vaikea hermopuristus, jota ei voi täysin korjata? Alaselän nikamat ovat siirtyneet jo niin paljon, että pian minun selkäranka putoaa paikoiltaan!:))

        Se, mikä aiheutti tuon kaiken lisäksi henkisiä "vammoja", oli rekkakuskin syyllisyyden kieltäminen viimeiseen tappiin. Totta kai hän hävisi jutun, mutta sitten tulikin näiden vakuutusyhtiöiden taistelu korvauksista ja se onkin aivan utopinen juttu, mutta kiva oli kirjoittaa näitä vanhoja patoutumia taas uudestaan.


      • kesivä

        Minulla ei leikattu solisluuta kun murtui. Välillä jossain asennossa ikäänkuin lonksahtaisi paikoiltaan ja kirpaisee. Talvella meni.

        Niin ja kyllä mustelmia on tullut sieluunkin joskus.


    • mimmimum-mi

      Paljon on asioita joita pitää hoitaa....kun ihminen poistuu täältä...kun puhelimella yrittää hoitaa mahdollisimman paljon asioita....
      Soitin operaattorille äskettäin...sanoin että lopetan tämän ja tämän liittymän... niin siellä alkoi kyselemään ...miksi..minkä vuoksi lopetan... sain hillittyä kieleni etten sanonut ...että tuskin se enää haudassa toimisi... miksi pitää tietää syy irtisanomiseen.

      • Luokkaantunut olen, siis puoluetasolla ehkä johonkin muutenkin, ei siitä nyt.
        Loukkaantumisia kyllä........
        Reisiluu on katkennut ja oksa teki reiän mäkeä laskiessa verta tuli kun härän kurkusta osui ohimoon. Jääkiekko osui kerran pelintiimellyksessä otsaan ja kivi teki lommon polveen metsässä ja samalla nilkka niksahti, kyse suunnistuksesta.
        Eka kolari sattui häiden jälkeisenä päivänä kylätien kurvissa, se on tosi hankala kohta, pää hiukka kolahti ei käynyt peeltilommoa pahemmin. Toinen kolari oli pahempi, kolaulin bussin perään, tai toisaalta tyyny pelasti, mutta auto meni melko ryttyyn.
        Ei muuta.........


    • kesivä

      Tänään viimeksi, pikkuvarpaan viereinen varvas, onko se nimetön varvas. Tölväsin sen täysillä pöydän jalkaan. Oma vikani, mitäs menin vaihtamaan möbeleiden järjestystä :(
      Varvas on tuplakokoinen ja mustanretuliini.
      Olen varmasti jollainlailla tapaturma-altis, koheltaja :)

      • kesivä

        Voi pirskatti isolla Peellä. Enkös mä pudottanut reitittimen tuon loukkaantuneen varpaani päälle. Luulin, että olen lenkin jälkeen ansainnut levähdyksen sohvalla läppärin kanssa.


    • sisselis

      Niin metsä vastaa kun sinne huutaa, ei aina pidä paikkaansa. Ajatelkaapa vaikka, kuinka monta kertaa rikolliset ovat tunkeutuneet aivan tuntemattomien ihmisten kotiin pahaa tehdäkseen. Siinä ei auta toisten huomioon ottaminen, kuten ei tavallisessakaan elämässä.
      Me ihmiset olemme suuresti erilaisia, eikä kaikilta voi odottaa fiksua käytöstä.
      Josus minäkin kuvittelin, että oma käytös ratkaisee ja kuljin hymyillen jokaiselle kuin naantalin aurinko.
      Nykyisin on viisautta kertynyt niin paljon, että osaan jopa puolustautua hävyttömyyksiä vastaan. Hymyä ei heru kuin harvoille enää.
      Pidän naivismina, jos kuvittelee kaikkien vastaavan hyvin hyvään kohteluun. Naivismissa ei ole mitään pahaa, mutta typerässä naivismissa on.
      Onhan se onni, jos joku on kohdannut elämässään vain onnellisia ihmisä, jotka vastaavat samoin, jos itse heitä kohtelet hyvin. Ikävä kyllä, totuus on hyvin monta kertaa toinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe