Onko populismi manipulointia

pyrami

Oletko helposti johdateltavissa asioissa joista olet epävarma, politiikassa tuttua tai kaupallisuudessa median houkutuksissa.
Manipulointi vallankäytössä päämärän saavuttamiseksi onko se reilua.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole helposti manipuloitavissa.

    • eppu2

      Minua on vaikea manipuloida. Nuuskin aina kaikki asiat, mitä missäkin tyrkytetään.
      Tuo sana ´´populismi´´, sitä käytetään usein, kun muut sanat loppuvat.

    • Mutta populismi on nimenomaan sitä manipulointia. Ratsastetaan yhdellä aatteella tai siis peilataan kansan tyytymättömyyttä ja sen varaan rakennetaan mukamas "puolue" joka ajaa jopa hallituksiin asti pelkän manipulaation avulla. "Kansan tyytymättömyys" on myös tarkoitushakuisella kirjoittelulla ja median somalla käytöllä keinotekoisesti kasvatettua. Otetaan nyt vaikka paljonpuhuttu maahanmuuttovastaisuus: saamme lukea koko ajan haastatteluja, uutisointia jne. jotka kertovat ongelmista, vaikeuksista, rikoksista jne. jotk aliittyvät pakolaisuuteen tai maahanmuuttoon. Kuitenkin nämä esille nostetut tarinat ovat vain murto-osa koko kuvasta, josta ei koskaan kerrota: että suuri valtaosa pakolaisista ovat todella onnellisia kun ovat päässeet maahamme ja että he sopeutuvat, opiskelevat kieltä ja noudattavat lakeja. Hankkivat työtäkin niin pian kun sitä on saatavilla. Nyt jos YKSI pakolainen ei halunnut välttämättä läheishoitajaksi, niin siitä tehdään suuri numero. Tämä on nimenomaan manipulointia.

      • eppu2

        Niin se on, että ongelmat, rikokset yms. myyvät. Hyvät uutiset, eivät myy ollenkaan niin hyvin, kuin huonot ja ikävät.
        Media on suurin manipuloija.
        Mutta onko populismi aina huonoa. Ainakin sille on annettu negatiivinen merkitys ja sitä käytetään nykyään jo lyömäaseena.
        Kävin kurkkaamassa wikissä ja siellä oli populismin alkuperäinen määritelmä näin:
        Poliittista ideologiaa ja aktiivisuutta, jonka tarkoitus on edustaa tavallisen kansalaisen toiveita ja tarpeita.
        Voidaan myös kysyä, että eikös kaikki poliitokot väitä ajavansa kansalaisten etua.


      • Kaikki poliitikot kai väittää ajavansa kansalaisten etua, mutta kaikki ei aja kaikkien kansalaisten etuja. Ketkä sitten ovat niitä "tavallisia" kansalaisia onkin sitten ihan eri asia. aikaisempi vasemmisto/oikeisto akseli on muuttunut paljon monimuotoisemmaksi, kun pienpuoluuet jotka ajavat erityisten kansanryhmien asiaa jakavat arvo-ja talousperustaa hyvinkin epämääräisin perustein. Selvät perinteiset suurpuolueet jotka ovat selvästi oikeistoa tai selvästi vasemmistoa ja ajavat joko vallan kahvassa olevien tai vallan ulkopuolelle jäävien asiaa (viittaan perinteiseen marxistiseen määritelmään porvareista ja työläisistä: niistä jotka omistavat toisten ihmisten työn ja sen tuloksen ja ne jotka ovat saavat vain rahallista korvausta tekemästään työstä omistamatta omaa työtään) ovat saaneet seurakseen yhden aatteen puoluita, tyytymättömyyttä hyväksikäyttäviä populisteja(persut) jotka lupaavat paljon ja välttävät mieluummin sitten vastuuta kun ovat päässeet lehmällä ratsastamaan, vihreät jotka kulkevat sosiaaliliberalismin ja talouskonservaativien välimaastoa, jne...ja sitten tietenkin ruotsalaiset jotka ajavat etupäässä ruotsalaisten asiaa, vaikka heillä on selkästi talouspoliittinen linja ja sosiaaliliberaalinen linja. Ja perästä tulevat kaikki muut. Demarien, maaseudunpuolueiden ja kommareiden laiva on lähtenyt.


    • Hjutfi

      Suurin osa ihmisistä on manipuloitavissa. Siihen perustuu mm. mainonta, muoti ja muut trendit, vaalit ja muu politiikkakin. Vain hyvin pieni vähemmistö perustaa erilaiset valintansa edes niihin faktoihin, jotka olisivat helposti selvitettävissä.

    • En, olen paremminkin mieluummin vastarannankiiski. Varsinkin kaikkinaninen tyrkytys saa minut takajaloilleen. Haluan perehtyä ja päättää itse.

      • PS.n pj Soini teki gradun populismista ja puhuu niinkuin kansanryhmän vastaanottavin osa haluaa kuulla. Populismi on terävimmillään silloin, kun se vaikuttaa ns. yleisen mielipiteen muodostumiseen ja mahdollisimman suureen väestömäärään. Sen käyttäjä on laskelmoinnin mestari esim. tv.n vaalikeskustelut, mutta myös mainonta monessa mielessä luo mielikuvia ja kauneuskäsitteitä populismin keinoin. (hauskasti myös koirien tekarit, specsavers ym.- jäävät mieleen)


      • bessie-
        kawe kirjoitti:

        PS.n pj Soini teki gradun populismista ja puhuu niinkuin kansanryhmän vastaanottavin osa haluaa kuulla. Populismi on terävimmillään silloin, kun se vaikuttaa ns. yleisen mielipiteen muodostumiseen ja mahdollisimman suureen väestömäärään. Sen käyttäjä on laskelmoinnin mestari esim. tv.n vaalikeskustelut, mutta myös mainonta monessa mielessä luo mielikuvia ja kauneuskäsitteitä populismin keinoin. (hauskasti myös koirien tekarit, specsavers ym.- jäävät mieleen)

        Onneksi sentään vielä niin, että sivistys- ja hyvinvointivaltioissa populististen puolueiden vastaanottavaisimman kohderyhmän mielipide ei ole ns. yleinen mielipide.

        Epävakaina aikoina populistiset puolueet nostavat kannatustaan, niin tulee ehkä Euroopassakin vielä jonkun vuoden jatkumaan. Loputtomiin niiden menestys ei voi jatkua, sillä heidän 'aatteensa' ei kunnioita ihmisoikeuksia ja ihmisten yhdenvertaisuutta. Ne eivät näin ollen lunastamaan 'lupauksiaan'.


    • ö-Öö

      Manipulointi.

      Kandee ekaks miettiä, mitä sanan merkitys on. Noin periaatteessa ihan kaikki, millä pyritään vaikuttamaan jonkun muun ihmisen meilipiteisiin tai tekoihin on jonkinlaista manipulointia. Noh, laitetaan yllättävänkin raju esimerkki todella kovasta manipuloinnista. kakara ei suostu leikkaamaan nurmikkoa, äiskä toteaa, että ruokaa ei tipu, ennenkuin ruoho leikattu. Toisena ääripäänä hienovarainen "antaa ymmärtää"-metodi. "Jos suoriudut tästä mahdottomasta työtehtävästä hyvin, sinulla voi olla edessäsi hieno tulevaisuus firmassamme".

      Kun puhutaan manipuloinnista, aina aletaan heti keuhkoamaan mediasta ja viimeaikoina peersujen ansiosta populismista. Kyllä manipulaatiota on kaikkialla. Esim. joku uskonto perustuu kokonaisuudessaan aivopesuun. Ihmistä aletaan manipuloimaan heti syntymänsä jälkeen joittenkin poppamiesten toimesta. Sitä jatketaan väkipakolla ensimmäiset 18 vuotta. Ja senkin jälkeen uskontotuubaa tungetaan päälle vähän jokapaikassa. Samanlaisia totaalisia manipulointeja muitakin, kommunismi eräs ihan samankaltainen ääriesimerkki, missä hommeli toimii ikäänkuin itsestään, jokainen manipuloi toistaan.

      Että ei mun mielestä populismi ole muuten erikoita touhua politiikassa, se vaan tekee puoluepropagandan joukossa virkistävän poikkeuksen. Tavallaan viihtellistää politiikkaa, propagandan tekemisen ohessa.

      Ja ihan kaikessa manipuloinnissa tarkoitus siis vaikuttaa toisten mielipiteisiin, eli saada toisia ihmisiäikäänkuin palvelemaan jotain aatetta tai ideologiaa. Ei Soini ite varmaankaan valtaa itelleen erityisemmin halua. Se nyt vaan sattuu olemaan aatteensa yksinvaltias ja johtaja. Ihan kuin joku paavi, putin tai kimiljung, Tokikin valta itsessään on kiintoisaa, mutta valta vain väline jonkin tavoitteen aikaansaamiseksi. Voihan se olla yksilökeskeinenkin tavoite, vaikkapa koittaa manipuloida pomoa antamaan palkankorotus itelleen, myös negatiivista, koittaa saada vatoitus duunikaverille.

      Mnaa, liian itsestään selvä aihe, mikä kuitenkin varsin laaja. Manipuloinnista, propagandasta, viestinnästä, markkinoinnista uskonnoista, vaikka nyt laulukilpailuista voi kirjoittaa vaikka kuinka paljon. Kaikessa kuitenkin jotenkin kyse ihmisten manipuloinnista, menetelmät ja välineet vaan vähän vaihtuvat eri jutuissa.

      Aina kun ihmisellä jokin mielipide jostakin, voi miettiä, miten sse on muodostunut ja minkälaisten lähteiden ja minkälaisen informaation pohjalta. Jokatapauksessa mielipide harvemmin täysin oma, kyllä sen muodostamiseen on tehtu paljon manipulointia, ties minkälaisilta tahoilta.


      =DW=

      • ö-Öö

        Ai niin

        Tällä palstallahan tulee sekeimmin esiin manipuloinnista suuretloispummieläkeläis-sukupolvet. Hokevat järjettömiä hokemia "hyvin itse ansaituista eläkkeistä2, mikä on täyttä puutaheinää. Tarkoituksena ainoastaan ajaa omia etujaan harhauttamalla nuorempia sukupolvia makselemaan niitten ylellinen elämä ja työn vieroksuminen. Pelkkää aivopesua, joka toii enää nykyaikana välttävästi, koska perusteet ja faktat tuulesta temmattuja. Siltikin manipulointi on tuottanut erinomaisen tuloksen, koska pummit nyt lähinnä tuhlaavat rahaa suruttomasti huvitteluun ja omaan elosteluun, täysin tyytyväisinä omaan elämäänsä. Vähät välittämättä niistä, joita ovat huijanneet maksamaan koko lystin.

        Samaahan se on maailmanpolitiikassakin, venäjän trollit, jenkkien propagandakokeisto, kiinan talousihme, ihan kaikki perustuu täydelliseen omanedun tavoitteluun, jonka tärkeimpiä työkaluja on jonkin sorttinen manipulointi.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Ai niin

        Tällä palstallahan tulee sekeimmin esiin manipuloinnista suuretloispummieläkeläis-sukupolvet. Hokevat järjettömiä hokemia "hyvin itse ansaituista eläkkeistä2, mikä on täyttä puutaheinää. Tarkoituksena ainoastaan ajaa omia etujaan harhauttamalla nuorempia sukupolvia makselemaan niitten ylellinen elämä ja työn vieroksuminen. Pelkkää aivopesua, joka toii enää nykyaikana välttävästi, koska perusteet ja faktat tuulesta temmattuja. Siltikin manipulointi on tuottanut erinomaisen tuloksen, koska pummit nyt lähinnä tuhlaavat rahaa suruttomasti huvitteluun ja omaan elosteluun, täysin tyytyväisinä omaan elämäänsä. Vähät välittämättä niistä, joita ovat huijanneet maksamaan koko lystin.

        Samaahan se on maailmanpolitiikassakin, venäjän trollit, jenkkien propagandakokeisto, kiinan talousihme, ihan kaikki perustuu täydelliseen omanedun tavoitteluun, jonka tärkeimpiä työkaluja on jonkin sorttinen manipulointi.

        =DW=

        Ei ole olemassa mitään informaatiotonta tekstiä, rakennusta tai teosta, aina niissä voidaan nähdä monia merkityksiä.


      • ö-Öö
        kawe kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään informaatiotonta tekstiä, rakennusta tai teosta, aina niissä voidaan nähdä monia merkityksiä.

        Juurikin noin.

        Symboliikalla iso merkitys mielipiteen muokkaamisessa. Jokaikisellä potkupalloseuralla tunnuksensa, kaikilla firmoilla logonsa, jokaisella valtiolla lippunsa. Ne kaikki viestivät jostain ja ovat osa imagonrakentamista. Sellaista piilotajuista manipulaatiota.

        Toimii toisinkin päin, vastapuolen symboliikkaa käytetään omana aseenaan, vaikkapa nyt hakaristilippu, tai sirppi ja vasara. Tyypillinen vastatoimi, käännetään toisen osapuolen sanoma omaksi edukseen, usein valheellisestikin tosin.

        Näistä asioista keskusteltaessa pitää aina muistaa, kaikki ei ole miltä näyttää. Ja valehteleminen, se kai tavallisin työkalu. Siis netissä tuli heti alkuunsa vastaan provoaminen. Elikkäs trolli esittää järjettömn väitteen, mistä syntyy kiivasta kesustelua. Aloittajatrolli fleimailee välillä, eli esittää lisää huuhaa mielipiteitään. Se mitä loppujen lopuksi tapahtuu, se aina vähän epäselvää, mutta oletettavasti ainakin jotkut menevät ns. halpaan.

        Näillä ikäryhmäpalstoillahan on mutamia vuosia pyörinyt se perussuomalaistrolli, joka huutaen haukkuun muita puolueita ja kirjoittaa tulenpalavia kannatuskirjoituksia Soinista. Ihan peruspropagandaa, ties vaikka olisi puolueen palkkalistoilla. Se epävarmaan, minkä puolueen, voi olla demarikin, joka molla persuja, tai sitten aito persu, joka vaan niomenomaan populistiseen tyyliin tekee markkinointiyötään.

        Että aika lujasti tässä ollaan koko ajan jonkin mielipidemuokkauksen alaisena, vähän kaikkialla.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Ai niin

        Tällä palstallahan tulee sekeimmin esiin manipuloinnista suuretloispummieläkeläis-sukupolvet. Hokevat järjettömiä hokemia "hyvin itse ansaituista eläkkeistä2, mikä on täyttä puutaheinää. Tarkoituksena ainoastaan ajaa omia etujaan harhauttamalla nuorempia sukupolvia makselemaan niitten ylellinen elämä ja työn vieroksuminen. Pelkkää aivopesua, joka toii enää nykyaikana välttävästi, koska perusteet ja faktat tuulesta temmattuja. Siltikin manipulointi on tuottanut erinomaisen tuloksen, koska pummit nyt lähinnä tuhlaavat rahaa suruttomasti huvitteluun ja omaan elosteluun, täysin tyytyväisinä omaan elämäänsä. Vähät välittämättä niistä, joita ovat huijanneet maksamaan koko lystin.

        Samaahan se on maailmanpolitiikassakin, venäjän trollit, jenkkien propagandakokeisto, kiinan talousihme, ihan kaikki perustuu täydelliseen omanedun tavoitteluun, jonka tärkeimpiä työkaluja on jonkin sorttinen manipulointi.

        =DW=

        Nykyiset "loispummieäkeläiset" on huijattu maksamaan veroja ja työeläkemaksuja viitaten heidän töissäollessaan siihen että joku sitten maksaa kun te olette eläkkeellä?


      • ö-Öö
        siilimuori kirjoitti:

        Nykyiset "loispummieäkeläiset" on huijattu maksamaan veroja ja työeläkemaksuja viitaten heidän töissäollessaan siihen että joku sitten maksaa kun te olette eläkkeellä?

        Ei noin.

        Suuret loispummi-ikäluokat makselivat omien vanhemoiensa eläkkeitä. Eläkemaksuilla eläkeyhtiöt pelasivat pörssipelejä, joitten voitoilla makseltiin siis silloin eläkkeellä olevien eläkkeet.

        Suuret ikäluokat on harhautettu julmetulla silmänkääntötempulla luulemaan, että ovat "säästäneet" rahojaan "hyvin itse ansaitsemilleen " eläkepäivilleen. Tosiasiassa nykyiset eläkeläispummit jatkavat ainoastaan perinteistä huijausta, maksattamalla nuoremmilla sukupolvilla omat eläkkeensä.

        Ikiliikkujaa ei ole keksitty, kreikantiellä ollaan.

        http://velkakello.fi/

        Sitäpaitsi, voi tulla isompikin romanhdus jos suurten pummi-ikäluokkien vielä eläessä. Tarkoitan pörssiromahdusta. Kunnon pörssiromahdus ja kaikki eläkesäästöt haihtuvat savuna ilmaan. Milläs pummit aikoo sitten elää, kun ei ole rahastoja? Aivan, täysin sosiaaliavun varassa, eikä senkään maksamiseen yhteiskunnalta oikein varallisuutta löydy, eikä sellaisessa tilanteessa ulkomaanvelkaakaan voi saada mistään.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Ei noin.

        Suuret loispummi-ikäluokat makselivat omien vanhemoiensa eläkkeitä. Eläkemaksuilla eläkeyhtiöt pelasivat pörssipelejä, joitten voitoilla makseltiin siis silloin eläkkeellä olevien eläkkeet.

        Suuret ikäluokat on harhautettu julmetulla silmänkääntötempulla luulemaan, että ovat "säästäneet" rahojaan "hyvin itse ansaitsemilleen " eläkepäivilleen. Tosiasiassa nykyiset eläkeläispummit jatkavat ainoastaan perinteistä huijausta, maksattamalla nuoremmilla sukupolvilla omat eläkkeensä.

        Ikiliikkujaa ei ole keksitty, kreikantiellä ollaan.

        http://velkakello.fi/

        Sitäpaitsi, voi tulla isompikin romanhdus jos suurten pummi-ikäluokkien vielä eläessä. Tarkoitan pörssiromahdusta. Kunnon pörssiromahdus ja kaikki eläkesäästöt haihtuvat savuna ilmaan. Milläs pummit aikoo sitten elää, kun ei ole rahastoja? Aivan, täysin sosiaaliavun varassa, eikä senkään maksamiseen yhteiskunnalta oikein varallisuutta löydy, eikä sellaisessa tilanteessa ulkomaanvelkaakaan voi saada mistään.

        =DW=

        Et sinä vi sanoa että EI NOIN koska tiedän et moni on asian tuolla tavoin ajatellut että kun minä nyt maksan nykyisten eläkeläisten eläkeitä varten, joku maksaa sitten minun kun itse olen eläkkeellä. En minä ainakaan ole luullut että maksamani rahat on laitettu juuri minua varten johonkin sukanvarteen, senhän olisin voinut tehdä itsekin.

        Nuoremmat sukupolvet ovat käyttäneet tukiaisia jo nyt paljon enemmän kuin , nykyiset eläkeläiset, mm äitiyspäivärahan, äitiysloman, vanhempainloman, hoitovapaan ym muodossa. Puhumattakaan opintorahoista ja asumistuista toimeentulotuista ym.


      • ö-Öö
        siilimuori kirjoitti:

        Et sinä vi sanoa että EI NOIN koska tiedän et moni on asian tuolla tavoin ajatellut että kun minä nyt maksan nykyisten eläkeläisten eläkeitä varten, joku maksaa sitten minun kun itse olen eläkkeellä. En minä ainakaan ole luullut että maksamani rahat on laitettu juuri minua varten johonkin sukanvarteen, senhän olisin voinut tehdä itsekin.

        Nuoremmat sukupolvet ovat käyttäneet tukiaisia jo nyt paljon enemmän kuin , nykyiset eläkeläiset, mm äitiyspäivärahan, äitiysloman, vanhempainloman, hoitovapaan ym muodossa. Puhumattakaan opintorahoista ja asumistuista toimeentulotuista ym.

        Mnaah.

        Sotket asioita, kaiketi tahallasi, ehkä tyhmyyttäsi. Itsehän kirjoitit täsmälleen saman asian, kuin minäkin. Suuret ikäluokat itse puhuvat aina "hyvin itse ansaitesmistamme" eläkerahoista, kuvittelevat maksaneenssa itse eläkkeensä etukäteen, vaikka niitten maksut todellisuudessa menneet vanhempien sukupolvien eläkkeitten maksamiseen.

        Että se siitä eläkeasiasta.

        Noit jäljempänä luetttelemasi "etuudet" vähän eri asia, ne suoria investointeja tulevaisuuteen. Niitä yhteiskunnan kannattaa tehdä. Kun pitää niitä eläkkeenmaksajia kuitenkin vielä löytyä. Mutta niitten maksamiseen ei suuretpummi-ikäluokat itse osallistu oikein mitenkään, ne vaan odottaa, että se jengi vaan makselee niitten eläkkeet, tietenkin mahdollisimman pienillä investoinneilla. Kai hokannut, rippukoulupohjalta töihine menneet aina väheksyy opiskelua, eivät tajua, että ilman opiskeluja ei nykyaikana töihin pysty. Eivätkö ymmärrä sitäkään, opiskelu usein paljon rankempaa hommaa, kuin töissä vetelehtiminen.

        =DW=


      • ö-Öö kirjoitti:

        Mnaah.

        Sotket asioita, kaiketi tahallasi, ehkä tyhmyyttäsi. Itsehän kirjoitit täsmälleen saman asian, kuin minäkin. Suuret ikäluokat itse puhuvat aina "hyvin itse ansaitesmistamme" eläkerahoista, kuvittelevat maksaneenssa itse eläkkeensä etukäteen, vaikka niitten maksut todellisuudessa menneet vanhempien sukupolvien eläkkeitten maksamiseen.

        Että se siitä eläkeasiasta.

        Noit jäljempänä luetttelemasi "etuudet" vähän eri asia, ne suoria investointeja tulevaisuuteen. Niitä yhteiskunnan kannattaa tehdä. Kun pitää niitä eläkkeenmaksajia kuitenkin vielä löytyä. Mutta niitten maksamiseen ei suuretpummi-ikäluokat itse osallistu oikein mitenkään, ne vaan odottaa, että se jengi vaan makselee niitten eläkkeet, tietenkin mahdollisimman pienillä investoinneilla. Kai hokannut, rippukoulupohjalta töihine menneet aina väheksyy opiskelua, eivät tajua, että ilman opiskeluja ei nykyaikana töihin pysty. Eivätkö ymmärrä sitäkään, opiskelu usein paljon rankempaa hommaa, kuin töissä vetelehtiminen.

        =DW=

        On se kuule van ihana olla näin tyhmä tulevana loispummieläkeläisenä :). Minä ainakin otan joka ikisen euron mitä on mahdollista saada ja vielä hyvällä omallatunnolla. Omats ja muiden eläkeläisten mielestä olken ne ansainnut. Sanoivat kaiken maailman unelmasurffaajat mitä hyvänsä ;).

        PS: nuoremma sukupolvet ovat oppineet käyttämään hyväksi kaikenmaailman tukiaisia vaikka eivät niitä tarvitsisikaan, onko se hyödylistä että yhteiskunnan varoja käytetään väärin tarpeettomiin kohteisiin?


      • eppu2
        ö-Öö kirjoitti:

        Ei noin.

        Suuret loispummi-ikäluokat makselivat omien vanhemoiensa eläkkeitä. Eläkemaksuilla eläkeyhtiöt pelasivat pörssipelejä, joitten voitoilla makseltiin siis silloin eläkkeellä olevien eläkkeet.

        Suuret ikäluokat on harhautettu julmetulla silmänkääntötempulla luulemaan, että ovat "säästäneet" rahojaan "hyvin itse ansaitsemilleen " eläkepäivilleen. Tosiasiassa nykyiset eläkeläispummit jatkavat ainoastaan perinteistä huijausta, maksattamalla nuoremmilla sukupolvilla omat eläkkeensä.

        Ikiliikkujaa ei ole keksitty, kreikantiellä ollaan.

        http://velkakello.fi/

        Sitäpaitsi, voi tulla isompikin romanhdus jos suurten pummi-ikäluokkien vielä eläessä. Tarkoitan pörssiromahdusta. Kunnon pörssiromahdus ja kaikki eläkesäästöt haihtuvat savuna ilmaan. Milläs pummit aikoo sitten elää, kun ei ole rahastoja? Aivan, täysin sosiaaliavun varassa, eikä senkään maksamiseen yhteiskunnalta oikein varallisuutta löydy, eikä sellaisessa tilanteessa ulkomaanvelkaakaan voi saada mistään.

        =DW=

        Jaa-a. Sinä se jaksat, joka kommentissasi yrittää manipuloida, muita uskomaan tuohon loispummiteoriaasi.
        Yli 50 vuotta sitten, tehtiin sukupolvisopimus, joka hyväksyttiin työelelaiksi yksimielisesti 8.7 1961.
        Osa palkka siirrettiin maksettavaksi jälkipalkkana ja sitä on työeläke, ei mitään armopalaa.
        Suuret ikäluokat maksoivat edellisen sukuploven eläkkeet ja keräsi muhkean eläkerahaston.
        Sodanjälkeiset sukupolvet maksoivat vielä suuret sotakorvaukset.
        Eläkepommin hokeminen on kanssa yhdensuuntaista manipulaatiota.


      • ö-Öö
        eppu2 kirjoitti:

        Jaa-a. Sinä se jaksat, joka kommentissasi yrittää manipuloida, muita uskomaan tuohon loispummiteoriaasi.
        Yli 50 vuotta sitten, tehtiin sukupolvisopimus, joka hyväksyttiin työelelaiksi yksimielisesti 8.7 1961.
        Osa palkka siirrettiin maksettavaksi jälkipalkkana ja sitä on työeläke, ei mitään armopalaa.
        Suuret ikäluokat maksoivat edellisen sukuploven eläkkeet ja keräsi muhkean eläkerahaston.
        Sodanjälkeiset sukupolvet maksoivat vielä suuret sotakorvaukset.
        Eläkepommin hokeminen on kanssa yhdensuuntaista manipulaatiota.

        Smile

        Tällä hetkellä pörssikeinottelu tuottaa voittoa:

        http://www.talouselama.fi/uutiset/ilmarinen teki ison tilin alcatellucentin osakkeilla/a2303542

        Entäpä sitten, kun tuleepi pörssiromahdus? Pelkkää ilmaa kaikenmaailman eläkerahastot. Kreikan tiellä ollaan.

        =DW=


    • kuinonkinkäynyt

      Populaatio saattaa manipulaan varmuustekijöistä huolimatta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      306
      3538
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      258
      2004
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1424
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1174
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe