Ystävä kuoli täysin yllättäen

kaipaansinuakauheasti

En ehtinyt jäähyväisiä jättää enkä mitään. Ikävä on aivan suunnaton. Itken vaan, välillä katson kuvia ja luen viestejä ja nauran. Uskon, että hän tiesi olevansa minullekin tärkeä. Ystävyys ei ollut kuin muutaman vuoden mittainen, mutta erittäin lämmin, aito ja avoin. Sydämmestä lähti palanen taivaaseen hänen mukanaan.

Miten tästä yli? Ei hän ainoa ystäväni ollut eikä edes perheenjäsen, mutta ei se vähennä surua. Rakastan ja kaipaan niin paljon.

12

3561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etoleyksin

Surtava on ja uskallettava katsoa surun pohjaan.Kyllä se vielä helpottaa ajan oloon-se ikävä ja suru. Varmasti hän on lähelläsi vaikka et häntä näekään.Voit silti mielessäsi lähettää hänelle terveisiä.Voimia.

• KaipausSuuri

Suuren surun keskellä on itku ainoa, mikä helpottaa edes vähän tuskaa ja kaipausta.
      Itku tulee helposti, oman isäni kuolemasta tulee 5kk ja itku tulee vähän väliä, vaikka ei välttämättä enää jatkuvasti.
      Itku tulee, kun katson isäni kuvia, ajatuksista ja muistoista
      Minun kävi niin sääli isääni, kun hänen elämän loppuaika meni sairastaessa syöpää ja viimeiset viikot olivat tosi vaikeat.

Kun isäni kuoli, niin 3 ensimmäistä kuukautta olivat kaikkein vaikeimpia, itketti joka päivä, varsinkin iltaisin itketti tosi paljon ja aamuisin.
      Pahinta on tämä tyhjyys, ettei enää tässä elämässä näe ja kuule rakasta lähimmäistään, että hän on lopullisesti ja peruuttamattomasti poissa.

Elä toivossa ja uskossa jälleen näkemiseen ja siihen, että läheisesi on päässyt perille kotiin, jossa hänen on nyt hyvä olla ja mekin pääsemme sinne ja saamme kohdata rakkaamme Taivaassa, kun oma elämä täällä päättyy.
      Muistele ystävääsi ja pidä hänet ajatuksissasi.
      Ystäväsi on sinun suurin aarteesi, jonka saat kätkeä sydämeesi.
      Voimia ja Siunausta sinulle....

• kaipaansinuakauheasti

Kiitos sanoistanne kovasti.

Olen tähän mennessä menettänyt vain vanhoja ihmisiä, jotka jo sairastaneet pitkään ja siksi asia sisäistettävissä. Nyt lähdettiin suorilta jaloilta, ilman jäähyväisiä tai mitään. Uskon ja tiedän, että hänellä on hyvä olla, mutta kaipaus on ihan kauhea. En voi istua viereen ja halata enää koskaan. En voi sanoa kuinka paljon välitin. En saa enää koskaan olla hänen kanssaan, jutella ja vitsailla. Tämä kaipaus ja ahdistus on kauhea. Ajatuksissani hän onkin, koko ajan. Juuri tuo peruuttamattomuus on pahinta. Niin toivoo, että olisi edes saanut hyvästellä.

Juuri tuo toive, että hän jotenkin näkisi kuinka paljon kaipaan ja välitän, kuinka tärkeä hän oli. Että saisin jotenkin varmuuden että hän tietäisi. Mutta se nyt on vaan sitä uskoa ja toivoa...

Kiitos kauniista sanoista ja voimia täältäkin! Niitä kyllä tarvitaan!

Ei hän sydämestä minnekään katoa, ja toivon, että joskus tavataan. Sen toivon kanssa on pakko jatkaa elämää. Ikävä on suunnaton!

• KaipausSuuri

Kuten kerroit, kun kuolema tulee yllättäen, ilmoittamatta ennalta, niin sitä ei voi kukaan ulkopuolinen ymmärtää.
        Pahinta on, ettei ole voinut jättää jäähyväisiä, kertoa toisilleen tärkeimmät asiat, sanoa kuinka hyvä ihminen toinen on ollut.
        Isän veli kuoli muutama vuosi sitten suorilta jaloita aamupäivällä kiikkutuolissa, oli ollut edellisenä päivänä hiihtämässä.
        Olivat katsoneen tv:tä vaimonsa kanssa ja kuolema tuli yllättäen.
        Eivät ehtineet sanoa hyvästejä, sanomatta jäi asioita, jotka olisi halunut sanoa, mutta kuolema tuli kertomatta yllättäen.
        Heillä oli paljon yhteisiä suunnitelmia tulevalle kesälle ja yhteiset eläkepäivät odottivat, mutta elämä ei mene kuten haluaisimme sen menevän.

Voin olla siinä suhteessa "onnellinen", että jo vuosia ennen isän sairastumista aloitin osaltaan surutyön tekemisen sillä, että isäni elämä jossain vaiheessa päättyy ja valmistauduin asiaan.
        Lopullinen surutyö alkoi, kun isällä todettiin syöpä.
        Lukemattomia kertoja tuli itkettyä hiljaa omassa rauhassa, kun tiesi, ettei isällä ole enää kovin pitkä elämä edessä.
        Mikä tärkeintä, vietin paljon aikaa isän vierellä, kerroin, että hän on ollut maailman paras isä ja isä vaatimattomuuttaan totesi, että olenko?
        Kuolema ei tullut isön kohdalla yllätyksenä.
        Saimme olla isän vierellä, kun hänen lähdön hetki koitti.
        Se hetki oli, jota ei koskaan olisi halunut tulevan, niin raskas ja surun täytteinen luopumisen hetki, peruuttamaton ja lopullinen....

• muistollesiystävä

Minulla on sama kokemus, mutta ystäväni kuolemasta on enempi aikaa. Nyt on alkanut kovasti suremaan itse kun on ollut siihen aikaa, Ikävä on suunnaton. Tulee asioita eteen ja tunne "soitanpa" hänelle ja kerron, yleensä se auttoi kun sai yhdessä pohtia asioita ja nauraa niille. Tuntuu että on todella yksin asian kanssa. Ja olo on aivan kaamea väliin kun tulee voimakas ikävä.

• kaipaansinuakauheasti

Minulla tämä on niin tuore, mutta niin valtavan kauhea ikävä painaa. Mikään muu ei yhtäkkiä tunnu juuri miltään, haluan vain hänet takaisin. Suru on ihan kestämätön, olen itkenyt kyllä heti tiedosta lähtien, surutyö alkoi samalla sekunnilla eikä lopu. Tietenkään, kun asia on tuore.

Voimia sinullekin!

• 1kävä

Minun paras ystävä tappoi itsensä puoltoista vuotta sitten, enkä oo todellakaan päässyt siitä yli. Sain hyvästellä hänet, mutta vain koska hän ei enää halunnut olla ystäväni. Hän oli vihainen, kun olin edelleen tekemisissä hänen exän kanssa. Pyörittiin ennen aina kolmestaan, ja en olisi uskonut, että hän suuttuu siitä niin paljon. Mun viimeiset sanat sille oli, että "sä tuut aina olemaan mun sydämessä". En käsitä sitä vieläkään, että se on oikeesti kuollut. Sitä miettii, että jos oltais oltu väleissä, olisinko pystyny jotenkin auttamaan sitä, ettei se olis päätyny tollaseen ratkaisuun.. Hän oli samaisena päivänä vielä ollut juhlimassa valmistumistaan koulusta. :( Kaikki näytti ulkoisesti ihan hyvältä. En varmaan koskaan pääse tästä yli. Ei sitä käsitä, ettei enää koskaan voi nähdä häntä. :(

• unissatavataan

Kun minun läheisin ystäväni kuoli, meni 10kk ennen kuin ensimmäisen kerran pystyin puhumaan hänestä itkemättä. Jälkeenpäin huomaan että raskainta oli heti hautajaisten jälkeen; yllättävän monet ajattelivat -minkä myös sanoivat sekä näyttivät teoillaan- että tuon rituaalin jälkeen ystävä pitäisi jo pystyä unohtamaan. Ei se vaan niin mene.

Sure rauhassa, se ottaa aikansa. Ja joskus tulee vielä sekin aika että olet iloinen siitä että tuo ystävä on ollut elämässäsi.

• Anonyymi

On aika yleinen uskomus, että hautajaisten jälkeen pahin on ohi.
        Se ei mene todellakaan niin. Suru hallita ajatuksia vuosia.

• Anonyymi

Taivaaseen.... Juu juu..

• Anonyymi

Minun ystäväni lähti myös vuosi sitten. ja jokapäivä ajattelen häntä siis parhaita ystäviä yli 50 vuotta . Ajattelen häntä joka päivä ja muistelen aikoja jotka olivat naurua täynnä , joskus kyyneleitäkin . Elämä antaa ja elämä ottaa . Kaipaus jää jälkeen

• Anonyymi

Minun ystäväni kuoli vuosi sitten, oltiin työkavereita aikoinaan ja siksi vuosikymmeniä tunnettiin. Lähetin onnittelu kortin ja tuli viesti et ystäväni oli menehtynyt jo aiemmin. Oli minua nuorempi ja todella ihana ihminen oli myös edelleen muistoissani 🌌

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3336
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      77
      1169
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      972
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe