skoda ja asuntovaunu

skeida

minulla on 1.6 octatia ja suunnittelen vaunun laittua kesäksi.riittääkö tehot vetää vaunua?

22

4660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hessu

      100 hp on auttamattomasti liian vähän. Suomessa on jo valmiiksi ruuhkaiset tiet ja nopeusrajoitukset alakanttiin. Pysy poissa ihmisten tieltä perävaunuinesi.

    • Ansis

      Mulla oli 1,6 Ocu2 sijaisautona FabRS ollessa huollossa, oli se vaan kamala kokmus kaikin puolin.
      Ei tulisi mieleeni lähteä sillä hinaamaan muuta kuin kevytperävaunua.
      Fabia RS on taas pilattu jättämällä vetokoukku tyypittämättä.

    • kokemus

      Tiedä asuntovaunusta mutta 700kg vene tulee kevyesti perässä.

      • Eikka

        Höpöjuttuja, 1.6 litraisella autolla ei taatusti tule mikään 700kg perävaunu "kevyesti" perässä, oli sitten Skoda tai ihan mikä tahansa muu auto!


      • kokemus
        Eikka kirjoitti:

        Höpöjuttuja, 1.6 litraisella autolla ei taatusti tule mikään 700kg perävaunu "kevyesti" perässä, oli sitten Skoda tai ihan mikä tahansa muu auto!

        Ihan miten haluat, ota ne höpöinä, ei se minua haittaa. Kierrän kesäisin uistelukisoja miltein joka viikonloppu ko. yhdistelmällä. En minä ole mieltänyt mitään vaikeuksia tuon kanssa liikkuessa.


      • Turpo
        kokemus kirjoitti:

        Ihan miten haluat, ota ne höpöinä, ei se minua haittaa. Kierrän kesäisin uistelukisoja miltein joka viikonloppu ko. yhdistelmällä. En minä ole mieltänyt mitään vaikeuksia tuon kanssa liikkuessa.

        Tuo "kevyesti" varmaan oli, kyllähän tuommoinen lisäpaino ja ilmanvastus jo tuntuu selvästi niin kulussa kuin varsinkin kulutuksessa.


    • 1,6

      Riittää ja ei riitä.
      Minulla on myös vaunu ocun perässä
      Olen aantien tukkona jos niin sen voisi ilmaista.
      Minulle taas riittää se vauhti kun ei ole noita kiireitä ja vaunu on vain kahdelle tarkoitettu.
      Mäkiä täytyy kaihtaa. Puhtia kun ei ole.

      Minulla on vaunu mailman pienin mutta riittävää.
      Kuin naisten kenkä. Pieni päältä, iso sisältä

    • Kyllä se on mielestäni liian pieni vaunun vetämiseen.Turha rikkoa autoa vaunua kiskomalla.
      Toi mun ykskasikin tuntu vähän hepposelta viimekesänä,vaikka oli pieni vaunu.

    • Veturina

      Hyvin riittää, jos vaunu ei paljon yli 1000 kg.
      Itsellä ollut vastaava ocu veturina ja vaununa
      oli 540 pitkä vaunu, jonka kok.massa n. 1100 kg.

      Muistetaan, että aikoinaan vanhoissa kaasari-volvoissa ja saabeissa oli samat n. 100 heppaa ja niillä kiskottiin telivaunuja. Alavääntö kaasutinkoneissa ei ollut kovin kummoinen. Joten ei se ocu häviä kuin maksimiväännössä n. 10 Nm.

    • Oktaaviknaussi

      Viime kesänä Octavia 2.0 farkku Knaus Sport (kok:massa 1300 kg) 5 viikkoa ja 4000 km. Erittäin hyvin tuli perässä...ainoo huono homma oli bensan kulutus 12-13 l/100 km.
      Itse en kuitenkaan lähtisi vetämään minkäänlaista vaunua 1.6 ja 1.8 tbo Oktaavioilla. Etenkin jälkimmäinen on erittäin huono vaihtoehto kun turbo ei kiihdytyksissä toimi oikein..ja kuulemma hajoaa vaunua vedettäessä...Skodan liikekin mainitsi asiasta kun meinasin vaihtaa syksyllä 2-litraiseni tuohon 1.8 turboon....

      • Samu-75

        ... ei turbo toimi oikein kiihdytyksissä? Miten ko. auto hajoaa vetohommissa?

        Kaiken saa rikki väärinkäytöllä.


      • joupe

        Minäkin vedin Norjassa asuntovaunua ja hyvin tuli mukana 2.0 moottorilla, norjan mäet ei ole enää kelle tahansa helppoja mutta vielä tuolla sen meni.


      • oukki

        ihme juttu jos 1.8t ei toimi vetohommissa kun tuo vääntö on n.1800-5000 kierroksilla sama. Noilla perusteilla ei nykydieseleillä voisi vetää mitään perässä kun niissä on turbo joka myös herää parissa tonnissa ja niiden vääntökäyrä on paljon jyrkempi kuin 1.8t. Nää on taas niitä kuulemma juttuja!


      • Kuskaaja

        Luulsii turbon nimenomaan sopivan vetohommiin koska kuormitus on jatkuvasti korkeampi -> turbo koko ajan "päällä" ja tehoa sekä vääntöä rutkasti.


      • Oktaaviknaussi

        Eli varmistelin asian maahantuojalta...eivät suosittele (Octavia I) 1,8 T -koneella olevaa Octaviaa asuntovaunun vetäjäksi...kuulemma asiasta on maininta myös omistajan käsikirjassa??? Nimenomaisesti maahantuojankin mielestä paras bensavetäjä on nimenomaisesti 2.0 koneella varustettu Octavia I. Ai miksikö??? Lisätietoja haluavat soittakaa maahantuojalle...minä en ymmärrä juurikaan syitä miksi näin on?


      • Oktaaviknaussi
        Oktaaviknaussi kirjoitti:

        Eli varmistelin asian maahantuojalta...eivät suosittele (Octavia I) 1,8 T -koneella olevaa Octaviaa asuntovaunun vetäjäksi...kuulemma asiasta on maininta myös omistajan käsikirjassa??? Nimenomaisesti maahantuojankin mielestä paras bensavetäjä on nimenomaisesti 2.0 koneella varustettu Octavia I. Ai miksikö??? Lisätietoja haluavat soittakaa maahantuojalle...minä en ymmärrä juurikaan syitä miksi näin on?

        Eli Metroauton huoltomies sanoi, että kun turbo "menee kuulemma päälle" n. 80-90 km:n tuntivauhdissa. Vetonopeuden vaeltaessa 70-90 km/h turbo sammuilee ja käynnistelee koko ajan...siitä kuulemma tulee sellainen rasitus että saattaa tulla nopeastikin ongelmia nimenomaisesti Turbon kestävyyteen....tosin maahantuoja hörähti tälle asialle...mutta ei siis kuitenkaan kertonut järkevää syytä peruskysymykselle...että miksi he eivät suosittele bensaturboa veturiksi???


      • Kuskaaja
        Oktaaviknaussi kirjoitti:

        Eli Metroauton huoltomies sanoi, että kun turbo "menee kuulemma päälle" n. 80-90 km:n tuntivauhdissa. Vetonopeuden vaeltaessa 70-90 km/h turbo sammuilee ja käynnistelee koko ajan...siitä kuulemma tulee sellainen rasitus että saattaa tulla nopeastikin ongelmia nimenomaisesti Turbon kestävyyteen....tosin maahantuoja hörähti tälle asialle...mutta ei siis kuitenkaan kertonut järkevää syytä peruskysymykselle...että miksi he eivät suosittele bensaturboa veturiksi???

        Pitää paikkaansa niin alkaa epäilyttämään koko Skodan laatu, ei hyvää päivää!


      • Tojotalla ongelma
        Kuskaaja kirjoitti:

        Pitää paikkaansa niin alkaa epäilyttämään koko Skodan laatu, ei hyvää päivää!

        Niin...ostin uuden Avensiksen viime vuonna...ja eipä onnistunut sillä tuo Kabeni vetäminen sitten yhtään...joku ajovakauden hallinta zydeemi teki vetämisestä yhtä helvettiä...korjaamo sanoi, että kytketään se pois päältä aina sun lomien ajaksi...jotta pystyt vetämään vaunuasi...Ei kelvannut toi ratkaisu minulle joten vaihdoin autoa...en kuitenkaan Skodaan ..:-)


      • vaunuilija
        Oktaaviknaussi kirjoitti:

        Eli Metroauton huoltomies sanoi, että kun turbo "menee kuulemma päälle" n. 80-90 km:n tuntivauhdissa. Vetonopeuden vaeltaessa 70-90 km/h turbo sammuilee ja käynnistelee koko ajan...siitä kuulemma tulee sellainen rasitus että saattaa tulla nopeastikin ongelmia nimenomaisesti Turbon kestävyyteen....tosin maahantuoja hörähti tälle asialle...mutta ei siis kuitenkaan kertonut järkevää syytä peruskysymykselle...että miksi he eivät suosittele bensaturboa veturiksi???

        Turbo ei toimi auton nopeuden mukaan, vaan moottorin kierrosnopeuden mukaan. Vetämiseenhän ei koskaan käytetä tavallisilla henkilöautoilla 5-vaihdetta, vaan suurin vetovaihde on nelonen, silloin kierrokset ovat turbossakin sopivat.
        Ainakin kokeilemani Passat samaisella 1.8T-koneella hoiti 1500km:n vetotehtävät mallikkaasti.


      • Samu-75
        Kuskaaja kirjoitti:

        Pitää paikkaansa niin alkaa epäilyttämään koko Skodan laatu, ei hyvää päivää!

        ... moottorin syntysijoilta tuota asiaa. Ingolstadtin suunnasta siis.


    • Tepe

      Kyllähän sillä tulee pieni tai vähän suurempi vaunu (kok.massa alle 1100). Ei se herkkua oo vetää, eikä tunne vauhdin hurmaa, mutta ei kannata yhden tai kahden reissun takia autoa vaihtaa. Ei muuta ku vaunun ostoon.

    • vaunuilija

      Jos et paljoa vedä vuosittain, vaunu ei ole ylimitoitettu, etkä ole menossa vuorille kiipeämään, pärjää 1.6:llakin kohtuullisesti.
      Täytyy vaan asennoitua ajamiseen rauhallisesti ja ottaa muu liikenne hyvin huomioon.
      1.6 Avensiskin veti noin 1100kiloista vaunua ihan kohtuullisesti, vaikka kone onkin kierrosluonteinen.

      Oikeastihan parhaita vetoautoja ovat järeillä diesel-koneilla varustetut: maasturit, pakettiautot, isot henkilöautotkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1123
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe