transu ja parisuhde

jaana

Mieheni paljastui transuksi, alkuhämmennyksen jälkeen. Huomasin, ettei asiassa ole mitään pahaa. Ilmeisesti vain yhteiskunnan luomat mies/naiskäsitykset ovat tehneet meistä naisistakin ennaakkoluuloisia. Johon tietty itsekin syyllistyin. Tällä hetkel parisuhde voi hyvin. Ja mieskin on tyytyväinen, ja luonnollinen kun saa olla oma itsenä.

Kirjoitelkaas ajatuksia ja kokemuksia transun osasta parisuhteessa, niin miehet, kuin naisetkin!

t:Jaana

76

14488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyyntö

      Voitko sen verran selventää, että onko puolisosi siis transvestiittimies vai transsukupuolinen nainen, vai jotain muuta siltä väliltä? Kohtalotovereita varmasti löytyy kaikista kolmesta ryhmästä, mutta elämä TV:n, TG:n tai TS:n kumppanina on aikalailla eri juttuja. :/

      • Kolmois-S

        Transu = transvestinen fetishisti.


    • Sini

      Itse olen transvestiitti ja vaimoni tietää kaiken. Meillä ei ole salaisuuksia keskenämme ja parisuhteemme toimii hyvin. Töissä olen normaali mies miesten vaatteissa ja kotona vaimon ja lasten kanssa usein mekko tai hame päällä. Naapuri ja ystävät tietävät asian.

      Parisuhde toimii hyvin kun voi olla oma itsensä eikä tarvitse näytellä muuta kuin on. Lapsille täytyy kertoa mistä on kysymys, mutta lasten kavereiden ei tarvitse tietää, ettei lapsia kiusattaisi koulussa.

      • toinen tiitti

        Mitkä ihmeen lapsiraukat!!!

        Kyllä sentään on parempi lastenkin elää rakastavassa ja sopusoinnussa elävässä perheessä, kuin homofoobisessa tavisperheessä.
        Tuollaisilla asenteilla lapsista tehdään mummoja potkivia assanlapsia.


      • Sini

        Olen samaa mieltä, "lapsiraukat" toivottavasti heteronaisen lapsista ei tule niitä tiukkapipoisia, jollain tavalla erilaisten ihmisten vihaajia. Parempi kertoa lapsille totuus, kuin vihata kaikkea mitä ei ymmärrä tai mikä on eroaa vähänkin omasta pihapiiristä.


      • neena
        toinen tiitti kirjoitti:

        Mitkä ihmeen lapsiraukat!!!

        Kyllä sentään on parempi lastenkin elää rakastavassa ja sopusoinnussa elävässä perheessä, kuin homofoobisessa tavisperheessä.
        Tuollaisilla asenteilla lapsista tehdään mummoja potkivia assanlapsia.

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.


      • Sini
        neena kirjoitti:

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.

        "kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste. "

        ...ja housut ovat sitten vain miehen käytössä eiks niin?


      • T-2
        neena kirjoitti:

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.

        Liian pitkään asian salailu on kyllä harmittavan yleistä. Transvestismi kannattaa ottaa puheeksi melko aikaisin suhteessa...mielellään jo muutaman treffin jälkeen.

        Olisi paljon parempi, jos transvestiitit voisivat jossain tavata trans-ystävällisiä naisia. Esim. deitti-ilmoituksessa asian ilmoittaminen kuitenkin herättää jo aika paljon ennakkoluuloja (ja niitähän riittää transvestiiteistä).

        Ymmärrän hyvin, että transvestiiteistä ei ole puolisoksi ihan kaikille. Kyseessä on silti ominaisuus, josta sopivassa suhteessa on enemmän iloa kuin harmia.

        Neuvoni salaileville transvestiiteille: tulkaa puolisoillenne ja tyttöystävillenne ajoissa ulos. Pidemmän päälle se on melkein aina oikea ratkaisu. Joskus se johtaa suhteen hajoamiseen, mutta vahingossa paljastuminen vuosien kuluttua on yleensä paljon tuskallisempaa.

        Lapsiperheitä seuranneena mielipiteeni on, että transvestiitti-isästä ei ole lapsille haittaa. Mitä vähemmän ennakkoluuloja, sen vähemmän harmeja.


      • yleiskiinnostunut
        neena kirjoitti:

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.

        mikä osuus vanhemmuudesta tai lasten kasvatuksesta on tietyillä vaateparsilla ym. esineillä (hameella, mekolla, housuilla, meikeillä, 'pikkareilla', 'rintsikoilla')? Ja sillä kenen yllä ne lapsitaloudessa ovat?

        Miten olet ajatellut mahdollisessa vanhemmuudessasi tuon ajatuksesi toteuttaa?

        Kuinka suhtaudut lapseesi, joka mahdollisesti tulee kertomaan sinulle olevansa vaikkapa transvestiitti?

        Miten olet ajatellut vanhempana kertovasi lapsellesi maailman muista ihmisistä kuin sinä, jopa erilaisista ihmisistä kuin sinä?

        En tarkoita, että sinun tulee valikoida lisääntymistehtävääsi kuka vaan -mieluisahan se toki sinulle täytyy olla! Mutta tuo "piste":esi tarkoitit ehkä vakuuttavaksi, tehostamaan sanomaasi.


      • neena
        Sini kirjoitti:

        "kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste. "

        ...ja housut ovat sitten vain miehen käytössä eiks niin?

        ..housut löytyvät kyllä molempien vaatekaapista.

        Anteeksi, mutta kommenttisi oli melkoisen typerä. Juuri sitä maailmojasyleilevää paskaa siitä, että kaikkea pitää ymmärtää ja mikä tahansa on ok.

        Kyllä joku nainen todella voi olla sitä mieltä, että on ihan kiva/jees/ok, jos mies meikkaa ja käy kasvohoidossa ja keikistelee pitsipöksyissä. Mutta (valitettavasti) meidät on tehty tai ainakin kasvatettu uskomaan niin, että ne nyt vain ovat niitä naisten juttuja. Joihin miesten ei pitäisi kajota.

        Ei ainakaan niiden miesten, joita naiset kiinnostavina pitävät. Suurin osa naisista käsittääkseni etsii vahvaa ja maskuliinista miestä. Ainakin siinä mielessä, että voi päästä oman turhamaisuutensa :) valloilleen ja olla NAINEN. Enkä nyt yrittänyt sanoa, että naiset haluavat olla heikkoja ja avuttomia joka asiassa tai haluavat miehen, joka päättää asiat heidän puolestaan. Ei. Kyse on enemmänkin ulkoisista seikoista.

        Ja se parisuhteen naisena oleminen on pikkuisen hankalaa, jos se mieskin ostelee samanlaiset rintaliivit ja lässyttää huulipunista.

        Ja nyt EI sitten kannata yrittää sitä samaa, mitä Setan trans-tukipiste tutulleni (salaisuuden selvittänyt avovaimo) selitti. Että hän on vain kateellinen miehensä pukeutumisesta ja tuntee olonsa huonommaksi hyvännäköisen miehensä rinnalla. Ohhoh. Todella. Tokihan hänen miehensä varmasti näytti tyrmäävältä.. ;)) Iso maha ja lapion kokoisissa käsissä vaaleanpunaiset kynnet...mmmm..herkkua... :)

        Tämän pariskunnan suhde päättyi omaani paljon aiemmin. Liekö tuo ihme - haet apua ja saat tuollaisia tuomioita "neuvoina".


      • neena
        T-2 kirjoitti:

        Liian pitkään asian salailu on kyllä harmittavan yleistä. Transvestismi kannattaa ottaa puheeksi melko aikaisin suhteessa...mielellään jo muutaman treffin jälkeen.

        Olisi paljon parempi, jos transvestiitit voisivat jossain tavata trans-ystävällisiä naisia. Esim. deitti-ilmoituksessa asian ilmoittaminen kuitenkin herättää jo aika paljon ennakkoluuloja (ja niitähän riittää transvestiiteistä).

        Ymmärrän hyvin, että transvestiiteistä ei ole puolisoksi ihan kaikille. Kyseessä on silti ominaisuus, josta sopivassa suhteessa on enemmän iloa kuin harmia.

        Neuvoni salaileville transvestiiteille: tulkaa puolisoillenne ja tyttöystävillenne ajoissa ulos. Pidemmän päälle se on melkein aina oikea ratkaisu. Joskus se johtaa suhteen hajoamiseen, mutta vahingossa paljastuminen vuosien kuluttua on yleensä paljon tuskallisempaa.

        Lapsiperheitä seuranneena mielipiteeni on, että transvestiitti-isästä ei ole lapsille haittaa. Mitä vähemmän ennakkoluuloja, sen vähemmän harmeja.

        - asiasta pitäisi kertoa mahdollisimman pian. Koska oman kokemukseni kautta tiedä, millaista tuskaa se aiheuttaa sekä tiitille itselleen, että toisella puoliskolle, jos kaikki paljastuu vasta sitten, kun molemammat ovat jo syvällä ihmissuhteessa.

        Kyse on ominaisuudesta ihmisen perusolemuksessa, josta toisella on mielestäni oikeus tietää, jotta voi valita mitä haluaa tehdä.

        Oikeassa olet myös siinä, että transvestiiteistä ei ole monelle naiselle puolisoksi. (Tämän palstan lukijoista useampien mielestä ehkä valitettavasti) useimmat naiset kun eivät vain voi kestää moista ajatusta.

        Täytyy myöntää, että vaikka pidän itseäni melkoisen hyvännäköisenä naisena, ensimmäinen kolaus osui itsetuntooni. Kesti aikansa ymmärtää, että pukeutumisella ei ole mitään tekemistä minun habitukseni ja naisellisuuteni kanssa.

        Ja kuten sanottu - opin jollain lailla asian ymmärtämään ja hyväksymäänkin ja suhde päättyi ihan muista syistä.

        Olen vain pohjattoman surullinen, koska melko varmasti tiedän, ettei tämäkään kokemus saa miestä kertomaan asiaa seuraavalle naiselleen yhtään sen aikaisemmin kuin minullekaan. Ymmärrän, että kyse on vaikeasta asiasta. Itse olin niin onnellisessa asemassa, että minulla oli pari ihmistä, keille voin asiasta suhteeni ulkopuolella puhua.

        Mutta kun tiedän, mikä on yleinen mielipide, niin enpä haluaisia olla itse kenellekään kertomassa, että by the way - mulla on just tollaset alushousut kuin sullakin..

        Valitettavasti sillä kertomatta jättämisellä vain voi rikkoa monta kaunista asiaa. Ja satuttaa molempia lähtemättömästi, jos huonosti käy.


      • neena
        yleiskiinnostunut kirjoitti:

        mikä osuus vanhemmuudesta tai lasten kasvatuksesta on tietyillä vaateparsilla ym. esineillä (hameella, mekolla, housuilla, meikeillä, 'pikkareilla', 'rintsikoilla')? Ja sillä kenen yllä ne lapsitaloudessa ovat?

        Miten olet ajatellut mahdollisessa vanhemmuudessasi tuon ajatuksesi toteuttaa?

        Kuinka suhtaudut lapseesi, joka mahdollisesti tulee kertomaan sinulle olevansa vaikkapa transvestiitti?

        Miten olet ajatellut vanhempana kertovasi lapsellesi maailman muista ihmisistä kuin sinä, jopa erilaisista ihmisistä kuin sinä?

        En tarkoita, että sinun tulee valikoida lisääntymistehtävääsi kuka vaan -mieluisahan se toki sinulle täytyy olla! Mutta tuo "piste":esi tarkoitit ehkä vakuuttavaksi, tehostamaan sanomaasi.

        ...tässä maailmassa pitää olla. Ja siihen pohjaan vastaukseni.

        Ei niillä vaatekappaleilla sinällään ketään kasvateta - enpä usko, että olisin yhtään sen parempi ihminen, jos oma isäni olisi käyttänyt vaikkapa vihreitä housuja koko lapsuuteni ajan.

        Mutta voidaan ajatella asiaa vaikkapa niin, että mitä saakaan aikaan se, kun lapsi koulun jälkeen tuo kaverit kotiinsa. Ja oven avaa isä täyteen meikkiin sonnustautuneena korkeissa koroissa sipsutellen. Lapsiparan elämä voi olla aika hankalaa siitä päivästä lukien.

        En edes yritä jatkaa perustelemalla, että meidät - miehet ja naiset - on tehty erilaisiksi varmasti hyvästä syystä. Ja sitä kautta voidaan pysyäkin omissa rooleissamme. Koska siihen nyt voin itsekin keksiä monta nasevaa vastalausetta, jos ajattelen asiaa niin kuin transvestiitti itse tai joku muu ymmärtäjä.

        Kyse on yksinkertaisesti vain oma haluni olla nainen. Isolla N:llä. Olen hyvässä työssä, kouluttautunut ja sinänsä roolit ovat jo siinäkin kohtaa heittäneet härän pyllyä. En haluakaan olla se hömppä joka istuu kotona odottamassa, että miehinen mies kantaa rahat kotiin.

        Mutta mitä tulee vaikkapa seksiin tai yleensä yhteiseen elämään, niin koko tällä touhulla onkin jo paljon merkitystä. Koska nainen on nainen ja haluaa sellaisena pysyä. Suurin osa naisista naureskelee sille,tälle ja tuolle, mitä miehet milloinkin tekevät. Tai taivastelevat sitä, mistä ne miehet milloinkin nalkuttavat - vaikkapa shoppailusta tai puhelimessa puhumisesta(?).

        Mutta vaikka erilaisuudet ärsyttävät, kaikki on silti hyvin. Ainakin tuhat kertaa paremmin, kuin jos se oma mies sattuisikin yllättämään shoppailemalla ne 'pikkarit' itse.

        Niin se vaan on. Sen pitävämmin en pysty koko juttua perustelemaan.

        Jos minulla jonain päivänä on lapsia, pyrin opettamaan heille mallin siitä, että ihmiset pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Ja tarkoitan sitä, kaikesta huolimatta.

        Ei transvestiitti, homo tai kiinalainen ole yhtään sen vähempiarvoinen kuin minäkään. Miksi olisi? Tai miksi haluaisin lapselleni niin opettaa?

        Minulla on esimerkiksi biseksuaali ja homoja ystävinä. Ei minulle tuota minkäänlaisia vaikeuksia kertoa lapselleni, miten asiat ovat, sitten kun hän haluaa niistä tietää. Näistä ihmisistä itsestään hän saisi sitten tehdä ihan omat johtopäätöksensä - parisuhdetta lukuunottamatta seksuaalisuudella tai transvetismillä tai ihon värillä ei ole mitään merkitystä ihmisen sosiaalisessa elämässä. Ja sen haluaisin lastenikin ymmärtävän.

        Ja mitä tulee siihen, että mahdollinen lapseni kertoisi olevansa transvestiitti, en osaa sanoa. Toivoisin tietysti, ettei sitä päivää tarvitsisi nähdä. Mutta jos niin kävisi, niin kyse olisi omasta lapsestani. Eikä se ainakaan rakkauttani vähentäisi.


      • Tranade
        neena kirjoitti:

        ...tässä maailmassa pitää olla. Ja siihen pohjaan vastaukseni.

        Ei niillä vaatekappaleilla sinällään ketään kasvateta - enpä usko, että olisin yhtään sen parempi ihminen, jos oma isäni olisi käyttänyt vaikkapa vihreitä housuja koko lapsuuteni ajan.

        Mutta voidaan ajatella asiaa vaikkapa niin, että mitä saakaan aikaan se, kun lapsi koulun jälkeen tuo kaverit kotiinsa. Ja oven avaa isä täyteen meikkiin sonnustautuneena korkeissa koroissa sipsutellen. Lapsiparan elämä voi olla aika hankalaa siitä päivästä lukien.

        En edes yritä jatkaa perustelemalla, että meidät - miehet ja naiset - on tehty erilaisiksi varmasti hyvästä syystä. Ja sitä kautta voidaan pysyäkin omissa rooleissamme. Koska siihen nyt voin itsekin keksiä monta nasevaa vastalausetta, jos ajattelen asiaa niin kuin transvestiitti itse tai joku muu ymmärtäjä.

        Kyse on yksinkertaisesti vain oma haluni olla nainen. Isolla N:llä. Olen hyvässä työssä, kouluttautunut ja sinänsä roolit ovat jo siinäkin kohtaa heittäneet härän pyllyä. En haluakaan olla se hömppä joka istuu kotona odottamassa, että miehinen mies kantaa rahat kotiin.

        Mutta mitä tulee vaikkapa seksiin tai yleensä yhteiseen elämään, niin koko tällä touhulla onkin jo paljon merkitystä. Koska nainen on nainen ja haluaa sellaisena pysyä. Suurin osa naisista naureskelee sille,tälle ja tuolle, mitä miehet milloinkin tekevät. Tai taivastelevat sitä, mistä ne miehet milloinkin nalkuttavat - vaikkapa shoppailusta tai puhelimessa puhumisesta(?).

        Mutta vaikka erilaisuudet ärsyttävät, kaikki on silti hyvin. Ainakin tuhat kertaa paremmin, kuin jos se oma mies sattuisikin yllättämään shoppailemalla ne 'pikkarit' itse.

        Niin se vaan on. Sen pitävämmin en pysty koko juttua perustelemaan.

        Jos minulla jonain päivänä on lapsia, pyrin opettamaan heille mallin siitä, että ihmiset pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Ja tarkoitan sitä, kaikesta huolimatta.

        Ei transvestiitti, homo tai kiinalainen ole yhtään sen vähempiarvoinen kuin minäkään. Miksi olisi? Tai miksi haluaisin lapselleni niin opettaa?

        Minulla on esimerkiksi biseksuaali ja homoja ystävinä. Ei minulle tuota minkäänlaisia vaikeuksia kertoa lapselleni, miten asiat ovat, sitten kun hän haluaa niistä tietää. Näistä ihmisistä itsestään hän saisi sitten tehdä ihan omat johtopäätöksensä - parisuhdetta lukuunottamatta seksuaalisuudella tai transvetismillä tai ihon värillä ei ole mitään merkitystä ihmisen sosiaalisessa elämässä. Ja sen haluaisin lastenikin ymmärtävän.

        Ja mitä tulee siihen, että mahdollinen lapseni kertoisi olevansa transvestiitti, en osaa sanoa. Toivoisin tietysti, ettei sitä päivää tarvitsisi nähdä. Mutta jos niin kävisi, niin kyse olisi omasta lapsestani. Eikä se ainakaan rakkauttani vähentäisi.

        Miksi oikein kuvittelet, että lapsillasi olisi vaikeuksia sen jälkeen kun hänen kaverinsa saavat tietää isän mekkoilusta? Voisiko siihen mitenkään vaikuttaa se että lapsille syötetään pienestä alkaen myyttiä, jonka mukaan on vain kahdenlaisia ihmisiä: miehiä ja naisia, eikä miehiä eikä naisia ole kuin yhdenlaisia. Kaikki poikkeukset tähän sääntöön ovat loukkauksia hyväksytyn totuuden pyhää lakia vastaan, ja ansaitsevat tulla pilkatuiksi ja hyljätyiksi.

        On olemassa perheitä, joiden lasten biologinen isä on nainen, tai biologinen äiti mies. Nämä lapset voivat silti selvitä kouluajastaan ilman kiusaamista, eikä vain siksi että asiaa piiloteltaisiin ja häpeiltäisiin. Päinvastoin, avain hyväksyntään on asioiden käsittely. Sen asian myöntäminen että EI ole olemassa ainoastaan kahta täysin erilaista sukupuolta, vaan ainoastaan opittuja yhteiskunnallisia normeja, jotka kieltävät hyväksymästä asioiden todellista tilaa, sitä että sukupuoli on spektri jonka ääripäiden väliin mahtuu jos jonkinlaisia ihmisiä transvestiiteista trans- ja intersukupuolisiin.

        Tämä samainen "pyhä totuus" kahdesta sukupuolesta on pohjimmiltaan syypää myös epäonnisiin avioliittoihin naisten ja tiittimiesten välillä. Jos transvestismi olisi yleisesti ymmärretty osa sukupuolisuuden spektriä, mies voisi kertoa olevansa tiitti, jolloin Miestä isolla M:llä hakeava Nainen isolla N:llä ymmärtäisi heti ettei suhde voi toimia. Nyt kaikki tiitit kuitenkin pyrkivät parhaansa mukaan elämään monoliittisen miehuuden valhekuvan mukaisesti, täyttämään roolia johon eivät sovi, ja tämän esityksen paljastuessa seuraukset ovat surulliset liiton kummallekin osapuolelle, lapsista puhumattakaan. On aivan turha kuvitella, että tiittimiehet lakkaavat esittämästä sellaisia miehiä joita he eivät ole, ennen kuin aletaan hyväksyä, että miehiä ON monenlaisia, eikä ihmisen arvo laske sen vuoksi, ettei hän ole ainoan hyväksytyn mallin mukainen naisellisuutta itsessään kammoava machotosimies.


      • neena
        Tranade kirjoitti:

        Miksi oikein kuvittelet, että lapsillasi olisi vaikeuksia sen jälkeen kun hänen kaverinsa saavat tietää isän mekkoilusta? Voisiko siihen mitenkään vaikuttaa se että lapsille syötetään pienestä alkaen myyttiä, jonka mukaan on vain kahdenlaisia ihmisiä: miehiä ja naisia, eikä miehiä eikä naisia ole kuin yhdenlaisia. Kaikki poikkeukset tähän sääntöön ovat loukkauksia hyväksytyn totuuden pyhää lakia vastaan, ja ansaitsevat tulla pilkatuiksi ja hyljätyiksi.

        On olemassa perheitä, joiden lasten biologinen isä on nainen, tai biologinen äiti mies. Nämä lapset voivat silti selvitä kouluajastaan ilman kiusaamista, eikä vain siksi että asiaa piiloteltaisiin ja häpeiltäisiin. Päinvastoin, avain hyväksyntään on asioiden käsittely. Sen asian myöntäminen että EI ole olemassa ainoastaan kahta täysin erilaista sukupuolta, vaan ainoastaan opittuja yhteiskunnallisia normeja, jotka kieltävät hyväksymästä asioiden todellista tilaa, sitä että sukupuoli on spektri jonka ääripäiden väliin mahtuu jos jonkinlaisia ihmisiä transvestiiteista trans- ja intersukupuolisiin.

        Tämä samainen "pyhä totuus" kahdesta sukupuolesta on pohjimmiltaan syypää myös epäonnisiin avioliittoihin naisten ja tiittimiesten välillä. Jos transvestismi olisi yleisesti ymmärretty osa sukupuolisuuden spektriä, mies voisi kertoa olevansa tiitti, jolloin Miestä isolla M:llä hakeava Nainen isolla N:llä ymmärtäisi heti ettei suhde voi toimia. Nyt kaikki tiitit kuitenkin pyrkivät parhaansa mukaan elämään monoliittisen miehuuden valhekuvan mukaisesti, täyttämään roolia johon eivät sovi, ja tämän esityksen paljastuessa seuraukset ovat surulliset liiton kummallekin osapuolelle, lapsista puhumattakaan. On aivan turha kuvitella, että tiittimiehet lakkaavat esittämästä sellaisia miehiä joita he eivät ole, ennen kuin aletaan hyväksyä, että miehiä ON monenlaisia, eikä ihmisen arvo laske sen vuoksi, ettei hän ole ainoan hyväksytyn mallin mukainen naisellisuutta itsessään kammoava machotosimies.

        ..niin pöhkö keskustelu kuin uskoinkin.

        Tiesin jo valmiiksi, että saan juurikin kirjoittamasi kaltaisen selvityksen siitä, miten eri seksuaalisten muotojen esiintyminen vain pitäisi hyväksyä ja että on vain vanhanaikaista ja ahdasmielistä ajatella, että kaikki muu kuin heteroseksuaalisuus ja mies/nais -ajattelu on epänormaalia/ei-hyväksyttävää. Ja että kaikki johtuu pakkosyöttämisestä jo aivan pienestä pitäen.

        Lopputekstissäsi kumosit kuitenkin omat väitteesi siitä, että lapset voisivat kasvaa täysin ilman ongelmia, jos asiasta oltaisiin avoimia. Niin ja hyväksyttäisiin se.

        Niin. Aivan. JOS. JOSpa vain voittaisin lotossa. Jos vain olisin laihempi. Jospa vain kukaan ei näkisi nälkää. Jos, jos, jos. Aika monta asiaa saa tässä maailmassa muuttua, ennen kuin kuvailemasi jos-malli käy toteen. Ennen kuin todella uskotaan ja ennen kaikkea, HYVÄKSYTÄÄN, että sukupuoli sinällään voi pitää sisällään mitä hyvänsä.

        Voidaan tietysti miettiä, että MIKSI lapsille sitten 'pakkosyötetään vanhakantaista myyttiä' ja siten muokataan asenteet "vääriksi". Voisikohan olla, että ihmiset haluavat säilyttää asian niin..? Että pääosa ihmisistä ei oikeasti halua olla missään tekemisissä minkään muun kuin mainitsemasi sukupuolispektrin kahden äärilaidan kanssa..?

        Koska maailma nyt vain on rakennettu sellaiseksi, eikä sitä ehkä sitten edes haluta sen suhteen muuttaa.. :)


      • mieti
        neena kirjoitti:

        ..niin pöhkö keskustelu kuin uskoinkin.

        Tiesin jo valmiiksi, että saan juurikin kirjoittamasi kaltaisen selvityksen siitä, miten eri seksuaalisten muotojen esiintyminen vain pitäisi hyväksyä ja että on vain vanhanaikaista ja ahdasmielistä ajatella, että kaikki muu kuin heteroseksuaalisuus ja mies/nais -ajattelu on epänormaalia/ei-hyväksyttävää. Ja että kaikki johtuu pakkosyöttämisestä jo aivan pienestä pitäen.

        Lopputekstissäsi kumosit kuitenkin omat väitteesi siitä, että lapset voisivat kasvaa täysin ilman ongelmia, jos asiasta oltaisiin avoimia. Niin ja hyväksyttäisiin se.

        Niin. Aivan. JOS. JOSpa vain voittaisin lotossa. Jos vain olisin laihempi. Jospa vain kukaan ei näkisi nälkää. Jos, jos, jos. Aika monta asiaa saa tässä maailmassa muuttua, ennen kuin kuvailemasi jos-malli käy toteen. Ennen kuin todella uskotaan ja ennen kaikkea, HYVÄKSYTÄÄN, että sukupuoli sinällään voi pitää sisällään mitä hyvänsä.

        Voidaan tietysti miettiä, että MIKSI lapsille sitten 'pakkosyötetään vanhakantaista myyttiä' ja siten muokataan asenteet "vääriksi". Voisikohan olla, että ihmiset haluavat säilyttää asian niin..? Että pääosa ihmisistä ei oikeasti halua olla missään tekemisissä minkään muun kuin mainitsemasi sukupuolispektrin kahden äärilaidan kanssa..?

        Koska maailma nyt vain on rakennettu sellaiseksi, eikä sitä ehkä sitten edes haluta sen suhteen muuttaa.. :)

        "Koska maailma nyt vain on rakennettu sellaiseksi, eikä sitä ehkä sitten edes haluta sen suhteen muuttaa.. :)"

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että naisten äänioikeus, oikeus pukeutua housuihin tai ajatus tasa-arvoisuudesta ovat joskus olleet vastoin sitä miten maailma oli rakennettu? Ei sitä silloinkaan haluttu muuttaa! Nykyaikainen nainen olisi yhtä luonnoton otus siinä menneessä maailmassa kuin transvestiitti on nyt. Ajattelepa kuinka kivaa elämä olisi, jos kaikki olisivat ajatelleet naisten oikeuksista samoin kuin sinä sukupuolten monimuotoisuudesta. Onneksi maailman muuttuminen ei ole kiinni ainoastaan niistä jotka ovat juuttuneet toistamaan vanhempiensa ajatusmalleja orjallisesti.


      • neena
        mieti kirjoitti:

        "Koska maailma nyt vain on rakennettu sellaiseksi, eikä sitä ehkä sitten edes haluta sen suhteen muuttaa.. :)"

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että naisten äänioikeus, oikeus pukeutua housuihin tai ajatus tasa-arvoisuudesta ovat joskus olleet vastoin sitä miten maailma oli rakennettu? Ei sitä silloinkaan haluttu muuttaa! Nykyaikainen nainen olisi yhtä luonnoton otus siinä menneessä maailmassa kuin transvestiitti on nyt. Ajattelepa kuinka kivaa elämä olisi, jos kaikki olisivat ajatelleet naisten oikeuksista samoin kuin sinä sukupuolten monimuotoisuudesta. Onneksi maailman muuttuminen ei ole kiinni ainoastaan niistä jotka ovat juuttuneet toistamaan vanhempiensa ajatusmalleja orjallisesti.

        Tiedän, ettei tätä tämän pidemmälle hyödytä jatkaa. Enkä toki olettanutkaan, että saisin jonkun mielipiteitä tällä muutettua. Eikä se kait ollut tarkoituksenikaan.

        Kaikella tekstilläni vain yritin kertoa sen, minkä jokainen transvestiitti kaiketi jo tietää, eli, että tie tulee luultavasti olemaan pitkä ja kivinen mikäli mielii kunnioittavan ja rakastavan ja ennen kaikkea rehellisen parisuhteen itselleen hankkia.

        Yritin tuoda tähän sen tavallisen naisen näkökulmaa. Ja vaikka minäkään en ole sieltä estyneimmästä päästä - kuten sanoin - tunnen hyvin erilaisia ihmisiä ja exäni transvestisuus oli lopulta melko lailla ok, kun ajatukseen vähän totuin.

        Mutta en silti halua sellaista miestä itselleni enää koskaan. Toistettakoon vielä, että miehen pitää olla mies eikä mikään hamepelle.

        Jätän teidät tänne julistamaan mahtavaa rakkauden ja suvaitsevaisuuden ilosanomaa. Yrittäkää edes silti muistaa, että maailma teidän pienen piirinne ulkopuolella ajattelee vielä pitkään - luultavasti aina - aivan eri tavalla kuin te.

        En toista vanhempieni ajatusmalleja. Kyse on siitä, miltä MINUSTA tuntuu. Eli kuinka hyvält tuntuu raavas miehinen mies. Tai vastaavasti mies naurettavan näköisenä peruukki päässä täydessä pakkelissa.

        Minulla, naisella, voi kyllä olla housut. Mikäs siinä. Ongelma minulla on vasta sitten, kun ostan miesten kalsarit etuaukolla varustettuna ja tungen pöksyihini banaanin penistä esittämään.

        Nainen on nainen. Mies on mies. Naisella on naisen kroppa ja naisen elimet.

        Mikämikämikä ihme on se perustelu, joka saa minut ja monet muut kanssaihmiseni uskomaan, että on vain olemassa sellainenkin seksuaalisuuden ihan normaali muoto, joka saa miehen hankkimaan rintaliivit ja tunkemaan niihin feikkiläpyskät. Miten siihen voi kukaan koskaan suhtautua ihan täydellä mielellä ja nauramatta.


      • mieti
        neena kirjoitti:

        Tiedän, ettei tätä tämän pidemmälle hyödytä jatkaa. Enkä toki olettanutkaan, että saisin jonkun mielipiteitä tällä muutettua. Eikä se kait ollut tarkoituksenikaan.

        Kaikella tekstilläni vain yritin kertoa sen, minkä jokainen transvestiitti kaiketi jo tietää, eli, että tie tulee luultavasti olemaan pitkä ja kivinen mikäli mielii kunnioittavan ja rakastavan ja ennen kaikkea rehellisen parisuhteen itselleen hankkia.

        Yritin tuoda tähän sen tavallisen naisen näkökulmaa. Ja vaikka minäkään en ole sieltä estyneimmästä päästä - kuten sanoin - tunnen hyvin erilaisia ihmisiä ja exäni transvestisuus oli lopulta melko lailla ok, kun ajatukseen vähän totuin.

        Mutta en silti halua sellaista miestä itselleni enää koskaan. Toistettakoon vielä, että miehen pitää olla mies eikä mikään hamepelle.

        Jätän teidät tänne julistamaan mahtavaa rakkauden ja suvaitsevaisuuden ilosanomaa. Yrittäkää edes silti muistaa, että maailma teidän pienen piirinne ulkopuolella ajattelee vielä pitkään - luultavasti aina - aivan eri tavalla kuin te.

        En toista vanhempieni ajatusmalleja. Kyse on siitä, miltä MINUSTA tuntuu. Eli kuinka hyvält tuntuu raavas miehinen mies. Tai vastaavasti mies naurettavan näköisenä peruukki päässä täydessä pakkelissa.

        Minulla, naisella, voi kyllä olla housut. Mikäs siinä. Ongelma minulla on vasta sitten, kun ostan miesten kalsarit etuaukolla varustettuna ja tungen pöksyihini banaanin penistä esittämään.

        Nainen on nainen. Mies on mies. Naisella on naisen kroppa ja naisen elimet.

        Mikämikämikä ihme on se perustelu, joka saa minut ja monet muut kanssaihmiseni uskomaan, että on vain olemassa sellainenkin seksuaalisuuden ihan normaali muoto, joka saa miehen hankkimaan rintaliivit ja tunkemaan niihin feikkiläpyskät. Miten siihen voi kukaan koskaan suhtautua ihan täydellä mielellä ja nauramatta.

        ...Naurettavaa, naisethan ovat verrattavissa gorilloihin ja simpansseihin; miehen tasolle yltävä nainen olisi jo harvinaisuus, suoranainen luonnonoikku, siinä missä puhuva apinakin!

        (Joo, ihan oikeasti näin on joskus ajateltu, ja ihan älykköpiireissä. Että hyvässä seurassa olet transvestiittikäsitystesi kanssa.)


      • Sini
        neena kirjoitti:

        ..housut löytyvät kyllä molempien vaatekaapista.

        Anteeksi, mutta kommenttisi oli melkoisen typerä. Juuri sitä maailmojasyleilevää paskaa siitä, että kaikkea pitää ymmärtää ja mikä tahansa on ok.

        Kyllä joku nainen todella voi olla sitä mieltä, että on ihan kiva/jees/ok, jos mies meikkaa ja käy kasvohoidossa ja keikistelee pitsipöksyissä. Mutta (valitettavasti) meidät on tehty tai ainakin kasvatettu uskomaan niin, että ne nyt vain ovat niitä naisten juttuja. Joihin miesten ei pitäisi kajota.

        Ei ainakaan niiden miesten, joita naiset kiinnostavina pitävät. Suurin osa naisista käsittääkseni etsii vahvaa ja maskuliinista miestä. Ainakin siinä mielessä, että voi päästä oman turhamaisuutensa :) valloilleen ja olla NAINEN. Enkä nyt yrittänyt sanoa, että naiset haluavat olla heikkoja ja avuttomia joka asiassa tai haluavat miehen, joka päättää asiat heidän puolestaan. Ei. Kyse on enemmänkin ulkoisista seikoista.

        Ja se parisuhteen naisena oleminen on pikkuisen hankalaa, jos se mieskin ostelee samanlaiset rintaliivit ja lässyttää huulipunista.

        Ja nyt EI sitten kannata yrittää sitä samaa, mitä Setan trans-tukipiste tutulleni (salaisuuden selvittänyt avovaimo) selitti. Että hän on vain kateellinen miehensä pukeutumisesta ja tuntee olonsa huonommaksi hyvännäköisen miehensä rinnalla. Ohhoh. Todella. Tokihan hänen miehensä varmasti näytti tyrmäävältä.. ;)) Iso maha ja lapion kokoisissa käsissä vaaleanpunaiset kynnet...mmmm..herkkua... :)

        Tämän pariskunnan suhde päättyi omaani paljon aiemmin. Liekö tuo ihme - haet apua ja saat tuollaisia tuomioita "neuvoina".

        Transvestiittejä on hyvin erilaisia. Toiset haluavat olla jatkuvasti hameessa ym.. ja toisille riittää ehkä kerran kuukaudessa. Jotkun transvestiitit ovat "siviilissä" hieman feminiinisiä ja toiset taas hyvin maskuliinisiä. Toisin sanoen aivan tavallisia miehiä päälle päin.

        Se, että mies ei saisi pukea hametta päälle tuntuu ovan hyvin syvällä tunnetasolla itse kullakin. Käsittääkseni naiset eivät aiemmin saaneet käyttää housuja, mutta nykyään saavat. Ovatko he transvestiittejä, varsinkin jos heillä on miesten puku ja solmio päällä ja kuka sen määrittelee? Voisiko miehet vaatia, ettei naiset saa käyttää housuja, ovathan ne miesten vaate?

        Muistelen Kaari Utrion jossain kirjassaan maininneen miesten käyttäneen kauemmin hametta kuin housuja. Olikohan kirja Naisen historia?

        Hyvin monet transvestiit ovat perinteisissä miesten ammateissa ja harrastavat myös niitä perinteisiä miesten harrastuksia. Sitä ei mieltymys mekkoihin ole vienyt.

        Mielestäni hyvä parisuhde perustuu puolison tukemiseen ja huomioon ottamiseen. Trasvestismi ei muuta puoleen eikä toiseen sitä, millainen ihminen syvimmiltään on. Ei se toisen ihmisen tuki ja turva mihinkään poistu hameen myötä. En toki väitä, ettei puolison ulkonäöllä olisi mitään merkitystä.

        Entä jos nainen puhuu huulipunista onko sekin "lässytystä". No joo, onhan se joskus hauskan kuuloista, jos mies puhuu huulipunista, minustakin, vaikka transvestiitti olenkin. Mutta mutta, pitääkö sen ollakaan aina niin totista.


      • Sini
        neena kirjoitti:

        Tiedän, ettei tätä tämän pidemmälle hyödytä jatkaa. Enkä toki olettanutkaan, että saisin jonkun mielipiteitä tällä muutettua. Eikä se kait ollut tarkoituksenikaan.

        Kaikella tekstilläni vain yritin kertoa sen, minkä jokainen transvestiitti kaiketi jo tietää, eli, että tie tulee luultavasti olemaan pitkä ja kivinen mikäli mielii kunnioittavan ja rakastavan ja ennen kaikkea rehellisen parisuhteen itselleen hankkia.

        Yritin tuoda tähän sen tavallisen naisen näkökulmaa. Ja vaikka minäkään en ole sieltä estyneimmästä päästä - kuten sanoin - tunnen hyvin erilaisia ihmisiä ja exäni transvestisuus oli lopulta melko lailla ok, kun ajatukseen vähän totuin.

        Mutta en silti halua sellaista miestä itselleni enää koskaan. Toistettakoon vielä, että miehen pitää olla mies eikä mikään hamepelle.

        Jätän teidät tänne julistamaan mahtavaa rakkauden ja suvaitsevaisuuden ilosanomaa. Yrittäkää edes silti muistaa, että maailma teidän pienen piirinne ulkopuolella ajattelee vielä pitkään - luultavasti aina - aivan eri tavalla kuin te.

        En toista vanhempieni ajatusmalleja. Kyse on siitä, miltä MINUSTA tuntuu. Eli kuinka hyvält tuntuu raavas miehinen mies. Tai vastaavasti mies naurettavan näköisenä peruukki päässä täydessä pakkelissa.

        Minulla, naisella, voi kyllä olla housut. Mikäs siinä. Ongelma minulla on vasta sitten, kun ostan miesten kalsarit etuaukolla varustettuna ja tungen pöksyihini banaanin penistä esittämään.

        Nainen on nainen. Mies on mies. Naisella on naisen kroppa ja naisen elimet.

        Mikämikämikä ihme on se perustelu, joka saa minut ja monet muut kanssaihmiseni uskomaan, että on vain olemassa sellainenkin seksuaalisuuden ihan normaali muoto, joka saa miehen hankkimaan rintaliivit ja tunkemaan niihin feikkiläpyskät. Miten siihen voi kukaan koskaan suhtautua ihan täydellä mielellä ja nauramatta.

        "Nainen on nainen. Mies on mies. Naisella on naisen kroppa ja naisen elimet."

        Mies on vahva, hän hallitkoon ja alistakoon naistaan jos niin tahtoo? Taitaa olla oikein, että naiset saavat pienempää palkkaa, jos he kerran eivät tasa-arvoa halua?

        "Toistettakoon vielä, että miehen pitää olla mies eikä mikään hamepelle..." ja naisen pitää olla nainen, eikä mikään housupelle?


      • neena
        Sini kirjoitti:

        "Nainen on nainen. Mies on mies. Naisella on naisen kroppa ja naisen elimet."

        Mies on vahva, hän hallitkoon ja alistakoon naistaan jos niin tahtoo? Taitaa olla oikein, että naiset saavat pienempää palkkaa, jos he kerran eivät tasa-arvoa halua?

        "Toistettakoon vielä, että miehen pitää olla mies eikä mikään hamepelle..." ja naisen pitää olla nainen, eikä mikään housupelle?

        ..pakko vielä tämän verran jatkaa.

        Yritin aiemmin vähän valaista ajatustani siitä, että mikä siinä hameessa nyt niin mättää. Hameessa itsessään ei mikään - onhan niitä hameita ollut miehillä ja parisen vuotta sitten kesäaikaan näin useammankin katukuvassa.

        Hameet ja housut - ne ovat vaatekappaleita. Ja ainakin tässä ilmastossa housut ovat huomattavasti mukavammat suurimman osan vuotta.

        Mutta mutta. Jos minä puen housut ylleni, niin sittenhän puen. Jos silloin olisin transvestiitti, niin sittenhän miespuolinenkin tiitti vain pukisi hameen ylleen muiden vaatteiden jatkeeksi.

        Mutta sepä ei riitä - tiitti meikkaa, hankkii peruukin ja rintaliivit, joihin ei luontaisesti ole mitään laitettavaa eli siis käytölle ei ole perusteita. Nainen housuissa olisi siis tällä logiikalla transvestiitti, JOS hän piirtelisi kasvoihinsa parransänkeä tai liimaisi irtoviiksiä ja käyttäisi vaikkapa partavettä. Ja jalkoväliin pitäisi tietysti asentaa jotain miehen vehkeitä demonstroimaan.

        Pelkkä vaatekappaleista jankuttaminen on siis asian vierestä.


      • Eki
        neena kirjoitti:

        ..pakko vielä tämän verran jatkaa.

        Yritin aiemmin vähän valaista ajatustani siitä, että mikä siinä hameessa nyt niin mättää. Hameessa itsessään ei mikään - onhan niitä hameita ollut miehillä ja parisen vuotta sitten kesäaikaan näin useammankin katukuvassa.

        Hameet ja housut - ne ovat vaatekappaleita. Ja ainakin tässä ilmastossa housut ovat huomattavasti mukavammat suurimman osan vuotta.

        Mutta mutta. Jos minä puen housut ylleni, niin sittenhän puen. Jos silloin olisin transvestiitti, niin sittenhän miespuolinenkin tiitti vain pukisi hameen ylleen muiden vaatteiden jatkeeksi.

        Mutta sepä ei riitä - tiitti meikkaa, hankkii peruukin ja rintaliivit, joihin ei luontaisesti ole mitään laitettavaa eli siis käytölle ei ole perusteita. Nainen housuissa olisi siis tällä logiikalla transvestiitti, JOS hän piirtelisi kasvoihinsa parransänkeä tai liimaisi irtoviiksiä ja käyttäisi vaikkapa partavettä. Ja jalkoväliin pitäisi tietysti asentaa jotain miehen vehkeitä demonstroimaan.

        Pelkkä vaatekappaleista jankuttaminen on siis asian vierestä.

        Olet ihailtavan fiksu ja tasapainoinen! Lycka till!


      • joo
        Eki kirjoitti:

        Olet ihailtavan fiksu ja tasapainoinen! Lycka till!

        Jokaiselle ihmiselle löytyy kehuja ja selkääntaputtelija, oli mielipide millainen tahansa.


      • yleiskiinnostunut
        neena kirjoitti:

        ...tässä maailmassa pitää olla. Ja siihen pohjaan vastaukseni.

        Ei niillä vaatekappaleilla sinällään ketään kasvateta - enpä usko, että olisin yhtään sen parempi ihminen, jos oma isäni olisi käyttänyt vaikkapa vihreitä housuja koko lapsuuteni ajan.

        Mutta voidaan ajatella asiaa vaikkapa niin, että mitä saakaan aikaan se, kun lapsi koulun jälkeen tuo kaverit kotiinsa. Ja oven avaa isä täyteen meikkiin sonnustautuneena korkeissa koroissa sipsutellen. Lapsiparan elämä voi olla aika hankalaa siitä päivästä lukien.

        En edes yritä jatkaa perustelemalla, että meidät - miehet ja naiset - on tehty erilaisiksi varmasti hyvästä syystä. Ja sitä kautta voidaan pysyäkin omissa rooleissamme. Koska siihen nyt voin itsekin keksiä monta nasevaa vastalausetta, jos ajattelen asiaa niin kuin transvestiitti itse tai joku muu ymmärtäjä.

        Kyse on yksinkertaisesti vain oma haluni olla nainen. Isolla N:llä. Olen hyvässä työssä, kouluttautunut ja sinänsä roolit ovat jo siinäkin kohtaa heittäneet härän pyllyä. En haluakaan olla se hömppä joka istuu kotona odottamassa, että miehinen mies kantaa rahat kotiin.

        Mutta mitä tulee vaikkapa seksiin tai yleensä yhteiseen elämään, niin koko tällä touhulla onkin jo paljon merkitystä. Koska nainen on nainen ja haluaa sellaisena pysyä. Suurin osa naisista naureskelee sille,tälle ja tuolle, mitä miehet milloinkin tekevät. Tai taivastelevat sitä, mistä ne miehet milloinkin nalkuttavat - vaikkapa shoppailusta tai puhelimessa puhumisesta(?).

        Mutta vaikka erilaisuudet ärsyttävät, kaikki on silti hyvin. Ainakin tuhat kertaa paremmin, kuin jos se oma mies sattuisikin yllättämään shoppailemalla ne 'pikkarit' itse.

        Niin se vaan on. Sen pitävämmin en pysty koko juttua perustelemaan.

        Jos minulla jonain päivänä on lapsia, pyrin opettamaan heille mallin siitä, että ihmiset pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Ja tarkoitan sitä, kaikesta huolimatta.

        Ei transvestiitti, homo tai kiinalainen ole yhtään sen vähempiarvoinen kuin minäkään. Miksi olisi? Tai miksi haluaisin lapselleni niin opettaa?

        Minulla on esimerkiksi biseksuaali ja homoja ystävinä. Ei minulle tuota minkäänlaisia vaikeuksia kertoa lapselleni, miten asiat ovat, sitten kun hän haluaa niistä tietää. Näistä ihmisistä itsestään hän saisi sitten tehdä ihan omat johtopäätöksensä - parisuhdetta lukuunottamatta seksuaalisuudella tai transvetismillä tai ihon värillä ei ole mitään merkitystä ihmisen sosiaalisessa elämässä. Ja sen haluaisin lastenikin ymmärtävän.

        Ja mitä tulee siihen, että mahdollinen lapseni kertoisi olevansa transvestiitti, en osaa sanoa. Toivoisin tietysti, ettei sitä päivää tarvitsisi nähdä. Mutta jos niin kävisi, niin kyse olisi omasta lapsestani. Eikä se ainakaan rakkauttani vähentäisi.

        "Raukkoja ovat, kyllä!". Otsikoit kysymykseni herättäneen kommenttisi näin.

        Eli, onko tässä keskustelussa kirjoittamastasi perusteella pääteltynä näin? :

        Elämässäsi on kokemus, jossa miehesi yllätykseksesi oli transvestiitti, "tyttöili", ja tuon perusteella YLEISTÄT: trasnvestiitit ovat raukkoja.

        Raukka sanan yleinen merkitys on vähintäänkin vähättelevä, peräti alentava, jopa halveksuva.
        Niinkö suhtaudut transvestiitteihin ?
        Oman yllättyneisyytesi perusteella yleistäen.


      • Neena
        yleiskiinnostunut kirjoitti:

        "Raukkoja ovat, kyllä!". Otsikoit kysymykseni herättäneen kommenttisi näin.

        Eli, onko tässä keskustelussa kirjoittamastasi perusteella pääteltynä näin? :

        Elämässäsi on kokemus, jossa miehesi yllätykseksesi oli transvestiitti, "tyttöili", ja tuon perusteella YLEISTÄT: trasnvestiitit ovat raukkoja.

        Raukka sanan yleinen merkitys on vähintäänkin vähättelevä, peräti alentava, jopa halveksuva.
        Niinkö suhtaudut transvestiitteihin ?
        Oman yllättyneisyytesi perusteella yleistäen.

        ..en missään vaiheessa kutsunut transvestiitteja raukoiksi.

        Oletko kuullut, että ennen kuin antaa vastineen, kannattaa tutustua siihen mitä kommentoi..? ;))


      • Pave
        Sini kirjoitti:

        Transvestiittejä on hyvin erilaisia. Toiset haluavat olla jatkuvasti hameessa ym.. ja toisille riittää ehkä kerran kuukaudessa. Jotkun transvestiitit ovat "siviilissä" hieman feminiinisiä ja toiset taas hyvin maskuliinisiä. Toisin sanoen aivan tavallisia miehiä päälle päin.

        Se, että mies ei saisi pukea hametta päälle tuntuu ovan hyvin syvällä tunnetasolla itse kullakin. Käsittääkseni naiset eivät aiemmin saaneet käyttää housuja, mutta nykyään saavat. Ovatko he transvestiittejä, varsinkin jos heillä on miesten puku ja solmio päällä ja kuka sen määrittelee? Voisiko miehet vaatia, ettei naiset saa käyttää housuja, ovathan ne miesten vaate?

        Muistelen Kaari Utrion jossain kirjassaan maininneen miesten käyttäneen kauemmin hametta kuin housuja. Olikohan kirja Naisen historia?

        Hyvin monet transvestiit ovat perinteisissä miesten ammateissa ja harrastavat myös niitä perinteisiä miesten harrastuksia. Sitä ei mieltymys mekkoihin ole vienyt.

        Mielestäni hyvä parisuhde perustuu puolison tukemiseen ja huomioon ottamiseen. Trasvestismi ei muuta puoleen eikä toiseen sitä, millainen ihminen syvimmiltään on. Ei se toisen ihmisen tuki ja turva mihinkään poistu hameen myötä. En toki väitä, ettei puolison ulkonäöllä olisi mitään merkitystä.

        Entä jos nainen puhuu huulipunista onko sekin "lässytystä". No joo, onhan se joskus hauskan kuuloista, jos mies puhuu huulipunista, minustakin, vaikka transvestiitti olenkin. Mutta mutta, pitääkö sen ollakaan aina niin totista.

        Halusin sanoa omankin mielipiteeni tähän asiaan...
        Olen siis mies..En luokittele itseäni transuksi...En koe olevani nainen miehen ruumiissa...Olen maskuliininen...Oma persoonani...En koskaan ole hävennyt pukea hametta ylleni...Se on todellakin mukava vaate...ja kesällä mainio :) Tottakai, minunkin täytyy ottaa huomioon nämä kultturellit seikat..Eli suomalaisessa/länsimaailmallisesti yleensä hametta miehellä pidetään outona...hmm...mut jos mennään muihin kulttureihin, niin asia onkin jo aivan tavallista..

        Onhan toki meissä niitäkin, jotka saavat kiksejä pukeutuessaan hameeseen, runkkaavat sitten..ja häpeävät lauettua...Mut se että voi seksin jälkeen pukea hameen, kertoo jo paljon enemmän...

        Lisäksi, monet hameet ovat aivan liian naisellisia miehille..se on totta...Kiltti sopii miehelle...kuten myöskin kovempipintaisista kankaista tehdyt...tyylikkäät ja istuvat hameet...

        Ja vinkkejä poikamiehille...Itsellä ainakin vientiä riitti sinkkuna ollessa jos hameen puki päälle...Nimittäin naismaailmassa ei tarvinnut puutteessa elää :)


      • pasi

        itsekin tykkään paljon pelehtiä ja pukeutua naiseksi


      • Teeäijä
        neena kirjoitti:

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.

        Ja sitten ihmetellään mistä niitä kiusaajalapsia ja myöhemmin ahdasmielisiä aikuisia tulee... Ikävä kyllä ne tahtovat imeä kotoaan ne asenteet, joita tulee enemmän tai vähemmän huomaamattaan tyrkytettyä.

        Ja kamalaahan se on, jos maailmasta vähän parempi paikka tulisi elää meille kaikille. Jopa meille, jotka emme mahdu (valtaväestön mielestä) "normaaliin" käsitykseen mitä on olla mies ja mitä on olla nainen...


      • Anonyymi

        Homofoobikko? Miten homot liittyy mieheen, joka oli parisuhteessa naisen kanssa?


      • Anonyymi

        Ei sun tarvitse lapsia raukotella, perhe joka voi hyvin ei ole säälittävä mitenkään, mutta enemmän säälin kaikkia homofobeja sun muita olioita jotka eivät tiedä näistä asioista mitään vaan mielikuvittelevat ainoastaan kauhunkuvia.
        Ihminen on sama ihminen vaikka hän tulee kaapista ulos. Joten ei muutu miksikään sisäisesti.
        Heteron lapsia sitä vastoin käy sääliksi kun heille tuputetaan valheita vähemmistöryhmistä
        Riski on ettei heidän lapsistaankin tulee tälläinen joka asettaa itsensä toisten yläpuolelle


      • Anonyymi
        toinen tiitti kirjoitti:

        Mitkä ihmeen lapsiraukat!!!

        Kyllä sentään on parempi lastenkin elää rakastavassa ja sopusoinnussa elävässä perheessä, kuin homofoobisessa tavisperheessä.
        Tuollaisilla asenteilla lapsista tehdään mummoja potkivia assanlapsia.

        Näiden lapsethan jo koulukiusaajat muita lapsia homottelmalla heitä , niin että tyhmyys kulkee perintönä.
        Ei minulla ole ollut koskaan ongelmaa vähemmistö ryhmien olemassa olosta mitenkään, ja jos saisin valita niin ennemmin haluaisin olla heidän joukossaan se kun homofobisten tomppeloiden seurassa.
        Ihminen joka on sinut oman seksualisuutensa kanssa ei tunne tarvetta alentaa toisia.


      • Anonyymi
        T-2 kirjoitti:

        Liian pitkään asian salailu on kyllä harmittavan yleistä. Transvestismi kannattaa ottaa puheeksi melko aikaisin suhteessa...mielellään jo muutaman treffin jälkeen.

        Olisi paljon parempi, jos transvestiitit voisivat jossain tavata trans-ystävällisiä naisia. Esim. deitti-ilmoituksessa asian ilmoittaminen kuitenkin herättää jo aika paljon ennakkoluuloja (ja niitähän riittää transvestiiteistä).

        Ymmärrän hyvin, että transvestiiteistä ei ole puolisoksi ihan kaikille. Kyseessä on silti ominaisuus, josta sopivassa suhteessa on enemmän iloa kuin harmia.

        Neuvoni salaileville transvestiiteille: tulkaa puolisoillenne ja tyttöystävillenne ajoissa ulos. Pidemmän päälle se on melkein aina oikea ratkaisu. Joskus se johtaa suhteen hajoamiseen, mutta vahingossa paljastuminen vuosien kuluttua on yleensä paljon tuskallisempaa.

        Lapsiperheitä seuranneena mielipiteeni on, että transvestiitti-isästä ei ole lapsille haittaa. Mitä vähemmän ennakkoluuloja, sen vähemmän harmeja.

        Mitä kapeampi on ihmisen ymmärrys toisi kohtaan sitä enemmän hän kritisöi asioita mistä ei edes tiedä mitään .
        Mutta jos heittää ennakkoluulot sivuun ja näkee elämän kuten se on, niin silloin on elämäkin rikkaampaa.


      • Anonyymi
        yleiskiinnostunut kirjoitti:

        mikä osuus vanhemmuudesta tai lasten kasvatuksesta on tietyillä vaateparsilla ym. esineillä (hameella, mekolla, housuilla, meikeillä, 'pikkareilla', 'rintsikoilla')? Ja sillä kenen yllä ne lapsitaloudessa ovat?

        Miten olet ajatellut mahdollisessa vanhemmuudessasi tuon ajatuksesi toteuttaa?

        Kuinka suhtaudut lapseesi, joka mahdollisesti tulee kertomaan sinulle olevansa vaikkapa transvestiitti?

        Miten olet ajatellut vanhempana kertovasi lapsellesi maailman muista ihmisistä kuin sinä, jopa erilaisista ihmisistä kuin sinä?

        En tarkoita, että sinun tulee valikoida lisääntymistehtävääsi kuka vaan -mieluisahan se toki sinulle täytyy olla! Mutta tuo "piste":esi tarkoitit ehkä vakuuttavaksi, tehostamaan sanomaasi.

        Kai nämä ihmiset kieltäisivät omilta lapsiltaan ainoan elämän ettei vaan maine mene kun poika pukeutuu naisten vaatteisiin. Silloin on vesikin paksumpaa kun veri, jos pakottaa lapsensa olemaan jotain muuta mitä hän on.
        Onhan näitä homojakin ajettu kotoa pois kun vanhemmat ovat uskovaisia , Jehova on heille tärkeämpi se kun oma lapsi , mitä itse en voisi ajatella että joku muu olisi tärkeämpi elämässä kun se että oma lapsia saa olla ihan se mikä hän on,
        Ja kun vielä ajattelee että lapsen on tehnyt kaksi heteroa ja kääntävät usein selän omalle tekeleelleen , Ja rankaisevat lasta jos hän kuuluukin vähemmistöryhmään.


      • Anonyymi
        Teeäijä kirjoitti:

        Ja sitten ihmetellään mistä niitä kiusaajalapsia ja myöhemmin ahdasmielisiä aikuisia tulee... Ikävä kyllä ne tahtovat imeä kotoaan ne asenteet, joita tulee enemmän tai vähemmän huomaamattaan tyrkytettyä.

        Ja kamalaahan se on, jos maailmasta vähän parempi paikka tulisi elää meille kaikille. Jopa meille, jotka emme mahdu (valtaväestön mielestä) "normaaliin" käsitykseen mitä on olla mies ja mitä on olla nainen...

        Tuossa näyttää olleen joku yksinpuheluketju näköjään tämän viestini yllä, mutta tuossa kommentoimassasi viestissähän nainen suhtautui sinänsä ihan asiallisesti miehensä transvestismiin, ja suhde päättyi muista syistä. Sitten hän kertoi, ettei omiin preferensseihinsä sovi transvestiitti, mikä on täysin ymmärrettävää.

        Onko lesbo ahdasmielinen, jos ei ymmärrä ja täysin siedä kumppaninsa rakkautta miesten vaatteisiin ja peniksiin, kumppanin kanssa pitää rakastella tämän näyttäessä mieheltä ja kehua tämän penistä?


      • Anonyymi
        neena kirjoitti:

        ...tässä maailmassa pitää olla. Ja siihen pohjaan vastaukseni.

        Ei niillä vaatekappaleilla sinällään ketään kasvateta - enpä usko, että olisin yhtään sen parempi ihminen, jos oma isäni olisi käyttänyt vaikkapa vihreitä housuja koko lapsuuteni ajan.

        Mutta voidaan ajatella asiaa vaikkapa niin, että mitä saakaan aikaan se, kun lapsi koulun jälkeen tuo kaverit kotiinsa. Ja oven avaa isä täyteen meikkiin sonnustautuneena korkeissa koroissa sipsutellen. Lapsiparan elämä voi olla aika hankalaa siitä päivästä lukien.

        En edes yritä jatkaa perustelemalla, että meidät - miehet ja naiset - on tehty erilaisiksi varmasti hyvästä syystä. Ja sitä kautta voidaan pysyäkin omissa rooleissamme. Koska siihen nyt voin itsekin keksiä monta nasevaa vastalausetta, jos ajattelen asiaa niin kuin transvestiitti itse tai joku muu ymmärtäjä.

        Kyse on yksinkertaisesti vain oma haluni olla nainen. Isolla N:llä. Olen hyvässä työssä, kouluttautunut ja sinänsä roolit ovat jo siinäkin kohtaa heittäneet härän pyllyä. En haluakaan olla se hömppä joka istuu kotona odottamassa, että miehinen mies kantaa rahat kotiin.

        Mutta mitä tulee vaikkapa seksiin tai yleensä yhteiseen elämään, niin koko tällä touhulla onkin jo paljon merkitystä. Koska nainen on nainen ja haluaa sellaisena pysyä. Suurin osa naisista naureskelee sille,tälle ja tuolle, mitä miehet milloinkin tekevät. Tai taivastelevat sitä, mistä ne miehet milloinkin nalkuttavat - vaikkapa shoppailusta tai puhelimessa puhumisesta(?).

        Mutta vaikka erilaisuudet ärsyttävät, kaikki on silti hyvin. Ainakin tuhat kertaa paremmin, kuin jos se oma mies sattuisikin yllättämään shoppailemalla ne 'pikkarit' itse.

        Niin se vaan on. Sen pitävämmin en pysty koko juttua perustelemaan.

        Jos minulla jonain päivänä on lapsia, pyrin opettamaan heille mallin siitä, että ihmiset pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Ja tarkoitan sitä, kaikesta huolimatta.

        Ei transvestiitti, homo tai kiinalainen ole yhtään sen vähempiarvoinen kuin minäkään. Miksi olisi? Tai miksi haluaisin lapselleni niin opettaa?

        Minulla on esimerkiksi biseksuaali ja homoja ystävinä. Ei minulle tuota minkäänlaisia vaikeuksia kertoa lapselleni, miten asiat ovat, sitten kun hän haluaa niistä tietää. Näistä ihmisistä itsestään hän saisi sitten tehdä ihan omat johtopäätöksensä - parisuhdetta lukuunottamatta seksuaalisuudella tai transvetismillä tai ihon värillä ei ole mitään merkitystä ihmisen sosiaalisessa elämässä. Ja sen haluaisin lastenikin ymmärtävän.

        Ja mitä tulee siihen, että mahdollinen lapseni kertoisi olevansa transvestiitti, en osaa sanoa. Toivoisin tietysti, ettei sitä päivää tarvitsisi nähdä. Mutta jos niin kävisi, niin kyse olisi omasta lapsestani. Eikä se ainakaan rakkauttani vähentäisi.

        Ei rakkautta Voikkaan vähentää silloin kun ; se on aitoa omaan lapseensa .
        Ja kun ihmiset voisivat ymmärtää mitä nämä ihmiset käyvät läpi elämässä jossa tioiåset ihmiset vaativat heidän olevan jotain muuta mitä ovat. Siis toisen identiteettiä ei ole kellään ihmisellä lupa ottaa .
        Ja kun pelätään että mitäs jos lapset näkisivät ja isän naisten vaatteissa ja kiusaisivat koulussa , niin asia on niin että lapset ei kiusaa ketään siitä joka kuuluu vähimmistöryhmään jos heille selvitetään ajoissa asiallisesti että maailmassa on erilaisia ihmisiä erilaisilla suuntauksilla.


      • Anonyymi
        mieti kirjoitti:

        "Koska maailma nyt vain on rakennettu sellaiseksi, eikä sitä ehkä sitten edes haluta sen suhteen muuttaa.. :)"

        Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että naisten äänioikeus, oikeus pukeutua housuihin tai ajatus tasa-arvoisuudesta ovat joskus olleet vastoin sitä miten maailma oli rakennettu? Ei sitä silloinkaan haluttu muuttaa! Nykyaikainen nainen olisi yhtä luonnoton otus siinä menneessä maailmassa kuin transvestiitti on nyt. Ajattelepa kuinka kivaa elämä olisi, jos kaikki olisivat ajatelleet naisten oikeuksista samoin kuin sinä sukupuolten monimuotoisuudesta. Onneksi maailman muuttuminen ei ole kiinni ainoastaan niistä jotka ovat juuttuneet toistamaan vanhempiensa ajatusmalleja orjallisesti.

        Luulen että voimakkaimmin reagoivat ns heteromiehet omaavat itse sisällään jotain mitä eivät halua kenenkään tietävän. Esim nämä jotka haukkaavat vaimojaan , onko ne niitä oikeita miehen kuvia, ja juovat itsensä räkäkännissä joka viikonloppu ja sitten säälitään. Niin kovasti lapsia jolla on trans isä,, mutta perhe on onnellinen siitä huolimatta.
        Niin että annetaan kaikkien kukkien kukkia , ja kuten sananlaskussa sanotaan tyhjät tynnyrit kolisee eniten, se pitää tässäkin asiassa hyvin paikkansa


      • Anonyymi
        T-2 kirjoitti:

        Liian pitkään asian salailu on kyllä harmittavan yleistä. Transvestismi kannattaa ottaa puheeksi melko aikaisin suhteessa...mielellään jo muutaman treffin jälkeen.

        Olisi paljon parempi, jos transvestiitit voisivat jossain tavata trans-ystävällisiä naisia. Esim. deitti-ilmoituksessa asian ilmoittaminen kuitenkin herättää jo aika paljon ennakkoluuloja (ja niitähän riittää transvestiiteistä).

        Ymmärrän hyvin, että transvestiiteistä ei ole puolisoksi ihan kaikille. Kyseessä on silti ominaisuus, josta sopivassa suhteessa on enemmän iloa kuin harmia.

        Neuvoni salaileville transvestiiteille: tulkaa puolisoillenne ja tyttöystävillenne ajoissa ulos. Pidemmän päälle se on melkein aina oikea ratkaisu. Joskus se johtaa suhteen hajoamiseen, mutta vahingossa paljastuminen vuosien kuluttua on yleensä paljon tuskallisempaa.

        Lapsiperheitä seuranneena mielipiteeni on, että transvestiitti-isästä ei ole lapsille haittaa. Mitä vähemmän ennakkoluuloja, sen vähemmän harmeja.

        Pitäis ilmottaa olevansa oksettava transu ennen ku ees lähtee ensi treffeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis ilmottaa olevansa oksettava transu ennen ku ees lähtee ensi treffeille.

        Moni tekeekin näin ja treffisivustoja lukevat pahoinpitelijät ym. löytävät uhrinsa.


      • Anonyymi
        neena kirjoitti:

        .. elin itse muutamia vuosia suhteessa, jossa mies paljastui puolentoista vuoden yhteiselon jälkeen tyttöilyharrastuksestaan. Suhde kaatui myöhemmin, mutta syyt siihen olivat muualla.

        Tämä mies oli ja on vieläkin minulle tärkeä ja jollain tasolla asian hyväksyinkin ja siitä hänen silloin tällöin tapahtuvasta pukeutumisestaan tuli meille vähän niin kuin 'yhteinen juttu'.

        Mutta en koskaan lopultakaan ymmärtänyt sitä. Ja kun koko touhu aikanaan paljastui, ero oli todella lähellä. Oksetti ja inhotti ja tuntui pahalta, koska toinen olikin jotain aivan muuta kuin olin kuvitellut. Tai siis, että sen lisäksi, mitä minä olin oppinut tuntemaan, oli olemassa aivan toinen ihminen ja toinen maailma.

        Näin jälkikäteenkin ajatellen olen kyllä todella onnellinen, ettemme ehtineet lasten hankintaan asti. Koska kyllä maailmassa joku järjestys pitää olla.

        Ja jos haluan lapsilleni isän, niin vaikka tyyppi olisi kuinka kiva, kultainen, fiksu ja vaikka mitä, niin kyllä siinä taloudessa hame ja meikit on sitten vain ja ainoastaan minulla.piste.

        Toisin sanoen: sinun omistamallesi naiseuden "reviirille" ei kukaan mies saa tulla naiseksi laittautuneena?

        Pelkoa vai kilpailuasetelmaa? Suhteenne on jo menossa pieleen, jos teillä on taistelua siitä, että kumpi edustaa naiseutta "oikeammin".

        Vai pelkäätkö? Mitä naapuritkin sanovat? "Pitävät hulluna, kun minulla on vain puolikasmies"? Väärän valinnan tehnyt? Vahingoniloa jo osoittaneet sinua kohtaan?

        Katsos, miehelläsi on takuulla enemmän ymmärtämystä ihmiselämästä ja hän varmasti kadehtii sinua siitä, että sinulla on paljon sellaisia ominaisuuksia, joita hän naisissa ihailee ja tavoittelee. Yksi niistä on lämpö, sydämellisyyden lisäksi. Juuri ne joita armeija "miesten kouluna" murhaa nuorissa miehissä ja tahallaan.

        Hän takuulla on paljon sydämellisempi kuin muut tuntemasi "oikeat" kyrpimykset, jotka "kunnostautuvat" vaimonhakkaajina ja Alkon mannekiineina.

        Ehdotan, että muodostatte kumpikin "taisteluparin", yhteisellä reviirillänne taistelette selät vastakkain maailman typeryksiä vastaan. Hänen voittonsa on myös SINUN voittosi.

        Anna rakkautesi voittaa. Silloin tyhmät ja kateelliset ovat täysin avuttomia teidän edessänne. Miehelläsi on kuitenkin myös hyviä puolia, osoittakaa nämä toisillenne.

        Jos tilanteenne on tosissaan huono, niin mitä voitat vaihtamalla miestä? "Järjestystä torppaan"? Ettei se järjestys olisikin silkkaa kulissia? Kun kerran muutkin, (toisiaan pelkäävät ja kadehtivat naapurit?)

        Puhukaa asiasta, tehkää vaikka lista paperille ja selvittäkää. Liian moni suhde kaatuu puhumattomuuteen ja luuloihin, kun ei oikein kehdata...?

        Rukoilen teidän molempien puolesta,

        Terveisin: Erkki-täti.


      • Anonyymi
        T-2 kirjoitti:

        Liian pitkään asian salailu on kyllä harmittavan yleistä. Transvestismi kannattaa ottaa puheeksi melko aikaisin suhteessa...mielellään jo muutaman treffin jälkeen.

        Olisi paljon parempi, jos transvestiitit voisivat jossain tavata trans-ystävällisiä naisia. Esim. deitti-ilmoituksessa asian ilmoittaminen kuitenkin herättää jo aika paljon ennakkoluuloja (ja niitähän riittää transvestiiteistä).

        Ymmärrän hyvin, että transvestiiteistä ei ole puolisoksi ihan kaikille. Kyseessä on silti ominaisuus, josta sopivassa suhteessa on enemmän iloa kuin harmia.

        Neuvoni salaileville transvestiiteille: tulkaa puolisoillenne ja tyttöystävillenne ajoissa ulos. Pidemmän päälle se on melkein aina oikea ratkaisu. Joskus se johtaa suhteen hajoamiseen, mutta vahingossa paljastuminen vuosien kuluttua on yleensä paljon tuskallisempaa.

        Lapsiperheitä seuranneena mielipiteeni on, että transvestiitti-isästä ei ole lapsille haittaa. Mitä vähemmän ennakkoluuloja, sen vähemmän harmeja.

        Olen samaa mieltä, että tulee kertoa ajoissa tai sitten ei ollenkaan. Mieheni kertoi vasta kuuden yhteisen vuoden ja avioitumisen jälkeen. Olen itse liberaali ja mielestäni jokaisen tulee saada olla sellainen kuin haluaa, jos ei sillä satuta muita. Myös minun. Itse en kiihotu miehestä naisten alusvaatteissa joten olin miehelleni väärä henkilö sängyssä. Ja hän minulle. Olisin halunnut tietää tuon jo ennen häitä. Silloin häitä ei olisi tullut. Eromme ei tosin johtunut miehen tiitti-puolesta vaan siitä että hän petti minua. Toivottavasti löysi naisen jonka kanssa voi jakaa tuon fetissin. Ja sanon tuon täysin vilpittömästi. Harmittaa vaan että panostin monta vuotta suhteeseen jossa henkilö oli erilainen kuin oli antanut ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, että tulee kertoa ajoissa tai sitten ei ollenkaan. Mieheni kertoi vasta kuuden yhteisen vuoden ja avioitumisen jälkeen. Olen itse liberaali ja mielestäni jokaisen tulee saada olla sellainen kuin haluaa, jos ei sillä satuta muita. Myös minun. Itse en kiihotu miehestä naisten alusvaatteissa joten olin miehelleni väärä henkilö sängyssä. Ja hän minulle. Olisin halunnut tietää tuon jo ennen häitä. Silloin häitä ei olisi tullut. Eromme ei tosin johtunut miehen tiitti-puolesta vaan siitä että hän petti minua. Toivottavasti löysi naisen jonka kanssa voi jakaa tuon fetissin. Ja sanon tuon täysin vilpittömästi. Harmittaa vaan että panostin monta vuotta suhteeseen jossa henkilö oli erilainen kuin oli antanut ymmärtää.

        Transvestisuus tai vaikka vain naisten alusasut miehellä ei ole mikään fetismi.


    • Leena3

      Minäkin olen pikkuikäni pukeutunut naisten vaatteisiin.Vaimoni alkoi yllättäin ymmärtää noin vuosi sitten minun tarpeitani ja hauskaa on ollut sen jälkeen,surullista kuin lähipiirille ei asiaa paljasteta. Seikkailtu ympäri suomee ja huomattu että on MUITAKIN rohkeita jotka uskaltaa tulla ulos pukeissa.Siis terkkuja kaikille tutuille. Tapailaan tulevana vuonna ties missä.

    • Hyi

      Huvittuneena olen seurannut tämän palstan friikkejä juttuineen ja nyt pitää päästä sen verran sanomaan, että ällöttävää touhua koko tiitteily!

      -Nainen80

    • johanna

      olen intersukupuolinen eli on naisen vartalo rinnat naisenhormoonit sisällä naisen elinten alut ääneni on naisen, olen tyttönä päivät yöt
      meikaan töihin laitan tyttöjen tavalla hiukseni ei tartte tunkee rintsikoihin mitään ylimääräistä.
      olen sairaan hoidollekin poikkeus eui oikeen tiedetä miten minuun pitäis suhtaantua.
      olen niin naisellinen et naisetki menee vipuun,
      moni ei oo tienny et oon mies, et silleen
      et kommentoikaapa tähän

      • johanna

        ja olen onnelisesti parisuhteessa


      • Ex-trans

        Ensinnäkin kirjoitat poikkeuksellisen huonoa suomenkieltä. Toiseksi, jos olet noin naisellinen kuin väität ja elät naisena, niin silloin et sanoisi olevasi mies, vaan nainen.


      • johanna
        Ex-trans kirjoitti:

        Ensinnäkin kirjoitat poikkeuksellisen huonoa suomenkieltä. Toiseksi, jos olet noin naisellinen kuin väität ja elät naisena, niin silloin et sanoisi olevasi mies, vaan nainen.

        kiitos siitä et korjailet, ja se meil intersukupuolisil on me ei tiietä mitä me ollaan, ja valitettavasti sun paskapään puolesta olen niin naiselline mut mitäpä tuo sulle kuuluu


      • Ex---------------------
        johanna kirjoitti:

        kiitos siitä et korjailet, ja se meil intersukupuolisil on me ei tiietä mitä me ollaan, ja valitettavasti sun paskapään puolesta olen niin naiselline mut mitäpä tuo sulle kuuluu

        Kun olet naisellinen intersukupuolinen, niin mikä ongelma se parisuhteelle olisi? Hän joka sinuun ihastuu, tietää väistämättä alusta lähtien mikä olet. Et paljastuisi tiitiksi kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen. Vai?


      • minä vaan
        Ex--------------------- kirjoitti:

        Kun olet naisellinen intersukupuolinen, niin mikä ongelma se parisuhteelle olisi? Hän joka sinuun ihastuu, tietää väistämättä alusta lähtien mikä olet. Et paljastuisi tiitiksi kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen. Vai?

        niinhän se on mut on meitä katottu 2 naista ja
        halailevat yleisesti ym selaista ja kyl mä vähän ihmettelen et se ihastu minuun ku oon muuteski kuin nainen puhe eleet ääni meikaan ja käytännaistenvaateita aina eli elän naisenelämää täysin mut sellaista se elämä on


      • Anonyymi

        No sitten sinä olet nainen


    • neena

      Oletko tullut ajatelleeksi, että yhteiskunta olemme ME..? :)

      Siis sinä ja minä ja naapurin Lasse. Yhteiskunta koostuu siis ihmisistä, jotka ajattelevat ja luovat käsityksiä ja asenteita asioihin.

      Ja jos "yhteiskunta on luonut mies/naiskäsityksen", niin se tarkoittanee sitten sitä, että sinusta, minusta ja naapurin Lassesta ainakin kaksi on kutakuinkin samaa mieltä asiasta. Siten siitä on muodostunut 'yleinen käsitys'.

      • Ilmielävä Transvestiitti

        "Yhteiskunta koostuu siis ihmisistä, jotka ajattelevat ja luovat käsityksiä ja asenteita asioihin. "

        Yhteiskunta ja asenteet muuttuvat, tosin hyvin hitaasti. Transvestisuus on vielä varsin tuntematon ja siksi pelottava ja hämmentävä asia. Useiden yksilöiden on vaikea ymmärtää transvestisuutta.
        Onneksi on kuitenkin paljon ihmisiä, puolisoita, tyttöystäviä, jotka pystyvät hyvinkin hyväksymään transvestisuuden.
        Olen pahoillani puolestasi, että entisen kumppanisi transvestisuus on ollut sinulle niin negatiivinen asia. Mutta transvestisuuteen hyvin usein suhtaudutaan kovin tunteenomaisesti.


      • logist

        Se että enemmistö uskoo asiaan X ei tarkoita että asia X olisi todenmukainen ja oikea tai edes kannattamisen arvoinen. Räikeinä esimerkkeinä: maapallon on joskus uskottu olevan litteä kiekko jota aurinko kiertää, tai tautien olevan rangaistusta pahoista teoista, mutta kumma kyllä nämä käsitykset ovat sittemmin kadonneet jonnekin. Miksi ihmeessä, nehän olivat yleisiä käsityksiä, joilla oli enemmistön tuki?!

        Muutoksen alkuunsaattamiseen ei välttämättä vaadita kuin yksi ihminen, mutta hiton paljon aikaa, koska valtaosa ihmisistä vastustaa viimeiseen asti niitä käsityksiä joihin ovat jo ehtineet tunteenomaisesti sitoutua. Muutoksen hyväksyminen on aina monille vaikeaa, vaikka se olisi lopulta kaikille paremmaksi. Flat Earth Society lienee edelleen hengissä kun avaruusmatkailusta tulee arkipäivää mattimeikäläisillekin. Toivottavasti sukupuolisen moninaisuuden hyväksymiseen ei mene ihan niin kauan.


    • Mies kuitenkin

      Itse tykkään pukeutua silloin tällöin naiseksi ja vaimoni tietää ja hyväksyy tämän "oikkuni" täysin. Itseasiassa koko juttu alkoi puoli vahingossa yhdessä vaimoni kanssa, joten ehkä se siitä johtuen on ollut myös paljon helpompi aihe parisuhteessamme. Lähinnä oma mieltymykseni liittyy seksiin enkä edes tunne kovin suurta tarvetta muuten pukeutua naisten vaatteisiin, mutta oli miten oli se on tuonut seksielämäämme vain lisää virikkeitä molemmin puolin. Muuten olenkin sitten hyvin miehinen harrastuksiani myöten eikä minusta todellakaan löydy mitään naisellisia piirteitä.

      Mielipiteitähän aina on yhtä paljon kuin ihmisiä, mutta itse olen aina yrittänyt olla muodostamatta mielidettäni ihmisistä perustuen siihen miltä näyttävät. Itselläni on hyviä ystäviä niin kokopäivä transvestiiteissä kuin muissakin ns. vähemmistöryhmiin kuuluvissa eikä minua haittaa lainkaan liikkua heidän kanssaan myös julkisilla paikoilla silloin tällöin.

      Lisäksi vaimoni kannalta on muuten mielettömän upea juttu, että minua kiinnostavat myös naisten vaatteet, sillä kuinka moni ns."normaali" mies voi rehellisesti sanoa viihtyvänsä naistenvaatekaupoissa vaimonsa kanssa vaikka koko päivän?

    • KM

      Parisuhde transvestiitin kanssa voi onnistua kyllä. Eihän vaatteet muuta ketään ihmisenä muuksi kun on....

    • yks vaimo

      Mulla on taas toisenlainen kokemus. Mies salasi asian vuosia ja tuli kaapista siinä kohtaa kun koko elämä lapsia myöten oli tässä suhteessa. Olemme edelleen yhdessä mutta edelleenkin minua oksettaa seksin aikana ajatus siitä, että mies pukeutuu naisten vaatteisiin kun olemme poissa.

      Mies on hyvä isä ja kohtelee minua hyvin. Seksuaalisesti en tunne oikeasti halua miestäni kohtaan vaikka hänen kanssaan makaankin. En kuitenkaan voi jättää miestäni monista syistä johtuen.

      Mun ratkaisu on ollut sivusuhteet. Rakastan miestäni mutta en halua koko oman seksielämäni olevan tätä.

      • Sai mennä

        Minua oksettaa tuollainen mielipide. Et ole onneksi puolisoni jos olet edelleen parisuhteessa, meillä vaimo sai mennä sen "sivusuhteensa" kanssa enkä haikaillut hetkeäkään perään. Jos nainen pettää miestään vaikka tällaisestakin syystä, se on hyvä syy pistää avioliitto poikki vaikka syitä jatkamiseen olisi kuinka monta. Parisuhteelta menee pohja täysin jos toinen puolisoista käy vieraissa ja vielä perustelee sitä tuollaisella toisarvoisella syyllä. Jostain kyllä viiraa jos pelkkä ajatus siitä että mies pukeutuu jossakin naisten vaatteisiin aiheuttaa tuollaista. Jos miehesi haluaisi tulla sänkyyn kanssasi pukeutuneena naisten vaatteisiin, ymmärtäisin kantaasi, mutta pelkkä ajatuksesi pukeutumisesta on kummallinen. Kerrot että makaat edelleen miehesi kanssa joten ilmeisesti miehesi pukeutuminen joskus naiseksi ei ole heikentänyt hänen seksuaalisuuttaan. Siksi tuntuu oudolta että perustelet sivusuhteita seksielämällänne vaikka poikkeama on vain korviesi välissä. Eiköhän olisi parempi molemmille osapuolille että eroaisitte sovussa ennen kuin miehesi saa selville sivusuhteesi ja erosta tulee riitaisempi.


      • edellinen
        Sai mennä kirjoitti:

        Minua oksettaa tuollainen mielipide. Et ole onneksi puolisoni jos olet edelleen parisuhteessa, meillä vaimo sai mennä sen "sivusuhteensa" kanssa enkä haikaillut hetkeäkään perään. Jos nainen pettää miestään vaikka tällaisestakin syystä, se on hyvä syy pistää avioliitto poikki vaikka syitä jatkamiseen olisi kuinka monta. Parisuhteelta menee pohja täysin jos toinen puolisoista käy vieraissa ja vielä perustelee sitä tuollaisella toisarvoisella syyllä. Jostain kyllä viiraa jos pelkkä ajatus siitä että mies pukeutuu jossakin naisten vaatteisiin aiheuttaa tuollaista. Jos miehesi haluaisi tulla sänkyyn kanssasi pukeutuneena naisten vaatteisiin, ymmärtäisin kantaasi, mutta pelkkä ajatuksesi pukeutumisesta on kummallinen. Kerrot että makaat edelleen miehesi kanssa joten ilmeisesti miehesi pukeutuminen joskus naiseksi ei ole heikentänyt hänen seksuaalisuuttaan. Siksi tuntuu oudolta että perustelet sivusuhteita seksielämällänne vaikka poikkeama on vain korviesi välissä. Eiköhän olisi parempi molemmille osapuolille että eroaisitte sovussa ennen kuin miehesi saa selville sivusuhteesi ja erosta tulee riitaisempi.

        Minusta mieheni suhde pukeutumiseen on jatkuvaa petosta. Ensin asia salattiin vuosikausia ja edelleenkin vain pukeutuminen tuntuu olevan se mikä miehen ajatuksissa pyörii. Olen tavannut jokusen muunkin tiitin ja kaikilla tuntuu olevan narsistinen rakkaussuhde omaan tyttöminäänsä.

        Mitä nyt olen tiittien vaimoilta ymmärtänyt niin noin puolella heistä on sivusuhde oikeaan mieheen.


      • 18+3
        edellinen kirjoitti:

        Minusta mieheni suhde pukeutumiseen on jatkuvaa petosta. Ensin asia salattiin vuosikausia ja edelleenkin vain pukeutuminen tuntuu olevan se mikä miehen ajatuksissa pyörii. Olen tavannut jokusen muunkin tiitin ja kaikilla tuntuu olevan narsistinen rakkaussuhde omaan tyttöminäänsä.

        Mitä nyt olen tiittien vaimoilta ymmärtänyt niin noin puolella heistä on sivusuhde oikeaan mieheen.

        Taitaa tiitin vaimo kokea kilpailua ja se suututtaa. Narsistiksi syyttely on muotia.


      • edellinen kirjoitti:

        Minusta mieheni suhde pukeutumiseen on jatkuvaa petosta. Ensin asia salattiin vuosikausia ja edelleenkin vain pukeutuminen tuntuu olevan se mikä miehen ajatuksissa pyörii. Olen tavannut jokusen muunkin tiitin ja kaikilla tuntuu olevan narsistinen rakkaussuhde omaan tyttöminäänsä.

        Mitä nyt olen tiittien vaimoilta ymmärtänyt niin noin puolella heistä on sivusuhde oikeaan mieheen.

        Usein tiitti salaa asian puolisoltaan, koska pelkää menettävänsä hänet ja toisaalta luulee kykenevänsä elää pelkkänä miehenä parisuhteessa. On aika julmaa sanoa sitä petokseksi sellaisenaan, ellei siihen liity todellista parisuhdetta murentavaa puuhaa, kuten yhteisen ajan varastamista tai todellista pettämistä transidentiteetin ajamana muiden naisten/miesten kanssa.

        Narsismia ei ole myöskään se, että pyrkii olemaan se, mikä oikeasti on. Tiiteille jossain määrin tyypillistä narsistista käytöstä taas voi olla se, että vaatii puolison hyväksymään mitä tahansa aktiviteetteja sen perusteella, että olen nyt tällainen ja siksi kaikki tekemiseni on hyväksyttävää. Onko kyse narsistista, joka sattuu olemaan myös tiitti vai jostain muusta, onkin sitten eri asia.


      • hkjhkj
        anukatariina kirjoitti:

        Usein tiitti salaa asian puolisoltaan, koska pelkää menettävänsä hänet ja toisaalta luulee kykenevänsä elää pelkkänä miehenä parisuhteessa. On aika julmaa sanoa sitä petokseksi sellaisenaan, ellei siihen liity todellista parisuhdetta murentavaa puuhaa, kuten yhteisen ajan varastamista tai todellista pettämistä transidentiteetin ajamana muiden naisten/miesten kanssa.

        Narsismia ei ole myöskään se, että pyrkii olemaan se, mikä oikeasti on. Tiiteille jossain määrin tyypillistä narsistista käytöstä taas voi olla se, että vaatii puolison hyväksymään mitä tahansa aktiviteetteja sen perusteella, että olen nyt tällainen ja siksi kaikki tekemiseni on hyväksyttävää. Onko kyse narsistista, joka sattuu olemaan myös tiitti vai jostain muusta, onkin sitten eri asia.

        Niin, tiittien mielestä oma identeetti on ihan jees salata tai valehdella vuosia parisuhteen alun jälkeen. Pelko menettämisestä onkin aika iso, senverran isosta asiasta on kyse. Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata. Ja salailun perimmäinen syy ei ole pelko vaan narsistinen ja itsekeskeinen olettama siitä, että parisuhteessa on oikeus valehdella ja salata minänsä hylkäämisen pelossa. Ja kun sitten tiitti tulee kaapista parisuhteessaan kaikki setan hurlumhei- terapiamuodot lähtevät puhumaan petetylle puolisolle siitä, kuinka ihana asia on että miehesi "uskalsi" kertoa tämän tärkeän asiansa sinulle. Kun parisuhteelta menee pohja pitkän salailun takia niin ei lienee kumma jos - vaikka suhteessa pysyikin - näitä sivusuhteissa olevia tiittien puolisoita näyttää olevan niin paljon. Miehensä tuskin tietävät asiasta, ainakin itse olin aika yllättynyt kun asia tuli niin monen kanssa esiin... Monet kokevat, että jos kerran miehellä on oma salainen maailma ja se pitää hyväksyä on vähintäänkin reilua että heilläkin on oma petoksensa joka tasoittaa tilejä.

        Niin paljon kuin näillä palstoilla tätä yritetäänkin sokerikuorruttaa niin ei, tiitit eivät ole seksuaalisesti haluttavia kuin ihan pienestä osasta ihmisiä. Osalla noissa setan piireissä pyörivistä karnevaalitiiteistä on selkeästi parisuhteen "juttu" se että nainen meikkaa ja laittaa nukkemiesta. Normaalimmille ihmisille moinen ei kyllä ihan hirveästi tuota itselle mielihyvää.


      • hkjhkj kirjoitti:

        Niin, tiittien mielestä oma identeetti on ihan jees salata tai valehdella vuosia parisuhteen alun jälkeen. Pelko menettämisestä onkin aika iso, senverran isosta asiasta on kyse. Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata. Ja salailun perimmäinen syy ei ole pelko vaan narsistinen ja itsekeskeinen olettama siitä, että parisuhteessa on oikeus valehdella ja salata minänsä hylkäämisen pelossa. Ja kun sitten tiitti tulee kaapista parisuhteessaan kaikki setan hurlumhei- terapiamuodot lähtevät puhumaan petetylle puolisolle siitä, kuinka ihana asia on että miehesi "uskalsi" kertoa tämän tärkeän asiansa sinulle. Kun parisuhteelta menee pohja pitkän salailun takia niin ei lienee kumma jos - vaikka suhteessa pysyikin - näitä sivusuhteissa olevia tiittien puolisoita näyttää olevan niin paljon. Miehensä tuskin tietävät asiasta, ainakin itse olin aika yllättynyt kun asia tuli niin monen kanssa esiin... Monet kokevat, että jos kerran miehellä on oma salainen maailma ja se pitää hyväksyä on vähintäänkin reilua että heilläkin on oma petoksensa joka tasoittaa tilejä.

        Niin paljon kuin näillä palstoilla tätä yritetäänkin sokerikuorruttaa niin ei, tiitit eivät ole seksuaalisesti haluttavia kuin ihan pienestä osasta ihmisiä. Osalla noissa setan piireissä pyörivistä karnevaalitiiteistä on selkeästi parisuhteen "juttu" se että nainen meikkaa ja laittaa nukkemiesta. Normaalimmille ihmisille moinen ei kyllä ihan hirveästi tuota itselle mielihyvää.

        Puntit eivät tosiaankaan ole tasan, jos se, että mies on tiitti ja se, että vaimo käyt vieraissa pannaan vaakakuppeihin. Toinen pettää, toinen ei. Olisiko siis miehillekin "sallittua" hakea "tosi nainen" sivusuhteeksi, kun alunperin itsestään huolehtiva vaimo osoittautuukin suhteen jatkuessa sohvalla löhöileväksi hampurilaisia ahtavaksi tapaukseksi...?

        Suhteessa molemmilla on velvollisuus ylläpitää sitä omien taitojensa mukaan. Jos tätä ei tapahdu, mitä järkeä on sitten olla yhdessä? Ja jos ei itse siihen osallistu, turha on toista siitä syyttää.

        Ahdasmieliset normaaliuskommenttisi saavat jäädä puolestani omaan arvoonsa.


      • Kolmois-S
        hkjhkj kirjoitti:

        Niin, tiittien mielestä oma identeetti on ihan jees salata tai valehdella vuosia parisuhteen alun jälkeen. Pelko menettämisestä onkin aika iso, senverran isosta asiasta on kyse. Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata. Ja salailun perimmäinen syy ei ole pelko vaan narsistinen ja itsekeskeinen olettama siitä, että parisuhteessa on oikeus valehdella ja salata minänsä hylkäämisen pelossa. Ja kun sitten tiitti tulee kaapista parisuhteessaan kaikki setan hurlumhei- terapiamuodot lähtevät puhumaan petetylle puolisolle siitä, kuinka ihana asia on että miehesi "uskalsi" kertoa tämän tärkeän asiansa sinulle. Kun parisuhteelta menee pohja pitkän salailun takia niin ei lienee kumma jos - vaikka suhteessa pysyikin - näitä sivusuhteissa olevia tiittien puolisoita näyttää olevan niin paljon. Miehensä tuskin tietävät asiasta, ainakin itse olin aika yllättynyt kun asia tuli niin monen kanssa esiin... Monet kokevat, että jos kerran miehellä on oma salainen maailma ja se pitää hyväksyä on vähintäänkin reilua että heilläkin on oma petoksensa joka tasoittaa tilejä.

        Niin paljon kuin näillä palstoilla tätä yritetäänkin sokerikuorruttaa niin ei, tiitit eivät ole seksuaalisesti haluttavia kuin ihan pienestä osasta ihmisiä. Osalla noissa setan piireissä pyörivistä karnevaalitiiteistä on selkeästi parisuhteen "juttu" se että nainen meikkaa ja laittaa nukkemiesta. Normaalimmille ihmisille moinen ei kyllä ihan hirveästi tuota itselle mielihyvää.

        "Niin, tiittien mielestä oma identeetti on ihan jees salata tai valehdella vuosia parisuhteen alun jälkeen. "

        En ole tiitti, mutta niin onkin ihan jees salata.

        "Pelko menettämisestä onkin aika iso, senverran isosta asiasta on kyse. "

        Ei ole kysymys isosta asiasta.

        "Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata."

        Hm, ajatteletko sinä olevasi itse kiihottava miehesi silmissä 24/7?

        " Ja salailun perimmäinen syy ei ole pelko vaan narsistinen ja itsekeskeinen olettama siitä, että parisuhteessa on oikeus valehdella ja salata minänsä hylkäämisen pelossa."

        Ei siinä ole mitään narsistista. Paljonko itse salailet?

        " Ja kun sitten tiitti tulee kaapista parisuhteessaan kaikki setan hurlumhei- terapiamuodot lähtevät puhumaan petetylle puolisolle siitä, kuinka ihana asia on että miehesi "uskalsi" kertoa tämän tärkeän asiansa sinulle."

        Kertoo aika paljon sinusta, jos tuon asian kertominen sinulle vaatii uskallusta.

        "Kun parisuhteelta menee pohja pitkän salailun takia"

        Ei siitä pohja ole minnekään hävinnyt. Olet varmasti samanlainen kuin ne etelävaltiolaiset valkoihoiset, jotka varoivat naimasta ketään, jossa on pisarakin n e e k e r i v e r t a.

        "jos kerran miehellä on oma salainen maailma ja se pitää hyväksyä on vähintäänkin reilua että heilläkin on oma petoksensa joka tasoittaa tilejä."

        Ei mitenkään ole sama asia se, että mies on tiitti kuin että vaimo on huora. Ajattele jo niitä tautejakin, mitä teissä on ja sairastutatte miehenkin vielä niihin!


      • gmlkfdhgj
        hkjhkj kirjoitti:

        Niin, tiittien mielestä oma identeetti on ihan jees salata tai valehdella vuosia parisuhteen alun jälkeen. Pelko menettämisestä onkin aika iso, senverran isosta asiasta on kyse. Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata. Ja salailun perimmäinen syy ei ole pelko vaan narsistinen ja itsekeskeinen olettama siitä, että parisuhteessa on oikeus valehdella ja salata minänsä hylkäämisen pelossa. Ja kun sitten tiitti tulee kaapista parisuhteessaan kaikki setan hurlumhei- terapiamuodot lähtevät puhumaan petetylle puolisolle siitä, kuinka ihana asia on että miehesi "uskalsi" kertoa tämän tärkeän asiansa sinulle. Kun parisuhteelta menee pohja pitkän salailun takia niin ei lienee kumma jos - vaikka suhteessa pysyikin - näitä sivusuhteissa olevia tiittien puolisoita näyttää olevan niin paljon. Miehensä tuskin tietävät asiasta, ainakin itse olin aika yllättynyt kun asia tuli niin monen kanssa esiin... Monet kokevat, että jos kerran miehellä on oma salainen maailma ja se pitää hyväksyä on vähintäänkin reilua että heilläkin on oma petoksensa joka tasoittaa tilejä.

        Niin paljon kuin näillä palstoilla tätä yritetäänkin sokerikuorruttaa niin ei, tiitit eivät ole seksuaalisesti haluttavia kuin ihan pienestä osasta ihmisiä. Osalla noissa setan piireissä pyörivistä karnevaalitiiteistä on selkeästi parisuhteen "juttu" se että nainen meikkaa ja laittaa nukkemiesta. Normaalimmille ihmisille moinen ei kyllä ihan hirveästi tuota itselle mielihyvää.

        "Ei kaikkia naisia kiihota mies joka kuvittelee olevansa nainen pukeutuessaan naisten vaatteisiin. Se kertakaikkiaan on seksuaalisesti vastenmielistä - ellei olisi sitä ei tarvitsisi salata."

        Miksi ajattelet asiaa seksin kannalta? Eihän transvestiitkään ajattele asiaa siltä kannalta. Vain pieni osa naisiksi pukeutuvista miehistä on transvestiittisiä fetistejä jotka etsivät pukeutumisella seksuaalista mielihyvää. Mutta ajatteleeko kaikki vaimot että kyseessä on aina seksi kun mies vetää mekon päälleen. Nainen vetää jalkaansa tiukat farkut eikä ajattele että siinä olisi mitään seksuaalista taustalla. Kuitenkin moni mies katselee kiinnostuneena naisen piukkaa pyllyä farkuissa.

        "Niin paljon kuin näillä palstoilla tätä yritetäänkin sokerikuorruttaa niin ei, tiitit eivät ole seksuaalisesti haluttavia kuin ihan pienestä osasta ihmisiä. Osalla noissa setan piireissä pyörivistä karnevaalitiiteistä on selkeästi parisuhteen "juttu" se että nainen meikkaa ja laittaa nukkemiesta. Normaalimmille ihmisille moinen ei kyllä ihan hirveästi tuota itselle mielihyvää."

        Tässä tämä vääristynyt ajatuksesi saa vielä vahvistuksen. Ajattelt siis että transvestismissä on taustalla pelkästään seksi. Kuten tuossa edellä totesin, se on kyseessä vain pienellä osalla. Vain pieni osa transvestiitti miehistä haluaa seksiä naiseksi pukeutuneena, fetistit ovat asia erikseen joita kiinnostaa runkkaaminen sukkahousuissa. Mutta moniko ns. tavallinen mies haluaa että vaimo pukee sänkyyn päälleen korsetin ja sukkanauhasukat, taitaa olla aika iso joukko.


      • Anonyymi
        Sai mennä kirjoitti:

        Minua oksettaa tuollainen mielipide. Et ole onneksi puolisoni jos olet edelleen parisuhteessa, meillä vaimo sai mennä sen "sivusuhteensa" kanssa enkä haikaillut hetkeäkään perään. Jos nainen pettää miestään vaikka tällaisestakin syystä, se on hyvä syy pistää avioliitto poikki vaikka syitä jatkamiseen olisi kuinka monta. Parisuhteelta menee pohja täysin jos toinen puolisoista käy vieraissa ja vielä perustelee sitä tuollaisella toisarvoisella syyllä. Jostain kyllä viiraa jos pelkkä ajatus siitä että mies pukeutuu jossakin naisten vaatteisiin aiheuttaa tuollaista. Jos miehesi haluaisi tulla sänkyyn kanssasi pukeutuneena naisten vaatteisiin, ymmärtäisin kantaasi, mutta pelkkä ajatuksesi pukeutumisesta on kummallinen. Kerrot että makaat edelleen miehesi kanssa joten ilmeisesti miehesi pukeutuminen joskus naiseksi ei ole heikentänyt hänen seksuaalisuuttaan. Siksi tuntuu oudolta että perustelet sivusuhteita seksielämällänne vaikka poikkeama on vain korviesi välissä. Eiköhän olisi parempi molemmille osapuolille että eroaisitte sovussa ennen kuin miehesi saa selville sivusuhteesi ja erosta tulee riitaisempi.

        Ihan niin , se on epärehellistä olla avioliitossa ” joidenkin syiden ”:vuoksi ,esim raha on usein syy kun jäädään avioliittoon niin että älä viitsi pelata kaksois peliä sillä loukkaat sitä jonka kanssa olet aviossa.
        Jos olet niin niin tietämätön asioista että sinua ällöttää kun tiedät että miehesi pukee naisten vaatteita ylleen kun olet poissa , niin silloin et rakasta häntä edes olet jäljellä suhteessa ainoastaan egoistista syistä,
        Niin lopeta se vieraissa käyminen , ja tee selväksi itsellesi miksi jäät suhteeseen jossa petät toista ja sinua ällöttää hänen suuntauksena .eroa niin ei ällötä


    • Half Woman

      No olisko helpompaa et se olis tullut ulos ja sanonut tykkäävänsä myöskin miehistä?

      • Anonyymi

        Jos huomaisin mun miehen saavan tollaista päähänsä niin jättäisin just. Hakekoot vertaisensa ja pelleilkööt keskenään .


    • Anonyymi

      Vittuaks tänne toitotat siitä!

      • Anonyymi

        Ai sitä, että vaimo 19 vuotta sitten kirjoitti transaiheiselle keskustelupalstalle miehensä transvestismista?


    • Anonyymi

      Osanottoni, hän on sairas mieleltään

    • Anonyymi

      Koko jupakka johtuu siitä, kun asiasta ei löydä asiallista tietoa mistään. Jäljelle jää vaan lehtien sensaatiokauhistelut, katsokaa tuota friikkiä, onneksi me valkokaartilais-kokoomuslais-tannerilais-lapualais-normiporvarilliset emme ole tuollaisia - Hyi!

      Ja lehtikonsernien osingot on taattu!

      Hävettää pahasti olla suomalainen, vittumaiseen ja kateelliseen maahan syntyneenä!

    • Anonyymi

      Kyllä osoittaisin ovea tuollaiselle "miehelle". Perheessä on yksi nainen, ja se olen minä. Haluan elää parisuhteessa miehen enkä toisen (teko)naisen kanssa. Haukkukaa sitten vaikka miksi -fobiksi, valtaosa ihmisistä haluaa kuitenkin normaalin parisuhteen eikä tunne vetoa tuollaiseen dynamiikkaan.

      • Anonyymi

        Millä kävi toisinpäin, nainen sai lähteä.


      • Anonyymi

        Sehän on täysin sinun oikeutesi, eikä siinä ole mitään väärää. Ei transvestiitti tosin väitä olevansa nainen, mutta silti, ymmärrän erittäin hyvin, että suurelle osalle naisista tämä on iso turn off.

        Tosin, pakko silti vähän ihmetellä, oletko koskaan ollut rakastunut? Koska jos olet, silloin kumppanin jättäminen tuosta vaan, vaikka tästä paljastuisi mitä tahansa, ei ole ihan niin helppoa kuin mitä kasvottoman henkilön kohdalla ajattelee.


      • Anonyymi

        Ei se, että toivoo mieskumppaninsa olevan perinteinen mies, joka vierastaa ajatusta naisten vaatteisiin pukeutumisesta tee sinusta minkäänlaista transfobia. (Kielenkäyttösi tosin viittaa vahvasti siihen, että saatat sellainen olla, mutta...) Siis mä olen itse transtaustainen mies ja olen aina ollut kiinnostunut vain naisista. Jos naiskumppanini ilmoittaisi kokevansa itsensä mieheksi ja haluavansa elää miehenä ja lähtisi prosessiin, ja muuttuisi miehen näköiseksi ja oloiseksi, suhteemme päättyisi enkä minä todellakaan ole transfobi. Sen sijaan jos ihastukseni olisi paljastunut transtaustaiseksi naiseksi ja se olisi ollut minulle ongelma, silloin minua olisi voinut kutsua transfobiksi, jos tausta olisi ollut ainoa syy menettää kiinnostus.


    • Anonyymi

      Minäkin olen transu. On mukavaa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5085
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe