Miten Jeesus on yhtäaikaa sekä Jumala että Jumalan Poika?
Missä määrin Jeesus oli ihmisenä ja missä suhteessa Jumalana maanpäällä eläessään?
Hän esim. kärsi kuten ihmiset, mutta pystyi samalla yliluonnollisiin ihmetekoihin.
Hän oli synnitön, mutta oliko hänellä mitään kiusauksia tehdä syntiä?
Jeesuksen 'roolit'
7
<50
Vastaukset
- hänonpoika
Jeesus sanoi eläessään, että hän ei vie kunniaa Jumalalta ja käski rukoilla jumalaa, ei Jeesusta. Biblia, jota luen, kertoo, että jeesus tunnusti olevansa Jumalan poika, ei Jumala. Minä ainakin uskon näin.
- 12_13
"Missä määrin Jeesus oli ihmisenä ja missä suhteessa Jumalana maanpäällä eläessään?"
Raamatun mukaan Jumala asuu Jeesuksessa. (Vastaavasti kuin Jumala asuu Jeesuksen opetuslapsissa.
Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. ....
Joh. 14:10-14
Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
Kol. 2:9
http://www.kolumbus.fi/r.berg/index.html - Iltapäiväaurinko
Hän oli, Hän on ja Hän tuleva on. Jo ennen aikojen alkua hän oli. Isä valmisti hänet ennen ihmiskuntaa. Raamattu kertookin, että hänen ihastuksensa olivat ihmislapset. Niin on Jumala maailmaa (ihmisiä) rakastanut, että hän antoi ainoan poikansa, ettei yksikään joka häneen uskoo hukkuisi. Jeesus oli siis yhtäaikaa tosi-Jumala ja tosi-ihminen. Hänellä oli siis kaikki ihmisyyteen tarvittava olomuoto ja hän olisi voinut vapaan tahdon omaavana valita itse. Kuitenkin hän ns. tyhjensi itsensä omasta tahdostaan ja halusi täyttää ainoastaan Jumalan tahdon. Tämä on eräs syy miksi paholainen vihasi Jeesusta. Lucifer oli itse langennut kapina- ja vallanhaluhenkeen toisin kuin Jeesus, joka halusi auttaa ihmisiä löytämään aidon totuuden. Suurin käsky oli häneltä: " Rakasta Jumalaa, kaikesta sielustasi, sydämestäsi, voimastasi ja mielestäsi sekä lähimmäistäsi niinkuin itseäsi." Tämä on meidän perintölakimme Jeesukselta. Missään hän ei korottanut itseään vaan aina Jumalaa. "Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan, jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö". Jeesus Jumalan Poika - meidän Messiaamme.
- tyn4
Jeesus oli ihminen, joka ei korottanut itseään Jumalaksi, vaikka hänellä olikin valta siihen. Toisin kuin lucifer ja adam ja kaikki maailman ihmiset, jotka ovat itsensä korottaneet. Jeesuksen rooli oli siis noudattaa Jumalan tahtoa maanpäällä tavallisena heikkona ihmisenä. Yliluonnollisilla teoilla hän ei auttanut itseään vaan muita.
- antiteistinen
Kolminaisuusoppi on puhdasta humpuukia, valetta.
Sillä pyritään vain selittämään raamatun ristiriitaisuudet siten, ettei hieman yksinkertaisemmat ihmiset tajua omituisuuksia.
Ihan samaa kastia huvittavan "älykkään suunnittelun" kanssa. Samalla tavalla miten ihmisen poika koostuu hänen vanhemmista (DNA), Jeesus koostuu Jumalasta.
- hiukkasaalto
Vastaavalla tavalla kuin valoon liittyen puhutaan hiukkasista ja aalloista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618020- 1334584
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.333887- 213208
- 232772
- 292727
- 512392
- 252210
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3952162- 322099