Toyota kestää suuretkin kilometrimäärät

Kestäväauto

Tässä Toyota on ensimmäinen kilometrimäärissä, jos kahta taksiautoa ei oteta huomioon:

http://www.hs.fi/autot/a1454212996651

Silti se on katsastustilastojen vähiten hylätty automerkki:

http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/08/22/automerkit-nokikkain-katso-mitka-parjaavat/201510714/304

http://www.taloussanomat.fi/data-journalismi/automerkkienhylkaykset/

75

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hieno_juttu

      Teille köyhillekin on sitten ajoneuvo.

    • NytSeMyrkynLykkäsi

      Nillä merkeillä, joilla suurin osa autoista myydään dieseleinä, on suurimmat kilometrikertymät omissa ikäryhmissään. Toyota ei kuulu näihin merkkeihin.

    • HurjaPoistuma

      Niin miksi niitä Toyotia poistuu noin pirun paljon JO 300tkm jälkeen, ennen kun on 500tkm mittarissa? Romahdus on hurja!
      Tuolla kilometrivälillä ajoneuvojen määrä romahtaa 38385:stä vaivaiseen 2295:een! Eli jos Toyotassa on mittarissa 300tkm, niin loppu on jo lähellä, ja se ei erittäin suurella todennäköisyydellä selviä 500tkm asti, ei vaikka miten korjaat ja puunaat!

      • Uussaw

        Niin se on kaikilla merkeillä. Tai no, iso osa ei päässyt edes 300 tonniin.


      • Ehkä_siksi

        että Japanissa autot suunnitellaan veroteknisistä syistä kestämään 5-10 vuotta ja muutaman kymmenentuhatta kilometriä. Silti ne kestävät Suomenkin olosuhteissa uskomattoman hyvin ja yleensä aina pidemmälle kuin vastaavat Eurooppalaiset autot. Japanilaisten autojen kokoonpano, taas veroteknisistä syistä Euroopassa, on tosin kaventanut tätä eroa. Silti sanoisin että mikäli aikoo hankkia japanilaisen auton, kannattaa ostaa aito Japanissa tehty malli. Laatu tulee sieltä, ei Euroopasta.


    • Kirkollejatakaisin

      Vw menee selkeästi ohi kun puhutaan yli 500.000km ajetuista. Mielenkiintoinen notkahdus tojolta.
      Johtuu varmaan siitä että tojoilla ajetaan niin paljon vähemmän per vuosi. Loppuu pellit ennenkuin saadaan puolimiljoonaa täyteen. Tulee ikää yksinkertaisesti liikaa.

      • Uussaw

        Ei mene.


      • Tero_on_aivot
        Uussaw kirjoitti:

        Ei mene.

        "Ei mene."
        Loistavaa argumentointia terolta!


      • liioitellutkilometrit
        Uussaw kirjoitti:

        Ei mene.

        Volkkari on selkeästi edellä yli 500.000km ajetuissa. Volkkareita on 3.800 ja tojoja vain 2.300.
        Tästä näkee miten VW kestää selkeästi paremmin kilomerejä. Tojoja on vielä 300.000 km kohdalla kymmeniätuhansia, mutta ne miltei kaikki uupuvat paaliin ennen puoltamilliä. Eli vanhoja tojoja on kyllä pilvinpimein, niinkuin jokainen maaseudulla tai lähiöissä liikkuva näkee. Juttu on vaan se ettei niissä ole kovin paljon kilometrejä muutoin kun Esson kulmapöydän huru-ukkojen jutuissa.


      • Uussaw
        liioitellutkilometrit kirjoitti:

        Volkkari on selkeästi edellä yli 500.000km ajetuissa. Volkkareita on 3.800 ja tojoja vain 2.300.
        Tästä näkee miten VW kestää selkeästi paremmin kilomerejä. Tojoja on vielä 300.000 km kohdalla kymmeniätuhansia, mutta ne miltei kaikki uupuvat paaliin ennen puoltamilliä. Eli vanhoja tojoja on kyllä pilvinpimein, niinkuin jokainen maaseudulla tai lähiöissä liikkuva näkee. Juttu on vaan se ettei niissä ole kovin paljon kilometrejä muutoin kun Esson kulmapöydän huru-ukkojen jutuissa.

        Ei ole .


      • jaksaa_hämmästyttää
        Uussaw kirjoitti:

        Ei ole .

        Onko väärin tutkittu, jätetty tilastovakiointi tekemättä?


      • Uussaw
        jaksaa_hämmästyttää kirjoitti:

        Onko väärin tutkittu, jätetty tilastovakiointi tekemättä?

        On.


      • Äyöö

        Samaa juttua kuulunut Namibian kansanarmeijan kersantilta.....siellä toyota on kysyttyä kamaa ja kestää


    • Paska_kinneri

      Minä en halua omistaa mitään koslaa jossa mittarissa enemmän kuin 200Tkm.

    • vikavalo

      Kori kyllä kestää, mutta moottori on Toyotan heikko paikka. Yleensä viimeistään 200000:n kohdalla pitää alkaa tekemään moottoriremonttia.

      Paradoksaalista kyllä, mutta useassa muussa merkissä on juuri päin vastoin, eli tekniikka pelaisi, mutta koppa happanee ympäriltä.

      • ei.ongelmia

        Yhteenkään Toyotaan en ole mitään remppaa tehnyt koneeseen, enkä juuri muuallekaan. Nykyisestä ei vielä tiedä kun ei ensimmäistäkään sataatuhatta ole vielä tullut mittariin. Ainuttakaan osaa ei ole vielä vaihdettu suodattimia lukuun ottamatta. Volkkariin näillä kilsoilla olisi vaihdettu jo kaksi jakopäätä ja DSG-vaihteiston megatroniikka ja huonolla tuurilla jopa koko TSI-hermoraastin.


      • Super-huoltomies
        ei.ongelmia kirjoitti:

        Yhteenkään Toyotaan en ole mitään remppaa tehnyt koneeseen, enkä juuri muuallekaan. Nykyisestä ei vielä tiedä kun ei ensimmäistäkään sataatuhatta ole vielä tullut mittariin. Ainuttakaan osaa ei ole vielä vaihdettu suodattimia lukuun ottamatta. Volkkariin näillä kilsoilla olisi vaihdettu jo kaksi jakopäätä ja DSG-vaihteiston megatroniikka ja huonolla tuurilla jopa koko TSI-hermoraastin.

        Niin, sinähän olet vastuussa kaikista Suomen teillä liikkuvista Toyotista ja Volkkareista, eikö niin?
        Miksiköhän useimmista tuntuu, että sinun kaltaistesi kommentoijien pitäisi pysyä pois tällaisista keskusteluista?


      • ikävä.kerrotava

        Volkkarin laadun ja luotettavuuden kertoo autobildin raportti kyseisestä asiasta.
        Sitä tuskin hehkutetaan automyyjän lasikopin seinällä. Täytyy googlata!


      • Luottoasentaja

        Toyota kyllä kestää huimia ajomääriä, niin kone kuin korikin. Yhteenkään Toyotaan en ole koneeseen tehny mitään ennen 350 000 km muuta kuin jakohihnan. Jarrupalat sentään tuossa 250 000 kohdalla, mutta jarrulevyt ja muut jarruosat ovat olleet alkuperäisiä jokaisessa, siinäkin jossa oli jo himpun yli 400 000 km. Ja samoin kesti muut alustan heebelit. Että en tiedä kestävämpää olevan olemassakaan.
        Koriin on tullut vähän hitsiä, mutta ei enää 90-luvun malleissa tai uudemmissa kun niissä on erinomainen suojaus.


      • Niin.et.sinä
        Luottoasentaja kirjoitti:

        Toyota kyllä kestää huimia ajomääriä, niin kone kuin korikin. Yhteenkään Toyotaan en ole koneeseen tehny mitään ennen 350 000 km muuta kuin jakohihnan. Jarrupalat sentään tuossa 250 000 kohdalla, mutta jarrulevyt ja muut jarruosat ovat olleet alkuperäisiä jokaisessa, siinäkin jossa oli jo himpun yli 400 000 km. Ja samoin kesti muut alustan heebelit. Että en tiedä kestävämpää olevan olemassakaan.
        Koriin on tullut vähän hitsiä, mutta ei enää 90-luvun malleissa tai uudemmissa kun niissä on erinomainen suojaus.

        ole tumpelona tehnyt tojolootaasi mitään, mutta oikeat asentajat sen sijaan suunnilleen täysipäiväisesti.


      • Hybridi2
        Luottoasentaja kirjoitti:

        Toyota kyllä kestää huimia ajomääriä, niin kone kuin korikin. Yhteenkään Toyotaan en ole koneeseen tehny mitään ennen 350 000 km muuta kuin jakohihnan. Jarrupalat sentään tuossa 250 000 kohdalla, mutta jarrulevyt ja muut jarruosat ovat olleet alkuperäisiä jokaisessa, siinäkin jossa oli jo himpun yli 400 000 km. Ja samoin kesti muut alustan heebelit. Että en tiedä kestävämpää olevan olemassakaan.
        Koriin on tullut vähän hitsiä, mutta ei enää 90-luvun malleissa tai uudemmissa kun niissä on erinomainen suojaus.

        90% Toyotista paalataan ennen 300tkm rajapyykkiä. Siinä sinulle faktaa päiväuniesi jatkeeksi.

        http://www.iltalehti.fi/autot/2014102818787530_au.shtml

        Toyota on esiintyvyydeltään itse asiassa aika heikoilla paljon ajettuna-> yli 300tkm


    • Jaroslavingnatjev

      Kaipa tuo Volkkarin huono laatu kirkastuu tässä pian koko kansalle.

      • Mersukuski

        Vaihteisto- ja jakopääongelmat eivät jatku iankaikkisesti.


    • kylläsesiitä

      Kyllä toyta kestää koko sen eliniän.

      • Toyota_kestää

        Ja viatonkin se on kunnes tulee vikaa! Minulla se oli valitettavasti koko koneen vaihto sylinterikannen vuotamisen takia Avensis 2,2 D-4D:hen. Autolla silloin ikää alle 4 vuotta ja 112tkm.
        Liekö kukaan koskaan joutunut vaihtamaan koko moottoria noin vähillä kilometreillä dieselautoon?


      • haudantakaaD4D
        Toyota_kestää kirjoitti:

        Ja viatonkin se on kunnes tulee vikaa! Minulla se oli valitettavasti koko koneen vaihto sylinterikannen vuotamisen takia Avensis 2,2 D-4D:hen. Autolla silloin ikää alle 4 vuotta ja 112tkm.
        Liekö kukaan koskaan joutunut vaihtamaan koko moottoria noin vähillä kilometreillä dieselautoon?

        Niin moni joutui vaihtamaan että Toyota löi hanskat tiskiin ja on ostanut viimevuodet dieselinsä Citikalta ja Bemarilta. Tekee varmaan pientä hallaa kun lähtee vaihtamaan autoa jossa on valmistajansa hylkäämä konetyyppi. Tuplajättipotti kun alkaa vaihtamaan pois lopetettua Avensista jaossa on haudattu moottorityyppi. Veikkaan että muualle kuin tojoliikkeeseen noita on turha tyrkyttää.


      • hajosikotojotasi
        Toyota_kestää kirjoitti:

        Ja viatonkin se on kunnes tulee vikaa! Minulla se oli valitettavasti koko koneen vaihto sylinterikannen vuotamisen takia Avensis 2,2 D-4D:hen. Autolla silloin ikää alle 4 vuotta ja 112tkm.
        Liekö kukaan koskaan joutunut vaihtamaan koko moottoria noin vähillä kilometreillä dieselautoon?

        Tuohan olikin yksi kaikkein paskimpia koneita tojolta. Silloisessa työsuhdeautossa oli samanlainen kone ja meni vaihtoon juurikin kansivian takia. Rempatulla ajelin muutama 10 tkm ennen kuin auto ja merkki vaihtui.


      • Uussaw
        haudantakaaD4D kirjoitti:

        Niin moni joutui vaihtamaan että Toyota löi hanskat tiskiin ja on ostanut viimevuodet dieselinsä Citikalta ja Bemarilta. Tekee varmaan pientä hallaa kun lähtee vaihtamaan autoa jossa on valmistajansa hylkäämä konetyyppi. Tuplajättipotti kun alkaa vaihtamaan pois lopetettua Avensista jaossa on haudattu moottorityyppi. Veikkaan että muualle kuin tojoliikkeeseen noita on turha tyrkyttää.

        Eiköhän vanhoissa autoissa ole paljonkin "hylättyjä" osia. Ei mikään moottori jatka tuotannossa vuosikymmeniä.


      • Toyota_kestää
        Toyota_kestää kirjoitti:

        Ja viatonkin se on kunnes tulee vikaa! Minulla se oli valitettavasti koko koneen vaihto sylinterikannen vuotamisen takia Avensis 2,2 D-4D:hen. Autolla silloin ikää alle 4 vuotta ja 112tkm.
        Liekö kukaan koskaan joutunut vaihtamaan koko moottoria noin vähillä kilometreillä dieselautoon?

        Jätin mainitsematta, että korjauksen jälkeen ajoin suoraan kilpailevan merkin myymälään ja vaihdoin kulkineeseen, joka on osoittatunut kaikin puolin paremmaksi kuin tuo Avensis. Tällä nykyiselläni on kohta 100tkm ajettu ja tyytyväisyys sen kun kasvaa. Bonuksena ei tarvitse juoksettaa huollossa kolmea kertaa vuodessa. Enpä ole kuullut, että tämän merkkisessä dieselissä olisi vuotavia kannentiivisteitä ilmennyt edes moninkertaisilla kilometreillä.
        Autoni merkki on kirosana tojomiesten keskuudessa, joten jätetään se mainitsematta.
        Täytyy onnitella itseään siitä, etten ole hirttäytynyt yhteen automerkkiin, muuten olisi tämäkin jäänyt kokematta!


    • dummmkopfeunterhinten

      Että on tyhmää ja oppimatonta porukkaa.
      Kun keskivertoautolla ajetaan 15000/v, tulee sellaisen auton olla 33 v vanha päästäkseen 500000 km lukemaan.

      Tuolla tilastolla ei tee mitään, koska autojen keskimääräistä ikää ei kerrota.
      Sokea Reettakin tajuaa, että tilasto suosii niitä merkkejä joilla on keskimääräistä isommat automallit, taksimerkkejä, ja niitä merkkejä, joilla on suuri osuus dieseleitä.

    • neljäplus

      toyota on hyvä. mullakin on toyota-lippis.

    • jooojjuusttt

      joo, mulla on Toyota, mut en tarvii lippistä.

      • sfff56

        Kannatta hakea sen saa Toyota liikkeestä, kun vaihdat Toyotan uuteen Toyotaan


    • Grwihac

      Tojoissa automaailman ohuimmat pellit. 0,14mm osasyy nopeaan ruostumiseen. Lisäksi japsit tekee autonsa ns. Laivateräksestä joka on huokoisempaa ja sis enemmän hiiltä kuin saksalainen ruotsalainen ja suomiteräs. Ja siitä johtuen on muun muassa vääntöjäykkyys huonompi.

      • SuomiOsaaminenPuuttuu

        Rautaruukki on tuolla alalla yksi edistyneimmistä firmoista, ja sieltä toimitetaan suurlujuusterästä enimmäkseen ruotsiin, saksaan ja tsekkiin. Näitten suurlujuusteräksien hyvä puoli on se, että voidaan käyttää ohuempaa ja kevyempää, mutta samaan aikaan merkittävästi vahvempaa terästä niissä kohdissa autoa, joissa pitää olla turvallisuuden kannalta eniten kestoa. Mm A, B ja C pilarit, katon etuosan palkki, kynnyskotelot ja muutama muu paikka.
        Toyotalla taas tehdään samasta plootusta, ainoa mikä muuttuu on teräksen paksuus. Se voi olla halpa tapa, mutta ei paras. Mutta Toyota onkin ainoastaan maksimaalisen voiton perässä, ei sitä kiinnosta miten lopputulokseen päästään, kunhan se on tehtaalla halpa valmistaa.


      • Uussaw
        SuomiOsaaminenPuuttuu kirjoitti:

        Rautaruukki on tuolla alalla yksi edistyneimmistä firmoista, ja sieltä toimitetaan suurlujuusterästä enimmäkseen ruotsiin, saksaan ja tsekkiin. Näitten suurlujuusteräksien hyvä puoli on se, että voidaan käyttää ohuempaa ja kevyempää, mutta samaan aikaan merkittävästi vahvempaa terästä niissä kohdissa autoa, joissa pitää olla turvallisuuden kannalta eniten kestoa. Mm A, B ja C pilarit, katon etuosan palkki, kynnyskotelot ja muutama muu paikka.
        Toyotalla taas tehdään samasta plootusta, ainoa mikä muuttuu on teräksen paksuus. Se voi olla halpa tapa, mutta ei paras. Mutta Toyota onkin ainoastaan maksimaalisen voiton perässä, ei sitä kiinnosta miten lopputulokseen päästään, kunhan se on tehtaalla halpa valmistaa.

        Mistä nämä tietosi Toyotan teräslaaduista kotoisin?
        Miksi Toyota heikommasta teräksestään huolimatta pärjää törmäystesteissä varsin mainiosti?


      • QUALITYMANAGER
        SuomiOsaaminenPuuttuu kirjoitti:

        Rautaruukki on tuolla alalla yksi edistyneimmistä firmoista, ja sieltä toimitetaan suurlujuusterästä enimmäkseen ruotsiin, saksaan ja tsekkiin. Näitten suurlujuusteräksien hyvä puoli on se, että voidaan käyttää ohuempaa ja kevyempää, mutta samaan aikaan merkittävästi vahvempaa terästä niissä kohdissa autoa, joissa pitää olla turvallisuuden kannalta eniten kestoa. Mm A, B ja C pilarit, katon etuosan palkki, kynnyskotelot ja muutama muu paikka.
        Toyotalla taas tehdään samasta plootusta, ainoa mikä muuttuu on teräksen paksuus. Se voi olla halpa tapa, mutta ei paras. Mutta Toyota onkin ainoastaan maksimaalisen voiton perässä, ei sitä kiinnosta miten lopputulokseen päästään, kunhan se on tehtaalla halpa valmistaa.

        Japanilainen teräs on maailmankuulua kestävyydeltään, joten väite on perätön. Sensijaan Toyota suunnittelee autot rakenteeltaan vahvoiksi eikä käytä halpahintaista kevennyshörhöilyä kuten kaikessa säästävät eurooppalaiset valmistajat.


      • Kylmänraudanseppä
        Uussaw kirjoitti:

        Mistä nämä tietosi Toyotan teräslaaduista kotoisin?
        Miksi Toyota heikommasta teräksestään huolimatta pärjää törmäystesteissä varsin mainiosti?

        Autoteollisuus ei käytä japanilaista terästä. Mitään japanilaista terästä isommassa mitassa ei ole edes olemassa.
        Ennenkuin enemmän häpäiset itseäsi, lukaisepa tuo kirjoitus:
        http://takkirauta.blogspot.fi/2008/08/terksen-arvoitus.html


      • Uussaw
        Kylmänraudanseppä kirjoitti:

        Autoteollisuus ei käytä japanilaista terästä. Mitään japanilaista terästä isommassa mitassa ei ole edes olemassa.
        Ennenkuin enemmän häpäiset itseäsi, lukaisepa tuo kirjoitus:
        http://takkirauta.blogspot.fi/2008/08/terksen-arvoitus.html

        Mikset vastaa kysymyksiini? Palaa aiheeseen. Seppä pysyköön poissa kirjoitushommista, jos ei tuon parempaan pysty.

        Rautalankaa alasinpäälle:
        Se, että Rautaruukki on laatuteräksem valmistaja ei kerro mitään Toyotan teräksestä.
        Se, että japanilainen teräs on huonolaatuista (jos on) ei kerro mitään Toyotan teräksestä.
        Se, että Toyota pärjää törmäystesteissä kertoo olennaisimman.


      • Ikäpainaa.japaljon
        Uussaw kirjoitti:

        Mikset vastaa kysymyksiini? Palaa aiheeseen. Seppä pysyköön poissa kirjoitushommista, jos ei tuon parempaan pysty.

        Rautalankaa alasinpäälle:
        Se, että Rautaruukki on laatuteräksem valmistaja ei kerro mitään Toyotan teräksestä.
        Se, että japanilainen teräs on huonolaatuista (jos on) ei kerro mitään Toyotan teräksestä.
        Se, että Toyota pärjää törmäystesteissä kertoo olennaisimman.

        Jotain Toyotan käyttämästä teräksestä ja korirakenteista kertoo se että Avensis painaa noin sata kiloa enemmän kuin isommat autot Mondeo ja Passat.
        Yli kymmen vuotta vanha korirakenne on selkeästi painavampi mutta samalla se häviää jäykkyydessä nykyaikaisille koreille. Tämä johtuu suurelta osin nimenomaan siitä että siinä ei käytetä suurlujuusteräksiä kuten nykyisin tapana on.
        Tämä ylipaino yhdistettynä vanhaan vaparikoneeseen on erittäin huono yhdistelmä bensankulutusta ajatellen. Kalliita kilometrejä.


      • Uussaw
        Ikäpainaa.japaljon kirjoitti:

        Jotain Toyotan käyttämästä teräksestä ja korirakenteista kertoo se että Avensis painaa noin sata kiloa enemmän kuin isommat autot Mondeo ja Passat.
        Yli kymmen vuotta vanha korirakenne on selkeästi painavampi mutta samalla se häviää jäykkyydessä nykyaikaisille koreille. Tämä johtuu suurelta osin nimenomaan siitä että siinä ei käytetä suurlujuusteräksiä kuten nykyisin tapana on.
        Tämä ylipaino yhdistettynä vanhaan vaparikoneeseen on erittäin huono yhdistelmä bensankulutusta ajatellen. Kalliita kilometrejä.

        Ei vaan näy törmäystesteissä, eikä bensankulutuksessa.
        Toisaalta nykyinen Avensis jo ikivanha malli, joten eipä ihme, jos enemmän painoa. Mallin iäkkyyttä kompensoidaankin ilmeisesti luokkansa halvimmalla hinnalla.


      • katsopalukuja
        Uussaw kirjoitti:

        Ei vaan näy törmäystesteissä, eikä bensankulutuksessa.
        Toisaalta nykyinen Avensis jo ikivanha malli, joten eipä ihme, jos enemmän painoa. Mallin iäkkyyttä kompensoidaankin ilmeisesti luokkansa halvimmalla hinnalla.

        "eikä bensankulutuksessa."

        Heikkotehoisimpien mallien vertailussa Ave/Passat: Ave reilusti puoli sekkaa hitaampi nollasta sataan ja kuitenkin soppaa menee melkein litra enemmän sataselle.
        Eli kyllä näkyy kilot ja vanha tekniikka.


      • tehoversiot
        katsopalukuja kirjoitti:

        "eikä bensankulutuksessa."

        Heikkotehoisimpien mallien vertailussa Ave/Passat: Ave reilusti puoli sekkaa hitaampi nollasta sataan ja kuitenkin soppaa menee melkein litra enemmän sataselle.
        Eli kyllä näkyy kilot ja vanha tekniikka.

        Ja tehokkaammassa päässä 180hv Passat kiihtyy 0-100 noin kaksi sekuntia nopeammin kuin 2,0 Ave, mutta vie silti bensaa melkein puoli litraa vähemmän.

        Ja pitää muistaa että Passat on tiloiltaan selkeästi Avea suurempi.

        Passateista vain 280hv neliveto joka pinkaisee 0-100 5,5 sek vien enemmän bensaa kuin Avet.
        Huomattavaa on myös että Passatista löytyy Plug-in Hybridi, eikä ole mikään tossukka vaan 0-100kmh aika 5,7s. Vaan eipä löydy hybridi Avea...


      • Antiikkinen_Avensis
        Uussaw kirjoitti:

        Ei vaan näy törmäystesteissä, eikä bensankulutuksessa.
        Toisaalta nykyinen Avensis jo ikivanha malli, joten eipä ihme, jos enemmän painoa. Mallin iäkkyyttä kompensoidaankin ilmeisesti luokkansa halvimmalla hinnalla.

        Kyllä näkyy! Viittaan useasti tälläkin palstalla siteerattuunun ylemmän keskiluokan perheautojen vertailuun, jossa 25hp "tehokkaampi" Avensis otti pahasti takkiin edelliskorimallin Passatilta ja Superbilta käytännön suorituskyvyssä ja etenkin bensankulutuksessa (kuten lähes kaikessa muussakin). Passat oli Avensista taloudellisempi aivan omilla litraluvuillaan. TM12/2012. Jo tuo edelliskorimallin Passat oli tuossa vertailussa 30kg kevyempi runsaan suurlujuusteräksen käytön takia. Uusin on toistasataa kiloa vanhaa kevyempi.


      • Uussaw
        katsopalukuja kirjoitti:

        "eikä bensankulutuksessa."

        Heikkotehoisimpien mallien vertailussa Ave/Passat: Ave reilusti puoli sekkaa hitaampi nollasta sataan ja kuitenkin soppaa menee melkein litra enemmän sataselle.
        Eli kyllä näkyy kilot ja vanha tekniikka.

        Janoa ei voi tarkistaa virallisista kulutusluvuista, VW yksi pahimpia kusettajia niissä. Spritmonitor.de kertoo todellisen arkikulutuksen erot. Lisäksi VW:n moottorit korkeaviritteisiä turboja, mikä kyllä parantaa hyötysuhdetta, mutta laskee moottorin elinikää.
        Kolmanneksi tulisi tietenkin verrata samanikäisiä malleja. Passat lienee nyt nuorempi malli kuin Avensis.

        Jostain syystä Toyota tarjoaa nihkeästi isoja sedaneja Eurooppaan. Amerikoista löytyy hybridi-Camry ja Avalon. Japanista vielä Crown. No laiha lohtu suomalaisille, mutta osaamista Toyotalta siis noihinkin löytyisi.


      • Ylläriselitys
        Uussaw kirjoitti:

        Janoa ei voi tarkistaa virallisista kulutusluvuista, VW yksi pahimpia kusettajia niissä. Spritmonitor.de kertoo todellisen arkikulutuksen erot. Lisäksi VW:n moottorit korkeaviritteisiä turboja, mikä kyllä parantaa hyötysuhdetta, mutta laskee moottorin elinikää.
        Kolmanneksi tulisi tietenkin verrata samanikäisiä malleja. Passat lienee nyt nuorempi malli kuin Avensis.

        Jostain syystä Toyota tarjoaa nihkeästi isoja sedaneja Eurooppaan. Amerikoista löytyy hybridi-Camry ja Avalon. Japanista vielä Crown. No laiha lohtu suomalaisille, mutta osaamista Toyotalta siis noihinkin löytyisi.

        "Janoa ei voi tarkistaa virallisista kulutusluvuista,"
        THE SELITYS iskee taas. Jos totuus näyttää ikävältä, sen voi kätevästi kieltää kokonaan.


      • Uussaw
        Ylläriselitys kirjoitti:

        "Janoa ei voi tarkistaa virallisista kulutusluvuista,"
        THE SELITYS iskee taas. Jos totuus näyttää ikävältä, sen voi kätevästi kieltää kokonaan.

        Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Milloin alat opiskelemaan englantia?


      • Arvioi.itse
        Uussaw kirjoitti:

        Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Milloin alat opiskelemaan englantia?

        Missä täällä on englantia kirjoiteltu? Ei tarvitse katsella mitään kulutustaulukoita selvittääkseen onko sata kiloa painavampi 2.0 vapari janoisempi kuin Passat. Aivan perustietämys fysiikasta ja konetekniikasta riittää.
        Miten itse arvioisit noiden autojen kulutuseron? Kumpi vie enemmän?


      • Uussaw
        Antiikkinen_Avensis kirjoitti:

        Kyllä näkyy! Viittaan useasti tälläkin palstalla siteerattuunun ylemmän keskiluokan perheautojen vertailuun, jossa 25hp "tehokkaampi" Avensis otti pahasti takkiin edelliskorimallin Passatilta ja Superbilta käytännön suorituskyvyssä ja etenkin bensankulutuksessa (kuten lähes kaikessa muussakin). Passat oli Avensista taloudellisempi aivan omilla litraluvuillaan. TM12/2012. Jo tuo edelliskorimallin Passat oli tuossa vertailussa 30kg kevyempi runsaan suurlujuusteräksen käytön takia. Uusin on toistasataa kiloa vanhaa kevyempi.

        Jaa, sinä viittaat TM:n testiin, etkä virallisiin lukemiin. Kaiketi testissä mitattiin myös kulutus? Näin ollen pyyhitään tämä osuus vastauksestani pois, kuten myös mallivuosi. Tosin eipä 35kg painoero kovin olennainen olekaan.
        Edelleen jää moottorin korkeaviritteisyys.
        Vaikka eipä sillä, olen kyllä itsekin ihastellut vagineiden teknistä suorituskykyä, etenkin paperilla, mutta myös todellisuudessa. Mutta DSG, TSI, päästöhuijaus, katsastustilastot ja Autobildin laaturaportti ovat tiputtaneet VW:n pois tulevaisuuden autovaihtoehdoistani, vaikka tälläkin hetkellä VW parkkiksella ja suurin osa omista autoistani olleet Volkkareita. Eivät virheettömiä, mutta siedettävän hyviä kulkuvälineitä. Vanhanaikaisempia kuin samanvuotiset Toyotat tosin, mutta ilmeisesti nykyään VW:t modernimpeja.


      • Uussaw
        Arvioi.itse kirjoitti:

        Missä täällä on englantia kirjoiteltu? Ei tarvitse katsella mitään kulutustaulukoita selvittääkseen onko sata kiloa painavampi 2.0 vapari janoisempi kuin Passat. Aivan perustietämys fysiikasta ja konetekniikasta riittää.
        Miten itse arvioisit noiden autojen kulutuseron? Kumpi vie enemmän?

        The on englantia.

        Jos paino ja turbo olisivat ainoat ratkaisevat tekijät, niin sittenhän moottoritekniikka ei vuosien varrella kehity. Tai renkaat tai ilmanvastus tai ajovalot tai mikään muukaan kulutukseen vaikuttava.

        Kyllä minä sen uskon, että Avensis on janoisempi. Ainoa mitä sanoin oli, ettei sitä näe virallisista kulutusluvuista.
        Kävin nyt kaivamassa Spritmonitoria ihan itse.
        Avensis 1.8 147hv bensamanuaali vm.2015-> 7,58 l/100km
        Passat 1.4 150hv bensamanuaali 2014-> 7,11 l/100km
        Selvä ero siis, mutta ei mitenkään mullistava. Seuraavaksi vertaan vanhempia autoja, jotta nähdään mikä oli tilanne Avensiksen tullessa markkinoille.


      • Uussaw
        Uussaw kirjoitti:

        The on englantia.

        Jos paino ja turbo olisivat ainoat ratkaisevat tekijät, niin sittenhän moottoritekniikka ei vuosien varrella kehity. Tai renkaat tai ilmanvastus tai ajovalot tai mikään muukaan kulutukseen vaikuttava.

        Kyllä minä sen uskon, että Avensis on janoisempi. Ainoa mitä sanoin oli, ettei sitä näe virallisista kulutusluvuista.
        Kävin nyt kaivamassa Spritmonitoria ihan itse.
        Avensis 1.8 147hv bensamanuaali vm.2015-> 7,58 l/100km
        Passat 1.4 150hv bensamanuaali 2014-> 7,11 l/100km
        Selvä ero siis, mutta ei mitenkään mullistava. Seuraavaksi vertaan vanhempia autoja, jotta nähdään mikä oli tilanne Avensiksen tullessa markkinoille.

        Avensikset 2010-2011, 140-160hv, bensamanuaali: 7,24l/100km
        Passatit samoilla spekseillä: 8,08l/100km.
        Karsea ero!

        No rajataan 100-140hv:
        Avensis 6,97l/100km
        Passat 7,32l/100km.

        Selväksi tuli, että uutena mallina Avensis kulutti sen aikaista Passattia vähemmän. Nyt kun Passat on ehtinyt pari mallisukupolvea eteenpäin kuluttaa se ainakin n.150hv luokassa vähemmän, mutta taitaa maksaakin kymppitonnin Ave-vanhusta enemmän.


      • Kultakalanmuisti
        Uussaw kirjoitti:

        The on englantia.

        Jos paino ja turbo olisivat ainoat ratkaisevat tekijät, niin sittenhän moottoritekniikka ei vuosien varrella kehity. Tai renkaat tai ilmanvastus tai ajovalot tai mikään muukaan kulutukseen vaikuttava.

        Kyllä minä sen uskon, että Avensis on janoisempi. Ainoa mitä sanoin oli, ettei sitä näe virallisista kulutusluvuista.
        Kävin nyt kaivamassa Spritmonitoria ihan itse.
        Avensis 1.8 147hv bensamanuaali vm.2015-> 7,58 l/100km
        Passat 1.4 150hv bensamanuaali 2014-> 7,11 l/100km
        Selvä ero siis, mutta ei mitenkään mullistava. Seuraavaksi vertaan vanhempia autoja, jotta nähdään mikä oli tilanne Avensiksen tullessa markkinoille.

        "Ainoa mitä sanoin oli, ettei sitä näe virallisista kulutusluvuista"
        Oisko noin?

        "Ei vaan näy törmäystesteissä, eikä bensankulutuksessa"

        Tuolta vähän ylempää


      • Uussaw
        Uussaw kirjoitti:

        The on englantia.

        Jos paino ja turbo olisivat ainoat ratkaisevat tekijät, niin sittenhän moottoritekniikka ei vuosien varrella kehity. Tai renkaat tai ilmanvastus tai ajovalot tai mikään muukaan kulutukseen vaikuttava.

        Kyllä minä sen uskon, että Avensis on janoisempi. Ainoa mitä sanoin oli, ettei sitä näe virallisista kulutusluvuista.
        Kävin nyt kaivamassa Spritmonitoria ihan itse.
        Avensis 1.8 147hv bensamanuaali vm.2015-> 7,58 l/100km
        Passat 1.4 150hv bensamanuaali 2014-> 7,11 l/100km
        Selvä ero siis, mutta ei mitenkään mullistava. Seuraavaksi vertaan vanhempia autoja, jotta nähdään mikä oli tilanne Avensiksen tullessa markkinoille.

        Korjaus: tietenkin Passatitkin 2015->, kuten Avensiskin.


      • Pikkupojun_juttuja
        katsopalukuja kirjoitti:

        "eikä bensankulutuksessa."

        Heikkotehoisimpien mallien vertailussa Ave/Passat: Ave reilusti puoli sekkaa hitaampi nollasta sataan ja kuitenkin soppaa menee melkein litra enemmän sataselle.
        Eli kyllä näkyy kilot ja vanha tekniikka.

        Tässä meillä varsinainen Helkama Raisu-kyykyttäjäpoju.


      • Mitä_sinä_trollipoju
        Arvioi.itse kirjoitti:

        Missä täällä on englantia kirjoiteltu? Ei tarvitse katsella mitään kulutustaulukoita selvittääkseen onko sata kiloa painavampi 2.0 vapari janoisempi kuin Passat. Aivan perustietämys fysiikasta ja konetekniikasta riittää.
        Miten itse arvioisit noiden autojen kulutuseron? Kumpi vie enemmän?

        tiedät fysiikasta tai konetekniikasta. Pelkkä paskaa jauhava teinikikuli.


      • tarkkana.rahojen.kanssa
        Uussaw kirjoitti:

        Avensikset 2010-2011, 140-160hv, bensamanuaali: 7,24l/100km
        Passatit samoilla spekseillä: 8,08l/100km.
        Karsea ero!

        No rajataan 100-140hv:
        Avensis 6,97l/100km
        Passat 7,32l/100km.

        Selväksi tuli, että uutena mallina Avensis kulutti sen aikaista Passattia vähemmän. Nyt kun Passat on ehtinyt pari mallisukupolvea eteenpäin kuluttaa se ainakin n.150hv luokassa vähemmän, mutta taitaa maksaakin kymppitonnin Ave-vanhusta enemmän.

        "Passat on ehtinyt pari mallisukupolvea eteenpäin kuluttaa se ainakin n.150hv luokassa vähemmän, mutta taitaa maksaakin kymppitonnin Ave-vanhusta enemmän."
        Sinä heittelet lukuja aika huolimattomasti. Halvin 2.0 Ave on 31.400€ ja halvin 150hv Passat on 32.400€.
        Sanoisin ettei kannata haaveilla ammateista joissa käsitellään rahaa. Varsinkaan toisten rahoja. Tuollaisella tarkkuudella olet onnellinen jos saat kenkää ennenkuin joudut poseen.


      • Uussaw
        tarkkana.rahojen.kanssa kirjoitti:

        "Passat on ehtinyt pari mallisukupolvea eteenpäin kuluttaa se ainakin n.150hv luokassa vähemmän, mutta taitaa maksaakin kymppitonnin Ave-vanhusta enemmän."
        Sinä heittelet lukuja aika huolimattomasti. Halvin 2.0 Ave on 31.400€ ja halvin 150hv Passat on 32.400€.
        Sanoisin ettei kannata haaveilla ammateista joissa käsitellään rahaa. Varsinkaan toisten rahoja. Tuollaisella tarkkuudella olet onnellinen jos saat kenkää ennenkuin joudut poseen.

        No tuo 2.0 pääsi hämäämän. Ja totta kyllä, että se oli huoleton heitto. Pahoitteluni, jos joku nyt sen perusteella päätyi toyoteroksi.
        Tässä kaksi uutta autoa vertailuun:
        http://m.nettiauto.com/toyota/avensis/7774414?vifAdCount=10&vifNav=Y

        http://m.nettiauto.com/volkswagen/passat/7766933?vifAdCount=8&vifNav=Y

        Avensis 34 400e, Passat 37 800e. Passatilla ajettu 1000km, Avensiksessä nähdäkseni parempi varustelu. Nämä huomioiden hintaero lienee päälle 5000e, mutta tuskin päästään lupaamaani kymppiin.


    • näin_se_on

      Se on tuo tohjolla ajaminen saman tyyppistä kuin ituravinto. Tohjolla vaan tuntuu, että ajaa pitkän matkan, kärsimys on niin suurta. Ituravinnon syöjästäkin elämä vain tuntuu pitkältä kun kituu itujen varassa.

    • tuumisukyytiin

      I think my Toyota.

    • heymisu

      Ituista seurustelussa on ideaa.

    • laatupoikkeama

      Volkkarissa on huipputerästä. Transportteristani katkesivat molemmat takajouset.
      On kuulemma tyyppivika.

      • made4

        Minulla Toyota Yaris verso 1.3 bensa 2002 ajettu 304000km hyvin on kestänyt
        ruostesuojaus tehtiin uutena konetta ei ole avattu jarruremppa tehtiin 200000km sekä iskarit samaan aikaan huollot 15 tkm välein Toyotalla kytkin kesti 185tkm vaihdelaatikko alkuperäinen.


      • Volvo_ja
        made4 kirjoitti:

        Minulla Toyota Yaris verso 1.3 bensa 2002 ajettu 304000km hyvin on kestänyt
        ruostesuojaus tehtiin uutena konetta ei ole avattu jarruremppa tehtiin 200000km sekä iskarit samaan aikaan huollot 15 tkm välein Toyotalla kytkin kesti 185tkm vaihdelaatikko alkuperäinen.

        Jos kerran vuosittain tulee noin paljon kilometrejä, niin miksi ajat tuollaisella? Eikö voisi harkita jo oikeaa autoa?


      • kannattaisimiettiä
        Volvo_ja kirjoitti:

        Jos kerran vuosittain tulee noin paljon kilometrejä, niin miksi ajat tuollaisella? Eikö voisi harkita jo oikeaa autoa?

        Järjen köyhyyttä ajaa pienellä bensakotterolla tuollaisia kilometrejä. C-segmentin käytettynä ostetulla perusdieselillä matkanteko olisi helvetinpaljon mukavampaa ja pirusti halvempaa.


    • Toyota-trollipoju

      oksennellut tässäkin ketjussa kaikella sillä tarmolla mitä skitsofrenia ja peruskoulun oppimäärä antavat myöten. Alisuorittaminen jatkuu.

      • Tässäkin_ketjussa

        kaikki Toyotalle positiiviset vastaukset juuri tältä kyseiseltä Toyota-trollipojulta.


      • Luuseriko.olet
        Tässäkin_ketjussa kirjoitti:

        kaikki Toyotalle positiiviset vastaukset juuri tältä kyseiseltä Toyota-trollipojulta.

        Eikö omia kokemuksia omasta Toyotasta saisi tuoda julki Toyotapalstalla? Oletko niin tyhmä ettet tajua tämän olevan Toyotapalsta eikä mikään Toyotalla ajavien haukkumapalsta. Tyhmä ei edes tajua mikä on Trolli


      • sinä.yksi.trollipoju
        Luuseriko.olet kirjoitti:

        Eikö omia kokemuksia omasta Toyotasta saisi tuoda julki Toyotapalstalla? Oletko niin tyhmä ettet tajua tämän olevan Toyotapalsta eikä mikään Toyotalla ajavien haukkumapalsta. Tyhmä ei edes tajua mikä on Trolli

        Eikö täällä saa tuoda Toyotasta julki omia kokemuksia tai mielipiteitä (esim. muotoilusta), jos ne on negatiivisia? Taidat itse olla vähän tyhmä. Mene lääkäriin, jos ei pää kestä!


      • negatiivinen.luuseri
        sinä.yksi.trollipoju kirjoitti:

        Eikö täällä saa tuoda Toyotasta julki omia kokemuksia tai mielipiteitä (esim. muotoilusta), jos ne on negatiivisia? Taidat itse olla vähän tyhmä. Mene lääkäriin, jos ei pää kestä!

        Sulla ei ole muuta kokemusta kuin siitä helkama raisusta ja kesken jääneestä amiksesta. Argumentointisi paljastaa kaiken. Ei kukaan täyspäinen majaile suolipalstalla kokopäiväisesti. Kertoo vaan ettei ole töihin kelvannut tai saanut kenkää.


      • voi-teitä-elättejä
        negatiivinen.luuseri kirjoitti:

        Sulla ei ole muuta kokemusta kuin siitä helkama raisusta ja kesken jääneestä amiksesta. Argumentointisi paljastaa kaiken. Ei kukaan täyspäinen majaile suolipalstalla kokopäiväisesti. Kertoo vaan ettei ole töihin kelvannut tai saanut kenkää.

        Sun argumentointisi paljastaa, että olet amiksesta poispotkittu alisuorittamisen takia. Asut jakorasia-yh-äitisi kanssa jossain Porin-Rauman akselilla. Kulkupelinä sulla on se kuuluisa Halkama Raisu, josta aina puhut täällä. Jollain sun äitiäsi polkeneella yhdenyönhoidolla oli ruosteinen Toyota Carina, johon sitten ihastuit tulisesti, kun ei teillä äippäsi kanssa ole varaa autoon kun kaikki rahat tulee sossusta ja menee kurkusta alas Pirkka-oluena ja Suomi-viinana. Nyt traumatisoituneena pojuna päivystät Suomi24:n Toyota palstalla kellon ympäri Tojoa puolustaen hampaat irvessä ja leuka väpättäen.


      • Osuiko.arkaan.paikkaan
        voi-teitä-elättejä kirjoitti:

        Sun argumentointisi paljastaa, että olet amiksesta poispotkittu alisuorittamisen takia. Asut jakorasia-yh-äitisi kanssa jossain Porin-Rauman akselilla. Kulkupelinä sulla on se kuuluisa Halkama Raisu, josta aina puhut täällä. Jollain sun äitiäsi polkeneella yhdenyönhoidolla oli ruosteinen Toyota Carina, johon sitten ihastuit tulisesti, kun ei teillä äippäsi kanssa ole varaa autoon kun kaikki rahat tulee sossusta ja menee kurkusta alas Pirkka-oluena ja Suomi-viinana. Nyt traumatisoituneena pojuna päivystät Suomi24:n Toyota palstalla kellon ympäri Tojoa puolustaen hampaat irvessä ja leuka väpättäen.

        Otappas nyt ne lääkkeesi ja käy nukkumaan. Huomenna-aamulla sitten taas pirteänä trollaamaan. Älä unohda cleraciliä!


      • Arkaan_paikkaan
        Osuiko.arkaan.paikkaan kirjoitti:

        Otappas nyt ne lääkkeesi ja käy nukkumaan. Huomenna-aamulla sitten taas pirteänä trollaamaan. Älä unohda cleraciliä!

        osui vaan palstan trollipojua, kun pojun työhakemuskin hylättiin puuttuvan koulutuksen takia. Tästä syystä pojun oksennuksia saadaan lukea palstalla taas jatkuvalla syötöllä.


    • Mese247

      Muuten hyvä automerkki, mutta tojotalla ei saa toosaa.

      • 77567

        Aika huonosti asiat jos siihen autoa tarvitaan. Onko pärstä kuin petolinnun per... vai onko mahan paikalla tynnyri?

        Koita vähän hoikistua ja pukeutua fiksummin, käytöksestä puhumattakaan.


    • Mersu-Manne

      Hai.Aja sie vaa Toyotall.Mite sie kehtaat?Johan tuo naapur naurais ittensä kipeeks jos mieToyotall ajasi.
      Naapurii harmittaa kovast ko mie se vaa ajan ain Mersull.
      Aja sie sill millä sie ajat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      423
      2954
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2276
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      348
      1976
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1893
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1747
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1140
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe