Miksi mies ei halua naimisiin?

VarmuuttaKaipaava

Vähän taustaa meistä kummastakin..

Olen 37 vuotias nainen. Olen ollut mieheni kanssa pian 9 vuotta. Olemme käyneet suhteessamme läpi monenlaista. Minun historiaan mahtuu paljon kipeitä asioita, kuten vaikea lapsuus ja paljon rikkinäisiä ihmissuhteita. Lapsuuteni takia minulla on ollut suuria vaikeuksia luottaa toiseen ihmiseen, vaikeuksia päästää lähelle ja uskoa, että joku voisi minua todella rakastaa.

Parisuhde rintamalla historiani on värikäs. Seksuaalisia suhteita on ollut reilu kymmenen, mutta treffejä miesten kanssa ja säätöjä on sitten ollut erittäin paljon. Olen ollut suoranainen miesmagneetti, joka on vetänyt miehiä puoleensa missä tahansa olen liikkunutkin.

Mieheni on ainoa lapsi, joka on saanut rakkautta ja huomiota. Hänellä on ollut ennen minua vain yksi pitkä 15 vuotta kestänyt suhde, joka loppui avovaimon jäädessä kiinni pettämisestä.

Sitten meidän suhteeseemme. Olemme käyneet läpi monenlaisia asioita ja olemme kumpikin kasvaneet tahollamme. Erityisesti minä olen eheytynyt ja löytänyt oman voimani. Tässä suhteessa olen ymmärtänyt, että pakenemalla en pääse pakoon omia sisäisiä tunteitani ja ongelmani, vaan minun tulee kohdata ne ja käydä ne läpi.

Miehelläni ja minulla on mielestäni hyvä henkinen yhteys. Me olemme rehellisiä ja avoimia toisiamme kohtaan. Luottamus on myös kohdallaan. Suhteessamme on myös huumorintajua. Teemme yhdessä asioita ja viihdymme hyvin yhdessä. Seksipuoli on vaihtelevaa.. välillä on todella intohimoista ja ihanaa seksiä.. ja sitten taas pitkiä välejä, ettei seksiä ole. Meidän kummankin tunne ongelmat ovat heijastuneet seksuaalisuuteen, jonka takia sillä saralla olisi parantamisen varaa.

Kun aloimme seurustella, mies puhui, että haluaa kanssani naimisiin. Nyt on kulunut jo noin pitkä aika, eikä edelleenkään mitään ole tapahtunut. Olen jo viisi vuotta sitten kertonut miehelle, että naimisiin meno on minulle tärkeä asia ja se symboloi minulle syvempää sitoutumista ja sitä, että mies todella rakastaa minua. Mies on sanonut kerta toisensa jälkeen, että asia on kyllä hänellä harkinnassa, mutta mikään ei muutu. Aika usein mies tuskastuu ja kokee, että häntä painostetaan.

Olen sanonut viime aikoina miehelle suoraan, että haluan hänen vain olevan rehellinen minulle. Jos minä en ole hänelle oikea, eikä hän riittävästi rakasta minua, niin minulla on oikeus tietää asia. Olen sanonut, että tämä tilanne saa minut aina välillä epäilemään, että ollaanko sittenkään oikeita toisillemme ja olisko jossain muualla kummallekin joku sopivampi.

Mieheni sanoo haluavansa vain minut?? Jos näin on, niin miksi sitten ei vie suhdetta eteenpäin, kun tietää sen olevan minulle todella tärkeää!!

Mieheni kohtelee minua erittäin hyvin. Hän osoittaa monin tavoin, kuinka paljon rakastaa minua.. vie ulos syömään, ostelee lahjoja.. matkustellaan yhdessä. Hän on sanonut useita kertoja, että minussa on kaikki mitä hän voi naisessa ikinä toivoa?! Niin missä sitten on vika, kun mies ei halua sitoutua minuun?! En ymmärrä miehen logiikkaa.

Tämä asia vaivaa minua. Välillä ajattelen, että ei sillä naimisiinmenolla ole väliä, koska suhteessamme on kaikki hyvin. Sitten tulee taas jonkinlainen katkeruuden tunne, että joudun olemaan epävarmuuden tunteessa, että rakastaako mies todella minua. Silloin mietin, että oisko jossain sittenkin minulle sopivampi mies, joka oikeasti haluaa sitoutua minuun. Tuntuu vain, etten pysty antamaan kaikkea rakkauttani ennen kuin todella saan varmuuden, että minua rakastetaan.

Kertokaa te miehet, että miksi mies käyttäytyy näin? Eikö sittenkään rakasta minua?

Ja naiset, mitä te tekisitte minun tilanteessani? Unohtaisitteko naimisiin menon vai lähtisittekö suhteesta?

67

5955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samojafiiliksiä

      sulla taitaa olla sama ongelma kuin mulla, ei olla tosin noin kauan oltu yhdessä, mutta mielipiteet miehellä vaihtelee, ollaan kihloissa, joskus sanoo että ei halua ikinä naimisiin kun vihainen, sitten kun joskus nostin kissan pöydälle ja sanoin että minä haluan joskus naimisiin ja mietin onko hän sitten oikea minulle jos vastustaa niin. Omat vanhempani ovat vieläki yli 60 vuotiaina yhdessä, hänen taas erosivat riitaisasti, mistä luulen että ei oikein usko avioliittoon.

      Onhan sitä katkera fiilis jos ikinä en naimisiin pääse. olen miettinyt että se voisi tapahtua joskus 10v päästä kun ei ole tässä kiire,olen 28v ja lapsikin on. Tekisi sen kun siltä tuntuu mutta ennen kuolemaa olisi kiva..tosin vaikeaa sitten miehen kanssa jonka mieli muuttuu joskus vihoissaan sanonut että osti sormuksenkin vaan etten lähtisi karkuun ja näkisin että hän tosissaan. En kyllä ota selvää miehistä. Veikkaan myös et sun miehelläs voi olla joku sitoutumispelko..kun on niin virallista sitten.

    • oppeliini1

      Olet ehdotellut monta kertaa tuosta asiasta, eikä avioliittoa ole vieläkään saatu aikaiseksi.
      Te olette olleet pari jo monta vuotta, megahäitä tuskin kumpikaan tässä vaiheessa haluaa. Eiko olisi kaikista viisainta sinun tehdä vain ajantilaus maistraattiin ensi viikolla. Ilmoita miehellesi että ensiviikon ... klo ... , lounastunnillasi, piipahdetaan laillistamaan tämä meidän näin hyväksi todettu liittomme.
      Voit samassa ehdottaa avioehtosopimusta, jos se on asia joka on kiikastanut miehen mielessä. ( ainut lapsi, perillinen jne)

      Mikäli mies yhä laittaa kapuloita rattaisiin, sinun ehkä on uudelleen arvioitava teidän tilanne.

      • VarmuuttaKaipaava

        Olen tehnyt itse oma-alotteisesti selväksi, että avioehto on tietenkin ok ja sellainen voidaan laatia kummankin omaisuuden turvaamiseksi. Vaikka tällä hetkellä hän onkin se paljon varakkaampi meistä, niin tulevaisuus voi olla toisin.. minulla on myös hyvä toimeentulo. En missään tapauksessa halua naimisiin saadakseni hänen omaisuuttaan.


    • Syyitä voi olla henkinen tai taloudellinen tai periaatteellinen.

      Henkisesti voi vaan olla kynnys ottaa tuo askel ja sitouttaa itsensä tiukemmin kiinni. Itselläni on tuo kynnys aika korkea.

      Taloudellisesti miehellä tai miehen suvulla voi olla omaisuutta, joka olisi vaarassa avioeron hetkellä.

      Voi myös olla, että mies pelkää yhden johtavan toiseen. Esim naimisiinmenon lapsiin.

      Voi myös olla, että mies oikeasti epäilee suhdettanne, mutta valehtelee siitä kysyttäessä.

      Minä en ymmärrä tuota naisten hinkua päästä naimisiin.

      • ei_naimisiin_koskaan

        Tuo on kyllä naisissa se joku hiton ärsyttävä vamma, tuo naimisiin pääsystä. Mikä perkele siinä niin ihmeellistä on että se on se minkä tähden huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia vaikka muuten menee ilmankin hyvin.

        Onko se se 50/50% jako miehen omaisuudesta, vai se että aamenen jälkeen voi alkaa monistua ja paisua sekä unohtaa ulkonäöstä huolehtiminen kun on saanut poteron kaivettua. Se on oikein kun pitää naisen kokoaika varpaillaan luvaten naimisiinmenoa mutta ei mene sen pitemmälle, niin joutuu naisetkin tekemään parisuhteen eteen jotain muutakin kuin olemaan vitunkanto telineitä.


      • helppohomma
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Tuo on kyllä naisissa se joku hiton ärsyttävä vamma, tuo naimisiin pääsystä. Mikä perkele siinä niin ihmeellistä on että se on se minkä tähden huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia vaikka muuten menee ilmankin hyvin.

        Onko se se 50/50% jako miehen omaisuudesta, vai se että aamenen jälkeen voi alkaa monistua ja paisua sekä unohtaa ulkonäöstä huolehtiminen kun on saanut poteron kaivettua. Se on oikein kun pitää naisen kokoaika varpaillaan luvaten naimisiinmenoa mutta ei mene sen pitemmälle, niin joutuu naisetkin tekemään parisuhteen eteen jotain muutakin kuin olemaan vitunkanto telineitä.

        Sehän on selvä juttu, sillä testataan onko miehestä mihinkään. Mutta sitä taas minä en ymmärrä, miksi naiset edelleen jäävät roikkumaan kiinni mieheen, joka ei läpäissyt testiä?


      • VarmuuttaKaipaava
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Tuo on kyllä naisissa se joku hiton ärsyttävä vamma, tuo naimisiin pääsystä. Mikä perkele siinä niin ihmeellistä on että se on se minkä tähden huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia vaikka muuten menee ilmankin hyvin.

        Onko se se 50/50% jako miehen omaisuudesta, vai se että aamenen jälkeen voi alkaa monistua ja paisua sekä unohtaa ulkonäöstä huolehtiminen kun on saanut poteron kaivettua. Se on oikein kun pitää naisen kokoaika varpaillaan luvaten naimisiinmenoa mutta ei mene sen pitemmälle, niin joutuu naisetkin tekemään parisuhteen eteen jotain muutakin kuin olemaan vitunkanto telineitä.

        Kiva kuulla tämäkin aito mielipide! :D Ymmärrän hyvin ton sinunkin näkökulman ja olen miettinyt sitäkin, että pitäisikö luopua koko asiasta, kun muuten kaikki on hyvin.

        En halua naimisiin omaisuuden takia. Olen valmis tekemään avioehdon niin, että kumpikin saa pitää oman omaisuutensa. Minun kohdallani on kyse varmaan kaipuusta johonkin turvalliseen ja pysyvään (ja tämä johtuu rikkinäisestä lapsuudestani). Avioliitto edustaa minulle syvempää sitoutumista ja rakkauden tunnustamista kuin avoliitto. Avoliitto on vähän kuin asiat olisivat auki ja elettäisiin jonkin tasoisessa epävarmuuden tilassa. Miksi ei voi mennä naimisiin, jos kerran on varma suhteesta? Miksi ei voi antaa naiselle tätä asiaa, jos se tekee naisen onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä..


      • VarmuuttaKaipaava
        helppohomma kirjoitti:

        Sehän on selvä juttu, sillä testataan onko miehestä mihinkään. Mutta sitä taas minä en ymmärrä, miksi naiset edelleen jäävät roikkumaan kiinni mieheen, joka ei läpäissyt testiä?

        Niin sinun mielestäsi oikea ratkaisu on lähteä suhteesta, jossa on kaikki muu erittäin hyvin?? Lähteä etsimään uutta suhdetta, jossa pääsee naimisiin, mutta mikään muu ei sitten toimikaan..

        Mulla on aika paljon tässä puntarissa ja juuri sen takia tämä tilanne onkin hankala.


      • Oppeliini1
        VarmuuttaKaipaava kirjoitti:

        Niin sinun mielestäsi oikea ratkaisu on lähteä suhteesta, jossa on kaikki muu erittäin hyvin?? Lähteä etsimään uutta suhdetta, jossa pääsee naimisiin, mutta mikään muu ei sitten toimikaan..

        Mulla on aika paljon tässä puntarissa ja juuri sen takia tämä tilanne onkin hankala.

        Teitkö vielä maistraattiin ajantilausta?
        Mikä päivä ensiviikolla oli sopivin miehellesi?
        Vai aiotko vielä vain vatvoa asiaa omassa päässäsi vai tehdä sen eteen konkreettisesti jotain ( kuten vierailu maistraatissa)?


      • VarmuuttaKaipaava kirjoitti:

        Kiva kuulla tämäkin aito mielipide! :D Ymmärrän hyvin ton sinunkin näkökulman ja olen miettinyt sitäkin, että pitäisikö luopua koko asiasta, kun muuten kaikki on hyvin.

        En halua naimisiin omaisuuden takia. Olen valmis tekemään avioehdon niin, että kumpikin saa pitää oman omaisuutensa. Minun kohdallani on kyse varmaan kaipuusta johonkin turvalliseen ja pysyvään (ja tämä johtuu rikkinäisestä lapsuudestani). Avioliitto edustaa minulle syvempää sitoutumista ja rakkauden tunnustamista kuin avoliitto. Avoliitto on vähän kuin asiat olisivat auki ja elettäisiin jonkin tasoisessa epävarmuuden tilassa. Miksi ei voi mennä naimisiin, jos kerran on varma suhteesta? Miksi ei voi antaa naiselle tätä asiaa, jos se tekee naisen onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä..

        Oletko ehdottanut miehellesi, että mennään nopeasti maistraatissa naimisiin, ei pidetä sormuksia ja voidaan tehdä avioehto?

        Miksi sinä vingut sitä naimisiin menoa, jos kerran miehelle tuntuu olevan tärkeää olla menemättä naimisiin. Miksi et voi suoda sitä miehelle, joka muuten hon hyvä mies.

        Ehkä jopa se värikäs menneisyytesi, että olet ollut miesmagneetti myös häiritsee miestäsi, estää heittäytymästä.


      • ei_naimisiin_koskaan

        Mun hlö.kohtainen kanta koko naimisiin menoon on että JOS se nyt niiiiiiiiiii-in _helvetin_tärkeä_asia_naiselle on, niin siinä tapauksessa mennään maistraattiin avioehto. Se taas on minun kirjoissani sama kuin avoliitto, eli miksi ylipäätään edes vaivautua koska omasta näkökulmasta avioliittossa ei ole mitään hyötyä / tavoittelemisen arvoista miehelle. Miehen kannalta se on ns. shitty deal, sama miten sen ajattelee. Koska nainen joka suostuu maistraatti avioehto-diiliin on kyllä unelma nainen, mutta ei mahdu kyllä jakeluun että mitä se sillä asian tinkaamisella saavuttaa, koska se ilmeinen taloudellinen motiivi katoaa avioehdon myötä. Ainoastaan jankuttamisella aiheuttaa kiukkua ja ärtymystä joka ilmenee sitten hihojen palamisena jossain vaiheessa kun tympääntyy siihen jankuttamiseen.

        Kun taas avoliittohan on viimmeisen päälle demokraattinen ja tasa-arvoinen järjestely joka pohjautuu viimme kädessä aitoon haluun, kiinnostukseen ja pyyteettömyyteen kun ei ole taloudellista motiivia taustalla ja kokoaika kumpikin joutuu tekemään parisuhteen eteen töitä. Eikä pysty ns. loisimaan tai vapaamatkustamaan (avioliitto !) koska kokoaika on tieto puolin ja toisin että jos alkaa homma kanittamaan, toisen on hyvin helppo loikata toiselle puolen aitaa jossa parempi ruoho eli molemmat on kokoaika varpaillaan ja syystäkin että ei keikuta venettä ettei staus quo muutu. Eikä näin ollen tule kränää eikä ristiriitaa kun kumpikaan ei pysty kiristämään avioerolla, vaan voi todeta että saa ja voi lähteä heti kun sille tuntuu. Mun mielestä ei tasa-arvoisempaa järjestelyä voi ollakkaan !.

        Ja aloittajan kannattaa (ja muidenkin naisten) miettiä omaa lausetta toisinpäin, pitkään ja hartaasti :

        "Miksi ei voi antaa naiselle (miehelle) tätä asiaa, jos se tekee naisen (miehen) onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä (naisessa) ..."

        Eli miksi jankuttaa, vaan antaa miehelle sen mitä mies haluaa ja tekee sen onnelliseksi antaen asian olla ja mennä omalla painolla. Vai onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen ?!.


      • mekkk

        Jos ei ole lapsia niin avioliitossa olevalla leskellä on asumisoikeus siihen asuntoon missä ovat kirjoilla mutta avoliitossa se menee toisen sukulaisille jos yhteisiä lapsia ei ole ja avioliitto turvaa monessa asiassa jos taputuu jotain odottamtonta.


      • ei_naimisiin_koskaan
        mekkk kirjoitti:

        Jos ei ole lapsia niin avioliitossa olevalla leskellä on asumisoikeus siihen asuntoon missä ovat kirjoilla mutta avoliitossa se menee toisen sukulaisille jos yhteisiä lapsia ei ole ja avioliitto turvaa monessa asiassa jos taputuu jotain odottamtonta.

        No tässähän se tulee (yleisesti ottaen) juuri se syy miksi naiset ovat sen avioliiton perään. Eli ei mitään tekemistä aidon pyyteettömän rakkauden kanssa vaan se etujen hamuaminen on jälleen kerran etusijalla (vaan jopahan on taas yllätys !).

        Ja sitten samat naiset länkyttävät että minkälaisia sikoja miehet on kun ovat vain pillun perässä, ehkä ovatkin mutta ainakin myöntävät sen rehellisesti eivätkä venkoile ja yritä sumuttaa ja peittää todellisia motiivejaan. Kuten suurin osa naisista tekee, ja sitten kun kompastuvat omaan pikkunäppäryyteensä ja "suunnitelma" ei toimikkaan kuten on kieroissa pikku päissään kuvitelleet niin alkaa se huuto, itku, riidan haastaminen ja muu kiukuttelu.


      • VarmuuttaKaipaava
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Mun hlö.kohtainen kanta koko naimisiin menoon on että JOS se nyt niiiiiiiiiii-in _helvetin_tärkeä_asia_naiselle on, niin siinä tapauksessa mennään maistraattiin avioehto. Se taas on minun kirjoissani sama kuin avoliitto, eli miksi ylipäätään edes vaivautua koska omasta näkökulmasta avioliittossa ei ole mitään hyötyä / tavoittelemisen arvoista miehelle. Miehen kannalta se on ns. shitty deal, sama miten sen ajattelee. Koska nainen joka suostuu maistraatti avioehto-diiliin on kyllä unelma nainen, mutta ei mahdu kyllä jakeluun että mitä se sillä asian tinkaamisella saavuttaa, koska se ilmeinen taloudellinen motiivi katoaa avioehdon myötä. Ainoastaan jankuttamisella aiheuttaa kiukkua ja ärtymystä joka ilmenee sitten hihojen palamisena jossain vaiheessa kun tympääntyy siihen jankuttamiseen.

        Kun taas avoliittohan on viimmeisen päälle demokraattinen ja tasa-arvoinen järjestely joka pohjautuu viimme kädessä aitoon haluun, kiinnostukseen ja pyyteettömyyteen kun ei ole taloudellista motiivia taustalla ja kokoaika kumpikin joutuu tekemään parisuhteen eteen töitä. Eikä pysty ns. loisimaan tai vapaamatkustamaan (avioliitto !) koska kokoaika on tieto puolin ja toisin että jos alkaa homma kanittamaan, toisen on hyvin helppo loikata toiselle puolen aitaa jossa parempi ruoho eli molemmat on kokoaika varpaillaan ja syystäkin että ei keikuta venettä ettei staus quo muutu. Eikä näin ollen tule kränää eikä ristiriitaa kun kumpikaan ei pysty kiristämään avioerolla, vaan voi todeta että saa ja voi lähteä heti kun sille tuntuu. Mun mielestä ei tasa-arvoisempaa järjestelyä voi ollakkaan !.

        Ja aloittajan kannattaa (ja muidenkin naisten) miettiä omaa lausetta toisinpäin, pitkään ja hartaasti :

        "Miksi ei voi antaa naiselle (miehelle) tätä asiaa, jos se tekee naisen (miehen) onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä (naisessa) ..."

        Eli miksi jankuttaa, vaan antaa miehelle sen mitä mies haluaa ja tekee sen onnelliseksi antaen asian olla ja mennä omalla painolla. Vai onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen ?!.

        Kiitos hyvästä näkökulmasta!

        "Kun taas avoliittohan on viimmeisen päälle demokraattinen ja tasa-arvoinen järjestely joka pohjautuu viimme kädessä aitoon haluun, kiinnostukseen ja pyyteettömyyteen kun ei ole taloudellista motiivia taustalla ja kokoaika kumpikin joutuu tekemään parisuhteen eteen töitä. Eikä pysty ns. loisimaan tai vapaamatkustamaan (avioliitto !) koska kokoaika on tieto puolin ja toisin että jos alkaa homma kanittamaan, toisen on hyvin helppo loikata toiselle puolen aitaa jossa parempi ruoho eli molemmat on kokoaika varpaillaan ja syystäkin että ei keikuta venettä ettei staus quo muutu. Eikä näin ollen tule kränää eikä ristiriitaa kun kumpikaan ei pysty kiristämään avioerolla, vaan voi todeta että saa ja voi lähteä heti kun sille tuntuu. Mun mielestä ei tasa-arvoisempaa järjestelyä voi ollakkaan !."

        Tämä oli kyllä erinomaisesti sanottu ja todella hyvä näkökulma tähän asiaan. Olen samaa mieltä tästä asiasta. Kai se sitten on se oma riittämättömyyden pelko ja ehkä hylätyksi tulemisen pelko jossain taka-alalla, joka kaipaa ja tarvitsee syvempää "sitoutumista" ja "varmuutta". Olen uskovaisesta perheestä ja vaikka itse en ole uskovainen, niin perheen arvot vaikuttavat minuun. Avoliittoa ei katsota hyvällä. Ehkä minulla on pohjimmiltaan myös tarve saada ulkopuolista hyväksyntää ja olla niin kuin muut.

        "Eli miksi jankuttaa, vaan antaa miehelle sen mitä mies haluaa ja tekee sen onnelliseksi antaen asian olla ja mennä omalla painolla. Vai onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen ?!."

        Olen kyllä onnellinen mieheni kanssa ja rakastan häntä hyvin paljon. Väittäisin myös, että olen kyllä ihana kumppani hänelle. Mutta myönnän, että tämä asia välillä aiheuttaa kitkaa meidän välillä.

        Toi oli tosi hyvä pointti, että onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen?!... En oo kyllä tätä asiaa osannut ikinä ajatella näin päin.


      • VarmuuttaKaipaava
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Mun hlö.kohtainen kanta koko naimisiin menoon on että JOS se nyt niiiiiiiiiii-in _helvetin_tärkeä_asia_naiselle on, niin siinä tapauksessa mennään maistraattiin avioehto. Se taas on minun kirjoissani sama kuin avoliitto, eli miksi ylipäätään edes vaivautua koska omasta näkökulmasta avioliittossa ei ole mitään hyötyä / tavoittelemisen arvoista miehelle. Miehen kannalta se on ns. shitty deal, sama miten sen ajattelee. Koska nainen joka suostuu maistraatti avioehto-diiliin on kyllä unelma nainen, mutta ei mahdu kyllä jakeluun että mitä se sillä asian tinkaamisella saavuttaa, koska se ilmeinen taloudellinen motiivi katoaa avioehdon myötä. Ainoastaan jankuttamisella aiheuttaa kiukkua ja ärtymystä joka ilmenee sitten hihojen palamisena jossain vaiheessa kun tympääntyy siihen jankuttamiseen.

        Kun taas avoliittohan on viimmeisen päälle demokraattinen ja tasa-arvoinen järjestely joka pohjautuu viimme kädessä aitoon haluun, kiinnostukseen ja pyyteettömyyteen kun ei ole taloudellista motiivia taustalla ja kokoaika kumpikin joutuu tekemään parisuhteen eteen töitä. Eikä pysty ns. loisimaan tai vapaamatkustamaan (avioliitto !) koska kokoaika on tieto puolin ja toisin että jos alkaa homma kanittamaan, toisen on hyvin helppo loikata toiselle puolen aitaa jossa parempi ruoho eli molemmat on kokoaika varpaillaan ja syystäkin että ei keikuta venettä ettei staus quo muutu. Eikä näin ollen tule kränää eikä ristiriitaa kun kumpikaan ei pysty kiristämään avioerolla, vaan voi todeta että saa ja voi lähteä heti kun sille tuntuu. Mun mielestä ei tasa-arvoisempaa järjestelyä voi ollakkaan !.

        Ja aloittajan kannattaa (ja muidenkin naisten) miettiä omaa lausetta toisinpäin, pitkään ja hartaasti :

        "Miksi ei voi antaa naiselle (miehelle) tätä asiaa, jos se tekee naisen (miehen) onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä (naisessa) ..."

        Eli miksi jankuttaa, vaan antaa miehelle sen mitä mies haluaa ja tekee sen onnelliseksi antaen asian olla ja mennä omalla painolla. Vai onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen ?!.

        No niin herra-ei_naimisiin_koskaan.. Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan joitakin asioita sinusta! ;)

        Sinun kirjoituksistasi huokuu voimakkaat tunteet, kiukkua tai suorastaan raivoa naimisiinmenoa kohtaan. Miksi koet näin? Perustuuko sinun tämän hetkinen mielipiteesi aikaisemmille kokemuksille? Oletko ollut naimisissa? Oletko pettynyt avioliittoon? Oletko tullut jätetyksi vai oletko itse lopettanut hankalan suhteen? Onko sinun rahallisesti lypsetty eron myötä?

        Elätkö tällä hetkellä parisuhteessa? Avoliitossa?

        Olet tehnyt kantasi hyvin selväksi. Haluan siltikin kysyä, että voitko kuvitella, että elämääsi tulisi niin jumalainen nainen, että haluaisit viedä hänet vihille ja siten sinetöidä suhteenne? Jos tietäisit, että tuo jumalainen nainen haluaisi palavasti kanssasi naimisiin ja itsekin tuntisit palavaa rakkautta häntä kohtaan, niin pysyisitkö edelleen kannassasi olla avoliitossa?

        Tiedän miehiä, jotka ovat ajatelleet kuten sinä ja olleet pitkään avoliitossa. Jo hups, kun pitkä avoliitto päättyy, niin he haluavatkin naimisiin uuden kumppanin kanssa.


      • ei_naimisiin_koskaan
        VarmuuttaKaipaava kirjoitti:

        No niin herra-ei_naimisiin_koskaan.. Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan joitakin asioita sinusta! ;)

        Sinun kirjoituksistasi huokuu voimakkaat tunteet, kiukkua tai suorastaan raivoa naimisiinmenoa kohtaan. Miksi koet näin? Perustuuko sinun tämän hetkinen mielipiteesi aikaisemmille kokemuksille? Oletko ollut naimisissa? Oletko pettynyt avioliittoon? Oletko tullut jätetyksi vai oletko itse lopettanut hankalan suhteen? Onko sinun rahallisesti lypsetty eron myötä?

        Elätkö tällä hetkellä parisuhteessa? Avoliitossa?

        Olet tehnyt kantasi hyvin selväksi. Haluan siltikin kysyä, että voitko kuvitella, että elämääsi tulisi niin jumalainen nainen, että haluaisit viedä hänet vihille ja siten sinetöidä suhteenne? Jos tietäisit, että tuo jumalainen nainen haluaisi palavasti kanssasi naimisiin ja itsekin tuntisit palavaa rakkautta häntä kohtaan, niin pysyisitkö edelleen kannassasi olla avoliitossa?

        Tiedän miehiä, jotka ovat ajatelleet kuten sinä ja olleet pitkään avoliitossa. Jo hups, kun pitkä avoliitto päättyy, niin he haluavatkin naimisiin uuden kumppanin kanssa.

        "Sinun kirjoituksistasi huokuu voimakkaat tunteet, kiukkua tai suorastaan raivoa naimisiinmenoa kohtaan. Miksi koet näin? "

        - No eikait ihan raivoa sentään ?, tiettyä ärtymystä korkeintaan sitä kaikkien naisten oletusarvoa kohtaan. Naisten mielestä päästään ja miesten mielestä joudutaan naimisiin, sitä eroa kun naiset ei tunnu eikä nähtävästi haluakkaan ymmärtää. Eli juurikin se naimisiin meno ja pakko alkaa pönkäämään sitä kersaa. Mikä siinä sitten on ettei muka ilman naimisiin menoa tai kersaa, voi kaksi aikuista ihmistä elää täyttä elämää kahdestaan siinä missä kumpainenkin yksin tahoillaan ?.
        Naisten ryhmäkuri ja sosiaali paine ovat niitä syitä, jotka nyt sinällään ovat ihan perseestä.

        "Perustuuko sinun tämän hetkinen mielipiteesi aikaisemmille kokemuksille?"

        - Tavallaan, Olen kuitenkin sen verran kaukaa viisas että olen päättänyt jo aikaa sitten että se tragedia nimeltä "avioliitto" ei tod. ole mun juttuni. Joten ei ole mikään tämän hetkinen mielipide, pikemminkin elämäntapa.


        "Oletko ollut naimisissa? Oletko pettynyt avioliittoon? Oletko tullut jätetyksi vai oletko itse lopettanut hankalan suhteen? Onko sinun rahallisesti lypsetty eron myötä?"

        - Avioliitosta voisi sanoa että, jos on kaksi polkua joista toinen on suora mutta kaulaan asti tervaa (avioliitto) ja toinen on sen tervahaudan kiertävä mutta pitempi reitti (vapaana), niin kyllä vähänkään tolkun ihminen kiertää vaikka siinä perille pääsyssä kauemmin meneekin mutta pääsee niin kovin paljon vähemmällä kuin suoraan menemällä. Mutta pöhlöimmät tekevät niin että menevät suoraan, jäävät jumiin, palaavat lähtöpisteeseen ja aloittavat saman homman alusta. Järkevääkö ?!, no ei tod. ole ellei satu olemaan päästä nyrjähtänyt tai jotain masokistin vikaa. Joku voi toista yllyttää että kuse muuntajaan, se tekee gutaa, ei tarkoita sitä että sitä kannattaa kokeilla. Voin sanoa että että se ei tee gutaa. Olen poikasena kusassut paimenpoikaan, eikä se todellakaan ollut sitä mitä väitettiin.

        "Toi oli tosi hyvä pointti, että onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen?!... En oo kyllä tätä asiaa osannut ikinä ajatella näin päin."

        - No jostain kumman syystä en ole ollenkaan yllättynyt että nainen ei osaa nähdä asioita muuten kuin siitä omasta kapeasta näkökulmastaan. Enkä sano tätä ilkeilläkseni, vaan todetakseni päivänselvän ja kiistattoman tosiasian.

        "Olen uskovaisesta perheestä ja vaikka itse en ole uskovainen, niin perheen arvot vaikuttavat minuun. Avoliittoa ei katsota hyvällä. Ehkä minulla on pohjimmiltaan myös tarve saada ulkopuolista hyväksyntää ja olla niin kuin muut."

        - Tyypillinen nainen. Kuten sanottua, ryhmäkuri ja sosiaali paine. I rest my case.

        "Haluan siltikin kysyä, että voitko kuvitella, että elämääsi tulisi niin jumalainen nainen, että haluaisit viedä hänet vihille ja siten sinetöidä suhteenne?"

        - Ei ole, eikä tule, niin rikasta tai rakasta naista että naimisiin tarvisi mennä. Koska suomalaiset asenteelliset naiset ja avioliitto tilastot.

        Loppu kaneettina voisin todeta tuosta sinun nimimerkistä että jos varmuutta kaipaat, niin menet kauppaan ja ostat varmuusvälineitä ;).


      • VarmuuttaKaipaava

        Kiitos ihanista suorista ja avoimista mielipiteistäsi ! :D :D Mua vähän hymyilyttää ja naurattaa tämä sinun tyyli tuoda esiin ajatuksiasi :D

        Kai ihminen voi kokea itsensä vapaaksi myös avioliitossa.. kai se enemmänkin kiinni siitä millainen kahden ihmisen välinen suhde on, kuin se, että ollaanko naimisissa vai ei.

        Jos mulla liittyy tähän aiheeseen aika voimakkaat mielipiteet ja tunteet, niin kyllä sinullakin :D Ne vain sattuu olemaan täysin päinvastaiset kuin mulla :D

        Mulla ei ole lapsia, enkä ole vielä niitä tähän ikään mennessä halunnut, vaikka olenkin hyvin lapsi ja ihmisrakas ihminen muuten. Kyllä nykyään on yhä enemmän 30-40 vuotiaita naisia, jotka eivät halua lapsia.. joten jos sellaisen elämääsi haluat, niin kyllä sellainen on mahdollista löytää.

        Olisi mielenkiintoista tietää, että minkä ikäisen mielipiteitä nämä ovat? Mun veikkaus on, että olet noin 32 vuotias.


      • own_life_forever
        VarmuuttaKaipaava kirjoitti:

        No niin herra-ei_naimisiin_koskaan.. Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan joitakin asioita sinusta! ;)

        Sinun kirjoituksistasi huokuu voimakkaat tunteet, kiukkua tai suorastaan raivoa naimisiinmenoa kohtaan. Miksi koet näin? Perustuuko sinun tämän hetkinen mielipiteesi aikaisemmille kokemuksille? Oletko ollut naimisissa? Oletko pettynyt avioliittoon? Oletko tullut jätetyksi vai oletko itse lopettanut hankalan suhteen? Onko sinun rahallisesti lypsetty eron myötä?

        Elätkö tällä hetkellä parisuhteessa? Avoliitossa?

        Olet tehnyt kantasi hyvin selväksi. Haluan siltikin kysyä, että voitko kuvitella, että elämääsi tulisi niin jumalainen nainen, että haluaisit viedä hänet vihille ja siten sinetöidä suhteenne? Jos tietäisit, että tuo jumalainen nainen haluaisi palavasti kanssasi naimisiin ja itsekin tuntisit palavaa rakkautta häntä kohtaan, niin pysyisitkö edelleen kannassasi olla avoliitossa?

        Tiedän miehiä, jotka ovat ajatelleet kuten sinä ja olleet pitkään avoliitossa. Jo hups, kun pitkä avoliitto päättyy, niin he haluavatkin naimisiin uuden kumppanin kanssa.

        kommentoin tähän vaikkei kysymykset olleetkaan minulle esitettyjä.

        Itselläni ei ole minkäänlaista uskonnollista taustaa, en ole koskaan kuulunut mihinkään kirkkokuntaan tai uskontoon. Minusta uskonnot ovat kaikki tyynni pelkkää satua.

        Minulle avioliitto maistraatissakaan ei merkitse mitään, ei yhtään mitään, en tunne avioliittoa kohtaan kiukkua, en agressiota tai kaunaa, se ei todellakaan merkitse mitään.
        Avioliitto on ollut menneinä vuosina tuki ja turva leskille ja lapsille, mutta tänä päivänä kun sekä miehet että naiset pystyvät tasavertaisesti elättämään itsensä ja lapsensa omilla taidoillaan ja työllään, avioliitolla ei ole enää minun mielestäni minkäänlaista statusta eikä tarvetta.

        Jos kaksi ihmistä rakastavat oikeasti toisiaan, he pystyvät sopimaan asumisensa ja omaisuutensa jakamiset keskenään, ja laillisesti, ilman papin aamentakin.
        Jokainen pari pystyisi turvaamaan oman omaisuutensa ja myös yhdessä kerätyn omaisuuden kuoleman tai eron sattuessa ihan pienin paperitöin.
        Minusta on järjen köyhyyttä jos tätä ei ymmärretä eikä haluta tehdä laiskuuttaan, vaan kuvitellaan että avioliitto on vain se ainoa ja oikea muoto.

        Esim. minä en voi kuvitella, että minun elämääni astuisi ikinä sellaista miestä jonka takia olisin valmis liittymään mihinkään uskontokuntaan.


      • puuusilmänisulleannan
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Tuo on kyllä naisissa se joku hiton ärsyttävä vamma, tuo naimisiin pääsystä. Mikä perkele siinä niin ihmeellistä on että se on se minkä tähden huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia vaikka muuten menee ilmankin hyvin.

        Onko se se 50/50% jako miehen omaisuudesta, vai se että aamenen jälkeen voi alkaa monistua ja paisua sekä unohtaa ulkonäöstä huolehtiminen kun on saanut poteron kaivettua. Se on oikein kun pitää naisen kokoaika varpaillaan luvaten naimisiinmenoa mutta ei mene sen pitemmälle, niin joutuu naisetkin tekemään parisuhteen eteen jotain muutakin kuin olemaan vitunkanto telineitä.

        huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia vaikka muuten menee ilmankin hyvin=huudetaan, itketään, kiukutellaan ja ollaan vittumaisia ??? hyvin? ^^


      • menimerkityksellinen
        ei_naimisiin_koskaan kirjoitti:

        Mun hlö.kohtainen kanta koko naimisiin menoon on että JOS se nyt niiiiiiiiiii-in _helvetin_tärkeä_asia_naiselle on, niin siinä tapauksessa mennään maistraattiin avioehto. Se taas on minun kirjoissani sama kuin avoliitto, eli miksi ylipäätään edes vaivautua koska omasta näkökulmasta avioliittossa ei ole mitään hyötyä / tavoittelemisen arvoista miehelle. Miehen kannalta se on ns. shitty deal, sama miten sen ajattelee. Koska nainen joka suostuu maistraatti avioehto-diiliin on kyllä unelma nainen, mutta ei mahdu kyllä jakeluun että mitä se sillä asian tinkaamisella saavuttaa, koska se ilmeinen taloudellinen motiivi katoaa avioehdon myötä. Ainoastaan jankuttamisella aiheuttaa kiukkua ja ärtymystä joka ilmenee sitten hihojen palamisena jossain vaiheessa kun tympääntyy siihen jankuttamiseen.

        Kun taas avoliittohan on viimmeisen päälle demokraattinen ja tasa-arvoinen järjestely joka pohjautuu viimme kädessä aitoon haluun, kiinnostukseen ja pyyteettömyyteen kun ei ole taloudellista motiivia taustalla ja kokoaika kumpikin joutuu tekemään parisuhteen eteen töitä. Eikä pysty ns. loisimaan tai vapaamatkustamaan (avioliitto !) koska kokoaika on tieto puolin ja toisin että jos alkaa homma kanittamaan, toisen on hyvin helppo loikata toiselle puolen aitaa jossa parempi ruoho eli molemmat on kokoaika varpaillaan ja syystäkin että ei keikuta venettä ettei staus quo muutu. Eikä näin ollen tule kränää eikä ristiriitaa kun kumpikaan ei pysty kiristämään avioerolla, vaan voi todeta että saa ja voi lähteä heti kun sille tuntuu. Mun mielestä ei tasa-arvoisempaa järjestelyä voi ollakkaan !.

        Ja aloittajan kannattaa (ja muidenkin naisten) miettiä omaa lausetta toisinpäin, pitkään ja hartaasti :

        "Miksi ei voi antaa naiselle (miehelle) tätä asiaa, jos se tekee naisen (miehen) onnelliseksi? Tätä on vaikea ymmärtää miehessä (naisessa) ..."

        Eli miksi jankuttaa, vaan antaa miehelle sen mitä mies haluaa ja tekee sen onnelliseksi antaen asian olla ja mennä omalla painolla. Vai onko naisen haluamiset ja mielipiteet sitten arvokkaampia kuin miehen ?!.

        Oletpa typerä. Siis luulet että nainen haluaa aina vain rahan takia naimisiin?

        Minun omaisuuteni on suurempi kuin avopuolisoni omaisuus. Silti minä olen se, joka haluaa naimisiin. Mies on asian suhteen nihkeämpi. Minulle sopisi myös hyvin vihkiminen maistraatissa, eli mitään juhlia en kaipaa. Minä haluan olla naimisissa oman rakkaan puolisoni kanssa. Piste.

        Ja miksikö? Muun muassa siksi, että aviopari on toistensa lähiomaiset. Jos toiselle, kummalle tahansa, sattuu jotakin, niin toinen on se, joka päättää hoidoista jne. Tämä on minulle todella merkittävä asia.

        Toisekseen avioliitto merkitsee minulle sitoutumista. Vaikka olen nuorenpana eronnut, en silti ole menettänyt uskoani loppu elämän kestävään avioliittoon. En halua olla 70v avovaimo. Vaikka se sinun mielestäsi olisi typerä haave, niin minä haluan olla vanhana VAIMO.

        Lisäksi haluaisin yhden sukunimen vähemmän meidän postilaatikkoon. Ihan sama, olisiko meillä miehen ja vai minun nimi, vai joku ihan muu, mutta kunhan olisi yhteinen. Tästä toiveesta olen valmis joustamaan, jos mies ei sitä halua. (Tosin miehelle taitais olla ihan sama.)

        Haluan sormeeni sormuksen, joka kertoo maailmalle, että olen varattu. Työni puolesta tapaan paljon ihmisiä ja toisinaan myös edustustilaisuuksissa. Uskoisin että turhat iskuyritykset vähenevät ainakin vähän, jos kuljen sormus sormessa. (Miehen ei tarttis käyttää jos ei halua. Eipä hän niin sosiaalisissa piireissä kuljekaan.) Toisekseen joskus kun kerron olevani onnellisesti perheellinen, niin ihmiset usein katsovat sormiani. Eivät sano mitään, mutta voin lukea ajatukset...

        Leskellä on asumisoikeus yhteiseen kotiin kuolemaansa saakka. Ihan sama kumpi asunnon omistaa ja kuka sen perii, mutta mielestäni miestäni tai minua ei saa omasta kodistaan häätää vanhoilla päivillään.

        Tässä minun syitäni. Maistraatissa ja avioehdolla sopisi hyvin. Tai myös ilman avioehtoa, vaikka olen meistä se varakkaampi.

        Mies on lykännyt vuosia naimisiin menoa sanomalla, että "se on nuorten ihmisten hommaa". Kyse on siis lähinnä siinä, ettei mies koe olevan enää sopivaa tai järkevää, että yhdessä pitkään elänyt perheellinen pariskunta menisi naimisiin. Öh.


      • Tiedän_81
        helppohomma kirjoitti:

        Sehän on selvä juttu, sillä testataan onko miehestä mihinkään. Mutta sitä taas minä en ymmärrä, miksi naiset edelleen jäävät roikkumaan kiinni mieheen, joka ei läpäissyt testiä?

        Kyllä miehelläkin voi olla omat testinsä naiselleen. Oma naiseni ei ole ratkaissut viimeistä testiään. Siispä pidättäydyn avioliitosta / lapsista.


    • minäentajuamiksi

      Naisena sanon, että sulla on hyvä parisuhde. Ei se sua olis noin kauan katellut jos ei oikeasti tykkäisi susta ja haluaisi olla sun kanssa. Mä en hlökohtaisesti ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitää mennä naimisiin. En keksi yhtään syytä avioitumiseen.
      Mitäs jos alkaisit elää elämää ja nauttia siitä, että sulla on hyvä mies? Luehan ajatuksella ei_naimisiin_koskaan kirjoitus ja mieti. Hän kirjoittaa asiat juuri niinkuin itsekkin ne näen.
      Lopeta se miehen ahdistelu. Sulla on ongelma oman pään sisällä. Sun itseluottamuksessa. Luulet ettet kelpaa miehellesi vaikka olet kelvannut jo monelle muulle. Ei kai sulla vaan ole tilanne, että luulet ruohon aidan takana olevan parempaa ja nyt haet syytä erota hyvästä miehestä? Eli onko sulla joku toinen kiikarissa, johon vaihdat jos mies ei suostu vihille?

      • VarmuuttaKaipaava

        Kiitos näkökulmastasi! Arvostan näitä aitoja ja rehellisiä mielipiteitä.

        Ei mulla ole ketään muuta. Olen nähnyt elämässäni miehiä sen verran paljon, että osaan arvostaa sitä mitä minulla nyt on.

        Mulla on ongelma oman pään sisällä. Tämä elämässäni ensimmäinen todellinen suhde, jossa olen uskaltanut olla oma itseni ja näyttää itsestäni erilaiset puolet. Tässä suhteessa olen opetellut luottamaan toiseen ja päästämään lähelle. Se on ollut erittäin vaikeaa ja pitkä prosessi. Kun lapsuudessa ei saanut kokea läheistä ja rakastavaa suhdetta omiin vanhempiin, niin se on valitettavasti heijastunut ongelmallisena kaikkiin parisuhteisiin. Nyt olen onneksi niin pitkällä, että monet tunne ongelmat on selvitetty ja olen saanut uudelleen rakentua rakastavassa suhteessa.


      • vainsanoja

        No, oletko sinä laillistamassa suhdettanne vai onko koko tekstisi vain sanojen helinää?


    • josSäTahdotNiin

      Kyllä myös pään ongelma on sillä, joka ei naimisiin halua. Koska jos yhdessä eletään, niin mitä se naimisiinmenokaan muuttaa?

      Itse menin naimisiin, koska nainen halusi. Minulle avioliitto ei ollut tärkeä asia, mutta puolisolleni oli, joten rakkaudesta halusin antaa toiselle sen, mitä hän tahtoi. Ei ollut mitään pois minulta.

      • VarmuuttaKaipaava

        Tässä on mies, joka on ymmärtänyt asioiden ytimen!!! Hänelle ei ollut avioliito ollut tärkeä asia, mutta puolisolle oli, joten hän halusi rakkaudesta antaa toiselle sen, mitä hän tahtoi.

        Itselläni on vain se tunne, että kaikesta rakkaudesta huolimatta välillämme joku ei ole vielä valmis meissä.. En tiedä onko se minussa vai miehessäni.

        Suhteemme on käynyt läpi suuren kehityskaaren positiiviseen suuntaan. Kumpikin me olemme kasvaneet huikeasti. Tämä on ensimmäinen suhde, jossa asun toisen ihmisen kanssa. Ja ensimmäinen suhde, jossa olen kyennyt avaamaan itseni koko ajan syvemmältä.

        Tän hetkinen ajatukseni on se, että suhteemme tulee kehittymään siihen pisteeseen, että varmuus avioitumisesta tulee.. tai sitten voi olla mahdollisuus, että se jokin puuttuva varmuus/tunne ei löydy ja jossain vaiheessa eroamme. Itse en näe sitä mahdollisuutta, että olisin loppuelämän avoliitossa.

        Mieheni on sanonut, että hän kokee minun olevan hänelle oikea ja että rakastaa minua ja että jonain päivänä naimisiin meneminen voi tuntua oikealta asialta. (Hän ei ollut naimisissa exänkään kanssa, vaikka olivat yhdessä 16 vuotta)


      • nämäONfaktat

        Siinä on mies, joka ei ole ymmärtänyt kokonaisuutta, vaan sortui siihen, että naisen miellyttämisellä ja omien mielipiteiden pitäminen toisarvoisena löytyy hyvä lopputulos. Nainen alkaa jossakin vaiheessa halveksimaan tuollaista lapamatoa.

        Faktaa: kaikki tuntemani miehet ovat hävinneet erossa huomattavia summia rahaa naiselle, jotkut satojatuhansia avioehdosta huolimatta, nainen kuittaa myös hyödyt mahdollisesta leskeneläkkeestä. Siksi naisilla on niin kova hinku päästä naimisiin.
        Suurin osa pareista päätyy eroon.
        Se että menee naimisiin toisen ihmisen kanssa, menee samalla naimisiin valtion ja erilaisten lakipykälien kanssa. Vastemielinen asia sekin. Menestyvä, asiansa ja taloutensa hoitava mies on toisaalta typerys, jos päätyy menemään naimisiin. Tyhjäntaskujuopolla sen sijaan ei ole paljoakaan hävittävää.


      • almakassinen

        NämäONfaktat, Kerropa isoäidillesi, tädillesi ja toivottavasti joskus naimisiin päässeelle äidillesi tuo kommenttisi keskustelussa. Ja sitten sulje suusi ja avaa korvasi plus aivosi kuulemaan sinulle läheisten, fiksujen naisten tunteet ja kokemukset aiheesta 9 vuoden suhde, nainen odottaa häitä ja mies livistää lupauksistaan.
        Tunnet näämmä monia varakkaita miehiä, jotka ovat itse sössineet hyvän lapsiperhe-avioliittonsa tai vaihtoehtoisesti taluttaneet vihille laskelmoivia hepsankeikkoja jotka ovat olleet "muodollisesti päteviä" petihommiin.
        Kyllä todellakin vaikkapa kolmen lapsen äiti yllättävää kyllä saa osuuden vaikkapa perheen talosta. Sinulla olisi hyvä mieli kun kaverit saisivat rauhassa uusia bemareitaan ökymalleihin ja eks-akat nostelevat toimeentulotukea samaan aikaan toisaalla? Naisvihaajat voisivat lähteä kivalle lenkille ulos hienoon kevätluontoon tälle palstalle kommentoinnin sijaan.
        Aloittajalle tsemppiä. Laita itsellesi jokin määräaika, esim. vuoden loppuun, jonka annat miehelle aikaa virallistaa suhteenne avioliitoksi. Jos hän suorastaan kieltäytyy vihkitoimituksesta, ryhdy vähin äänin muuttovalmisteluihin omaa pikku kotia kohti. Lähenet kohta 40 vuoden maagista rajapyykkiä. Kymmenet tai sadat miehet haaveilevat kaltaisestasi ihanasta, kiltistä, kauniista vaimosta, siis todellakin sinun taluttamisestasi vihille plus lapsista.
        Olet väärän miehen kanssa, ja kymmenessä vuodessa sinua odottaa ikävä järkytys jos jatkat nykyisellä tielläsi. Aikansa hän oli oikea, mutta aika on muuttunut, kuten itsekin aavistelet!


    • Viisasmies

      Miksi sinä haluat?

      • VarmuuttaKaipaava

        Ehkä minussa on jokin "vika", mutta tunnen, etten pysty vapauttamaan kaikkea rakkauttani ennen kuin tämä asia tapahtuu elämässäni. Ehkä tämä "vika" johtuu aikaisemmista pettymyksistä ja lapsuudestani.. ehkä joku muu nainen kykenee rakastamaan miestä täysin sydämin ilman papin aamenta, mutta minun sydämeni ei ole ainakaan vielä kyennyt avautumaan täyteen kukoistukseensa. Tulevaisuus näyttää kuinka tässä käy..


      • Tooodellaoutoa

        Jaaha. Mutta ehkä sinä olet vain yleisten tapojen orja ja kankeitten yhteiskunnallisten ja kulttuuritaustaisten sopivuussääntöjen rajoittama henkilö.

        Sillä minun sydämeni ei tarvitse minkäänlaisen instanssin tai protokollan määräämää tai asettamaa lupaa rakastaakseen ja kukoistaakseen. Sinä tarvitset siihen näemmä jonkun ulkopuolisen luvan, tosi outoa.

        Mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma joten mitä sinä teet sitten jos saisit varmuuden ja se menisi samoin tein - syystä tai toisesta? Mietipä sitä.


      • asfaltti-polttaa

        Muutama sananen ystävällisesti hyvä'n ja mielenkiintoiseen keskusteluun:

        Teillä on elämänkatsomusristiriita. Sinä sanot, ettet usko tai ole uskossa ... onko näin ? Mielestäni Sinulla on sen suuntainen rivienvälistäkin luettava suhtautuminen miehen ja naisen yhdessäoloon ja -eloon, jota myös sanasi varmentavat. Onko SInulla itselläsi identiteettiongelmaa tai oletko selventänyt itsellesi taustasi ja suhtautumisesi uskoon ? Tarkoitan henkilökohtaiseen uskoon - en tarkoita mm. sukuusi, lapsuuudenperheeseesi, seurakuntaan, tiukkapipolahkoon (?) Oletko selvittänyt itsellesi elämänkatsomuksellisen tiesi, mitä kuljet ? Tiedostatko sen ?

        Toivottavaa on (omasta kokemustani puhun), että pariskunnalla ja perheellä, jossa varsinkin lapsia, olisi samansuuntainen ajatusmaailma ja perusta elämälle. Arkipäivässä on helpompaa selvityytä ja ymmärtää toista, jos katsellaan ja tulkitaan samanväristen lasien läpi maailmaa.

        Olen itse joutunut pohdiskelemaan tätä aihepiiriä. En ole avioitunut. Toiveeni se olisi ollut aidosti. En tajunnut ja tiedostanut asiaa suhteissani ajoissa ja nuorempana, mutta tuo seikka vaikutti ratkaisevasti elämääni. Minun kädessäni ei loppupelissä ollutkaan sitten kaikki juonenkäänteet, mitä tuleman piti. Yllätyksiä on tullut. Itselleni ehkä valehtelin, ettei sillä seikalla ole merkitystä. Asia ei kirkastunut minulle ajoissa.

        Tällä kokemuksella olisin elänyt toisin. Elämäni olisi kulkenut toisin.
        Olen seurustellut ja osittain avoliittoillut 8 vuotta, 6 vuotta ja 7 vuotta. Minulla on pian aikuinen lapsi. Olen elänyt nyt yksin viimeiset 10 vuotta.

        Kohdallani rakkaudet taitavat riittää. Minulla on rohkea, runsas, värikäs elämä. Ihania miehiä ja rakkautta oli. Tällaista en olisi kuitenkaan tilannut. Olen myös mielestäni antanut ajan kulua liian pitkälle ajattelematta, aikoinaan, sain ainoan lapseni 40-vuotiaana. Olisin varmasti pitänyt paljon useammasta lapsesta ja oikeasta perheestä. Lapsen isä on hieno mies, olemme hyvissä väleissä, vaikka hän ei halunnut jatkaa perhe(?)-elämää. Se ei ollut hänen "juttunsa" lopulta. Se oli minulle ilmoitusasia. Voi voi, mitä surua ja shokkia ja vääntöä ja kääntöä matkallani on ollutkaan.

        Sinä et ainakaan nuorene. Pidä hyvä huoli itsestäsi. Nauti elämästäsi. Tee elämästäsi hyvä. Mieti asioita monelta kannalta, niin kuin nyt mietitkin.


    • Periksi_Antanut

      Meillä tilanne oli vähän toisin päin. Mies halusi naimisiin, minulle ajatus oli vieras ja jotenkin koin että siihen elämäni sitten loppuisi.

      Mies palasi asiaan silloin tällöin ja lopulta 10 vuoden kuluttua ulkopuolisen ärsykkeen motivoimana päädyimme naimisiin. Pakko sanoa, että kyllä avioituminen toi kummaa lisäsyvyyttä suhteeseemme. Vaikea selittää.

      Ymmärrän kyllä silti miehesi vastenmielisyyden avioliittoa kohtaan, koska minulla sama tunne oli todella voimakas.

    • missämennään

      hei varmuutta kaipaava, mitä ole tehnyt asiasi suhteen?
      Jahkailetko ja haaveiletko yhä liittonne laillistamisen perään vai onko liittonne jo laillistettu?

      olet saanut vastauksia puoleen ja toiseen, kuitenkin oma päämääräsi on rehellinen ja suoraviivainen avioliitto ilman sitä halventavia jaarituksia.

      joten, mikä on tilanteenne nyt?

    • juristix

      Näille avioliittoa vastustaville: te ette sitten varmaankaan tee kirjallisena ja virallisina mitään sopimuksia (työsopimus, vuokrasopimus, kauppakirjat..), vaan kaikki menee suullisen sopimisen perusteella.

    • Tirpi

      Ihmettelen mäkin tuon yhden miehen suorastaan hysteeristä avioitumiskammoa. Jos kuitenkin tuntee hyväksi olla sen saman naisen kanssa vaikka loppuikä, niin mitä pahaa on avioitumisessa? Päinvastoin se antaa juridisen turvan esim. kuolemantapauksessa. Leskeneläkkeen saa myös mies ja samoin omaisuuden pysyminen kasassa on huomattava etu, ei tule kummankaan sukulaiset osingoille. Joten siinä mielessä tuo, että ei muka ole hyötyä miehelle, on tuulesta temmattu olettamus.

      Avioeron varalta voi tehdä avioehdon. Siinä menee sitten se pelko, että toinen vie omaisuuden mennessään.

      Eikä muuten se avoliittokaan mikään täysin "suojaava" juttu ole. Sukulaismies ja sen avovaimo erosivat ja mies sai 15 000 euron vaatimuksen avovaimon asianajajalta. Oli kuulemma sijoittanut sen edestä omaa omaisuuttaan yhteiseen talouteen. Oli kaiken maailman tositetta ja kuittia osoitettavana, että oli maksanut sitä ja tätä. mm. uudet keittiön kaapit. No, sehän ei merkinnyt mitään, että niin oli sovittukin aikanaan, että avovaimo kustantaa ne kaapit ja mies maksaa kaiken muun, ruuat ja laskut ja auton menot ja monet ulkomaanmatkat ja lisäksi takasi avovaimon yrityslainan. Niitäpä ei sitten huomioon otettu ja maksettavaksi meni.

      Miehillä on avioliitosta kummallinen käsitys, että siinä sitten sitoutuu johonkin. Ikään kuin olisi pallo jalassa. No eikö se pallo ole jalassa jo silloin, kun yhteen muutetaan ( ja molemmilla), vai onko miehillä sellainen asenne, että avoliitossa ollessaan on jotenkin vapaampi puolisostaan? Millä perusteella?

      Uskottomuus parisuhteessa on uskottomuutta, olet sitten naimisissa tai et. Avoliitolla ei mitään perustella. Jos olet parisuhteessa, niin sitten olet ja samalla tavalla joudut ottamaan toisen huomioon kuin naimisissa olevakin.

      Avioliitosta eroaminen juridisesti on nykyään niin helppoa, että siinä mielessä on ihan sama. Senkun otat ja lähdet, syitä ei tarvitse selvitellä. Jos tulee muita selvitettäviä asioita, niin niitä sitten tulee, olet naimissa tai ei. Ei avoliitostakaan pääse lähtemään ilman omaisuuden jakoja, eikä asunnon hankkiminen ja omilleen muuttaminen ole yhtään sen helpompaa. Samat henkiset ja aineelliset vaikeudet siinä on kuin avioerossakin. Jotkut avoparitkin tekee eroa vuositolkulla, eikä tiedä onko yhdessä vai ei, avioeropaperi taas on selvä kuin pläkki.

      Noin sitoutumiskammoisen miehen kannattaa elellä ihan yksin vaan. Silloin on varmasti turvattu naisten "hirmuvallalta." Naisellekin on parempi olla kaukana tuollaisesta tyypistä. Kun sentään löytyy roppakaupalla niitäkin miehiä, jotka oikeasti haluaa sitoutua toiseen ihmiseen ja näyttää maailmallekin, että me olemme pari. Siinä on jotain tekemistä sellaisellakin termillä kuin rakkaus.

      Avioliitto on vanha instituutio, mutta edelleen käyttökelpoinen ja juridisesti selkeämpi kuin avoliitto. Kannattaisiko palata vanhaan systeemiin, missä säännöllinen sukupuolielämä kytkeytyisi vain avioliittoon? Varma saanti on ollut aikoinaan monelle miehelle hyvä syy mennä naimisiin, kun ei niitä kylähutsujakaan liiemmälti ole ollut ainakaan kaikkien saatavilla.

      • VarmuuttaKaipaava

        Kiva lukea näitäkin tekstejä, joissa puolustetaan avioliittoa :) Kiitos!


      • miehetVAROKAA

        Sinä olet pimeä!
        Avioehto ei suojaa miehen hankkimaa varallisuutta. Nainen hinkuaa naimisiin vain saadakseen itsekkäästi etuja itselleen.


      • laalaalaatiluliluliii
        VarmuuttaKaipaava kirjoitti:

        Kiva lukea näitäkin tekstejä, joissa puolustetaan avioliittoa :) Kiitos!

        Tyypillistä naista, halutaan vain kuulla mitä halutaan. Tosiasioille ja todellisuudelle ei ole niin väliksi. . . .

        Ja sitten ihmetellään että miksi hyvä uskoisia naisia kusetetaan 6-0. Siksi kun se tietynlainen epätoivo paistaa kilometrien päähän. Naimisiin joutuminen =VMP.


      • millimoodi
        miehetVAROKAA kirjoitti:

        Sinä olet pimeä!
        Avioehto ei suojaa miehen hankkimaa varallisuutta. Nainen hinkuaa naimisiin vain saadakseen itsekkäästi etuja itselleen.

        Jaa mitä? Samalla tavallahan se mieskin sitten vaan hinkuaa etuja itselleen, kun ei halua naimisiin. Ei halua naisensa (jota kaiketi väittää rakastavansa???) saavan mitään itseltään.

        Ja miks aina väitetään naisen olevan jotenkin miehen omaisuuden perään? Mieskö se vaan sitä omaisuutta kartuttaa jos kumpikin käy töissä? Raha raha raha. Siitäkö kaikki on kiinni?

        Nykyään naisellakin on omaisuutta, varmaan tuollakin ap:llä joka on jo 37 -vuotias, on jotain hihassakin eikä vaan tyhjät taskut.

        Meillä ainakaan mies ei tuonut yhteiseen talouteen muuta kuin yhden mukin ja pankkitilin nollasaldon, kun kotiini muutti, täysin valmiille. Nyt on omakotitalo, kolme autoa, moottoripyörä ja mönkijät sun muut ja tavaraa yllin kyllin, ehkä jotain pankissakin. Kaikki yhteistä. Pitäisikö minun ruveta laskemaan, että paljonko se auttoi asiaa, että ei tarvinnut ihan tyhjästä aloittaa, ja sitten jaotella joka juttu, kumman on tämä ja kumman tuo? Jos erottaisiin, niin täytyisihän minun sitten saada tästä kaikesta enemmän, kun minullahan se alkupääoma oli, eli oma koti. Vai? Miksi se vaan tuntuu niin kovin turhauttavalta edes ajatella?

        Jos mies on sitä mieltä, että hänen avioliiton aikana hankkimansa varallisuus on vain hänen, niin tuollaisen miehen pitää sitten myös laskea tarkkaan kaikki se, mitä hän on siinä avioliiton aikana myös kuluttanut ja millä tavoin mahdollisesti hänellä on ollut helpompaa hankkia sitä varallisuutta koska hänellä on ollut vaimo, joka on turvannut omalta osaltaan yhteistä toimeentuloa. Miten minusta vain näyttäisi siltä, että en tunne enkä tiedä yhtään hyvätuloista miestä, joka vain elättäisi kotona lojuvaa mitään tekemätöntä vaimoa. Luuserit on asia erikseen, niissä tapauksissa yleensä molemmat on luusereita. Eipä tarvi jakaa omaisuutta kun ei sitä ole.

        Ei nämä ole niin yksinkertaisia asioita, kun mukana on myös myös tunteet ja kenties niitä lapsiakin. Silloin asiat monimutkaistuvat. Mutta parempi on tosiaan sellaisen ihmisen, jolla on näin tarkka tarve hyödyttää tuloillaan vain itseään, olla yksin. Silloin hän myös sairastaa yksin ja vanhenee yksin. Ja maksaa kaiken yksin, kukaan ei tue missään vaiheessa. Jos perhe-elämälle ja avioliitolle ei anna merkitystä, ei sitä myöskään ole.

        Epätoivoinen naimisiinmenointo on ehkä hieman eri asia. Mutta en usko siinäkään olevan pääosassa toisen puoliskon varallisuus. Paitsi tietysti niin päin, kun auervaara iskee, mutta yleensä silloinkaan tämä huijari ei tahdo mennä naimisiin vaan kusettaa ne rahat muulla tavoin. Pitää kuitenkin muistaa, että uhrit ovat yhtä hyvin miehiä kuin naisiakin.


    • älkää_valittako

      Tässä yksi sellainen salakavalien kärmeksien juoni ja motiivi siihen jankuttamiseen siitä naimisiin menosta :

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016042321457140_uu.shtml

      Joo, ei ole mitään motiivia eikä taka-ajatusta . . . . .
      Tekisitte tekin oikeita töitä ja tarpeeksi elämässänne eikä niitä kakaroita, niin ei tarvisi juonia kaikenlaista. Niitä räkätappeja EI ole jokaisen pakko hankkia, se ei ole velvollisuus eikä oikeus.

      • Voisihelpottaa

        Voisitko käydä hoitamassa oman ongelmasi, "räkätappi", selvittämässä sen nimen.


    • ihmeittenaika

      Meneekö ihmiset sen takia naimisiin just ennen 50 v. päiviään, että saa mahdollisesti puolison kuoltua tästä leskeneläkkeen? Onko laki siis niin, että jos menee naimisiin yli 50 vuotiaana, leskeneläkeoikeutta ei synny?

      Ite jäin aika nuorena leskeksi ja eläke sen verran hyvä, että ei tullut mieleenkään mennä naimisiin ja menettää hyvää eläkettä. Mutta lain mukaan oli mahdollisuus säilyttää eläke jos menee avioon sen jälkeen kun on täyttänyt 50 v. Ja niin me sitten tehtiin.

      Aika outoa, jos ihmiset, siis lesket, tahallaan menee naimisiin ennen tuota 50 v. ikää ja sillä kurin saa sitten sen kertasumman, oliko se nyt kolmen vuoden eläkkeet kerralla. Moniko on laskenut, paljonko summasta menee veroa? Kannattaako? Siihen sitten loppuu eläkkeen saaminen. No, monet ihmiset on nykyään aika lyhytnäkösiä.

      Itse jopa laskin ja totesin, että ei kannata. Nyt mulla säilyy leskeneläke loppuiän. Koska mun eläke on työeläke, ei Kelan. Siksi se ei lopu missään vaiheessa. On se ollut hyvä lisä koko ajan mun palkkani päälle ja myöhemmin oman eläkkeen lisäksi.

      • oiaikojaoitapoja

        Minusta tuollainen on sairasta. Hypätään vihille ja ei muuta kuin sen jälkeen päässä soi päivittäin ajatus, että perkele, kuolisipa tuo tuosta nyt äkkiä, niin saan valtiolta ilmaista fyrkkaa!!


    • ootkopöhölö

      Mistä sä tuon tempaisit? Ei täällä yksikään ole ilmoittanut toivovansa puolisonsa kuolemaa.

      Kylmä totuus vain kun on se, että joka ikinen meistä tulee kuolemaan. Kuolemaa ei vältä sillä, että sitä ei ota koskaan huomioon. Ja aina sillä on seurauksensa.

    • mammamia2016

      Suomessa kun kaikki yhteiskunnalliset perhelait on tehty oletuksella että ollaan naimisissa jää avoliitossa oleva leski ja lapset tyhjän päälle. jos nyt sen verran edes rakaistaisitte sitä vitunkantotelinettä niin kuin eräs mies täällä ilmaisi niin varmistakaa ainakin samat juridiset oikeudet lakimiehellä jos sinne maistraattiin on niin pirun pitkä matka.

      On tarinoita että lähes hautajaisten jälkeen on avovaimo saanut lähtö käskyn 25v jälkeenkin yheisestä asunnosta ja luovuttaa autot sun muut ehkä yhdessäkin maksetut sukulaisille joita ei silloin miehen eläessä pahemmin näkynyt.
      Käsittäkää nyt raivoavat mies hlöt sellainen asia että ottakaa selvää perhelaista.
      Jos rakastaa toista siihen sitoutuu. Jos se on vain vitunkannon teline kehottaisin sitä vitunkannon telinettä hankkiutumaan uudelle
      radalle. Parisuhteeseen aikuisten kuuluu huolehtia sekä itsestä että toisesta ei lusmuilla toisen varassa .
      Meillä vahvistettiin avioliitto kun mies meni möhlimään kauppakirjaan asioita. Riitti että tiedustelin, valitseeko minut maksajaksi vai lahjottaako verottajalle koko parisuhteen.
      Rahallisilla menetyksillä on merkitystä. Siinä voi käydä niin kuin on luettu että puolisonkin tililtä lähtee rahat.

    • V.M.P_

      Suomessa ei miehen kannata yksinkertaisesti hankkiutua eli JOUTUA naimisiin, koska koko yhteiskunta on mies vihamielinen ja miestä vastaan ja se kaikki viimmeistään realisoituu avioeron yhteydessä.

      Sitten kun suomessa muutetaan lakia (eli ei koskaan kuin myöskään verot ei koskaan laske) että avioliitossa syntyneet lapset eivät nauti (tai oikeammin se NAINEN ei nauti) elatusmaksuista jos nainen on avioeroa hakeva osapuoli. Vaan siirryttään siihen mistä näinä päivinä paljon kouhkataan, että pidetään kiinni siitä mistä on sovittu eli eikö se naimisiin mennessä sanota että " niin myötä- kuin vastamäessä......ja siihen asti kunnes kuolema erottaa.......", loppuisi se "erilleen kasvaminen" kun olisi tiedossa että jos lähtee nykimään niin tekee kyllä sen omasta pussistaan, johon ei kovinkaan monen naisen rahkeet eikä pokka enään riitäkkään. Joten ne tekosyyt siihen avioeroon ei enään olekkaan niin kovin tärkeitä, ei ainakaan niin tärkeitä että avioeroa tarvisi alkaa hakemaan.

      Nykyäänhän tuo ei ole kuin paskapuhetta jonka naiset varsinkin tietävät ja ennenkaikkea siitä paskapuheesta kiinni pitävät enimmäkseen avioeroja hakevina.
      Ämmillehän riittää avioeron syyksi että sontapaperi rulla on väärän värinen tai väärinpäin telineessä, pöntön rengas jää ylös tai muuta yhtä turhaa. Suomalaiselle "naiselle" = hyväksikäyttäjälle a.k.a onnenonkijalle riittää että on saanut miehen panemaan itsensä paksuksi ja huijattua naimisiin jolloin elämän suunnitelma etenee kuin juna, kun on kakara saatu ja ukolta VÄHINTÄÄN 50% omaisuudesta vähän pilluaan vilauttamalla. Joten voikin sitten alkaa kaikessa rauhassa "kasvamaan erillen" ja katseleen sen uuden mulkunheiluttajan kun on talous turvattu koijaamalla ja kersa hankittu ja sille maksajakin saatu. Voi alkaa "toteuttamaan itseään" ja muuta paskaa.

      Suomalainen nainen pääpiirteittään on niin vastenmielinen ja häikäilemätön opportunisti sekä miesten hyväksikäyttäjä sen mahdollistavan järjestelmän avulla ja suojeluksessa että ei mitään rajaa !
      Ei tietenkään kategorisesti koske kaikkia naisia, mutta ne harvat joita se ei koske, kiittäkää teidänkin maineenne pilannutta enemmistöä. Suomalainen nainen on kyllä yhtä niljakas käärme, kuin se kärmes joka syötätti sen omenan siitä puusta josta jesse sitä naista nimenomaan varoitti :

      "saatanan akka ! tuohon puuhun et koske, etkä mene perkele syömään siitä yhtään mitään !, onko selvä !"

      Niin eiköhän perkele mennyt heti härkkimään kuin pikku kakara jota on just kielletty jotain tekemästä. Niin, että kiitti ny vaan vitusti sitten siitäkin........

      Laitetaan nyt tuokin sitten :D, niin ei joku nuttura kireällä oleva riivinrauta pääse pahoittaan mieltään. Siitä syntyvää kitinäähän taas ei jaksa kukaan kuunnella...

      • Karmiini

        Jestas sentään! Olen pahoillani, kun ajattelen millainen äiti sinulla on elämässäsi esimerkkinä ollut :( Toivottavasti löydät vielä Afroditesi, mutta etsi toki lähikuppilasi ulkopuolelta. Kaikkea hyvää sinulle.


      • jhgjg

        Jessus, koska olet viimeksi käynyt psykiatrisi vastaanotolla?


      • ahistututtaa
        jhgjg kirjoitti:

        Jessus, koska olet viimeksi käynyt psykiatrisi vastaanotolla?

        Juu ei, hesus EI ole minun psykopaattini.

        Ja vaikka sellaisen tykönä kävisinkin, niin en kait minä sitä teille kertoisi.....

        Pitihän se arvata että täällä on jo kerenneet kiukuttelijat pitämään kokoontumisajonsa, lauma vanhoja kiukkuisia harppuja joilla nuttura on niin tiukalla että näyttävätkin ihan joltain kirgiiseiltä. Eikö olekkin vittumaista kuinka se totuus pyrkiikin sattumaan. Ainakin siitä koirien älinästä päätellen mikä täällä on syntynyt kun hieman kalikkaa viskoo. Eikö olekkin paljon mukavampaa kiistää totuus laittamalla sormet korviin ja lällättemällä ettei kuule, sillähän sen todellisuuden voi silleen kivasti välttää.

        Kirjoittaja "rakkauttaonmaailmassa" on kyllä siinä oikeassa että lapsuus oli vaikea, asuttiin maalla ja kaikki ikkunatkin oli metsään päin. Leluina oli ainoastaan käpylehmiä eikä niitäkään ihan joka päivälle riittänyt. Siitä vittumaisuus. Ahdistaa vieläkin niin helvetisti.


    • eikiitoseikiitos

      Ompas pikku nakki edellinen nyt pahalla päällä. Tosiaan meistä voi kuka tahansa päätyä yhtäkkiseen kuolemaan tuolla tiellä, hukkua tai muutenkin. Miksi ei aikuinen ihminen voi ymmärtää tätä tosiaasiaa.

      edellä kirjoitti joku m.b.d. tai jotain. Tekstin sävystä ilmeni ainakin minulle että tuskin tulee koskaan saamaan hellää hoivaa tuolla asenteella.

    • rakkauttaonmaailmassa

      Ei sinussa aloittaja ole mitään vikaa. On ihan oikein haluta sitoutua avioliittoon loppuelämäkseen, kun löytää sen todellisen rakkauden. Näin ajattelevat myös monet miehet. Ja oikeasti naistaan rakastava mies kyllä suostuu naimisiin menoon, vaikka se ei hänelle niin tärkeää olisikaan.

      Tuo yksi kyyninen vihaa naisia kohtaan pursuava mies, joka täällä ketjussa kirjoittelee kyynisesti avioliiton vastaisesti, on selvästi joku rakkautta vaille jäänyt tai kovasti pettymään joutunut, koska hän on niin epäuskoinen ja vihamielinen naisia ja ylipäätään sitoutuvaa rakkautta kohtaan. Hän kiteyttääkin sitoutumiskammonsa yhdessä kommentissaan niin, että hän haluaa olla vapaa lähtemään millä hetkellä hyvänsä ja ettei hänen tarvitse luvata sitoutumista, koska hän ei siihen pysty kuin esim. yhden päivän kerrallaan mutta seuraavana päivänä voikin olla jo eri mieltä. Hän ei usko, että nainen haluaa sitoutua rakkaudesta, koska hän ei ole saanut kokea aitoa rakkautta naiselta, näin voisi päätellä hänen kyynisyydestään. Ja naurettavia ovat nuo hänen väitteensä, että nykyajan työssäkäyvät itsenäiset naiset olisivat vain miehen rahojen perässä avoitumassa.

      Kyllä tästä maailmasta löytyy lukuisia rakkauteen ja naisiin uskovia miehiä, jotka ovat valmiita ja kykeneviä sitoutumaan loppuelämäkseen avioliittoon, kun tosi rakkaus on kyseessä. Yhdeksi päiväksi tai hetkeksi kerrallaan sitoutujat pysyköön sinkkuna tai avoimessa vapaassa suhteessa, jossa ei tarvitse edes käyttäytyä sitoutuneen tavoin.

    • vihillevihille

      Varmuuttakaipaava ei todellisuudessa koskaan halunnutkaan avioon
      tai
      hän jo on naimisissa oleva 5 lapsen vanhempi
      tai
      hän on vain joku meistä joka on hyvin yksinäinen ja haluaa vain keskusteluseuraa hinnalla millä hyväänsä.

    • ökölkw

      Minun mieheni on 43v, minä 38v. Mies sanoo että naimisiin meno on "nuorten ihmisten perheen perustamisen juttu". Eli ei siksi meitä varten. Meillä on jo kaikki hyvin, meillä on jo lapsia, meillä on jo ok-talo... Miehen mielestä tuntuisi höntiltä mennä nyt sitten naimisiin, vanhana. Huoh... Itse kyllä koen, että ollaan vielä hyvinkin nuorekkaita, ja naimisiin meno merkitsee minulle jotain ihan muuta. Mutta katsellaan, mennäänkö joskus vai ei. Painostaa en halua, koska miehenkin pitäisi itse asiaa haluta.

      • mekkk

        Näytäppä miehellesi avioliittolaki ja se kohta jos teistä jompi kumpi vaikka kuolee niin mitä tapajhtuu kun ette ole naimisissa niin avolesken elämä on aika hankalaa kun vaikka talosta puolet omistaakin lapset ja toisen puolen avoleski ja hänellähän ei ole asumisoikeutta jos lapset jossain vaiheessa haluavat perintöosuutensa talosta ja muutekin avioliitossa asiat paremmin ja kerroppa miehelles iettä leski saa lesken eläkkeen mutta avoleski ei saa mitään.


      • ishsc

        Tässä taas se nähdään, tosiasia joka ei pala tulessakaan. Naisille AINOA syy miksi haluavat naimisiin on ed. mainitut leskien eläkkeet ja asumisoikeudet. Helvetin rahan ahneet haaskat !

        Aina kun se itselle sopii niin vaaditaan sitä tasa-arvoa ja sitten kun se ei pelaa omaan pussiin niin sitten se tasa-arvo ei enään olekkaan niin tärkeää. Menkää ämmät töihin, tehkää yhtä paljon töitä kuin miehet ja tienatkaa yhtä paljon että on sitten tasan samaverran niitä nallekarkkeja kun ollaan naimisiin menossa. Sellaisen naimisiin menon minäkin ymmärrän kun kummallakin on saman verran, joten ei ole sitä ilmiselvää motiivia sen "mennään naimisiin, MÄ HALUUUUUU-UNN !!!!"-kitinän takana.


      • Yöäääk

        Miten joku nykyaikana elävä voi kuulostaa kuin suoraan pimeältä keskiajalta ajatuksensa ammentava aatami? Oletan että "ämmät" tekevät töitä rutkasti enemmän kuin sinä ja silti, vaikka sinunlaisesi eivät siitä paljonkaan suostu maksamaan.


      • terv.keskiajalta
        Yöäääk kirjoitti:

        Miten joku nykyaikana elävä voi kuulostaa kuin suoraan pimeältä keskiajalta ajatuksensa ammentava aatami? Oletan että "ämmät" tekevät töitä rutkasti enemmän kuin sinä ja silti, vaikka sinunlaisesi eivät siitä paljonkaan suostu maksamaan.

        Yöki mitä yökit, mutta se tosiasia ei siitä muutu miksikään.

        Ja mitä tulee tuohon työntekoon, voin sanoa että johan unen näit !. Niissä töissä millä minä olen elättänyt itseni jo "hyvän aikaa" ja tulen tekemään niin tästä edespäinkin ei yksikään akka jaksa tai edes pysty olla edes ensimmäiselle kahvitauolle. Kuolo korjaa kun ei pysty eikä kykene, jonka tähden teitä vitunkantotelineitä ei ole niissä hommissa näkynyt eikä näy. Teillä ei siihen piisaa fysiikka eikä äly.


    • Naimisiinpääsee
    • M1nävaan

      Kun mies on avoliitossa hän luulee että on jo saavuttanut sinut ja ei halua naimisiin. Miksi muutit yhteen ennen kihloja?

    • avoliitossaloppuunasti

      Mieheni ei halua naimisiin, koska ei voi sanoa valassa rakastavansa minua. Rakastaa kyllä exää, mutta mina olen luotettavampaa laatua, mutta sehän ei rakkautta tee. Mieti tätä mahdollisuutta.

    • pop98

      "Miksi mies ei halua naimisiin?"

      -Olen mies, naimisissa.

      -Luin vastikään tutkimuksen jossa haastateltiin naimisissa olevia naisia ja kysyttiin että jos suhde huononee niin eroatko. 90% vastasi että "Kyllä".
      Eli eivät halunneet parantaa suhdetta, vaan erota heti.
      -Ja kun jokaisessa pitkässä parisuhteessa tulee väistämättä välillä huonoja aikoja, niin nainen hakee silloin eron, niin miksi mennä naimisiin ollenkaan kun ero seuraa automaattisesti?
      Ja nimenomaan niin että nainen eroaa, avioerohakemuksista on neljä viidestä on naisten hakemuksia.

      Puolison kanssa keskustelin aiheesta ja sain saman vastauksen.

      Tämä on mielestäni tyrmistyttävää, nainen lupaa avioliittoon mennessään "rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä", mutta oikeasti ei aiokaan rakastaa vastoinkäymisten tullessa. Eli valehtelee alttarilla!!
      En menisi enää naimisiin jos olisi tiennyt tuon valehtelun, ehkäpä sinun miehesi ei halua mennä tuohon naisten valheeseen mukaan.

      • yksinonnellisempi

        Itsellä on täysin päinvastainen kokemus. Minä halusin lähes kymmenen vuotta saada miehen lähtemään parisuhdeterapiaan, mutta hän ei halunnut. Ja olin lopulta niin huonossa kunnossa, että oli pakko erota oman terveyden ja jaksamisen vuoksi.


      • suhteenpuolesta

        Tätä asiaa voi katsoa laajemmastakin näkökulmasta. Ehkä mieskin on luvannut yrittää rakastaa myötä ja vastoinkäymisissä? Mies on vain kuitenkin päätynyt huutamaan, syyttelemään ja uhkailemaan koko avioliiton ajan. Ihan vain inhimillisessä heikkoudessaan, kun ei ole muutoin osannut pahaa oloaan tuoda esiin, hoitaa itseään tai ei ole osannut myöskään rakkautta ja välittämistä tuoda esiin mitenkään rakentavasti. Voin kertoa, että kyllä se tekee elämän raskaaksi ja tappaa rakkauden. Kenen sitten pitäisi yrittää olla vastoinkäymisissä se joka tukee ja on läsnä? Kääntääkö toinenkin poski? Kuka tekee mitäkin väärin?


    • pikkuiseniloa

      Olen ollut pitkässä avioliitossa. Erosimme. Meilläkään mies ei halunnut hakea tilanteeseen ulkopuolista apua, vaikka myönsikin, ettei ollut hyvä olla. Olisin halunnut säilyttää ydinperheen, eikä ero tarkoittanut sitä, että emme arvostaneet avioliittoa. Tilanne nyt oli mikä oli. Meillä ei ollut omaisuuksia, siis mitään isoa. Ei siis tarvinnut jakaa, kuin huonekalut. Ei siis rahakiistojakaan.

      Nyt olen uudessa suhteessa ja mietimme yhteen muuttamista. Olemme puhuneet jo paljon taloudellisista asioista. Haluamme, että ne ovat vesiselvät, jos muutamme yhteen. Tässä tapauksessa minä muuttaisin miehen omistamaan taloon vuokralle. Olemme myös puhuneet naimisiin menosta hypoteettisella tasolla. En ole menossa nyt naimisiin, enkä koskaan jankuttaisi naimisiin menosta. Olen sanonut miesystävälle, etten missään tapauksessa haluaisi osaa hänen omaisuudestaan, koska se nyt on hänen ja perintö kuuluu hänen lapsilleen. En suostuisi menemään naimisiin ilman avioehtoa. Enkä koskaan voisi kuvitella vaativani toista naimisiin. Olisi hirveää olla naimisissa, jos toinen olisi tullut avioon kanssani vaatimuksestani. Silloin nyt en ainakaan voisi tietää tekikö hän teon rakkaudesta. Ilmiselvästi voisin olla varma vain siitä, että hän teki sen vaatimuksesta. En ymmärrä ajatusta, että vasta naimisiin meno todistaisi rakkauden. Kyllä minulle ne teot arjessa todistavat toisen rakkauden. Ja kuinka voisi mennä naimisiin henkilön kanssa, jonka ei tiedä rakastavan jo, jonka ei koe rakastavan?

      Olen ollut joskus ehdottomampi ajatuksissani, mutta nykyään voin hyvin kuvitella asuvani avoliitossa. Minulle myös avioliitto on tärkeä ja merkitsee todellista sitoutumista, jotakin, jonka täytyy tapahtua ainoastaan molempien halusta. Tilanteen täytyy olla hyvin erityinen, jos menen naimisiin. Ja varsinkin siksi, koska olen ollut naimisissa jo kerran ja jos tekisin sen uudestaan, en tekisi sitä, ihan samoin perustein, kuin ensimmäisella kerralla, vaikka se silloinkin merkitsi paljon.En varmaankaan voisi mennä naimisiin myöskään niin, että toinen käsittää avioliiton eri tavalla, kuin itse käsitän. Mieluummin sitten luultavasti olisin avoliitossa, jos tässä on eroja.

      Minulle avioliitto merkitsee sitoutumista yhteiseen hyvään ja yrittämiseen, rakkauden kuuluttamista maailmalle. Todellista vapautta elää yhdessä tietynlaisten hyvien raamien sisällä. Arvostan. Siinä on jotakin totuudellista, toivoa ja halua hyvään, pelottomuutta. Hääjuhla taas itsessään merkitsee ihanaa seremoniaa ja rakkautemme juhlimista sukulaisten ja ystävien kesken. Luulen, että ihminen kaipaa elämässään myös seremonioita, sisäsyntyisesti.

      Minusta se hyvin negatiivinen kuva avioliitosta, johon kuuluu luonnehdinnat "pallo jalassa", "vankila", "loputon suo", "päättymätön kurjuus", "..että voi olla välittämättä itsestään.." jne. on hyvin vääristynyt ajatus jostakin oudosta vastuuttomasta olotilasta. Jokin outo vastuuton olotila ei ole sama kuin avioliitto. Olen harmissani siitä, että tuo outo vastuuton olotila aika yleisestikin käsitetään synonyymiksi avioliitolle. Ajattelevatko ihmiset, tai monikin oikeasti niin, että no jos naimisiin menee, niin sitten voi lössähtää ja antaa kaiken olla ja tehdä toisen elämästä kauhutarinan? Että sitten voi elää kuin pellossa ja olla mahdollisimman inhottava toiselle, eikä joudu edes vastuuseen, että sitten voi olla tukematta toista, antamatta omaa panostaan suhteen hyväksi?

      Yhtälailla avoliitto tai avioliitto on ihmissuhde, jossa molempien on oman etunsa vuoksi hyvä tehdä töitä suhteen hyväksi. Ensimmäinen asia, joka tuon työn tekemisen kattaa, on omasta itsestään huolehtiminen. Sehän on suoraan huolehtimista toisen hyvinvoinnista ja suhteen hyvinvoinnista. Ja jos toinen ei oikein jaksa sitä tehdä, on toisen tuettava toista siihen. Samaan tyyliin menee kaikki muukin.

    • Sainmitähalusin

      Minäkin hinkusin naimisiin vuosikausia. Ja lopulta pääsinkin. Eikä hyvin mene. Toinen muuttui. Tai ehkä se ei ollut naimisiin meno, joka muutti toista vaan lapsen saanti. Tai ehkä molemmat muutuimme. Toista kertaa en naimisiin mene.

      • Eivalmiusastetta

        Elämä ja maailma todellakin muuttuvat aivan toiseksi kun perheeseen tulee uusi jäsen. On olemassa ihmisiä, jotka eivät halua lisääntyä juuri em. syystä. Ehkä he haluavat pitää oman erityisasemansa eivätkä tahdo kaatua vaatimusten ja velvollisuuksien alle joita uusi tulokas väistämättä tuo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      325
      3203
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      223
      1994
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1427
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe