Karjalaisen mukaan virkamiehet käyttäytyvät jopa ivallisesti aloitteiden tekijöitä kohtaan. Esimerkkinä on ilmeisesti kantatieltä Pieliselle näkymän avaaminen, jota virkakunta Kyllönen ja Puumalainen vastustivat varsin kärjekkäästi. Virkakunta ei taida muistaa olevansa rengin roolissa. Pitää tehdä kuten valtuutetut päättävät ja pulinat pois. Ihmettelen, ettei kaupungin johtaja saa valtuutettuja kuriin. Kaupungin maine eli se kuuluisa imago, jota hallinto perää on kärsimässä kolhuja.
Virkamiehet ynseitä valtuutettujen aloitteille
17
234
Vastaukset
- yhdenvertaisiako
Toivottavasti avoimuuden ja tasavertaisuuden vuoksi valtuuston istunnot videoidaan. Kaikki halukkaat eivät pääse paikalle seuraamaan päätöksentekoa.
- eihän.toki
Ei videoida, kun ilmankin pärjää. Sen harvemmat pääsevät näkemään ja kuulemaan. Jo olisi videointi pitänyt aloittaa aikapäiviä sitten. Parempi vain sanoa, että tulkaa paikan päälle, jos kiinnostaa.
- ttwwyuiopå
Missä kohtaa on tarkoitus kaataa puut ja avata kantatieltä "näkyvyys" Pieliselle? Onko mitään järkeä koko ideassa?
- tsempalida
Kyllösen ja Puumalaisen käytös ei ole eduksi Lieksan maineelle. Myös naapurikaupungissa Saatsi taisi puuttua Puumalaisen tekemisiin. Virkamiesten tulee vastata aloitteisiin asiallisesti vaikka ne olisivat kuinka hulluja. Maisemoinnin osalta hommat olisi voitu hoitaa jo Tirkkosen kaudella. Hän esitteli usein näkymän avaamista Pieliselle, mutta eipäs asiat edenneet.
- valtuutetut_vaihtoon
Onko jotkut valtuutetut käyttäytyneet epäasiallisesti yksittäistä työntekijää kohtaan? Työntekijät tekevät saamiensa käskyjen mukaan.
- Ruottala
Mestarilla on tainnu hölskyvä kihahtaa nuppiin..........kulukee niin kuin emmauksentiellä.Hyvä kun joku tipauttaa kuvitellulta jalustalta,hetkiseksi aikaa.
- Maallikot_hiljaa
Joko sitä heti ollaan pillittämässä jos ei kaikki ole heti vetämässä kättä lippaan? Ja kuka ja missä on ollut huonoa kielenkäyttöä? Onkohan joku juttu mennyt ohi vai mistä on kysymys?
Jo ennen valtuuston kokousta kirjoitin aiheesta tuosta valtakunnalliseen rekisteriin merkitystä esteettömyyskohteesta ja lähetin myöskin sähköpostia palautteena ja sain myöskin Taposen vastauksen että Ilkka on luvannut hoitaa asian joten se vastaus oli hyvä.
Olin itse kyllä ilkeä kirjoituksessani täällä koska jotenkin todella ajattelin antaa takaisin johon nyt oli valtuutetut puuttuneet.Eli taisin todeta,että kivituhkaa tuli sen verran tuon pappilalanluhdan esteettömyyteen kuin "tuhkamunasta" no se oli minun harkitsematon lausunto tuntien ihmiset MK
- entinentyökyri
Onko kaupugin kaupunginvaltuutetuilla P. Lehtinen, Seppo T. Kiiskinen, Reijo Kortelainen käsitystä mitä tuon alueen maisemointi ja puistoksi rakentaminen maksaisi.? Ettekö myös muka muista, kuinka olette leikanneet puisto-osaston määrärahoja rankalla kädellä, niin että työntekijöitä on nykyisellään vain murto-osa siitä ajasta kun esim. Kaarisillan luona olevat puistot on rakennettu. Samoin työsuhteet ovat nykyisin vain 3-4 kuukautta.
- EXvaltuutettu
Hyvä kysymys tuokin mutta kuitenkin pitää muistaa myöskin aina työntekijöiden että virkamiesten se, että vastaus on asiallinen siitä nyt on jo huomautus annettu muiltakin henkilöiltä kuin minulta .joka en ole valtuutetttu
Jos Teillä puisto osaton ihmisillä on asiassa sanottavaa tehkää se perusteellisesti ja perustuen miksi ette voi suorittaa tehtävää mutta nyt kommentit oli todella ylimieliset ja sen nyt olemme nähneet toski siihen on perusteet mutta eivät kovin hyvät joten saitte nokillenne todella valtuutetuilta, joten muistakaa ,että mikä on sittten toinen vaihtoehto nyt oli asia tuotu vaan puheissa esiin mutta aika nolosti jopa valtuustossa saakka
- Koli347
Ei riitä, että maisemaa aukaistaan, vaan on mietittävä miten aluetta tulevaisuudessa hoidetaan. Kiiskisellä moto taitaa olla ainut ratkaisu jolla maisemaa hoidetaan.
- exvaltuutettu
Olen tuossa asiassa maiseman osalta samaa mieltä ja varsinkin siinä asiassa että nyt todella valtuutetujen ja kuntalaisten aloitteisiin vastausa oli todella ylimielinen viranhaltijoilta eli todella perusteeton .
Sinämsä en ole todella samaa mieltä kaikkiin ehdotettuihin asioihin mitä ehdotaan kuntalaisten tai yleensä aloitteissa mutta , jos aina tyrmätään niin kuka rojhkeaa mittään alusua kaupungin strategiaan mitään tai yleensä tehdä aloitteita.
Eli kauniita sanoja sanoo kaupunginjohtaja todella hienoa mutta miten asioiden oikea laita on?
- peiliinkatsomaan
Nuohan kadunrakennukset Lieksalais valvonnassa just nappiin menneet:kaatran kohdalla tie tehtiin liian kapeaksi(toinen kaista kapenee Kuhmonkadun risteyksen jälkeen),Koulukadulla valotolppa asennettu suojatien kohdalle keskelle pyörätietä,pysäköintitaskut liian lähellä suojatietä Pielisentiellä ja hidastetöyssyt Rantalassa/Surpeenvaaralla väärän kokoiset.Luulisi tämmöiset perus asiat onnistuvan kun nämä omana työnä tehdyt katuremontit kestävät puolet kauemmin kuin muualla.
- Notrew
Kyllä Jarkko on vain miellyttävä näiden muiden reuhakkeiden seassa. Koulutus näkyy.
- vanhahiihtäjä
Arvaan että ne on vastaavasti Puumalainen ja Kyllönen saaneet ite osakseen vuosien aikana, aikojen saatossa monta ynseätä ja ylimielistä vastausta valtuutetuilta.
Minäkin olen saanut vähättelevän kommentin , kun olen pari kertaa, mielestäni asiallisesti kysynyt kaupungin hankkeista kun olen päättäjien eli valtuustonjäsenen kanssa juttusilla ollut. - suosiellävetelä
Oliko valtuutettu itse asiallinen tölväistessään metsuria? Voisi miettiä sanojaan kuten toimittajakin joka typerän kommentin julkaisi, mutta työmiesten viaksihan sitä yritetään aina kaikki laittaa.
Kunpa lieksalaiset tajuaisivat äänestää asiallisia ihmisiä seuraavissa vaaleissa.Kiitoksen paikka on nyt asia nyt hoidettiin tein kuntalaisena aloitteen koska edustan vammaisia ja kohde on merkitty valtakunnalliseen rekisteriin esteettömänä ja tänään lehtitiedossa oli kuvan kera juttu.Vuosi sitten oli lehdessä juttu miten pyörätuoli upposi tuonne murskeen joukooon ja matka tyssäsi ja hain sitten nopeasti kotoa apua vanerilevyn ja siten asia silloin tuli hoidetuksi.
Mutta mitä tänään sitten lehdessä oli Teklan edustajan lausunto se hieman kummastuttaa, ettei asiaa ole vuoteen selvitetty virastossa ja miten jatkossa asia tulee hoitaa ,joten palataan asiaan uuden aloitteen muodossa jos asia ei hoitaannu ja vastuuhenkilöä löydy tai vastuutahoa jatkotoimenpiteistä.
Mielestäni kuntalaisena olen toiminut tässä asiassa asiallisesti kuten muissakin aloitteissa perustellusti tukeutuen ihmisten tasapuoliseen kohteluun mitä lainsäädäntömme edellyttää ja viime aikoina on nyt ollut nähtävissä myöskin ymmärtämistä ja tuloksia eli esim esteettömyyskysymyksissä.Strategia tilaisuuden paikka huomioiden ja myöskin valtuuston kokoukseen on syksyllä mahdollisuus tulla vammaisneuvoston puhumaan asiaa ja piakkoin myöskin vanhusneuvoston jossa olen molemmisssa mukana jäsenenä
Meillä on nyt tulossa HELPPO LIIKKUA KAMPPANJA joka tarkoittaa sitä,että näistä asioista tullaan puhumaan valtakunnallisesti ja olemme Lieksan seudun invalidit siinä mukana. MK
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site425831Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers714565Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto464332SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun564121SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt873710Tytti Tuppurainen ollut aivan sekaisin viime päivinä
Pitäis varmaan tehdä huumetesti sille. "– SDP:n Tytti Tuppurainen väittää kirkkain silmin ja Antti Lindtman vierellään613245SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het502423Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352329Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat422069En uskalla ees ajatella muru
Miten mulle ois käynyt näiden raskaiden vuosien aikana jos sua ei ois ollut 🥺😧❤️ Sä oot ollut mun henkisenä tukena iha131179