Separatisti, jäi vastaamatta

Aika_ahdas

Nimimerkki Separatisti, jätit vastaamatta tähän kysymykseen:

"Entä kuninkaallinen pappeus? Eikö jokainen kristitty ole oikeutettu julistamaan syntienanteeksisaamisen sanomaa? Voiko sinun vaimosi todistaa sinulle synnit anteeksi?"

Voitko vastata?

54

1053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Separatisti

      Kyllä yleinen pappeus oikeuttaa jokaisen "elävän" Kristityn saarnaamaan syntiä anteeksi!
      Kuitenkaan ihminen ei voi johdattaa toista sen pidemmälle, kuin hän itse on.
      Eli sanoisin, että kuitenkin vain uudestisyntynyt kristitty on mahdollinen hoitamaan, tuota raamatun tarkoittamaa, yleistä pappeutta.

      Pelkkä suun tunnustus kristityksi, ei siis riitä.

      Kuitenkaan uudestisyntyneen kristityn ihmisen usko ei enään riipu siitä, saarnataanko hänelle synnit anteeksi. Vaan on aina opetettu, että tulee uskoa itsensä armosta autuaaksi, niin huonona kuin on.
      Jos pelastus olisi syntejen anteeksi saarnaamisessa tai sen kuulemisessa, niin silloinhan se olisi ihmis teoissa ja niin me emme usko, emmekä opeta!

      • Aika_ahdas

        "Jos pelastus olisi syntejen anteeksi saarnaamisessa tai sen kuulemisessa, niin silloinhan se olisi ihmis teoissa ja niin me emme usko, emmekä opeta!"

        Väite johtaa sinut umpikujaan, sillä tarvitset uskosi ja pelastuksesi perustaksi "elävän kristityn" saarnaamaan sinulle "ihmisteon.", jota et itse usko, etkä opeta.

        Miten selität ristiriidan?


      • joshua22

        Saattaa kuitenkin olla, että muutamia on johdatettu armon valtakuntaan heränneitten ihmisten toimesta. Sillä koskaan kukaan ei voi tietää julistajan sieluntilaa. Mutta, joka uskossa vastaanottaa armon Jumalalta Jeesuksen kautta, on hän pelastettu.


      • Separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        "Jos pelastus olisi syntejen anteeksi saarnaamisessa tai sen kuulemisessa, niin silloinhan se olisi ihmis teoissa ja niin me emme usko, emmekä opeta!"

        Väite johtaa sinut umpikujaan, sillä tarvitset uskosi ja pelastuksesi perustaksi "elävän kristityn" saarnaamaan sinulle "ihmisteon.", jota et itse usko, etkä opeta.

        Miten selität ristiriidan?

        Lue alempaa Lutherin selitys tästä asiasta!
        Voima on siinä sanassa ja sana on annettu Jumalan lapsille!


      • Separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        "Jos pelastus olisi syntejen anteeksi saarnaamisessa tai sen kuulemisessa, niin silloinhan se olisi ihmis teoissa ja niin me emme usko, emmekä opeta!"

        Väite johtaa sinut umpikujaan, sillä tarvitset uskosi ja pelastuksesi perustaksi "elävän kristityn" saarnaamaan sinulle "ihmisteon.", jota et itse usko, etkä opeta.

        Miten selität ristiriidan?

        Kyllähän ehtoollisenki joutuu syömään ihan konkreettisesti, vaikka sen voima ei varmasti perustu tekoon.


      • Aika_ahdas
        Separatisti kirjoitti:

        Lue alempaa Lutherin selitys tästä asiasta!
        Voima on siinä sanassa ja sana on annettu Jumalan lapsille!

        Olen Lutherin selityksen kanssa samaa mieltä, siinä ei ole ristiriitaa minun uskoni kanssa. Sen sijaan sinulla on edelleen ristiriita sen kanssa, kenen saarnaaman "ihmisteon" sinä olet valmis uskomaan. Vaimosi käy, vaikka on nainen, mutta naispappi ei käy, ei seurakunnan palveiljana, eikä yksityishenkilönä. Vaikka olisi vaimosi?

        Et pääse mihinkään siitä tosiasiasta, että sinä itse määrittelet sen, kenellä sinun mielestäsi on elävä usko ja kenellä ei. Siihen käytät ulkoisia merkkejä tai tiettyjä käyttäytymissääntöjä, mutta sillä ei ole Pyhän Hengen kanssa mitään tekemistä.


      • Separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        Olen Lutherin selityksen kanssa samaa mieltä, siinä ei ole ristiriitaa minun uskoni kanssa. Sen sijaan sinulla on edelleen ristiriita sen kanssa, kenen saarnaaman "ihmisteon" sinä olet valmis uskomaan. Vaimosi käy, vaikka on nainen, mutta naispappi ei käy, ei seurakunnan palveiljana, eikä yksityishenkilönä. Vaikka olisi vaimosi?

        Et pääse mihinkään siitä tosiasiasta, että sinä itse määrittelet sen, kenellä sinun mielestäsi on elävä usko ja kenellä ei. Siihen käytät ulkoisia merkkejä tai tiettyjä käyttäytymissääntöjä, mutta sillä ei ole Pyhän Hengen kanssa mitään tekemistä.

        Raamattu yksiselitteisesti sanoo, että nainen ei saa opettaa seurakunnassa, joten kuinka voisin pitää naispappia uudestisyntyneenä Kristittynä, jos hän jo lähtökohtaisesti toimii tietoisesti vasten raamattua ja Jumalan sanaa??
        En mitenkään! Ja se on Raamatun totuus!!
        Hän hoitaa tietoisesti sellaista virkaa, jonka hänen virkansa ylin aukroriteetti kieltää!! Sehän on Jumalan sanan täydellistä halventamista!

        Uudestisyntynyt kristitty kyllä käy, vaikka olisi nainen!!

        Luuletko että Luther olisi hyväksynyt naispapilta saadun synnin päästön??
        En usko että hän olisi antanut, naispapille, yhtään paavia enempää arvoa.


      • Separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        Olen Lutherin selityksen kanssa samaa mieltä, siinä ei ole ristiriitaa minun uskoni kanssa. Sen sijaan sinulla on edelleen ristiriita sen kanssa, kenen saarnaaman "ihmisteon" sinä olet valmis uskomaan. Vaimosi käy, vaikka on nainen, mutta naispappi ei käy, ei seurakunnan palveiljana, eikä yksityishenkilönä. Vaikka olisi vaimosi?

        Et pääse mihinkään siitä tosiasiasta, että sinä itse määrittelet sen, kenellä sinun mielestäsi on elävä usko ja kenellä ei. Siihen käytät ulkoisia merkkejä tai tiettyjä käyttäytymissääntöjä, mutta sillä ei ole Pyhän Hengen kanssa mitään tekemistä.

        SANOT ETTÄ: "sinä itse määrittelet sen, kenellä sinun mielestäsi on elävä usko ja kenellä ei."


        JOS ET ITSE TEE NIIN, niin kuinka voit sanoa että:" Olen Lutherin selityksen kanssa samaa mieltä, siinä ei ole ristiriitaa minun uskoni kanssa."


        Lutherhan käskee nimenomaan valitsemaan tuossa tekstissään.
        Hän ei jätä sanomaansa siihen että mennä vain: "likimmäisen Kristityn tykö."

        Vaan hän sanoo että mennä: "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"

        Eli hän jättää sen valinnan teon kenen luokse mennä, menijälle!!!

        "jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"
        Tällä hän hakee juuri sitä, että Pelkkä suun tunnustus kristityksi, ei siis riitä.


        Minä en usko että, ehdoin tahdoin Jumalan sanan rikkojan (naispappeus) tyköä, löytyy Jumalan sana!


      • Aika_ahdas
        Separatisti kirjoitti:

        Raamattu yksiselitteisesti sanoo, että nainen ei saa opettaa seurakunnassa, joten kuinka voisin pitää naispappia uudestisyntyneenä Kristittynä, jos hän jo lähtökohtaisesti toimii tietoisesti vasten raamattua ja Jumalan sanaa??
        En mitenkään! Ja se on Raamatun totuus!!
        Hän hoitaa tietoisesti sellaista virkaa, jonka hänen virkansa ylin aukroriteetti kieltää!! Sehän on Jumalan sanan täydellistä halventamista!

        Uudestisyntynyt kristitty kyllä käy, vaikka olisi nainen!!

        Luuletko että Luther olisi hyväksynyt naispapilta saadun synnin päästön??
        En usko että hän olisi antanut, naispapille, yhtään paavia enempää arvoa.

        1500-luvulla nainen tuskin olisi päässyt esimerkiksi Saksan liittokansleriksi. Ja tuskin se olisi tullut Lutherinkaan mieleen, siinä olen samaa mieltä.

        Lutehr oli kuitenkin ihminen toisin kuin Jeesus, joka päätti ilmestyä ensi kertaa naisille ylösnousemuksensa jälkeen.


      • Aika_ahdas
        Separatisti kirjoitti:

        SANOT ETTÄ: "sinä itse määrittelet sen, kenellä sinun mielestäsi on elävä usko ja kenellä ei."


        JOS ET ITSE TEE NIIN, niin kuinka voit sanoa että:" Olen Lutherin selityksen kanssa samaa mieltä, siinä ei ole ristiriitaa minun uskoni kanssa."


        Lutherhan käskee nimenomaan valitsemaan tuossa tekstissään.
        Hän ei jätä sanomaansa siihen että mennä vain: "likimmäisen Kristityn tykö."

        Vaan hän sanoo että mennä: "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"

        Eli hän jättää sen valinnan teon kenen luokse mennä, menijälle!!!

        "jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"
        Tällä hän hakee juuri sitä, että Pelkkä suun tunnustus kristityksi, ei siis riitä.


        Minä en usko että, ehdoin tahdoin Jumalan sanan rikkojan (naispappeus) tyköä, löytyy Jumalan sana!

        Minulle likimmäinen kristitty voi olla Luther, Paavali tai Pohjolan pasuuna. Kirjoitettu Jumalan Sanan selitys ja todistus käy minulle hyvin. Jos vähän aikaa mietit, se käy sinullekin, mutta olet päättänyt jostakin ihmeellisestä syystä taipua sellaisen vallan alle, että lapin vanhimpien ehdoilla pitää määritellä, kuka on elävässä uskossa ja kuka ei.

        Edelleen ollaan hakoteillä, kun itse määritellään oma taivaspaikka sen perusteella, kuka on kristitty ja kuka ei. Joudut separatisti taipumaan tämän kysymyksen edessä.


      • Aika_ahdas
        Aika_ahdas kirjoitti:

        1500-luvulla nainen tuskin olisi päässyt esimerkiksi Saksan liittokansleriksi. Ja tuskin se olisi tullut Lutherinkaan mieleen, siinä olen samaa mieltä.

        Lutehr oli kuitenkin ihminen toisin kuin Jeesus, joka päätti ilmestyä ensi kertaa naisille ylösnousemuksensa jälkeen.

        Ja edelleen, vaimosi kelpasi sinulle syntien anteekis todistajaksi. Uskallan väittää, että Katarina von Bora kelpasi Lutherille samaan kuninkaalliseen virkaan.


      • separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        Minulle likimmäinen kristitty voi olla Luther, Paavali tai Pohjolan pasuuna. Kirjoitettu Jumalan Sanan selitys ja todistus käy minulle hyvin. Jos vähän aikaa mietit, se käy sinullekin, mutta olet päättänyt jostakin ihmeellisestä syystä taipua sellaisen vallan alle, että lapin vanhimpien ehdoilla pitää määritellä, kuka on elävässä uskossa ja kuka ei.

        Edelleen ollaan hakoteillä, kun itse määritellään oma taivaspaikka sen perusteella, kuka on kristitty ja kuka ei. Joudut separatisti taipumaan tämän kysymyksen edessä.

        Taidat olla itse naispappi, kun noin puolustat!?
        Minä en taivu vähääkään, koska raamatun sana on minun puolellani tässä! Myöskään raamattu ei taivu naispappeus kysymyksessä vähääkään.

        LAPINVANHIMPIEN EHDOILLA???????
        Mistä sinä lapinvanhimmat nyt tähän vedit??
        Niistä puheen ollen, se taisi olla Gunnar Persäter joka sanoi saarnassaan, että mikä siunaus kristityllä miehellä onkaan, kun hänellä on uskovainen vaimo sillä silloin hänellä on saarnatuoli vuoteessaan vierellänsä. Ja siksi tulisi vaimoa katsoakkin kristillisyyden sisäpuolelta.

        Sinä puhut kokoajan ohi aiheesta.
        Katarina von Bora jätti nunnan osan ja alkoi Lutherille vaimoksi!! Olenko sanonut ettei vaimo voi syntejä anteeksi todistaa?? En! Päin vastoin. Todistihan Lestadiuksellekkin lapin maria.


        Miksi uskot tämän lauseen vain puolittain????
        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"


        Mutta tiedätkö, että ei mikä tahansa vaimokaan siihen kelpaa. TÄYTYY OLLA ELÄVÄ USKO!! Siitä sinä et pääse karkuun!!
        Todista se raamatulla minulle, että perkeleetkin voivat syntiä saarnata anteeksi, kun sitä yrität puolustaa!!


      • hphmijm
        separatisti kirjoitti:

        Taidat olla itse naispappi, kun noin puolustat!?
        Minä en taivu vähääkään, koska raamatun sana on minun puolellani tässä! Myöskään raamattu ei taivu naispappeus kysymyksessä vähääkään.

        LAPINVANHIMPIEN EHDOILLA???????
        Mistä sinä lapinvanhimmat nyt tähän vedit??
        Niistä puheen ollen, se taisi olla Gunnar Persäter joka sanoi saarnassaan, että mikä siunaus kristityllä miehellä onkaan, kun hänellä on uskovainen vaimo sillä silloin hänellä on saarnatuoli vuoteessaan vierellänsä. Ja siksi tulisi vaimoa katsoakkin kristillisyyden sisäpuolelta.

        Sinä puhut kokoajan ohi aiheesta.
        Katarina von Bora jätti nunnan osan ja alkoi Lutherille vaimoksi!! Olenko sanonut ettei vaimo voi syntejä anteeksi todistaa?? En! Päin vastoin. Todistihan Lestadiuksellekkin lapin maria.


        Miksi uskot tämän lauseen vain puolittain????
        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"


        Mutta tiedätkö, että ei mikä tahansa vaimokaan siihen kelpaa. TÄYTYY OLLA ELÄVÄ USKO!! Siitä sinä et pääse karkuun!!
        Todista se raamatulla minulle, että perkeleetkin voivat syntiä saarnata anteeksi, kun sitä yrität puolustaa!!

        Ei Pidä näiden kanssa väitellä, heille pyhät asiat ovat paljolti pahuuden peite.


      • Aika_ahdas
        separatisti kirjoitti:

        Taidat olla itse naispappi, kun noin puolustat!?
        Minä en taivu vähääkään, koska raamatun sana on minun puolellani tässä! Myöskään raamattu ei taivu naispappeus kysymyksessä vähääkään.

        LAPINVANHIMPIEN EHDOILLA???????
        Mistä sinä lapinvanhimmat nyt tähän vedit??
        Niistä puheen ollen, se taisi olla Gunnar Persäter joka sanoi saarnassaan, että mikä siunaus kristityllä miehellä onkaan, kun hänellä on uskovainen vaimo sillä silloin hänellä on saarnatuoli vuoteessaan vierellänsä. Ja siksi tulisi vaimoa katsoakkin kristillisyyden sisäpuolelta.

        Sinä puhut kokoajan ohi aiheesta.
        Katarina von Bora jätti nunnan osan ja alkoi Lutherille vaimoksi!! Olenko sanonut ettei vaimo voi syntejä anteeksi todistaa?? En! Päin vastoin. Todistihan Lestadiuksellekkin lapin maria.


        Miksi uskot tämän lauseen vain puolittain????
        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"


        Mutta tiedätkö, että ei mikä tahansa vaimokaan siihen kelpaa. TÄYTYY OLLA ELÄVÄ USKO!! Siitä sinä et pääse karkuun!!
        Todista se raamatulla minulle, että perkeleetkin voivat syntiä saarnata anteeksi, kun sitä yrität puolustaa!!

        "...Mutta tiedätkö, että ei mikä tahansa vaimokaan siihen kelpaa. TÄYTYY OLLA ELÄVÄ USKO!! Siitä sinä et pääse karkuun!!"

        Kova olet huutamaan mies.

        Ethän sinä sataprosenttisesti pysty tietämään, että sinun vaimollasi on elävä usko, mutta sinä USKOT sen. Tämä sama tilanne koskee naispappia, mutta päinvastoin sinä USKOT, ettei hänellä voi olla elävää uskoa. et edelleenkään satavarmati tiedä.

        Sinä olet siis itse antanut itsellesi oikeuden määritellä, kenellä on elävä usko sinun mielestäsi, ja kuka on kelpaava julistamaan syntien anteeksiantamusta sinulle. Se on melko juutalainen katsantotapa, ja perustuu lähinnä ulkoisiin tekijöihin eli lain täyttämiseen.

        Juutalaisuus on Jumalan siunauksen alla syystä, jota itse en vielä ymmärrä, mutta sitä ei siitäkään huolimatta kannata sotkea kristinuskoon.

        Jos jäät jumiin siihen kysymykseen, kuka voi todistaa synnit anteeksi, ja kuka voi vastaanottaa syntienanteeksiantamuksen, ja mitä näihin kahteen vaaditaan, vaellat ikuisesti Jaakobin tikapuita, etkä pääse lopputulokseen. Parempi olisi sinunkin uskoa, kuten pyhästi sanot.


      • Pöööpööö
        Aika_ahdas kirjoitti:

        "...Mutta tiedätkö, että ei mikä tahansa vaimokaan siihen kelpaa. TÄYTYY OLLA ELÄVÄ USKO!! Siitä sinä et pääse karkuun!!"

        Kova olet huutamaan mies.

        Ethän sinä sataprosenttisesti pysty tietämään, että sinun vaimollasi on elävä usko, mutta sinä USKOT sen. Tämä sama tilanne koskee naispappia, mutta päinvastoin sinä USKOT, ettei hänellä voi olla elävää uskoa. et edelleenkään satavarmati tiedä.

        Sinä olet siis itse antanut itsellesi oikeuden määritellä, kenellä on elävä usko sinun mielestäsi, ja kuka on kelpaava julistamaan syntien anteeksiantamusta sinulle. Se on melko juutalainen katsantotapa, ja perustuu lähinnä ulkoisiin tekijöihin eli lain täyttämiseen.

        Juutalaisuus on Jumalan siunauksen alla syystä, jota itse en vielä ymmärrä, mutta sitä ei siitäkään huolimatta kannata sotkea kristinuskoon.

        Jos jäät jumiin siihen kysymykseen, kuka voi todistaa synnit anteeksi, ja kuka voi vastaanottaa syntienanteeksiantamuksen, ja mitä näihin kahteen vaaditaan, vaellat ikuisesti Jaakobin tikapuita, etkä pääse lopputulokseen. Parempi olisi sinunkin uskoa, kuten pyhästi sanot.

        Lutherilla oli siis juutalainen katsonta tapa....


      • teuta01

        "Separisti"
        .
        Sanot : että kyllä "elävä kristitty" voi saarnata synnit anteeksi ,,mutta Raamattu ei
        erota elävää ja kuollutta kristittyä' vaan sanoo : Olkaat nopeat antamaan anteeksi
        ja hitaat Tuomitsemaan , mitä ymmärrät tällä sanalla, .
        .
        Et varmaan niinkuin minä ,että sinulla on teko Oppi . niin kuin LV:t :kin opettaa.
        Jos olet tarkka huomaat sen , ja Jos et ole tarkka katsot asioita sivusta itse.
        .
        "sanot kuinka ihminen voi johdattaa toista pidemmälle kuin itse on ", niin minä
        kysynkin sinulta ,kuinka kauaksi pitäisi johdattaa , jos minä olen uskonut synnit
        Anteeksi ? Eikö se riitäkään sinulle , vaikka se riittää JEESUKSELLE . Ei kai vain
        separatisti ole unhottanut JEESUSTA.
        .
        Se armosta usko ,on Jesuksen Kristuksen /Jumalan antamaa (eikä ihmisen) siinä
        on pieni ero . Mutta syntien saarnaaminen syntiselle on Jumalallinen teko jota
        ihhminen on silloin asetettu tekemään JEESUKSEN PUOLESTA: aina tässä ajassa
        .
        Kaikki muut asiat on ihmisoppia jota kristityn ei tule tehdä/ eikä sallia . Niinkuin
        on sanottu : Minun on valta ja voima ja kunnia iankkaikkisesti , se on HERRAN
        sanaa ja ei ole ihmis -oppia , Kiitos HERRALLE, JEESUKSELLE , PYHÄLLE HENGELLE.


      • Separatisti
        teuta01 kirjoitti:

        "Separisti"
        .
        Sanot : että kyllä "elävä kristitty" voi saarnata synnit anteeksi ,,mutta Raamattu ei
        erota elävää ja kuollutta kristittyä' vaan sanoo : Olkaat nopeat antamaan anteeksi
        ja hitaat Tuomitsemaan , mitä ymmärrät tällä sanalla, .
        .
        Et varmaan niinkuin minä ,että sinulla on teko Oppi . niin kuin LV:t :kin opettaa.
        Jos olet tarkka huomaat sen , ja Jos et ole tarkka katsot asioita sivusta itse.
        .
        "sanot kuinka ihminen voi johdattaa toista pidemmälle kuin itse on ", niin minä
        kysynkin sinulta ,kuinka kauaksi pitäisi johdattaa , jos minä olen uskonut synnit
        Anteeksi ? Eikö se riitäkään sinulle , vaikka se riittää JEESUKSELLE . Ei kai vain
        separatisti ole unhottanut JEESUSTA.
        .
        Se armosta usko ,on Jesuksen Kristuksen /Jumalan antamaa (eikä ihmisen) siinä
        on pieni ero . Mutta syntien saarnaaminen syntiselle on Jumalallinen teko jota
        ihhminen on silloin asetettu tekemään JEESUKSEN PUOLESTA: aina tässä ajassa
        .
        Kaikki muut asiat on ihmisoppia jota kristityn ei tule tehdä/ eikä sallia . Niinkuin
        on sanottu : Minun on valta ja voima ja kunnia iankkaikkisesti , se on HERRAN
        sanaa ja ei ole ihmis -oppia , Kiitos HERRALLE, JEESUKSELLE , PYHÄLLE HENGELLE.

        Sanot:

        ""Olkaat nopeat antamaan anteeksi

        ja hitaat Tuomitsemaan , mitä ymmärrät tällä sanalla, .""

        Kenelle Jeesus sainoi nämä sanat???
        Fariseuksillekko? Vai juomareille? Huorille??


        Vai opetuslapsilleen.

        On varmasti hyvä kaikkien olla nopeita antamaan anteeksi, mutta sillä ei ole tekemistä, pelastumisen kannalta. Pelastus ei ole anteeksi antamisessa tai pyytämisessä, vaan Jumalan armossa, että hän antaa uskon, uskoa syntisenä synnit anteeksi.


    • Separatisti

      Lisään tähän aiheeseen liittyen viellä että, ennenhän kirkko piti tämänkin syntejen anteeksi saarnaamisen, vain papeille mahdollisena tehtävänä, samaan tapaan kuin nyt sakramentteja.

      • iktys

        4. EVAKELIUMI

        Otamme nyt uudestaan puheeksi evankeliumin, joka antaa neuvon ja avun syntiä vastaan monella eri tavalla, sillä Jumala on armossaan tuhlailevan rikas: Ensiksikin evankeliumi vaikuttaa suullisena sanana, kun koko maailmaan julistetaan syntien anteeksiantamus; tämä on evankeliumin varsinainen virka. Toiseksi se vaikuttaa kasteena. Kolmanneksi pyhänä alttarin sakramenttina. Neljänneksi avainten valtana sekä myös veljien keksinäisessä keskustelussa ja rohkaisussa: "Missä kaksi on kokoontunut..." (Matt. 18:20).

        Schmalkaldenin opinkohdat s. 274


      • t6eu

        "separisti"
        .
        Ei kysymys ole siitä , minusta kysymys on siitä , että vain Lahkolainen voi
        erottaa sakramentin YHTEYDESTÄÄN. mikä on LAKOLAINEN ,se on SE.
        joka eroo Valtakirkosta ,on syy mikä tahansa,
        .
        Toinen voi erota ,uskonsa tähden se on silloin väärin . siis usko on väärä.
        toinen kirkko järjestyksen vuoksi ,hänellä voi olla oikea .oppi ,mutta
        eroaakin muista syistä. Tämä on TEKO-OPPIA. Jos mikä.


    • Separatisti

      Ja viellä yksi lisäys. Vaikka se olisi pieni lapsi, joka saarnaa synnit anteeksi, niin se on lupa uskoa että ne on Jumalan luona taivaassa, annettu anteeksi!

      Ei ole iällä, tai sukupuolella väliä. Ainoastaan sillä on väliä, että tuolla ihmisellä, joka saarnaa syntiä anteeksi, on itsellään elävä ja autuaaksi tekevä usko sydämellään.

      • välikysymys

        Niin että anteeksiantamus ei olekkaan Jumalan sanassa?


      • Separatisti
        välikysymys kirjoitti:

        Niin että anteeksiantamus ei olekkaan Jumalan sanassa?

        Nyt en ymmärtänyt??


      • Aika_ahdas
        Separatisti kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt??

        Etkö ymmärrä, vaellat Jumalan sanan ja "eläväuskoisen kristityn" välillä uskosi kanssa.


      • Separatisti
        Aika_ahdas kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, vaellat Jumalan sanan ja "eläväuskoisen kristityn" välillä uskosi kanssa.

        Minä en vaella missään. Minun uskoni on ja pysyy, ainoastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen sovitus työssä. Siinä on minun synti velkani maksaja ja minun uskoni alkaja ja päättäjä. Aamen.


      • Aika_ahdas
        Separatisti kirjoitti:

        Minä en vaella missään. Minun uskoni on ja pysyy, ainoastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen sovitus työssä. Siinä on minun synti velkani maksaja ja minun uskoni alkaja ja päättäjä. Aamen.

        "... ainoastaan Herramme Jeesuksen Kristuksen sovitus työssä. "

        Jos olet sitä mieltä, pitäydy siinä sitten, äläkä lipsu ihmisoppiin.


    • 7588665577

      Ei separatistin mukaan Jumalan sanassa vaan ihmisen todistuksessa...

      • Separatisti

        Sillä ei yhtään muuta tietä tai välikappaletta syntien anteeksi saamiseen ole kuin sana. Sentähden tehtäköön mitä tahansa, niin synnit kuitenkin niille pidetään, jotka eivät ota sanaa vastaan, vaan omilla töillä itsensä auttaa tahtovat. Sillä Herramme Jumala ei syntien anteeksi saamista johonkin työhön laskenut, jota me tehdä voimme, vaan tähän ainoaan työhön, että Kristus kärsi ja kuolleista jälleen nousi; mutta tämän saman työn hän sanan kautta apostolein ja sananpalvelijainsa, ja kussa niin tarvitaan kaikkein kristittyin suuhun pani, että syntein anteeksi antamuksen kautta kaikille jakaisivat ja julistaisivat, jotka sitä tahtovat. Jos nyt sieltä syntein anteeksi antamuksen vastaanottaa tahdot, niin sen totisesti löytävä olet; koska jo käsketty on, että synnit anteeksi annettaman pitää. Mutta ellet tahdo vastaanottaa, niin syntisi sinulle pidetään, ehkä mitä hyvänsä tekisit. Sillä, kuin usein sanonut olen, syntein anteeksiantamus ei ulkona sanasta ole. Nyt Kristus sanan apostolein ja kaikkein Kristittyin suuhun on laskenut. Joka ei sieltä sanaa vastaanottaa ja uskoa tahdo, hän kaikesta voimastansa tehköön mitä tahansa, niin kuitenkin syntinsä hänelle pidetään. Sillä tässä vakava käsky on, jonka kautta Herra syntein anteeksi antamuksen kaikesta maailmasta ja kaikista töistä ottaa pois ja sanaan laskee; siellä se löydettävänä on.
        ---Jos nyt joku syntein anteeksi saamista halajaa; menköön sielunpaimenensa tai likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää, niin hän totisesti siellä myös syntein anteeksi antamuksen saa.

        Huone Postilla
        1 S. Pääs


        NÄIN ASIASTA SANOO Martti Luther. Se ei perustu tekoon vaan sanaan!


    • haajassu

      "kenelle te päästätte, se on päästetty taivaassa..."

      • EI_kannata

        Vanhoillisia liikkeellä? Heidän perusmantransa, jolla he perustelevat olevansa ainoita oikeita Jumalalle kelpaavia uskovaisia.


      • teuta01

        "haajassu"
        .
        Olen samaa kuullut monen ,montakertaa Es lessuissa , sarnoissa ja puheissa .
        Lisään vielä : keneltä te kiellätte ,ne on kielletty taivaassa . Tämä on haajassun
        kanssa yhteen (TaivaanValtakunnan avain.),Jonka Jeesus jätti Pietarille .


    • Separatisti

      Sillä ei yhtään muuta tietä tai välikappaletta syntien anteeksi saamiseen ole kuin sana. Sentähden tehtäköön mitä tahansa, niin synnit kuitenkin niille pidetään, jotka eivät ota sanaa vastaan, vaan omilla töillä itsensä auttaa tahtovat. Sillä Herramme Jumala ei syntien anteeksi saamista johonkin työhön laskenut, jota me tehdä voimme, vaan tähän ainoaan työhön, että Kristus kärsi ja kuolleista jälleen nousi; mutta tämän saman työn hän sanan kautta apostolein ja sananpalvelijainsa, ja kussa niin tarvitaan kaikkein kristittyin suuhun pani, että syntein anteeksi antamuksen kautta kaikille jakaisivat ja julistaisivat, jotka sitä tahtovat. Jos nyt sieltä syntein anteeksi antamuksen vastaanottaa tahdot, niin sen totisesti löytävä olet; koska jo käsketty on, että synnit anteeksi annettaman pitää. Mutta ellet tahdo vastaanottaa, niin syntisi sinulle pidetään, ehkä mitä hyvänsä tekisit. Sillä, kuin usein sanonut olen, syntein anteeksiantamus ei ulkona sanasta ole. Nyt Kristus sanan apostolein ja kaikkein Kristittyin suuhun on laskenut. Joka ei sieltä sanaa vastaanottaa ja uskoa tahdo, hän kaikesta voimastansa tehköön mitä tahansa, niin kuitenkin syntinsä hänelle pidetään. Sillä tässä vakava käsky on, jonka kautta Herra syntein anteeksi antamuksen kaikesta maailmasta ja kaikista töistä ottaa pois ja sanaan laskee; siellä se löydettävänä on.

      ---Jos nyt joku syntein anteeksi saamista halajaa; menköön sielunpaimenensa tai likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää, niin hän totisesti siellä myös syntein anteeksi antamuksen saa.

      Huone Postilla

      1 S. Pääs

      NÄIN ASIASTA SANOO Martti Luther. Se ei perustu tekoon vaan sanaan!

    • Pave-

      Nyt täytyy kysyä separatistilta, että jos syntien anteeksi julistaminen on siinä, että sen tekee "elävä" kristitty, niin miten koskaan voit saavuttaa rauhan syntiesi kanssa ja olla varma, että tuolla julistajalla on elävä usko???

      • Separatisti

        Raamatussa on kehoitus etsiä seurakunta ja lupaus siitä, että etsivä sen löytää. Seurakunta ei ole kiveä tai puuta, mutta se on juuri ne "elävät" kristityt.
        Jumala sen kirkastaa, silloin, kun helvetin tuli alkaa polttamaan, ja kaikki muu tarve ihmiseltä loppuu, vaan ainoastaan tahtoo löytää tien taivaaseen. Se on sitä etsimistä..
        Ja kun hän siihen avun löytää, niin ei siinä tarvi epäillä, onko tuolla herran enkelillä elävä usko vai ei.
        Jeesus itse asuu elävän kristityn sydämessä, ja kyllä sen rakkauden tuntee kenellä sellainen usko on.


      • Seurakuntako
        Separatisti kirjoitti:

        Raamatussa on kehoitus etsiä seurakunta ja lupaus siitä, että etsivä sen löytää. Seurakunta ei ole kiveä tai puuta, mutta se on juuri ne "elävät" kristityt.
        Jumala sen kirkastaa, silloin, kun helvetin tuli alkaa polttamaan, ja kaikki muu tarve ihmiseltä loppuu, vaan ainoastaan tahtoo löytää tien taivaaseen. Se on sitä etsimistä..
        Ja kun hän siihen avun löytää, niin ei siinä tarvi epäillä, onko tuolla herran enkelillä elävä usko vai ei.
        Jeesus itse asuu elävän kristityn sydämessä, ja kyllä sen rakkauden tuntee kenellä sellainen usko on.

        "Elävä" kristitty ja "kuollut" kristitty,kummatkin elossa täällä maan päällä.
        Kuka ihminen jakaa ihmiset maan päällä eläviin ja kuolleisiin ihmisiin???
        Suruton ja surullinen,kumpi olet?


      • teuta01

        "NIIN pava-".
        .
        Lisään vielä , jos minä olen tehnyt syntiä, Ei Uskovaisen kanssa pitää minun
        kuitenkin anoa anteeksi ,, uskottomalta miten tämän selittää separisti , .
        .
        Tämä nyt oli esimerkki ,mutta luulen että tämäkin pitää uskoa annetuksi anteeksi
        kuin Uskovaisen saarnaamana , ei kaikki ole niin yksinkertaisia ,kuin separistit
        ovat väittäneet. Siinä heillä taitaa mennä kapulat ristiin .


    • Separatisti
    • separaattorinvääntäjä

      Kyllä sanakin on teko koska kaikki on tehty sanalla.

    • travelmints

      Ei nimimerkki separatistin(kaan) kyvyt riitä maalaamaan Daavidin tähtiä (esikoislestadiolaisten) ihmisten rintaan. Kenellä on nimimerkki separatistin maalaama Daavidin tähti, häneltä on yhtä tyhjän kanssa anoa syntejään anteeksi. Kenen rintaan separatisti (ja/tai hänen hengenheimolaisensa) ei ole maalannut Daavidin tähteä, homma syntien anteeksisaarnaamisessa ja syntienanteeksisaamisessa hoituu yhtä jouheasti kuin piian alapesu talon saippualla. Milloin separatisti mieltää, että hoituu, milloin separatisti mieltää ettei hoidu, nämä ovat separatistin ymmärryksen mukaan uskonasioita. Ei järjen.

      • Separatisti

        Esikoislestadiolainen nimi ei merkkaa yhtään mitään.
        Yhdistys on perustettu maallisten asioiden takia, sitä ei ole perustettu uskon tai yhteisöllisyyden tähden, sillä ne ovat Jumalan lapsilla ilmankin.
        Ainoastaan ne ihmiset esikoisuudessa, jotka seuraavat oikeaa oppia, ja ovat saaneet Jumalalta armon uudestisyntymisen kautta, käsittää elävän uskon, vain he kuuluvat siihen Kristuksen ruumiiseen, eli seurakuntaan josta raamattu puhuu.
        Onneksi suurin osa esikoisista.

        Emmekä me tahdo ketään tuomita. Tahdomme sanoa ainoastaan totuuden, jonka raamattu vahvistaa. Ei mitään muuta.

        Ja edelleen tahdomme sanoa, että jos jossakin muualla on elävää uskoa, eli tätä samaa seurakuntaa.. (ehkä eri nimellä) niin olkoon. Se on heidän onnensa. Mutta ei minun tarvitse sitä lähteä etsimään muualta, minkä olen täältä saanut, eli täydellisen autuaaksi tekevän elävän uskon, jonka Jumala seurakuntansa palvelijoiden kautta sanassaan, on minulle lahjoittanut.

        Lue Lutherin ja Lestadiuksen opetuksia, ja rukoile Jumalaa, niin ehkä nämä sinulle aukeaa.


      • kummallistauskovaisuutta
        Separatisti kirjoitti:

        Esikoislestadiolainen nimi ei merkkaa yhtään mitään.
        Yhdistys on perustettu maallisten asioiden takia, sitä ei ole perustettu uskon tai yhteisöllisyyden tähden, sillä ne ovat Jumalan lapsilla ilmankin.
        Ainoastaan ne ihmiset esikoisuudessa, jotka seuraavat oikeaa oppia, ja ovat saaneet Jumalalta armon uudestisyntymisen kautta, käsittää elävän uskon, vain he kuuluvat siihen Kristuksen ruumiiseen, eli seurakuntaan josta raamattu puhuu.
        Onneksi suurin osa esikoisista.

        Emmekä me tahdo ketään tuomita. Tahdomme sanoa ainoastaan totuuden, jonka raamattu vahvistaa. Ei mitään muuta.

        Ja edelleen tahdomme sanoa, että jos jossakin muualla on elävää uskoa, eli tätä samaa seurakuntaa.. (ehkä eri nimellä) niin olkoon. Se on heidän onnensa. Mutta ei minun tarvitse sitä lähteä etsimään muualta, minkä olen täältä saanut, eli täydellisen autuaaksi tekevän elävän uskon, jonka Jumala seurakuntansa palvelijoiden kautta sanassaan, on minulle lahjoittanut.

        Lue Lutherin ja Lestadiuksen opetuksia, ja rukoile Jumalaa, niin ehkä nämä sinulle aukeaa.

        Ei ole pitkä aika,kun eräs saarnamies kanssa sanoi,että pitää tunnustaa usko sanomalla,olen lestadiolainen,eikä vaan pelkästään uskovainen.Eikö tässä lasketa nimenpäälle aika paljon?


      • Separatisti
        kummallistauskovaisuutta kirjoitti:

        Ei ole pitkä aika,kun eräs saarnamies kanssa sanoi,että pitää tunnustaa usko sanomalla,olen lestadiolainen,eikä vaan pelkästään uskovainen.Eikö tässä lasketa nimenpäälle aika paljon?

        Lestadiolainen oli alussa haukkuma nimi. Eikä se tänäänkään maailman silmissä mikään kunnia ole.

        Kun sanoo olen Lestadiolainen, niin samalla tarkoittaa että uskoo sen opin jota Laestadius opetti, ja myös sen opin jota Luther opetti (Lestadiolaiset ovat Luterilaisia)

        Nimi siis kertoo, mitä ja mihin uskoo.

        Olisihan helppo tunnustaa, vain yleisesti olevansa uskovainen.
        Johanna Tukiainenkin tunnustaa joka paikassa olevansa uskovainen ja niin tekee moni muukin, täysin Jumalatonta elämää elävä ihminen!!


      • tuxufäni

        TUKSU RULES!


      • papillavirantoimitukses
        Separatisti kirjoitti:

        Esikoislestadiolainen nimi ei merkkaa yhtään mitään.
        Yhdistys on perustettu maallisten asioiden takia, sitä ei ole perustettu uskon tai yhteisöllisyyden tähden, sillä ne ovat Jumalan lapsilla ilmankin.
        Ainoastaan ne ihmiset esikoisuudessa, jotka seuraavat oikeaa oppia, ja ovat saaneet Jumalalta armon uudestisyntymisen kautta, käsittää elävän uskon, vain he kuuluvat siihen Kristuksen ruumiiseen, eli seurakuntaan josta raamattu puhuu.
        Onneksi suurin osa esikoisista.

        Emmekä me tahdo ketään tuomita. Tahdomme sanoa ainoastaan totuuden, jonka raamattu vahvistaa. Ei mitään muuta.

        Ja edelleen tahdomme sanoa, että jos jossakin muualla on elävää uskoa, eli tätä samaa seurakuntaa.. (ehkä eri nimellä) niin olkoon. Se on heidän onnensa. Mutta ei minun tarvitse sitä lähteä etsimään muualta, minkä olen täältä saanut, eli täydellisen autuaaksi tekevän elävän uskon, jonka Jumala seurakuntansa palvelijoiden kautta sanassaan, on minulle lahjoittanut.

        Lue Lutherin ja Lestadiuksen opetuksia, ja rukoile Jumalaa, niin ehkä nämä sinulle aukeaa.

        Luther, Iso katekismus;
        "Mutta toisin on niiden laita, jotka tuntevat heikkoutensa, mielivät siitä vapaaksi ja kaipaavat siihen apua. Heidän tulee pitää ehtoollista kallisarvoisena vastamyrkkynä, joka tuhoaa heissä itsessään olevan myrkyn. Tähän tarkoitukseen meidän on sitä käytettävä. Sinun on näet määrä saada tässä ehtoollisen sakramentissa Kristuksen suusta syntien anteeksiantamus. Se sisältää ja tuo mukanaan Jumalan armon ja Hengen kaikkine lahjoineen. Se antaa turvaavan suojan ja voiman kuolemaa, Perkelettä ja kaikkea onnettomuutta vastaan."

        Kristus on itse läsnä Sakramentissa, ei jakajan takia vaan asetussanojen ja Kristuksen saarnavirka käskyn takia. Ei kirkko ole kuollut kun Jeesus on itse läsnä
        kaiken harhankin keskellä.


      • 18321
        Separatisti kirjoitti:

        Esikoislestadiolainen nimi ei merkkaa yhtään mitään.
        Yhdistys on perustettu maallisten asioiden takia, sitä ei ole perustettu uskon tai yhteisöllisyyden tähden, sillä ne ovat Jumalan lapsilla ilmankin.
        Ainoastaan ne ihmiset esikoisuudessa, jotka seuraavat oikeaa oppia, ja ovat saaneet Jumalalta armon uudestisyntymisen kautta, käsittää elävän uskon, vain he kuuluvat siihen Kristuksen ruumiiseen, eli seurakuntaan josta raamattu puhuu.
        Onneksi suurin osa esikoisista.

        Emmekä me tahdo ketään tuomita. Tahdomme sanoa ainoastaan totuuden, jonka raamattu vahvistaa. Ei mitään muuta.

        Ja edelleen tahdomme sanoa, että jos jossakin muualla on elävää uskoa, eli tätä samaa seurakuntaa.. (ehkä eri nimellä) niin olkoon. Se on heidän onnensa. Mutta ei minun tarvitse sitä lähteä etsimään muualta, minkä olen täältä saanut, eli täydellisen autuaaksi tekevän elävän uskon, jonka Jumala seurakuntansa palvelijoiden kautta sanassaan, on minulle lahjoittanut.

        Lue Lutherin ja Lestadiuksen opetuksia, ja rukoile Jumalaa, niin ehkä nämä sinulle aukeaa.

        "Yhdistys on perustettu maallisten asioiden takia, sitä ei ole perustettu uskon tai yhteisöllisyyden tähden, sillä ne ovat Jumalan lapsilla ilmankin."

        Yhdistyksen säännöissä sanotaan, että yhdistyksen tarkoitus on "hengellisen elämän syventäminen".

        Rukoushuoneiden rakentaminen ja ylläpito vain tukevat tätä toimintaa. Seurakokousten järjestäminen on keino, jolla luodaan mahdollisuus, että Jumala saa syventää hengellistä elämää.

        SK:n mielipide oli, että yhdistys on perustettu maallisten asioiden hoitamista varten. Esim. seurakokoukset, nuorten illat ja lähetystoiminnan puitteiden, mm. auton, hankkiminen.

        Tuo SK:n mainitsema toiminta tukee "hengellisen elämän syventämistä", joka on päätarkoitus.

        Yhdistyksen ylimääräisen kokouksen kanta on vastoin yhdistyksen omia sääntöjä. Kyllä hengellinen sakramenttikysymys kuuluu yhdistyksen käsiteltäväksi, koska liittyy "hengellisen elämän syventämiseen".


    • Separatisti

      Nyt on separatisti vastannut kaikkiin kysymyksiin, eikä häntä enään nähdä tällä palstalla.
      Täällä "väitellessä" menee armonaika hukkaan.

      • Sikapaimenet

        Se oikein, Ei pidä heittää helmiä sioille.... tätä kaikkea tämä täällä on.
        Ei pidä väitellä epäuskoisen ja pilkkaajan kanssa.


      • Uskovantuntomerkki

        Valehtelit,oothan sinä täällä,Pyhäthäväistyy Kaidantienkulkija


    • naimasiviäkekkonen

      Armonaikaa... Armo: Naikaa!

    • Mörköfanttius

      "Katarina von Bora jätti nunnan osan ja alkoi Lutherille vaimoksi!! Olenko sanonut ettei vaimo voi syntejä anteeksi todistaa?? En! Päin vastoin. Todistihan Lestadiuksellekkin lapin maria.

      Miksi uskot tämän lauseen vain puolittain????"

      Aseta kysymys?Miksi uskon tämän lauseen vain puolittain?
      Lapin Maria,ei lapin maria.

      • Eriseurahuokaa

        Tämän lauseen, jonka Luther sanoi idiootti..

        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"

        Mikä Lapin Maria?? Hänellä oli nimikin.. Hän oli Milla Clemensdotter.

        Voit siis lopettaa sen viisastelun, kun et sitäkään osaa idiootti.. yritä ymmärtää edes lukemasi teksi.


      • teuta01
        Eriseurahuokaa kirjoitti:

        Tämän lauseen, jonka Luther sanoi idiootti..

        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"

        Mikä Lapin Maria?? Hänellä oli nimikin.. Hän oli Milla Clemensdotter.

        Voit siis lopettaa sen viisastelun, kun et sitäkään osaa idiootti.. yritä ymmärtää edes lukemasi teksi.

        Kyllä niin mutta siellä tarinoissa ei sanota missään ,että Millä saarnasi hänelle Synnit anteeksi ,se tapahtui vasta n.10 vuotta myöhemmin Tärränössä ,kun
        Parka heikki ja vaimo aloitti ,ja muut ämmät hyppäsi tasajalkaa, .
        .
        Ja se oli se kerta KUN LLL:n meni katsomaan mitä tekee tuolla pihassa.
        Se oli kesä seurat 1854. Silloin kuului ensi kerran Nimessä' ja veressä.


      • Mörköfanttius
        Eriseurahuokaa kirjoitti:

        Tämän lauseen, jonka Luther sanoi idiootti..

        "likimmäisen Kristityn tykö, jonka tykönä Jumalan sanan löytävänsä tietää"

        Mikä Lapin Maria?? Hänellä oli nimikin.. Hän oli Milla Clemensdotter.

        Voit siis lopettaa sen viisastelun, kun et sitäkään osaa idiootti.. yritä ymmärtää edes lukemasi teksi.

        No niin kiitos,sainpas kiinni sinut uskossasi omavanhurskas.


    • Ihmisillekumartamaton

      Näidenkö oppi sinulla on tullut tärkeimmäksi?
      Missä Raamattu,siellä Jeesus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe